Revista sidebarului

conu-001

Pe sidebarul din dreapta al blogului meu iau cunoștință zilnic (când am timp, mai precis), prin feed-urile de rigoare, de noutățile naționale (iar pe cel din stânga de cele mondiale). Azi și aici îmi propun însă să luăm cunoștință și să comentăm împreună aceste știri :
1.Agerpress:
  • „DOCUMENTAR: Prozatorul Nicolae Iliescu împlinește 60 de ani” (http://www.agerpres.ro/flux-documentare/2016/02/07/documentar-prozatorul-nicolae-iliescu-implineste-60-de-ani-12-05-01). ► Nu știu dacă o să-mi fac timp să citesc integral acest documentar, chit că-l cunosc pe autorul despre care se vorbește acolo, de la Cenaclul de luni și după semnătură. Mă cam mir un pic că ditamai Agerpress, rămasă în continuare agenția de știri a statului mediatic, dedică un documentar aniversar unui prozator nu prea voinic, asta în condițiile în care aceeași agenție n-a suflat o vorbuliță despre, să zicem, aniversarea recentă a 35 de anișori de la redactarea „Apelului către Europa”, „singurul text vădit anticomunist produs de vreun intelectual român în anii 80”, document contemporan cu „Solidaritatea” poloneză, pe care vecinii și pretinii noștri din UE au aniversat-o cu surle și trâmbițe și despre care a referat și „Agerpress” de altfel (și pe bună dreptate), asta ca să nu mai spun că „Agerpress” n-a scris niciun rânduleț, darmite un documentar, atunci când redactorul „Apelului către Europa” a atins 65 de toamne în calendaru-i personal (un fenomen cu adevărat rar și-o știre de nivel național, dacă Agerpress ar fi fost o agenție dintr-un stat responsabil sau mai puțin mărar, măcar). Și deci, care-o fi rostul și tâlcul numitului documentar, fie el și rotund-aniversar, n-ar putea ști, te pomenești, decât băieții legendatori de Bucuresci.
2.HotNews
  • -„VIDEO Una din doua femei din mediul academic, hartuita sexual. Inventarul gesturilor deplasate si cine sunt agresorii din facultati” (http://feedproxy.google.com/~r/hotnews/yvoq/~3/ToAO16GnMHw/stiri-esential-20778792-video-una-din-doua-femei-din-mediul-academic-hartuita-sexual-inventarul-gesturilor-deplasate-cine-sunt-agresorii-din-facultati.htm). ► După cum vedem, nu e nicio diferență, în privința asta, între rumânii din Ferentari sau din alte medii cu interlopi sau cocălari și cei, teoretic mult mai educați, din mediile academice ot Carpați. Și deci ce dreq se-ntâmplă, fârtați, trăim într-o țară de sonați râmarizați ? Ei bine, ce nu pricep onor dottori sociologi or psihologi f. învățați este că întreaga planetă trece prin Era Funky, în care sexul joacă un rol pur dixtractiv, exemplele de hărțuire sexuală semnalate de dăștepții ăia neavând deloc aspectul patologic-negativ, cel care, doar el, ar fi propriu-zis destructiv din punct de vedere social, și deci a trece aceste simbolice fapte ori simple vorbe subt zăbranic penal ar fi, cu adevărat, un act concentraționar (curat criminal!).
3.Deutsche Welle
  • – „Stilul sinuos al lui Cioloș” (http://www.dw.com/ro/stilul-sinuos-al-lui-ciolo%C8%99/a-19020584?maca=rum-rss-rom-rom-3295-xml-mrss). ► De la DW (care nu e DW, ci dreaq mai știe cine / ce e, bre ?) nu-l citesc, când îl citesc, decât pe Horațiu Pepine, care nici el, de data asta, nu ne spune nimic nou. Stilul lui Cioloș e, în realitate, un media-show, menit a-l face pe PM digerabil pe orice netocratic platou: și la A3, și la dujmanul Gâdelui ăl mai now. Fix așa făcea și Victor Ponta, numai că tinerelul nost nu era atât de antrenat în post, helas. Așa că – deși n-a fost cu nimic mai puțin competent – A FOST, și nu cred să mai fie, iată, decât dacă scapă basma superimaculată de Justiția mai securizată decât a fost vreodată ca niciodată Zâna din cetatea înghețată. Poate numai dacă Big Nurse primește vreun ordin extraterestru, de lăsare la vatră, iar Next Big va fi o entitate măritată cu Mizericordia toată…oops.
4. Mediafax
  • Nu prea sunt sigur cui aparține agenția asta (se pare că unui fost cunoscut autor de plugușoare prezidențiale) și nici cum a apărut la mine-n sidebare, însă mă mai dixtrez din când în când cu știricicile-i ușoare. Azi aflu că dom Tomac s-a dat great futac (cum le ziceam noi bondarilor bâzoi) cu niște catindați din provincia cu puțoi, în schimb, când a fost vba de capitala catindatului Bușoi, mișcarea populară s-a oprit să se frece știm noi unde, mai precis într-o joi, când, în sfârșit, comandantul Mișcării va face anunțul cel vestit (shiiit!) : am venit iar la ciuruit, nu la ciugulit, hă, hă, hă… oops. Numai că, de data asta, și-n caz că catindatul Mișcării nu va fi totuși colonelul acoperit / descoperit, Popeye va mai câștiga o lae, ca orice winner din Dacia mioritico-bucălae, după ce bunul cetățean sau cioban turmentat a aflat că la Cotroceni prin sat și prin alte ministere sau agenții de pe oranjul nat birourile de mahon placat nu foloseau la treburi de stat, ci la crecănat… oops. Asta ca să nu mai pomenim de alte chestiuțe secundare pentru masele curat populare, cum ar fi : la furat bine, la crăpelnițe cică fine, la tras cu urechea la mine sau la tine et aliis ejusdem farinae.
5.EVZ online
  • Deși după retragerea aureliană a lui O.Andronic „Evenimentul Zilei” s-a mai potolit dreq un pic, în sensul că a mai renunțat la senzaționalismul apocaliptic, care mă făcea să nu mai dau click la absolut nimic, de scârba de a nu nimeri iar preste vreun grețos căcățic, acolo unde Andronic ne anunța că vom găsi cel puțin un Ou de struț gigantic, dacă nu Oul Metagalactic, cu toate astea, zic, cred că vor trece ani și ani până când voi mai deschide un link la acest tabloid (care mai nou e și pe bani). Dacă-l mai țin pe my sidebar, e ca și cum ai ține un cui ruginit în zid, ca-n Romania (doar pentru că ți-e târș s-apuci peria & mistria și să repari hardughia).
6.Cotidianul
  • La prima vedere nu mi se pare demn de citit decât titlul : „Pe cine supără istoria românilor?” (http://www.cotidianul.ro/pe-cine-supara-istoria-romanilor-275823/). Constatând însă modul bătrânesc / securesc în care pune problema acad.Giurescu îmi dau seama, oftând greu, zău, că istoria poporului meu va avea un viitor tot mai rău. Asta e situația și nația, frăticilor, că ne place sau ba: cu simplă gargară patriotardă și cu gogoșile istorice frizând isteria, cu care ne-a tratat până acum dăscălimea dup-aciia, fie ea a lui Roller sau a tartorilor Iepocii Cea, nu prea ne mai creditează nimerea, nici măcar copiii și nepoții noștri, ca naiba. Așa că Akademia să-și ia seama și să plăteasca vama adevărului istoric măcar acum, în al 12-lea ceas, când globalizarea vine ca Urgia, căci altfel se duce dracului nu doar giudețu’, ci și Romania😦
7.B1
  • De la tembeliziunea B1, pe care o țin pe sidebar, tot așa, fără să am habar de ce-o fac, fiindcă n-o citesc nici de leac, după ce am văzut că scârțarii dreaq ne cer să le dăm de fiecare dată, ca să-i citim & cităm, câte-un laic, nu rețin decât ce văd din avion în zbor, fără să scobor pe forul tembeliziunii portokakiilor: „Madeleine Albright le cere femeilor să o susțină pe Hillary Clinton: Există un loc special în iad pentru femeile care nu se ajută reciproc!” (http://www.b1.ro/stiri/externe/madeleine-albright-le-cere-femeilor-sa-o-sustina-pe-hillary-clinton-exista-un-loc-special-in-iad-pentru-femeile-care-nu-se-ajuta-reciproc-139705.html). Mdea, se pare că ajunsă deja la etatea când are probleme cu ținerea de minte, Lady Albright a uitat că pentru femei, fie ele linde belinde sau ditamai președinte, nu prea contează unde parchează, când vor ele să avanseze tot înainte, spre rai ori spre iadul dependinte, numai să fie fierbinte🙂
8.Antena 3.ro
  • De când o.s-z. și cu băiatul ăla care arată ca kojak, deși e pui de oltean dac (să mă uit, să nu fi scris altcumva, dreaq), precum și alte fete și băieți gigea, au cucerit tembeliziunea cică liberă și independentă ca războiul de la 77 sadea, nu prea mă mai atrage sticla talentuoșilor – s-o recunoaștem – MGâdea & MBadea, sau vițăvercea, adică, decât atunci când mă mai dixtrează, pe bune, inepuizabilul antibăsist & polemist Ciuvică-fără-flică. Însă n-aș vrea să insist și să-l fac pe bunul cetățean turmentat și antenist mult mai abramburist, tocmai acum, nainte de proximul plebicist.

 

 

2 Răspunsuri to “Revista sidebarului”

  1. Goldmund Says:

    „La furat bine” cred ca PSD(fost FSN, „etce..”) a fost nasul tuturor partidelor, mai mult, partidul fostilor pcr-isti si securisti se opune si azi Legilor tarii, Constitutiei Romaniei(v. si demersurile puerile impotriva indeplinirii cererilor Justitiei in cazul prejudiciului produs statului roman de varanul incatusat – nici o sansa reala, mai ales ca unii ambasadori, unele tari din UE sunt mereu cu ochii pe noi, alooo, Parlamentul?!)

    De fapt doream din suflet sa repar o mica eroare:
    Romania Libera este inca din primele zile dupa Revolutia din 1989 singurul ziar apreciat si iubit de adevararii revolutionari, de oamenii integri. „Adevarul e undeva la mijloc”, sau „si aia de dreapta gresec la fel” e cam desuet, o fi vreun adevar pentru omul zapacit rau, dus cu antenele.

    „Mărturie de la Mineriade: Cum poate fi îngenuncheat și furat un popor
    ….
    „Mi-am promis să nu am odihnă până nu-i dezvălui pe ucigași“

    Dumnezeu ne-a dăruit zile. Unora dintre cunoștințele noastre, nu. Când am aruncat pumnul de țărână peste ultimul sicriu mi-am promis să nu am odihnă până nu-i dezvălui pe ucigași.

    Așa a început calvarul meu pe drumul presei. În anii ’90, la „Dreptatea” și apoi la „Cotidianul”, din 1998, până în 2005, la „Evenimentul zilei”, iar din 2006 la „România liberă“. De ce calvar și nu bucurie? Nu știu. Poate pentru că nu ne-am găsit calea nici acum, după 25 de ani.

    Obsesia mea: securiștii, cei pe care eu i-am văzut în seara de 21 decembrie 1989 că au tras în protestatari.

    De unde am știut că sunt securiști? Pentru că unul dintre vecinii mei era printre ei și abia în 21 decembrie 1989 am aflat că e ofițer de Securitate. Omul a trecut pe lângă mine pe la ora 13.00 și mi-a șoptit: „Du-te acasă, va fi sânge!“.

    Crezând că vorbesc cu vecinul meu, inginerul, i-am răspuns „Acum e momentul să scăpăm! Vino și tu cu noi!“.

    El mi-a arătat cu privirea spre un grup de indivizi în civil, cu alură de sportivi, cărora li s-a alăturat.

    Pe unul dintre ei, îmbrăcat într-un trenci crem (era o seară foarte caldă de decembrie), l-am revăzut ulterior în mijlocul Pieței Univesității, trăgând cu pistolul din buzunarul trenciului.
    ……………….”
    http://www.romanialibera.ro/special/documentare/marturie-de-la-mineriade–cum-poate-fi-ingenuncheat-si-furat-un-popor-407806

    cinste voua, Ondine Ghergut si prietenilor!

    Daca nu mai suntem entuziasti dupa adevar, dreptate si libertate, riscam intr-o nefasta zi sa le pierdem inca o data.

  2. Viorel Padina Says:

    Prietene Goldmund, pariez că Ondine Ghergut, cea despre care tu crezi că o fi entuziasmată după „adevăr, dreptate și libertate” nu va sufla un cuvințel despre faptul că lui Sorin Ilieșiu i s-a făcut, în fine, dreptate, în timp ce prigonitorul său, Horia Georgescu, a fost a fost trimis în judecată de DNA ca băiat rău.

    Postare nouă.


Lasă un răspuns

