Din nou despre prima epistola catre Nichita

Până acum am crezut că i-am scris lui Nichita două scrisori, însă mai alaltăieri am găsit în muntele de manuscrise încă o epistolă către duiosul meu amic, care e cu adevărat prima, cronologic vorbind, deşi fiind în ciornă n-o pot data cu rigurozitate (în orice caz e scrisă imediat după cutremur, poate chiar în martie 1977; sau poate în aprilie?). Asta înseamnă că epistola pe care o consideram până acum prima e de fapt a doua, iar a treia epistolă către auctorul Operelor imperfecte e cea pe care i-o voi fi trimis după ce a apărut falsul meu interviu cu Nichita, în martie 1978.

9 Răspunsuri to “Din nou despre prima epistola catre Nichita”

  1. Stely Says:

    AVP,
    Chiar atit de mult l-ai iubit pe Nichita Stanescu ? Scrisoarea asta a ajuns la el ? Si, daca da ,nu s-a speriat ?

  2. Sorin ILIESIU Says:

    Absolut superbissim! E printre cele mai frumoase scrisori pe care le-am citit. Totodată, e un document de arhivă extrem de preţios atât pentru destinatar cât şi pentru expeditor.
    Dl Viorel Padina reconfirmă, pentru a nu ştiu câta oară, că este unul dintre cei mai mari poeţi.

  3. AVP Says:

    Stely – daca n-as fi avut un idol pamantesc, in perioada aia inca mistica a existentei mele, ar fi trebuit sa-l inventez, oricum.

    Sorin Iliesiu – vă salut ! Că de când nu ne-am văzut…

  4. Florentina Borgovan Says:

    As transcrie , in intregime, inscrisul dl.Sorin Iliesiu. Da, AVP Viorel Padina este un mare poet .
    Un singur adaos , in legatura cu scrisoarea lui AVP : ” Ca sa poti admira pe cineva mare , trebuie ca tu insuti sa fii mare .”

  5. AVP Says:

    Mda, „un mare poet”, pai cum drea…😳 Nu de aceeasi parere e si presedintele Uniunii Scriitorilor, helas, care nu l-a considerat pe AVP demn nici de storia sa, nici de Gala Poeziei Romanesti Contemporane, despre care ne povesteste laureatu’ LIS coleasa. Culmea e ca tot LIS se plange mereu c-o duce greu in statu sau si ca nu e apreciat cum se cuvine de presedintele USR cel rau🙂

  6. Stely Says:

    Da,AVP ,am remarcat extazul tau si chiar am vrut sa te intreb ,daca scrisoarea a coincis cu perioada mistica . Desi nu am apucat sa citesc nici unul din textele „hypermistice ” pe care le-ai publicat cindva , m-am gindit ca ar putea fi asemanatoare.
    AVP ,nu te-am intrebat niciodata si nici nu te-as fi intrebat ,daca tu nu ai fi pomenit adesea de perioada aceasta din viata ta. Asadar ,cum ai reusit sa te detasezi de mistic si sa devii,iata acum, unul dintre cei mai rationali intelectuali creindu-ti o gindire proprie , redata in scrierile tale tot asa cum Creatorul a facut-o pe-a lui : de la inferior la superior ,de la vechi la nou ,de la simplu la complex ? Cred ca la prima intilnire cu Nichita Stanescu erai „vindecat ” nu-i asa ?

  7. Stely Says:

    P.S. Referitor la „povestea laureatului LIS ,desigur ca si eu am avut un sentiment de frustrare ,gindindu-ma ca ai fi meritat poate mai mult decit unii de acolo sa fii prezent . Dar ,AVP ,sa stam „strimb si sa judecam drept ” :te-ai fi dus ,in conditiile in care mai ales tu, crezi ca 90% din ei au facut „pact cu diavolul”, de dragul gloriei lor ? Sunt convinsa ca ,incet incet vom afla ce s-a intimplat atunci . Iata ca N.C.M a inceput cu top 5 ,dar va continua cu top 10 ,top 20 etc.. Nu-i va uita pe nici unul.

  8. AVP Says:

    Stely, sunt departe de a putea avea o discutie atat de relaxata, pe cat ar presupune intrebarile tale. Sunt prins cu o mie si una de alte chestiuni mizerabile si enervante, plus ca atacul criminal al trolilor pare sa-si fi facut efectul, io ne mai fiind practic in stare de niciun efort creator.

  9. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

