Dragostea

Dedic poeseaua asta scrisă la 17 ani – din care s-a născut mai târziu „Steaua pelin”, din cuprinsul „Poemului de oţel” – tuturor celor care poartă numele Sfintei Marii, cu toată dragostea.

27 răspunsuri to “Dragostea”

  1. AVP Says:

    Imi permit sa reiau aici mesajul lui Stely de pe firul precedent, multumindu-i inca o data statornicei prietene a blogului meu si – indraznesc s-o spun – a operei mele.

    AVP,
    La Multi Ani pentru soţia ta ,doamna Mariana ! Vă doresc tuturor sănătate ,bucurii şi împlinirea tuturor dorinţelor.
    La Mulţi Ani si pentru cele două prietene ale acestui blog ,dar si de pe facebook ,Maria Hubler &Maria Manea ,precum si tuturor vizitatorilor care poarta numele Sfintei Marii.
    Iată că in timp ce scriu mi-am amintit de cei doi Marius din preajma ta ,AVP :unul este fiul tău ,iar celalalt este prietenul tău din japonia ,@Marius delaepicentru .Aşadar ,La Mulţi Ani ,bucurii si multe împliniri !
    AVP,daca am uitat pe cineva ,te rog sa -mi amintesti ,intrucit nu vreau sa discriminez pe nimeni.

    La randul nostru iti uram numai bine, pentru tine si toti ai tai.

  2. monica Says:

    AVP,
    daca tot faci publice mesajele personale 😉 transmit mai bine aici urarile mele de sanatate indelungata scumpei d-tale sotii ,Dna Mariana si fiului iubit Marius , in aceasta zi de mare sarbatoare crestina ;fie ca dragostea, bucuria si prosperitatea sa va invaluie casa si copiii.

    La multi ani !

  3. AVP Says:

    Multumesc, Monica ! Dar nu asta era traditia blogurilor pe care circulam cu totii, sa se stransmita mesaje la anivarsara, la onomastica si de ziua stemei nationale, numai sa nu fie zvastica, a… ? 🙄 Sper ca-ntrebarea ta nu era o noo intepatura la sireaca Stely a noastra, drea… oops

  4. Stely Says:

    AVP,
    Desi ,acum,nu sunt în stare sa scriu referitor la aceasta minunată poezie precum si la textele publicate de-alungul timpului in ziare si reviste -adică mult si cu entuziasm – mă încumet totusi să spun ,fără teamă , că poezia „Dragoste ” este una dintre cele mai frumoase poezii .De fapt o percep ca pe un imn închinat tineretii ,si implicit dragostei,care dezvaluie bucuria de a fi a unui tinar poet ,lipsit de griji si de probleme majore. Imi dau seama însa ca acestea (problemele grave si majore)au venit mai repede de cît se astepta tinarul poet ,întrucît ,iată, a extras din ea
    amărăciunea acestora si a scris „Steaua pelin „. Nu stiu la cît timp a scris-o ,dar aşa am perceput-o înca de la început ,fără să stiu de izvorul acesta (dulce si aromat) .
    Dar voi uita pentru o clipă de pelinul cu gustul său amar (provocat de trecerea anilor frumosi ai tineretii,dar si de alte probleme ) si mă voi bucura si eu ,alături de toate Mariile , de această minunată dedicatie.Sper ca dragele Marii sa nu se supere .

  5. AVP Says:

    Da, exista o diferenta de ton, care provine nu atat din maturizarea mea biologica or sociala, ci din maturizarea mea estetica. In acest sens, au existat 3 faze: 1.”Calatorie in Nocturia Ste” (incheiata in 1970-71) ; 2) „Evanghelia dupa mine” (incheiata in 1978) si „Poemul de oţel” (încheiat în 1979-80). Cand o sa am timp si stare, poate o sa vi le postez aci pe fiecare („Poemul de oţel” îl ştiţi, presupun).

  6. monica Says:

    AVP,
    Astazi la pranz, dupa ce am parcurs topicul,am vazut mesajul Stelianei si bagand de sema ca este o reproducere a ceva existent altundeva, cu indiciu – zarit numai, ca „l-am adus” aici,nu am observat ca era pus decuseara PE BLOG.
    Nu era nicio intreabare in comentariul meu de azi, ci o constatare eronata – dupa cum mi-am dat seama mai tarziu,ca ai fi facut public un mail,gest care,daca ar fi fost adevarat ti l-am si trecut cu vederea,prin inserarea emoticonului. Deci,nu Steliana era in cauza,ci d-ta.Efectul este o noua intepatura a domniei tale la adresa mea.

    NU am avut NICIO INTENTIE de lezare a starii in care se afla Steliana acum,pt ca a fi ironica ,uneori, nu inseamna a fi si CANALIE.

    Imi pare rau ca nu am folosit si de aceasta data modalitati, personale si apreciate,de transmitere a mesajelor, care nu privesc topicul,pt a evita orice interpretare a spuselor mele.

  7. Stely Says:

    Da, am sesizat ca n-ai schimbat esenta (ideea) in nici una din poeziile rescrise mai tirziu ,dar le-ai „slefuit ” pina cind le-ai adus la forma perfecta ,dorita de tine. „Steaua pelin ” este unul din exemple.Stiu ce nu ti-a mai placut ulterior la poezia „Dragoste”,dar are si ea farmecul si valoarea ei . De aceea ma bucur ca ai adus-o aici …
    p.s.Nu stiu de ce ai scos „cele doo texte din faza hypermistica”,dar mi-ar placea sa le citesc ,intrucit nu am apucat.
    pps.Cred ca @monica a inteles ca ,mesajul de pe „firul precedent” ,a fost unul „personal”(pe e-mail) pe care tu l-ai facut public. Trebuie sa-i spun ca eu nu am obiceiul sa transmit urari de aniversare sau de sarbatori prin mesaje private. Totdeauna le-am facut publice ,intrucit nu am avut si nu am nimic de ascuns ,dar si pentru faptul ca asa mi se pare normal ,elegant si frumos,asa cum de fapt a facut-o si ea astazi .
    Dar poate am inteles gresit si m-am grabit sa dau prima raspunsul.

  8. Stely Says:

    Hai ca iese o incurcatura de toata frumusetea . Nu,mesajul meu este pus tot astazi la ora 10:27 ,dar pe topicul precedent („firul celalalt”) .
    @monica,te rog sa lasam deoparte momentele neplacute ce au intervenit intre noi ,si sa redevenim aceiasi buni prieteni ,care am fost cindva. Eu sunt gata sa uit tot.

  9. AVP Says:

    Mony, în niciun caz n-am vrut să te supăl, draga mea. Hai, împacă-te cu Stely 🙂 Viaţa e prea scurtă şi cu prea puţine clipe cu adevărat senine, de la o etate-ncolo, evident, ca să ne permitem a rata atitudinea omului clement… Multumesc.

  10. Hantzy Says:

    La Multi ani doamnei Mariana, AVP! La multi ani fiului Marius!

  11. AVP Says:

    Multumesc mult, draga Hantzy ! Iti doresc la randu-mi numai bine.

  12. skorpion Says:

    la multi Ani pentru sotia ta, AVP,

    va doresc numai bine,

    numai sanatate!

    si pentru Marius

    🙂

  13. Hantzy Says:

    Multumesc si eu, AVP!

  14. AVP Says:

    Multumesc si tie, dear Skorpi si-ti intorc urarile cu draga inima ! (Dar sa stii ca desi sanatatea e mai buna decat toate, tontusi nu e destul si nici suficient ca sa te numesti pe deplin felixit, n-asa…? oops).

  15. Hantzy Says:

    Mda, „numai sanatate” pare putin cam restrictiv.
    Insa sunt convins ca si d-ta, AVP, esti convins ca orange skorpion e si el convins ca nu ajunge doar sanatate. 🙂

  16. skorpion Says:

    AVP,

    un unchi de-al meu care apucase 90 de ani spunea asa:

    sanatate fara bani nu este suficient,
    bani fara sanatate nu este suficient.

    concluzie: si sanatate cu carul si bani atit cit sa ne faca fericiti
    🙂

    chiar daca banii nu aduc fericirea (vorba cintecului) cu ei poti sa-ti mentii, intretii, pastrezi sanatatea
    si tot cu ei poti sa faci atitea lucruri frumoase (carti, excursii, mici mofturi) fara sa intinzi coarda.

    nimeni nu are nevoie de miliarde, ci doar atit cit sa ne ajunga, nu-i asa?

    😉

  17. AVP Says:

    Hantzy, Skorpi, o fi el banul ochiul drakului, dar este singurul lucru care-ti permite sa gusti din Planeta Ou (in afara de titisoara mamicii si de sfortza bratelor tale, fatal limitata, totusi…), aloou… Chiar si sprijinul fratesc iti vine tot prin bani… oops.

    Ferice de cei care au si fantinitze de facut bani (afaceri), si intelepciune (minte si carte multa).

  18. AVP Says:

    Cand v-am spus io ca madam U il va ingropa nu numai pe Base (care nu prea mai are nimic de pierdut, n-asa…?), dar si Oranjeria si mai mult decat atat: eventualele eforturi sincere de demantelare a „sistemului ticalosit” si de modernizare a statului ista abramburit si-a boborului paraponist, nu m-ati crezut… 😦 Ultima isprava, cu exibarea rochitzei aleia de 17.000 de euro, in vremea de criza grea, a pus capac la toate, n-asa…? Fatuca asta confunda scena politicii – fie ea si de Dambovitza – cu-o scena de moda, te pomenesti, a‏…? oops

    Hai pa, domnitza mea…

    Pe maine.

  19. skorpion Says:

    AVP,
    daca nu-mi spuneai tu, nici nu aflam despre rochita de saptesprezecemii euroi ai lenutzei,
    ca mine sint multi

    🙂

  20. skorpion Says:

    si de unde stii pretul?

    a spus ea in gura mare?

    😛

  21. AVP Says:

    Nu, tocmai au spus ale Gadea la Antena lor si au aratat si catalogul de preturi, dupa o revista straineza.

    Hai ca m-ai intors din drum, asa ca poti sa-mi mai pui intrebari. Apropo, cam cate luni de somaj de-al meu reprezinta rochita aia…? 🙄 Spune tu, inginerule 🙂

  22. skorpion Says:

    dear Avp,

    chiar te uiti in gura hida a lui gadea????????????????

    chiar crezi ce spune un gadea care il adora pe felix si nu vrea ca acesta sa ajunga vreodata dupa gratii????

    nu fac calculul, ca nu cred ca rochia lui elena udrea costa atit..

    p.s. stii foarte bine ca nu sint fan udrea

  23. AVP Says:

    Draga, e logic ca io nu ma uit decat la cei care pledeaza contra, caci argumente procineva pot sa-mi extrag si singur din simpla audiere /vizionare a aluia / aleia…. A proceda invers – cel putin in politica -, ar insemna sa faci ca strutu 🙂

  24. skorpion Says:

    ok,
    cunosc teoria ta, AVP, asa ca uita-te la dementii aia si manipulatori de 2 bani….

    😛

    oricum felicitari pentru nervii inca tari la asemenea torturi abjecte
    🙂

  25. AVP Says:

    Doar n-ai vrea sa ma uit la Pora ori sa-i citesc pe-ale @nedormitu, @politeia or @linia dreapta & kamikazii lu pesce, ca sa ma convinga astia, – ce…? 🙄 Stiu io mai bine ce sa aleg de l-ale Base, aloo… Macar de la media mogulica mai pot afla cate o chestie pe care de la talibanii pe dos (oops) n-o pot afla. Vad posturile de stiri mogulice in coltul monitorului, urmarindu-le cu coada ochiului, din cand in cand, in timp ce lucrez. Sigur ca astia manipuleaza angro (insa nu pe mine, aloo), insa cand ei spun si demonstreaza ca rochia aia e de 17000 de euro si vin cu argumente solide in acest sens, asta nu mai e manipulare din partea lor, ci prostie curata din partea madamei si a celor care o tin in front-office de ani de zile, distrugand imaginea si munca unui intreg partid.

    Asa ar trebui sa vezi si tu lucrurile, daca n-ai fi manipulat din partea ailalta 😉

    Hai pa, acum chiar ma retrag.

  26. skorpion Says:

    AVP,

    1. nu sint manipulat,

    2. nu pot sa fiu martor la discursuri abjecte, la atacuri furibunde si nedrepte, la obraznicii sfidatoare in numele
    fricii de debarcare (ma refer la felix, cindva vintu si slugile lor).
    am renuntat la televizor definitiv. au ramas doar filmele……….

    3. nu cred ca e.u. are rochia de 17.000 euro, chiar daca abjectii de la latrine ti-au prezentat cataloage.

    4. exista croitorese in Romania care sint in stare sa copieze orice model. la asta nu te-ai gindit?
    pina si sotia printului william a avut o rochita fabricata in romania
    (vreo 1000 euro)

    repet: nu sint manipulat, chiar daca ai parerea asta
    nu urmaresc nedormiti, kamikaze, linii drepte
    🙂

    ca sa nu fiu nedormit, ma culc,
    alles Gute

    🙂

  27. AVP Says:

    Ok, îi datorez scuze d-nei Udrea: rochia dumneaei Dolce & Gabani nu constă 14.000 de lire sterline, adică 700 de milioane de lei vechi, căci nu e una de colecţie, ci doar 780 de lire, deci fix 3817,398 lei la cursul BNR de azi, fiind o rochie ordinară, de purtat doar de câteva ori pe la servici, nu între spumă de crai futulici & supergagici… Cu alte cuvinte, în loc s-aştept 11 ani spre a strânge suficienţi bani din indemnizaţia-mi de şomer genial de pe-aici, spre a-i lua şi nevesti-mii o rochie asemănătoare, nu tre să strâng cureaua decât 7-8 lunişoare, luându-mi biensur gândul de la mâncare, căci şi-aşa am glicemia cam mare, n-aşa… ?

    Dar nu asta era problema – dacă rochia aia e de colecţie or de serie -, ci e o problemă de imagine, bre, Skorpie… Iată, mă-ntreb :

    1. De ce n-o fi intervenit d-na U în timpul emisiunii ălora (urmărită de sute de mii de votanţi mai mult or mai puţin decişi) ca să le spună că rochia dumneaei nu e una de 14 mii de lire, ci doar de 780 de lire ?

    2. De ce n-a intervenit spre a spune că şi Victoraş Ponta, aflat de faţă, poartă pulovere de 600 de euro ?

    3. De ce n-a spus că patronul lui Gâdea – deci insusi mogulu Felix – poartă costume Brioni, de cel puţin 4000 de dolari bucata ?

    4. De ce n-a spus că zapacitu de Mazăre, care mai că n-o înjura efectiv alaltărea pentru că cică madam U vrea să-i bage, ea, pe gât 10 milioane de euro pentru reparaţia Cazinoului din Constanţa, în timp ce pentru insotitorii handicapatilor din urbea sa nu mai sunt bani de salarii, de fapt chiar el, mincinosu, este cel care i-a cerut aceşti bani pentru repararea cazinoului ăluia ?

    5.Şi de ce – în altă ordine de idei – madam U nu dezminte în mod categoric faptul c-ar avea o relatie nepotrivită cu Băsescu, ci tot lasă chestia, zmechereşte, în coadă de rândunică, amânând un răspuns clar până-n anu 2015 ? Şi-n genere, de ce-şi foloseşte rochiile, pantofii, fesele, genţile, balcoanele, secretele şi ochiadele spre a ne sugera prin subspaţiu, cum ar veni, că merită încrederea noastră acolo unde e şi, mai ales, unde-ar vrea s-ajungă pe post de Kill Bill (vba unei admiratoare), în loc să ne pună pe masă nu 60 de miliarde din fondurile europene nerambursabile, cât a reuşit s-atragă omoloaga sa din Polonia, pentru Polonia, păi cum naiba, ci fie şi doar 20 de miliarde, acoloşa, pentru Românica noa…? Cu alte cuvinte, de ce nu lucrează cu mintea şi competenţa, ci cu charisma-i de gust cam îndoielnic…?

    6.Şi de ce – la urma urmei – nu gândeşte domnia sa chiar aşa: "bre, ia să mă retrag eu în plan secund, căci nu mor de foame, vorba aia, şi să le smulg mogulilor ăstora preşul de sub picioare, măcar în vreme de criză grea, să le fur calu' de bătaie U., cum ar venea...? Nu că n-ar fi cam târziu pentru salvarea imaginii Oranjeriei şi nu că nu mi-ar părea rău că nu l-am ascultat pe poeselu ăla, atunci când mi-a sugerat încă de acum doi-trei ani c-ar fi bine pentru "cauză" să mă retrag mai în umbră (baremi spre a nu-i fi oferit hăhăitorului dom Preşedinte ocazia de a face glumiţa aia sinistră, de alaltărea, pe seama mea, riscând să compromită toantă opera-i de modernizare pentru care s-a stroflocat atâta, dacă nu pentru altceva... :evil: ), a...? :roll:" oops.

    Părerea mea, mey, păi cum drea…


Lasă un răspuns

