Obiectiv (și nu doar observator) cultural

Readucerea în hyperspatz – prin lăudabilele eforturi ale unui fost colaborator al gazetei, azi distins doctorand în America, George Sipos – a excepționalei gazete care a fost „Obiectiv cultural„, componenta estetică a „Obiectivului de Brăila„, scoasă în 12 numere de către o echipă condusă de Marian Coman și Cristian Robu Corcan (acesta din urmă fiind responsabilul direct al  „Oiectivului cultural” și cel care mi-a propus colaborarea cu amicii brăileni, de altfel), mi-a oferit prilejul să-mi recitesc textele din această frumoasă întreprindere culturală, care din păcate și-a încetat existența după un an (și care dispăruse chiar și din cyberspace, la un moment dat, în mod inexplicabil). Am copiat mai jos, în scan, o parte din colaborările mele, spre a nu risca să le pierd iar în hyperspatz, într-un alt moment de criză financiară :

Obiectiv cultural, nr.2, ianuarie 2011, pag.10:

Obiectiv cultural, nr.5, aprilie 2011, pag.9 :

Obiectiv cultural, nr.6, mai 2011, pag.15:

Obiectiv cultural, nr.7, iunie 2011, pag.9 :

Obiectiv cultural, nr.8, iulie 2011, pag.2-3:

5 răspunsuri to “Obiectiv (și nu doar observator) cultural”

  1. George (QW) Says:

    Ma bucur ca am reusit sa va readuc aceste materiale, draga Dle Padina. Iata si linkul direct al arhivei, pe care sper sa o pot tine online in continuare: http://obiectivcultural.com

  2. AVP Says:

    Multumesc inca o data, dle George Sipos. Voi trece acest link in blogroll, astfel ca Obiectiv cultural, chiar daca in lumeea de hartie si-a incetat existenta, isi va continua linia de destin in hyperspatz, devenind o referinta culturala intr-o actualitate recurenta.

  3. CMM Says:

    Ma bucur ca ai redeschis blogul.
    Regasesc in referirile tale la Planeta-Ou lucruri pe care
    le-am descoperit descifrand schema de autor cu care tu lucrezi, ca schema structuranta a lumii textului. E vorba, de pilda, de Tatal potential, actualizabil in lumea noastra „orizontala” doar prin Fiu / Fiica, in cuplul de opuse mama(adult) versus copil. Sunt foarte interesante experimentele mentale ale calatoriei din nivelul potential in cel actual si reciproc, e foarte incitanta reunirea intr-un complexio a creationismului si evolutionismului pe de o parte, a teoriei big-bangului si a celei a universului ondulatoriu pe de alta.
    Un maestru al reunirii opuselor pe un nivel superior de realitate. O minte ce gandeste spectaculos intr-o logica a tertiului inclus.

  4. AVP Says:

    Am redeschis blogul accidental, insa deocamadata il las asa… In rest, teoretic asa o fi fiind, cum bine spui tu, insa pe mine practica textului ma omoara (in sensul ca-mi da mult de munca, desigur). De aceea, mi-e cam tirs sa atac celelalte canturi ale Planetei, fiindca, nefacand distinctie intre real si virtual, intre potential si actual, intre personal si referential, intre text si intertext, intre trecut, prezent si next, gasesc in vietisoara-mi reala un pretext de a pritoci la infinit opu acest… Asa cum spuneam in scrisoarea din 29.04.83 catre N.Manolescu : „Eu nu sunt decât alful ce înfige primul semn grafic în pagină (dar ce e „pagina”?); iar alfa proliferează apoi, cu de la sine putere, într-o anumită structură.” Mda, cam asa…

  5. Dl.Goe Says:

    @AVP – Salutar gestul de a deschide accidental comentariile. Si asa l-ai intarziat mult mai mult decat era de asteptat. Ai vazut? Ai inceput sa apari prin reviste. Valoarea este in cele din urma recunoscuta atunci cand si valoarea recunoaste alte valori. Bine ai revenit in lumea bloggerilor cu forum.

    P.S. Daca deocamdata il lasi asa sper ca prietena noastra CMM sa profite din plin si sa comenteze comentarii agreabile despre noua imagine a vechiului AVP, caci in lipsa acestei agore corabiene inepuse iarasi sa-si faca veacul pe Arca lui Goe. Nici nu stii ce agasanta e. 😉 cand n-are de ales. Acuma, multumita tie, o sa aiba.

    +++++++++++++++++
    avp reply : Dl Goe, daca n-ai fi aparut iar pe acest blog, poate ca l-as fi lasat deschis comentariilor, asa cum trebuie sa fie orice locusor din hyperspatz. Dar fiindca ai revenit cu acelasi stil confruntational si fiindca, repet, eu n-am timp sa-ti dau replicile cuvenite – deci nu ca nu mi-ar placea -, nu stiu daca voi putea suporta ca tu sa ma sfidezi dupa metodu binecunoscut ori sa-mi jicnesti vizitatorii ca si cum te-ai afla in teara lu papura voda, iar eu sa nu reactionez in niciun fel. Nu stiu, sa mai vedem.

    Mult mai corect ar fi ca tu sa-ti vezi de blogul tau (unde nu mi-am mai aruncat ochii de mult timp, asa cum voi proceda si de acum incolo, fara nicio indoiala), iar eu de al meu.

    Noapte buna.

    PS: Comentariile de pe acest blog vor fi deschise doar in ziua in care apare noul topic, dupa care se vor inchide automat (cu exceptia cazului cand discutiile se vor transforma intr-un brainstorming interesant).


Lasă un răspuns

