Epistola catre M.Ciobanu

Mircea Ciobanu e al doilea lector cu care am încercat să colaborez la „Cartea Românească”, în 1983, după ce i-am spus lui George Bălăiţă  că nu pot să mă-nţeleg în niciun caz (şi nu, şi nu…) cu primul meu lector de carte, Florin Mugur, întrucât ista era – ca de când se ştia, păi cum drea – un conformist sadea, iar io eram, asta e situaţia, prea puţin oportunist, iar după unii chiar fixist, însă zău că n-aş vrea să insist şi să-mi fac contingentu’ literar şi mai enervato-trist… N-a fost însă să fie nici cu acest lector de carte, olelie lie, care era obişnuit, ca toţi lectorii de pe colectivista glie, să umble cu toroipanu’ prin bietele opere ale auctorilor ce-ajungeau pe masa lor, spre a suferi operaţia aia estetică fistichie, până când li se părea lor, cenzorilor,  că totul este în deplină regulă căcănie, n-aşa?, astfel că după ce-a văzut că nu vreau să scoţ nicio virgulă din cărticica mea, decât dacă eu însumi – alful şi omegul operii mele – aş fi de conivenţă cu asta, s-a lăsat şi el păgubaş ca orice aşş (vedeţi că n-am zis laş?) şi-a concluzionat pe tovărăşescu-i referat (cum am aflat mai târziu, dar tot pe vremea aia, când cu editura m-am judecat…): „Această carte nu va apărea niciodat’„… oops.  Şi desigur că atâta timp cât comunizmu‘ ar fi continuat să egziste în fiinţa-i urâtă şi rea, iar toţi fricoşii, conformiştii şi fripturiştii ăştia şi-ar fi făcut mendrele oportuniste în continuare, „Poemul de oţel” n-ar mai fi apărut nikagda, tale quale, dar uite că Tatăl Nostrum, carele probabil a liubit „Poemul” cu pricina ca pe propriile-i clustere cardinale, a făcut să cază nu doar cenzura din Iepoca lu Ceaşcă, Mugur, Bălăiţă şi Ciobanu, dar şi însuşi Lagăru Comunist, ce se credea veşnic, al dracu, ca gherganu… Vba aia: „Ghergane, ghergane, ai murit de foame/, ai murit de sete, cu fântâna le perete…” oops.

Un răspuns to “Epistola catre M.Ciobanu”


Lasă un răspuns

