Sorin Ilieşiu vine dintr-o altă tradiţie

După ce vom observa devotamentul filial şi acribia biobibliografică de care-a dat dovadă Sorin Ilieşiu atunci când a adunat şi-a publicat versurile edite şi inedite ale tatălui său, Victor Ilieşiu, poetul ardelean astăzi uitat, poate că-l vom înţelege mai exact pe Sorin Ilieşiu, românul care vine în mod clar dintr-o altă tradiţie decât rică venturiano de pică, the best titircă inimă-rea or faimosu’ mitică, ca să nu mai pomenim de păcală, de tândală sau de contemporanul bulă, adică, o tradiţie în care cultul înaintaşilor civilizatori or baremi luptători pe tărâmul vieţii terestre sau pe câmpiile de flori din norii martirilor visători încă mai face, iacătă, nobile victime, cel puţin uneori.

13 răspunsuri to “Sorin Ilieşiu vine dintr-o altă tradiţie”

  1. Stely Says:

    Sunt impresionată atît de biografia lui Victor Ilieşiu cît si de faptul că ,Sorin Iliesiu (fiul) i-a moştenit în totalitate, nu numai trăsăturile fizice (iată) ,dar si pe cele morale ,care sunt de o frumoaseţe desavirsită .. Felicitări ,d-le Sorin Ilieşiu ! Tatăl d-voastră” traieste” astăzi , prin aceste poezii „edite si inedite „,dar si prin faptele sale de adevarăt patriot .
    p.s. Am adus aici o poezie frumoasă ,care cred că se potriveşte momentului actual.

    .INDEMN de Victor Iliesiu
    Postat de LILIANA BERTEA în Martie 28, 2010 la 11:11pm

    .Pe cantarul zilei fapta se masoara,
    Si aratatorul este Ochiul Vietii.
    Cand vrajbite ganduri fruntea impresoara,
    Linisteste marea si viscolul fetii.

    De cuvantul vrednic sufletul sa-l strangi;
    Plece-se gresala sub clopot de ruga.
    Tandara’nvrajbirii in bucati s’o frangi,
    Si in pas de fulger, tristetile fuga.

    Mana’ mpacaciuirii s’o intanzi plapanda;
    Iara mierea vorbei, s’o picuri in faguri.
    Nu ravneasca ochiul ascunzis de panda,
    Si picioru’n umblet, uite-se la praguri.

    Limpezeste vazul cand e barna’-scunsa,
    Scoate la lumina zestrea ce ti-e data.
    Opinteste plugul, holda s’o strabata,

    Limpezeste vazul cand e barna’-scunsa,
    Scoate la lumina zestrea ce ti-e data.
    Opinteste plugul, holda s’o strabata,
    Brazda sa rastoarne – vrerea nepatrunsa.

    Usa primitoare s’o descui la tinda;
    Panza de lumina, gazda s’o intinda.
    Gandul bun ca pita sa-l imbii pe masa,
    Si cu voie buna, sa cinstesti in casa.

  2. AVP Says:

    Multumesc pt comentar si pt faptu ca n-ai tinut supalare, dear Stely. Drept care te voi rasplati c-un link catre ultimul apel al dlui Sorin Iliesiu:

    http://mobile.rompres.ro/news.php?n=83BA6EEAB2EA371020204CD2DBEC&c=&p=1&s=&q=

    Maine, probabil, voi pune si io acest important apel pe our blog.

  3. Stely Says:

    Da, n-am ce spune acuma ,despre cit de buna este „rasplata” aceasta,daca zici ca tot il vei publica maine. In schimb m-as fi asteptat la o alta „rasplata”: sa repari „neatentia „aceea 😉 .
    In ce priveste „supalarea ” recunosc ca n-am putut s-o tin ,intrucit iata cum reusesti ,destul de usor zic , sa ma faci sa-mi treaca. Adica ,topicul acesta dedicat memoriei tatalui domnului Sorin Iliesiu ,a fost” binevenit ” 🙂
    N-as fi putut sa stau indiferenta .

  4. AVP Says:

    Am reparat.

    Cat despre supalare, e simplu: daca te vei supala si tu, inchid comentariile, caci si-asa n-ar mai veni nimeni p-aci, si gata.

    As scapa de o grija 🙂

  5. AVP Says:

    Urmatoru topic e programat s-apara la ora noua dimineata.

    Pe maine.

  6. Stely Says:

    Asa da . Acum e rîndul meu să-ti multumesc .
    In ce priveste „grija ” ,daca vrei te scap … Dar nu din cauza „supalarii”,ci pentru o mai buna dramuire a timpului si efortului pe care esti nevoit sa le faci . In caz ca vrei sa mai vina si altii ,baga citeva teme de actualitate politica si-i vei scoate ,mai mult ca sigur ,din „papusoi”. Chiar m-a surprins cit de rapid a aparut daunazi @Vicoria ,@Filadel ,@Skorpion ,pina si Arizonianul ,de care chiar m-am bucurat. Poate atunci voi avea si eu prilejul sa scap „de o grija” si ,doamne fereste ,sa merg mai des la gradina noastra de la tara ,unde nu am internet.. Iti dai seama cit s-ar bucura consoarta mea ?

  7. Stely Says:

    A,da .. Noapte buna !

  8. Stely Says:

    Uf, am vrut sa scriu mai repede si iata ca am acolo un dezacord. Dar poate trece neobservat … Iar daca nu , ma rog sa fiu scuzata.

  9. Sorin ILIESIU Says:

    Vă mulţumesc foarte mult, stimate domnule Padina.

    De asemenea, îi mulţumesc doamnei Steliana Ionescu şi tuturor celor care apreciază poeziile tatălui meu.

  10. AVP Says:

    Oricand cu aceeasi placere, domnule Sorin Iliesiu.

  11. Stely Says:

    La fel si eu ,d-le Sorin Iliesiu . Am spus totul cu placere si sinceritate.

  12. Andrei Says:

    Salut ! L-am cunoscut pe dl. profesor Victor Iliesiu . Eram elev la scoala de pe Valea Rosie din Baia Mare , sc nr.3 , str . G.Garibaldi . Nu i-am fost elev .Elev fiind in clasele primare ii observasem pe chip o mare si continua tristete care mi-a ramas si acum in memoria vizuala . Dumnezeu sa-l aiba in paza sa . Respect celui care-si cinsteste tatal.

  13. Viorel Padina Says:

    Cred ca dl Sorin Iliesiu se va bucura mult sa cunoasca, fie si numai virtual, un elev al eminentului sau tata, dle Andrei. Toate cele bune !


Lasă un răspuns

