Tubul catodic = TUNUL catodic

Când am scris pentru prima oară despre „Tunul catodic”, în anii 90, cititorii de ocazie (printre care şi corectorii de la ziarul regional al cărui colaborator eram, vai) mi-au atras atenţia că făcusem o greşeală involuntară şi că de fapt vrusesem să scriu „Tubul catodic” (deşi din cuprinsul articolului, unde repetam năbădăioasa sintagmă, se vedea clar că nu era o greşeală).  Tare mi-e teamă că aceeaşi lectură greşită o vor fi făcut şi corectorii „Contrapunctului” bucureştean, unde mi s-a spus  că articolul cu pricina apăruse cu câteva luni mai devreme (fără ca io să fi apucat să-l citesc, căci nimeni, biensur, nu se ostenise să mi-l trimită). O eroare de lectură similară vor face mai târziu şi corectorii de la ALIA („Adevărul literar şi artistic”), care în loc de „Tudor Vadimirescu” – titlul real al articolului meu ce urma s-apară acolo – vor culege „Tudor Vladimirescu„, crezând că io ratasem numele eroului de la 1821, păi cum dreaq, când era clar totuşi, din cuprinsul articolului, că mă refeream la ieroul contimporan din Butimanu, aloo… Asta e situaţia, naţia şi criptoaliteraţia, n-aşa…? Un WE plăcut vă doresc.

Un răspuns to “Tubul catodic = TUNUL catodic”

  1. AVP Says:

    Tomilor necredinciosi care n-au perceput adevarul spuselor mele de aici (topic + comentarii), le-a raspuns fostul sef al politiei din New York aici.


Lasă un răspuns

