Tulie Radu Teaca

Prozuţa de mai jos am găsit-o într-o cărţulie din biblioteca socrilor mei atunci când m-am mutat, cu ani în urmă, în casa lor şi mi s-a părut a fi cea mai haioasă compoziţie literară din câte citisem până atunci în rumâneşte. Pun pariu că cei mai mulţi dintre voi n-aţi auzit nici până azi de piesa asta antologică, necum s-o fi citit, iar asta spune totul despre calitatea învăţământului aborigen în comunism şi-n postcomunismu’ de tranziţie, n-aşa…? Vă urez o lectură dixtractivă, după grelele încercări din ultimele zile🙂

15 Răspunsuri to “Tulie Radu Teaca”

  1. Stely Says:

    Bună seara,
    Da,am citit si „prozuta ” care m-a „dixtrat ” f.mult 🙂 ,dar am revazut si filmul „Oglinda ” care m-a întristat la fel de mult.
    În concluzie astăzi am dedicat a doua parte a zilei ,întrucît prima parte a fost dedicată celui mai tînar membru a familiei (micutul Dragos ), lecturii si filmului artistic. Cred că nu sunt singura care am procedat asa,desi în afara de mine -acum- nimeni nu s-a mai pronutat . Chiar aş fi curioasă să stiu cîţi dintre vizitatori au citit „prozuţa „.
    Apropos ,@che este un proaspăt vizitator ? Dar nu are importantă .Eu si aşa ,iată, îi mulţumesc pentru film .

  2. AVP Says:

    Hai că n-ai citit-o in intregime, ci doar ai frunzarit-o🙂 Mai vbim. Si mumos mi-ar sta sa ma uit la un film de… ?🙄 N-am timp pt platitudinile astea cu pumnu in chept.

  3. Stely Says:

    De unde stii ca „doar am frunzarit-o ?” Daca vrei sa stii am citit primele doua pagini aseara , iar astazi restul .. Hai ,pune-ma la incercare ! Chiar m-am distrat ,zau ! Iar cu filmul ,recunosc ca vazusem ceva din el mai demult ,iar acum avindu-l aci ,l-am revazut . Hmm ,da … Nu stiu ce-mi veni pe caldura asta. Dar chiar nu mai vazusem de ani buni un film romanesc . Si uite ca pica taman unu de Sergiu Nicolaescu . 🙂
    Da, mai ma uitai odata sa vad ,daca n-ai mai adaugat ceva. Sunt 15pagini duble si cite una simpla ,una la inceput si ultima la sfirsit…

  4. AVP Says:

    Da, acuma am observat c-ai cetit… oops Au fost de fapt 3-4 cititori in integrum, restu doar au frunzarit. Fleicirari🙂

    Pe maine.

  5. Stely Says:

    Doar 3-4 cititori ? Si restul ce-au facut ?

  6. Stely Says:

    Ei,m-am cam grabit … 😳
    Noapte buna !

  7. AVP Says:

    Ma-ntorci din drum… oops.

    Restu se duce unde e gramada mai mare, asa cum face tont rumânu statistic & curios.

    Hai, noapte buna🙂

  8. Stely Says:

    AVPSays:
    9 iulie 2011 la 12:32
    Mdea… Pe ziua de azi cel mai viuzualizat topic al meu este totusi “La ciuperci”, scris cu luni de zile in urma…

    Am vrut sa te intreb inca de atunci : cum adica ,topicul „La ciuperci ” pus asta vara pe timpul asta , era cel mai „vizualizat ” pe data de 9 iulie 2011 ? Am si eu obiceiul sa recitesc multe de topicurile vechi ,dar credeam ca sunt singura ,asa cum spui ca am fost ieri printrei cei 4-5 cititori” in integrum „ai „prozutei „Tulie Radu Teaca „.
    Apropos ,ai terminat de facut ordine in manuscrise ? 🙄
    p.s. Pe ziua de azi care-i cel mai vizualizat topic ? Vreau sa vad cu cine am consonat . 🙂

  9. AVP Says:

    Stely, lumea ajunge la mine pe blog nu numai direct, in mod expres (asa cum fac cativa prieteni apropiati ai hyperspatzului), ci si pe cai ocolite, din link in link, sau pur si simplu intamplator, luandu-se dupa un anumit cuvintzel lansat pe marele fluviu Google, care-i arunca apoi la limanul unui topic sau altul de pe our blog ; de exemplu, in cazul la care te referi, acest cuvintzel poate fi „bureti” sau „ciuperci comestibile” sau ceva in genul ista. Astfel, zeci de vizitatori pot accesa in acelasi timp topicuri diferite de pe my blog, fara sa aiba habar de faptul ca undeva in pagina careia noi ii zicem prima pagina sau pagina la zi, bloggerul se intretine furtunos cu prietenii sai asupra unei chestiutze politice sau alteia ; de regula, astfel de visitors sunt niste pasionati ai unui domeniu strict si cu totul dezinteresati de actualitate sau de naltele problems filologico-filosofico-morale care se dezbat uneori aci… Lor li se rupe, vba aia…🙂

    Si nu, n-am terminat, nici pe departe, de facut ordine in maldaru de manuscrise, lucrare pe care de altfel o fac cu mari intermitente. Ma tem, de fapt, ca patria recunoscatoare (post-mortem, pai cum dreaq) va baga bani grei in salaru vreunui soricel de biblioteca, daca nu cumva chiar intr-un Institut de astfel de fiinte, ca sa faca un lucru pe care l-as fi facut chiar io, hic et nunc, pe 10% din banutzii aia: reshpektiv ordine in caietele avp… oops. In felu ista, nu doar ca m-as fi simtit naiba si io un pic mai bagat in zeama de contimporani si, de ce nu, un pic mai bine fizic, dar mi-as fi liberat timp spre a procreia si alte manuscripte, pentru ca „patriei” aleia sa-i fie si mai bine candva (cand va intelegea despre ce-i vorba, mvacutza de ea, helas…oops). De-un paregzamplu, m-as fi preocupat sa continui „Planeta Ou”, care cu cele 51 de canturi planificate ar fi fost unul dintre cele mai lungi poeme din toante timpurile si-n orice caz cel mai misto, te asigur io, priatelo, aloo…oops

    Glumesc, vezi bine…

    ps.Cer scuze pt absenta de pe for, din pricina semnalului de Net cazut (a fost o turbulenta atmosferica teribila pe-aci) si-a altor chestii.

  10. AVP Says:

    postare noua

  11. Stely Says:

    AVP,
    Dacă „patria recunoscatoare” ar face ordine in „maldărul ” de legi si de initiative legislative care să aducă schimbari de mentalitate, nu numai în economie ci si în cultură si educatie, ar fi si mai bine.Din ce s-a văzut pîna acum doar in invatamint incepe sa se miste cîte ceva . Este o noua lege a învătămîntului ,un ministru care o pune în aplicare si iatăcum ,odată cu BAC-ul de anul acesta, se simte un pic de schimbare a mentalitătii ,atît a elevilor cît si a profesorilor si părintilor.
    Prin urmare ar fi rîndul culturii să facă un pic de ordine in „maldarul ” de legi si de institutii din subordine ,cît să se producă si aici unele schimbări . Din cîte imi dau seama nu prea se simt ,nici la ICR si nici la USR. Dar poate nu am înteles eu bine din ceea ce mai citesc pe ici pe colo (bloguri ,ziare etc )sau poate nu stiu unde să mă informez .Cert este ca eu asa percep :ca o încremenire în proiecte (nimic nou ).
    p.s.”Patria recunoscătoare „mai face ordine, iată ,în restrăngerea de activitate a Institutului revolutionar, condus de Ion Iliescu, pe care din cîte am înteles o să-l unifice cu IICCMER . Grea lovitură pentru „revolutionarul ” Ion Iliescu :shock::
    Deasemenea,mai văd o mare supărare si în rîndul Asociatiilor de revolutionari, privind intentia „patriei recunoscatoare”(guvernul ) de a reduce unele drepturi cuvenite revolutionarilor . O fi bine, o fi rău ? Tu ce zici ?

  12. AVP Says:

    Ce să mai zic…? Băsescu & comp sunt rămaşi în mod clar cu mentalitatea la Păunescu & comp, asta ca să nu mai vbim de alde Ponta & comp, care pe lângă inomabilu fapt că simt ca Păunescu, gândesc şi ca Farfuridi & Brânzovenescu… oops. Asta e situaţia, naţia etc.

    „Si-n aceasta atmosfera, te inspira, cânta, barde…”😳

  13. culai Says:

    Tulie Radu Teacă?
    Păi e unul din fiii (literari) ai magistrului peste oase şi cotoaie, Dr. Ion I. Mironescu. Iar aista fu fiul dascalului-învăţătore din Tazlăul di pi apa Tazlăulu’. Şi-o mai fost dânsu’ prietin cu Sadoveanu, Ibrăileanu, Tiripiceanu (ori, cum i-o dzîce)… Cu carii or şî pus di prima Casă de vacanţie pintru scriitorime, la Preluca… Pi un’ii acuma tabără, ori poate că sanatoriu ori di tăt paragină, di nu s-o hi privatizat şî pi-acolo vreun emanat dintre-iştia… Nu mai ştiu, că demult nu m-am mai purtat pi acolo…
    Juna Gazdă va şti că, totuşi, aieste le-am studiat, chiar cu mare savoare, în învăţământu’cel’lalt, nu aista. Mironescu şi Brăescu – minori Majori ai Literaturii noastre interbelico…ase.
    – Gard în Casă!
    – Făr’un fîrţug… Hîc!

  14. AVP Says:

    Era clar că e o bucată de I.I.Mironescu, nu ? Totuşi, utile precizări. Mai poftiţi.

  15. Sabin mizdrescu Says:

    Era vb despre ciobanul din bretcu


Lasă un răspuns

