Cum ar vrea unii poeți ca DNA să anchetze Critica… :oops:

Întrucât peretele de Facebook al lui my friend Alex Ștefănescu nu este setat pe opțiunea public, ci doar pe friends, îmi voi lua libertatea de a prelua pe my blog discuția pe care am avut-o cu gazda și cu alți câțiva pe wallul domniei sale, fie și pentru a nu risca să se piardă intervențiile mele personale, așa cum mi-a recomandat cunoscutul și apreciatul critic literar în discuția de acolo, tale quale. Dar spre a nu abuza de bunăvoința sa și de proprietatea altora, nu voi reproduce aici decât intervențiile mele și ale celor cu care am intrat strict în discuții de amici sau în poeticesc – sper – clinci. Voi începe, evident cu capătul listei de discuții, deci cu mesajul inițial al dlui Alex Ștefănescu, intitulat O sugestie pentru Ion Creangă.

**********************

O SUGESTIE PENTRU ION CREANGĂ

Dacă ar trăi Ion Creangă, l-aș îndemna să includă în povestea „Prostia omenească” o întâmplare recentă. Câteva zeci de scriitori mediocri s-au mobilizat ca să protesteze cu vehemență împotriva deciziei unui juriu format din critici literari cunoscuți (inclusiv Nicolae Manolescu, cel mai important critic literar contemporan) de a acorda Premiul „Mihai Eminescu” poetului Gabriel Chifu.

Protestatarii repetă obsesiv că Gabriel Chifu este vicepreședinte al Uniunii Scriitorilor. Și ce dacă este?! Această calitate reprezintă un merit, nu un fapt reprobabil și, oricum, nici ca merit, nici ca fapt reprobabil, nu are vreo legătură cu talentul literar evident al lui Gabriel Chifu. Ia avânt în viața literară de la noi în momentul de față un stângism, cu elemente de anarhism, constând în disprețuirea apriorică a șefilor, a oamenilor bogați, a politicienilor. Cei mai mulți dintre cei care au semnat protestul sunt autori lipsiți de înzestrare, cu un scris poticnit și plictisitor, iar unii dintre ei își petrec viața prin cârciumi. De ce ar conta opinia unor asemenea autori?

Dar cea mai prostească reacție este alta și anume reacția unui Victor Potra (Potra, nu Ponta) de a chema DNA-ul pentru a sancționa atribuirea incorectă a premiului. Era nevoie de această idee ca să mai și râdem.

DNA-ul a devenit o instituție aproape legendară, la care societatea românească privește, pe bună dreptate, cu mari speranțe. Dar aceasta nu înseamnă că poate fi chemat pentru a sancționa talentul, inteligența, frumusețea, pe care Dumnezeu, lipsit de spirit egalitarist, le-a atribuit numai unora dintre noi. Sau pentru a-i sancționa pe criticii literari cu ale căror verdicte nu suntem de acord.

  •  Avp Viorel Padina Eugenie Sarbu, sorry, însă am vrut să spun – în caz că nu ai binevoit să urmărești linkul meu – că sunt de acord cu dl Alex Ștefănescu în ceea ce privește calificarea „scandalului de la Botoșani”. Bref, socotesc că dacă n-a fost o făcătură criptosecu, menită să i-o coacă dlui Manolescu din te miri ce motive (făcătură în care au fost târâți sau exploatați în orb și câțiva autori onorabili, însă excesiv de idealiști sau nervoși pur și simplu), a fost, precis, o copilărie.
  •  Eugenie Sarbu Cred ca aceste premii se dau „cui trebuie” nu celui care e cel mai bun. Si nu e primul concurs contestat…din pacate, din juriu fac parte aceiasi jurati. Chiar nu mai sunt alti oameni de litere care sa jurizeze concursuri literare?
  • Avp Viorel Padina Ce înseamnă „cel mai bun”, d-na Eugenie ? „Cel mai bun” este brandul sau mitul pe care îl legendează ca atare criticul cel mai mare (când e vba de poeți) sau agenția de publicitate cea mai tare (când e vba de un bun de consum oarecare) și care apoi generează fascinația specifică mitului (sau brandului), asupra crăițelor receptoare. În lipsa acestei legende fascinatorii, toți autorii ar părea la fel de terni (ori la fel de buni), sau toți ar fi Chifu, cum ar veni (să mă scuze auctorul cu pricina). Chiar N.Manolescu i-a făcut „mari” (alături de alți critici, vezi bine) pe cei despre care profanii și confrații slabi de țâțână cred, post factum, c-ar fi meritat premiul în cauză mai mult decât premiantul „care e”. Și atunci, dacă ierahizatorii literari au decis cum au decis, acum și aici, din considerente numai de ei știute, care-i problema ? Cum poate publicul profan să se ridice contra celor care stabilesc ierarhia valorilor literare, o ierarhie cu geometrie evident variabilă, de la un timp sau canon la altul, iar nu imuabilă ?
    (…)
Dl Manolescu, asemeni unui Bin-Laden pitit departe de linia frontului, își trimite talibanii la atac. Ceea ce nu e…
fdl.ro
  • Alex Ștefănescu Pentru Tim TiVi. E curios că îmi cereți consimțământul DUPĂ ce ați postat pe pagina mea de facebook un text ireverențios, plin de inepții Încă de la prima frază apar calomnii la adresa mea, procese de intenții, informații fictive. Puteți, domnule Tim TiVi aduce argumente în favoarea ideii că sunt taliban? Există dovezi că Nicolae Manolescu m-a „pus” să intervin? Etc. Etc. Nu cred! Și atunci de ce răspândiți asemenea texte? Rugămintea mea este să vă retrageți cu Victor Potra cu tot de pe pagina mea de facebook.Dacă în compania lui vă simțiți bine, de ce mai pierdeți timpul vizitându-mă? Semănați și dv., și Victor Potra cu cei cărora le place să zgârie Mercedes-uri.
  • Tim TiVi Nu trageți in mesager! N-am scris eu textul, nu m-am declarat de acord cu el, nu îl răspândesc ci vi-l aduc în atenție. Mi se pare ontopic si justificat, ca drept de replică. Pot aduce si un articol laudativ, ca să compenseze. Multumesc.
  • Negrei Cristian hehehh… o fi o expresie a stângismului de care sufăr, n-o fi, dar pe mine mă amuză foarte tare ciomăgelile din lumea literară.
  • Alex Ștefănescu Pentru Negrei Cristian. Nu sunt ciomăgeli din lumea literară, cum vi se pare dv., privind de la distanță. Este vorba de conflicte între scriitori și pretinși scriitori, aceștia din urmă exasperați de veșnicul lor insucces. Am să vă dau o lecție și iată cum. Dacă se va întâmpla vreodată (Doamne ferește, sper să nu se întâmple!) să treceți liniștit pe stradă și să fiți atacat de niște oameni puși pe scandal, am să.vă privesc cu un zâmbet ironic și am să spun. „Pe mine mă anuză foarte tare ciomăgelile dintre trecători”.
    (…)
  • Mugur Grosu dacă, în opinia dumneavoastră de-acum, protestatarii sunt mediocri, înseamnă că vă deziceți și de acele texte prin care i-ați elogiat în trecut, dar asta – în fond – e cu totul altă discuție. abătând atenția asupra lor deturnăm, de fapt, subiectul! acela că, după cum spune bunul simț și evaluarea declarațiilor membrilor juriului, câștigătorul în drept ar fi fost Mircea Cărtărescu! asta e tema discuției și problema de fond: Chifu vs. Cărtărescu, nu mediocritatea protestatarilor sau membrilor juriului.
  • Mugur Grosu sau acceptam ipoteza ca a fost Aurel Pantea? asa ar iesi daca luam la puricat comunicatul din România Literară http://revistacultura.ro/…/scandalul-premiului…/

    Mircea Martin susține că Nicolae Manolescu le-a cerut…
    revistacultura.ro
  • Focsa Carmen Articolele NU mai sunt de actualitate;în ROMÂNIA LITERARĂ apărută azi,NM oferă explicații!
  • Mugur Grosu nimic nou in chestiunea numărătorii corecte a voturilor; „oferă”, în schimb, un superb „membrii ai Uniuniunii Scriitorilor” (da,da cu „ii”) în loc de concluzie, semn că metehnele ironizate mai sus au modele unde vă așteptați mai puțin https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205561074684050&set=pcb.10205561079604173

    Fotografie de la Mihai Iovanel.
  •  Avp Viorel Padina M.Cărtărescu va lua premiul la anul, când va împlini 60 de anișori, așa cum Ion Mureșan l-a luat anul trecut, când a împlinit 60 de ani (și nu mai putea să-l ia și anul ista, am impresia). N.Manolescu și ceilalți critici care i-au făcut „mari” pe toți nominalizații, a nu se uita, au decis că premiul trebuie să-l ia, la anno domini 2014, G.Chifu. Sau ce, scrie pe fruntea lui M.Cărtărescu sau lui I.Mureșan că ei sunt mai buni, hic et nunc, decât Chifu ? Revin la întrebarea pe care am pus-o mai sus (https://www.facebook.com/alex…/posts/603755639724668…): ce înseamnă, în speță, „cel mai bun” ? Faptul – de ex – că dta, M.Grosu, ai 1786 de urmăritori feisbuccieni, iar io, auctorul „Poemului de oțel”, al „Tabletelor din hyperspatz”, al „Epistolarului iepocal” și al „Planetei-Ou”, precum și redactorul „Apelului către Europa” și al samizdatului „NU!”, n-am decât vreo 30 de followeri, înseamnă că dta, Mugur Grosu, ești un leader – sau orice altceva vrei dta – „mai bun” decât mine ? Ești doar relativ mai cunoscut, în anumite medii, pentru că așa au vrut sau au făcut să fie păpușarii – fie ei critici literari sau, în cazul meu, generali de secu & cenzori mari -, atâta tot. „Cel mai bun” e un superlativ relativ, care depinde de „succesuri”, iar succesul depinde nu de tine sau de mine, pretine, ci de criticii care scriu despre bietul scriitor și-l legendează cel mai bine. Ce dreq e atât de greu de înțeles, bre ?🙄
    (…)
  • Avp Viorel Padina Hai naiba să fim serioși ; în context, „membrii ai USR” este în mod evident un lapsus dactilo, nu o dovadă de incultură sau de incompetență gramaticală. Și oricum, gramatica nu e apanajul regilor, precum politețea:)
  • Mugur Grosu Avp Viorel Padina: sunt nevoit să repet, și nu mă feresc s-o fac iar și iar: în discuție nu sunt umilele noastre făpturi, cum nu sunt nici cele marcate de morbul majusculei, cum n-ar trebui să fie nicio persoană (!). Tocmai asta e, după mine, miza discuției: limpezirea unui sistem autarhic (steril, anacronic, balcanic) de omologare, fixat obsesiv pe persoane, de unde și chestiunea la zi a traficului de autoritate. Cu particularitatea că, în cazul de față, e vorba și de dirijarea fondurilor unei instituții publice locale – lucru pe care nu-l comentez, dar nici nu-l vreau aruncat în derizoriu
  •  Avp Viorel Padina Peste tot e la fel, a fost și va fi; ai impresia că altundeva e altfel? Dta nu vezi cine ia, și cum ia, Premiul Nobel ?
  •  Avp Viorel Padina Hai să trimitem DNA-ul și pe capul juriului care acordă Premiul Nobel, fiindcă în unele cazuri, cel puțin, e clar că moșnegii ăia prăpădesc pe grăunțe banii Academiei Suedeze:)
  • Tim TiVi Mi-l amintesc pe domnul Mircea Martin de pe vremea studenției, când asistam – doar asistam – timid și din cele mai retrase locuri din sală, la ședințele cenaclului Universitas. Nu s-a prins de mine știința sau arta poeziei, dar îmi amintesc foarte bineVezi mai mult

  •  Mugur Grosu Avp Viorel Padina: am spus ca nu comentez partea cu DNA-ul, iar Nobelul e din alt film: e vorba de fonduri private, datorate unui afacerist suedez si administrate de o fundatie privata etc. si, cu toate astea, nu sunt scutite de patimi si contestatii – chiar din interior
  •  Mugur Grosu exceptionala observatie, Tim TiVi, gestul acela de la final inchide-n el tot penibilul acestui caz deloc lesne de ingropat
  •  Avp Viorel Padina Academia Suedeză, care acordă – până la urma urmei – premiul Nobel, e instituție privată, dle ? Nu contează cine furnizează fondurile pt premiere, atâta vreme cât proprietarii sau administratorii fondurilor decid să lase la latitudinea exclusivă a juriului cui anume se acordă premiul. Altfel, în cazul nostru, furnizorul local de fonduri putea să facă un juriu din consilierii locali botoșoneni sau din sforțele artistice loco și să se spele pe cap în familie (cum ar veni).
  •  Mugur Grosu Avp Viorel Padina – am vorbit strict de fonduri, care sunt administrate de o fundatie privata (premiul din Botosani nu vine din buzunarul unui grofulet generos, ci al contribuabililor) dar nici chestiunea asta, de fapt, nu ma intereseaza. ne-ndepartam si mai mult de miez – mimarea regulilor, si traficul de autoritate. in fine, am pierdut destul timp si cu asta. pt. ca, nu-i asa, oricum nu conteaza
  •  Avp Viorel Padina Ce reguli, dle ? Dacă e să respectăm toate regulile, cu o strictețe dementă, ajungem iar de unde am plecat: la Statul Big-Brother (în caz c-ai auzit de el). Chiar nu înțelegeți ce se-ntâmplă zilele acestea? https://viorelpadina.wordpress.com/…/big-brother-is…/

    Hulitul mogul Ghiţă sugera mai alaltăieri, într-un interviu, că cei aproape 5 milioane de români implicaţi, într-un…
    viorelpadina.wordpress.com
  •  Avp Viorel Padina PS: Mai bine ne-am întreba cum anume se-ntâmplă (dacă e vba de o-ntâmplare și nu de o chestie asemănătoare cu promovarea lui VVP de la procuror de sector la procuror mult mai superior, vba aia) că unul dintre cei mai vocali dintre contestatorii lui N.Manolescu (de aici și de acum, din rixul de care vbim) e conf. dr la 37 de anișori, în timp ce hulitul NM nu era, la etatea respectivă, nici măcar lector dr.plin. Hai că începem să ne pleectisim:) Paa
  •  Avp Viorel Padina Opaa… oops. Hai c-a apărut și „grupul pentru reforma al uniunii scriitorilor din romania”. Ghici, de la cine am aflat ? (:idea:)
  • Tim TiVi De la Victor Hugo?
  •  Tim TiVi Ca juriu format dintr-un singur om, domnule Alex Ștefănescu, puteți confirma că această poezie este reprezentativă pentru poetul laureat? Mă gândesc că autorul a ales pentru acest moment festiv ceea ce a considerat a fi summumul operei sale – dar, știți, autorii sunt mereu subiectivi cu propriile creații…
    https://www.youtube.com/watch?v=_lpicKm4Hzo

  •  Alex Ștefănescu Pentru Tim TiVi. Are poezii mai bune, unele excepționate, în ultima sa carte. Dar chiar și în România literară, acum câteva săptămâni,i- a apărut un poem impresionant despre moartea părinților. Marea lui problemă, pe care i-am și spus-o, cândva, când era un tânăr necunoscut din Craiova, dornic să se afirme, este că uneori scrie cu gândul la critici și construiește un sistem de simboluri complicat, crezând că asta este ceea ce așteaptă criticii de la el.
  •  Tim TiVi scuze, dar când scrii cu gândul la critici, nu s-a dus … pe apa sâmbetei… poezia? Nu ești doar la vânat onoruri?
  •  Alex Ștefănescu tot pentru Tim TiVi. La o gală a poeziei române contemporane de la Ateneu m-a mirat faptul că aproape NICIUNUL dintre poeții care s-au perindat pe la microfon nu își alesese biine poemele. Cu aceeași listă de nume, dar cu o selecție mai inspirată a textelor, s-ar fi putut face o gală de neuitat, un adevărat eveniment artistic. P.S. Nu înseamnă neapărat că vânezi onoruri, ci că nu ai încredere în tine și te bazezi prea mult pe regulile făcute de criticii literari. Iar printre criticii literari – ca și printre poeți sau prozatori – sunt mulți impostori.
  •  Alex Ștefănescu Și încă ceva, mulți poeți, chiar și dintre cei mai mari, de la Eminescu la Cărtărescu, au și poezii slabe. Dar trebuie să-i judecăm după textele cele mai valoroase. Bine zicea Geo Bogza: O găină care face fie și o singură dată un ou de aur rămâne găina care a făcut un ou de aur.
  •  Tim TiVi Să sperăm că după acest premiu pentru opera OMNIA va căpăta mai multă încredere în forțele proprii.
  • Daniel Ionita Am mai observat ceva, legat de ceea ce bine scrie dl Alex Ștefănescu despre alegerea textelor. Mulți poeti care-și recită ei înșiși poemele în public, fie le recită fie fără pic de vlagă sau modulație artistică de vre un fel – probabil dintr-o dorință Vezi mai mult
  •  Tim TiVi Sunt foarte puțini ACTORI – nu autori! – care să poată recita bine poezie. Totuși, funcționează ”reverse engineering”, poți recrea în minte textul tipărit și să-ți faci o idee, chiar dacă percepția a fost bruiată de interpretare. Altfel, ar însemna că toate cenaclurile sunt niște lagăre de exterminare a literaturii.
  •  Daniel Ionita Ha ha!
  • Tim TiVi În cazul de față, domnul Alex Ștefănescu a exprimat cel mai bine ceea ce am simțit și eu, ca simplu cititor:
    ”(…) autorul nu este un improvizator. Imaginile sunt căutate, iar poemele sunt construite. Acea inginerie a textului, pe care au teoretizat-Vezi mai mult

  •  Tim TiVi (cu nota personală că la Mircea Cărtărescu chiar ai senzația că ”zboară simplu şi dezinvolt,” ba chiar face niște piruete, loopinguri si volte în aer aproape imposibile). Părerea mea, vorba cuiva
  •  Avp Viorel Padina Apropo de părerea zmecherosului, cică, limbut Tim TiVi cum că „la Mircea Cărtărescu chiar ai senzația că (poezia) ”zboară simplu şi dezinvolt,” ba chiar face niște piruete, loopinguri si volte în aer aproape imposibile”, cer permisiunea gazdei spre a reproduce și aici un comment pe care l-am făcut în altă parte, la o bucată muzicală a unui artist în fața căruia mii de oameni de pe f-b par a fi căzuți în extaz, chit că mie nu mi s-a părut mai strălucit decât majoritatea lăutarilor neaoși…: „Când un grup de câțiva oameni rafinați, cum e de presupus că sunt fanii acestui muzician, strigă în extaz: Extraordinar! Minunat! Divin! deja se înfiripează un mit care îi va fascina pe spectatorii următori, chiar profani sau afoni fiind, astfel că dacă la un moment dat cineva din mulțimea admiratoare, din ce în ce mai mare, l-ar compara pe ingeniosul artist chiar și cu Messia, s-ar găsi destui exaltați care l-ar aplauda, apoi l-ar și aproba, după care fandacsia Noului Salvator ar fi gata, pe măsură ce s-ar întinde în „masele largi populare”… oops. Ca o părere personală, 90% dintre violoniștii lăutari din România ar cânta la fel de frumos & ingenios, însă nu și-au găsit lăudătorii :)” Părerea mea, păi cum drea.https://www.facebook.com/video.php?v=598951350178249…

    Clipul video postat de Jihad Akl.
    05:03
  •  Tim TiVi Aveti dreptate. „Success is just a matter of luck. Ask any failure.”
  •  Avp Viorel Padina Cel puțin la ai noștri, succesul e cum ți-l face mănăstirea secu or drequ, cu concursul cutiilor de rezonanță de-acu, nu cum ți-l faci tu.
  •  Tim TiVi Probabil. Dar oricine poate face diferența între un Amadeus Mozart și un Salieri. E de-ajuns să-i audă cântând compozițiile proprii.
    Salieri, însă, o ducea mai bine.
    Al cui era succesul?
  •  Tim TiVi Și al cui harul?
  • Alex Ștefănescu Pentru Avp Viorel Padina. Ar trebui să salvați undeva comentariile dv., să nu le lăsați să se piardă în neantul Internetului, și să le publicați într-o carte. Sunt profunde și originale.
  •  Alex Ștefănescu Pentru Tim TiVi. Eu înțeleg ce ce spuneți dv. (și alții, aflați pe aceeași pozi
  •  Alex Ștefănescu ție), dar nu înțeleg de ce nu faceți un juriu al dv. și de ce nu dați un premiu al dv., în replică la cel dat de juriul de la Botoșani. O să spuneți că premiul de la Botoșani are presitigiu. Păi de ce are? Datorită tocmai membrilor juriului. Credeți că dacă desființați acest juriul, puteți să-i deposedați de prestigiu pe membrii săi? Credeți că aureola de mare critic literar este un fel de pălărie care poate fi luată de pe capul cuiva și pusă pe capul altcuiva?
  •  Tim TiVi Are prestigiu pentru că se numește Mihai Eminescu. Și pentru că a avut o istorie, până acum, respectabilă.
  •  Avp Viorel Padina Mulțumesc, dle Alex Ștefănescu ! Așa îmi tot spune și prietenul meu, dl Sorin Ilieșiu, c-ar trebui să adun într-un volum de hârtie firimiturile din hyperspatz, însă cine naiba să mi le publice, atâta vreme cât sfânta Mânăstire Secu e încă vie, după cum aflăm – ca și cum n-am fi știut, olelie lie – din ultimele dezvăluiri de pe strămoșeasca glie…? Lăsând gluma la o parte, io am deja nu o carte, ci două, iar la rigoare chiar nouă de publicistică de-asta ocazională, despre care n-am nicio îndoială că într-o zi virtuală s-ar putea studia la școala normală, mai precis când io, ista, voi fi atunci o simplă vorbă goală pe-o coală Una dintre aceste cărți se numește chiar „Tablete din hyperspatz” și poate fi citită gratuit de oricine, înainte ca vreun editor curajos să se-ndure de mine și să-mi adune numele pe-o cartonată carte fără moarte, ce va fi la un moment dat raiul moliilor cele mai luminate, altfel nici că se poate…oops http://hypertexte-avp.blogspot.ro/

    hypertexte-avp.blogspot.com
  •  Avp Viorel Padina În ce privește ascuțita observație pe care i-ați făcut-o timtiviului nost, cred că pretențiilor de egalitate între elita criticilor cea mai cilibie și mulțimea pogonicilor care dorește corectitudine și democrație fără nicio prealabilă discuție li se potrivește o fabulă aleasă de Aesop pre versuri avepiste cu sirop de mură-n gură și dulceață de cianură. Iat-o, cu permisiunea dvs:Un singur flăcău, dar Leu
    by AVP
    La primul recensământ al lumii animale era zor nevoie mare, militantele correct politicale cele mai agitate fiind furnicile, urmate de alte gâze mondiale : gândacii de bălegar, puricii de plante, libărcile petulante, ţânţarii anofeli şi celelalte. Suspansul provenea din faptul că tocmai urma ca pe baza numărului de progenituri declarat de fiecare familie, acestea să primească tot atatea buletine de vot cu care să purceadă a-l alege pe regele animalelor de subt soare (corectitudinea printre bestii fiind pe vremea aia înfloritoare). În sfârşit, operatorii recensământului, mai precis un arici, trei mii de purici, cinci mii de păduchi laţi mici și un milion de furnici, ajunseră la vizuina leului cea nouă şi, nici una, nici două, în timp ce milionul de furnici se făcea că plouă, înghesuit subt o umbrelă cât un bob de rouă, receonzoru’ cel mare îl întrebă pe leu câte progenituri cu drept de vot are: 9 sau 999 .. ? “Păi, măh, cetăţenilor, hai să v-arăt şi vouă !” zise leul şi-l strigă pe leuţul “Zece Ouă”, care intrând în tindă cu-o alonjă superşouă, călcă, vai, dintr-o eroare penibilissimă, preste recenzorii ce nu apucaseră să-şi semnalizeze prezenţa importantissimă, singurul care reuşi să scape, întrucât leuţul îl simţi în talpă ca pe un ghimpe, fiind ariciu’ preşedinte, care chiar şi dintre terciuitele oseminte îi da zor cu întrebarea : “Câţi copii, adicătelea, are stimatul părinte…? Iar dacă minte, să ia aminte că va fi condamnat să mănânce timp de o lună numai linte, aloo… “ La care leul, încurcat pentru accidentul căruia era să-i cadă victimă însuşi ariciu-herou, din cauza neatenţiei flăcăului său, îi răspunse: “Păi, domnul meu, n-am decât unul, dar Leu… “
    Morala: când deoparte a scenei, arenei sau pernei sunt lei paralei, iar de alta arici pogonici, furnici, guguştiuci, ciuci, mameluci, iepuri, nurci, miei, purcei sau porumbei, ce democraţie mai visezi, bey, spuley…?

  •  Tim TiVi Pelicanul sau babița.
  • Tim TiVi Vedeți efectele aureolei.
  •  Tim TiVi (eu nu vreau să desființez niciun juriu, nu știu de unde a răsărit ideea asta, nu contest respectabilitatea domnilor jurați. Doar despre pălării, una anume cred că a devenit un fel de ișlic fanariot… Sau mitră faraonică)
  •  Avp Viorel Padina @Timtivi, hai că nu te-am uitat, neicusorule. Revenind la chestia cu Mozart-Salieri, așa cum te cunosc eu de-acum și de-aici, n-am nicio îndoială că dta l-ai fi aplaudat, la vremea aia, pe Salieri, dear arici pogonici, și poate chiar ai fi făcut parte dintre cei pe care i-a durut în kalici că Amadeus a fost îngropat la groapa comună a Vienii, nu zici…?? oops. Preste mode și timp, după ce ai fost copleșit, vezi bine, de greutatea mitului „divinului Mozart”, pe care vremurile și jumătățile de vremi l-au îngroșat iar și iar, ca big-bang-ul pe Atomul Primar, ți se pare extrem de simplu să spui cine are har și cine e precar, fiindcă ești un chibiț postgenial exemplar, e clar   Fiind limpede ca un cleștar că succesul nu prea se pupă cu veritabilul ingeniu, întrucât succesul e asigurat de număr și orizontal, iar nu de harul vertical, dta ai fi prooroc mare, hic et nunc, dear frățioare, numai dacă ai ghici cine anume, dintre ingeniile creatoare actuale, e cu adevărat epocal, fiindcă e un inovator real, și cine doar un artificial star or produs de piar, umflat cu pompa gulgutelor și cutiilor de rezonanță secu precum o beșică de bal. De altfel, se pare că procentul priviliegiaților aflați în aurora geniului este quasiegal cu procentul de consumatori “inovatori”, cei care adoră să deguste, ei mai intai, orice produs nou de pe piață sau, altfel spus, e egal cu procentul de consumatori “vizionari” despre care vorbeste Geoffrey A. Moore, in “Crossing the Chasm” ; iar cei care, deși au ochi de văzut și urechi de auzit, nu văd și nu aud mai nimic, sunt fariseii dintotdeauna, care chiar dacă ar avea însăși strălucirea lui Ben Sțada în față – așa cum s-a și întâmplat, de fapt – n-ar vedea și n-ar auzi, chiar de-ar fi cărturarii cei mai cilibii ai clipei lor de perisabile glorii. Dar să nu crezi cumva că voi intra într-o țăcăneală de pe fundul terenului cu mătăluță, hai, fugi naiba d-aciia…
  • Tim TiVi Luați repede un ISBN !
  •  Tim TiVi Ați reușit să publicați, cu o prefață de Alex Ștefănescu! Felicitări!
  •  Tim TiVi Daca n-au ISBN, cereți un xanax.
  •  Avp Viorel Padina Timtivi, hai să-ți mai zic o fabulă de Aesop pre versuri avepiste cu sirop de mură-n gură și dulceață de cianură. Se cheamă : Gherlanul fazanUn şobolan stătea la taclale c-un chiţcan lângă o gură părăginită de burlan, iar mai târziu veniră să le ţină de urât un mârtan ponosit (care de auzit mai auzea el câte ceva, însă de văzut nu prea, iar de mirosit aşijderea) și alte animăluțe de mahala. Când toată lumea se plictisea mai dihai, se auzi dinspre capătul străzii un vaer de bâlci sau de alai şi se văzu un elefant cât covrigăria lu Kir Iakos de-nalt şi-aproape cât uliţa de lat, pe care stăteau călare un popor de animale și alte angarale, printre care şi-o pisică birmaneză cu-o privire sfredelitoare. Chiţcanu’, care nu mai văzuse niciodată o aşa arătare, nu mai reuşea să scoată decât nişte chiţcăituri de mirare, în timp ce şobolanul – răutăcios şi gomos din născare – minimaliză, ca de obicei, evenimentul, făcând-o pe indiferentul. “Adicătelea, ce atâta scofală, bey ?” ricană gherlanul, adresându-se asistenţei. “Tot patru picioare, doi ochi, două urechi şi-o coadă avem şi noi, mey. El are-n plus doar o trompă năroadă, căci dinţi am şi io, numai că ai mei nu stau gata să cadă, aloo…” Însă în timp ce şobolanu bârfea cu dispreţ namila obeză, aplaudat fiind cică pentru curaj de galeria maidaneză, hop că-i sări în cap pisica birmaneză şi-l înhăţă pe lăudăros de freză…oops
    Morala: uneori, când te dai grandios fără dovezi, e bine să şi fii ce te crez

    i🙂

  •  Tim TiVi Păi nu e de mirare că vă domină domnul Manolescu cam pe toți. Încep să-l înțeleg, si chiar să-i dau dreptate. Nu știți să luptați.
    Iar cu o masă de manevră, ce poți sa faci altceva decât manevre?
  •  Tim TiVi Vă salut, mulțumesc de găzduire!
  •  Alex Ștefănescu Pentru Tim TiVi. Dar de ce să luptăm cu el? Eu, de exemplu, mă bucur că există! Iată ce sfat vă dau., dacă nu sunteți în stare să-i admirați pe oamenii de valoare (mare infirmitate!), dacă vreți neapărat să luptați, luptați la masa de scris cu dificultățile creării unei opere literare. Până și pe Nicolae Manolescu îl puteți învinge astfel, nu denigrându-l, în totală necunoștință de cauză.
  •  Alex Ștefănescu Pentru Tim Tivi. Și încă ceva: cum anume .ne „domină” Nicolae manolescu? Opiniile mele în materie de literatură sunt, de exemplu, foarte diferite de ale lui. Am avut, de-a lungul anilor, lungi polemici cu el. Recent, cineva l-a întrebat: „Alex. Ștefănescu mai e în dizgrația dv.?”. Iar Nicolae Manolescu a dat un răspuns sclipitor: „Alex. Ștefănrescu n-a fost niciodată în dizgrația mea, EU am fost în dizgrația lui Alex. Ștefănescu”. Suntem înconjurați, copleșiți de oameni de nimic, agresivi, iar noi să ne apucăm să luptăm cu un om ca Nicolae Manolescu! Ăsta da, stângism!
  •  Tim TiVi Domnule Alex Ștefănescu, ziceam că mă retrag din discuție, dar fiindcă îmi adresați direct întrebarea, precizez:
    NICIODATĂ, în toată discuția de aici, nu am vorbit de CRITICUL Nicolae Manolescu. Căruia nu-i contest valoarea, ar fi și absurd. Doar de PrVezi mai mult
  •  Alex Ștefănescu Pentru Tim TiVi. Indiferent dacă mă credeți sau nu, niciun scriitor nu este în dizgrația mea.Cei valoroși, oricum, n-ar putea fi. Dar chiar și cei complet lipsiți de valoare (de exemplu cei menționați în cartea mea despre 250 de cărți proaste apărută la Ed. Humanitas, dintre care unii m-au insultat plini de ură sau chiar m-au amenințat cu moartea)îmi sunt într-un fel dragi pentru că își cheltuiesc, ca și mine, viața făcând combinații de cuvinte. Mă simt solidar cu ei, prin această îndeletnicire. riscantă. Riscantă pentru că abia la sfârșitul vieții sau poate nici atunci sunt șanse să afli dacă ai reușit sau eșuat.
    15 ore ·  4
  •  Tim TiVi Dar l-ați făcut pe domnul Președinte să creadă că ar fi…
    Înțeleg, a fost doar o butadă.
  •  Tim TiVi Pentru conformitate, încă o precizare: în observația mea privind incapacitatea de a ”lupta” (da, sună stângist, mă deranjează și pe mine) nu mă gândeam la dumneavoastră, ci la starea generală pe care am constatat-o. În special cei implicați în protest,Vezi mai mult
  •  Alex Ștefănescu Domnule Tim TiVi. Închei și eu discuția. Dar nu înainte de a vă asigura că am grijă, întotdeauna,când scriu despre o carte, să nu țin seama de istoricul relațiilor mele cu autorul. Am numeroase exemple, dar comentariul meu s-ar prelungi prea mult. Mai bine faceți o experiență. Scrieți o carte bună, insultați-mă și o să vedeți că pot să scriu cu entuziasm despre ea. Sau, invers, scrieți o carte proastă, lăudați-mă, și veți constata că tot voi scrie despre carte că e proastă. P.S. Sunt convins însă că dv. nu puteți să scrieți o carte proastă.
    7 ore ·  2
  •  Tim TiVi Mulțumesc. Păcat că nu vă numiți Manolescu.
  •  Tim TiVi Dar haideți, pe final, să facem un exercițiu de imaginație:
    Care ar fi fost reacția normală în epocă dacă (inventăm) premiul Aron Pumnul pentru întreaga operă i-ar fi fost acordat de Președintele Vasile Alecsandri nu lui Eminescu, ci lui Vasile Pogor?
  •  Alex Ștefănescu E un exemplu bun, dar trebuie să fac câteva precizări. Eu nu sunt împotriva reacțiilor,ci împotriva argumentelor aduse (altele decât valoarea poeților nominalizați) Un juriu are dreptul la opinie, ca oricine altcineva. Un membru al juriului are și el dreptul la opinie și are dreptul să pledeze pentru opțiunea sa în fața celorlați membri. Singura sancțiune pentru o eroare de evaluare poate consta în retragerea încrederii cititorilor într-un juriu sau într-un critic literar. Este ridicol să spui că ar trebui chemat DNA-ul! În altă ordine de idei, așa cum nu trebuie să-l marginalizăm pe un scriitor pentru că locuiește într-un sat sau e sărac, nu trebuie nici să-l minimalizăm pe un scriitor pentru că are o funcție importantă sau e bogat. Ce frumos ar fi fost dacă toată dezbaterea ar fi fost pur literară, dacă toți participanții la discuție ar fi analizat scrisul celor nominalizați! Ar fi avut de câștigat toată lumea. Am oroarea de grobianismul reacțiilor unor comentatori ca Victor Potra.
    5 ore · 1
  •  Tim TiVi De asta am și pus fragmentul din Levantul mai sus, (și) pentru eventuale dezbateri literare.
    Dar cum se face că, atunci când este vorba de propuneri pentru Nobel, USR votează într-un fel (și cam la unison), dar când e vorba de Botoșani (mai puțină expunere publică) se activează brusc subiectivitatea criticilor?Vezi mai mult

  •  Tim TiVi Dacă nu doriți să deschideți linkul, reproduc:
    ”Comitetul Director al Uniunii Scriitorilor din România, întrunit vineri 19 decembrie 2014 sub conducerea preşedintelui Nicolae Manolescu l-a desemnat pe Mircea Cărtărescu, în UNANIMITATE, candidat la PVezi mai mult

    Fotografie de la Tim TiVi.
  •  Tim TiVi Recunosc, nu sunt la curent cu noutățile literare. A publicat ceva dl Chifu, între 19 decembrie și 10 ianuarie, de natură a-i schimba dlui Președinte viziunea asupra Opera Omnia a celor doi autori?
  •  Alex Ștefănescu Pentru Tim TiVi. Sunteți un polemist greu de învins, m-ați înghesuit în corzi. dar, repet: Orice juriu are dreptul la o opțiune, oricine din afara juriului are dreptul să conteste acea opțiune, dar nu și să insulte, să facă presupuneri jignitoare, să invoce Poliția sau Procuratura etc.Un juriu nu e o primărie care dă locuințe, ci o instanță subiectivă. Despre o carte a mea la care am lucrat zece ani, Istoria literaturii române contemporane, s-a scris într-o revistă după consultarea unor critici literari, că este cea mai proastă carte a anului 2005, iar în altă revistă, după consultarea altor critici, că este cea mai bună carte a anului 2005. În mod evident, nu pot fi adevărate ambele verdicte. Am făcut eu atunci scandal, am adunat semnături pe scrisori de protest? Sau i-am supraevaluat, ulterior, ca răsplată pe cei care mă susținuseră?
    2 ore ·  1
  •  Avp Viorel Padina @Timtivi, ți-am dat mai sus destule exemple or sugestii din care un om inteligent și rezonabil ar fi putut trage o concluzie justă apropo de relația dintre creatorul genial și contingentu-i normal (ca să nu mai vbim acum de un contingent ccnar), sugestii din care însă dta ai priceput atât de puțin, dear timtivic, încât ar însemna să fiu la fel de abramburic dacă aș mai continua să-ți explic cam cum devine chestia, fie și-un pic. Și totuși, întrucât nu vreau să par f. calic , te-ntreb, iată, câte premii literare a primit Emin, în timpul vieții sale reale din România cică recunoscătoare, sau dacă poți să știi la ce secție a contemporanei sale Academii a funcționat același Emin, în timp ce nu doar poetul stimabil Alecsandri era acad. plin, dar și niște nulități despre care n-ar mai ști să ne spună cu ce rezultate ne-au pricopsit distinșii frecători de mentă academici nici baremi cei cărora le sunt, realmente, străbunici… oops. Așa că potolește-te naiba odată, dear arici pogonici,înghițind xanaxul ăla pe care-l recomandai poetului ce se poate juca cu jerrycei ca alde tine chiar și-n rime, darmite în florete afine, pretine:)
  •  Tim TiVi Praf m-ați făcut! Scuza mea e doar că, de la un moment încolo, nu v-am mai citit pledoariile atent, am urmărit doar rimele. Sunt bune.
  •  Avp Viorel Padina Thank you, timtivi. In schimb, argumentele mătaputză sunt cam nebune, nu te supala pe mine, pretine. Adicătelea, după ce ne-ntrebi colea: „Dar haideți, pe final, să facem un exercițiu de imaginație:
    Care ar fi fost reacția normală în epocă dacă (inventăm) premiul Aron Pumnul pentru întreaga operă i-ar fi fost acordat de Președintele Vasile Alecsandri nu lui Eminescu, ci lui Vasile Pogor?”, iar io-ți răspund cu-o poezea mai riguroasă ca logica lu domnia ta decât e Piatra Craiului față cu-o mămăligă națională sadea, cum se face că dtale nu-ți ajung argumentele mele nici pe-o măsea ? Și-atunci, n-aveam dreptul să credem că aia e măseaua de minte, a ? (:idea:) Ia mai gândește-te la treaba asta. Hai pa.
  •  Tim TiVi Iar ați fost magistral! Dar V-ați prins, nu, că laudele mele și cele de mai sus, ale domnului Alex Ștefănescu, făceau cu ochiul către public!?
  •  Avp Viorel Padina Fiindcă nu sunt sigur c-ai înțeles cum se cuvine ale mele „bune rime”, revin și-ți atrag atenția, mey, pretine – sărind preste obrazniciile-ți vădit cretine -, că Eminescu n-a primit niciun titlu de onoare sau alt recunoscător dar de la contingentu-i ccănar, decât un pietroi în tâmpla-i de amărât ingeniu literar, precum și-o floare-n pept de la Kamadeva, zeul indic, cel pe cât de deștept, pe-atât de nedrept…1 oră
  •  Tim TiVi Dlui Alex Ștefănescu. Nici eu nu sunt de acord cu injuriile. Cât despre DNA, e exagerat. O simplă plângere la Politie era suficientă
    La exemplul dv cu cronici total opuse trebuie observat că erau reviste diferite, critici diferiți. Dar ce-ați fi zis dacă aceeași revistă, prin aceiași critici, publica azi o cronică elogioasă și peste 21 de zile alta, in care vă desființa?
    Asta e situația de acum.
  •  Dan Perşa Vă amintiţi când acum câţiva ani nişte tineri l-au contestat pe Eminescu? Acum sunt alţi câţiva tineri care contestă altceva. Pentru o generaţie tânără să conteste şi, dacă poate, să-şi „ucidă” maeştrii, este vital. Arată că vor ceva, că nu sunt vlăguiţi, că sunt capabili să lupte, că îşi doresc ceva şi încearcă să obţină. În ce priveşte contestarea lui Eminescu, cred că orice intelectual autentic o face la o anumită vârstă. Şi eu am făcut-o pe la 20 de ani, iar după vârsta de 30, când am început să-i înţeleg adevărata dimensiune, am fost copleşit. Tinerii care contestă acum? Contestă şi ei ceva ce le-a venit la îndemână. Poate n-au ales subiectul cel mai inspirat. Dar el este urmarea unei stări de fapt. Pe vremuri, in anii 80 şi 90 afirmam că generaţia 80 este, va fi o generaţie dotată cu o mare generozitate. Aţi văzut generozitate la ei pentru cei mai tineri? Ioc! Cam la fel se întâmplă cu tinerii de acum. Vor generozitate de critici, de la marii critici mai ales, iar în fruntea listei cine se află, dacă nu Nicolae Manolescu şi Alex Ştefănescu? Pe care cu cine să-i compari din altă epocă? Zic că ar trebui comparaţi cu marii critici interbelici. Ei au avut grijă să-i premieze şi să-i laude pe Cioran, pe Eliade, pe Ionescu. Şi de aceea spiritul de frondă al tinerilor Cioran et Co nu s-a îndreptat împotriva marilor critici ai epocii, ci a mers către chestiuni importante. Tinerii de azi se simt abandonaţi, înlăturaţi, ignoraţi. La fel s-au simţit şi cei din generaţia mea. Doar că nouă ne-a păsat mai puţin (crezând că treptat munca serioasă şi realizările vor duce la o recunoaştere), lor le pasă mai mult, pentru că trăiesc într-o altă curgere a timpului, când aşteptarea e mult mai stresantă. Acum, între atâţia contestatari tineri or fi şi obraznici, vor fi şi din cei fără talent, dar cred că mulţi dintre ei au talent literar, au scris şi vor scrie ceva cu însemnătate pentru literatura română – şi vor să fie recunoscuţi. Să-i mustrăm, bine, că şi-au ales greşit obiectul contestării, dar cred că ar trebui şi luaţi în seamă ca scriitori de criticii importanţi, adică luate un pic la puricat cărţile lor, ca să vedem ce vor şi cu ce vin în plan literar şi cei buni să iasă un pic mai în faţă. Asta cred că le va da un pic de satisfacţie şi va fi ceva benefic şi pentru literatura română de azi.
  •  Avp Viorel Padina Da, dle, dar când vrei să intri în atenția marilor sau venerabililor critici literari de mână cu tanti DNA, dându-le-n cap confraților antecesori nu cu Opera, ci cu securitica sau cu ghioaga, asta nu se mai numește vitalitate generațională or mișcare literară resurecțională, ci turnătorie ordinară or justiție criptolegionară…😯

51 Răspunsuri to “Cum ar vrea unii poeți ca DNA să anchetze Critica… :oops:”

  1. Marginalia non turpia Says:

    Cu respect: lista contestatarilor conține nume de certă valoare.
    Cât despre cârciumi… istoria literară e plină de povești din cârciumi în care sunt implicați scriitori celebri.
    Așadar, pentru mine nu funcționează aceste argumente.
    O să iau nișter nume de pe listă:
    1. Radu Aldulescu. De ț ori mai îndreptățit decât Cărturescu spre a fi nominalizat la Nobel. Romancier de certă valoare.
    2. Soviagny, poet de certă valoare.
    3. A, Terian, critic de certă valoare.
    Toți trei oameni onești, cu coloană vertebrală.

    Așadar, discuția este pornită din start strâmb. Regret că sunt nevoită să spun asta eu, o marginală alfabetizată.

  2. AVP Says:

    Nimeni – și în niciun caz eu, alou – nu contestă faptul că pe lista denunțătorilor se află și scriitori foarte buni. Însă pur și simplu suna ca dracu cererea lor ca DNA să ancheteze Critica, pentru verdictele sale critice. Faptul că Eugen Lovinescu socotea că adevăratul poet din vremea sa era Camil Baltazar, iar nu Blaga sau Bacovia, nu i-a adus pe cap Poliția, drea.

  3. Marginalia non turpia Says:

    ERATA
    Mai corect este să spun:
    Radu Aldulescu este romancier de valoare certă.
    Soviagny este poet de valoare certă.
    Terian este critic de valoare certă.
    Ca să nu dau naștere la confuzii între „sigur” și „anumit”.🙂
    De, eu pot greși, că nu-s celebră. Și tocmai de aia, nici nu mi-e rușine să mă corectez.

  4. Marginalia non turpia Says:

    1. Acești intelectuali nu sunt „denunțători”. Sunt oameni LIBERI, care își exprimă PUBLIC o opinie.
    2. Apelul la DNA, despre care vorbești, se referă la GESTIONAREA FONDURILOR USR. Acești oameni nu-s copii care acum au ieșit în social. Nu confundă planurile.
    Când nu e vorba de bani, putem să-l declarăm geniu pe Bulă, de ce nu?!
    Dar nu putem face ce vrea mușchii noștri într-o organizație care gestionează bani, așa cum e USR.

    Trist e că am ajuns să argumentăm evidența.😦

    PS. Iar opiniile politice, gustul pentru cârciumi ori nu, N-AU NICI O TREABĂ CU TALENTUL LITERAR.
    Spre exemplu, domnia ta, dacă îl prețuiești pe Ponta (om de stânga), nu ești mai puțin valoros pentru mine ca Poet.

  5. Marginalia non turpia Says:

    PPS. Poate a venit vremea unei schimbări de generație și de paradigmă.
    Menținerea îndelungată a puterii, fie și în cultură, alterează caracterele, din nefericire.😦

  6. Marginalia non turpia Says:

    READUC AICI UN TEXT PENTRU LĂMURIRE:
    „Temeiuri legale pentru o anchetă DNA la USR
    BY VICTOR POTRA / IN ATITUDINE, INVESTIGAȚIE / 28 IANUARIE 2015
    http://fdl.ro/2015/01/temeiuri-legale-pentru-o-ancheta-dna-la-usr/
    Infracțiunile care trebuie investigate în cazul acordării Premiului Național „Mihai Eminescu” și în privința modului în care este condusă USR de către Nicolae Manolescu. Ancheta DNA rămâne ultima soluție pentru a afla dacă acordarea Premiului Național „Mihai Eminescu” a fost făcută fraudulos sau nu.
    Într-un articol publicat acum două zile spuneam de ce cred că DNA ar trebui să ancheteze atât acordarea Premiului Național Mihai Eminescu, cât și activitatea conducerii Uniunii Scriitorilor din România. Discuțiile de pe Facebook în jurul subiectului mă fac să revin cu câteva precizări.
    În primul rând se face confuzie între trimiterea în judecată (proces) și anchetă judiciară. Mi se spune că nu sunt probe pentru a condamna pe nimeni. Perfect corect. Dar sunt destule motive pentru a demara o anchetă și a face lumină. O anchetă DNA nu condamnă pe nimeni. Ea fie probează infracțiunea, dacă există, apoi urmează trimiterea în judecată, eventual cu arestare preventivă, fie constată lipsa probelor și exonerează pe acuzat. Dacă mergem pe site-ul DNA, găsim următoarea descriere:
    Procesul penal are trei faze:
    • Urmărirea penală; are ca obiect strângerea probelor pentru trimiterea în judecată a inculpatului. Această activitate este efectuată de organele de cercetare penală și de către procuror.
    • Judecata; începe o dată cu sesizarea instanței și continuă până la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare. Această activitate este efectuată de judecător.
    • Punerea în executare a hotărârilor penale de condamnare rămase definitive.
    ( http://www.pna.ro/faces/faze_proces_penal.xhtml )
    În urma unei sesizări, DNA poate alege una dintre soluțiile netrimiterii în judecată (circuitul complet, de la sesizare la soluționare, îl puteți vedea la adresa http://www.pna.ro/faces/dupa_sesizare.xhtml ).
    A sesiza DNA nu înseamnă a condamna pe nimeni, înseamnă că se cere clarificarea situației, în condițiile în care cei implicați refuză să justifice cu acte cheltuirea unor bani publici. DNA poate cere explicații în mod legal și cei vizați vor fi obligați să le ofere.
    Din păcate, datorită nesimțirii celor în cauză, în frunte cu dl Nicolae Manolescu, ancheta DNA rămâne ultima soluție pentru a afla dacă acordarea Premiului Național „Mihai Eminescu” a fost făcută fraudulos sau nu. Altfel, vom rămâne, pentru a nu știu câta oară, precum câinii lătrând după căruță. De altfel, exact ce așteaptă dl Manolescu: să se liniștească apele.
    În al doilea rând, problema nu este cea a unui favoritism minor. Vorbim de posibile infracțiuni, conform legii 78/2000, art 10, pct b, art 13 și 13-2, posibil art 17, pct b (http://www.pna.ro/fapta_coruptie.xhtml). Să le luăm pe rând.
    1. Acordarea Premiului Național „Mihai Eminescu” pentru Opera Omnia, la Botoșani, în valoare de 20.000 lei, bani publici, alocați din bugetul Primăriei Municipiului Botoșani.
    Temeiul legal pentru ca acești bani să fie primiți de un anume concurent în dauna altora este procesul de jurizare. Nu există acte, disponibile public, care să consemneze această jurizare. Declarațiile membrilor juriului ridică suspiciuni asupra corectitudinii votului. Există suspiciuni pentru săvârșirea infracțiunii prevăzută de Art. 10, pct. b, legea 78/2000: „acordarea de subvenții cu încălcarea legii, neurmărirea, conform legii, a destinațiilor subvențiilor”.
    Ce ar trebui să investigheze DNA:
    1.a. Corectitudinea jurizării, dacă dl Gabriel Chifu este într-adevăr câștigătorul de drept. Persoane anchetate: membrii juriului, în frunte cu dl Manolescu, care este și singurul „centralizator” al votului. Pe baza declarației sale s-a făcut atribuirea.
    1.b. Legalitatea plătirii banilor de Primăria Botoșani către dl Chifu. Sunt îndeplinite formele legale? În virtutea căror documente? Persoane anchetate: funcționarii primăriei, în frunte cu șefii departamentelor financiar-contabil și juridic.
    2. Modul în care este condusă Uniunea Scriitorilor din România (USR), de către Nicolae Manolescu și apropiații săi, printre care și Gabriel Chifu.
    Aici avem următoarele posibile infracțiuni.
    2.a. Acordarea de subvenții cu încălcarea legii – același Art. 10, pct. b, legea 78/2000. Sunt de investigat toate beneficiile bănești asigurate de USR membrilor săi, adică premii, burse, indemnizații de merit etc. (Cap. 2, Art. 5, pct. g-i și Cap. 3, art. 6, pct. f din Statutul USR)
    2.b. Art. 13, legea 78/2000: „Fapta persoanei care îndeplinește o funcție de conducere într-un partid, într-un sindicat sau patronat ori în cadrul unei persoane juridice fără scop patrimonial, de a folosi influența ori autoritatea sa în scopul obținerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite”.
    Aici sunt mai multe de investigat, inclusiv seria de premii primită de dl Chifu (Premiul pentru Poezie al USR – 2011, Colocviile Romanului Românesc Contemporan, Alba Iulia – 2014, Festivalul Național de carte, Cluj-Napoca – 2014, acesta din urmă din postura de organizator !). Pot fi investigate și veniturile președintelui USR, N. Manolescu (conform declarației de avere din 2013, acesta culege, pe lângă salariu, diverse sume din drepturi de autor, convenții civile, contracte de prestări servicii, cea mai mare parte de la Fundația „România Literară”, aflată în subordinea sa) precum și veniturile soției sale, Irina Horea (conform aceleiași declarații de avere, aceasta a încasat 7.750 RON net de la USR în perioada ianuarie – iulie 2013). Și cine știe ce mai poate scoate la iveală o investigație serioasă!
    2.c. Șantajul (Art. 13/1) și abuzul în serviciu (Art. 13/2 și Art. 17, pct. d, aceeași lege 78/2000).
    Este vorba de șantajul la care sunt supuși membrii USR care se împotrivesc conducerii, mai precis șantajul cu pierderea drepturilor bănești sau chiar cu excluderea. Va fi o provocare, într-adevăr, să-i găsești pe cei care au suferit acest tratament și, apoi, să-i convingi să vorbească. Greu, dar nu imposibil.
    Abuzul în serviciu prin îngrădirea sau condiționarea unor drepturi legale, merge mână în mână cu acest șantaj. Este vorba în principal de drepturi bănești ale membrilor USR conform statului USR, Cap. 2, Art. 5, pct. k (ajutoare nerambursabile pentru cei fără surse de venit sau cu venituri foarte mici) și Cap. 3, art. 6, pct. e (indemnizația de 50% din pensie).
    Am simțit nevoia să fac aceste precizări pentru a clarifica, dincolo de orice îndoială, că un demers juridic nu este un moft, invocat din cauza indignării sau a vreunei antipatii, ci o necesitate, justificată de lege.
    Evident, nimeni nu se poate ante-pronunța asupra vinovăției nimănui. Dar o investigație trebuie făcută!
    Personal, am speranța că o anchetă serioasă a DNA la USR va avea și efectul spulberării unei frici care permite o conducere autoritară și arbitrară, și că cei care acum tac, pentru a nu se confrunta cu o excludere represivă, cu pierderea adaosului la pensie, cu trecerea pe „lista neagră” de persoane non-grata și non-publicabile sau cu cine știe ce represalii, vor avea curajul să iasă în față și să spună adevărul.
    Victor Potra”

  7. Marginalia non turpia Says:

    MAI READUC, TOT PENTRU CLARIFICARE:
    Mircea Martin:
    „Ce s-a întîmplat mai departe nu mai ţine de mine. Am înţeles că Marta Petreu n-a mai primit alte voturi sau n-a primit destule şi, prin urmare, a ieşit din competiţie. Competiţie în care, deduc din nou, au rămas Mircea Cărtărescu şi Gabriel Chifu. În acest moment, consider că s-a produs un viciu de procedură. Dacă, pînă la un punct, procedura lui Manolescu de a colecta voturile fără a le comunica celorlalţi membri ai juriului cum a votat fiecare avea o anumită raţiune (dincolo de inegalitatea flagrantă între preşedintele de facto şi ceilalţi), înaintea votului decisiv, toţi ar fi trebuit să ştim care e situaţia şi să votăm în cunoştinţă de cauză. Cu atît mai mult cu cît ni se ceruseră, la început, două nume şi, între timp, ordinea lor se schimbase. Altfel spus, ar fi trebuit să ştim că, în urma voturilor anterioare, aveam de ales între Mircea Cărtărescu şi Gabriel Chifu. Or, acest moment n-a mai avut loc şi, în ce mă priveşte, am aflat rezultatul final telefonîndu-i lui Gellu Dorian. L-am sunat pe Nicolae Manolescu şi i-am cerut să mai facă un tur de scrutin cu „cărţile“ (adică voturile) pe masă. Discuţia a fost aprinsă, dar, din păcate, fără rezultat. Mesajul adresat lui Nicolae Manolescu şi publicat tot în nr. 756 din Observator cultural nu este fără legătură cu această discuţie”.
    (http://www.observatorcultural.ro/Raspuns-unor-mai-tineri-colegi-(II)*articleID_31368-articles_details.html)

  8. AVP Says:

    Deci iată care e „adevărul” lui Potra ista. Se pare că e vba doar de un clasic intoxicator, frăticilor… oops.

  9. Marginalia non turpia Says:

    Vom vedea care e adevărul. Răbdare. Puțintică răbdare.🙂

  10. Marginalia non turpia Says:

    Soviany, Aldulescu, Terian, Mircea Valeriu Popa, Paul Cernat , nu-s nici denunțători, nici neica-nimeni în câmpul literaturii. Mai sunt și membri USR. Cine se teme de ei și de colegii din grupul lor? Oare de ce sunt etichetați drept „mediocri”?
    Om trăi și om vedea.🙂

  11. Marginalia non turpia Says:

    Postez conținutul, că văd că nu se deschide aici:

    „Foarte rău face criticul Alex Ștefănescu că nu merge și prin cârciumi
    DE X GUEST HYPERLITERATURA · 10.02.2015

    editorial Hyperliteratura

    Ce fac eu acum? Păi, citesc. Ce citesc? Poezie. Poezie? Cine naiba mai citește poezie în ziua de azi? Păi, unii ca mine. Și ce fel de poezie? Poezia lui Dan Mihuț. Cine naiba e Dan Mihuț? Un poet. Și ce alți poeți mai citesc? Păi, Livia Ștefan. Și Sergiu Casis. Și de unde îi cunosc? De prin lumea literară. Și îi mai văd din când în când prin cârciumile din București.

    Mi-am imaginat dialogul ăsta interior. Fac asta adesea, pentru a-mi sonda disponibilitățile. Acum sunt într-o dispoziție lirică. De aceea și citesc poezie. Și, ca să fiu la curent cu ce se mai întâmplă, mai trag o privire din când în când pe facebook, unde mai aflu una-alta despre ce mai fac poeții. Sau, bunăoară, cei care-i critică pe poeți. Așa am nimerit peste panseurile gonflate ale unui domn care, fără îndoială, se pricepe la poezie.

    Domnul Alex Ștefănescu este un critic jovial, căruia îi plac foarte mult poeții. Îi place, spre exemplu, Emil Brumaru, pe care îl admiră de foarte multă vreme și pe care încearcă să-l pastișeze spunând glume licențioase pe la lansările unde este de regulă invitat. Sigur, domnului Alex Ștefănescu nu-i plac toți poeții. Nici nu ar fi normal altminteri. O categorie specială, detestată de glumețul critic, este aceea a poeților care-și petrec viața prin cârciumi.

    Sigur, cei trei poeți amintiți mai sus pot fi văzuți adesea prin cârciumi. Nu s-ar putea spune că-și petrec viața prin cârciumi, dar da, ei merg în cârciumi și se simt bine acolo. Se simt bine pentru că în cârciumi se întâlnesc cu alți poeți care și ei, surpriză, scriu poezie. Unii spun că o fac bine sau chiar foarte bine. Domnul Ștefănescu, în schimb, este convins că poeții care-și petrec viața prin cârciumi sunt lipsiți de înzestrare. Pesemne că așa o fi fost și Eminescu, pentru că și el mergea aproape zilnic prin cârciumi, ca să mănânce și să se întâlnească cu alți poeți.

    În ciuda portanței deficitare, domnul Alex Ștefănescu este un tip plin de grație. Pare un elefănțel a cărui rochiță roz flutură din volănașe în timp ce dansează menuet în menajeria de sticlă a literaturii române. Așa cum spuneam mai sus, domnul Alex Ștefănescu este un tip jovial. Publicul domniei sale este compus, de regulă, din fostele admiratoare ale lui Petre Roman de la Apaca, acum pensionare. Acestea îi ascultă cu chipurile duioase panseurile critice și roșesc binevoitoare la glumele sale deocheate. Doamnele în cauză înțeleg tot ce li se spune atâta timp cât domnul Alex Ștefănescu nu vorbește despre poezie. Asta deoarece când vorbește despre poezie decorul se transformă ca printr-o minune într-unul sămănătorist, iar cinstita audiență devine ușor confuză.

    Nu știu ce fel de stabilimente frecventează domnul Alex Ștefănescu. Ceea ce știu cu siguranță este că nu merge defel în cârciumi, de vreme ce le detestă. Foarte rău face domnul Alex Ștefănescu că nu merge din când în când și prin cârciumi. Așa ar mai putea afla și domnia sa ce se mai petrece în poezia română contemporană.

    sursă foto main: Wikimedia.org

    Articol trimis de Gelu Diaconu”.

  12. Marginalia non turpia Says:

    Păi ce să zic și eu în marginalitatea mea? Uite ce:
    Of, of, of, s-ar vida istoria literară în România și în lume dacă ar fi excluși scriitorii care au păcătuit intrând în cârciumi. Foarte interesante criterii de evaluare a talentului scriitoricesc: orientarea politică și adicțiile. Oare ce adicție și ce vocație totalitară ascunde – în UMBRA personalității sale – domnul Alex Ștefănescu? Astea ascunsele, fără șansă de conștientizare, sunt grave și intratabile, ar zice C. G. Jung.

  13. AVP Says:

    Să stăm strâmb, dar să judecăm drept (am zis de atâtea ori pe-aci):

    Alex Ștefănescu: „Faptul că îți pretreci viața prin cârciumi nici nu te ajută, nici nu te împiedică să fii un mare poet.Un poet admirat de mine, despre care am scris o carte, Nichita Stănescu, bea mai mult decât toți poeții de azi la un loc. Și nimeni n-a reușit să-l egaleze ca poet, nici până în ziua de azi. Trist este să fii lipsit de înzestrare, să ai un scris potiicnit și plictisitor, și să-ți petreci viața prin cârciumi. Lipsit de aureola de poet, ești un bețiv și atât. Un asemenea om nu are competența morală să-i disprețuiască apriioric pe oamenii responsabili, care îndeplinesc anumite funcții.”

  14. Marginalia non turpia Says:

    Ehei, despre cine vorbește aici? Mi-ar plăcea niște nume. Să aibă curajul să le dea.

    OK. Cei mai mulți nu-s merituoși în lista aia.

    Dar acolo sunt și oameni merituoși, poate egali sau chiar deasupra domniei sale ca merite. PE CEI MERITUOȘI DE CE NU-I IA ÎN SEAMĂ?
    Aici e problema dumnealui.

  15. AVP Says:

    Cred c-ar trebui sa te impresioneze cu adevărat faptul că unii dintre semnatarii de pe lista pro-Manolescu sunt semnatari sereini și pe listele anti😯 Asa ca vezi sa nu ramai singura, ca soldatul japonez in jungla filipineza, pe frontul anti-Manole🙂

  16. Marginalia non turpia Says:

    Eu sunt OBSERVATOR. Mi-ai văzut numele pe undeva?
    Ha, ha, ha.🙂
    Eu aș zice ca rabinu: și tu ai dreptate, și tu ai dreptate.
    Că toți aveți dreptate, mânați de experiențele personale.

    În plus, eu pentru Manolescu nu exist. Ce treabă am să mă lupt cu el?

  17. Marginalia non turpia Says:

    Ca outsider ce sunt, mai aduc o opinie interesantă: 🙂

    „CIUDATĂ SOLIDARIZARE
    Abia au trecut zilele în care mai mulţi scriitori l-am criticat pe Nicolae Manolescu şi i-am cerut şi demisia de la conducerea Uniunii Scriitorilor pentru neregulile de la jurizarea Premiului Eminescu de la Botoşani că un alt grup de scriitori se solidarizează acum cu acest critic. Se solidarizează, nicio problemă, însă pentru ce fel de cauză? Ce au ei de apărat? Noi măcar am explicat limpede că sunt serioase motive de suspiciune în privinţa jurizării pentru premiul cu numele marelui poet, iar câţiva dintre noi au făcut şi adevărate investigaţii jurnalistice şi au demonstrat favoritismele de care a beneficiat premiantul. Măcar am spus clar care sunt nemulţumirile noastre şi, mai mult, am cerut, printr-un memoriu depus la Uniunea Scriitorilor, limpezirea unor chestiuni administrativ-financiare ale acestei organizaţii. Demersuri absolut normale. În schimb, după ce domnul Manolescu a încercat fără succes metoda securistă a intimidării spunând în vreo două articole că protestatarii ar fi necunoscuţi, netalentaţi şi tot aşa, acum, în maniera „epocii de aur”, susţinătorii săi se adună „strâns uniţi”. În fond, chiar așa, ce au de apărat aceşti scriitori? Un stil de lucru al unui președinte de organizație care sfidează regulamentele şi îi dispreţuieşte pe scriitori? Modul nedemocratic în care acest critic, care nu mai scrie de douăzeci și cinci de ani (în schimb îi trimite pe protestatari la scris), a forţat al treilea mandat la conducerea US? Maniera abuzivă în care a intezis, ca un cenzor de pe vremuri, semnătura în România literară a marele scriitor opozant al comunismului, Paul Goma? Neregulile evidente de la jurizarea pomenită de la care a şi pornit scandalul? Vor ei să spună prin gestul lor că se opun limpezirii lucrurilor incriminate de noi? Se solidarizează ei împotriva aflării adevărului în această chestiune? (Vasile Baghiu, pe blogul său)”

  18. AVP Says:

    Cine e Vasile Baghiu, ca să-l citesc și să-l creditez io ? Ce fapte are ? That is the question.

  19. AVP Says:

    Sau – dacă preferi – care-i adevărul în speță, adevăr pe care Vasile Baghiu să-l înțeleagă mai bine decât mine (care fac parte dintre cei ce s-au solidarizat cu N.Manolescu) ?

  20. Marginalia non turpia Says:

    Ei, dacă lumea ar fi alb versus negru, ce ușor ar fi!
    🙂

  21. Marginalia non turpia Says:

    Dreptu-i, nu are decât 15 cărți și 5 premii literare.

  22. Marginalia non turpia Says:

    Membru al USR și al PEN-club. Un oarecare.

  23. Marginalia non turpia Says:

    TOATE ACESTEA nu te obligă să-i dai dreptate. Poți să-ți păstrezi liniștit imaginea domniei tale despre dreptate.

  24. Marginalia non turpia Says:

    BIG SECRET I: căutăm adevărul în CE zice omul, NU în CINE este omul.
    Dacă Nicolae Manolescu mi-ar spune că soarele se învârte în jurul pământului, cu tot respectul, nu l-aș crede.

    BIG SECRET II: ascultăm, cu respect, pe toată lumea; doar așa se conturează, se întrevede, marele adevăr.
    🙂🙂🙂

    BUNĂ DIMINEAȚA și o zi cu soare să ai!

  25. Marginalia non turpia Says:

    ACUM, VORBIND STRICT DE OPERA LITERARĂ: e mai aproape de gustul meu ceea ce scrii domnia ta.
    🙂 🙂 🙂

  26. AVP Says:

    Mulțumesc pt informații, Marginalia. Când o să am timp disponibil, voi încerca să citesc câteva rânduri din Vasile Baghiu al nost. Până atunci, observ că omul nu e mprost, din moment ce a publicat 15 cărți și-a primit 5 premii cât 5 zile de post, însă (tocmai) asta nu-mi garantează, aloo, că omul e și un mare scriitor or un ingeniu copleșitor din avanpost, fiindcă niciun astfel de creator n-a primit decât sare-n ochi de la contingentul înconjurător, nu premii după premii, frăticilor. Distinsa scriitoare-gogoșereasă, vecina mea, are vreo 5 cărți publicate în lumea de hârtii lucioase & creponate, iar io n-am decât o cărțulie de numai 57 pagini per numărate (vba trolului Humor, sălășuitor în grotele întunecate ale lui goe securistrigoe), dar asta înseamnă oare că doar dânsa e scriitoare acu’, iar Poeselu’ nu, Sfinte Sisoe ?🙄

    Repet, îți promit că voi citi câteva rândurele din dl Baghiu ista, înainte de a mă pronunța irevocabil, păi cum drea, chit că productivitatea editorială a dlui cu pricina mi-a băgat deja în cuget o mare îndoială că omu’ ar fi fiind să fie vreo scofală revoluționară, și cu condiția, alou, să-l pot citi free, în lumea virtuală, așa cum mă poate citi și el pe mine d’a capo al fine, iar nu să fiu nevoit să intru iar în vreo bibliotecă iepocală de hârtie, unde n-am mai călcat de-o veșnicie, olelie lie… oops.

    Acum, scussi, mă retrag cu ceva treburi în lumea vie.

  27. Marginalia non turpia Says:

    Sigur e altfel decât vecina ta.
    Poate să-ți placă sau nu. Dreptu’ lu matale. Inalienabil.
    Da’, apropo, toți cei împreună cu care te-ai solidarizat îți plac?
    🙂

  28. AVP Says:

    Judecat preste mode și timp, un mediocru e un mediocru, oricine ar fi or s-ar numi. 999999,999999 la un milion din creatorii din toate timpurile sunt mediocri sadea, pardon🙂

  29. AVP Says:

    Așa că ce ți-e Baghiu ista, cu 15 cărțoi despre care io n-am auzit nici de-al drea, ce ți-e gogoșăreasa scriitoreasă sadea, cu 5-6 cărțoaie cât China, n-așa ? Emin și orice alt creator criptodivin n-a primit niciun premiu de care ar merita să ne-amintim, alou.

  30. AVP Says:

    Și n-a avut decât o carte publicată în timpul vieții sale nestrălucitoare, dar nemuritoare, dear surioare.

    Noapte bună. Iar mâine soare🙂

  31. Marginalia non turpia Says:

    Că bine zici. 🙂
    Și cine-i, dom-le, Gabriel Chifu ăsta?
    Că eu nu auzii de el până acu. Domnia ta auziși? 🙂

  32. Victoria Says:

    Buna ziua Dl AVP

    Scriu oarecum in afara subiectului, dar tot legat de taramul literar:
    –Acum putzini ani, scriati ca va pregatiti ( vroiati sa va pregatiti) dosarul spre a deveni membru U.S.R.
    Daca nu este ceva strict personal, v-as intreba daca ati reusit sa deveniti membru USR.
    –Stiti cumva lista actualizata a scriitorilor (poeti, critici lit) care au Indemnizatie de Merit? Mi s-a spus de la Secretariatul USR ca e publicata in Monitorul Oficial. Spre rusinea mea, nu am reusit sa gasesc lista. Foaret posibil ca Dvs sa fiti informat, sau sa stiti sa cautati in M.O.
    –Cineva mi-a scris un email, cum ca scriitoarea Ileana Vulpescu este nominalizata pentru Premiul Nobel-literatura. Stiti ceva precis?
    Va multumesc

    “A fi pentru a şti, a şti pentru a avea, a avea pentru a putea, a putea pentru a face, a face pentru a fi oameni fericiţi!” F U N D A Ţ I A „TEMPUS DACOROMÂNIA COMTERRA” Sediul legal central: Bucureşti, Dr. Taberei nr.26/119, dosar 4375/303/2008 la jud. sect.6; cont CEC Bank, Ag. Dr. Taberei, Buc., sect.6, Cod IBAN R035CECEB60443RON0354455, cod fiscal nr. 4929150. Academia DacoRomână –A.D.R.- este instituţie autonomă în cadrul Fundaţiei Academia DacoRomână ”TDC” din 9.05.2008. Of. postal 66, g.1, CP. 58-14, certificat de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial nr.35/PJ/2002.www.tempusdacoromania.ro,www.academiadacoromana,www.partidulromanieieuropene.ro, geostroe@gmail.com “Întru eternizarea valorilor temporale dacoromâneşti pe Terra noastră comună, într-o lume comterristă, a fiecăruia şi a tuturora!” _________________________________________________________________________________________________________________ NOMINATION Bucharest, 29 January 2015
    TO: The Nobel Committee of the Royal Swedish Academy Street: Källargränd 4 Stockholm, SWEDEN Tel.: +46 (0)8 663 09 20 Fax: +46 (0)8 660 38 47 E-mail: info@nobel.se, comments@nobel.se SUBJECT: 2015 Nobel Prize in Literature
    Dear Nobel Committee Members,
    The „Academia DacoRomȃnă“ from Bucharest, Romania, is pleased to nominate the bilingual (Romanian-French) writer ILEANA VULPESCU for the 2015 Nobel Prize in Literature.

  33. Marginalia non turpia Says:

    Ăsta câți cărțoi are?
    Uite, aflai:
    11 de poezie și 8 de proză.
    Luă 4 ori premii USR și alte 11 premii.

    De ăsta sigur auziși, eu așa cred.

    Așadar, rămâne să zic „mea culpa” și să-l citesc cu respect.
    Aș putea să scriu chiar un studiu pe opera lui. De ce nu?🙂

    PS. Nichita Sănescu are în total 23 de cărți, Gabriel Chifu are 19.
    Nichita Stănescu l-a luat cu doar 4 cărți.

    PPS. OMUL MERITĂ TOATĂ ATENȚIA, CU RESPECT.🙂🙂
    Ai dreptate, AVP!

    PPPS. Un weekend frumos îți doresc, alături de cei dragi!

  34. AVP Says:

    – Marginalia, rămâne cum am stabilit.

    – Victoria, nu, încă n-am devenit membru al USR. Acum doi ani am vrut să-mi fac dosarul, însă Paul Aretzu, fost membru al Consiliului USR și redactor la revista „Ramuri”, unde am publicat un articol cu pila lui, mi-a spus că momentan nu se mai fac noi primiri în USR și că atunci când se va realua procedura de primire, mă va anunța el, ca să-mi depun dosarul. Din păcate, Paul Aretzu, care de baștină e din Caracalul vecin cu urbea în care-mi duc vacu. nu m-a anunțat nici până azi, deși am văzut dintr-un comunicat că USR și-a reluat procedura de primire. Așa că sunt la fel de neștiutor ca și dta în problema asta… oops.

  35. Marginalia non turpia Says:

    Asta stabilirăm: „Judecat preste mode și timp, un mediocru e un mediocru, oricine ar fi or s-ar numi. 999999,999999 la un milion din creatorii din toate timpurile sunt mediocri sadea, pardon”?

    Întrebai ca să fiu sigură.🙂🙂🙂

  36. Marginalia non turpia Says:

    Nicolae Manolescu face parte din cei 0, 000001 dintr-un milion creatori sadea,nu-i așa?🙂

  37. Marginalia non turpia Says:

    Că altfel, cum l-ai susține domnia ta?🙂🙂🙂

  38. Marginalia non turpia Says:

    IATĂ O INIȚIATIVĂ DEMNĂ DE TOT RESPECTUL.
    CHAPEAU! Printre semnatari, oameni extrem de valoroși, din toate vârstele și domeniile (poezie, proză, critică, traduceri). Mă mândresc cu faptul de a-i cunoaște pe unii personal.

    http://fdl.ro/2015/02/pentru-un-inceput-de-reforma-a-usr-2/

  39. AVP Says:

    Dacă aș fi sigur că plutonul contestatarilor lui N.Manolescu e compus numai din talentuoși orgolioși, ariviști zeloși, maniaci ai procedurilor interne, pedanți ai corectitudinii formale, cu orice preț, titirci inimă-rea, coni leonizi, scriitori ranchiunoși, etilici puchinoși, isterici sau infantili, aș considera că demersul lor este unul normal, chiar dacă ieșit din țâțânile „boierilor minții”, într-o lume liberă, mai ales în lumea noastră balcanică, în care zavistia și fandacsia au un cuvânt greu de spus. Mă tem însă că-n spatele acestei răzmerițe care în loc să scadă se aprinde parcă și mai tare stă păpușarul acestor vremi, cu scopul de a-l decredibiliza & toca pe N.Manolescu, iar în final de a-l disloca din fruntea USR și din funcția de ambasador al culturii române „care e”, întrucât Nicolae Manolescu, o personalitate culturală altfel incontestabilă și greu de manevrat, nefiind suficient de șantajabil, probabil, n-ar putea fi păpușat ca la teatrul „Țăndărică”, adică, iar majoritatea scriitorilor ar rămânea, ca și până acuma, apolitică. „Povestea lui Ave” m-a hârșit mult prea mult încât să nu observ în rândul or în backgroundul contestatarilor niște figuri acoperite nu doar de păr cărunt sau de ridicolul histericalelor de hom mărunt… oops. Punct.

  40. AVP Says:

    Postare nouă.

  41. Marginalia non turpia Says:

    Nici un păpușar. Oameni serioși și responsabili contestatarii ăștia. Cer lucruri NORMALE, într-o lume literară normală.

    Nicolae Manolescu nu are nevoie să fie discreditat politic. Mai fain deât și-a făcut-o singur cu PAC-ul, n-are cum i-o face altcineva. Eu am trăit cu ochii deschiși, în țara asta, și știu ce vorbesc. Fusei în PAC. Iar ipochimenii lingușitori ai d-lui Nicolae Manolescu, promovați pe lingușire, au fost cât pe ce să demoleze RL.

    Nicolae Manolescu are merite. Vizibile în ceea ce a scris înainte de 1990.
    Nu are scrieri de aceeași valoare după 1990
    Are la activ mari greșeli politice după 1990.
    Cu tot respectul, acesta este ADEVĂRUL, fie că îți place, fie că nu.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s