„Cel mai mare inventator din literatura română”…oops

Cercetând să văd cine-a zis vorbulițele astea și despre cine (și apropo de sporovăiala unui arici seculici, de aici), am dat preste următoarea discuție de pe my blog, din data de 24 aprilie 2012, pe care o reproduc integral hic et nunc, fără alte comentarii. Țin să atrag atenția că martora din speță, cum ar veni, nu e o forumistă oarecare, cum pare, ci e însăși fănița preferată, actuală, a unui academician de faimă mondială, care-n tinerețea-i virtuală & criptorevoluționară, disimulat subt nickul Dl Goe (zis și al lu mboe securistigoe…oops), se ocupa cu trolatul, ca tot băiatul, de… ! Experto credite (:idea:).

+++++++++++++++++++++++++++

23 Răspunsuri to “Planeta Ou – Cântul VII”

  1. CMM Says:
    A propos de pierderea ori de resuscitarea Memoriei, poate un text e valoros si prin re-memorarile pe care le provoaca…Modestele izmane alaturi de Sfantul Soft, imi reamintesc o pagina din Culianu: „[…]el [Ioan] nu a facut decat sa avanseze aceasta teorie[…] potrivit careia gandurile tuturor oamenilor (ale mele, ale lui Augustin, ale lui Einstein si ale laptarului) sunt egale din punct de vedere cantitativ si calitativ, find, toate, unitati ale rationamentului lui Dumnezeu, iar ele sunt cusute haotic peste lume, fara nici un alt plan in afara de vointa inscrutabila a lui Dumnezeu, pe care, de altfel, o cuprind.” ( din „Ordinea secreta”, in Ultimele povestiri)

  2. AVP Says:
    Eu nu-l consider pe Domnul Zeu ca pe o Entitate actuală, superpotentă şi hyperconştientă, ci doar ca pe o Virtualitate extinsă între Alfa şi Omega. Domnul Zeu a existat in integrum la Început şi va exista, încă şi mai îmbogăţit, probabil, la Sfârşit. În actualitate însă, nu există nimic mai presus de Planeta-Ou, aceasta fiind nu centrul unui Kosmos divin, şi cu atât mai puţin o pietricică oarecare din im-mensitate, ci Vărful spaţio-temporal al întregului Kosmos ; dincolo de Pământ totul e Virtualitate, ce se va actualiza prin săgeata spaţiu-timp, pe măsură ce sforţa creatoare va decolmata noi falii din Nefiinţă. Estimez că la un moment dat Planeta-Ou va deveni in integrum o Forţă Creatoare indextructibilă, pe care nimeni şi nimic n-o va mai putea periclita şi care practic va insemina şi va transforma întregul Univers, extinzându-l spre stadiul final şi pregătindu-l pentru o nouă germinaţie. Atunci se va vorbi despre Kosmosu-Ou, evident…🙂N-aş vrea însă să simplificăm prea mult, căci în acest caz ne-am afla foarte departe de adevăr.ps. Cât priveşte „modestele izmane” n-aş vrea să crezi că e vba doar de o metaforă ; vreau să spun că „genomul lui Dumnezeu” se află plasat şi păstrat chiar acolo : în scrot de bărbat şi-n mitră de femeie (obişnuită or de elita). Acolo se află concentrată 15 miliarde de ani de evoluţie kosmică.

  3. CMM Says:
    O, Doamne, am avut 10 la biologie! Combinata cu o tara de religie…Pricepui ca nu-i metafora…Frumoasa completare, chiar si asa simplificata cum o consideri domnia ta! Cititorul se declara luminat!

  4. AVP Says:
    Pe mâine, aşadar🙂

  5. CMM Says:
    Totul se construieste pe un timp sageata. Eu sunt obisnuita cu cel intors spre sine.
    Altii vorbesc de unul fractalic… Cum spuneam, Poetul are oricum libertate si indreptatire absoluta!
    Ca de aia e Poet si nu academician ori om de stiinta independent.

  6. stely Says:
    AVP,
    Marturisesc ca sunt destul de jenata de faptul ca ,desi am asteptat cu nerabdare si cu bucurie (asa cum deja o si spusesm ) cântul VII din „Planeta Ou ” si pe care cu siguranta ca l-am si „hăpăit” din primele minute ale publicarii lui , iata ca nu am reusit nici pina acum sa-mi spun asa cum obisnuiam parerea mea despre el ; parere pe care de fapt mi-am exprimat-o cu entuziasm si exuberanta din primul moment .
    Am adus aici (la intimplare ) un mic comentariu de atunci :stely Says:9 august, 2009 at 00:26
    Oranges,
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………
    P.S „Postarea „de mai sus se cheama “Cintul IV ” din poemul” Planeta OU “..E mai mult decit o postare banala.Este o opera literara magistrala .
    V-am dat linkurile respective numai spre a va da dovada ca “Planeta OU”nu este o fantezie literara ,ci este o imbinare de date stiintifice existente pina acum cu o noua filozofie despre viata si moarte ,despre Creatie si Evolutie ..
    AVP s-a documentat f.mult inainte sa -si puna pe hirtie opera .Nu a scris nimic la intimplare ..
    Poate sa fi si o fantezie ,dar numai prin stilul scrierii sale (unice) ”Iar aici ,iata cum m-ai rasfatat 🙂
    AVP Says:

    9 august, 2009 at 09:08
    Salut my friends

    On topic, va multumesc mult pt faptul ca sunteti mereu alaturi de mine, cu o nota speciala pt my Stely, care e hotarata sa devina primul critic perfect autorizat al Planetei Ou… Fleicirari, intelighentissima ! ” 😯

    Uf, iata ca m-am abatut (fara sa am de gind) de la ceea ce aveam de spus -.anume – motivul pentru care n-am scris pina acum nimic .Sunt multe mici motive care nu m-au lasat sa ma apropii de computer :”n „telefoane importante precum si alte treburi gospodaresti ,dar cel mai important motiv este acela ca am vrut sa fiu mult mai sigura si mai documentata atunci cind voi scrie despre Cântul VII din Planeta Ou . Am vrut asta ,plecind de la ceea ce ai spus aici :

    „Am spus în mai multe rânduri şi o spun chiar în curprinsul Ipotezei KG că eu de fapt nu fac decât să dau o nouă interpretare unor versete biblice, inclusiv – şi mai ales – evanghelice ; prima variantă a “Poemului de oţel” şi chiar prolegomenele la “Ipoteza Kosmosului Germinativ”, pe care le-am publicat în 1992 în “Calende”, se numeau “Evanghelia după mine”. Totul coroborat cu alte vechi texte metafizice sau “poetice” şi cu informaţiile ştiinţifice esenţiale.”

    Si ,da ,astazi si aseara pina dupa miezul noptii ,am vizionat 4 parti a cite 53 de minute din „Stephen Hawking’s Universe…
    Iata aici spre exemplificare partea a 4-a …

    http://www.trilulilu.ro/video-film/stephen-hawking-s-universe-part-4-on-the-dark-side

    Asadar ,dupa ce m-am documentat si dupa ce am vazut (AVP) ca tot ceea ce ai scris pina acum in poemul „Planeta Ou” -inclusiv Cântul VII : informatiile stiintifice (pina la ultima descoperire) imbinate riguros si armonios cu interpretarile biblice si evanghelice , cit si cu alte texte , precum si stilul scrierii (o frumoasa fantezie literara) ,ei bine ,toate acestea ma determina sa spun si acum ce am spus cindva : „Planeta Ou ” este o opera literara magistrala .
    De aceea am sperat si inca mai sper ca nu te vei opri aici; ca vei continua chiar si cu sacrificii ,caci vei fi rasplatit. .Vei vedea in film cite sacrificii s-au facut pentru a se descifra multe din tainele Universului,chiar si Sfirsitul lui … :shock :

  7. AVP Says:
    Doamnelor, conceptia mea e tot atat de simpla sau – daca preferati – de complicata ca si „Oul lui Columb”. Dupa ce adevarul adevarat e descoperit, toata lumea crede ca l-ar fi descoperit si ea, cum ar venea, atat de simplu i se pare orisicaruia ; tot asa, dupa ce numarul de la loto este extras din urna, milioanele de neinspirati se mira cum dreaq de n-au putut sa joace si ei numarul ala banal…Pe bune, CMM, cum naiba sa fie timpul altceva decat o sageata, din moment ce totul curge de la inceput spre sfarsit, riguros intr-un singur sens, si chiar daca curgerea s-ar face la un moment dat mai accelerat ? Eu vbesc – vezi bine – de timpul Semintei kosmice, nu de secunda florii, a efemeridei, a dinozaurului sau al unei gauri negre…Teoriile alea cosmogonice, cosmologice, matematice or metafizice care de care mai sofisticate despre Univers sunt pura gargara, ascultati ce va spun eu ; e binecunoscuta fandoseala a filosofilor or savantilor lu pesce, care vor sa ni se vanda ca niste mine de margaritare, imbracandu-si conceptiile in fraze si formule lucitoare & sforaitoare, dar goale ; fandoseala asta seamana cu strategiile complicate ale miilor de ghinionisti care au vrut sa dezlege Nodul de la Gordium nainte de a veni unicul Machidon si a-l taia cu-o simpla lovitura de spanga… Ce atata filosofie, bre, olelie lie ?🙄Hai ca mai vbim.

  8. stely Says:
    „Doamnelor, conceptia mea e tot atat de simpla sau – daca preferati – de complicata ca si “Oul lui Columb”.O fi simpla,dar o complici frumos , cit sa fie placuta si interesanta …pret de vreo 51 de Cânturi …
    p.s. din cite imi amintesc ai prevayut riguros si nr de cuvinte … ca si Cartea …?

  9. CMM Says:
    Timpul, concept uman, poate fi cum il gandim. Pana si cunoasterea revelata se traduce in limbajul primitorului.Lucrarea fiind ce spui, eu, un cititor obisnuit, non enciclopedist, as avea nevoie sa stiu pe ce texte a meditat Poetul, adica de referinte bibliografice.Fundamental ramane faptul ca te pretuiesc si te respect. Altfel nu as zice nimic.

  10. AVP Says:
    CMM, hai să lăsăm deoparte bibliografia, fiindcă io nu sunt un belfer, fie el cât de eminent, ci – aşa cum chiar tu avuseşi nobleţea de a remarca – un Poesel (ca să nu zic Poet sadea şi să-l fac să turbeze pe confratele rumân vigilent ori pe rumânu debil la ment şi incult ca un ghivent univalent, dar cică modest ca un sergent major cu funcţie de colonel de secu senator al melcilor… oops) ; mai precis sunt un Poesel din stirpea auctorilor vedelor, mahabharatelor, iliadelor, enuma-elişilor, ghilgameşilor, bibliilor şi-a altor texte vechi, dar stră-bune, cum ar veni…🙂 Iar cine nu pricepe că are acum ocazia rarissimă de a ceti şi chiar de a ispiti a scrie pe un poet care apare din vărtejurile vieţii şi-ale limbii odată la câteva mii de alţi poeţi cilibii, nici nu ştie ce pierde, hi… oopsAm spus de asemenea mai alaltărea că nu voi mai vorbi despre Planeta-Ou decât în faţa Marii Adunări Naţionale din empireu, reşpective fie doar într-o carte pe care s-o scriu eu, dar pe care să mi-o sponsorizeze un editor or sponsor greu (nu de alta, dar ca să dobândesc liniştea necesară spre a scrie epopeea-mi stelară, dear surioară), fie, în caz că nimeni nu va percepe trecerea mea în contemporaneitatea care numai de mine n-are chef, fir-ar ea, voi scrie din Planeta-mi cât şi cum se va phootea, urmând ca next generaţia s-o deschidă la 30 de anişori după desfiinţarea mea.Acum mă strigă a mea soţioară – care şi ea e operată la dulcea-i subsuoară… oops – să mergem dreaq odată la grădiniţa de vară, la sapa, cazmaua şi grebla de cam întârziată, de altfel, primăvară, aiastea fiind singurele unelte ce-i sunt permise Poeselului în înţeleapta ţară în care Porcul Naţional a fost petrecut cu fanfară militară, trinebunu cvt şi cu oieru minţii, in spe, sunt mari vedete în Ioropa parlamentară, iar nea Vădan de la editura naţională a uitat de contractu cu auctoru „Poemului de oţel” ori se preface că nici n-a auzit de el…🙂Mai vbim, în caz că nu cădem pe brazda moştenită de la Rim… oops.

  11. stely Says:
    AVP ,Vrei sa spui aici ……” iar nea Vădan de la editura naţională a uitat de contractu cu auctoru “Poemului de oţel” ori se preface că nici n-a auzit de el…”…ca ,desi ai semnat contractul de publicare cu Ion Vadan , inca de anul trecut , acum nu mai da nici un semn de viata ? Nici nu stii cit de rau imi pare ! Mai ales ca am fost (pe facebook) martora exclamatiilor sale de admiratie, fata de scrierile tale , precum si a promisiunii ferme ca iti va publica „oricind si neconditionat o carte „…

    Adica iata ce a scris la acea vreme aici :

    … “Consecvent genial si exact! va admir de o viata si tot nu ma satur. CEL MAI MARE INVENTATOR DIN LITERATURA ROMANA! MAESTRE, MA INCHIN!”
    2 noiembrie la 17:51 ·

    Avp Viorel Padina oops C’es copil…?? Genialu – in spe – esti chiar domnia ta, bre… Zau ca m-ai muiat cu totu, dreaa…
    2 noiembrie la 17:53 ·

    …. “ORICAND VA PUBLIC NECONDITIONAT O CARTE…VREAU SA VA ADEMENESC, ATI PUBLICAT ATAT DE RAR , CU NABADAI…

    L-ai intrebat ce se petrece ? Eu cred ca ar fi normal sa-l intrebi , iar dinsul sa-ti raspunda cu onestitate .

  12. AVP Says:
    Draga Stely, n-aş vrea să comentez mai mult decât atât. Deocamdată.

  13. stely Says:
    Despre motiunea de cenzura si cabinetul MRU nimic -nimic ?! Din ce se vede ,ca la un meci de fotbal , are toate sansele sa iasa afara din joc .Pacat …
    p.s. Cu ocazia asta vreau sa-ti reamintesc ca nu UDMR este pricina ,ci unii politicienii de etnie romana care fac ce stiu ei mai bine :prostitutie politica pe centura .

  14. stely Says:
    Asadar ,cabinetul MRU a cazut dupa 78 de zile .Ce ironie a devenit acum sloganul propus de tine -„MRU impreuna .”Culmea e ca-mi pusesem mari sperante in el . Dar poate asa cum spune , mai are ” multe de spus in politica „. Sper sa se ambitioneze si sa demonstreze ca are dreptate. In primul rind cred ca PD-L ar trebui sa-l schimbe pe E.Boc din fctia de presedinte .

  15. Goldmund Says:
    „Nu ezit, stimaţi membri ai Parlamentului României, stimaţi cetăţeni ai României, să vă împărtăşesc mâhnirea mea faţă de acest text. Dacă viitorul acestei ţări s-ar construi în funcţie de ideile moţiunii, îmi este teamă că suntem mult mai departe de Europa decât în cele două zile de la momentul în care preşedintele Consiliului European s-a aflat aici în Parlament. Citindu-le, am avut senzaţia unei căderi în timp, unde naţionalismul întunecat şi xenofob al începuturilor de ani ’90 se amestecă cu genul de lozinci de tipul: „Nu ne vindem ţara!”. Trăiesc cu senzaţia că, deşi România şi cetăţenii români sunt în Uniunea Europeană, autorii şi semnatarii acestei moţiuni sunt mult mai departe de valorile europene decât mi-aş fi putut eu vreodată imagina.” Premier UngureanuDaca majoritatea gandeste la fel precum ideile din motiunea de cenzura, ar fi o catastrofa pentru viitorul Romaniei(eu nu pot uita ca dupa astfel de lozinci trambitate de ‘oamenii de bine’ – criminalii de ieri – din FSN-PSD in anii 90, Romania a pierdut in primul rand startul spre o democratie adevarata, dar a pierdut si ajutorul masiv din Occident de care s-au bucurat tari precum Polonia, Ungaria si Cehia!- pierduta si simpatia internationala pentru tara noastra!
    Nu trebuie sa uite nimeni:
    raul facut de Mineriade, de toate guvernele conduse de Iliescu, Nastase si PSD ne-au indepartat enorm de Polonia – tara cu care imparteam ultimele locuri la bunastre in anii 80, in Europa! Acest aspect istoric e f. important si nu trebuie uitat! Nu ne-am vandut tara, dar a fost praduita de ‘ai nostri’, care acum au reusit sa distruga un Guvern de numai o luna de zile!!
    Acum cred eu se va repeta mizeria asta populista cu implicatii grave asupra bunastarii generale si, mai mult, de data aceasta nu intrevad acea salvare de atunci cand a venit un CDR(si s-a salvat pana si Banca Nationala, s-au facut reforme necesare, s-au restructurat uzinele-mamult, etc. etc.) dupa un colaps de proportii lasat de minerul nr. 1 al tarii&CO, pentru ca multi dintre acei oameni, ori li s-a acrit de realitatile romanesti, ori au parasit tara intre timp….
    mai mult la http://www.zf.ro/politica/discursul-…lament-9577650

  16. AVP Says:
    Stely, ai dreq sa fim serriosi : totul e un teatru ieftin – Secu contra Secu.http://www.trilulilu.ro/muzica-diverse/maria-tanase-invartita-de-pe-tarnave

  17. stely Says:
    Da, dar de ce esti vesel ? Ca eu sunt destul de abatuta . 😦 Ai vazut discutiile de pe feisbook cu Monica ?

  18. AVP Says:
    De unde ai dedus ca sunt vesel ? Si nu, n-am vazut.

  19. stely Says:
    Ca-ti arde de-o invirtita … „Hop lele hop ” 🙂 Vrei sa spui ca teatru asta ieftin este facut de de un secu (cine ? ) contra alt secu (cine ?) Adica, vrei sa spui mai clar la cine si la ce faci referire? Si daca asta este de bine ?

  20. stely Says:
    Asta ai vrut sa spui ?

  21. AVP Says:
    No comment😉 Pe bune, chiar că nu mă mai interesează. Ce-am io de împărâit cu ăştia, sau ei cu noi ?🙄 Partida a fost pierdută acum 30 de anişori, atunci când generaţia optzecistă – care acum s-ar fi putut afla la putere în Ro – m-a lăsat singur în faţa Molohului… Restu e destin, cum a zis mbou’ ăla…

  22. stely Says:
    Bine ,noapte buna !

  23. AVP Says:

    Postare noua.

Un răspuns to “„Cel mai mare inventator din literatura română”…oops”


Lasă un răspuns

