Ce nu percepe Crinu’ fanat-naţionalist dintr-o Europă a transnaţiunilor

Omu’ ista nu pricepe un lucru simplicissim, dar cică vrea să ne reprezinte ţărişoara : el ignoră că România – ea – este acum în Casa Europei, iar nu Europa în bojdeuca noastră, şi deci musai să respectăm regulile Casei Europa, dacă vrem să mai rămânem în această Casă. Deci nu că Europa are tupeul – vezi nene – să ne ceară să-i respectăm regulile, ci noi suntem nesimţiţi sadea, atunci când, după ce am intrat într-o Casă pe care o priveam până mai ieri nu de peste gard, ci din Groapa lu Ouatu, acum ne-apucăm să-i dăm lecţii de demnitate, după ce ea tocmai ne şopteşte că am cam revenit la obiceiurile noastre vechi, de neam de traistă criptocomunistă. Lui Crin al nost i se potriveşte, hic et nunc, fabula:

Povestea porcului spinos

Un porc şi spinos, şi slinos, şi mirositor ca un sconcs, se rugă odată de nişte şerpi de soi neveninos, deci prietenos, să-l primească în adăpostul lor până trece sezonu ploios. Înghesuindu-se politically correct şi politicos, şerpii îi făcură loc porcului, deşi li se păru de la bun început că individu’ nu prea are nemic din sfiala ce s-ar cuveni musafirului, ci din contra, se-nghesui, scrâşni,  tropăi, pufni şi beşi ca-n cocina suinului, astfel că după un timp gazdele îi dădură de înţeles că ar  cam fi cazu’ să-şi vadă de drumu’ dumnealui, pen’ că – de-un paregzamplu – unul dintre şerpişori s-a înţepat în ghimpii ascuţiţi ca vârfu acului, plus că nu suportă mirosu’ oaspetelui… :oops: “Ce vorbiţi, bey, lighioanele dreacului ? :) ” se miră porcu’, râzând căhui. “Păi io mă simt bine aci, deşi sunt mai înghesuit ca un cui în gaura lui, iar vouă, dacă nu vă place, vă zic să vă cărăbăniţi şi pace ! Care-i problema, ei, dreace, lace ??”

Morala: când dai adăpost unui porc şi slinos, şi ghimpos, şi împuţit ca un sconcs, oi fi tu politicoso-inimos, dar înainte de toate eşti un fraier grandios :)

26 răspunsuri to “Ce nu percepe Crinu’ fanat-naţionalist dintr-o Europă a transnaţiunilor”

  1. filadel Says:

    Lui Crin i se potrivește orice fabulă care include un porc în ea. Și lui Ponta de altfel.

  2. AVP Says:

    Nu noi zicem asta, ci Aesopus, altfel spus.

    Încă o dată : păcat de voinic (la Ponta mă refer, căci despre Crin nu mi-am făcut niciodată iluzii). S-a înhăitat, din grabă, superficialitate şi lăcomie, cu cine nu trebuie. Dacă nu l-ar fi înfruntat copilăreşte pe Băse, el ar fi fost următorul vir novus. Acum e aproape terminat.

  3. filadel Says:

    Nu cred că există vreo diferență între Ponta și Antonescu. Eu îi tratez la grămadă ca pe un balaur cu două capete. Dacă există vreo diferență e vina lui Ponta că n-a scos-o la iveală.

  4. AVP Says:

    Să zicem că aşa e. Dar nici n-a fost încurajat, bietu om. Ci din contra.

    Problema e: presupunând că printr-o minune a minunilor – şi după ce Băse se întoarce, păi cum dreaq – câştigă partida voastră, care o fi aia, cu cine veţi guverna, Fil ? 🙄 Politica e arta compromisului, totuşi, nu ne trezim noi s-o facem pe maximaliştii intransigenţi acum, după ce timp de 20 de anişori am tras mâţa lustraţiei de coadă şi-am pus batista peste ţambalu dosarelor „revoluţiei”. Ori că că, ori că mă, mhă.

    Hai că mai vbim.

  5. filadel Says:

    Cuvîntul zilei la USL este interimar. Vom avea alegeri și după aia mai vorbim. Nu înainte.

  6. Prioritate de Dreapta Says:

    E teatru.

    Ipocrizia USL – la televizor rățoială, în culise europupcurism

    Antonescu: Vreau să fie foarte limpede: Preşedintele României, deplin sau interimar, nu primeşte ordine şi dispoziţii de la nimeni, cu excepţia Parlamentului în unele cazuri şi cu excepţia poporului român atunci când el se pronunţă.

    PSD și PnL (2010) propun o modificare complexă a Constituției în toate domeniile în care Legea fundamentală trebuie corectată și pusă în acord cu… Constituția UE.

    http://riddickro.blogspot.ro/2011/04/acum-un-psd-si-pnl-propun-o-modificare.html

    P.S. Eu unul nu mă consider transromân, membru al unei transnațiuni.

  7. filadel Says:

    Riddick

    o cedare de suveranitate (adică mai puțină suveranitate) este diferită de situația în care nu mai ai suveranitate deloc.

  8. grigore Says:

    propun ca domnul iliesiu sa mearga urgent la una din latrinele tv ale lui felix si sa faca un apel la suspendarea Angelei Merkel.sau macar a dl-ui Barroso. ca uite ashe poate scapa si Romanica de Basescu si in acelasi timp scapa si UE de Romanica. jos cenzura domnule AVP care zici ca ai simtit cenzura pe propria piele .

  9. AVP Says:

    @grigore, te rog sa pastrezi un ton ponderat si civilizat. Nu am nevoie de talibani sau de ferentaristi, fie ei oranj, rosii, albi, albastri sau galbeni, pe my blog. Viata este policolora sau – pentru mintile mai reci – gri. Asta e situatia.

  10. grigore Says:

    buna ziua din nou 🙂 cu ton ponderat , civilizat si fara talibanism de nicio culoare : cand sunt pus sa aleg drumul pentru o Romanie europeana si drumul pentru o Romanie a lui felix … aleg Romania europeana.am scris mai sus ca dl iliesiu sa mearga urgent la o televiziune a lui felix ..era o ironie .dar cand am deschis televizorul pe la 3 jum ghiciti cine era pe sticla la antena 3 ?chiar tovarasul iliesiu ( lool ).am mai scris ca e necesar un apel la suspendarea Angelei Merkel sau macar a domnului Barroso .cititi si analizati stimate domn :http://m.jurnalul.ro/stiri/politica/imagini-document-jose-manuel-barroso-tanarul-comunist-care-a-ajuns-sa-conduca-europa-video-618282.html cu ce se ocupa statiile de intoxicare ale numitului felix. dumneavoastra ce drum doriti pentru Romania ?un drum pe care sa ne integram in valori democratice europene sau un drum prin care o clica de „fosti” isi cumpara parlamentari, ministri si incearca sa controleze pe fata justitia ?

  11. mariusmioc Says:

    „România – ea – este acum în Casa Europei, iar nu Europa în bojdeuca noastră, şi deci musai să respectăm regulile Casei Europa, dacă vrem să mai rămânem în această Casă”.
    Şi dacă nu vrem să mai rămînem?

  12. mariusmioc Says:

    Nimic din ce a scris USL ca motiv de suspendare a lui Băsescu nu reprezintă un motiv serios. Dar un motiv de suspendare există totuşi: încălcarea jurămîntului prin care a făgăduit că va apăra suveranitatea României, prin susţinerea ideii „Statelor Unite ale Europei”.
    http://mariusmioc.wordpress.com/2011/08/21/traian-basescu-dusman-al-suveranitatii-nationale-a-romaniei/

  13. neamtu tiganu Says:

    motanul incaltat a murit.
    Dumnezeu sa-l ierte!

    +++++++++++++++++++++++++++++++++

    Trista veste imi dai 😦 A fost un om tare bun si un oltean autentic. As vrea să scriu odată, în mod special, despre el (căci altfel, fulgurant, am scris de mai multe ori). Domnul să-l odihnească în pace !

  14. grigore Says:

    buna seara ! @mariusmioc: cu respect, nu cred ca prin sustinerea unei idei se incalca constitutia.Basescu a sustinut o idee: parlament unicameral si 300 parlamentari-iar cetatenii s au pronuntat masiv pe aceasta tema.daca ar fi facut angajamente secrete, ar fi semnat documente in numele statului roman cu privire la ideea SUE atunci da , era incalcare de constitutie si tradare pentru ca nu a consultat poporul suveran , conform constitutiei. vis a vis de incalcari ale constitutiei: se poate pronunta cineva, care cunoaste temeinic constitutia Romaniei, daca astazi la Timisoara presedintele interimar a incalcat constitutia prin prezenta sa la un miting electoral sustinut impotriva presedintelui suspendat?este constitutional ca un presedinte interimar sa participe la mitinguri electorale ( incalcand astfel impartialitatea mult clamata de usl si de tovarasi precum iliesiu sorin) ? intreb deoarece presedintele Basescu a fost acuzat de usl si restul de tovarasi ca s a intalnit cu membrii pdl , ppe incalcand astfel constitutia.

  15. tatonulaa Says:

    Batrane poesel, simpatia evidenta pentru ceea ce ar fi putut deveni Ponta, daca …, este la unison cu prietenia aratata lui Sorin Iliesiu, cel repudiat de o mare parte a soc civ Ro, dupa ce a fraternizat cu dusmanii de moarte ai ”rauluii cel mai mic”, grupati intre ghiarele lui Felix, devenind la un moment dat, chiar unul dintre actorii importanti de pe teatrul de lupta. prin compunerea acelor APELURI pentru destituirea presedintelui – pe care cu o marinimie greu de inteles, i le-ai postat pe acest blog.

    Pe fb, lasi impresia ca nimeni nu-ti este pe plac. Nici MRU, nici MN, pentru a nu aminti decat de ei. Aici este o mica marsavie!

    Este aproape firesc ca cititorii celor scrise de tine (DE MAI MULTE ORI!) sa-si indrepte atentia / simpatia, precum AVP (cel ce insiruie cu maiestrie sumedenie de scenarii, in mare parte adevarate), spre tineri ca Ponta care scapand de influente nefaste, poate deveni …. olelie lie… un om cu scafarlie

    Fara suparare, PRO.

    laplopulcuportocale

  16. AVP Says:

    Postare noua.

  17. ghem Says:

    a murit motanul incaltat ? God … odihneasca in pace …
    stie cineva cati ani avea ?

    din panorama vechiului forum ZIUA, se detasa prin vesnica lui bonomie, aproape nu-l puteai banui a-i trece prin minte vreo umbra de rau gand. Nu stiu altceva despre el, altii (neamtu tiganu, americanii) stiau mai mult despre el. Avea si blog (motanul filozof, cred ca el era …).

    ce vremuri, cu personaje tip traktorist, denver / snapshooter, motanul, avp, neamtu, roadrunner, martilda, california si altii si altii

  18. neamtu tiganu Says:

    salut ghem,
    era cam de o virsta cu mine si cu AVP, il chema Viorel xxxxx, am fost multi ani in legatura cu el si mai sunt si azi cu tractoristu, mos Grigore, Carol.
    Un baiat de zahar intradevar, uneori bunu Dumnezeu ii ia p-astia buni mai intii, ticalosii ajung la suta!

  19. ghem Says:

    multam neamtule, inseamna ca blogu ala motanul filozof (desi autorul se semna motanul incaltat) nu e al lui (s-a scris acolo si pe 15 iulie, iar pe ziua veche zicea george bush – si el forumist vechi – ca motanul ne-a parasit de vreo 2 saptamani)

  20. ghem Says:

    gasit link pt condoleante (sunt si poze ale motanului : Viorel Predescu)

    http://www.legacy.com/guestbook/dignitymemorial/guestbook.aspx?n=viorel-predescu&pid=158366239

  21. AVP Says:

    Multumesc pt link, prietene. Am scris si eu un mesaj acolo. Insa „Motanul” ar merita o carte.

  22. b.d. Says:

    @AVP, o carte, ar merita. Dar, deocamdata, macar o postare ?
    Inca nu-mi vine-a crede ca nu mai este…:(

    @”ghem” ? sub care nick la Ziua ?

  23. AVP Says:

    O să vie şi articolul ăla, la un moment dat…

    Pe de altă parte, îţi mărturisesc sincer că pentru mine n-a fost atât de şocant ceea ce am aflat, întrucât eu aproape că mă obişnuisem cu absenţa Motanului, despre care nu mai ştiam nimic din decembrie 2006. Până când mi-a spus NT, acum doi-trei ani, că Motanu e destul de bine, dar nu mai vrea să intre pe forumuri, l-am crezut chiar mort… Asta înseamnă să întrerupi relaţiile cu un prieten, din indiferent ce pricină, în loc să încerci să te explici cu el în deplină onestitate şi transparenţă şi să laşi loc de bună-ziua…

    Chiar şi în aceste condiţii, eu voi mărturisi cu dreptate şi prietenie despre dragul nostru Motan, aşa cum o merită din plin acest oltean excepţional.

    Tu – ca să revenim la viaţă… – de ce te-oi fi retras atât de adânc în cochilia-ţi din ţeara sfântă, dragă pretină ? 🙄 Să nu-mi spu că scrii tot pe Ziua veche, după ce nemernicii ăia ne-au şters arhiva aşa cum ne-ar fi şters o bucată gustoasă de viaţă…

    ps. Spre ruşinea mea, nici eu nu-mi aduc aminte de nickname „ghem”. Poate vom primi lămuriri suplimentare.

  24. b.d. Says:

    Am fost in legatura cu Motanul, fara intrerupere, in toti acesti ani…
    Stiam ca are probleme cu sanatatea in ultimile luni, insa la un moment dat
    isi revenise, se considera vindecat.
    Ca pe la inceputul lui iunie sa-mi scrie ca boala a revenit…
    I-am trimis cateva mesaje la care nu am mai primit raspuns, mi-am imaginat
    ca nu-i arde de corespondenta.
    Dar n-am crezut ca va fi luat dintre noi atat de repede 😦

    AVP, nici o sansa sa ma gasesti scriind la ZiuaVeche ! Nu numai faptul ca
    au sters arhiva ma deranjeaza, nivelul este sub orice critica. Cu cine sa
    discut acolo, cu Huhu ? Cu Sobru ?
    Asta, in afara faptului ca la politica interna a Romaniei, eu sunt ”out”:)


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.