Expertul britanic al lui pește m-a plagiat englezește (oops)

Julian Hingley, expert britanic în Educaţie, citat acum câteva ore de Adevărul, dixit „În România, elevii învaţă după o curriculă de secol XIX. Vă trebuie o revoluţie în acest domeniu

În sfârșit, au aflat și experții britanici ai lu pesce secretul lu Polichinelle de Dâmbovița, fapt ce pe gazetarii Adevărului portokakiu, care cu înțelepciunea-i ne luminește, îi uluiește. Când io spuneam fix același lucru,  conaționalii contemporani se uitau la mine ca vițelul la portalul nou, ca să vorbim în termeni de new media, socotind, precum expertul Alexe, mârâind câinește, că poetul doar boscorodește. Vă dau un exemplu (însă în hyperspatz puteți găsi cu duiumul, firește):

A mon avis, dezastrul de la bacalaureat ne-arată nu că elevii şi dascălii noştri sunt slab pregătiţi, ci că învăţământul rumânesc în ansamblu e complet depăşit, inadecvat timpului în care trăim şi total incompatibil cu realitatea internetului şi-a erei New Media. La noi se face învăţământ ca pe vremea ceaslovului lu Popa Dracu (Creangă, pentru cine nu ştie cine-i popa ista, căruia i se mai zicea şi „Popa Smântână„), sau hai să zicem că se face un învăţământ ca pe vremea „lanţului slăbiciunilor” caragialian. Ca o consoloare pentru dăscălimea aborigenă, trebuie însă spus că şi-n alte renumite or pempante ţeri se face un învăţământ de tot rahatu, iar lucrul acesta a ieşit în evidenţă chiar şi la faimoasa Harvard University (nr. 2 în The Times Higher Education World University Rankings), cu ocazia recentului „scandal al plagiatelor„, când decanul Jay Harris a fost nevoit să constate că „tehnologia a modificat modul in care oamenii se raporteaza la proprietatea intelectuala, precum si felul in care ei comunica unii cu altii„. ► Abia când dăscălimea ambramburită şi uzată moral, de la noi sau de aiurea, va trage toate concluziile ce se impun dintr-o asemenea constatare, abia atunci se va putea spune că învăţământu se va fi trezit, în fine, la realitate (2 Septembrie 2012)

9 Răspunsuri to “Expertul britanic al lui pește m-a plagiat englezește (oops)”

  1. Marginalia non turpia Says:

    Greu de gândit și de făcut e acel plan. Că e necesar, asta e ușor de acceptat.
    DAR, CONCRET, ce ar fibine să învețe oamenii?
    That is the question, concretu’ ista!🙂

  2. AVP Says:

    N-am timp să mă ocup – în mod expres – de chestiuța asta și, oricum, nu m-a rugat or invitat nimerea. Io abia îmi câștig existența, în patria mea. A nu se supala.

  3. Marginalia non turpia Says:

    Nu e o chestiuță, ci un chestioi. Și da, nu-l putem rezolva noi singuri, amândoi.
    Noi putem doar striga: E vremea să se schimbe ceva!🙂

    Aparte: am și idei concrete, o parte le-am aplicat și au funcționat. Dar niciunui ștab nu i-a păsat.😦

  4. Marginalia non turpia Says:

    Uite, Poesele.Ro. Am stat și am gândit.
    Mai pun o întrebare, poate găsești un pic de timp să îmi răspunzi matale.
    E drept, nu am funcții în stat, dar am gură de întrebat.🙂
    Uite:
    Matale scrii extraordinar de bine. Eu scriu poezele ușurele. Amândoi am învățat limba și literatura română. Pe amândoi ne citesc oameni.🙂
    1.Cum ar fi bine să se predea ea ca oamenii să poată scrie ca mata?
    2. Cum ar fi bine să se predea ca oamenii să poată înțelege o poezie ca a lu mata?
    Ce conținuturi să cuprindă planul și programa, ce activități să desfășoare învățăceii, cum să arate un manual, dar o lecțioară de limba română?
    Mulțumesc pentru înțelegerea empatică și pentru efort.🙂

  5. AVP Says:

    Textele mele nu sunt nici mai ușoare, nici mai grele ca ale altora, atâta doar că au indexul Secu pe ele. În manuale și la tărgurile intelectuiale de preste hotare nu intră și nu circulă decât cei selectați și aprobați de Păpușarul Secu, zis și Drakula sau drequ. Care după ce-i mitizezază ori legendează pe aleșii săi, îi folosește spre a-i intoxica & manipula cu ei pe naivi, pe snobi, pe energumeni și pe făneii puradei. Vezi cazurile recente… X, Y, Z💡

    Dacă n-am înțelege nici atâta lucru, cum naiba ne-am mai descurca în chestiuni filosofice or filologice și mai grele ?🙄

    Un We plăcut în continuare, dear surioare.

  6. Marginalia non turpia Says:

    Prietene, eu te provocam la o gândire ipotetico-deductivă și la imaginație.
    Cum să schimbăm lumea altfel?! Vrei să o lăsăm să ne schimbe ea pe noi?🙂🙂🙂

  7. AVP Says:

    Prieteno, eu abia reușesc să supraviețuiesc în neamul rumânesc, câinesc, darmite s-ajung să mă țin de tine, în gândirea-ți ipotetico-deductivo-sportivo, sau cel puțin așa socotesc io în acest moment pământesc. Care-i problema ?🙄

  8. Marginalia non turpia Says:

    Nu-i sportivă.🙂 Nu-i problemă.
    Expertul te-a plagiat englezește, domnia ta te retragi englezește, eu rămân însingurată să deduc și să imaginez câinește.🙂
    Asta-i revoluția la români. Ne copleșește viața și nu ne mai rămâne vreme de ea.😦

  9. AVP Says:

    Postare nouă.


Lasă un răspuns

