Apropo de Declaratia dlui Sorin Iliesiu

Inspirat de Declarația dlui Sorin Ilieșiu din topicul precedent, am scormonit prin micuța-mi bibliotecă de hârtie după o cărticică dragă mie, intitulată „Luptători români ardeleni” și tipărită în anii 30, pe care am găsit-o în biblioteca socrilor mei și pe care am citit-o de două ori până acum, sedus nu de  ideologia cam vetustă, pentru vremurile noastre, a auctorului – Iuliu I.Mezei Câmpeanu, un naționalist român din Ardealul de acum un veac -, ci de stilul său memorialist, c-un aer de veche viță românească, ramura ardelenească, de un patetic patriotism, cărticică din care am extras celebrul discurs pe care l-a ținut Alexandru Vaida Voevod în Camera Maghiară, la 18 octombrie 1918, discurs prin care Românii din imperiul Austro-Ungar – chiar atunci falimentar – și-au proclamat independența și s-au alipit statului lor național-unitar. Sunt convins că puțini dintre voi cunoașteți acest discurs, de care poate că ați auzit, admit, dar nu l-ați citit. Iată-l, extras din capitolul IV al cărții bravului și onestului luptător român ardelean.

avv 001

avv 002

avv 003

avv 004

avv 005

avv 006

avv 007

avv 008

avv 009

avv 010

avv 011avv 012

avv 013

avv 014

avv 015

7 răspunsuri to “Apropo de Declaratia dlui Sorin Iliesiu”

  1. CMM Says:

    Ce mică e lumea! Cunosc o urmașă a lui Alexandru Vaida Voevod. E în lista mea de prieteni. Dau un „share” pentru ea!

  2. CMM Says:

    Am fost „pedepsită” pentru acest „share”. Înțeleg trăirile celui care m-a pedepsit și îi respect opinia. Îmi respect, în același timp, dreptul meu la libera alegere. Amândoi suntem OK în sistemul meu de valori.

  3. AVP Says:

    A mon avis, n-ai gresit cu nimic si nu tre sa pui la inima. Andreea Vaida are dreptul sa fie mandra de stramosul sau, ea fiind de fapt o hypostaza din cerurile viitorului a lui AVV.

  4. Andrei Alexandru Says:

    Bătrâne PRO,

    M-ai trimis la colţ pe coji de nuci când am susţinut că acest cameleon (SI) doreşte cu ardoare un ciolan de ros. Asha-i?

    laplopulcuportocale

  5. AVP Says:

    Asa, si ? Ai impresia ca te-am nedreptatit, mosoiule ? 🙄

  6. Prioritate de Dreapta Says:

    Nu știu cui se adresa un politician ungur în parlamentul de la Budapesta, tot cam pe atunci (cehilor, poate, erau mai activi secesioniști); „Poate că războiul l-am pierdut, dar mai înainte de a cădea și Imperiul vă vom distruge pe voi”.

  7. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

