Vor învinge islamistii in Egipt ? Ei, si ?

Sigur că e oarecum firesc ca lumea creştină, dar nu numai, să se sperie de perspectiva venirii forţelor islamiste la putere în Egipt sau în altă ţară arabă, în locul vechilor structuri din sistemul ticăloşit de acolo, asta dacă judecăm Frăţia Musulmană exclusiv după look-ul regimurilor fundamentaliste din Afganistan sau Iran, e.g.  Dar hai să fim oneşti : dacă din perspectiva de azi, ecumenică, tolerantă şi postmodernă, am judeca lumea creştină după vremurile în care creştinismul era unica religie de stat, prigonitoare a tuturor celorlalte religii sau a ereticilor şi vrăjitoarelor, prin Inchiziţie sau prin alte organe bisericeşti, statale ori parastatale, nu-i aşa că nu prea ne-ar mai veni să credem că religia adoratoare a blândului Christ înseamnă eminamente sentimente duioase, pioase sau mărinimoase faţă de celelalte mase de semeni mai mult sau mai puţin păcătoase ? După cum astăzi, bunăoară, şi din perspectiva noastră  pro-occidentală, nici nouă nu prea ne vine să credem că Islamul e religia păcii şi toleranţei, aşa cum susţin mahomedanii, asta fix în timp ce prigonitorii versetelor satanice sau talibanii care-i mătrăşesc pe soldaţii Satanei până şi-n neutralitatea ambulanţei fac să clănţănească dinţii Americii, Germaniei sau Franţei (care şi ea, fiindcă veni vorba, n-a fost chiar o mieluşea, n-aşa?, când găzduia, pe vremea Nopţii Sfântului Bartolomeu sau a Cetăţeanului Robespierre, crime contra umanităţii strigătoare la cer, fapte nici măcar totdeauna inspirate de o fanatică dragoste faţă de Zeul învăluit în mister din Sfântul Crez, ci chiar – cică – de credinţa în Raţiune şi-n fraţia, egalitatea şi dreptatea bonomului, vai, mic-burghez… oops).

În fond, dacă în cea mai mare parte a Europei civilizate se află la puterea statală partide ce-şi zic creştin-democrate, de ce n-ar veni la putere, în ţările arabe proaspăt eliberate, partide ce şi-ar zice muslim-democrate ? Miezul problemei cu pricina constă în altceva decât în sintagmele, care nu spun nimic în sine, „creştin-democrat” sau „muslim-democrat” ; şi anume, e vorba ca politicienii responsabili, fie ei creştini sau islamişti, să aibă grijă ca enunţurile  cu conţinut religios din titulatura partidelor lor să nu se malignizeze, la un moment dat, iar fundamentalismul imanent ce zace în orice religie să nu cotropească instituţiile statale secularizate, a căror existenţă e garanţia ultissimă a statelor civilizate, cea care asigură că fanatismul religios nu va întuneca mintea conducătorilor politici, ce trebuie să se păstreze totdeauna cu picioarele strict în realitate, aloo, dând – adică – Cezarului ce-i al Cezarului şi lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu, da, însă fiecăruia în Casa sa, iar nu amestecând una cu alta, dreaa…

Faptul că-n Egipt sau în lumea arabă smulsă din ghearele satrapilor quasi-medievali fraţii musulmani par totuşi să capete o anumită prevalenţă faţă de forţele secularizante şi faţă de liberali se explică mai mult prin refularea lumii arabe spre ea însăşi, spre valorile-i tradiţionale şi spre idealurile revoluţiilor proaspăt-eliberatoare, animate de sloganuri precum libertatea şi dreptatea (aşa se şi numeşte partidul muslimilor din Egipt: al libertăţii şi dreptăţii, dacă nu mă înşel), iar nu prin dorinţa majorităţii alegătorilor de a promova, doamne fereşte, fundamentalismul islamic, chiar dacă vor fi existând desigur destui fanatici religioşi ce-ar dori să se întâmple acest lucru (aşa cum există şi fundamentalişti creştini, mozaici sau budişti). Însă în niciun caz nu se poate susţine că tineretul gherilei digitale, de exemplu, care a fost principalul motor mecanic al revoluţiei din Piaţa Tahrir (căci bujia dătătoare de scânteie demaratoare va fi venit pe alt fir…oops) doreşte altceva decât democraţie şi dreptate socială şi că nu va repudia orice extremism în viitor (înşişi reprezentanţii politici ai Frăţiei Musulmane spun că ei vor o frăţie parlamentară naţională, iar nu o frăţie neapărat musulmană). Şi oricum, cei care au făcut posibil ca revoluţiile portocalii ale afro-asiii să iasă victorioase din bătălia cu regimurile dictatoriale şi ticăloase nu vor lăsa, folosindu-se la rigoare fix de aceleaşi mijloace mai mult sau mai puţin oneroase, voila, ca idealurile iasomiei să fie deturnate de vreo altă khomeinică dambla.

43 răspunsuri to “Vor învinge islamistii in Egipt ? Ei, si ?”

  1. Stely Says:

    Vad ca partidele islamiste au cistigat deja intr-un prim tur de scrutin ,dar bine macar ca sunt divizati si nu ca FSN-ul de la noi .Hmm ! Recunosc ca imi este teama sa nu se inlocuiasca o dictatura militare cu una religioasa .

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-10857135-egipt-islamistii-obtinut-65-din-voturile-exprimate-primul-tur-alegerilor-legislative.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+hotnews%2Fyvoq+%28Hotnews.ro%29

  2. AVP Says:

    Crezi ca cei care au aprins scanteia revolutiilor iasomiei nu au luat in calcul si o asemenea eventualitate, analizand-o in toate ungherele sale chiar si pentru un termen lung, nu doar scurt sau mediu ? Hai sa nu fim speriati de bombe si nici sa judecam exclusiv din punctul nostru de vedere, strict crestin sau occidental.

  3. AVP Says:

    În ce mă priveşte sunt convins că islamiştii moderaţi vor face coaliţia necesară guvernării împreună cu forţele liberale, iar nu cu islamiştii conservatori. Numai în felul acesta noul guvern egiptean va deveni un partener credibil pentru lumea occidentală, de care Egiptul are neapărat nevoie pentru reconstrucţia şi modernizarea sa.

  4. Stely Says:

    Da, analiza ta este si acum cit se poate de lucida si desigur imi inspira siguranta si optimism. Cu atit mai mult ca ,din cite vad, nici pe Fb nu s-a speriat nimeni .Nici macar cei doi „pretini” ai nostri :@Riddick & Despina 🙂 Este adevarat ca fara sa vreau iau in calcul si un anume pdv al meu ca crestin ortodox cit se poate de… moderat 😳 Nu sunt de acord, nici macar cu introducerea religiei in scoli. Mi se pare o forma de indoctrinare ,aproape de prozeltism .
    P.S. Zilele astea am avut ocazia sa stau de vorba cu un medic tinar (oltean din Craiova ) care m-a uimit cit de habotnic
    dpdv religios era . Da ,pot spune ca era chiar fanatic. La inceput i-a placut conversatia cu mine ,dar cind i-am povestit despre tine si viziunea ta despre D-zeu , Planeta Ou si „Evanghelia dupa mine ” te-a si catalogat,nu spun cum 🙂
    A doua zi cind m-am dus din nou la laborator (acolo lucreaza ca medic de ) nici nu s-a uitat la mine ,mai ales ca nefiind insurat ,i-am spus vor fugi fetele de el . 🙂
    pps .Si eu m-am gindit ca asta ar fi o solutie rezonabila :coalitia cu liberalii . Depinde insa si de presedinte ? ,care chiar nu stiu cum va fi ales si cind.

  5. AVP Says:

    Stely, doctorasul respectiv e un mic homulet deja talibanizat de iresponsabila politica a introducerii religiei in scoli si a agatarii icoanelor de pereti. In curand, urmeaza probabil sa-l numim pe Patriarh seful neoficial al statului nostru crestin si democrat, iar pe urma sa incepem sa ne revoltam vazand ca Islamistii fac si ei acelasi lucru. Si bineinteles ca vom concluziona ca aia sunt talibani fundamentalisti, iar noi crestin si democrati futuristi 🙂

    Ai nostri fariseii nu cunosc nici vorba aia straveche: ce tie nu-ti place altuia nu-i face.

    Revenind on topic, presedintele Egiptului va fi ales la alegerile ce vor avea loc pana in iunie 2012 si va fi cel mai probabil ElBaradei (asa cum am prevazut de la bun inceput – vezi fotografia de la topicul „Revolutiile portocalii ale afro-asiii”).

  6. Stely Says:

    Pai tocmai de aici au plecat si temerile mele privind cistigarea alegerilor de catre partidele islamiste . M-am gindit ca ,daca la noi tinerii de acum sunt cuprinsi de febra religioasa (aproape talibanica ,da, asa i-am spus „doctorasului ),dar la ei ca , iata, s-au si organizat in partide islamiste , cu doctrina clara si platforma de guvernare? Temerile unora stau insa in politica fata de Israel .Cred ca sunt speriati ca vor distrugerea statului Israel si se vor alia cu Iranul ,care deja ameninta cu ub razboi distrugator.

  7. AVP Says:

    Asa zicea şi Sadam Husein, Stely, si am vazut cum a fost. Sa nu uitam ca intre posibilii combatanti in nedoritul de nimeni razboi va exista o diferenta tehnologica de secole. De altfel, dupa cum am spus deja, dar vad ca vbesc cu peretii astia de sticla :), „revolutiile iasomiei” tocmai de aia au avut si au loc: spre a se crea garantia ca statele din zona vor sta in banca lor, daca va incepe vreun razboi cu Iranul. Sa speram insa ca iranienii vor da dovada de rezonabilitate si nu se vor mai juca cu focul. Cat despre Israel, la fel.

  8. Stely Says:

    Dar cu China ce se aude ? Ca n-am avut timp sa ma informez . Stiu doar ca a amenintat ca ,daca SUA vor ataca ,se vor alia cu Iranul . Si asta mi se pare destul de alarmant .

  9. AVP Says:

    Asta o fi zis-o vreun CVT al chinezilor. Ce treaba ar avea China sa-si puna pielea la saramura pentru galagiosii conducatori ai Iranului ? Nici macar nu sunt de aceeasi religie.

    Pe maine.

  10. Stely Says:

    Da 🙂 Noapte buna!

  11. Curios Says:

    @Stely Says:
    4 decembrie 2011 la 21:23
    „P.S. Zilele astea am avut ocazia sa stau de vorba cu un medic tinar (oltean din Craiova ) care m-a uimit cit de habotnic
    dpdv religios era . ”
    HABÓTNIC, -Ă, habotnici, -ce, adj., s. m. și f. (Persoană) care respectă cu scrupulozitate exagerată prescripțiile religiei; bigot.

  12. Stely Says:

    @Curios ,
    POST-SCRIPTUM s.n. Adaos (ocazional) la o scrisoare după semnătură. [Abrev. P.S. / < fr., lat. post-scriptum].
    Asadar ,unde-i adaosul tau la topicul de fata ? 🙄 Mersi ,totusi ,pentru definitia exacta . Eu o mai folosesc si cu alte ocazii . Spre exemplu cind le spun unora ca exagereaza pina la epuizare cu munca ,uitind de odihna sau chiar de distractii . Asa ca am tinut sa precizez despre ce habotnicie este vorba, in cazul tinarului medic.
    p.s. Astept "adaosul "tau on topic . 🙂

  13. AVP Says:

    Stely, am impresia tot mai acuta ca prin religiozitatea asta habotnica sau talibanica ne-am intors deja in evul mediu… 😦 Nu e departe ziua cand papii, dar mai ales popii, fie ei islamisti, crestini, mozaici sau buddisti, aloo, vor cere arderea pe rug sau excomunicarea unui nou Giordano Bruno, a unui nou Galilei sau a unui nou Voltaire, iar in numele religiei se vor reface cele mai mari crime contra umanitatii, mai mari si decat ale ateilor sau paganilor… 😯 Iata, pana nici intelighentissimei si supercultei noastre pretine, Florentina, nu i-a prea placut topicul de fata (care nu invita de altfel decat la toleranta si la intelepciune ecumenica, atunci cand judecam problema „islamismului”, islamism pe care prea multi il confunda cu fundamentalismul islamic, ignorand cu voiosie ca exista si un fundamentalism crestin, pe care poate ca chiar ei, intolerantii irascibili, il practica). Se confunda religiozitatea cu practicile de cult si sfintii lui Dumnezeu, care in opinia mea nu pot fi decat marii heroi ai cunoasterii, marii oameni de cultura si in primul rand marii creatori, cu „sfintii” beatificati ca atare de niste pacatosi – ca tont homu – popici, cel mai adesea curat obscurantisti, beatificare ce se face prin ritualuri cultice ramase din orice punct de vedere la nivelul unei umanitati arhaice, a unor „tropice triste”, ca sa nu zic salbatice… Vai de vai ! 😦

    Ce sanse are un ganditor subtilissim si un creator inovator cu turbomotor intr-un asemenea simplicissim bobor, ramas ca mentalitate pe vremea ceaslovului lu popa Smântâna, al moastelor, tamaierilor, calusarilor, telenovelelor, militienilor, culturnicilor, conilor leonizi si efimitzelor, titircilor inima-rea, tovilor si baietilor, pilelor si relatiilor…?

  14. Stely Says:

    AVP,
    Afla ca exact asta m-a uimit si pe mine in discutia mea cu „doctorasul „.I-am cerut sa-mi spuna ce inseamna pentru el iad”, rai sfint ,Dumnezeu si Diavol. Afla ca explicatiile lui nu au fost cu nimic diferite de cele ale mamei mele ,care saracuta de ea mi-a spus la un moment dat – disperata de indaratnicia mea de a nu accepta asa cum ii vede ea pe Dzeu , biserica ,preoti -ca ma uraste . I-am spus doctorului asta si mi-a spus ca nu m-a batut mai mult atunci cind trebuia. I-am spus apoi ca pina si un copil ( baiatul meu la virsta de 5 ani ) preocupat fiind de existenta lui Dzeu a avut o explicatie asemanatoare ,fara ca eu sa i-o spun pe a mea. Ei ,afla ca el a fost primul care m-a determinat sa cred ca nu am gresit si nu am facut nici un pacat vazindu-l pe Dzeu altfel decit altii. . Doctorul mi-a dat aceeasi explicatie privitor la baiatul meu ,pa care desigur nu l-a/ne-a batut bunica-su (preotul) la timp .Dupa parerea lui, „bunica-su „, nu ar fi trebuit sa fie preot pentru ca n-a putut sa ne convinga . Da ,este uimitor cum crede ca Dumnezeu ii pedepseste pe oameni dupa vorbe si nu prin faptele lor rele .Ca Dumnezeu ii iubeste pe oameni pentru ca se inchina si-l invoca si nu pentru faptele lor pline de har si de dumnezeire . Ii respinge pe cei care au adus omenirii binecuvintatele lor binefaceri si prefera sa se inchine la sfintii din biserici. Da ,si respinge pina si catolicismul . Cit despre Papa nici sa nu auda de el . In final i-am spus ca nu este nici o deosebire intre talibanismul lui ortodox si cel islamist . Iata deci ca iti dau dreptate cind invoci intoarcerea la evul mediu si talibanismul, care i-a cuprins pina si pe ortodocsi. Chiar asta am vrut sa spun ieri : de ce sunt ingrijorata de venirea la putere a partidelor religioase din Egipt . Ca ,daca s-ar putea si la noi ,un asemenea partid ar fi votat cu siguranta de peste 30 % din cetateni si poate chiar tineri scoliti.
    P.S. Cel de-al doilea care mi-a confirmat ca nu gindesc cu pacat (gresit )privitor la Creatie , legatura Ei si a mea cu Dumnezeu , esti tu,AVP.
    Prin urmare pot sa-ti raspund la intrebarea ta de aici :
    „Ce sanse are un ganditor subtilissim si un creator inovator cu turbomotor intr-un asemenea simplicissim bobor, ramas ca mentalitate pe vremea ceaslovului lu popa Smântâna, al moastelor, tamaierilor, calusarilor, telenovelelor, militienilor, culturnicilor, conilor leonizi si efimitzelor, titircilor inima-rea, tovilor si baietilor, pilelor si relatiilor…?”

    Sunt din pacate sanse mici .As zice de 1/1000 ? Sau nici atit ?

  15. Stely Says:

    AVP,
    „Iata, pana nici intelighentissimei si supercultei noastre pretine, Florentina, nu i-a prea placut topicul de fata (care nu invita de altfel decat la toleranta si la intelepciune ecumenica, atunci cand judecam problema “islamismului”, islamism pe care prea multi il confunda cu fundamentalismul islamic, ignorand cu voiosie ca exista si un fundamentalism crestin, pe care poate ca chiar ei, intolerantii irascibili, il practica).”

    De unde ai tras concluzia de mai sus, privitor la Florentina Borgovan?! Am fost pe „feisbuc” si n-am gasit nimic . Numai o postare a tatonului aa.
    Cred ca sunt si ei putin speriati ,intrucit vad in islam un fel de comunism ,iar in partidele care au paricipat la alegeri un fel de FSN.

  16. Stely Says:

    M-as bucura ,daca Florentina Borgovan si chiar tatonul aa ,ar veni aici sa-si spuna parerile si temerile lor .

  17. AVP Says:

    De obicei Florentina da like linkurilor mele, insa de data asta a facut-o pe mortu-n papusoi… oops. S-ar putea sa interpretez eronat tacerea ei, dar n-as crede. Sunt sigur ca nu i-a placut linkul meu despre islamisti si as fi inclinat sa cred ca asta se datoreaza ortodoxismului sau cam prea apasat. Am vazut, de altfel, ca atat Florentina, cat si Adrian Merfu, sunt de acord cu ora de religie si cu icoanele cultice din scoli, ceea ce mi se pare un lucru de mirare la niste intelectuali de talia lor. Cum sa nu observe niste oameni de o asemenea calitate ca pe termen lung o astfel de educatie nu poate conduce decat la talibanizarea natiei statistice si la taierea avantului pentru orice fel de avangarda intelectuala ? Cat despre tatonul, nu-mi mai fac de mult aproape nicio iluzie in privinta sa, din pacate. Asa ca nu mai tot canta ca o pitulice ranita, tot-tot oi atrage vreun uliu soricar p-acilisa… 🙂 Sau ce, te pleectisesti cu mine, soro ? 🙄 Pai, nimeni nu te retine aci, cum ar veni. Stii bine ca eu nu rog pe nimeni sa ma viziteze si nu gonesc pe nimeni, decat pe obraznicaturile cele mai desantate.

  18. Stely Says:

    Nu ma „pleectisesc ” de loc ,dar chiar as fi vrut ca Florentina Borgovan sa vina aici sa te infrunte si sa spuna cu curaj ,ce crede despre topicul tau de acum ? Cum se face ca te adora pe tine ca poet extraordinar ,dar nu impartaseste conceptia ta despre Dumnezeu si Planeta Ou ? Daca ea nu este de acord cu tine ,inseamna ca nu-ti accepta scrierile decit ca stil ,dar ce sunt ele fara continutul sau ?

  19. Dl.Goe Says:

    @Stely – Dar pana si dumnezeul tau AVP, îi pedepseste pe oameni exclusiv dupa vorbe si nu dupa faptele lor rele… Asa ca nu vad ce te mira asta la altii Dumnezei. Vrei sa zici ca religia avpeista ar fi mai buna decat cea ortodoxa? Hm! Asa o fi… Am auzit ca si dânsul viseaza sa se introduca in scoli. Alta religie. Tot un drac. Dar mai sarac. P.S. Muslim-Democrat vs Crestin-Democrat? Astea sunt povestile Seherezadei din 1001 de nopti arabe… De ce nu s-o infiinta oare SUA(2) (Statele Unite Arabe). Aceeasi limba o au, aceeasi religie o au… aceleasi camile, aceleasi turbane, acelasi desert sub turba. In fine islamiste sau neislamiste guvernele alea din provinciile arabe, vremelnic separate in state independente, sunt petroliste toate. Au petrol care nu-i al lor ci al lumii intregi. Si pentu ca-si imagineaza ca ar fi al lor si numai al lor, au venit si altii care au pretins ca ar fi al lor si numai al lor (anglo-americanii) si care au avut mai multe succese pe linia asta. Dictaturile alea insomniace adormite cu iasomie, erau gubernatori in guberniile celor care reusisera in mai mare masura decat arabi sa aiba petrolul planetei… Ca petrolul e cacat de dinozaur lichefiat e alta poveste poluanta (generatoare de polutii si alte atrocitati nocturne din somnul ratiunii) si nu-i nici asta ultimul nivel al discutiei despre portocaliul movaliu al iasomiei. Chestia cu religia in scoli si in guverne este apa de ploaie acida in desert. Pentru discutat discutii. Chestia ca China n-ar avea treaba cu Iranul pentru ca fiindca n-ar avea aceeasi religie e de o ingenuitate pe care ma abtin s-o comentez. Ca sa nu ma pedepseasca Dumnezeu pentru vorbele mele. Ce dracu domne, v-a intunecat Dumnezeu mintile?

  20. AVP Says:

    Stely, nu-ti mai bate capu sa descalcesti ce zise goe, ca nici el nu stie ce-a vrut sa zica in foodulia-i mboangie. Singuru-i ambatz – ca intotdeauna – e sa demonstreze ca e contra, pai cum dreaq. Religia avepista, stely, desert de turba, statele unite arabe, china, sheherezada, muslim-democratia, cretin-democratia, iasomia, iranu, religia in scoli si etcetera, toate sunt abramburicate avan in mitiutica sa isteata floc, pai cum drea. Lasa-l sa hurle, fata mea, macar ne mai dixtreaza p-acilea, n-asa? Vad de altfel ca pe blogu-i nu-l mai viziteaza decat ipochimenu ala pus la index, pe care el l-a folosit ani de zile spre a ma decredibiliza pe mine si a-mi toca nervii, dar care pana la urma l-a nebunit chiar pe el, nefelixitu. Apropo, dar sa fii sincera, tu citesti ce zice dementu ala in cusca-i de turbat, bre ? 🙄

  21. Stely Says:

    AVP ,
    1. Mi-am cam „batut capul ” sa-i „dascilcesc abramburelile” lui Goe si am scris un raspuns destul de lung si zic eu punctual. Dar desigur ca ,daca-l pun nu ma astept din partea lui la o replica serioasa si punctuala ,ci la una la fel de aburita si imbirliganata . Daca tu zici ca nu merita s-l pun ,atunci nu-l pun ,dar e pacat de munculitza mea 😦
    Cit despre ce scrie „ipochimenul ” pe blogul lui ,recunosc ca mai citesc din cind in cind ,dar numai ca sa ma „dixtrez ” ,sa vad pina unde ajunge cu cretinismele . Apropo, este gelos pe Goe ca vine pe blog si ne tachineaza , asta inseamnind ca ne „liubeste ” Face spume …
    Da , b(Arca ) lui Goe , a cam intrat la apa si i s-a jdrelit capul catargului care sta si cam teapan ,ca s-a luat dupa Steaua Polara si a ajuns la Polul Nord. Cred ca i-a intepenit acolo … 🙂

    Uite raspunsul meu. Daca-l crezi „abramburit ” te rog sa-l stergi ,nu ma supar.

    Dl Goe , .
    1. AVP este poet ,publicist ,pamfletar si blogger , care scrie poezii,pamflete si multe topice pe blogul sau, cu mult har ,inteligenta ,claritate si luciditate . Scrie dumnezeieste ,iar toti cei care au in ei harul de a scrie ca el ,pot fi ,de ce nu ,niste dumnezei. Si chiar asa :cam de ce nu s-ar putea ca si poezia lui ,pe care multi o cred geniala, sa fie introdusa in scoli , in lectiile de literatura romana ? Nu merita ? Eu zic ca da. Si nu sunt singura. Cit despre continutul poemelor sale precum ca ar fi o alta religie, desigur ca asa cum a spus si el si cum si eu am acceptat ,nu sunt inca sanse sa fie apreciate curind ,avind in vederea habotnicia de care sunt multi crestini cuprinsi. A,si da . Se poate spune ca „religia ” din poemele lui este cu totul noua si revolutioneaza gindirea despre Dumnezeu.. Dar nu acum ,ci mai tirziu va veni „ziua aceea ca un hot „,cind se va vedea totul.
    2.El nu a pedepsit pe nimeni , doar daca crezi ca injuriile ,minciunile ,rautatile unora la adresa lui ,sunt vorbe minunate care-i aduc binele ,daca le accepta ,iar daca nu le accepta ,inseamna ca ii pedepseste pe saracii de ei ,nevinovati . Si ,din nou ,da : AVP este un radical .Nu accepta sub nici o forma , mediocritatea , minciuna ,lasitatea ,iresponsabilitatea unora care arunca cu vorbele de dragul asa zisei libertati de exprimare. Tu le accepti ? Daca da ,de ce ripostezi atit de virulent la vorbele lui AVP ?.Nu cumva il pedepsesti si tu ?
    3.SUA 2 ,SUA 1,SUE 3 . Vom vedea cum va fi .Dar tare imi este teama ca ai pus”botul ” la cei care sunt impotriva globalizarii si a pietei libere . Arabii au petrol si trebuie sa -l vinda celor care dau pretul cel mai bun.Or ,crezi ca ideea SUA 2 , este binevenita cit sa se iintervina in piata libera si sa foloseasca petrolul ca arma de santaj impotriva tarilor importatoare? In cazul asta ,da ,SUA 2 sunt un pericol pentru lumea libera.
    Hmm ! Cit despre celelalte mici „maruntisuri” pe care tu le consideri apa de ploaie ,precum religia in scoli ,”portocaliul movaliu ” etc ,le trec la capitolul ” rizgîieli ” a la D-l Goe ,intrucit le persiflezi si nu le abordezi cu seriozitatea cuvenita .

  22. Dl.Goe Says:

    AVP – Pai daca vezi ca pe blogu-mi nu ma mai viziteaza decat ipochimenu pus la index asta nu poate insemna decat din doua una, ori tu esti nimeni ori esti chiar ipochimenu, cu initialele ce corespund asa de bine Regelui Hiperspatiului. In rest, asa este frate, ai ghicit, am abrumburit si eu nitel ceea ce era deja abramburit de tine. Ca n-oi fi responsabil sa lamuresc ce n-a lamurit Dumnezeu. Problema, care nu-i tocmai o problema, este ca oricine abrambureste pe invers decat abramburesti tu are toate sansele sa se plaseze mai aproape de adevar, caci tu mai departe de oul de pe planeta nu s-ar zice ca ai avea copetente. P.S. Lasa-ma sa hurlu, fata lui, macar va mai dixtreatzi p-acilea, n-asa? P.P.S. Nu inteleg de ce tanjesti asa de mult dupa destabilizare. Ca abia te stabilizasei si tu nitel cu tema asta de politica externa. Adica straina. Nu stii ca esti sensibil? Nu putea-i tu sa nu zici nica si s-o lasi pe Stely sa judece cu capul ei? De ce-ti era frica? Ca n-o duce? Sau ca o (a)duce?

  23. Dl.Goe Says:

    Stel-y – \”AVP nu accepta sub nici o forma , mediocritatea , minciuna ,lasitatea ,iresponsabilitatea…\”… Abia acum inteleg de ce s-a sinucis… din viata publica… nu se suporta omul nici pe sine acolo… Aici cu tine si cu mine alaturi simte omul ca nu-i medi-ocru. Haide mai Stel-y ca te-ai autodepasit la productia de ode hilare la pogon pe mesaj punctual furajat. %D%A

  24. Dl.Goe Says:

    @AVP – Eu cred ca ar fi bie sa-i urmezi indemnul Stelyei si sa-i stergi mesajul punctual pe care mi l-a adresat.

  25. Dl.Goe Says:

    …mesaj punctual prin care i s-a pus pata pe i…

  26. AVP Says:

    Postare noua.

  27. Stely Says:

    D-l Goe ,
    Ma asteptam la un asemenea raspuns rautacios si razbunator . Si asta din cauza ca te-ai simtit vizat in ceea ce am scris aici :
    „AVP este un radical .Nu accepta sub nici o forma mediocritatea ,
    minciuna ,lasitatea ,iresponsabilitatea unora care arunca cu vorbele de dragul asa zisei libertati de exprimare. Tu le accepti ? Daca da ,de ce ripostezi atit de virulent la vorbele lui AVP ?.Nu cumva il pedepsesti si tu ?”
    %D%A ? Hai ca nu doare rau ? Nu-i asa ? 🙂

  28. Dl.Goe Says:

    Stely m-ai prins. Sufar peste poate cand ma porcaieste gazda. Vantul sufla rece. Ranile ma dor. Dar parca ea sufera si mai tare. Gazda, de… Sfasietoare drama. Dintre noi trei care o fi cel mai nesimtitor la critica? Oi fi tu, te pomenesti. Si nici nu te tratezi. AVP nu suporta ce ziceai tu ca nu suporta pentru ca el le produce. In serie. Si nu accepta concurenta. Vrea monopol. Daca nu in toata tara macar la Corabia, ce naiba. Ca nici nu cere mult…

  29. Stely Says:

    Dl Goe ,
    Eu am spus totdeauna ca suport critica ,atunci cind mi se aduc argumente cu privire la ceea ce scriu si cum scriu . Dar de ce tii neaparat sa ma ironizezi cind imi spun parerea sincera despre scrierile lui AVP ? Nu crezi ca tocmai tu ma determini sa-l laud (nu sa-l lingusesc ,aloo ) pentru faptul ca te-ai agatat cu dintii de „turul ” lui si nu-i mai dai drumul ?Pai de ce numai unii (scriitori ,critici literari ,editori ) au dreptul sa-i aduca elogii ,iar eu nu ? Hai sa luam una din cronicile care mi-a dat curaj sa scriu laudativ despre el , si sa vedem cum scrie autorul acela despre poezia lui si despre el ca om . Iti spun eu :Il lauda mai abitir decit mine . Zau .
    Da ,e adevarat ,acela (autorul ) este un bun profesionist si chiar si ca poet este bun , iar eu sunt o simpla cititoare si admiratoare,cu exprimare
    mai stingace,ce pare o linguseala . Dar te intreb : tu nu ai admiratori ? Sau nu accepti admiratori prozaicI (ca mine) si numai profesionistI ?
    Pai vezi de ce nu ai postatori pe arca ta ? Ca rizi de ei …

  30. Dl.Goe Says:

    Stely – Nu m-am indoit niciodata de sinceritatea ta. In plus pot sa-ti spun ca am banuit ca lauzi op-ul lui Padina mai ales pentru a le face unora in ciuda (sau cel putin crezand asta) si a le canta altora in struna (sau cel putin crezand asta), care (unii si altii) ti s-au ales si grupat in minte din ratiuni istorice. Asa s-a nimerit. In timp a ajuns sa ai impresia ca-ti place si op-ul acela al lui Padina, de adevaratelea. Nici n-a fost prea greu, mai ales ca n-ai habar sa mai existe si alte opere, ci doar asta, la care ai ajuns tot asa, intaplator, prin hiperspatiu. Mi se pare firesc ca op-ul acesta al lui Padina sa fie pretuit asa cum o faci tu, atunci cand crezi ca este singura creatie a umanitatii, de la descoperirea rotii si pana in prezent. Cu onestitate neambigua si cu sinceritate specifica. P.S. Pai pe Arca n-am mai postat nimic de pe 14 noiembrie. Normal ar fi sa nu mai fie niciun comentariu. Dar tot s-au strans mai multe comentarii si comentatori decat aici. Râd, fireste ca rad daca am de ce, de unii dintre comentatori (nu de toti) si de pe Arca si de pe blogurile pe care le vizitez, fara discriminare. Nu duc lipsa celor care, pentru ca se face haz pe seama lor, pleaca sa se refugieze in tacere, asa dupa cum se topesc de dorul lor alti producatori de folclor anonimi, precum gazda noastra de aici, care e in stare sa traiasca cu contradictii interioare infioratoare numai sa nu se trezeasca singur pe blog, sau mai rau, doar cu tine.

  31. AVP Says:

    Mha, goe, tu-ti amintesti, baremi, de unde a plecat pornirea asta dementa a ta contra mea ? 🙄 Retii, macar, ca initial ai pornit de la o singularitate admirativa ? 🙄 Mai poti totusi sa-ti rememorezi, asa mustind de ura si de invidie cum esti, ca io te-am rugat la un moment dat sa nu-i mai lasi pe humor si pe alti detracati sa ma improste cu kkti de pe blogu tau gazduitor de sonati, dar tu, nebunit de ideea sa faci si tu trafic, ca orisice vedeta din Carpati, ai preferat sa-ti dai cinstea pe rusine, sperand, ca orice sonat or disperat, ca io o sa vin acolo si o sa ma cert hartistic cu-al tau sociopat, ca orice putzoi de pe nat ? Iar dupa aia, daca tu insuti te-ai umplut de putoarea clientului tau si-ai fost nevoit – fara sa-ti fi cerut eu – sa-l smulgi de la fagadau si sa-l inchizi la bulau, unde tot tu te-ntinezi – nefelixitule – de balele cainelui rau, ce vina am io, man…? Mha, tu chiar nu realizezi cat esti de toparlan si ce obraz de mitocan ai, mha, man…? Fugi dreq d-aci, nu ma sforta sa-ti dau la o parte masca si sa le fie rusine cu tine si la ai tai copii… 😦 Vezi-ti de treaba ta, daca ai vreuna, baiete, io atata-ti spun …

    Pe maine.

  32. Stely Says:

    Dl Goe ,
    Scrii aici asa …
    „Nici n-a fost prea greu, mai ales ca n-ai habar sa mai existe si alte opere, ci doar asta, la care ai ajuns tot asa, intaplator, prin hiperspatiu ‘.
    … facindu-te ca ai uitat ca am spus de cite ori a venit vorba , ca nu sunt nici macar profesoara de lb.romana ,daramite un literat cu opere scrise . Am citit in viata mea (mai mult in liceu si studentie ) aproape toti clasicii literaturii romane si universale ,dar mai mult proza , poezie mai putin. Nu s-a observat asta in discutiile mele pe blog ,intrucit din pacate nu mai am in minte decit o vaga impresie despre multe din cartile citite cu mult timp.in urma . Am inceput sa le uit ,desi as putea sa le recitesc pentru ca o parte din ele mai sunt inca in bibloteca mea. Desigur ca am avut o perioada cind n-am mai citit mult ,ci numai sporadic ,intrucit au venit alte vremuri cind timpul meu liber era aproape inexistent :serviciul ,copiii si treburile din gospodarie ma impiedicau sa mai citesc. Imi aduc aminte ca citeam din pasiune cu fetita pe picioare ,intrucit nu dormea decit leganata. Asa am citit „Moartea unui Presedinte ” care era din cite imi amintesc f.voluminoasa ,cu multe informatii ,personaje politice si anchete etc.. Au venit apoi anii de dupa revolutie cind ziarele si tv-urile mi-au ocupat si bruma de timp liber ,uitind de lectura. Acum ,da ,am timp nitel mai mult ,dar a intervenit alta belea :bloggeritul 🙂 Dar tocmai bloggeritul acesta mi l-a scos in cale pe AVP ,care mi-a redeschis pofta de citit ,dar de data asta de poezie . Da,i-am citit poezia si tot ceea ce a scris ,din pasiune . Dar nu m-am limitat numai la poezia lui ,ci i-am citit pe toti cei care mi-au picat „in mina „(pe bloguri si pe internet ) si desigur ca multi dintre ei mi-au placut ,dar niciunul nu m-a atras atit de mult prin stilul inedit ,da,nemaintilnit si prin conceptie, la fel de inedita . Da ,sunt la curent cu toate evenimentele literare si cu tot ce a aparut nou in poezie . Asta pentru ca vreau sa fac comparatie si nu vreau sa ma limitez numai la el. . De fapt poate ai observat ca si atunci cind vin pe b(Arca ) ta urmaresc toate linkurile cu poezie si cu alte productii artistice si ziaristice.
    Dl Goe ,stiu profesori de lb. romana care nu cunosc nici un sfert din poetii optzecisti , nouazecisti ,douamiisti ,daramite biologi ,chimisti ,doctori ,ingineri etc,ca mine . Ba sunt multi dintre ei care nu stiu ce-i acela blog sau facebook ,iar de citit nici atit.
    Si nu ,n-am zis ca opera lui AVP este singura creatie a umanitatii . Exagerezi desigur cu scopul de a ma ridiculiza .
    N-am sa te jignesc pentru ca tu te-ai ferit ca de dracu sa spui ceva despre tine sau sa lasi sa se inteleaga cine esti de fapt. E posibil sa fiu un oarecare ,dar sa fii si unul dintre profesionistii destul de buni. Ramai deci cu secretul tau care iti creaza bucuria ca poti sa fii oricine , ca nimic si nimeni nu te poate atinge si ca poti sa spui orice despre oricine fara sa-ti treaca prin minte ca ceea ce faci este f.urit.

  33. Dl.Goe Says:

    AVP – Hai pe ochii tai? Zi zau ca sa te cred. P.S. O minciuna este mai periculoasa atunci cand contine si o oarecare doza de adevar. Mesajul tau contine exact amestecul exploziv necesar… pentru a-ti pârli fatza. Desigur ca-mi amintesc ce si cum, doar ca, spre deosebire de tine, nu ma bazez pe intuitii si instincte. Ci pe date si memorie. Poate in mintea ta oi avut eu pentru tine ca personaj ori ca artist o singularitate adimirativa. Incolo nu. Visezi. Ti-am scris eu dumitale vreun biletel. Admiratia mea sincera era legata de felul in care promovai, intr-o vreme, comunicarea si puterea vorbei in anonimatul virtual. Alte admiratii moderate erau pentru faptul ca probai o certa libertate de exprimare slujita de o dexteritate lingvistica destul de inalta (inaite de a fi cazut in stereotipii rizibile). Daca azi nu am niciun motiv de a promova in mesajele pe care ti le adresez niciunul dintre lucrurile pe care le-am admirat candva asta se intampla pentru ca acestea fie nu mai exista, fie pentru ca ai promovat alte aspecte ale fiintei tale in atentia generala, in general, dar si in relatia cu dl.Goe, in particular. Nu mai da vina pe nimeni pentru asta. N-are celalalt re has nicio treaba in relatia dintre noi (pretentia ta de a-mi dicta pe cine sa banez pe Arca este evident absurda), dupa cum nici relatia mea cu el si felul in care-i scriu rolul pe Arca n-are a face cu tine catusi de putin. Cam asta. In rest continua sa-ti dai in petic si sa fi prost crescut ca sa te asiguri ca primesti exact atentia pe care o meriti si pe care o cersesti ca milogul. N-ai tu instrumentarul psihologic necesar ca sa faci aprecieri in legatura cu mobilurile d-lui Goe pe net. Iar amenintarile sa ti le bagi mata in cur, ca sa nu ti le bage altii pe ale lor. Da? P.P.S. Si pentru ca actiunea se petrece intr-un sat de pescari, din cand in cand, pe ecran apare o (b/)Arca. …Pai barca nu era a saracului care n-are lotca lui?… Treaba mea este, cateodata, sa comentez liber in spatiile publice. Ca acesta. Tu insa se vede treaba ca nu-ti vezi de treaba ta. De azi, pe maine. Hai mai musca o data!%D%A

  34. Stely Says:

    AVP ,
    „Fugi dreq d-aci, nu ma sforta sa-ti dau la o parte masca si sa le fie rusine cu tine si la ai tai copii… Vezi-ti de treaba ta, daca ai vreuna, baiete, io atata-ti spun …”
    Deci stii cine este @Dl Goe si nici mie „pretina ” ta cea mai buna nu -mi spui ? :shock:: Hmm ! 👿

  35. Dl.Goe Says:

    Stely – Multumesc pentru foarte sincerul mesaj. Apreciez efortul pe care l-ai facut pentru a-l scrie lunadu-te in serios 100%. Multe n-ar putea fi adaugate pentru ca textul tau este cat se poate de auto-explicativ, intr-o masura mult mai mare deact iti imaginezi tu. Pe alocuri chiar ai reusit sa te autodepasesti. Pacat ca ti-ai pierdut libertatea de exprimare (ca libera nu mai esti), singura in stare sa-ti acorde sanse pentru progres. Noapte buna.

  36. Stely Says:

    „Apreciez efortul pe care l-ai facut pentru a-l scrie lunadu-te in serios ”
    Poate ai vrut sa spui asa :””Apreciez efortul pe care l-ai facut pentru a-l scrie,luindu-ma in serios „.
    Da , am gresit . Te-am luat in serios si ti-am stricat rolul meu pe b(Arca ) ta. Ce te faci tu ,caci nu-ti mai iese armonizarea . Ha ,mare belea pentru tine ! Dar ma bucur .

  37. Dl.Goe Says:

    Stely – partea responsabila cu impresionarea se referea la felul in care te iei in serius pe tine te. Haide nu mai fi modesta. Doar ai citit Moartea unui Presedinte, ce naiba. 😉 Rolul tau pe (b/)Arca?? Ce rol? Armonizarea… He! Cum nu-mi iese? Simti tu ca as fi incercat vreo armonizare si nu mi-ar fi iesit? Glumesti sau te alinti ca sa-ti dai motive imaginare de bucurie. Sa ne bucuram asadar. In contul celor care-si imagineaza, visand cu ochii deschisi, la cai verzi pe peret, ca Arca sta (sub Soare) si nu se deplaseaza fix din cauza unor armonizari ratate, cu corabierul nebun si cu… cu cine naiba, ca parca mai era cineva in ecuatie… Stely v-ati contaminat cu totii de mania grandorii de la matadorul care se lupta cu umbrele taurilor in teatre chinezesti pe coavoare ne-persane. Mare belea pentru mine, intr-adevar. Na beleaua.

  38. AVP Says:

    Adevaru e ca-i doare-n lula pe rumanii nostri (si chiar daca ei s-ar numi Adrian Merfu, Stely sau Florentina Borgovan) de adevar, asa cum este el sau asa um rezulta din faptele asa cum au fost, atata timp cat ei nu par a fi interesati decat de becisnicul lor adevar relativ si de mangaierea egoului lor, perceptibila intr-un fel sau altul… Asta ca sa nu mai vorbim de famelicu mboagiu, zis si goe. Un tzaran mitocan, care l-ar intzepa si pe Christ, la vremea sa, numai sa-si inculce iluzia ca e si iel ceva pe lumeea asta, fir-ar a drea… 👿

  39. Stely Says:

    AVP,
    Am recitit cu atentie toate postarile mele de la acest topic ca sa vad ce te-a determinat sa ma incluzi si pe mine printre „rumanii nostri” care nu sunt preocupati ,cum spui aici :

    „de adevar, asa cum este el sau asa um rezulta din faptele asa cum au fost, atata timp cat ei nu par a fi interesati decat de becisnicul lor adevar relativ si de mangaierea egoului lor, perceptibila intr-un fel sau altul . ”

    Am cautat sa identific in ce a constat „becisnicul „meu adevar si ce am spus incit sa -ti creez perceptia de „mangaierea a egoului „meu ?
    Poate ca perceptia ta nu este gresita ,intrucit rareori gresesti , dar eu cum sa fac sa cunosc motivul deziluziei tale ? Tu spui ca „adevarul ” este acela care rezulta din „faptele asa cum au fost ” … Da, sunt de acord cu tot ce spui si tocmai acestea sunt motivele pentru care sunt aici , rareori si in alta parte : sa-i fac si pe altii sa vada ceea ce vad eu. Dar tu stii ca vorbele mele nu sunt atit de puternic sustinute de” faptele” mele, incit sa -i conving ( eu) pe ei de „adevarul ” spus de tine ,sustinut vizibil de faptele tale. Eu vreau sa te coving macar pe tine ca nu sunt indiferenta ,ca nu ma doare in „lula ” ? 😦
    Nu am indrazneala sa-ti dau sfaturi, pentru ca imi cunosc limitele,dar singurul lucru pe care pot sa-l fac este acela sa te rog sa ai incredere in mine . Eu nu voi pleca niciodata de aici pentru motive egoiste precum ca opiniile tale , de orice natura ,nu mai corespund cu ale mele. Si nici sa plec asa cum au facut-o multi altii , pentru ca m-ar afecta ironiile ,aluziile rautacioase alea unora . Sunt mereu pregatita sa-i infunt ,asa cum stii deja :cu arma sinceritatii ,a simtului umorului si a nepusului la inima a vorbelor lor. Eu sunt imunizata deja .N-ai vazut ? 🙂

  40. AVP Says:

    MUltumesc pt incredere, Stely.

  41. Stely Says:

    Si eu ,pentru increderea ta . Sau nu-i asa ? :roll :

  42. Dl.Goe Says:

    E mai simplu sa banezi decat sa vorbesti tu insuti civilizat tzarane… Inainte de a pretinde tratament uman. Chiar esti irecuperabil? Inteb si eu…

  43. Dl.Goe Says:

    Pardon… Vad ca nu-s chiar banat ci doar trimis in spam… Scuze pentru inadvertenta… Mesajul esuat in spam nu trebuie musai scos la vedere… Era doar pentru gazda. In afara de ultima replica in care ziceam: Bravo Stely, l-ai facut din vorbe!%D%A


Lasă un răspuns

