Cu cine ţine America ? (3)

Acum 4 ani am avut timp şi chef să speculez – vezi aici şi aici – cu oarece plăcere asupra acestei întrebări de mare interes, mai ales hic et nunc, de altfel, însă din păcate altele sunt vremurile. Fudulmanii mărginiţi şi negri-n ceru gurii ce-şi zic dreapta românească m-au dezamăgit atât de tare încât aproape că mi-e lehamite să mai scriu despre politichia de Romania, care a devenit un simplu pretext de sporovăieli în telenovela regizată de netocraţia dup-aciia. Voi fi cât se poate de scurt.

Actul ratat comis de Joe Biden în discursul ţinut în faţa premierului Ponta, căruia i s-a adresat cu Mr.President, spune mai mult decât 10 rapoarte ale serviciilor secrete & ambasadorilor: şi anume, ne dezvăluie că Victor Ponta are deja undă verde din partea Americii, dacă se va hotărî să candideze la prezidenţiale ce vor urma, de unde până acum agrementul Puterii Garante nr.1 se afla sub un mare semn de întrebare, în ce-l priveşte, după ce Ponta votase într-un moment neinspirat contra amplasării scutului antirachetă la Devesel, iar aliatul şi prietenul său politic,Tăriceanu, nu era probabil nici el prea bine văzut, după ce avusese ideea cam ciudată de a retrage trupele româneşti din Irak şi din Afganistan înainte de termen, ambele gesturi punându-i pe autorii lor sub index american rezolut. Se vede însă treaba că ori Ponta & Tăriceanu au oferit între timp suficiente semne că şi-au revizuit radical poziţia faţă de aliatul şi garantul nostru principal, ori situaţia regională este atât de presantă încât nu mai e timp ca America să-şi găsească ori să-şi crească în pepiniera aborigenă un vir novus pe deplin loial şi cu şanse reale de a câştiga, şi-atunci n-are decât să-i înghită şi pe cei care e, deşi nişte îndoieli tot vor persista, păi cum drea. Căci doar nu era ca Ame să meargă mâne-poimâine la război cu Ana D’Arc ot Pleşcoi, a ?

12 Răspunsuri to “Cu cine ţine America ? (3)”

  1. Marginalia non turpia Says:

    Ce semnificație o avea – in limbajul diplmatic – o ÎMBRĂȚIȘARE versus O MÂNĂ ÎNTINSĂ?

    Întreb fiindcă eu nu mă pricep la de-alde astea.

  2. relu nichita Says:

    Daca vreti sa spuneti ca Basescu a fost imbratisat de Joe Biden, in timp ce lui Ponta americanul doar i-a intins politicos o mana, ar trebui sa revedeti filmul intamplarii, de unde se observa clar ca nu Biden l-a imbratisat pe Basescu, ci invers, in timp ce vicepresedintele SUA nu stia cum sa se mai eschiveze. Basescu ar fi vrut sa profite de ocazie si sa arata romanilor ca el se pupa pe gura cu SUA, insa SUA i-au spus clar adio, in momentul cand i-au dat de inteles ca se vad pentru ultima data in calitati oficiale (intrucat actualul presedinte al Romaniei isi va incheia mandatul, chiar daca el viseaza la un nou mandat, de premier, probabil).

  3. Marginalia non turpia Says:

    Nu voiam să spun nimic altceva decât am spus. Cu respect, domnule relu nichita.

  4. relu nichita Says:

    Toata stima. Si totusi, ce ati vrut sa spuneti ?

  5. Marginalia non turpia Says:

    EXACT ceea ce am spus. Tot cu stimă.

  6. Marginalia non turpia Says:

    Și mai am o întrebare de ageamiu: America nu are propriile așteptări și interese, precum și o nevoie de garanții că ele vor fi onorate?

  7. AVP Says:

    America nu mai are, pur şisimplu, de unde alege, strictamente electoral vorbind. Căci doar n-ai vrea ca flota a VI-a americană să se pună cu tunurile pe Românica şi s-o impună pe frumuşica madam U, ce reaqu… Tocmai de aia a respins Biden sărutul lui Băse: no, thanks.

    Postare noua.

  8. stely Says:

    „Vrabia mălai visează „… sau ai văzut în cruciş.
    Apropo , ai aflat ce a vrut sa spuna „Tina „? Am impresia ca rolul de troll o prinde de minune . Dar mai bine asa , decât sa te trateze ca pe un baieţel(poesel ) neajutorat ca doamna Marginalia …

  9. AVP Says:

    Marginalia nu mă tratează de poesel – cum io însumi îmi zic, de altfel -, ci de Poesel. Numai în mintiutica-ti şi-n animioara portokakie încinsă de propagandista fandacsie o fi acelaşi lucru: Poesel cu băieţel, a…?🙂

  10. stely Says:

    Sincer… mie imi displace modul dumneaei de adresare. Asa mi-a facut impresia , ca se comporta cu tine ca o mama ce-si alinta baietzelul …cu zaharelul . De fapt chiar tu ai sugerat ca nici tie nu-ti prea place.
    Iata aici :
    Faptul ca nu votez cu cine ma conditioneaza Stely sa votez, pentru ca fosta mea fanitza sa ma decreteze iarasi Poetul Poetilor sau Ganditorul Ganditorilor din ultimul mileniu (asa cum ma proclamase si dragul meu ex-my friend Adrian Maerfu, de altfel), deci nu doar un amarat de Poesel, cum imi zici domnia ta …

  11. AVP Says:

    Era o gluma, desigur. Marginalia poate sa-mi spuna cum vrea, in limitele civilizatiei europene, desigur.

  12. Marginalia non turpia Says:

    @AVP
    Mulțumesc pentru înțelegere. Cu respect.

    NOAPTE BUNĂ!


Lasă un răspuns

