Sorin Iliesiu se teme ca Iohannis nu respecta istoria românilor

Domnule Iohannis,

Vă scriu în numele românilor, inclusiv în numele sibienilor care mi-au acordat încrederea şi onoarea de a-i reprezenta în Senatul României.

Cu toate că sunteţi primarul Sibiului – oraşul care a avut cel mai important rol în înfăptuirea Marii Uniri din 1 Decembrie 1918 -, de 14 ani de când sunteţi primar, nu aţi binevoit niciodată să depuneţi o coroană de flori de Ziua Naţională la locul de comemorare a eroilor Unirii, respectiv la Consiliul Dirigent situat la două minute de mers pe jos de biroul dvs de la Primărie. O singură excepţie a confirmat regula.

Domnule Iohannis, nu credeţi că e imoral să pretinzi că poţi să uneşti românii în timp ce le sfidezi cu consecvenţă idealul de unire?

Nu sunt sibian, dar de când am devenit senator de Sibiu am studiat istoria sibienilor. Am descoperit că sibienii sunt printre cei mai buni români. Fără ei, Marea Unire ar fi rămas un vis neîmplinit. Pentru a vă convinge că nu exagerez, vă rog să citiţi textul de mai jos preluat din studiul „Sibiu – capitală regională” pe care l-am coordonat împreună cu domnul prof.univ.dr. Ioan Bondrea – rectorul Universităţii Lucian Blaga din Sibiu, studiu elaborat de un colectiv de cercetători, universitari şi academicieni sibieni:

„În Sibiu şi-a avut sediul Comitetul Naţional Român instituit de Adunarea românească de la Blaj din 3/15 mai 1848. În timpul regimului austro-ungar (1867-1918), Sibiul a devenit centrul vieţii naţional-politice a românilor transilvăneni; aici a funcţionat conducerea Partidului Naţional Român şi aici a fost redactat în 1892 cunoscutul Memorandum al românilor transilvăneni adresat împăratului Franz Joseph I. Cei mai mulţi patrioţi care au militat pentru unire proveneau din mediile sibiene.

Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918 a decis unirea Transilvaniei cu România şi a stabilit la Sibiu atât sediul noului parlament transilvan (Marele Sfat Naţional) cât şi cel al noului guvern al Transilvaniei (Consiliul Dirigent). Astfel, Sibiul a devenit capitala Transilvaniei, Banatului, Crişanei şi Maramureşului.

Guvernul de la Sibiu a fost condus de Iuliu Maniu, având miniştri precum Alexandru Vaida-Voievod, Vasile Goldiş, Octavian Goga şi Vasile Lucaciu. Guvernul transilvan a funcţionat până în 1920 când unirea Transilvaniei cu România a fost recunoscută de Conferinţa de pace de la Paris.

Parlamentul de la Sibiu a fost prezidat de Gheorghe Pop de Băseşti şi a avut 250 de membri printre care, alături de miniştrii menţionaţi mai sus, s-au aflat personalităţi precum Ioan Agârbiceanu, Onisifor Ghibu, Miron Cristea (care va deveni primul patriarh al Bisericii Ortodoxe Române) şi Iuliu Hossu (care va deveni cardinalul bisericii greco-catolice din România)”.

Domnule Iohannis, cum puteţi sfida o istorie atât de glorioasă precum aceasta?

Partidele care au realizat Marea Unire a românilor au fost Partidul Naţional Român cu sediul în Sibiu şi Partidul Naţional Liberal cu sediul în Bucureşti. Aţi ajuns (prin viclenie) urmaşul naţional-liberalilor care au făurit Marea Unire. Cum e posibil, domnule Iohannis, să dispreţuiţi tocmai dimensiunea naţională a partidului pe care-l prezidaţi?

Atât acum doi ani cât şi anul trecut am fost prezent la Sibiu de Ziua României. De fiecare dată, la locul de comemorare a eroilor Marii Uniri au fost depuse aproape o sută de coroane de peste o sută de demnitari şi reprezentanţi ai societăţii civile din Sibiu. Numai domnia voastră nu aţi găsit de cuviinţă să fiţi prezent pentru a depune o coroană.

„Domnul Iohannis e plecat din Sibiu?”, am întrebat atunci. „Nici vorbă să fie plecat, dar nu dă doi bani pe români! Nici măcar nu-i primeşte în audienţă. De când e primar, niciodată nu a depus o coroană aici”, mi-a răspuns cineva. Nu mi-a venit să cred. Am verificat informaţia şi am aflat că a existat totuşi o excepţie în 2011 (pentru că se apropiau alegerile pentru primărie?). Dar poate că nu am fost informat corect, astfel încât vă propun să vă asumaţi adevărul, răspunzând public şi clar la următoarea întrebare:

Domnule Iohannis, în cei 14 ani de când sunteţi primarul Sibiului – oraşul care a avut cel mai important rol în înfăptuirea Marii Uniri din 1 Decembrie 1918 -, de câte ori şi în ce ani aţi depus o coroană la Consiliul Dirigent, locul de comemorare a eroilor Marii Uniri, care se află la două minute de mers pe jos de biroul dvs?

Menţionez că în 2012 şi 2013, când am fost la Sibiu de 1 Decembrie, nu v-am văzut nici la celelalte manifestări organizate de Ziua Naţională, cu excepţia paradei militare din 2013: nici la şedinţa solemnă a Consiliului judeţean, nici la ceremonia Retragerii cu torţe, nici la concertul omagial al Filarmonicii şi nici la cel mai impresionant spectacol organizat în România de 1 Decembrie: cel de la Sala Transilvania din Sibiu, intitulat “Noi suntem români”, transmis în direct de TVR-1, la care au fost prezenţi mii de sibieni.

Domnule Iohannis, în Sibiu se spune că vara aceasta aţi participat la manifestările organizate de Ziua Drapelului Naţional şi de Ziua Imnului Naţional întrucât aţi devenit prezidenţibil, dar că, de când sunteţi primar, nu aţi participat niciodată la aceste manifestări cu toate că au fost organizate an de an chiar sub fereastra biroului dvs.. Poate că informaţia nu e corectă, astfel încât vă propun din nou să vă asumaţi adevărul, răspunzând şi la această întrebare:

Domnule Iohannis, de 14 ani de când sunteţi primar al Sibiului, de câte ori şi în ce ani aţi participat la manifestările organizate sub fereastra biroului dvs. de Ziua Imnului Naţional al României şi de Ziua Drapelului Naţional?

Vă anexez un TABEL referitor la absenţele şi la prezenţele dvs ca primar la trei dintre manifestările naţionale organizate anual la Sibiu. Procentul absenţelor este aproape 100%. Dacă s-a strecurat vreo greşeală, vă rog s-o îndreptaţi şi să publicaţi versiunea corectă a tabelului.

Domnule Iohannis, mi se pare imoral să pretindeţi că ne veţi uni după ce, ca primar al oraşului-simbol al patriotismului românesc, ne-aţi sfidat sistematic timp de 14 ani idealul de unire, Ziua Naţională şi simbolurile naţionale.

Sorin Ilieşiu – senator de Sibiu

26 răspunsuri to “Sorin Iliesiu se teme ca Iohannis nu respecta istoria românilor”

  1. Marginalia non turpia Says:

    Să fie asta oare singura temere posibilă?
    Eu mă tem că are o problemă cu ANI, mă tem că are un sinuos traseu politic, mă tem că nu prea zice mare și concret lucru despre planurile sale.
    Gesturi de fațadă ar putea învăța lesne să facă, restul e mai greu de deprins. Nu dau cu paru’, zic și eu, ca votantu’.

  2. AVP Says:

    Eu mă tem că Iohannis a fost împins special în faţă (după ce lui Antonescu i se arătase pisica şi fusese silit să spargă USL-ul, iar apoi să se retragă în back office), spre a se descoperi ulterior că de fapt e cam incompatibil şi astfel să se retragă şi el ori să facă o figură absolut lamentabilă, lăsând culuarul liber pentru cantidatul mai mult sau mai puţin secret. Acuma, mai rămâne să fie făkut şi Ponta, după care fandacsia e gata…

  3. Nicu Margarit Says:

    Pai daca e „de facut” si Ponta, sa-l „faca” ca tare se mai chinuie cu floricelele alea de porumb.

  4. Marginalia non turpia Says:

    @AVP
    „Al dracului spițerul!” vorba lu nenea Iancu.

  5. Observator Says:

    AVP, ai auzit cum i-a replicat Cartarescu lui Victor Ponta, cand acesta i-a facut galerie pentru Nobel ? Crezi ca a procedat „cool” ? Mie mi s-a parut dezgustator de imatur. Nici Gigi Becali n-ar fi replicat mai lamentabil. Putea pur si simplu sa taca, in cel mai rau caz.

  6. Marginalia non turpia Says:

    Hop și eu,ca măraru’ în ciorbă: se pare că Nobelu’ îl primesc cei care tac cu modestie despre el și scriu cu zel. Așa făcu ăl franțuz, zic cei ce-l știu pre el.

    Iar VVP, ce treabă o avea cu Nobel, el?!

  7. Observator Says:

    Cum adik ce treaba are ? E – ca ne place sau nu – primul ministru al acestei tari si viitorul presedinte, cel mai probabil. E omul care poate influenta in gradul cel mai inalt destinul multora dintre compatriotii nostri. Si este inca un om foarte tanar, pentru pozitia sa, care asteapta sa fie ajutat si sfatuit de intelighentsia, nu insultat.

  8. Marginalia non turpia Says:

    Aha. Iertare! Dacă e în „fișa postului”, are.

  9. Marginalia non turpia Says:

    Dacă așteaptă ajutor și sfaturi de la intelighenția, iar OK. Cinste domniei sale.

    PS.Păcat că nu s-a putut bucura până acu de ele, sfaturile acele. Apropos de doctorat. Mare păcat! Întelighenția nu l-a ajutat. Deloc nu l-a sfătuit de bine. Chiar păcat!

  10. AVP Says:

    Marginalia, cu toată deferenţa, eu cred totuşi că se exagerează cu „plagiatul lui Ponta”. După cum rezultă şi din dezbaterea pe care am răsfoit-o pe 22, în lumea universitară autohtonă şi chiar şi-n alte ţări cu pretenţii academice mai mari plagiatul nu este clasificat în primele 7 păcate nici din punctul de vedere al studenţilor, nici al profesorilor. Iar dacă în mediul univeristar sau academic lucrurile stau aşa, atunci ce să-i mai pretindem unui tânăr şi ambiţios politician in status nascendi, de acum peste 10 ani (când toleranţa faţă de plagiate era mult mare, însăşi percepţia asupra plagiatului fiind cu totul alta, întrucât biblioteca Internet – de unde relativ puţinii utilizatori ai Internetului, de la acea oră, erau tentaţi să se inspire în elaborarea diverselor lucrări, în lipsa unei etici academice riguroase sau a unei tradiţii antiplagiat – era pastramă trufanda, vorba ceea), care în loc să-şi piardă timpul cu meticuloasa desfacere a nodului gordian al micului său doctorat, l-a tăiat… ? Atâta timp cât cei pe care i-a plagiat, cât şi mediul academic oficial nu au nimic să-i reproşeze oţului nost (cu excepţia mediului universitar controlat de adversarii politici ai lui VVP, păi cum naiba), eu nu cred că plagiatul lui Ponta e o problemă cât China, ei bine.

    Pe de altă parte, eu nu-mi amintesc baremi de un singur protestatar, din mulţimea deontologilor ce-l stigmatizează azi pe politicianul Ponta pentru neinspiratu-i plagiat de pe când era mai tânăr şi mai zvăpăiat, care să se fi ridicat indignat şi să condamne henormul plagiat iepocal al „Acad.Prof.Dr.Ing. de renume internaţional” (nu spui ţine, persoană însemnată, halal…)

    Un We plăcut vă doresc.

  11. Marginalia non turpia Says:

    Eu nu am plagiat. Ce sa fac daca nu m-am incadrat?

  12. AVP Says:

    Ai putea judeca chestiunea ca un intelept, nu ca un dottor neplagiator. Atata tot.

    Noapte buna.

  13. Marginalia non turpia Says:

    Iertare, reiau:
    Eu nu am plagiat. Doctoranzii pentru ale căror lucrări fac referate nu plagiază.
    Masteranzii pe care i-am condus n-au plagiat.
    Nu e asta cutuma universitară, plagiatul.

    Specialiști români și străini onorabili s-au pronunțat că Ponta a plagiat. Asta e.

    PS. Măcar la asta să ne servească sacrificiul nevinovaților din 89: Să putem spune că un potentat a plagiat. E o datorie pe care o avem față de ei.

    Cu tot respectul pentru domnia ta, scriu asta. Domnia ta ești un om cinstit, care nimic și niciodată nu a plagiat. Chapeau!

  14. AVP Says:

    Marginalia, Ponta nu e dottor în drept decât cu totul şi cu totul întâmplător, el are mentalitatea unui politician învingător şi ca orice winner tinde să-şi apropie totul uşor şi din zbor. Nu aici e călcâiul lui Ahile-Ponta, în plagiatul ăla minor, iar oamenii maturi au înţeles că voi, idealiştii, l-aţi ţintit greşit, frăticilor…

    Când, după ce-a tăiat nodul de la Gordium, în loc să se fi căznit şi el, ca toantă lumeea, să-l fi deznodat, lui Alexandru i s-a strigat c-a călcat nişte reguli seculare şi că deci a trişat, tare mi-e teamă că Machedonul le-a răspuns omuleţilor statistici c-un surâs rarefiat, dacă nu cumva tot cu sabia aia cu care le-a tăiat nodu’ lor de rahat…. Şi-a plecat pe drumu-i predestinat.

    Hai că te-am lăsat şi io 🙂 Noapte bună încă o dată.

  15. Marginalia non turpia Says:

    Eu nu fac parte din nici un grup organizat. Sunt doar un cetățean cu drept de vot.
    Mai sunt un om care a muncit cinstit pentru ceea ce a dobândit.

    Predestinările celor care nu muncesc cinstit nu mă impresionează nicicum. Fie acolo, la ei.

    Eu, când votez, nu la predestinări, ci la fapte, mă gândesc.

  16. Marginalia non turpia Says:

    Un sfârșit de săptămână plăcut îți dorim ție și tuturor celor care scriu sau citesc pe aici.

  17. Marginalia non turpia Says:

    Mă simt un om liber aici. Mulțumesc!
    Aduc, așadar, cu tot respectul, spre a fi văzute, niște fapte care mie îmi plac:

  18. Marginalia non turpia Says:

    Dacă am o intenție de vot greșită, mă supun judecății domniilor voastre. Cu drag.

  19. Marginalia non turpia Says:

    Iar pentru că weekendul ne e dat și ca să ne veselim, vin aici cu Programul Meu Electoral:

    „Permiteți-mi să vă prezint Punctul I din Programul Meu Electoral:

    Voi împărți și voi spori Luna astfel încâ să ajungă tuturor poeților care au fost, sunt și vor mai fi.
    Voi asfalta și voi sălbătici poteci către ea, pentru toate gusturile. Că ei au gust /gusturi.

    PS. Din Punctul I se derivează subpuncte. De ce nu, chiar alte puncte. Softul de derivare e în lucru.

    UPDATE
    LIKE-urile le voi considera semnături pe Lista mea de candidat”.

    PS. MULȚUMESC de găzduire și înțelegere empatică, asta cu drag.

  20. Marginalia non turpia Says:

    Alnuștiucâtelea PS: Eu cred că idealiștii sunt și ei poeți.

  21. AVP Says:

    Semnul ei electoral e aproape sinistru, de o incompetenţă emerită, în orice caz 🙂 A nu se supala, păi cum drea.

    O Duminică plăcută vă doresc, pleease !

  22. Marginalia non turpia Says:

    De ce m-aș supăra? Pe poeți nu mă supăr niciodată. Nici pe prieteni. Pentru că am o doagă… în plus, ceea ce mă face rezistentă.

    Îți dorim și noi, domniei tale și vizitatorilor, o duminică frumoasă.

  23. AVP Says:

    Mulţumesc pt înţelegere. O Duminică liniştită.

  24. Goldmund Says:

    Cum am argumenta azi Impotriva unui cetatean german, nascut, crescut si format in Germania, un nevorbitor al limbii romane si nefiind botezat Ortodox si care ar dori sa conduca cu mana de fier …Tarile Romane?
    Impotriva lui s-ar gasi practic intreaga Romanie de AZI, intreaga mass medie, istorici(majoritatea formata sub dictatura)ziaristi(majoritatea formata la Stefan Gheorghiu sau acolitii scolii, adica la antidemocrati), intelectuali(majoritatea formata la scolile unui regim criminal si ilegal)…Acest cadidat chiar a existat si s-a numit Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen, Regele Carol I.

    Niciodata nu as alege intr-un caz similar „romanul” sau „germanul”, „tanarul” sau „batranul” samd, as prefera azi omul cult, urbanizat, fin, prooccidental, un om cu o viziune economica, cu un simt al dreptatii dezvoltat, un diplomat, un democrat adevarat, asadar, un anticomunist convins. Acela ar fi pentru mine si singurul patriot, nu cel care precum Ilici imparte coroane de flori, dar gandeste sovietic si a sustinut saracia….

    Fiecare are criteriile sale…Acum, candidatul ideal nu exista nici in Franta si nici in Suedia. Bun, cel care indeplineste o parte din aceste criterii(cat de mica parte – sic!) este candidatul meu. Oamenii din Economie din Romania(concret, cei de la ziarul ZF, cei de la „Capital”, cei de la economie TVR – Moise Guran, etc.) stiu deja ca prim ministrul este o catastrofa in domeniu economic.
    In domeniul Justitiei toate ambasadele tarilor importante si prietene l-au criticat pe domnul Ponta de nenumarate ori, uneori ca pe Ilici pe timpuri…Pentru un plagiat, indiferent daca au fost cateva fraze(!!) au zburat din functie mai multi ministri in Germania. Iar cine apara criminali notorii, pe oamenii certati cu Legea, penalii, acela nu ar avea voie nicaieri in UE sa detina functii publice, politice nici nu mai vorbesc. Credeti-ma, asa va fi si in Romania, candva. Deocamdata noi pierdem timpul cu fleacuri…

    Cat despre patriotism(in familia mea, la mine in anul 1950 au fost arestati doi unchi, un alt unchi trimis la mina pe Valea Jiului, doua matusi au zburat de la liceu, bunicul a fost arestat la 1949, incarcerat la Ramnicu Sarat si apoi la Canal trei ani, mama a zburat de la Editura Didactica unde era sefa de carte la doar 25 de ani, etc.), comunistii au redus patriotismul la simbolici ieftine, populiste, distrugand elita romaneasca, patriotoismul adevarat distrus (pentru cate decenii, secole?). Poate domnul Iliesiu are dreptate in ceea ce sesizeaza la domnul Johannis, dar tare mult as vrea in acelasi timp sa puna tunurile si pe un neocomunist care a plagiat, care apara toti spalatorii de bani care apartin de nomenklatura pcr/psd. Doar in acest caz chapeau, domnule, doar atunci!

  25. Marginalia non turpia Says:

    Da, e nevoie de o gândire complexă ca să alegem azi un candidat potrivit.
    Mai e nevoie de o bună cunoaștere a tuturor faptelor sale, a istoriei lui de ajungere în postura de candidat.

    Ponta a fost – pentru mine – mai ușor de respins decât mi-a fost să aleg dintre candidații opoziției. Exact pentru faptele de care dvs., domnule Goldmund, vorbiți mai sus.

    Cu tot respectul pentru Sorin Ilieșiu și AVP, oameni care n-au plagiat în meseriile lor.

  26. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

