Sorin Iliesiu demonteaza decizia ANI in ceea ce-l priveste

Agentiile de presa au difuzat ieri comunicatul A.N.I. potrivit căruia un număr de parlamentari, printre care Petre Roman și Sorin Ilieșiu, au fost găsiți de inspectorii Agenției Naționale de Integritate în stare de incompatibilitate, unii dintre parlamentari fiind deferiți parchetului pentru cercetări suplimentare privind falsul în declarații. Prin comunicatul pe care ni l-a transmis spre difuzare, dl Sorin Ilieșiu demonstrează în mod indubitabil că acuzațiile ANI sunt nefondate, cel puțin în privința domniei sale. Sigur că într-o țară aflată în topul corupției mondiale organele abilitate să combată perniciosul fenomen, care s-au fript de atâtea ori cu ciorba corupției naționale, sunt obligate să sufle și-n iaurt, însă nu e mai puțin adevărat că în multe cazuri organele își dovedesc excesul de zel tot atât de abitir pe cât se complac într-o cam suspectă delăsare, în altele. (avp)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

COMUNICAT DE PRESĂ

Sorin Ilieşiu – senator de Sibiu, 13 martie 2014

Scrisoare deschisă

D-lui Horia Georgescu – Preşedintele Agenţiei Naţionale de Integritate

Domnule Preşedinte al Agenţiei Naţionale de Integritate,

            Având în vedere că am respectat întru totul Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, precum şi termenele prevăzute de această lege, vă solicit să dispuneţi reevaluarea integrităţii mele, în contextul în care instituţia pe care o prezidaţi m-a inclus pe lista – publicată ieri – a celor 32 de parlamentari consideraţi “incompatibili”. Anexez în acest scop copiile documentelor care atestă corectitudinea mea, documente înregistrate la Biroul Permanent al Senatului. Menţionez că aceste copii sunt autentificate de Secretariatul general al Senatului din cadrul Parlamentului României.

Domnule Preşedinte, alineatul 1 al articolului 18 din Legea nr. 96 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, prevede că “deputatul sau senatorul care la data intrării în exerciţiul mandatului şi după validare se află în una dintre incompatibilităţile prevazute la art. 15, 16 şi 17 sau în alte legi speciale va informa în scris, în termen de 15 zile, Biroul permanent al Camerei din care face parte despre această situatie”.

La data de 19 decembrie 2012, am depus jurământul şi am fost validat ca senator. În 27 decembrie 2012, cu 5 zile înainte de termen, am făcut notificarea prevăzută de lege către Biroul Permanent al Senatului. Anexez respectivul document autentificat.

Alineatul 2 al articolului 18 din legea nr. 96, prevede că “în termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1) [Nota mea: 27 decembrie 2012, în cazul meu], deputatul sau senatorul va opta între mandatul de deputat sau de senator şi functia ori funcţiile incompatibile, demisionând potrivit opţiunii sale”.

Domnule Preşedinte, înainte să expire termenul de 30 de zile, respectiv la data de 25 ianuarie 2013, am înregistrat la Biroul Permanent al Senatului demisia mea din calitatea de administrator al S.C. VIDEO DIALOG S.R.L.. Anexez respectivul document autentificat. De asemenea, anexez adresa din 29 ianuarie 2013 către Biroul Permanent al Senatului privind opţiunea mea pentru funcţia de senator, adresă la care am ataşat notificarea din 27 decembrie 2012 şi demisia din 25 ianuarie 2013.

Subliniez că acum o lună, la data de 14 februarie 2014, m-am prezentat la sediul Agenţiei Naţionale de Integritate pentru a-i preda domnului inspector de integritate Ionuţ Pîndaru documentele menţionate mai sus, având în vedere că domnia sa mă înştiinţase că aş fi în incompatibilitate. Din discuţia avută cu domnul inspector, am înţeles că situaţia s-a lămurit odată ce am adus respectivele documente, în sensul că am adus dovada că am demisionat din calitatea de administrator la S.C. VIDEO DIALOG S.R.L. în termenul legal de 25 ianuarie 2013.

Cu această ocazie, am răspuns în scris întrebărilor din chestionarul standard al A.N.I., la indicaţiile domnului inspector Pîndaru şi în faţa domniei sale (anexez, de asemenea, cele trei pagini ale chestionarului completat de mine).

Domnule Preşedinte, azi am constatat că am răspuns incomplet la paragraful nr.4 din chestionarul standard al A.N.I., respectiv la următoarea frază: În situaţia în care, la data intrării în exerciţiul mandatului, vă aflaţi în una din situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Legea nr.96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, sau de alte legi speciale, precizaţi data la care aţi informat Biroul permanent al Camerei din care faceţi parte, respectiv data la care aţi renunţat la una dintre funcţiile/calităţile care au atras respectiva stare de incompatibilitate”.

Răspunsul meu a fost următorul: “În data de 27 dec. 2012 am notificat Biroul permanent al Senatului cu privire la starea de incompatibilitate existentă întrucât am deţinut calitatea de administrator în SC VIDEO DIALOG SRL concomitent cu cea de senator”.

Cele afirmate sunt corecte, dar de fapt nu reprezintă răspunsul la întrebare, ci doar un preambul pentru un răspuns corect şi complet, care ar fi trebuit să fie următorul: “La data de 27 decembrie 2012 am notificat Biroul permanent al Senatului cu privire la starea de incompatibilitate în care mă aflam momentan în urma dubândirii calităţii de senator în condiţiile în care deţineam şi calitatea de administrator al SC VIDEO DIALOG SRL, menţionând ca în cursul lunii ianuarie 2013 îmi voi da demisia din funcţia de administrator. La data de 25 ianuarie 2013, în termenul legal de cel mult 30 de zile de la notificare, mi-am dat demisia din calitatea de administrator al SC VIDEO DIALOG SRL. La data de 29 ianuarie am adus la cunoştinţa Biroului permanent al Senatului demisia mea din funcţia de administrator şi opţiunea pentru cea de senator, ataşând copia după demisia din 25 ianuarie 2013 şi copia după notificarea din 27 decembrie 2012”.

 

Domnule Preşedinte, având în vedere cele prezentate mai sus, vă solicit să-mi acordaţi posibilitatea de a răspunde corect şi complet la paragraful nr.4 din chestionarul A.N.I., astfel încât să puteţi reevalua situaţia mea de integritate.

 

Menţionez că la întrebarea nr.5 din chestionarul standard al A.N.I., “Aveţi ceva de precizat?”, am dat următorul răspuns:

“Precizez că am făcut toate demersurile necesare pentru înlăturarea stării de incompatibilitate, aşa cum mi s-a spus, întocmai şi la timp, de către persoane din staful tehnic al grupului parlamentar PNL de la Senat din care făceam şi fac parte.

De la câştigarea alegerilor din 10 decembrie 2012 ca senator de Sibiu, nu am semnat nici un act în calitate de administrator al SC VIDEO DIALOG SRL şi nu am ridicat bani din conturile acestei societăţi.

În probaţiune, anexez prezentului P.V. următoarele:

1). Notificare către Biroul Permanent al Senatului din data de 27 dec. 2012

2). Actul demisiei din SC VIDEO DIALOG SRL din 25 ian. 2013 (din funcţia de administrator)

3). Adresă către biroul permanent al Senatului din data de 29 ian. 2013.

Documentele anexate sunt în copie conform cu originalul (autentificate) de Parlamentul României”.

Domnule Preşedinte, acum o lună, la data de 14 februarie 2014, i-am predat domnului inspector de integritate Ionuţ Pîndaru copia demisiei mele din funcţia de administrator al SC VIDEO DIALOG SRL în termenul legal, adică în 25 ianuarie 2013, precum şi copia celorlalte documente menţionate mai sus, autentificate de Parlamentul României, astfel încât evaluatorii A.N.I. puteau să constate pe baza acestor documente că am respectat întru totul Legea nr. 96 şi termenele prevăzute de ea.

Domnule Preşedinte, cu aproape zece ani în urmă, am fost unul dintre reprezentanţii societăţii civile care au militat public pentru înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Integritate pe care o prezidaţi şi pentru evaluarea corectă a integrităţii fiecărui demnitar al României. Am încrederea că acest lucru este posibil.

Sorin Ilieşiu – senator de Sibiu

13 martie 2014

7 Attachments

  • 7 pièces jointes
  • COMUNICAT de Presa ANI 13 martie 2014
    .doc
  • ANI_proces verbal 14 febr 2014 pag 3
    .pdf
  • ANI_1_NotificarecatreBiroulPolitic Permanent_SorinIliesiu 27 dec 2012
    .pdf
  • ANI_2_Demisie_VideoDialog_SorinIliesiu 25 ian 2013
    .pdf
  • ANI_3_AdresaCatreBiroulPermanentSenat_IliesiuSorin 29 ian 2013
    .pdf
  • ANI_proces verbal 14 febr 2014 pag 1
    .pdf
  • ANI_proces verbal 14 febr 2014 pag 2
    .pdf

5 Răspunsuri to “Sorin Iliesiu demonteaza decizia ANI in ceea ce-l priveste”

  1. Marginalia non turpia Says:

    Mi se pare OK că un om se apără, putându-și dovedi cu acte corectitudinea. Atât am eu a comenta.

  2. AVP Says:

    Mult mai corect era ca ANI sa n-ajunga a da acel comunicat, cel putin in privinta lui Sorin Iliesiu. Inspectorii aveau deja toate probele din care sa rezulte corectitudinea sa. Nu ne putem juca de-a hotii si vardistii pe seama reputatiei unui om. In mod normal, ar trebui sa existe un drept de retorsiune contra unei asemenea defaimari. ANI nu e un oarecare organ gaozar de presa sau un anonim goe al lu mboe securistrigoe, ca sa arunce cu noroi sau cu cct, dar sa stea ascuns cica dupa libertatea de exprimare sau dupa gard.

  3. Marginalia non turpia Says:

    Da, era de dorit ca Biroul Permanent al Senatului sau / și ANI să-și îndeplinească îndatoririle corect.

    Nimeni nu are voie să se joace cu reputatia unui om, așa e.

  4. Marginalia non turpia Says:

    Orice ar spune unii și alții, Sorin Ilieșiu este și el, în opinia mea, o personalitate atipică, greu de acceptat și – mai ales – de înțeles, cu schemele mentale comune. C’est la vie!

  5. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

