Sorin Iliesiu catre Andrei Plesu

Update topic – primim de la dl Sorin Iliesiu:
În mesajul pe care vi l-am trimis ieri după-amiază, am ataşat din greşală o versiune incorectă a documentului „Scrisoare deschisa Sorin Iliesiu CATRE ANDREI PLESU 23 februarie 2012.doc”.

Ataşez acum versiunea corectă.


Îmi cer iertare pentru neglijenţă,
Sorin Ilieşiu

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


S c r i s o a r e   d e s c h i s ă

– Sorin Ilieşiu către Andrei Pleşu –

 

Domnule Pleşu,

Încă din anii ‘60, în pielea dvs a intrat un demon “comunistoid”. Pentru ca acesta să nu fie deconspirat, v-aţi  mascat maxima imoralia cu Minima moralia?

De ce v-aţi folosit de Măştile tranziţiei acoperindu-vă chipul cu masca unui Havel românesc?

Aţi scris Despre îngeri în loc să scrieţi despre demoni pentru a abate atenţia de la colaborarea cu aceştia?

Ce valoare mai pot avea cărţile dvs, stilul dvs fermecător, atunci când moralitatea e înlocuită cu Obscenitatea publică? Moralitatea publică ar fi fost de neconceput, domnule Pleşu?

“N-am a-ţi da socoteală cu privire la biografia mea” – mi-aţi răspuns în scrisoarea deschisă din 17 ian. a.c., trimisă celor 53 de membri GDS, inclusiv mie.

Nu mie trebuie să-mi daţi socoteală, ci tuturor celor care au crezut şi au sperat în dumneavoastră, tuturor celor care vor citi Cartea neagră a fratricidului din 13-15 iunie 1990”, v-am răspuns.

“Îţi propun să înveţi să taci”, mi-aţi scris.

În loc să tac, v-am repetat întrebările. În plus, înfăptuisem încă un sacrilegiu: cerusem demisia preşedintelui Băsescu. A propos, în loc să-i cereţi demisia celui care a devenit campion absolut în minciună, incultură, vulgaritate şi neruşinare, preferaţi să-l dojeniţi pentru că e „ocupat toată ziua să dea cu oiştea-n gard”, cu toate că mi-aţi scris că „unei iresponsabilităţi de tip paranoic îi faci mai curînd bine printr-un şoc trezitor, decît printr-o bîlbîială cumsecade”.

Ca urmare, aţi decis excluderea mea cu orice preţ – calomniere, încălcarea statutului, vot imoral sau incompatibil cu regulamentul – chiar şi ignorând faptul că mi se datorează cel mai bun lucru făcut de GDS: implicarea în condamnarea comunismului[1].

Menţionez că la adunarea generală a GDS din 1 febr. a.c. – în cadrul căreia am fost exclus – nu a existat cvorum. Dintr-un total de 53 de membri au fost prezenţi doar 14, dar ulterior voturile s-au exprimat şi prin telefon sau prin e-mail. Pentru excludere au fost 27 de voturi. S-au abţinut 22 de membri, iar 4 au fost împotrivă. Din păcate, au votat şi cei fără drept de vot. Conform regulamentului, nu au drept de vot cei cu funcţii şi demnităţi publice în timpul exercitării mandatului: C.Avramescu, T.Baconsky, R.Culcer, A.Goşu, Al.Lăzescu, M.Macovei, H.-R.Patapievici, Cr.Preda, I.Stanomir, Vl.Tismăneanu, Sever Voinescu. De altfel, domnule Pleşu, chiar dvs aţi subliniat această incompatibilitate în articolul „Ce mai înseamnă GDS?” publicat recent de dvs în „Dilema veche”, din care citez: “Nu pot fi membri GDS persoanele cu funcţii şi demnităţi publice, cîtă vreme îşi exercită mandatul. Nu există compatibilitate între un organism non-guvernamental şi feluritele segmente ale puterii sau ale organizaţiilor de partid”. De asemenea, colegii contestaţi de mine – A.Pleşu, A.Oişteanu şi R.Palade – trebuiau să se abţină de la vot. De ce nu v-aţi abţinut, domnule Pleşu?

Oficial, am fost exclus pentru “atitudini necolegiale” Dar statutul nu prevede aşa ceva. Ca urmare, contest excluderea. Ea a fost ilegală şi imorală. Altfel spus, încă un act de obscenitate publică pe care l-aţi pus în scenă.

Semnalul excluderii a fost dat de calomnierea mea prin interpretarea incredibilă a celor spuse de mine la Antena3, în seara de 14 ian. a.c., în timp ce vizionam secvenţe (în direct, din Piaţa Universităţii) de reprimare extrem de violentă a unor protestatari nonviolenţi faţă de regimul Băsescu-Boc. Iată ce am spus atunci: « Dacă-mi permiteţi, vreau să fac un apel umanitar către colegii mei din Grupul pentru Dialog Social ale căror cuvinte sunt ascultate, poate, de preşedintele Băsescu: să-l sune acum şi să-i spună că şi românii au dreptul la o „Primăvară de la Bucureşti” aşa cum a fost „Primăvara de la Praga”. Şi noi avem dreptul la o revoluţie de catifea! Mă refer acum la colegii mei Cătălin Avramescu, Teodor Baconschi, Rodica Culcer, Alexandru Lăzescu, Monica Macovei, Horia-Roman Patapievici, Andrei Pleşu, Cristian Preda, Ioan Stanomir, Vladimir Tismăneanu, Sever Voinescu. Toţi sunt colaboratori ai preşedintelui Băsescu sau ai primului-ministru Boc. Nu se poate, nu se poate, Horia Patapievici, să îl accepţi pe preşedintele Băsescu – care este un monument de incultură – preşedinte de onoare la Institutul Cultural Român! Mihai Eminescu trebuie să fie preşedinte de onoare, nu Traian Băsescu! Traian Băsescu e “Scheletul din dulapul nostru”! (Nu Eminescu!) »

Faţă de ceea ce am spus, Andrei Oişteanu, membru în conducerea GDS, a afirmat în mod absolut neverosimil: „Este o formă intolerabilă de delaţiune publică şi de îndemn la linşaj mediatic”. Consider că de fapt eu am fost „linşat mediatic” prin această calomnie comunicată prin internet în cadrul intern al GDS de către dl Oişteanu (inspirat probabil de calomniile înaintaşului său condamnat în Raportul Final, Leonte Răutu, supranumit „groparul culturii române” şi „criminalul sufletului românesc”).

Domnule Pleşu, aţi credibilizat această calomnie „denunţându-mă” şi „linşându-mă” la rândul dvs în scrisoarea deschisă din 17 ian. a.c., din care citez: « În contextul unei atmosfere isterizate, în care Băsescu e inamicul public nr.1, a recita o listă de nume cuprinzând, cum ai spus, “colaboratori apropiaţi ai preşedintelui » e a oferi gloatei (sic!) un potenţial program de linşaj. Horia Patapievici e şi aşa, în urma unei campanii care durează de ani întregi, în situatia de a încasa la piaţă, în blocul unde locuieşte şi pe stradă, injurii şi ameninţări drastice. Trec peste demagogia ridicolă a unui Eminescu numit preşedinte de onoare al ICR.  (…) În aceeaşi linie de prostie intră şi ideea dumitale că « apropiaţii » preşedintelui sînt în conversaţie permanentă cu el şi îi pot telefona la miezul nopţii ca să-i dea sfaturi, sau ultimatumuri. (…) Cine te crezi? Cît de mediocru intelectualmente şi moralmente poţi fi, ca să-ţi închipui că  emisia incontinentă de « comunicate » de care nu ţine nimeni cont e o formă de viaţă şi de activitate utilă. Ca să închei: Potoleşte-te! Ia notă de puţinătatea dumitale, de ridicolul dumitale, de impertinenţa dumitale şi fă un pas înapoi în ceasul al 12-lea. Un biet agitat de mîna a treia nu se poate erija în purtătorul de flamură al unei comunităţi care, de bine de rău, are şi prestigiul şi îndreptăţirea să se manifeste fără « sprijinul » lui. Îmi dau seama de duritatea mesajului meu, dar cred că unei iresponsabilităţi de tip paranoic îi faci mai curînd bine printr-un şoc trezitor, decît printr-o bîlbîială cumsecade ».

M-am trezit, domnule Pleşu.

În încheiere, vă adresez încă două întrebări suplimentare referitoare la tăcerile dvs consimţitoare. Cele anterioare vi le repet pentru a cincea oară, în anexa acestui mesaj. Aşa cum v-am mai spus, vă pun abia acum toate aceste întrebări pentru că abia acum am ajuns să elaborez (împreună cu antropologul Alin Rus) o carte neagră despre fratricidul neocomunist, care va fi publicată sub egida Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului.

De ce, domnule Pleşu, în anii 1966-1971, ca student la Facultatea de Arte Plastice ”Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, secţia Istoria si Teoria Artei, fiind membru al PCR de la 19 ani, aţi decis să fiţi liderul Asociaţiei Studenţilor Comunişti, iar apoi, organizator de grupă de partid?

 

De ce, domnule Pleşu, la scurt timp după mişcările studenţeşti din 1968, v-aţi implicat activ – alături de tovarăşi de la Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist – în prelucrarea ideologică a colegilor dvs de generaţie în cadrul convocării studenţilor de la Arte plastice, Conservator şi Teatru, la centrul studenţesc ”Grigore Preoteasa”, afirmând de la prezidiu că “într-adevăr, s-au înregistrat până atunci foarte multe, chiar prea multe acte de indisciplină în institutul nostru şi că aşa ceva a fost posibil numai pentru faptul că pregătirea noastră ideologică a avut mari deficienţe“, şi luându-vă în final angajamentul în numele tuturor studenţilor de la arte că “aşa ceva nu se va mai repeta în viitor!” ?

Menţionez că întrebările de mai sus se bazează pe cele relatate de colegul dvs de facultate şi de an, dl Bata Marianov, stabilit în Germania occidentală înainte de căderea comunismului, care mi-a trimis de curând, prin e-mail, o scrisoare în acest sens, pe care o anexez, de asemenea.

23 februarie 2012

Sorin Ilieşiu

A  N  E  X  E

ÎNTREBĂRI CĂTRE DL ANDREI PLEŞU,

rămase fără răspuns, reluate acum pentru a cincea oară

 

Domnule Pleşu, înainte de a fi propus reformarea morală a GDS (în articolul „Ce mai înseamnă GDS?” publicat de dvs în 19 ian. a.c. în revista „Dilema veche”), poate că ar fi trebuit să răspundeţi public întrebărilor care urmează. Aşa cum v-am mai scris, aş dori să includ răspunsurile în „Cartea neagră a fratricidului din 13-15 iunie 1990” pe care o elaborez împreună cu antropologul Alin Rus, carte care va fi publicată în curând sub egida Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului.

 

1. Domnule Pleşu, aţi fost cel mai prestigios şi cel mai admirat membru al  guvernelor conduse de Petre Roman începând din 26 decembrie 1989. Citez din Raportul final (document de stat) pentru condamnarea crimelor comuniste, o declaraţie a generalului-magistrat Dan Voinea care a instrumentat dosarul Revoluţiei: «În decembrie 1989, scopul grupului care a preluat puterea era deturnarea caracterului anticomunist al revoluţiei şi preluarea puterii prin teroarea instalată». De ce, prin tăcerea dvs consimţitoare, aţi legitimat „deturnarea caracterului anticomunist al revoluţiei şi preluarea puterii prin teroarea instalată”?

 

2. Raportul final arată că «În perioada care a urmat imediat după 22 decembrie 1989, grupul care a preluat puterea a deturnat caracterul pronunţat anticomunist al revoluţiei.» Domnule Pleşu, de ce deturnarea revoluţiei anticomuniste de către grupul care a preluat puterea ar fi fost posibilă numai prin genocidul neocomunist din 22-27 decembrie 1989 când s-au înregistrat oficial 942 de morţi şi peste 3.000 de răniţi?

3. În guvernul Petre Roman aţi fost ministru al Culturii, inclusiv al culturii civice şi politice care reînviase absolut miraculos după 45 de ani de comunism, respectiv de mancurtizare spirituală la care poporul român a fost condamnat de criminali precum Leonte Răutu. Conform Raportului final, «regimul politic instalat după căderea oficială a comunismului a fost de esenţă neocomunistă». De ce prin tăcerea dvs consimţitoare, aţi legitimat instaurarea unui regim neocomunist?

4. Citez iarăşi din Raportul final: «În iunie 1990, manifestaţia a fost reprimată cu o bestialitate fără precedent, şocând întreaga lume civilizată şi compromiţând extrem de grav imaginea României. Represiunea tipic comunistă a manifestaţiei (anticomuniste) din Piaţa Universităţii, a presei libere, a partidelor democratice şi a societăţii civile a fost organizată de către puterea politică cu implicarea SRI, a Armatei şi a Poliţiei. Potrivit declaraţiilor generalului-magistrat Dan Voinea, care a cercetat, prin Ministerul Justiţiei, evenimentele din iunie 1990: (…) „S-a dorit instaurarea terorii”.»  Domnule Pleşu, de ce, prin tăcerea dvs consimţitoare, aţi legitimat: (1) mineriadele din 28-29 ianuarie 1990, 18-19 februarie 1990 şi 13-15 iunie 1990, (2) reprimarea violentă a democraţiei şi a libertăţii de exprimare, (3) subminarea alegerilor libere? De ce aţi consimţit, prin tăcerea dvs, ca puterea politică din care aţi făcut parte să reprime bestial manifestaţia din Piaţa Universităţii, presa liberă, partidele democratice şi  societatea civilă? De ce aţi legitimat instaurarea terorii?

 

5. De ce, domnule Pleşu, nu aţi încercat să opriţi fratricidul din 13-15 iunie 1990, cu toate că eraţi cel mai respectat membru al guvernului, alături de dl Mihai Şora, fondator al GDS? De ce nu v-aţi respectat angajamentul că, prin demisia dvs din guvern, veţi dezavua reprimările bestiale din 13-15 iunie 1990, asemenea d-lui Şora? De ce domnia sa a avut demnitatea de a-şi respecta angajamentul şi a demisionat (în iunie 1990) din guvernul în care fusese ministru al Învăţământului, iar dvs, în loc să vă daţi demisia promisă, aţi decis să rămâneţi în guvernul care a comis atrocităţi care au oripilat întreaga lume? O minima moralia” ar fi fost suficientă ca să vă daţi demisia.

6. De ce începând din 2000 până în 2004, aţi sfidat legea CNSAS care prevedea că nu poţi fi membru în colegiul CNSAS dacă ai fost membru în PCR? Aţi fost membru PCR. (Menţionez că în anul 2000, conducerea PNŢCD mi-a propus să fiu reprezentatul acestui partid în colegiul CNSAS. Am refuzat întrucât am fost membru PCR, chiar dacă am fost un membru de rând. Conducerea PNŢCD m-a rugat să recomand în locul meu pe cine cred de cuviinţă. L-am sunat pe Horia Patapievici să-l întreb dacă a fost membru PCR. Mi-a spus că nu, astfel încât l-am recomandat – în scris – prezentându-l ca pe un înalt reper de moralitate.)

Domnule Pleşu, aveţi obligaţia morală de a scrie şi Despre demoni, nu numai Despre îngeri. În perioada decembrie 1989 – iunie 1990, aţi fost coleg de guvernare cu criminali condamnaţi de justiţie, Victor Atanasie Stănculescu şi Mihai Chiţac. Se spune că dacă dai mâna cu cei ale căror mâini sunt pline de sânge, aproape că nu mai poţi să te speli.

Vă veţi elibera de chinuitoarea povară a acestor întrebări numai dacă veţi răspunde la ele.

Vă mai rog să clarificaţi următoarele texte din scrisorile pe care i le-aţi trimis în anii ‘80 dictatorului Nicolae Ceauşescu: «Am avut ocazia să aduc la cunoştinţa unui lucrător al Ministerului de Interne opiniile mele critice privind “meditaţia transcendentală”». / «Chestionarul semnat de mine nu mi s-a părut a conţine date care să intre în contradicţie cu loialtatea mea faţă de partid şi de stat. De altfel, n-am tăinuit conţinutul lui (şi aşa-numita “mantra”) de îndată ce am avut prilejul să relatez unui lucrător al Ministerului de Interne toate informaţiile cuprinse şi în prezentul memoriu.»

Fragmente din SCRISOAREA DESCHISĂ TRIMISĂ DE D-L BATA MARIANOV,

fost coleg de facultate şi de an al d-lui Andrei Pleşu

(Facultatea de Arte Plastice ”Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, anii 1966-1971)

 

Către Sorin Ilieşiu, membru al Grupului pentru Dialog Social din 1990

 

Marea păcăleală

 

Dragă Sorine, am aflat despre recentele tale luări de poziţie în legătură cu situaţia din România, în incitante emisiuni la televiziune. Le-am aflat prin internet şi alte medii electronice, dar şi din relatările prietenilor din ţară şi exil. Era vorba (cum ar putea fi altfel?) despre personaje controversate ale perioadei postdecembriste, implicate în evenimentele recente. Am tras concluzia că situaţia se clatină rău de tot şi că, în sfârşit, românii nu se vor mai lăsa multă vreme ”aburiţi”… (…)

Cu toate reticienţele pe care le-am păstrat în faţa tinereţii oportuniste a lui Andrei Pleşu (atributul de oportunist e cel mai blând), totuşi m-am bucurat pentru evoluţia sa ulterioară. O apreciam ca fiind o schimbare pozitivă şi destul de ”iluminată”. În decursul acestor 22 de ani de ”tranziţie” în care, de fapt, nici nu ne-am mai văzut, am vorbit de câteva ori la telefon, scriindu-i şi câteva scrisori– la care, bine înţeles nici nu mi-a răspuns. Sentimentele mele faţă de el, cu toate bunele mele intenţii, au fluctuat incert. Spre deosebire de tine, eu nu i-am cerut nici un fel de ”socoteală” asupra biografiei sale; deci, nici nu a trebuit să-mi răspundă atăt de sever cum a făcut-o cu tine: ”N-am a-ţi da socoteală…!” De fapt, într-un fel, omul are dreptate: el crede că evoluţia lui a fost una dreaptă şi luminoasă, din moment ce toată lumea îl laudă (sau l-a lăudat, până nu de mult). În acest caz, are dreptul să se mire de ce vin unii să-l tragă de mâneca cu fel de fel de întrebări: ”Ce treabă are ”x” sau ”y” să se amestece în biografia mea ?”, îşi va spune dumnealui. Numai că situaţia se poate schimba total în cazul în care cel în cauză s-a expus public aşa de intens cum a făcut-o el. Dacă cineva îşi arogă hedonic şi fără reticienţe postura de creator de opinie şi pe cea de purtător de cuvânt al conştiinţei neamului, se poate aştepta şi la faptul ca cineva, cândva, să-l întrebe de una sau de alta… (…)

În ce mă priveşte, până acum, n-am spus mare lucru împotriva lui – de fapt, aproape nimic (cu excepţia acelei scrisori în legătură cu bombardarea Serbiei, cînd el era ministru de externe). (…)

Faţa lumii se schimbă puternic, nici cea a României nu poate rămâne la fel. A apărut, chiar în viaţa publică, o generaţie tânără, decomplexată faţă de trecut, informată şi, de ce să nu recunoaştem, cam disperată. Pentru aceştia, ”piruetele biografice” întortochiate şi contradictorii a lui Andrei Pleşu (şi ale altora ca el), foarte iscusit împachetate într-un fals martiriu de ex-disidenţi, începe să nu mai fie o garanţie morală. În orice caz, nu una care să mai justifice imbatabilele poziţii pe care şi le-au monopolizat neruşinat. De douăzeci şi ceva de ani asta fac: s-au aşezat boiereşte pe sfântul tron cultural şi nu mai lasă pe nimeni să se apropie de sanctuar. Cenzurează şi admonestează la fel de drastic cum se făcea şi pe vremea ”odiosului”. Aşa stând lucrurile, mă gândesc că aceşti copii or avea tot dreptul să le tragă picioare în fund celor care au contribuit substanţial la aducerea ţării la sapă de lemn.

Nu de mult am terminat de citit cartea lui Adrian Marino – ”Viaţa unui om singur”. …Ce să-ţi mai spun? Mi-au dispărut şi ultimele şovăieli vizavi de marea majoritatea ”disidenţilor” români din vremea ”iepocii de aur”, o băşcălie fără pereche. Dacă ne vom lamenta şi întreba mereu, de ce nu avem o societate civilă demnă şi responsabilă, fără a găsi răspunsul potrivit, vom continua să orbecăim prin conurile de umbră ale istoriei pe care ne-o vor dicta alţii. Nu vom înţelege nici de-acum înainte mare lucru dacă nu vom porni cu analiza de la acea băşcălioasă înclinaţie de vituperare. Teatrul absurdului nu se putea naşte decât în România!

Dă-mi voie să-ţi povestesc doar două episoade – poate de mult uitate de alţii – din trecutul ”de generaţie”, al meu şi al ”ayatolahului” sufletesc al românilor: eram, cred, prin anul 5 la Institutul de artă ”N.Grigorescu”, eu student la sculptură, iar Andrei Pleşu la Istoria şi teoria artei. Era, nu cu mult, poate doar un an după Mişcările studenţeşti din 1968. Dictaturii lui Ceauşescu i se făcuse frică ca nu cumva, chiar tardiv, scânteile de la Paris şi alte locuri fierbinţi, să ajungă şi la noi. Atunci, preventiv, s-a mărit presiunea asupra noastră: diverse prelucrări ideologice, măsuri drastice pentru orice abatere, exmatriculări etc..

Într-o după amiază am fost convocaţi la Centrul studenţesc ”Grigore Preoteasa” – toată suflarea studenţească de la cele trei institute artistice: Arte plastice, Conservator şi Teatru. Prezenţa era absolut obligatorie. Cel care ar fi lipsit se putea alege cu urmări grave – ni se spusese înainte. Noi, grupul de sculptori – cărora li se spunea ”Gibonii” -, eram ca deobicei undeva prin ultimele rînduri, ca să fim cât mai departe de ”oficiali”. Şi, bineînţeles, circula din mână în mână, pe ascuns, nelipsita noastră sticlă de votcă. În prezidiu, la tribună, cine crezi că se afla alături de tovarăşii de la Comitetul Central UTC? Nimeni altul decât colegul nostru, viitorul ”teoreticean” Andrei Pleşu. Până au vorbit ceilalţi tovarăşi nici nu ne-am sinchisit, dar, când a luat cuvântul Andrei, am ciulit cu toţii urechile. Răposatul Mihai Mihai, care stătea lîngă mine, îmi dădu un ghiont: ”Mă, fii atent, ăsta vorbeşte împotriva noastră !”…

Andrei Pleşu era pe-atunci ”ucenicul vrăjitor” al maestrului Frunzetti, marele păpuşar al culturii române şi se pregătea să rămână asistentul acestuia. Deci, cu alte cuvinte, avea de urmat o strălucită carieră universitară pentru care, nu-i aşa, trebuia să ”dea puternic din vâsle”: era, în acelaşi timp, secretar UTC (PCR ?), secretar al Asociaţiei studenţilor din artă sau mai ştiu eu al cărei drăcovenii… Ce spunea Andrei Pleşu atunci? Pot reproduce doar vag, din memorie: zicea, printre altele că, într-adevăr, s-au înregistrat până atunci foarte multe, chiar prea multe acte de indisciplină în institutul nostru şi că aşa ceva a fost posibil numai pentru faptul că pregătirea noastră ideologică a avut mari deficienţe… Dacă bine îmi aduc aminte, chiar arăta de la tribună cu mâna înspre noi (nu mai sunt, totuşi, chiar aşa de sigur de acest amănunt; la urma urmei, au trecut vreo patruzeci şi ceva de ani de-atunci…) ”Dar, aşa ceva – spunea el în continuare – nu se va mai repeta în viitor!”. Îşi luase angajamentul în numele nostru, al tuturor studenţilor artişti, el, colegul nostru de generaţie şi viitorul teoreticean Andrei Pleşu.

O a doua secvenţă, cu şi despre el: era după ce se întorsese de la ”domiciliul său forţat”, de la Tescani. Eram personal de faţă, la o masă de cârciumă (cred că, era deja alcătuit ”Grupul 8+1” ); Andrei Pleşu ne povestea cu stilul său hâtru, din amintirile de ”arestat”. Cică îl păzeu doi ofiţeri de Securitate, unul de grad mai mic, probabil căpitan şi altul de grad mai mare, să zicem maior. Căpitanul avea şi sarcina să facă de mâncare pentru toată lumea. Andrei juca table cât era ziulica de lungă cu maiorul. La un moment dat, în timp ce băteau zarurile, se apropie căpitanul de ei –avea un şorţ alb legat peste pantalonii de uniformă– şi-i spune conspirativ lui Andrei (nu maiorului!) frecându-şi palmele cu satisfacţie: ”Nea Andreiaş, am făcut rost de o brânzică extraordinară” (Andrei îl imita cu talentul său de actor înnăscut). Căpitanul îşi duse trei degete la gură, ale căror vîrfuri le sărută zgomotos ”Nea Andreiaş, pe legea mea, aşa ceva n-ai mai mâncat de mult. Ce zici, facem o mămăliguţă cu brânză şi, mai trântim şi două ochiuri pe de-asupra?”  După aceea, Andrei, imitându-se pe sine, ca un adevărat Domn Goe ce era, îi răspunse plictisit: ”Lasă-mă, dom´le, în pace, nu vezi că sunt ocupat ? Fă orice, numai să fie ceva bun !”…

Mi-am amintit de toate poveştile acestea nu de mult, în timp ce citeam din cartea bietului Adrian Marino: opt ani de ocnă grea şi încă cinci-şase de deportare în Bărăgan… Andrei Pleşu, erou naţional al rezistenţei anticomuniste, iar Adrian Marino, un veşnic marginalizat (?)… Mi-am mai amintit şi de detenţiile altor disidenţi, de pe alte meleaguri, mai puţin băşcălioase ca ale noastre (Havel, Adam Mihnick sau alţii). (…)

În luările tale de poziţie era vorba de Leonte Răutu şi de alţi ideologi de sorginte comunistă. Pe Răutu îl numeşti ”groparul culturii române”. Sunt de acord cu tine că poate fi numit aşa, numai că, mă mir de naivitatea de care dai dovadă, crezând că odraslele lor – colegi de-ai tăi din Grupul de Dialog Social -, care, încă mai mănâncă ”pâinică culturală” de la mămuca Românie, pot fi total altceva decât au fost părinţii lor (?). Andrei Oişteanu, de exemplu, e văr primar cu fata lui Leonte, respectiv cu Anca Răutu (actualmente Oroveanu), care Anca, la rândul ei, este mâna dreaptă a lui Andrei Pleşu, adjunctă la  Colegiul Noua Europă (Fundaţia Noua Europă). Toţi aceştia se ştiu de mici, din Cartierul Primăverii, au mers la aceeaşi şcoală, s-au jucat ”de-a doctorul” când erau de-o şchioapă. După aceea, mulţi dintre ei au ajuns la Facultatea de Istoria şi teoria artei – i-au băgat tăticii şi mămicele lor acolo, că dădea bine la imagine. Era şi fata lui Borilă printre ei, pe care o curta Valentin Ceauşescu, venea şi el destul de des la vestitele petreceri ale Institutului de artă unde, la un moment dat, găseai mai mulţi ghitarişti pletoşi decât la Conservator. Celor din ”Primăverii” nu le făcea nimenea nimic, numai pe noi ne fugărea miliţia să ne taie pletele şi să ne radă bărbile… Sorine, toţi aceştia sunt din una şi aceeaşi gaşcă. Sunt la cataramă cu Petre Roman (puţin mai mare ca ei), fiul lui Valter Roman, şeful politic al armatei române de pe vremea lui Stalin (atunci când părinţii noştri erau la ocnă, ca deţinuţi politici)… Ce fac aceşti domni şi doamne acolo, la Fundaţia ”Noua Europă” – înfiinţată special pentru ei, ca să aibe lefuri frumuşele? La ora actuală nu fac nimic remarcabil: doar taie frunze la câini pe banii ”tăiaţi” de Băsescu din amărâtele de pensii ale lui nea Grigore şi tanti Mărioara… Cel puţin, Patapievici la Institutul Cultural Român împreună cu Mircea Mihăieş, mai fac din când în când câte-o tâmpenie, cum ar fi, de exemplu, a compara neamul românesc – pe spinarea căruia trăiesc ca ploşniţele – cu o fecală… Ce crezi, are nevoie Băsescu la Institutul de cercetare a crimelor comuniste de un om ca Marius Oprea care să umble pe dealuri şi păduri, prin vânt şi ploaie, căutând gropi comune ale celor împuşcaţi de comunişti? Hai să fim serioşi! Băsescu, ca toţi inculţii, are nevoie de obedienţi, de oameni pro-forma, care să nu facă nimic altceva decât să-l laude pe el, prezentându-i imaginea publică în culori, dacă nu chiar aşa de strălucitoare ca pe vremea lui Pingelică, atunci, cel puţin ”acceptabile”… Ce să mai spun, Sorine? Halal de Dialog Social cu toţi aceştia… (…)

Da! Vreau să fiu bine înţeles: la sfârţitul acestei scrisori – care nici nu ştiu cât de deschisă sau publică va ajunge –, vreau şi eu să-i cert pe intelectualii-trişori (…). Îi învinuiesc de colaboraţionism şi pupincurism politic. Acum este vorba – nu mai încape nici o îndoială – de cei cărora li se spune ”intelectualii lui Băsescu”; mâine sau poimâine, când acela nu va mai fi la putere, ne vom pomeni, poate, cu alţii care vor face la fel. Dar să nu-mi spună dânşii mie (cei de azi) că, vezi Doamne, dacă era Geoană la Cotroceni, era şi mai rău. Poate era mai rău, sau poate, numai, la fel de rău (?)… Şi pe vremea lui Ceuşescu am auzit slogane asemănătoare: ”Bine că-l avem pe Ceauşescu că altfel rămâneam cu ruşii agăţaţi de gât” …Ce importanţă mai are cine e la Cotroceni şi, mai ales, ce viitor ne aşteaptă dacă această ţară nu mai are spirite curajoase, generoase şi, într-adevăr liber cugetătoare?…

E adevărat, din păcate, suntem o cultură mică: scriitorii şi artiştii acestei ţări nu beneficiează de o amplă piaţă de desfacere a valorilor simbolice. Şi, din nou spun ”din păcate”,  ca să poată supravieţui, ei trebuie să se agaţe de câte-o ”ţâţă bugetară”. Dar atunci măcar s-o facă demn şi cât se poate de onest şi nu isteric ca Patapievici sau alţi mihăieşi…

Numai bine la toată lumea!

Bata Marianov, sculptor alfabetizat
Frankfurt pe Main, 8 februarie 2012



[1]               În iunie 2005, GDS a relansat (sub numele “Apel pentru România”) pe prima pagină a Revistei 22 a GDS “Proclamaţia pentru România” publicată de mine în apr. 2005.  În martie 2006, GDS a lansat apelul (iniţiat de mine) pentru condamnarea regimului comunist ca ilegitim şi criminal, apel publicat de Revista 22 şi de websaitul GDS http://www.gds.ong.ro/apel.htm; apelul a avut ca anexă raportul neoficial redactat tot de mine în 2005, publicat de “Revista 22” în  martie 2006 http://www.revista22.ro/raportbrpentru-condamnarea-regimului-politic-comunist-ca-nelegitim-si-criminal-2567.html.  Apelul iniţiat de mine pentru condamnarea internaţională a comunismului, semnat de sute de personalităţi din România (inclusiv de dvs, dar numai după ce v-am rugat ca pe Dumnezeu) şi din afara ei (precum Vl.Bukovsky, St.Courtois, André Glucksmann, Al.Litvinenko, M.Lovinescu) a fost publicat de Revista 22 în dec. 2006 http://www.revista22.ro/apel-pentru-condamnarea-internationala-a-criminalitatii-si-nelegitimit-3326.html.

67 Răspunsuri to “Sorin Iliesiu catre Andrei Plesu”

  1. skorpion Says:

    buna seara,

    am citit totul cu mare atentie….
    ce sa zic? nu sunt fan plesu, iliesiu si mai putin.
    ce sa inteleg? acum dupa 22 de ani fostii membri de partid se cearta?
    problema se pune: de ce?
    oare daca Sorin ILiesiu ar fi fost chemat la formarea guvernului Roman, precis ar fi refuzat?
    acum mi-ar fi spus ca da, in mod categoric.🙂

    in fine……ciondaneala tipic romaneasca

    nu pot sa dau niciunuia dreptate, fiecare are partial dreptate.

  2. AVP Says:

    Din pacate, eu n-am avut timp sa citesc toata adresarea dlui Sorin Iliesiu. Am publicat acest text fiindca e scris de Sorin Iliesiu, autorul apelurilor de condamnare nationala si internationala a comunismului, pe care – cred – le-a semnat si dom Plesu. Si altii. Si atat.

    Atunci – cand au semnat cu totii, fiindca dadea bine sa fii semnatar anticomunist alaturi de elita Romanicai – Sorin Iliesiu era bun, iar acum cica e nebun…oops. Pai, da, e nebun fiindca are curajul sa spuna ceea ce multi gandesc, dar nu spun… oops. Asta nu inseamna ca are dreptate, ci doar ca are – macar – curaj. Numai Dreptul Judecator stie cine are dreptate, pana la urma urmelor. Pareiez insa ca multi rumani sunt tentati sa-i dea dreptate dlui Plesu, nu de alta, dar pe langa ca Plesu e Plesu, recte un monstru sacru, brandu number one in categoria sa (eu nu stiu care e categoria aia, spre rusinea mea…), insa Sorin Iliesiu e si tipu ala care-l injura pe Basescu la Voiculescu…oops. Adevaru – in toata chestia asta – s-a pierdut pe undeva, printr-un clin, ca un puricel…oops. Dar ce e Adevaru ?

    Hai ca mai vbim.

  3. Goldmund Says:

    @skorpion, ai dreptate, ‘ciondaneala tipic romaneasca’, asa incat, privita de la distanta polemica dambovitzeana nu poti ramane decat stupefiat, daca ai habar putin de multitudinea problemelor cu care se confrunta tara, UE si chiar lumea in care traim, casa noastra.
    Filozofii sunt rugati sa vorbeasca in numele Umanitatii, daca au ceva de spus(si nu ‘loco’, la Targul de fete de pe Muntele Gaina!), iar creatorii de film, istoricii si ceilalti sunt rugati sa faca ceva pentru cresterea nivelului de trai – sau macar ridicarea nivelului cultural – al populatiei din UE…
    Acum ceva legat si de randurile domnului Bata Marianov cu un citat:
    1-„În ce mă priveşte, până acum, n-am spus mare lucru împotriva lui — de fapt, aproape nimic (cu excepţia acelei scrisori în legătură cu bombardarea Serbiei, cînd el era ministru de externe). (…)” Care era pozitia dansului atunci cand UE si NATO, dupa indelungi discutii intre experti au decis bombardarea Serbiei? Aduc aminte ca doar Romania lui Iliescu era atunci impotriva bombardarii agresorului din Centrul Europei!(norocul Romaniei – de mai tarziu – ca tzara se afla atunci condusa de CDR!) Reiese ca domnul sculptor a fost atunci ‘impotriva’, din ‘pacifism’ sau dintr-un snobism (elitist)european de stanga.(cu toate ca si ‘stanga’ din UE, in frunte cu partidul ‘verzilor’ germani a fost pentru…(doar cateva partide comuniste din Vest au fost atunci ‘impotriva’…)
    2-eu incerc mereu sa diferentiez:
    multi au fost inscrisi in PCR, de la profesori universitari, la mari critici de arta, de la oportunisti si semidocti(vezi si cazul fostului Ministru al Culturii, Suzana Gadea!)la oameni capabili si dotati. Asadar, ce pot eu deduce este o urma de invidie pe unul care a reusit oricand pentru ca este foarte capabil. Nu stiu ce este ‘moral’, pentru ca eu nu sunt un sfant, dar este domnul Bata Marienov un sfant`? Cum as putea eu compara un erou sau o victima a comunismului criminal cu unul care nu a fost incarcerat, batut si chinuit de Securitate? Din ce stiu eu, Andrei Plesu nu a declarat nicaieri ca a fost un mare dizident sau ca a fost torturat de Politia Politica de la acea vreme. Atunci?
    Sunt de acord cu Legea Lustratiei, dar nu facuta in public de oricine. Acesta e linsaj!(linsaj=Ucidere fără judecată a cuiva de către o mulțime agitată, ațâțată; linșare. – Din fr. lynchage.-DEX)
    Sa auzim numai de bine!

  4. gabarelo Says:

    Merg categoric pe mana lui Andrei Plesu.

    Nu-l cunosc pe D-l Iliesiu dar stilul scrisorii e infect. Demascare de tip comunistoid. Nu ii poti scrie lui Plesu in acest fel isteric. I-as sugera sa se caute.
    Plus chestii tampitele de tip „de ce ati scris obscenitatea si nu moralitatea ?”. Nici la IQ nu sta grozav.

    De ce ati publicat chestia asta jegoasa, d-le Padina?

  5. AVP Says:

    Salut, Gold. Doamne Ajuta !

    @Goe, @gabalero, @Nelu et aliis ejusdem farinae : veti putea publica aici si acum, si indiferent ce ati spune, atunci cand veti semna cu nume si prenume verificabil pe Net. Incolo nu, vba unuia. Nu va cunosc si n-am nevoie de scandalagii anonimi in casa-mi virtuala, plus ca n-am nici timp/chef sa va pazesc. Sunt destule locuri de injurat anonim prin vecini: incercati, eg., la crestinu lis sau la minut, la goe al lu noe. Am inchis discutia.

  6. gabarelo Says:

    Nu am inteles pe cine am injurat. Am vorbit frumos. Dar sa stii ca, daca injur, o fac bine si cu sete!

    Daca te ajuta: ma numesc Gabriel Deliu, automatician, intreprinzator, fara partid, 50 de ani. Preferinte pentru Marcel Proust, Kieslovski. Ilya Prigogine si alti cativa. Numele cu care semnasem inainte era verificabil pe net, nu e mare scofala. Aveai si adresa de email.

    Cred ca am logica si alte cateva defecte. Nu ai umor desi ti-ar placea.

    Imi pastrez parerile (si sunt decente) despre cele de mai sus. E loc si pentru scuze.

  7. AVP Says:

    Da, bre, gabarelo, acu e-n regula: ai capatat si tu un nume si poti sa te exprimi in lume. Vezi ca nu e greu ? Ti-am scos si celalalt mesaj de la beci.

    Pe maine.

  8. AVP Says:

    A, sa nu uit a preciza, gabarelo : acum, ca stim cine mi-esti, poti sa-i injuri nu numai pe Plesu si Iliesiu, dar si pe mine, mey, rumâne. Paa

  9. nici nu-ti imaginezi cit de trist pot sa fiu din pricina TA.!!! Says:

    ,,5. De ce, domnule Pleşu, nu aţi încercat să opriţi fratricidul din 13-15 iunie 1990, cu toate că eraţi cel mai respectat membru al guvernului, alături de dl Mihai Şora, fondator al GDS? De ce nu v-aţi respectat angajamentul că, prin demisia dvs din guvern, veţi dezavua reprimările bestiale din 13-15 iunie 1990, asemenea d-lui Şora? De ce domnia sa a avut demnitatea de a-şi respecta angajamentul şi a demisionat (în iunie 1990) din guvernul în care fusese ministru al Învăţământului, iar dvs, în loc să vă daţi demisia promisă, aţi decis să rămâneţi în guvernul care a comis atrocităţi care au oripilat întreaga lume? O „minima moralia” ar fi fost suficientă ca să vă daţi demisia,,”’
    ……………………………………………………………………….
    PT.CA ASA A DECIS D-L DAN HAULICA & COMP.

  10. CMM Says:

    AVP, eu cred că, indiferent de relația actuală ori trecută dintre domniile lor, indiferent de mărimea imaginii publice pe care o au, indiferent de poziția pe care se află și de erorile pe care le fac ori le-au făcut cu voie sau fără de voie, domnii Andrei Pleșu și Sorin Ilieșiu contribuie cu forțe unite la construcția Adevărului care reunește / „sintetizează” perspective. Or ști, n-or ști? Le pasă, nu le pasă? Oricum, s-au exprimat, sunt vii.

    Mai cred că nu stă în puterea noastră să „epurăm” adevărul scoțând o latură din el ori acoperind una dintre ele cu imprecații. Ce zicem noi, nu face decât să mai aducă o contribuție la construcția Adevărului lumii noastre comuniste și neo – / postcomuniste, parte dintr-un mai mare Adevăr.

    Oare cum ar vedea-o un marțian, curat și neimplicat?

  11. AVP Says:

    Ar vedea-o asa cum e : ca drakkula (nici macar cu D mare), dear surioare.

    Hai ca mai vbim. Tre sa-mi car lemne de la gradinitza de vara, caci d-aia sunt cel mai original poet, disident si ganditor din tzeara, asa cum imi sopteste draga oglinjoara (nu ca dom Plesu, care nu si-a spart niciodata lemnele, nu si-a sapat si plivit razoarele si nu si-a numarat, tremolandu-i mana, iar nu glasu de fringilida est-etica, malaiu din ziua cand primeste somaju cat paiu si se porneste alaiu ratelor, dupa care iar chiu si vaiu’ …oops. Asa ca macar niste batai la obraji, acolosa, poa sa primeasca si domnia sa, ca n-o fi foc, drea…

  12. Nelu Says:

    Urmaresc cu atentzie aceast postare, multzumesc!

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++
    avp reply : Nelule, te las sa postezi aci fiindca intre timp am aflat ca esti de fapt Nicolae Margarit. De-acuma te invit sa fii baiat cuminte si sa nu ma mai barfesti prin troaca lu goe, da ?

  13. CMM Says:

    AVP, cu riscul de a intra în rolul Salvatorului, capcana oricărui psihoog, regret că nu te pot ajuta. Am spart lemne în copilărie și adolescență. Am plivit răzoare. Am competențe.

  14. gabarelo Says:

    AVP,

    Plesu m-a enervat ca i-a zis, de curand, lui Basescu nu mai stiu ce de vremea cand era el consilier. Nu ca nu avea dreptate. Avea. Ci pentru ca daca nu spui la timp, e mult mai bine sa taci. I-am si tras-o, pe un blog.

    Asa e si acum cu Iliesiu. Adica, atunci cand erau ei cap in cap la GDS, Plesu nu era „comunistoid”? Au cam trecut douazeci si ceva de ani de la 13-15. Daca doar acum are sa ii reproseze ceva lui Plesu. inseamna ca ori a fost oportunist atunci, ori, daca doar acum si-a dat seama, ii merge mintea foarte incet. Sau l-au apucat pandaliile, nu-i mai sta mintea in cap, de unde si „curajul” de care vorbeai. Ce sa mai spun despre celalalt, sculptorul, care are amintiri „oportune” din 68.

    In concluzie: eu, ca lup moralist, sunt f. sensibil la aspectele astea. Taticu’, daca ai ceva de spus impotriva cuiva, spui la Congres, ca Parvulescu, nu dupa douaj’de ani. Sau scrii in jurnalul personal, dar nu „pac” la razboiu, cu „scrisorica” exact cand ti se pare oportun finca respectivu te calca pe nervi.
    Eu cam astea am avut de spus, in mica mea scrisorica.

    Ce zici?

  15. AVP Says:

    Io zic asa: mai bine mai tarziu decat niciodata, gabalero, tata.

    Insa evident ca nu Sorin Iliesiu va iesi invingator in tranta cu Uriasu Plesu din lumea de hartie, – iata. Odata incastrat in mintiutica si sufletelu homuletilor statistici – nu numai de la Romanica, dar si din America or Antartica – e imposibil ca un brand sa mai poata fi smuls de-acolosa, decat numai cand vor putrezi, si brandu, si fanii, in oalele si ulcelele vremii… Si nu uita ca multi adora brandu Plesu nu pentru ca el ar fi realmente mai bun decat alte branduri din categoria sa (repet: io nu stiu care-i aia, poate ma ajuta cineva), ci pentru ca dom P a patruns primu acolo, in al boborului tembel sau intelectel sufletel, ori –💡 – pen ca cineva acolo sus, in papusaria de Dambovitza, a facut totu, vba aia, spre a-l incastra in diadema de nestemate ale „elitei” ot Romanica (spre a-l exploata in orb apoi, in timpurile vechi, dar cica noi, de dupa 21-22…) Pricepi, mah, gabalero boy ? ps. Apropo, nea Deliule, Mr Google odata imi zice ca esti din Bucale, altadata din Cimisoara, altadata, in fine, din Rm.Valcii. Deci care esti, bre, hombre ? Nu-mi place sa fiu vrajit, caci pe urma mi-l pun pe goe al lu mboie in cap : ca, adicatelea, pe el de ce nu-l primesc acilea, ca pe mata, a ?🙄

    @CCM – una e sa cari lemne si sa plivesti razoare cand in ochi iti rade-ntregu soare, iar pohta de viata iti irumpe si prin glandele sudoripare, nu numai prin cele speciale, ca sa zic asa, si alta e la 60 si ceva, plus 3-4 mbolicici care te iau la pupici dis de dimineata si-si cer si iele dreptu la viata, cum ar veni, inghesuindu-se alaturi de muzele divinei poesii & filosofiei cilibii et alii chestii care de care mai fistichii & candrii… oops.

    Mai dam o tura vorbitoare, mai incolo, dear surioare🙂

  16. gabarelo Says:

    AVP,

    Io zic asa:

    1. „mai bine mai tarziu decat niciodata” e valabil cand e sa iti prinzi mandra la portita (desi, si acolo, ma rog, depinde cat de… mai tarziu). Chestiunile morale se complica rau daca nu le rezolvi in timp util (cel putin! mai bine ar fi „in timp real”) si mai ales daca alegi sa le expui cand iti vine tie bine. Adica, poate ii dai in cap lu ala. cremenalu, dar reculul te cam doboara ca pe un oprtunist ce esti. Si daca esti oportunist, cum dracu sa il mai apuci de morala pe altu. Din aceasta dilema, nu puteti iesi, am zis.

    2. De acord in totalitate cu teoria „brandu'”. Mai exact cu impunerea, mai mult sau mai putin obiectiva a lui in „constienta” publica. In ce priveste valoarea reala a unui brand, D-zeu cu mila, dracu stie, aici chiar intru in ceata.

    3. sunt din Ramnicu din Valcea, neaos.

  17. AVP Says:

    @gabarelo, stai relaxat, nene, ca n-asteptam noi ca sa vii tu din fundu Valcii si sa ne rezolvi toante dilemele morale… Problema e de mult fumata pe-aci. Da, dar eu tot zic ca mai bine mai tarziu decat niciodata, iata… Toata durerea e ca dom Plesu resimte intrebarile – chiar si cam tarzii – ale lui Sorin Iliesiu ca pe un teribil afront personal (iar odata cu el se resimt si fanii, carora li se demitizeaza ditamai idolu, valeleu, idol cu care s-au trezit in minte si-n gura inca de cand au facut ochi in neaosa cultura…), si tocmai acu, in prag de batranete, fir-ar… Egzact ca-n basmu ala cu drakkulo care-ti daruieste tot ce-ti pofteste animioara la un moment dat, cu-o singura condicuta : cand ti-o fi lumea mai draga, sa-l lasi sa ti-o traga… oops. Inca o data spun: cel mai rau se vor resimti fanii, saracii, in pericol de a fi spoliati de Vitelu de Aur (vorba vine). Mai ramane ca maine-poimaine publicul mioritic sa afle ca de fapt nici opera dlui Plesu nu era cine stie ce, ca si-a dlor Liiceanu, Patapievici or Cartarescu, de-un paregzamplu, si se duce dreaqului giudetzu (iepocal)…😳 Io zic ca dom Plesu scrie totusi mumos si e un spuitor de bancuri caraghioz, ceea ce nu e putin lucru, in vremurile astea de Criza, insa nu e nici prea mult pentru unul care a ocupat amar de vreme un loc atat de spectaculos in sufletzelu colectiv al boborului ista pizmos & ticalos tocmai cu cei care l-ar fi putut mantui mai cu folos… oops.

  18. gabarelo Says:

    AVP.

    nu putem cadea la pace, eu sunt taliban.
    Despre Plesu, daca spui tu, cum lil vezi, e ok, iti dau voie, te si salut.
    Daca le spune Iliesiu, exact dupa ce aia de la GDS ii facura vant afara, nu mai e bine. Desi faptele sunt tot cam alea, vezi cum e viata?

  19. AVP Says:

    Update topic.

    Am primit de la dl Sorin Iliesiu versiunea corectata a scrisorii sale catre dl Andrei Plesu. Daca doriti s-o revedeti.

  20. CMM Says:

    Cred că ai multă dreptate, și cu brandul, și cu vârsta.
    Rămâne Speranța, a propos de un splendid filmuleț din 95 al lui Sorin Iliesiu, filmuleț trimis de d-sa la liber, pe net. Fără ACTA!

  21. CMM Says:

    Cam grotesc filmulețul…

  22. CMM Says:

    Iar analiza narativă a filmului arată că autorul, numitul Iliesiu, are un IQ înalt. Pe bune!

    http://vodpod.com/watch/4067599-sperana-un-film-de-sorin-ilieiu

  23. dd Says:

    „in al boborului tembel sau intelectel sufletel”
    de gin paharel nu e el sa te unga mai bine pe sufletel ca cuvantul avepel🙂

    nici inkvltu de basescu si nici poanta-antonescu nu-s „the” problema romanescu, de basesti si antonesti pline-s politichiile globesti
    elitele culturaresti, in schimb, sunt groparii romanesti…

  24. dd Says:

    in cultura, aye, se-mpute pestele de la cap, in politica pute pt ca votantii put
    si put pt ca ai culturii guri profeseaza si propovorbesc in dulcele stil ortoorbesc balcanesc preacrestinesc mintitoriu si-n fundu iadului ducatoriu

  25. AVP Says:

    Elita ro nu e de ieri-alaltaieri asa, ci de cand Romanica, dupa cum credeam c-ai inteles de colea… Si zici ca nu esti Luca ?

  26. Nelu Says:

    Eu doar comentez aici shi o fac intr-un mod civilizat. Nu pot sa fiu respunzator pentru comentariile facute de alte persoane care foloses acelasi nume.Primesc constant semnalari ale noilor comentarii facute la aceasta postare pe adresa mea de email shi pentru asta am multzumit, nu pentru altceva!
    Sanatate multa!

  27. dd Says:

    sunt luca bre, si luca-i io daca insisti🙂 Si tu esti io si io sunt tu, si plesu si iliescu-u. Suntem mult mai mult identici decat suntem diferiti, si tu bai pula ce citesti, acelasi fel de noroi esti

  28. AVP Says:

    Postare veche, noua.

  29. AVP Says:

    @Skorpi, din pacate n-am timp acum sa ma ocup de asa-zisa punere la punct a brandoiului Plesu. Sigur ca Iliesiu nu e un sfant si nici macar cel mai corect hom de pe sfarcu nost de pamant (cativa pixeli, acolosa). Ma mir insa ca tu, fara a incerca nici cea mai mica opozitie, l-ai citat cu satisfactie pe brandoiu’ cest’, care e f.departeee de a fi macar la fel de onest ca inimicu-i acum cica funest. D-aia, mey, n-are Romanica coada, in spe : fiindca nu numai elita lu pesce e cum e, dar si – mai ales – funeriile & goeriile statistice, bre.

  30. skorpion Says:

    O singura intrebare am, AVP,

    unde ai vazut macar un gram de satisfactie, ca-l maninc?????????? gramul, nu satisfactia!
    nici macar un zimbilici nu am pus, ca sa ma poti acuza de satisfactie.
    incerc ca din toata aceasta tarasenie, aproape tiganie, sa culeg informatii din toate directiile.
    despre scrisoarea lui iliesiu din 2009 habar nu am avut pina acum

    o zi frumoasa iti doresc,🙂

  31. nici nu-ti imaginezi cit de trist pot sa fiu din pricina TA.!!! (CC) Says:

    . Pleșu

    PS: (adăugat pe 25 februarie a.c.). Între timp, Ilieșiu umple rețelele electronice cu ample texte de înfierare a subsemnatului, pline de acuzații și insinuări bezmetice. E ceea ce aș numi sindromul „mirelui refuzat”: îndrăgostitul cade în genunchi dinaintea iubitei, o cere de nevastă, iar dacă ea refuză se înfurie și o face tîrfă. În cazul de față, te vezi curtat bălos ani de-a rîndul, ți se spune că ești un reper de o viață, un soi de Bach, Dostoievski sau Klee, după care, ofensat de cîteva puneri la punct provocate de istericalele unui activism decerebrat, același ins te declară scursură, comunist, securist, vinovat de mineriadele din ’90, de crimele lui Stănculescu și Chițac și de tot soiul de nefăcute. Asta în prezența „consimțitoare” a unui mediocru fudul care era prim ministru în anii ’90. Se invocă, de asemenea, scrisoarea unui sculptor de mîna a doua, care, tot mire refuzat, (te-a rugat insistent să scrii despre el, să-i vernisezi expoziții, să-i amenajezi puțin o brumă de succes), se răzbună acum, amintindu-și brusc că ai bombardat Belgradul, că ai fost șeful asociației studenților comuniști și că ai chefuit cu securiștii care te păzeau. Totul e, evident, o pură invenție, dar artistul se simte bine: și-a vărsat fierea, și-a „reperat” onoarea, se poate ocupa, în continuare, de zborul pur al geniului propriu.
    ………………………………………………………………………………….
    hyper fort !!!!! Au secours pardon !!!!…
    À mon Dieu, je me confie……:) Au secours monsieur DAN HAULICA!

  32. Scrie opinia ta Says:

    Intr’adevar, curajul domnului Iliesiu este mai mult decat remarcabil. Mai ales ca nu este curajul impotriva fricii primare din comunism ci curajul de a spune clar ceea ce gandesti in conditiile in care cei din jurul tau raman strans sudati la conducta de sinecuri, promovari, sustineri si publicari. Este curajul de a spune NU avantajelor celor ce apartin grupului de telectuali pupinbasisti, curajul de a fi primul si momentan singur printre pupinbasisti, in proces de a fi pus la stalpul infamiei. Duritatea scrisorii lui Plesu demonstreaza lasitatea acestuia in raport cu Basescu. Nu Iliesiu este cel de care depinde viata atator romani, insa Plesu aloca energie pentru a indeparta curajul din gruputculul de telectuali pupinbasisti. Declaratii dilematici au o singura convingere: apartenenta la Basesc si sursa stipendierilor.

    Demascarea lichelelor pupinbasiste care se promoveaza reciproc doar pe baza apartenentei la basesc este o cauza buna. Basescu nu este etern, iar odata cu caderea lui, toti stipendiatii care l’au periat in speranta ca’si vor construi un soclu de carton vor avea parte de o judecata dreapta. Aviz Plesu, Tismaneanu, Patapievici si inca multora.

  33. Scrie opinia ta Says:

    „sculptor de mana a doua”,”puţinătatea dumitale, ridicolul dumitale, impertinenţa dumitale”…Plesu combate argumentul prin defaimarea transmitatorului. Caracterul lui Plesu ori mai curand lipsa sa este evidenta, insa in perfecta armonie cu lipsa caracterelor celorlati telecuali pupinbasisti.

    Curajul lui Iliesiu a reusit sa’i provoace pe telectualii lui Basescu in a’si expune lichelismul. In cor.

  34. Scrie opinia ta Says:

    „Totul e, evident, o pură invenție..”

    Inventie nu este scrisorea lui Plesu catre Ceausescu, nici pozitia sa la CNSAS, nici faptul ca a fost ministru in perioada mineriadei(fara sa fi demisionat) si mai ales ministru dupa „crimele revolutiei”, ministrul lui Iliescu si a „mediocrului fudul”. Atunci nu l’au deranjat comunistii. Precum nu l’au deranjat nici in tinerete. Doar el insusi a fost comunist, acum aflam chiar propagandist comunist. Insa ce a fost nu conteaza prea mult, din pacate pentru el conteaza ce a ajuns.

    Inventie nu este nici faptul ca Plesu si-a platit confortul ambiental (material si spiritual) prin gudurari de bine la basesc. Umilele dojene adresate Stapanului au fost reduse brusc la tacere de amenintarile celui pentru care presteaza atat el cat si restul prietenilor sai iubitori de sinecuri si glorie mincinoasa.

  35. CMM Says:

    Bata Marianov (un portret) de Pavel Şuşară:

    http://www.romlit.ro/bata_marianov_un_portret

  36. Scrie opinia ta Says:

    Daca de curiozitate facem intersectia grupului de telectuali, vom sesiza ca nu’i uneste nici anticomunismul, nici anticoruptia, nici macar binele public ori genialitatea (slava Domnului printre ei e plin de incompetenti profesional). Singurul lucru care’i uneste este slavirea Basescului. Pentru ca acesti indivizi stiu bine ca toata minciuna si odata cu ea soclurile lor de carton vor fi spulberate odata cu caderea celui ce’l slavesc. Tismaneanu, Patapievici, Liiceanu, Mihaies si restul aciuatilor la o glorie de 2 bani depind de Basesc. Singuri si’au creat acesta dependinta, slujind ani de’a randul, mintind odata cu Stapanul lor, infierand pe oricine i se opunea. Mintind, calomniind, gudurandu’se umil, ori producand creatii de corala. Nimeni nu i’a obligat sa ajunga ceea ce duhnesc astazi, propagandistii unui regim anacronic. Nimeni nu i’a obligat sa presteze la Stapan. Ei singuri si-au ales calea, moralmente mizerabila de a parasi orice dilema intelectuala si a se devota trup si suflet unui Mincinos.

    Sorin Iliesiu a avut curajul sa’si traiasca trezirea, a avut curajul de a spune ceea ce este de nespus in grupul de telectuali, marele lor secret: Regele e gol!

    Si de aici tot deranjul.

  37. Scrie opinia ta Says:

    ah, si pentru ca tot era vb destainuirilor, vad ca AVPul este foarte suspicios pe nickuri, sunt doar un anonim pentru voi, ma numesc Bogdan Levcovici, 43 de ani, traiesc in Canada de mai bine de 10 ani.

    Sa traiti si voi mai bine!

  38. AVP Says:

    @Scrie opinia ta – iti dau 30 min ca sa-mi spui cine esti, cu nume, prenume si locatie valabila pe Net, de te dai asa viteaz cu „pupinbasistii”, dupa care iti sterg propaganda de doi bani dup-aci. Nu de alta te-ntreb, dar vrem sa stim si noi tu pe cine pupi (caci de injurat e clar).

  39. AVP Says:

    A, abia acuma am vazut ca ti-ai dat numele si prenumele… oops. O sa fac o mica verificare cu Mr Google, dupa care voi lua o decizie.

  40. AVP Says:

    Ok, mey, poti sa ma-njuri si pe mine, daca vrei. Din pacate, n-am timp acum sa-ti dau un reply mai apasat, tot ce pot sa-ti spun este ca bati campii, nici macar cu gratie. Fii sigur ca toti cei pe care tu-i numesti acum „pupinbasisti” vor tine cu programu de modernizare al lui Base si dupa ce Base nu va mai fi decat un fost (dar nu ca Emiliano Tzapatero, care nu mai e absolut nimic). Si deci nu „pupinbasismu” lu Plesu, Liiceanu sau Patapievici e problema.

    Deocamdata atat.

  41. Scrie opinia ta Says:

    AVP eu daca „te fac”, te fac doar in versuri atunci cand si matale esti in forma pt asta. Ne’am mai contrat, tot in versuri pe Cotidianul acu cativa ani.

    Eu ce scriu este ceea ce gandesc, iar gandul e liber atentie!, neplatit de moguli sau de alte rahaturi ale lui Base.

    In fine sunt doar un anonim pt voi, deci nu cred ca merit prea multa atentie, mai ales pt cei care produc pt posteritate.

  42. gabhryel Says:

    Maestre,

    Hai să fim serioşi!

    I se pot trece multe cu vederea lui Ilieşiu, dar nu folosirea haznalei lui Voiculescu drept trambulină mediatică.

    Şi i se pot reproşa multe lui Pleşu, dar nu şi josniciile colportate de Ilieşiu şi noi/vechii lui prieteni.

    A bon entendeur, salut!

  43. Scrie opinia ta Says:

    Acuma daca tot m’;am pronuntat cu nume si prenume chiar si cu adresa pt SECU, cred ca’mi pot permite sa’i raspund lui gabhryel.

    Haznaua lui Voiculescu e doar in mintea ta, si a celorlalti pupinbasisti. Uita’te la mass media din Romania, ce vezi? Lucruri bune labe1tv, la tvr, la restu’. Una singura nu proslaveste Mincinosu. Da’i in ea!

    De propagandisti platiti din Modrogan de Udrea, sincer sunt satul, daca poti aduce ceva ALTCEVA decat the pathetic speech, putem discuta.

    Insa fara kakaturile ca Base e modernizarea, reforma, interesul national, orice individ poate baga kkturi din astea, spune de ce el e bun, atentie BUN!, nu propaganda cu interesul national, reforma, „bine ca nu suntem ca Grecia ”

    Adu ceva argumente sa discutam, nu kkt propagandistic. Cand ailalti or sa fie la putere, la limita, te poti astepta s’o arda tot pe interesul national, reforma, investitii si restul kktului. Nu ti-ar placea, n’asa?

  44. AVP Says:

    @SOT – Asa zic si io: ca esti un anonim, chiar daca am aflat ca ai si un nume. Dar asta nu inseamna ca esti liber sa vii aci cu expresii ieftine gen „pupinbasisti” si alte cele. Vei avea dreptul sa-i acuzi pe sustinatorii actuali ai lui Basescu – cu orice expresii ai vrea tu – abia dupa ce va veni Antonescu al tau la putere – la pastele cailor – si-i vei vedea atunci pe „pupinbasisti” punandu-si cenusa in cap si declarand ca de fapt ei il iubeau si-l stimau de mult pe Marele Crin, care e sublim (dar lipseste cu desavarsire, asculta ce-ti spun io, pana una alta). Cat despre Basescu, ramane cum am stabilit: e raul cel mic. Iar tu, daca vrei sa ramai pitic, e treaba ta, dar nu cumva s-ajungi si obraznic, da ?

    @gabhryel – asta cam asa e. Dar Sorin Iliesiu se comporta deja ca un om politic, asa ca intelege-l si tu. In fond, si Plesu, si Tismaneanu, si Cartarescu au scris in gazeta lu Voiculescu. Si chiar si „imaculatu” Base a apelat la solutia imorala Felix Motanu. A bon entendeur, zici ?

  45. AVP Says:

    Alo, SOT, lasa tonu mai jos, neica. Esti hom civilizat din Canada, nu din maalaua Vergului.

    Base a restructurat henormu Aparat de Stat – esenta comunismului – cu cateva sute de mii de posturi. A facut un sistem de pensii cat de cat echitabil. A scos din beciurile securitatii cateva mii de dosare de priculici. A pus DNA-ul pe urmele unor mafioti de partid si de stat. A ramas ferm langa NATO si UE. A condamnat comunizmu, fie si formal, si numai dupa ce l-a presat Iliesiu, dar uite ca Tzapatero n-a facut nici atat. Caci ce sa mai vbim de Ivan Ilici, a ? Iata pt ce io il socotesc raul cel mic, baremi. Iar faptu ca Romanica nu e azi pe post de Grecia o fi un lucru de kkt doar in mintea-ti de antibasist infocat, baiete. Altfel – e lucru mare.

  46. Scrie opinia ta Says:

    @AVP,
    vad ca mi’ai refuzat invitatia pe versuri,Poate pt ca altcanva te’am si tzacat, DAR you can ban me, just because we canN’T. Obama speech.

    Man, let’s go in your profession and find there the common ground, maybe.

    Sincer, comentariile mele erau despre cateva lichele, Plesu. Liceeanu, Patapievici, Tismaneanu, Mihaies, nu a fost nimic despre tine, mai ales ca tu macar mentii o cale de comunicare, I very appreciate that. Daca vrei s’o tai e treaba ta, insa crede’ma am avea mult mai mult fun in versuri. Maestre!

  47. AVP Says:

    Ce versuri, mey, sau ai capiat ? Pai tu crezi ca io prapadesc orzu chiar pe orice fel de gaste ?🙄 Hai, vezi-ti naiba de treaba ta, sau scrie-ti opinia de kk, tot un dreaq. Paa

  48. gabarelo Says:

    http://www.revista22.ro/sorin-iliesiu-a-fost-exclus-din-gds-13291.html

    AVP,

    fac pariu ca asta de mai sus, din Canada (!?), are mai multe legaturi pe aici decat s-ar crede!

  49. Scrie opinia ta Says:

    corect, asa zise si vulpea despre struguri. Deh, is acrii.

    Paaa, Maestre, si daca vrei s’o facem live, just give me a call:)

    Sanatate iti doresc! kkturile astea politice sunt just bullshit. Pentru ca indiferent cine are dreptate si cine nu, tu nu’ti poti sustine febletea fara sanatate.

    Deci sanatate iti doresc, si la vesti bune!

  50. Scrie opinia ta Says:

    sigur gabarelo, baga ceva de moguli, de comunisti si de ce nu ceva despre Secu. Tre sa prinda la ceva prostovani. Important e sa calomniezi n’;asa?

    Ce frumos preluati cu totii rahatul lui Base. Doar improscati, e usor, n’asa?

  51. gabhryel Says:

    Viorel,

    Una e să fii domn şi-n şanţ, şi alta e să iei „fizionomia” şanţului.

  52. Scrie opinia ta Says:

    Acuma pe bune AVPule, tu realizezi ca sunt f multi oameni nemultumiti de Base in tara (eu mi’s afara). Realizezi asta? Cativa dintre ei nu sunt doar pe baza de stomac, si realizezi ca astia chiar nu sunt platiti de vreun voiculescu, nu’s nici comunisti, fascisti ori alti troskisti?

    Daca realizezi ca sunt multi oameni sincer nemultumiti de tipul de politica a lui Base, atunci e bine. Acuma daca realizam asta, eliminam usor kkturile propagandistice platite din Modrogan, si la limita putem discuta, fiecare cu parerea sa.

    E o parere atentie, gandul bate fapta, suna aiurea, n’;asa?, insa gandul merge peste timp, iar fapta o comite, atentie!

  53. Scrie opinia ta Says:

    OK, am citit postarea ta AVPule, te rog lasa’ma sa;ti raspund. Politicos.

    Sablonul cu „bine ca n’am ajuns ca Grecia e cea mai mare tampenie”. Lasa’ma sa’ti explic de ce.

    Pai noi (adica voi) avem pensia si salariu din Grecia? Evident nu, ca aia au bagat adanc. Aia au 1500 pe luna, ce porci! Taie’le 2-3-4-5-6 sute. Cu asta isi platesc toate datoriile. Insa ajungi la pensia noastra(sorry, a voastra?). Nu!

    Criza economica nu e o criza a populatiei ci a celor ce conduc, ei au promis salarii si pensii mari, ei au votat legi, le’au promulgat , atentie: „bani exista, depinde cum distribui bugetul de stat”.(recte Base, febletea ta)

    Voi in Europa, va spun sincer, va masturbati in austeritate. Aveti ceva placeri insa n;o sa fie de durata. Atentie! Ai auzit cuvantul austeritate pronuntat in USA sau Canada? Of course not. Here we are playing a different game. Tot kktul cu austeritatea e doar pt Europa, ea trebuie sa’l inghita, noi suntem bine si o vom duce bine mult dupa ce voi veti vedea marile realizari ale austeritatii. Tzelegi?

    Acuma, daca ma’ntelegi vei vedea ca toata poveastea cu Grecia e doar pt prostit prostii. Romania are salariile si pensiile muuult suub Grecia. Grecia aia naspa.

    Deci daca Grecia e naspa eu va doresc sa ajungeti fara probleme cu criza, ca o tara din Africa, ca si Congo, saracie atat de lucie ca nici o criza nu va atinge. Uite, vezi, parca sunt Basea si el spune la fel: austeritate cat cuprinde, cat nu aveti ce va manca de sub unghii.

    Da’ macar nu sunteti ca Grecia. N;asa?

  54. gabarelo Says:

    AVP,

    ma lasi sa il f.. in cur pe asta cu logoree, de zice ca e din Canada? Pun prezervativ, parol! Ca imputi aerul pe aici, nu de alta? Macar cat sa ii scot din cap cuvantul „realizezi”, ca il folosi intr-o fraza cat pentru o viata lunga. Poate il invatam si sa scrie corect, desi pare o treaba grea.

  55. AVP Says:

    @Gabriel, pai de ce mai egzista vorba aia, man ?➡ Fa-te frate cu dracu, pana treci lacu. Punct.

    @SOT – Oricine ar fi facut ce-au facut ale Base si Boc si-ar fi atras mania celor atinsi de duritatea reformei. Asa au patit si-ale Mazovieski in Polonia (si ista fusese unul din legendarii lideri ai Solidarnostr, iar nu doar un mic asecist sau un trimis la Avers), dar au patit-o si multi altii, cand au vrut sa-si reformeze terisoara (unii dintre ei chiar au mierlit-o, ca Vladimirescu, sau au surghiunit-o, ca ale Balcescu si Cuza…). In afara de asta, nu doar puterea „care e”, dar si Romanica a fost supusa in fix acelasi timp unui attack media fara precedent, exercitat de tunurile catodice mogulice (in timp ce tembeliziunea nationala era cu calusu in gura), sponsorizate mai de departe… In fine, nu mai zic nemic de PR-ul catastrofal al Oranjeriei, care (de-un paregzamplu) a tinut-o pe madam U la cucurig pana cand n-a mai ramas din popularitatea Piratului nici cat un sfarc din graciosu-i lean dick (nu spui al cui, fugi dreaqului ; sa zicem ca al lu Dick Kitik).

    Cat despre bunastarea grecilor, or sa vada ei, cand vor ajunge pe mana turcilor (a negustorilor turci, vreau sa zic) ; si acolo ar ajunge, daca europenilor nu le-ar fi teama ca de fapt ar ajunge pe mana rusilor sau chinejilor… Zau, n-ai vrea sa fii in locul lor.

    @gabarelo, fara porcarii, nene, aloo… Spune-i ce ai de spus ca un hom spalat, macar, dreaq👿

    Gata, bey, mai bine sanatate la toata lumeea si sa judecam cu dreptate, canadianule, firtate. Deci fara inflamari tremolate, dar fanate, si fara porcarii desarte, decat daca astea contin si ceva belle-arte, recte intelighentza si umor pe saturate (iar nu humor d-ala grohaitor, din boboru porcilor). Ista nu e blogu unui politician ce si-ar etala aci ambatzurile, vicleniile sau umorile si nici o cutie de rezonanta a papusariilor de toate culorile, ci forul unui om onest si-al unui creator poate indigest, pentru contingentu acest, dar – dupa unii – demicelest… oops. Iar io – modest, asa cum se poate vedea din orice palimpsest – gandesc ca cei din urma nu gresesc decat atunci cand, ca tine acuma, ma pleectisesc, dupa care ma sictiresc, normal, astfel ca io sfarsesc prin a-i baga pe tonti in pitpalaca neamului rumanesc, ebreesc, rusesc, papuasesc sau – dupa caz, naz si praz – oltenesc🙂

    Pe maine, bre, rumâne.

  56. Scrie opinia ta Says:

    Love that! Because you just did it, for what you believe it. Thats something nice and true, I cannot complain anything about you!

    Ce;mi place la tine (sorry ca te’am luat la per tu), insa intre poeti s;’ar presupune ca e cool, e ca te adaptezi, chit ca continui sa flirtezi cu Udrea si restul oranjeriei de partid si de stat, bine ca nu l’ai facut pe Basea barbat de stat(sic!), insa ce’mi place la tine e ca ai spiritul viu (as spune ca mine) si ca desi te opui, preferi sa lasi arta in locul nimanui.

    Udrea e doar o goarna cu tupeu, in Romania se cere asta la greu, insa daca te lasi nitel pe spate vei vedea ca toate’s moarte (im cotetz). Tu ai spirit si pe langa ei esti ca un Zeus printre pigmei. Chiar nu inteleg de ce te complaci printre propagandistii cu remuneratie de catei.

    Noi, oamenii liberi, avem gand si ar trebui sa fim „tineri”. Inteleg ca inca il consideri pe Basea raul cel mai mic, insa daca te uiti un putin, vei vedea ca tot ceea ce spune , se calca continuu cu ceea face the new Putin , vei vedea ca Mincinosu’, pacaleste in ultimul timp mai rar prostu’. Nu vrei sa fii tu ala, desi inca mai speri,

    eu ti-as dori sa lasi acest gand efemer:)

    Si crede’ma AVPule, chiar nu se merita sa dai tot ce-ai realizat pt o lista atat de efemera de anticomunisti a lui T34 resapat. Ar fi pacat, sincer ca te vei duce cu ei, cu toate osanalele de 2 lei, si faptele tale marete, vor ramane doar nitel cretze, agatzate intr’o propaganda seaca , pt un dictator ce e pe vine, dar pleaca.

  57. Scrie opinia ta Says:

    ok, nu va mai deranjez o perioada, am bagat un link cat sa intre la spam.

    http://www.google.com

    Sanatate!

  58. gabhryel Says:

    Nu, Viorel!

    Cu dracu nu te poţi face frate până treci puntea!

    Asta s-o creadă înţelepciunea populară românească!

    Cu dracu dacă te faci frate, te faci frate definitiv.

    Nici la el nu-ncap jumătăţile de măsură (decât ca deghizament).

  59. gabhryel Says:

    PS. Crezi că Lucifer e vrun imbecil?
    Chiar crezi tu că Lucifer e un Scaraoţchi terchea-berchea care să te treacă puntea pentru că tu te dai fratele lui?
    La atât se reduce măreţia/adâncimea lui?

  60. gabhryel Says:

    O întreagă antropologie poate fi derivată din convingerea că omul poate fi mai şmecher decât Dracu.

  61. gabhryel Says:

    Pentru a ţine cont şi de situaţiile excepţionale sau de diabolicul minor, reformulez: Cu dracu nu te poţi face frate doar până treci puntea, ci pentru mult mai multă vreme – cel mai probabil definitiv.

  62. AVP Says:

    gabhryel Says: „Cu dracu nu te poţi face frate doar până treci puntea, ci pentru mult mai multă vreme – cel mai probabil definitiv.”

    Evident ca asa e, gabhryel. Iar asta e valabil pt toata lumeea, cu exceptia – n’asa? – a straluminatilor de pe drumu Damascului.

    Postare noua.

  63. jan dinu Says:

    Domnu AVP ,sunt eu – jan dinu – din „Ziua Bataliilor ” fara sfirsit ,acum
    e iunie dupa – armaghedon- nimic up to date …ceva noutati de eGspresie politica ??!
    Eu ash scrie ceva despre – Republica Magraonia – dar nu stiu daca cenzoru i-mi da permis
    de scris liber . Mai tipa cineva in tzara aia in mod natural ..ori doar scribii platiti pentru …artificial ….??
    JD-USA

  64. grigore Says:

    hai cu apelu’ ..mai aveti 3 saptamani si calaii neamului romanesc vor pune cizma pe grumazul acestui popor.cinste voua!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s