Fascinatia brandului

O auctoare de pe blogu unui simpatic superstitios cam hiistericos (blog pe care ma amuza sa poposesc din cand in cand, ca sa ma conving inca o data de cat de mare e gradina Domnului) ne relateaza :

„Am avut prilejul de a sta intr-o sala plina de oameni care il ascultau pe Regele Mihai vorbind. Presedinte (de ceva , orice, chiar si de tara ) putea fi oricare dintre cetatenii care formau auditoriul, rege era unul singur : El : Regele Mihai. Prezenta lui dadea fiori pe sira spinarii. Cred cu tarie ca el e salvarea noastra, El stie ce e de facut. Suntem poporul lui, ori vedem asta, ori nu.”

Si tot dumneaei ne spune ca atunci cand l-a intalnit pe Liviu Ciulei a resimtit – tot asa – misteriosi fiori pe sira spinarii… oops.

Replica mea, cu voia dvs, a fost : Din cele doua reactii emotionale vis-a-vis de prezenta celebritatilor cu pricina nu rezulta deloc – rational vorbind – de ce monarhia ar salva Romania mai degraba decat presedintia, ci constatam doar ca (doamna) reactioneaza ca o femeie obisnuita, insa un pic mai temperamentala, sa zicem, in prezenta brandului. In lumea advertisingului si-a marketingului politic, de altfel, se stie ca daca 4-5 case de reclama se focuseaza asupra unui nume oarecare si-l incarca de energie publicitara timp de un an de zile (nu zeci de ani, cum s-a intamplat cu Rex ori cu Ciulei) va rezulta un brand in fata caruia – si fereasca sfantul sa fii si un pic mai istericutz din fire – orice om normal tremura ca varga de emotie ori simte furnicaturi pe sira spinarii.  Fanii care cad in transa in prezenta marilor vedete ale showbiz-ului  nu sunt un mit, ci o realitate banala (vezi poza de mai sus si atatea altele). E vba – cum cei avizati stiu – de fascinatia brandului, iar nu de cine stie ca capacitati, calitati ori forte paranormale pe care le-ar detine persoana branduita. Aura de celebritate a brandului – asadar mitul sau legenda – isi exercita fascinatia asupra craitzelor receptoare (asta apropo de faimosul filmulet „Efectul razelor gamma asupra craitelor”), nu bietul homuletz in carnea-i si oasele atat de fragile si de trecatoare, vai…

 

7 Răspunsuri to “Fascinatia brandului”

  1. Roxana Ştiubei Says:

    Eşti amabil să ne dai şi nouă blogu auctoarei cu pricina?
    AAAAAA … şiiiii mai vreu ceva … niţică energie, că văd că ai multă, mister Padina …
    Mulţumesc!

  2. AVP Says:

    Auctoarea cu pricina evolua pe blogu altui auctor, al carui nume chiar ca nu conteaza acum.

  3. Roxana Ştiubei Says:

    Ok.
    O noapte linistita iti doresc!

  4. AVP Says:

    La fel, dopulet🙂 Ma bucur ca nu mai esti supalata pe mine. Pe maine.

  5. stely Says:

    Ha, comentariul meu e la moderare ,dar fiindca am vazut cauza(nickul „stey” in loc de „stely”) 🙂 am sa-l trimit din nou …

    Dupa parerea mea ,doamna aceea , a reactionat in prezenta” brandului” Regele Mihai ,nu ca o „femeie obisnuita” sau ca una „putin temperamentala „, ci ca una neobisnuita ba chiar” istericala.” Spun asa ,intrucit daca ea ar fi, in conditiile acestea cea „obisnuita „, eu cum am fost , in cazul in care declar cu mina pe suflet ca nu am avut „fiorii pe sira spinarii” ,pe care i-a avut doamna? 🙄 Dupa parerea mea Regele ar fi avut mai mult de cistigat in imagine ,daca nu ar fi venit in parlament, stiind ca cei care au organizat „spectacolul” au fost urmasii celor care l-au fortat sa abdice ,apoi cei care l-au fugarit prin tara imediat dupa revolutie .
    Desigur , ai dreptate cind spui ca marchetingul politic si industria publicitara ,sunt cele care produc senzatii tari unor „craitze receptoare”,dar ele ,senzatiile, dupa parerea mea sunt neverosimile ,la fel de false (artificiale) ca si „brandul „respectiv.
    Recunosc ca am avut si eu acei „fiori pe sira spinarii”,dar o singura data si ,cred ca o data cu mine milioane de romani. Aceasta s-a intimplat tot datorita Regelui ,atunci cind a venit in tara dupa 40 de ani de exil si primit de sute de mii de oameni , imediat dupa revolutie . Multimea aceea, care isi manifesta bucurie adevarata si spontana mi-a produs „fiorii „,apoi prezenta Regelui.Da,atunci au fost emotii adevarate ,dar vazute cu ochii de acum, imi dau seama ca si atunci aceeasi „papusarii ” , au stapinit foarte bine tehnica manipularii prin „marketingul politic”. Au reusit atunci ,dar acum nu le-a mai reusit .Asa cred -ca facatorii de branduri ,gresesc prin exagerare. Va veni vremea cind vor fi tot mai putin cei care nu vor
    mai „pune botul „la reclame publicitare sau la facatorii de branduri. Asa cum incep acum sa caute produse naturale , cu arome si gust natural ,asa si cu brandurile. Acei artisti ,poeti ,cercetatori ,etc . ,care isi vor cistiga faima producind emotii ,nu datorita reclamelor ci operelor (faptelor ) lor , vor fi sigur cei mai buni si nemuritori..

  6. AVP Says:

    Postare noua.

  7. Adrian Merfu Says:

    Platon trateaza exceptional idolatria si mecanismul ei in Republica cartile 9 si 10.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s