Dell si Basescu

În cartea sa What Would Google Do? Jeff Jarvis ne povesteşte păţania pe care a avut-o gigantul Dell c-un şoricel, respectiv chiar cu el, cu JJ ista, pe post de client nemulţumit, care, după ce împreună cu neamu-i de şoricei înmiit l-au luat pe uriaş la ronţăit, era cât pe-aci să-l transforme pe gomosu’ căpcăun într-un mic shit… oops.  Dar mai bine să-l lăsăm pe Jeff să ne povestească :

„După ce mi-am dat demisia din postul de director de media şi am renunţat la contul de cheltuieli, a trebuit să-mi cumpăr un nou laptop. Am cumpărat un Dell deoarece era ieftin şi compania avea o reputaţie bună în ceea ce priveşte relaţia cu clienţii. Am plătit şi ceva în plus pentru a mă asigura că voi beneficia de service la domiciliu.

Din secunda în care am deschis laptopul, au început problemele. Nu vă voi plictisi cu detaliile chinuitoare ale experienţei mele nefaste cu Dell. Mă voi rezuma la a spune că laptopul a avut o serie de probleme pe care am tot încercat să le rezolv, timp în care am petrecut ore în şir la telefon, aşteptând sau vorbind cu persoane din ţări îndepărtate. Deşi plătisem pentru service la domiciliu, a trebuit să trimit laptopul la ei pentru a fi reparat, doar pentru a descoperi o nouă problemă când îl primeam înapoi. De fiecare dată când îmi călcam pe inimă şi luam legătura cu Dell eram nevoit să reiau istoria problemelor: redeveneam Sisif în aşteptare. Nu făceam niciun progres. Simţeam că îmi pierd minţile.

În cele din urmă, în 2005, frustrat la maximum, am scris pe blogul meu o postare, chiar cu titlul: „Dell e o porcărie„. Ştiu că sună cam infantil, dar poate fi chiar util, deoarece dacă efectuezi o căutare pe Google după orice marcă, la care adaugi cuvântul „e o porcărie”, vei găsi raporturi calitative întocmite de consumatori. Doream ca ceea ce am scris pe blog să reprezinte aportul meu la înţelepciunea oamenilor, – da, acum puteam să fac asta, datorită  lui Google. Speram să-l pot preveni pe viitorul potenţial client care ar fi fost destul de inteligent încât să caute „Dell e o porcărie” pe internet înainte să apese butonul „cumpără” (ceea ce ar fi trebuit şi eu să fac ; toate informaţiile erau acolo, tot ceea ce trebuia să fac era să le solicit). Erau deja câteva milioane de rezultate pentru „Dell e o porcărie”. Ce scrisesem eu era doar unul în plus. Nu mă gândeam că aşa voi rezolva problema. Nu credeam că va avea vreun răspuns. Însă trebuia să mă descarc. Şi într-adevăr m-am simţit mai bine după aceea. Dacă aş fi ştiut că ceea ce scrisesem avea să stârnească o asemenea revoluţie populară urmată de o avalanşă de PR, m-aş fi cenzurat un pic în limbaj, naiba. Dar ce puteam să fac, eram furios ! Imediat, pe blogul meu a apărut următorul comentariu: „Am achiziţionat de curând un laptop Dell şi am plătit o mică avere pentru service la domiciliu pentru o perioadă de patru ani. Laptopul este o păcăleală, iar acest service este o minciună. Am tot felul de probleme cu hardul: supraîncălzire, reţeaua nu merge, foloseşte la maximum procesorul. Ce mai, o păcăleală. Dar ce mă scoate din minţi este faptul că ei spun că în cazul în care trimit pe cineva la mine acasă – serviciu pentru care am plătit! – oricum nu va avea piesele de schimb, aşa că mai bine trimit laptopul la ei şi rămân fără el vreo şapte până la zece zile, plus timpul pierdut cu toată tevatura asta ! Deci m-am ales cu jaful ăsta de aparat şi am plătit pentru nenorocitul ăsta de serviciu la domiciliu şi nu s-a întâmplat aşa, iar acum nu mă pot folosi de el două săptămâni. Dell e o porcărie! Dell minte cu neruşinare ! Pune asta pe Google şi îneacă-te cu ea, Dell!

Pe urmă s-a întâmplat ceva extraordinar. La început câţiva oameni, apoi mai mulţi, apoi zeci, sute, chiar mii de oameni s-au aliat şi au strigat într-un glas : „Are dreptate!” Au lăsat comentarii pe blogul meu. Au scris despre asta pe blogurile lor şi au postat linkuri către blogul meu, spunând păţania mea cu Dell miilor sau poate milioanelor de alţi oameni şi mărind constant numărul membrilor clubului anti-Dell. Am primit e-mailuri în care îmi povesteau tristele lor întâmplări în cele mai chinuitoare detalii, iar unii dintre ei îmi mai scriu şi astăzi.

Istoria a căpătat o viaţă proprie pe măsură ce linkurile au generat şi mai multe linkuri şi au dat naştere unor discuţii aprinse despre bloguri, consumatori şi companii. Noi, bloggerii, am văzut în asta un test: Dell citea blogurile ? Era capabil să asculte ? Dwight Silverman, editorialistul pe chestiuni tehnologice de la Houston Chronicle, a făcut ceea ce ar face orice reporter: a luat legătura cu reprezentanţii Dell şi i-a întrebat despre politica lor în ceea ce priveşte blogurile. „Priveşte, dar nu atinge„, acesta a fost răspunsul oficial. Conform purtătorului de cuvânt, dacă oamenii vor să discute cu Dell, trebuie să o facă pe site-ul lor, după condiţiile lor. Dar clienţii Dell vorbeau deja despre Dell departe de site-ul şi controlul lor,  şi în termenii în care doreau.

În scurt timp, comentariile de pe blogul meu au urcat simţitor rezultatele căutării după Dell, ajungând în final pe prima pagină, la doar câteva poziţii în urma site-ului oficial Dell. Discuţiile referitoare la comentariile de pe blogul meu ameninţau serios stabilitatea mărcii Dell.

Cam pe acum, Dell începe să se clatine. Nivelul de satisfacţie în rândul clienţilor începea să scadă. Analiştii asistau la descreşterea progresivă a încasărilor. Preţul acţiunilor era în scădere, ajungând într-un final la jumătate din valoarea iniţială, de dinainte de începerea acestei istorii. Însă nu era în totalitate vina mea, pe cuvânt nu era! Cu toate că unii m-au aclamat sau m-au blamat pentru ce se întâmpla cu Dell, nu e adevărat că doar eu am fost „vinovatul”. Eu n-am făcut mai nimic. Tot ce am făcut a fost să scriu o postare pe blog care a devenit în scurt timp un punct de întâlnire pentru mulţi dintre semenii mei, clienţi frustraţi din cauza propriei lor relaţii cu Dell. Mi s-au alăturat, înarmaţi cu furci şi cu torţe, devenind o forţă unitară născută din puterea cumulată a internetului, a blogurilor şi a Google. Ei trebuia – nu eu – să fie ascultaţi de către companie, de analişti şi de reporterii care se ocupau de caz. Fiecare dintre ei şi toţi împreună spuneau adevărata poveste despre ce se întâmpla cu Dell.

La două luni de la începerea iadului numit Dell, în august 2005, revista BusinessWeek a publicat întreaga poveste. Titlul articolului a fost: „Dell: În blogosferă„. „In ultimele luni, industria computerelor a tot vorbit despre faptul ca relaţia companiei cu clienţii săi este în continuă degradare – o afirmaţie făcută de către University of Michigan în urma unui studiu care a punctat un declin rapid al nivelului de satisfacţie în rândul clienţilor, începând cu anul trecut. Aşadar, ultimul lucru de care avea nevoie compania Dell era ca cineva să transforme chestiunea satisfacţiei clienţilor într-o mică revoluţie. Faceţi cunoştinţă cu Jeff Jarvis.”

Cam pe atunci am început să-mi recuperez banii daţi pe laptop, dar nu ca rezultat al comentariilor de pe blog. Trimisesem un e-mail directorului de marketing şi, pentru a face lucrurile până la capăt, i-am scris şi ofiţerului de etică. Doamna amabilă şi răbdătoare a cărei treabă este să discute cu enervanţii care urmează să se întâlnească cu vicepreşedinţii m-a sunat pentru a-mi oferi ajutorul. M-a sunat pe mobil chiar când eram într-un magazin de unde urma să-mi cumpăr un laptop Mac. Pe cuvântul meu. Mi-a propus să îmi schimbe calculatorul cu un laptop Dell nou. I-am spus că îmi pierdusem încrederea în produsele şi serviciile Dell şi că aş vrea doar banii înapoi. Mi i-a dat.

Aşa că-n luna august a acelui an am trimis laptopul înapoi la firmă, crezând că epopeea mea cu Dell se va sfârşi. Am postat pe blog o scrisoare deschisă adresată lui Michael Dell în care îi dădeam câteva sfaturi sincere şi uitile, după părerea mea, referitoare la bloggeri şi la clienţi, care de cele mai multe ori reprezintă acelaşi lucru: „Satisfacţia în rândul clienţilor dv este departe de a fi satisfăcătoare, cota de piaţă se restrânge, iar preţul acţiunilor Dell e în scădere. Permiteţi-mi să vă spun de ce se întâmplă asta, din punctul meu de vedere, al unui simplu client… Bref, am cumpărat un laptop Dell pentru că preţul era mic, dar s-a dovedit că produsul pe care îl vindeţi este jalnic şi felul în care vă trataţi clienţii este îngrozitor… Scriu aceste rânduri pe un Apple PowerBook. Pe lângă acesta, am mai cumpărat alte două calculatoare Apple pentru acasă. Dar dvs aţi pierdut mai mult decât ocazia de a vinde trei calculatoare şi pe mine drept client. În ziua de azi, dacă pierzi un client, rişti să pierzi şi prietenii acelui client. Şi mulţumită internetului, blogurilor şi a serviciului de rate-and-review, clienţii dvs au foarte, foarte mulţi prieteni din toată lumea„.

I-am povestit despre alţi clienţi care, ca şi mine, s-au îmbulzit cu plângeri. I-am sugerat că ar trebui să desemneze studenţi care doresc să facă practică – ba mai mult, vice-preşedinţi – care să citească comentariile de pe bloguri în legătură cu compania. I-am spus, de asemenea, despre presa importantă, inclusiv BusinessWeek, care scrisese despre cazul lor. Revista Fast Company a realizat nişte parodii ale reclamelor la produsele Dell în care reclamţiile clienţilor primeau răspunsul următor: „Păcăliţi-vă cu Dell„.

Povestea care mi-a plăcut cel mai mult şi pe care am redat-o în scrisoarea deschisă mi-a fost trimisă de Rick Segal, un capitalist convins şi un blogger activ care a nimerit lângă un grup de funcţionari de bancă, în cantina clădirii de birouri în care lucra. A auzit fără să vrea discuţia acestora despre saga Dell. Poveştile circulă cu o viteză inimaginabilă pe internet. Toţi vorbeau de păţania mea cu Dell.

Segal le-a dat şi el un sfat celor de la Dell. „Partea cu atenţia: Mulţi (Dell) au impresia că oamenii de rând sau masele nu citesc bloguri, aşa că suportă un pic de iritare când sunt criticaţi şi merg mai departe în nesimţirea lor. Mare greşeală!„. În ce mă priveşte, le-am sugerat celor de la Dell patru paşi simpli:

1.Citiţi blogurile. Accesaţi motoare de căutare pentru bloguri, precum Technorati, Icerocket, Google, Blolines, Pub-pub şi citiţi ce se spune despre firma dumneavoastră. Renunţaţi la ideea că aceste persoane sunt doar nişte „bloggeri”, nişte animale ciudate care vorbesc degeaba. Ei sunt consumatorii, piaţa, clienţii – dacă sunteţi norocoşi. Sunt oameni. Cheltuiţi sume astronomice pe studii de piaţă, pe sondaje, focus grupuri şi think tank-uri pentru a afla ce gândesc oamenii. Pe bloguri, vă vor spune gratis. Trebuie doar să le citiţi. Trebuie doar să-i ascultaţi.

2.Vorbiţi cu clienţii voştri. Unul dintre directorii de la Dell spunea că politica firmei în ceea ce priveşte blogurile este „Priveşte, dar nu atinge„. Nu vi se pare insultător ? Vă ignoraţi clienţii ? Vă purtaţi ca şi cum nu am exista ? Cum v-aţi simţi dacă aţi da cuiva mii de dolari şi acea persoană v-ar ignora? Nu sunteţi obişnuit cu un asemenea tratament. Nici noi. E pur şi simplu nepoliticos. Acestor bloggeri le pasă suficient de mult încât să vorbească despre produsele, serviciile şi mărcile voastre. Aţi putea măcar să le răspundeţi. Veţi învăţa mai multe despre atitudinea pieţei faţă de produsele voastre decât v-ar putea arăta orice studiu. Însă treceţi la pasul următor: întrebaţi-i pe clienţii voştri ce cred ei că ar trebui să faceţi. În felul acesta, veţi creşte calitatea produselor voastre pe care le veţi putea vinde mai uşor unor clienţi mulţumiţi, care se vor ajuta reciproc. Trebuie doar să-i lăsaţi. Aşa se fac afacerile, domnilor.

3.Creaţi un blog. Dacă directorii Microsoft, Sun şi chiar GM şi-au creat bloguri, măcar de dragul capitalismului, de ce nu aţi face-o şi voi ? Sau şi mai bine: de ce aţi face-o ? Pentru că e la modă ? Nu! Scrieţi pe blog pentru că asta dovedeşte că sunteţi deschişi şi că nu vă e frică – de fapt, că sunteţi dornici – să vorbiţi direct cu clienţii voştri.

4.Fiţi atenţi la toate criticile nefavorabile, la reclama negativă, la clienţii nemulţumiţi, la scăderea preţului acţiunilor, la eşecul strategiei de reduceri, şi folosiţi-vă de blog pentru a recunoaşte că aveţi o problemă. Apoi spuneţi-ne cum v-aţi gândit să îmbunătăţiţi produsele şi lăsaţi-ne să vă ajutăm”.

Ei bine, acum înţelegeţi ce legătură e între păţania d-lui Băsescu – care de ani şi ani sfidează presa, aşa cum este ea, iar azi nu mai are coraj s-apară în faţa manifestanţilor ăstora, care-l urăsc ca pe satana, atât de mult l-a diabolizat chiar gomoşia sa, cochetăria cu d-na Udrea & media…? – şi Dell ista, pe care era cât pe-aci să-l dea preste cap şoricelu Jarvis… ? 🙄

Hai pa.

41 răspunsuri to “Dell si Basescu”

  1. skorpion Says:

    cind ai scris articolul?
    azi, ieri, alaltaieri?
    nu merge comparatia!
    sorry,

  2. AVP Says:

    Pai nu ma asteptam ca tocmai tu, care zici ca nu te uiti niciodata la antenele mogulilor, iar prin ele la ce striga „ciumpalacii” din strada, sa percepi chiar din prima ce vreau eu sa spun (odata cu Jeff Jarvis). Mai incearca, please.

  3. Goldmund Says:

    AVP,
    interesanta istorie cu soriceii(consumatori!) care pot face sa coboare valoarea anumitor actii pe Bursa din New York…
    Interesanta si comparatia cu Dell ‘al nostru’, domnu’ presedinte, impasiv fata de presa romaneasca, sau chiar ‘ratzoindu-se’ la reporteri…
    Dar, vai! Nu este presa romaneasca criticata prin Occident ca ar fi in mana oligarhiei (care si-a mai pierdut din roseatza)locale si ca ar fi in parte aservita politic?! Cu cine sa se puna bine Basescu, cand voiculestii, vaturile estului s.a.m.d. trag de sfori mai ceva ca la Revolutia furata?! L-am ascultat cu atentie pe domnul Cristian Tudor Popoesc ieri seara la PRO-TVi. Daca acest ziarist este echidistant, atunci eu sunt Papa. E doar parerea mea:
    eu nu l-am crezut pe omul acesta nici cand a fost de partea Revolutiei Romane(sau m-am indepartat prea mult de comunismul romanesc si urmarile lui….)

  4. AVP Says:

    Goldmund, relatia lui Base cu „tonomatele” magulilor sau cu media aservita e numai una dintre muchiile problemei. In fond eu vreau sa spun ca Base si-n genere aceasta putere „care e” si care a facut multe lucruri bune NU STIE SA COMUNICE, comportandu-se cu-o aroganta care nu are nimic de a face cu spiritul erei Net. Are un PR la pamant, iar asta pentru ca ea se bazeaza exclusiv pe farmecele marinarului „supraom”. Insa la randu-i acesta nu e decat un simplu om, aloo, si inevitabil greseste. Or, toate aceste greseli trebuie reparate de o echipa competenta de imagine, pe care puterea portocalie n-o are (altfel, e.g., madam U ar fi trebuit sa dispara de mult din prim plan, ea fiind azi calu de bataie al demonstrantilor). Ce dovada mai tare vrei – deci a faptului ca Base are un PR catastrofal – decat faptul indubitabil ca Oranjeria n-a binevoit sa zica niciun simplu multumesc celor peste 300 de internauti care au semnat – chiar pe blogul ista – Apelul pentru realegerea lui Traian Basescu in 2009 sau faptul ca Sorin Iliesiu, unul din semnatarii acelui Apel, a ajuns astazi unul dintre cei mai radicali critici ai lui Basescu ? Sau ce, noi eram dusmanii lui Base sau niste tonomate ale mogulilor ? Exact cum spune Jeff Jarvis :

    Unul dintre directorii de la Dell spunea că politica firmei în ceea ce priveşte blogurile este “Priveşte, dar nu atinge“. Nu vi se pare insultător ? Vă ignoraţi clienţii ? Vă purtaţi ca şi cum nu am exista ? Cum v-aţi simţi dacă aţi da cuiva mii de dolari şi acea persoană v-ar ignora? Nu sunteţi obişnuit cu un asemenea tratament. Nici noi. E pur şi simplu nepoliticos. Acestor bloggeri le pasă suficient de mult încât să vorbească despre produsele, serviciile şi mărcile voastre. Aţi putea măcar să le răspundeţi.

  5. AVP Says:

    @Dl Goe (de la spam), Sorin Cucerai nu a fost niciodata banat pe acest blog si nu va fi, indiferent ce-ar spune aci, aloo… Si asta pentru faptul ca Sorin Cucerai – ca si Sorin Iliesiu – semneaza si isi asuma raspunderea.

    Pe cand tu nu apari la suprafata decat daca am chef sa apari, pur si simplu. Si asta pentru faptul ca tu n-ai nici macar un nume, darmite onoare. De pilda, azi n-o sa ma mai obosesc sa ma uit la spam, poate maine. Sa mai vedem.

  6. AVP Says:

    O rugaminte: poate cineva care se pricepe sa-mi spuna ce e cu IP-urile astea ale obraznicaturii penale „Dl Goe” ? Sunt proxy-uri ? 69.42.208.130 ; 67.159.5.242.

    Agresivul anonim – care ma tocane zi de zi la spam – se da american, probabil ca sa ne injure de peste Balta, deci nici macar de peste deal, „viteazul”. Daca isi inchipuie cineva ca e o glumitza sa ai de a face c-un astfel de individ, care iti consuma nervii si timpul, sau ca poti sa-l ignori pur si simplu, inseamna ca e un futil pe care nici nu se merita sa-l mai bagi in seama 😦

  7. Goldmund Says:

    AVP,
    eu am inteles ce ai vrut sa spui, iar eu nu am dorit sa arat decat ca si Presedintele are o ‘scuza’ in fata ‘presei aservite'(aia care apartine mogulilor).
    De PR-ul sarman si greselile Presedintelui nu o sa le repet si eu, dupa ce vad atata lume cum vorbeste despre „dictatura Basescu”(relativizand si banalizand astfel – unii banditzi, cu buna stiinta!! – dictatura criminala comunista!)si ca „Presedintele si Guvernul Romaniei au saracit tara” – ca si cand, odata cu venirea candva a USL-ului la putere, amaratii de pensionari vor avea un leu in plus in buzunar – iar asta, AVP, e de datoria ziaristilor sa explice ca nu va fi asa, ca nimeni nu va primi salarii sau pensii mai mari, doar daca tara asta va deveni mai bogata – si asta nu se poate peste noapte….Mai ales ca drumul pe care este acum Romania este singurul drum bun, chiar si daca ‘programul de austeritate’ ar mai ramane in vigoare…

  8. AVP Says:

    Goldmund, din pacate nu intelegi cu suficienta acuratete, ca si Skorpi sau alti amici care vad ca stau in papusoi si se uita la noi. Chestia cu PR-ul lu Dell or Basescu nu e un simplu moft, ci o problema esentiala pt cineva care vrea sa reziste in lumea afacerilor, ca si-n lumea politica (sau mai ales aici). De ani si ani ma caznesc – dupa puterile mele – sa atrag atentia asupra erorilor de PR ale acestei echipe politice cat de cat reformatoare (pe care am sprijinit-o si noi, cum am putut, din pur spirit cetatenesc), insa gomosii ciumpalaci guvernamentali (caci altcumva nu pot sa le zic) n-au binevoit, evident, sa ne bage in zeama. Iar acum ma tem ca e mult prea tarziu spre a se mai putea repara ceva in PR-ul potential salvator, si eu asta vreau sa subliniez. Problema de PR a d-lui Basescu si a PDL a fost tratata marginal si neglijent (mai ales in conditii de criza si de austeritate), lasandu-se totul pe seama charismei „piratului” si a zmecheroaselor scenarii ale dlui Lazaroiu. Iar observatia ta ca ziaristii ar putea acum sa explice nu stiu ce demonstrantilor dezlantuiti si care dispretuiesc in mod evident autoritatea, scuza-ma, insa mi se pare ca e doar o gracioasa naivitate.

    In rest, Doamne Ajuta !

  9. skorpion Says:

    am iesit din papusoi pentru ca vreau sa-ti spun ca am inteles foarte bine,
    mai ales ca am avut aceleasi probleme cu un DELL – identice ca cele din postare
    :mrgreen:

    si as mai adauga la problema PR inca ceva: stratagema aplicata de mass media latrinoasa sau vintoasa de spalare de creiere de bizoni non stop, zi de zi, fara sa omitem stilul de a vorbi al politrucilor uslinosi….mai rar la pedalisti…
    (basescu deseu toxic, sa-l omorim pe basescu, sa-i demolam, sa ii distrugim, ticalosul, mincinosul, betivul etc…..=> efectiv este greu de demolat in afara de a fi interzis acele canale de tv, dar cu poltrucii ce faci?)

    hai, pa
    🙂

  10. AVP Says:

    Nu numai antenele agresoare – despre care am scris nu o data – sunt de vina, dar si, mai ales, PR-ul catastrofal al puterii. Practic, acesta a fost inexistent, fiind inlocuit cu o scenarita diversionista de moda veche, de sorginte securista. Acum totul se va intoarce contra lor, – egzact cand ne era lumea mai draga, iar reforma fusese pusa in miscare, cat de cat 😦 Sa dea Domnul sa auzim numai de bine, iar oamenii sa-si revina in fire.

    Pe maine.

  11. Stely Says:

    Buna seara ,
    AVP,
    Sa dea Domnul ca cel /cei care sunt vizati in topicul asta destul de edificator ,sa invete de aci incolo din patania acestor manageri ai companiei de laptopuri ” Dell „. Stiu ca ai spus in nenumarate topicuri (in stilul tau) aceleasi lucruri . Este clar ca Traian Basescu nu prea a tinut cont de consilerii sai in ale PR-ului .Banuiesc ca le- a considerat niste mofturi si deci nu le-a dat importanta ,dar si ca a simtit ca ii ingradesc libertatea de actiune.De fapt nu a mai urmarit (in mandatul actual ) sa-si conserve imaginea de presedinte popular .El a urmarit sa-si duca la indeplinire programul cu orice pret ,simtind ca timpul este prea scurt cit sa -si pierda vremea cu chestiuni de PR . Desi sunt de acord ca a gresit ,netinind cont de semnalele (nu putine) venite ,fie de la fostii lui consilieri ,fie de pe forumuri si bloguri ,da, privind actiunile televiziunilor potrivnice ,de decredibilizare a sa prin diverse mijloace ,unul fiind EU , si ca sunt nu numai suparata ,dar si speriata ca s-ar putea duce( iata) tot efortul sau de pina acum pe apa simbetei , consider ca sunt mult mai multi oameni ca mine si ca tine care au discernamintul necesar sa vada corect faptele ,rezultatele ,si nu aceste greseli de PR. Eu nu vad cu ce l-ar fi putut impiedica EU sa faca Reforma institutionala. Pina la urma se va vedea (sunt convinsa ) ca nu l-a impiedicat ci chiar a facut o alegere buna 🙂 . Elena Udrea are rezultate bune ,mai ales cu turismul .De exemplu citeam deunazi cum Bucurestiul este pe locul 55 privind cele mai vizitate orase din 100 (nu stiu sigur) cu un nr. de 2,5 ?milioane de turisti straini . Cum adesea ai spus si tu cu alte ocazii ,faptele vorbesc.. Eu sper ca toata tevatura asta din strada va lua sfirsit si ca se va relua reforma in sanatate si cele ce mai urmeaza. Sper zau ca nici el si nici guvernantii sa nu se sperie si sa stopeze reformele. Sa-si duca crucea pina la capat ,chia daca vor pierde alegerile .
    P.S. Am citit zilele astea pe forumuri si pe diverse bloguri ,chiar de intelectuali (confrati de ai tai ) si m-am linistit. Privind comentariile de pe forumuri ,am avut impresia ca sunt mult mai multi cei care vad cu alti ochi(buni) situatia decit ceilalti infuriati..
    Uite aici un comentariu reconfortant :
    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11253026-nu-multumesc.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+hotnews%2Fyvoq+%28Hotnews.ro%29
    Cu privire la blogurile „intelectualilor lui Crin &Ponta ” este deajuns sa citesti blogul lui LIS si Alexandru Petria.

  12. Stely Says:

    AVP,
    As vrea sa stiu ce vrea sa spuna @anonimul agresor aici :
    „Saptamana de pauza in comentarea starii de fapt pe acest blog, pe care am decis liber sa o fac, ca urmare a unor excese vinovate , s-a incheiat.”
    Adica recunoaste ca a facut „niste excese vinovate „? Nu ar fi bine sa-l lasi sa detalieze ? Ce a vrut sa spuna ? Poate ca vrea sa-si recunoasca „vinovatiile ” si ca este hotarit sa contribuie la dezbateri, fara sa faca excese .

    Dar aici ? Mie mi se pare ca si ceea ce spune aici este un exces ( de gelozie sau chiar de invidie)
    6)” Se pare ca anturajul tau are efecte nocive asupra celor slabi de inger. Sunt stupefiat de nivelul intelectual la care a ajuns sa se manifeste Sorin Cucerai (un personaj cu nume, prenume, renume, cunoscut personal de catre Maria Ta,
    Am impresia ca intelectualul SorinCucerai pur si simplu s-a prostit, ajungand sa vehiculeze argumentari la nivelul lui rad-u hunor”.
    Si vrea sa-l faca pe Sorin Cucerai sa sa nu mai vina sa posteze aici. Sa fiu in locul lui Sorin Cucerai m-as supara .

    p.s. Primul IP (al doilea nu stiu) al” obraznicaturii penale “ este real si provine de la o firma din LA. Il poate cumpara sau imprumuta de la un prieten abonat la firma respectiva sau chiar poate e in vizita acolo ,etc …

  13. sorin cucerai Says:

    Aflu ca m-as fi timpit. Nu e exclus:))). Dar daca a crede ca partizanatul politic face rau democratiei ucigind spiritul civic (nu, domnule Goe, nu exista doar fani si anti-fani, ci si non-fani, aidoma neutrolilor de odinioara), daca a crede ca un protest civic (chiar si violent) e benefic democratiei – daca, asadar, a crede astfel de lucruri inseamna sa te timpesti, ei bine, prefer sa fiu timpit.

    Pe de alta parte, si eu imi amintesc, ca si domnul Goe, ca am fost de citeva ori banat pe blogul asta. Daca AVP ma va contrazice, am pus-o: inseamna ca sunt si timpit si senil:))).

    PS @ Stely, ati vazut ca am avut dreptate cind am spus ca protestul din Piata Universitatii e pur civic? Inteleg ca Ludovic Orban a fost azi in Piata si ca protestatarii l-au huiduit si l-au „invitat” sa dispara de-acolo. Sigur ca principalii huiduiti sunt Basescu si Boc, dar asta nu inseamna ca politicienii opozitiei ar fi priviti de protestatari cu mai multa simpatie.

  14. Stely Says:

    Sorin Cucerai ,
    Am vazut ,m-am edificat ,dar m-am si bucurat . 🙂 Sa vedem cum vor fi ele(huiduielile)interpretate de catre liderii PNL. Parca vad ca chiar asta isi doresc . Sa se autovictimizeze . Sper ca fanii (sustinatorii) PDL sa nu raspunda la provocari si sa stea linistiti la „locurili ” lor . Sa-i lase sa se faca de ris . Eu asa cred . Cine a mai vazut politicienii in strada ? Nu sunt destul de vizibili la televiziunile mogulilor ? Acolo pot spune orice prostii vor ,ca nu-i opreste nimeni si nici nu au cum sa simta flegmele si sa auda huiduielile antifanilor.
    P.S. Privind banarile ,daca au fost , dar nu -mi amintesc,cred ca au fost niste mici hirjoneli … Asa si eu am fost banata odata ,dar am inteles si nu m-am suparat …prea tare 🙂 In schimb @Goe le cauta cu luminarea . Banuiesc ca simte o placere extraordinara cind e banat. Altfel nu ar spune atitea ineptii ,rautati si minciuni , care ar enerva pe oricine le-ar citi.
    Stiu ce spun ,uite un mic exemplu :
    @Stely – Esti tare mamaie. Prea tare. N-o iscalesc. O dam anonima? Tare amuzanta… Dar de nenea Rongo nu zici nimica? Atat de tare esti hotarata sa-l ingnori pe dl.Goe in mari posturi off topic incat nu bagi de seama ca-i canta in struna genialului? Haide, tanti putina atentie distributiva, te rog.”
    Ce spuneti ? Merita ea afisata ? La ce si cui i-ar fi folosit ? A, si asta nu-i nimic pe linga altele care au fost deja afisate in vazul tuturor si mai ales al celor apropiati mie . Nici nu vreau sa-mi mai amintesc cit rau mi-au provocat . :evil : Ma si mir cum de mai sunt aici . Cred ca asta a vrut si iata acum incearca si cu dumneavoastra .

  15. sorin cucerai Says:

    Ne vrem cetatenia inapoi!:)

  16. rongo Says:

    Apreciez veritabilul dv. manifest, dle. Cucerai.

  17. AVP Says:

    Sorin Cucerai – repet ca nu ai fost niciodata banat pe acest blog, aloo ; daca s-a intamplat ca mesajele tale sa fie uneori usor defazate fata de ora la care le-ai postat tu, asta s-a intamplat din motive tehnice independente de vointa mea (fie ai postat subt un alt nick – si-atunci a trebuit sa astepti aprobarea de a intra pe for, conform regulii WordPress.com -, fie din alte cauze necunoscute mie). A fi banat inseamna a fi trecut pe lista speciala de ciumati, pus la beci si pazit de Akismet.

    Stely – asta-i culmea…oops. Zici ca si tu ai fost banata pe blogul meu ? Hai sa nu ne jucam cu vbele.

    In semn de protest fata de hartuielile demente la care ma supune sociopatu aflat actualmente la beciu lu Akisment, il pedepsesc cu ignore total pe perioada nedeterminata.

    Buna ziua.

  18. Stely Says:

    sorin cucerai &AVP ,
    Ma solidarizez cu voi .
    @sorin cucerai ,
    Sunt de acord cu initiativa acelui Apel si cu tot ceea ce ai cerut politicienilor sa faca .Ca sa vedeti ca nu mint iata ce am scris pe facebook :

    . ” Un Apel(o chemare ) la civism autentic ,pe care politicienii ar trebui sa-l receptioneze corect si sa-i onoreze cerintele. La fel si formatorii de opinie care au acceptat pina acum sa le faca jocul cintindu-le in struna prin toate mijloacele de informare. Iar cetatenilor le recomand sa nu se mai lase manipulati de ei ( fie pro sau contra )sa accepte sa iasa in strada, galagiosi si furiosi unii pe altii ,in asa fel ca nimeni (in special politicienii ) sa nu inteleaga ce doresc ei cu adevarat”

    AVP ,
    Sunt de acord cu protestul tau si ma solidarizez cu tine .
    p.s. A fost o banare mica (de vreo 5′) atunci cind i-am raspuns lui @rh intr-un fel pe care l-ai dezavuat . Dar,da, a fost o
    banare pentru apararea unui principiu si nu de ingradire a unor libertati. De fapt asa consider ca faci si cu @goe .Motiv pentru care am pus acel exemplu.De aceea ma si solidarizez cu tine.

  19. CMM Says:

    Eu văd, privind pe toate canalele, cum „ciumpalacii” din stradă memorează, procesează şi generalizează, trimit neîncrederea şi spre alte firme politice, cum şi voi aţi remarcat. Frica mea este că, în speranţa unui Macintosh. să nu primească unul contrafăcut…
    Meditând la tot ce am văzut şi la tot ce am citit aici, le sunt şi vă sunt recunoscătoare că au stimulat / aţi stimulat spiritul civic din mine.
    Mă întreb sincer ce ar fi potrivit să fac …
    Mai cred că PR-ul şi „ceea ce trebuie făcut”, în termenii meseriei mele: orientarea spre persoane şi orientarea spre sarcină, sunt feţele aceleiaşi probleme, elimini una, rupi foaia…

  20. AVP Says:

    CMM, avem şi noi aceleaşi preocupări civice ca şi tine, fără niciun fel de prejudecăţi şi pe cât putem fi de imparţiali, în condiţiile în care nu suntem afiliaţi politic.

    Fiindcă nu toata lumea are acces la Facebook, voi posta aci mesajul pe care i l-am transmis d-nei Raluca Turcan pe un fir de pe wallu dumneaei :

    Ani de zile ne-am rugat sa ne bagati si pe noi, astia prosti, dar multi, in seama. Insa ati stat mereu cu nasul pe sus (si nu ma refer neaparat la dvs.) Chiar si-n chestia cu Sorin Iliesiu la STVR, si chit ca n-aveati de gand sa-l nominalizati pentru acel post – fiindca altcineva era pe teava, pai cum draq -, puteati macar sa-i dati un raspuns politicos ; insa n-ati facut-o, iar astazi Sorin Iliesiu e in prima linie de la antenele pietii… Nu mai vbesc de Apelul ProBasescu din decembrie 2009, singurul apel de acest fel al unor intelectuali Ro, aloo, pe care nu l-a bagat nimeni in seama, asa cum ar fi fost normal si politicos. Va recomand inca o data, cu simpatie, de altfel, sa cititi ce spun specialistii despre feedback-urile obligatorii in era post-media : https://viorelpadina.wordpress.com/2012/01/17/dell-si-basescu/

    ps. CMM, fiindca zici ca ti-a placut pilda mea cu „pe cine pui in loc” si intrucat vad ca esti preocupata in continuare, ca si noi, ca nu cumva Macintosh-ul ce se anunta sa nu fie unul contrafacut, naiba, mi-am adus aminte ca am mai dat pilda asta pe-aci (cu mai multe amanunte strict autentice, repet), chiar cu ocazia publicarii primei cereri de demisie a dlui Sorin Iliesiu :

    https://viorelpadina.wordpress.com/2011/06/27/sorin-iliesiu-cere-demisia-lui-traian-basescu/

  21. Stely Says:

    CMM,
    Nu stiu in ce masura am contribuit si eu la stimularea spiritului civic din dumneavoastra. Dar chiar daca nu ma aflu printre „stimulatori ” ma bucur de rezultat. 🙂 Da ,prin natura meseriei puteti sa faceti ceva pentru cei care simt nevoia de un ajutor profesionist pentru a putea trece mai usor peste greutatile pricinuite de criza ; sa-i ajutati sa-si gaseasca singuri solutiile, precum si puterea (increderea ) in fortele lor . Cred ca o solutie ar fi terapia in grup pliata pe probleme sociale. Fie in centre speciale (cabinete) ,fie pe facebook si de ce nu pe blog . Asta daca am inteles bine ce ati vrut sa spuneti aici :”Mă întreb sincer ce ar fi potrivit să fac …
    Mai cred că PR-ul şi “ceea ce trebuie făcut”, în termenii meseriei mele: orientarea spre persoane şi orientarea spre sarcină, sunt feţele aceleiaşi probleme, elimini una, rupi foaia…”
    Apropo ,am vazut ca aveti deja cont pe facebook. Sau nu sunteti dumneavoastra aceea ? Daca da ,merg urgent sa va trimit o cerere de prietenie . Acceptati ?

  22. Stely Says:

    AVP ,
    Am fost pe facebook si n-am gasit mesajul tau pe care l-ai pus pe „wallul”Ralucai Turcan . Sunt curioasa daca iti va raspunde . Parca vad ca nu,si chiar ca s-ar putea sa te scoata si ea din lista ,la fel ca si ceilalti „tovarasi ” 😉
    p.s. CMM ,
    Am gasit un cont pe numele de CMM,dar nu m-am grabit sa trimit cererea ,intrucit nu stiu sigur daca este al dumneavoastra.

  23. AVP Says:

    Stely, vina este a mea, fiindca am dat un link gresit.

    Iata linkul real (il voi rectifica si-n celalalt loc):

    Scuze !

  24. AVP Says:

    Si nu, nu cred ca d-na Turcan va face greseala (pe care au facut-o deja colegii dumneaei mai mult or mai putin declarati, de la Avramescu la Neamtu) de a ma sterge din lista de friends.

  25. sorin cucerai Says:

    Hehe, m-au bagat si pe Contributors:).

    http://www.contributors.ro/dezbatere/reinventarea-civismului/

  26. CMM Says:

    Sunt multe de spus, iar mie îmi place scurtimea, căci îl iubesc pe Ion Creangă („am scris mult că
    n-am avut timp să scriu scurt”).
    AVP, cu ocazia primului apel pentru demisia preşedintelui, nu mi s-a părut că d-l Sorin Ilieşiu era aşa naiv în speranţele d-sale. Am testat asta când mi s-a ivit ocazia.
    Acum nu mai ştiu ce să cred şi aştept să văd ce va mai întreprinde. Orice ar mai produce însă -inclusiv lucruri cu care nu pot fi de acord -, iî sunt recunoscătoare pentru ceea ce a făcut pentru mine, începând cu apelul de condamnare a regimului comunist…
    Apelul acela a ajuns la mine ca ceva pentru elite. I-am scris uşor pasiv-agresiv că doresc din tot sufletul să condamn comunismul, dar vai..nu fac parte din „elite”. A înţeles şi a găsit împreună cu d-l Tismăneanu o soluţie pentru intelectualii obişnuiţi. Mie mi se pare o persoană de o sinceritate dezarmantă.
    Stely, am lucrat într-un proiect Grundtvig, în care se acorda voluntar asistenţă celor care se ocupau de persoane defavorizate, specific copii cu disabilităţi. Am lucrat inclusiv pe „neajutorarea învăţată , cu un grup de profesori, împreună cu o colegă psihodramatistă. Spectaculos, grupurile noastre de români au reacţionat cel mai bine la activităţile de învăţare…Ca să mai lucrez, am nevoie de un cadru…Cuget.

    A propos de PR, mi se pare ciudat ca d-l Baconschi, după gafele de comunicare din blogul d-sale , de pe 16 ian să fie desemnat spre a comunica cu org. ale societ. civile… Ca şi mine, nu toţi românii sunt elite…
    Nu mai vorbesc de atitudinea creştină.
    Dacă Isus Cristos s-ar opri prin Piaţa Universităţii, ce şanse ar avea EL?
    Căci se ştie cu cine se amesteca EL…
    Şi iată cum n-avui vreme să scriu scurt.
    Mulţumesc pentru înţelegere

  27. Stely Says:

    @sorin cucerai,
    Am vazut si ma bucur ca articolul este bine primit de cititori. Semn ca nu le plac partizanatele politice. Da,dar la un moment dat trebuie sa fim si partizani ,nu ? Macar in campania electorala si in momentul alegerilor . Astept cu nerabdare sa vad cum se va pozitona fiecare si ce partid va agrea. Promit ca in campania electorala n-am sa pronunt nici un nume si nici un partid ,ci doar rezultatele guvernarii si programele urmatoare ,iar daca in colegiul meu va candida tot „broscoiul ” de acum 4 ani ,nu va avea nici un spor . Nu il voi mai” inghiti.” Prefer „pas”, pentru prima data de cind votez. In ce priveste primarul am inteles ca PD-L vrea sa-l ” imprumute „pe al PSD-ului. La fel ,sa nu aud. 👿
    @CMM ,
    Felicitari pentru rezultatele „spectaculoase „..Asta inseamna ca ideea aceea incoltita deja , va avea sanse mari . Va doresc mult , mult succes!
    In ceea ce priveste intrebarea ,AVP,ne-a dat de multe ori raspunsul ,desigur dureros . Nici o sansa . EL fi rastignit a „n”- a oara. 😦
    p.s. Nu imi amintesc prea bine de gafele ministrului Baconski. Asta pentru ca sunt destul de multe si nu de azi de ieri. Nu stiu ,zau ,ce-i cu ei de nu-si gasesc comunicatori buni.

  28. sorin cucerai Says:

    @ Stely, fireste ca oricine are dreptul la o optiune politica. Chiar si la optiunea de a nu vota. Eu, de exemplu, am spus intotdeauna, oricui m-a intrebat, cu cine am votat sau cu cine intentionez sa votez. La fel, am spus si argumentele mele in favoarea acelui candidat sau partid. Dar n-am incercat niciodata sa conving pe cineva sa voteze ca mine, si nici nu m-am suparat daca prietenii mei aveau/au alte optiuni politice. Intr-o democratie, asta e perfect normal.

    Fiecare partid are militantii lui, membri de partid, care trebuie sa-i convinga pe oameni sa voteze cu candidatii partidului. Eu n-am sa fac niciodata treaba militantilor in locul lor. Nu vad de ce as face-o. Daca mi-ar veni vreodata ideea sa devin militant, m-as inscrie intr-un partid – si din postura asta m-as apuca sa lipesc afise, sa fac sau sa raspindesc apeluri politice, sa conving oameni si asa mai departe. Dar atita vreme cit ramin cetatean, nu voi face niciodata treaba militantilor. Pentru ca i-as invata cu narav:))) – le-as arata ca ii las sa nu ma trateze ca pe un cetatean.

    PS Cum v-am mai spus (cred), daca nu se intimpla ceva spectaculos, nici eu nu voi vota la parlamentare. Cit despre locale, daca la mine la Bucuresti va candida Nicusor Dan, cel de la „Salvati Bucurestiul” (inteleg ca e probabil sa o faca), voi vota cu el.

  29. Hantzy Says:

    Dar cine a avut politica de PR buna? Aroghy de Cornu?! Tariceanu?! Nici macar Voiculescu sau Vantu cu toate canalele lor n-au avut o comunicare mai buna.
    Baselu a marsat catarceste, ba chiar a plusat pe demonizarea Parlamentului. Pe langa aspectul profund nedemocratic, acum s-a fasait: cu miliarde de asumari de raspundere lumea nici nu mai stie ca exista parlamentari … si acum nu mai are ce momeli sa le arunce.

    Eu am sperat in NR. dar am vazut acum doo seri cum MN a incercat sa castige ceva puncte electorale, prefacandu-se ca-i critica pe pedelisti, pentru gesturi secundare. Dezamagire crunta! E pentru a doua oara dupa 1989 cand sunt dezamagit de politicieni. Prima data a fost acum doi ani, din cauza de Antonescu.

  30. Hantzy Says:

    sorin cucerai, felicitari pentru manifestul dvs!

  31. Stely Says:

    Buna ziua,

    Aici ,in linkul acesta ,am gasit niste raspunsuri si concluziile unui sociolog , ocazionate de protestele actuale pe care (recunosc) le-am considerat a fi incoerente si fara o anume miza .

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11258207-anima-protestatari-sunt-grupurile-atat-eterogene-cel-putin-varsta-care-scopul-demonstratiilor-sociologul-mirel-banica-discuta-online-cititorii-joi-ora-10-00.htm

    Desi am indicat linkul ,am adus aici citeva din intrebarile puse si bineinteles raspunsurile date .

    Intrebare:

    2. Interesele pecuniare ale majoritatii persoanelor care au iesit in strada nu sunt de fapt in contradictie cu interesele Romaniei de reformare a statului, combatere a evaziunii, eliminarea coruptiei, a ajutoarelor sociale nejustificate de exemplu pentru revolutionari falsi, pentru cei care au alte surse de venit si totusi cer sa fie ajutati de stat etc ?

    Raspuns :
    Este clar ca cei care ne guverneaza sau o parte din ei sunt niste oameni sincer interesati de acele piedici care stau in calea bunei functionari a societatii in ansamblul ei. Exista o diferenta foarte mare intre masurile declarative si cele care sunt puse in practica. TOATE TARILE din Europa care vor sa reformeze statul au probleme sociale. Un reformator nu trebuie sa fie iubit de popor, el trebuie sa fie doar eficient. Problema Romaniei este in acest moment ca „reformatorii” nu sunt nici iubiti, nici ascultati, si nici tocmai eficienti. Iar acest tip de revolta face parte din ceea ce un mare sociolog polonez Z. Baumann denumea „costul uman colateral al mondializarii”. Parerea mea este ca va trebui sa ne cam obisnuim cu el.

    Intrebare :
    4. Orice revolta are nevoie de lideri pentru a fi credibila . Care sunt acei lideri de opinie care sa credibilizeze si sa duca manifestatiile recenta la un rezultat?

    Mirel Banica:
    Raspuns:

    „Societatea romaneasca a fost de multa vreme o societate fracturata, cum spuneti dumneavoastra. Nici regimul comunist care prevedea o simfonie intre clasele sociale si o stergere treptata a diferentelor nu a reusit sa aduca aceasta pace sociala. Dupa 1990, diferentele s-au mentinut si amplificat si mai mult dupa un scenariu care este propriu nu doar societatii romanesti, ci si altor tari occidentale mult mai avansate decat noi.
    Clasa muncitoare nu prea mai exista, intelectualii sunt saraci si nebagati in seama – ei fiind, de altfel, marii dezamagiti ai Revolutiei din 1989. Iar cei care s-au imbogatit dupa 1990, dupa cum vedem in aceste momente, sunt suspect de tacuti. Spuneti ca orice revolta are nevoie de lideri. Eu indraznesc sa adaug – cat se poate de neutru – ca acest tip de revolte, pentru a „reusi” (cu ghilimelele de rigoare) au nevoie de lideri carismatici. Nu vom face acum teoria weberiana a carismei, dar este foarte clar ca acel lider carismatic, acel Mesia, asteptat nu doar de demonstranti, ci si de cei ce tin strans telecomanda televizorului in mana, nu-si face aparitia decat in mod spontan. Nu poti fabrica un lider carismatic. Nu exista reteta. Noi suntem inca departe de aparitia unui astfel de lider, eclozat direct pe treptele Teatrului National sau din diverse laboratoare politice ceea ce va face, in opinia mea, ca aceasta revolta sa osteneasca si ea in cele din urma.”

    Intrebare:
    http://www.metrolic.com/romania-and-hungary-sanctioned-by-the-european-parliament-179347/

    2. Dupa ce Romania este sanctionata, Igas anunta ca jandarmii vor fi recompensati petru merite deosebite!!!!
    Cum se explica aceste decizii?

    Raspuns:

    Cred ca si aici am vazut pentru prima oara din 1990 o mare schimbare: iarasi e vechea problema memoriala a Romaniei in care fortele de ordine au fost asociate intotdeauna cu un soi de conspiratie a puterii, cu un mecanism care asculta si executa etc. Pentru prima oara dupa 1990, eu consider ca avem o individualizare si o vizibilitate pozitiva a fortelor de ordine, oricat ar parea de paradoxal. Fortele de ordine au redevenit forte de ordine. Recuzita lor s-a schimbat, jandarmii romani arata „foarte europeni”. Modul de a comunica cu publicul e fundamental restructurat. Modul de a actiona pe teren s-a schimbat si el. Numai cine este orb sau rauvoitor nu recunoaste acest lucru. Mie personal, o jandarmerie profesionalizata si autonoma imi da incredere.
    Aceste miscari sunt foarte imprevizibile. Pornesc de la cauze imprevizibile, iar capacitatea de mobilizare a jandarmilor, capacitatea de a MENTINE ordinea este pusa la grea incercare. Ei au devenit insa o parte a acestei mari piese de teatru numita „protestul din Piata cutare”. Eu sunt in TOATA LUMEA foarte vanati atat de televiziuni, cat si de manifestantii dotati cu camere pe telefoanele mobile ceea ce sporeste gradul de confuzie privind evenimentele in desfasurare.

    Concluziile mele :
    1.Paradoxal , protestele au demonstrat ca ,ceea ce era pina acum doar un deziderat pe hirtie -reforma institutionala a Statulu – este acum o realitate (in plina desfasurare ),demonstrind ca sintagma „vointa politica ” este si ea o certitudine.
    2.Deasemenea (tot paradoxal ) ca in Romania este democratie ,deci nici vorba de dictatura Basescu .
    3. Protestele ,desi au inceput sa devina ceva mai coerente ,nu au o miza din cauza lipsei de lider. Lider care din pacate nu se prefigureaza a iesi curind la suprafata.
    4. Jandarmii „e cu noi ” 🙂 Si eu cred , asa cum si acest domn sociolog spune :”Fortele de ordine au redevenit forte de ordine. Recuzita lor s-a schimbat, jandarmii romani arata „foarte europeni”.
    5. Nu stiu ce vor spune analistii politici ,sociologii ,jurnalistii ,bloggerii ,etc .despre mitingul USL ,dar in opinia mea , desi pare destul de amplu (un numar mare de sustinatori ) el este doar bine organizat ,dar nu va aduce(USL-ului) nici un cistig politic . Nici guvernul si nici TB nu vor demisiona , nici alegeri anticipate nu vor fi , deci vor fi la termen si comaste.
    P.S. Prefigurez ca de maine incolo va fi liniste.

  32. monyf Says:

    @Sorin Cucerai
    si eu va felicit pt apelul dvs preluat pe Contributors,ceea ce-mi intareste convingerea ca, civismul nu e mort,nu trebuie cautat in alta parte ,decat in noi insine, ceea ce,intr-un fel va clatina argumentatia 🙂 in privinta politizarii excesive a oricarei forme de manifestare a liberei expresii.Poate,ca din pozitia mea de sustinator fidel(onest) 😉 al pdl-ului, nu voi putea fi foarte obiectiva ,convingatoare,dar cred ca libertatea ”furata” ,pe care unii o cer inapoi virulent,nu a avut nici o tangenta cu partidul pe care-l sustin,atata cat a fost la ”butoane”,iar politizarea functiilor publice are legatura numai cu caracterele noastre si nu neaparat cu ale conducatorilor nostri. Si va spun asta ,pt ca am exemple multiple de tineri care au reusit in viata ,si inca f bine,fara sa fie angajati politic, ci numai prin competenta lor ,prin educatia pe care au primit-o.Nimanui insa nu-i puteti lua dreptul sa aibe simpatii politice,sa fie mai vocal sau nu,atunci cand in tara este democratie . Pt ca dupa logica mea primara,daca ar fi altceva,nu s-ar auzi nici musca. Cred ca n-ati uitat ! Aici intervine insa,dn nou caracterul fiecaruia,invidia si lenea ,avand radacini adanci in fiinta noastra,prea multi fiind aceia care vor sa parvina prin orice alte mijloace in afara competentei si sudoarei lucrului bine facut. Este f usor sa strigi si sa arati cu degetul,sa arati in jos,cu degetul,cu chiorul ,cu diktatorul,sa repeti pana la obsesie minciuni ,care normal ca lasa urme in mintea celor care au crezut ca sustinand pe cineva va veni la schimb si recompensa . Va doresc sa aveti cat mai multe articole care sa schimbe mentalitati in bine !

  33. Goldmund Says:

    1-Purtatorul de cuvant al Jandarmeriei vorbeste pe TVR(acum cateva ore) de cca. 1500 manifestanti in Piata Universitatii, opozitia vorbeste de „cel putin dublu”(domnul Melescanu), iar antenele si ‘altele’ vorbesc de cel putin 10 mii de manifestanti.
    2-in fostul RDG(Germania comunista), care azi face parte din RFG(din 1990, 3 Oktober)partidul fostelor secaturi comuniste, PDS(nu PSD!-sic!)au un procent f. mare de alegatori, in unele regiuni sunt chiar la guvernare cu socialistii germani.
    3-frigiderul Siemens-Bosch si bloggerii chinezi:
    un razboi inedit.http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/blogger-zertruemmert-siemens-kuehlschrank/5867262.html?p5867262=all
    Un blogger a incercat sa schimbe un frigider care avea defecta usa. Responsabilii service-ul local nu au reactionat prompt. Blogger-ul respectiv a scris pe ‘microblog(twitter-ul chinezesc)problemele avute cu responsabilii de la Siemens, c h i a r daca acestia au reactionat la sesizarea lui… Bulgarele de zapada a fost rostogolit….iar valea e adanca in China. Firma Siemens a reactionat promt la e-mail-ul bloggerului chinez, a trimis specialistii la el acasa, dar degeaba! Bloggerul e suparat pe firma in primul rand pentru „calitatea slaba a produselor” ei(!) Astfel, bloggerul a speculat momentul, a organizat actiuni teatrale in spatiul public si a distrus in pietze mai multe frigidere(!) ale concernului german. Actionismul i-a adus o reputatie si popularitate mare in intreaga China…
    In loc de concluzie, multe semne de intrebare
    Ce inseamna in acest caz un PR bun?! Ce inseamna in cazul estului Germaniei o politica buna la nivel de tara(oricum, ‘locomotiva Europei!’)cand acolo sunt alesi (cu peste 20%!)in continuare fostii comunisti si securisti ?!
    Ce inseamna un PR bun, dar o televiziune in mana voiculestilor?
    Inca o data, cunosc cel putin in parte greselile Presedintelui, gafele lui, perlele lui, purtarile lui….

  34. Goldmund Says:

    PS
    am mai scris cel putin odata si aici:
    Romania are nevoie de politicieni mult mai buni decat politicienii actuali din Parlament si Guvern, de un Presedinte care sa
    r e p r e z i n t e tara cu cinste si demnitate.

  35. AVP Says:

    Sa speram ca oamenii se vor linisti, iar politicienii provocatori si media iresponsabila (de o parte si de alta) vor renunta la isterizarea bietului bobor. Sa speram de asemenea ca Base va iesi la televizor si ne va vorbi despre iarna romaneasca, aloo, lasand naiba arabilor primavara lor. Dar sa n-apara iar cu poantele deja cam rasuflate si cu mistourile indoielnice, caci nu mai e de gluma.

    Atata sa faca: sa le ceara scuze romanilor pentru faptul ca sunt nevoiti sa suporte enorme sacrificii si sa le promita ca alegerile ce vor veni vor fi perfect libere. Si ca cea mai mare grija a sa e sa predea tara macar linistita, daca nu felixita, n-asa?, celor care se bat cu pumnii in piept ca vor face si vor drege. Iar daca-i are cu ceva la mana, sa ne spuna acum, inainte s-ajungem o jungla nebuna. Si indiferent daca asta il va afecta si pe el personal, ca om iepocal… Sa spuna !

    Pe maine.

  36. Hantzy Says:

    Sa promita?! Cine? Politicienii provocatori?!
    Sa spuna acum?! Cine? Aia de sustin acum ca protestele sunt noile mineriade, dupa ce le aplaudara pe cele originale sau cei care, dupa ce-si facura titlu de glorie din emblema de golan, se urcara in barca contestatilor de atunci?

  37. AVP Says:

    Ai si tu dreptate, Hantzy. Din pacate.

    Postare noua, straveche…

  38. AVP Says:

    @sorin cucerai – comunicatu ala e frectie pe un picior de lemn, asa cum sunt toate comunicatele ong-urilor sau ale societatii civile ro (in afara celor emanand de la Sorin Iliesiu, care nu s-a ascuns niciodata dupa deget, ca ne place sau nu de acest stil) ; atata timp cat comunicatu nu-i indica pe faptasi si nu da exemple clare de incitare la violenta si de manipulare, vorbim ca sa n-adormim.

  39. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

