Povestea interviului meu cu Nichita (3)

Povesteam undeva cum am păcălit-o pe Maddy Marin după ce aceasta nu mai vrusese să ne servească şi nouă, pollimii, din preţioasa tărie de la messa festivă, cu ocazia petrecerii organizate în apartamentul lui Nichita, după terminarea spectacolului omagial pe care i l-a dedicat Teatrul Nottara la aniversarea a 45 de ani de viaţă, însă acolo lăsam să se înţeleagă că întâmplarea a avut loc chiar pe 31 martie 1978, de ziua lui Nichita. Acum, documentându-mă mai riguros, în vederea scrierii episodului 3 din povestea de faţă, îmi dau seama că spectacolul omagial şi deci şi petrecerea din apartamentul lui Nichita n-au avut loc chiar de ziua poetului, ci mai târziu, în cursul lunii aprilie 1978, cel mai probabil spre sfârşitul acestei luni (dacă nu cumva chiar în cursul lunii mai 78… oops). La această concluzie m-a condus faptul că epistola mea către Nichita, pe care i-am trimis-o prin poştă înainte de a da ochii cu el, după ce-i remisesem exemplarul din „Amfiteatru” în care apăruse „interviul” nostru – aşa cum v-am povestit în episodul trecut -, e datată 13.04.1978. Epistola mea se vroia un fel de buzdugan premergător, prin care premeditam să-i explic lui Nichita de ce fusesem nevoit să public falsul nostru „interviu” ; ab ovo, scrisoarea fusese olografă, scrijelită de scribul regal care pot fi într-una din cele 5 hypostaze caligrafice ale mele, fiind redactată într-un singur exemplar original, iar cea pe care o reproduc hic et nunc reprezintă o copie ulterioară, reprodusă din memorie şi dactilografiată după ce-mi cumpărasem maşinuţa de scris Flying Fish, în 1983 (pe vremea aceea  jucam şah orb cu adeversari destul de tari şi ştiam pe de rost „Evanghelia după Matei”, ne mai vorbind de poeziile mele, de „Apelul către Europa” etc., pe care le pot reproduce chiar şi acum, şi deci a reţine o scrisorică de câteva rânduri era pentru mine un mizilic…). Iată scrisoarea pe care i-am trimis-o lui Nichita, prin poştă, la data de 13.04.1978, după ce-i remisesem exemplarul din revista „Amfiteatru” în care era publicat „interviul” nostru :

Pentru cetitorii care nu sunt la curent cu tagul „Caietele AVP„, reproduc mai jos şi celelalte două scrisori pe care i le-am trimis lui Nichita :

Prima epistolă, din 13.02.78 :

A doua epistolă (nu mai ştiu precis când am trimis-o, în orice caz tot în preajma aniversării a 45 de ani ai lui Nichita):

(urmarea duminca viitoare)

+++++++++++++++++++++++++++++

Vezi şi :

20 răspunsuri to “Povestea interviului meu cu Nichita (3)”

  1. stely Says:

    Hristos a Inviat !
    AVP,
    Nu stiu citi dintre cei care cunosc istoria interviului cu Nichita Stanescu au citit aceste trei episoade, pe care le-ai scris pina in momentul de fata. Din ce stiu au circulat alte versiuni ,pe care tu le-ai contrazis insa . Consider ca ar fi posibil ca nefacind-o la timpul potrivit ,aceasta poveste (cea adevarata) sa nu fie crezuta de unii circotasi si rautaciosi , fiind gata sa sara cu ironii si rautati . Dar ,desigur ,ca nici tie (mai ales) si nici mie nu ne pasa de acestia .
    Eu stiu un lucru – anume -ca spui adevarul,indiferent daca te-ar avantajea sau nu.
    Ma gindesc la patania din „Povestea lui AVE ” ,aceea cu „turnatorul „,pe care ai fi putut s-o eviti sau sa o relatezi ceva mai nuantat ,in asa fel incit,atit Sorin Cucerai cit si alti indivizi cu mintea tulbure,sa nu deturneze din rea credinta adevarul.
    Revenind insa la aceasta poveste cred ca ar fi normal sa fie preluata de unele reviste literare . Nu stiu cine ar fi atit de indiferent ,mai ales istorici literari ,sa ignore asa poveste, presarata iata cu dovezi inedite ,vechi de peste 30 de ani ,scoase abia acum la lumina .
    Cred ca scrisoarea aceasta ,pe care i-ai trimis-o lui Nichita Stanescu , dupa ce ai realizat ce ai facut ,este cea mai edificatoare dovada .Nu atit pentru adevarul despre interviu ,ci despre tine cel de atunci :un poet talentat , confirmat chiar de el, si constient de valoarea ta ,dar si despre viata literara de atunci ,zbaterea ta de a desprinde generatia (noua )de scriitori de sub tutela celor vechi.
    Imi amintesc de sfirsitul interviului, in care chiar previziona/i ?despre faptul ca noua generatie de scriitori isi si facuse deja aparitia .
    Scrisoarea asta merita „tradusa ” sau decriptata de profesionisti :de psihologi si analisti literari . Eu ,desi nu sunt nici unul dintre ei ,vad destul de multe . Te vad pe tine in ascensiune .Esti gata de a prelua conducerea,ca lider de generatie optzecista .
    Argumentele tale pertinente si profunde ,poate facute si cu scopul de a gasi circumstantele modificarii interviului , sunt dovada .
    Dar ma opresc aici ,intrucit nu as vrea sa gresesc , cit sa stirnesc reactii nepotrivite din partea profesionistilor de care spusei. Am facut-o insa cu scopul de a-i stirni si a-i face sa ma contrazica sau de ce nu ,sa sie de acord cu mine . 🙂

    p.s. Sfirsitul scrisorii este extraordinar …

  2. stely Says:

    erata :ar avantaja ,in loc de … Si sa fie ,in loc de … Asta numai daca greselutele v-ar sari in ochi . 😳

  3. stely Says:

    Eheiii ! Ce shimbare !! .M-am si speriat ,intrucit doar ce trecusem pe-aci si nu se simtea nici o miscare si..deodata „big -bang”…
    Sa fie intr-un ceas bun !

  4. AVP Says:

    Incerc sa gasesc o alta tema grafica… Insa nu-mi place ca mi-a disparut porumbita.

  5. stely Says:

    Si asta e frumos … ? 🙂
    M-am tot chinuit si eu sa transfer niste poze din e-mail si m-am cam plictisit .Le las pe maine .
    Si am mai incercat sa vad daca acum ma primeste platforma cu avatarul meu cel arhicunoscut .Si nu am putut…

  6. AVP Says:

    Da, cred că o voi lăsa pe asta, în caz că Mr Google va fi de acord… Dacă nu, găsim noi alta.

    Nu inteleg de ce nu te primeste platforma cu vechiul tau avatar.

  7. stely Says:

    Habar nu am . 😦 Imi spune ca trebuie sa ma autentific .Si cind o fac ,cu vechea parola, imi spune ca este eroare.Acum am cerut sa-mi schimb parola si vad ca nu-mi apare confirmarea pe e-mail .

  8. AVP Says:

    Si totusi, ar trebui sa mearga.

  9. stely Says:

    Ar trebui ,dar de ce nu -mi soseste confirmarea de schimbare a parolei ? Mi se pare ciudat cum de ma primeste cu o adresa de e-mail anapoda (acum am vazut ca am scris la asta @y..oo.”cim” in loc de „com „) iar cu cea valida nu .

  10. AVP Says:

    Pentru ca vechiul tau avatar e asociat cu o anumita adresa de e-mail si cu o anumita parola, care sunt inregistrate la Gravatar.com, iar acolo trebuie sa te autetifici. Hai ca pana la urma se va rezolva, cred.

    Vezi ca am schimbat iar imaginea din antet. Este o imagine din gradinita mea de vara, asa ca nu risc sa am de a face cu SOPA or PIPA.

  11. stely Says:

    Este cea mai buna alegere . Este autentica si te reprezinta pe tine …

  12. AVP Says:

    Multumesc. Mai vbim.

  13. stely Says:

    Noapte buna !
    p.s. Acum mi-a sosit confirmarea de resetare a parolei vechi .Dar o las pentru maine .

  14. AVP Says:

    Ma bucur. Noapte buna.

  15. stely Says:

    Buna ziua ,
    Hai ca am schimbat parola .Sa vad daca voi reusi sa revin la normalitate … 🙂

  16. stely Says:

    Eheee … gata !!

  17. AVP Says:

    Si iata cum ai redevenit scolarita de altadata…oops. Fleicirari ! 🙂 cu vba Dorei…

    Apropo, abia mai incoace am observat ca multi veneau pe-aci doar pt ca erau agitatori portokaki in pline misii, cum ar veni, iar nu pentru ca erau nebuniti d-ale mele scrieri cilibii… oops. Mai nou, pentru dixtractii ieftine & candrii, anonimii haladuiesc pe coclaurile lu Zuckerberg al Americii, unde tocmai e-n plina si glorioasa desfasurare noua Cantare a Noii Romaniei… oops ; concomitent, se desfasoara in alte zari Cantarea Chinei, Indiei, Rusiei, Bulgariei si-a Burkinei, evident…

    Numai sireacu goe al lu mboe nicolae mi-a ramas credincios pan la oss si ma dojeneste & sfatuieste en gross din beciu de jos (unde are rezervata o odae, recte o lae). Nici macar humorache ex al lu tudorache nu se mai umileste intr-un asa hal incat sa scoboare de pe rumanescu-i marar si sa se tarasca pan’ la vorbitoru’ din beciu infernal ; cand are ceva de spus (recte de injurat ca un batran hus din Humoru de Sus, care lu nea lis din paraclis i s-o parea, te pomenesti, un telectual de vis, pe care insasi pronia i l-a promis in pleena apocalips spre a-l transborda in pardis si care-n Cantarea Romaniei a veche era se pare un gurist nepereche, mai talentat oricum decat guristii care iscalesc condica la gazeta-i de perete), omu se descinge la baierile-i de corobete si face ce face pe indelete, fara sa-i fie rusine nici de conti, nici de alti visitors bagabonti, nici de mitze bicicliste, nici de fete or babete sau de alte cele, perfect nesimtit ca orice nepurcele ce-si face si el cotidiana nevoie in troaca lu goe

    Hai ca poate mai vbim, in caz ca nu ne pleectisim intratata incat – doamne fereste – o sa ne cam mulim… oops.

  18. stely Says:

    Numai sireacu goe al lu mboe nicolae mi-a ramas credincios pan la oss si ma dojeneste & sfatuieste en gross din beciu de jos (unde are rezervata o odae, recte o lae). ”

    Zau ,daca imi vine sa cred ca @dl goe a lu …cui spui ,desi eu nu mai cred , ti-a ramas credincios „pan la oss „? Eu credeam ca s-a linistit ,avind in vedere ca a avut si el „de furca „pe 1Aprilie cu cineva 😉 de pe certocratia . Dar ma intreb si eu ,cite polite o mai fi avind de platit in dreapta si-n stinga ?
    Acum ,sa-ti spun un mic secret :In ceea ce-l priveste pe goe se confirma zicala :” ochii care nu se vad se uita ” . Nu stiu (acum) ce vezi tu la spam si cum te” dojeneste si sfatuieste ” ,dar atita vreme cit eu nu-i vad postarile ,pentru mine nici nu mai exista. Motiv pentru care am inceput sa mai merg din cind in cind in cite o vizita mica pe arca dumnealui. 🙂
    p.s. Te uiti la B1 TV ? Este MRU .

  19. AVP Says:

    Nu, nu ma uit… De data asta, MRU va trebui sa ma gaseasca el pe mine – si pe altii ca mine -, daca are nevoie de noi. Daca nu, am alte treburi mai importante de facut decat sa-mi mai pun mintea si inema cu un catindat or altu. Cine se frige cu ciorba, sufla si-n iaurt. Mai ales ca, din cate imi cam dau seama, nici timp nu prea mai e… oops. Sa vedem deci ce mai phootem face, iar MRU sa-si vada de treaba lui, daca ar vreo treaba cu adevarat importanta, hic et nunc…

  20. stely Says:

    Recunosc ca sunt si eu destul de relaxata ,atit in ce-l priveste pe MRU ,cit si in ce priveste pedeleu .
    Ma bucur sa aud ca incerci sa faci tot ce se poate, atit pentru sufletul tau ,cit si pentru familia ta ,asa cum crezi ca este mai bine .


Lasă un răspuns

