Portretu’ poetului la bătrâneţe

Nişte prieteni mi-au cerut poze pentru interviul pe care vor să mi-l ia şi astfel am fost nevoit să mă ocup de o trea’ care nu-mi prea place, întrucât nu m-am considerat niciodată fotogenic (şi cu atât mai puţin telegenic…oops). Aş vrea să vă rog ca din pozele de mai jos  să-mi recomandaţi 3-4 pe care să le trimit prietenilor interviveori (dintre care una pentru prima pagină). Între timp io o să mai sondez / scanez prin maldarul de manuscrise, ca să scot ceva pentru topicul de mâine ; sau, poate, dacă o să-mi fac avânt – deşi e atât de naşpa, pe căldura asta -, o să inscripţionez un nou episod din „Povestea lui Ave”… Thank you.

37 Răspunsuri to “Portretu’ poetului la bătrâneţe”

  1. filadel Says:

    Poza 5 de sus în jos dar am de comentat:

    focalizarea este aiuristică în toate fotografiile.

    Celelalte sînt simpatice.🙂

  2. AVP Says:

    Ei, si tu… De unde nu e, nici Dzeu nu cere🙂

  3. luminita Says:

    Salut, AVP!
    1 si 2 mi se par bune pentru un interviu serios.
    Daca nu, oricare alta.

  4. AVP Says:

    Multumesc, Luminita. 4 de sus în jos, nu invers, cum a zis Fil, nu ?

  5. skorpion Says:

    3,4 si ultima

    dar te tii bine, AVP-ule,

    felicitari!!!
    🙂

  6. AVP Says:

    Danke, Skorpi. Nu stii ca Poetii nu imbatranesc niciodata ?🙂 (si totusi, am si neste poze unde par cam dus…oops Dar p-alea nu vi le-arat🙂 )

  7. filadel Says:

    Maestro
    am zis 4 de sus în jos NU invers.
    1 reflectă imaginea apocaliptică a prezentului așa cum o zugrăvește presa ñioritică (n-ul este ardelenesc nu spaniol) fără nici o legătură cu realitatea.

    Și-o încurcăleală: nu-i ăsta poetu la bătrînețe, e numai Viorel Padina.😀

  8. Stely Says:

    AVP ,
    Ai ochii albastri sau gri ? 🙂 Cred ca @filadel a spus bine ,dar mie imi place si cea care este deasupra ei (cea din profil) ,chiar daca esti mai serios . Ma gindesc si la celalat profil ,al poetului ” care este „de …”otel „…
    p.s. Asteptam interviul ,topicul si pozele promise ,de la „gradinitza de vara”…
    p.s. Imi place si cea cu bretele 🙂

  9. skorpion Says:

    daca sufletul este tinar…..atunci si zimbetul este tineresc
    🙂

  10. AVP Says:

    Stely, am ochii cum se vad in poza…🙂 Fil, Skorpi, asa e…🙂

  11. AVP Says:

    Nota bene: pozele sunt facute in balconu casei noastre si la gradinita de vara (ultimele doo).

  12. Stely Says:

    Aha, uite ca au sosit ajutoare pretioase si ..luminoase . Ma bucur ,luminita !
    p.s .skorpion ,vezi ca mai esti dator cu inca un raspuns .

    AVP,eu asa ii vad ,gri sau albastri , ca ai nepotelului meu ..

  13. AVP Says:

    Stely, las-o incet pe Lumycel, sa n-o speriem…🙂 Si bine ca-mi amintisi de restanta lu Skorpi… oops.

    Ochii nepotelului tau sunt mai mumosi🙂 Ai mei sunt mai mult mverzi… oops.

  14. AVP Says:

    Da’ nu credeati ca stiu si io sa rid, n-asa…?🙄 Va luaserati dupa portetu ala supalat, a…?🙂

  15. Stely Says:

    Ups ! Mi-ar parea rau … 😦
    Si mie imi plac ochii nepotelului meu ,dar credem ca se vor schimba ,intrucit noi nu avem in familiile noastre decit ochi caprui si nitel mai negri. Dar si ai tai ,”mverzi „,sunt „mumosi „. 🙂

  16. Stely Says:

    Daaa ! Cred ca te gâdila cineva … 🙂
    p.s. Cred ca s-a speriat si skorpion.. Dar poate o prindem pe Dora..

  17. AVP Says:

    Stely, cu mine se-ntampla o chestie destul de bizara… oops. Atat culoarea ochilor mei, cat si mai ales infatisarea fizica se schimba destul de radical, as zice, in functie de starea sufleteasca… Ai crede, de-un paregzamaplu, ca toate pozele de mai sus sunt facute ieri-azi…?🙄 Iar asta nu e nimic…

    „Io sunt ca Buddha cu o mie de fatze…” oops.

  18. AVP Says:

    Scussi, ma retrag pt catva timp. Inca o data, multumesc pt sugestii.

  19. luminita Says:

    AVP,
    de sus in jos, evident.
    Haidi, bre, ca esti expresiv, nu te mai alinta atata cu fotofobia. 😆
    As fi curioasa de topica frazarii ideilor din interviu mai mult decat de poza, astept sa ne aduci amanunte.
    Numai bine!

  20. luminita Says:

    PS: nu reusesc sa descifrez semnatura de pe tabloul de deasupra . Cui apartine? ❓ 🙄

  21. AVP Says:

    La ce tablou te referi ?

  22. echo Says:

    @luminita

    Picasso. Se numeste „Muschetarul” sau „Omul cu sabia”.

    @AVP

    Mie imi place ultima. Radeti frumos. Curat si poznas ca un copil.

    Zambetul va prinde mai bine decat sabia. 🙂

  23. AVP Says:

    A, merci @echo🙂 Nu intelesesem la ce tablou se refera Luminita. Intr-adevar, imi place Picasso f.mult. Si, da, desigur, io sunt un raboinic de ocazie, nu de vocatie. Cel mai mult imi place sa ma joc, chiar si la etatea mea…😳

  24. luminita Says:

    echo,
    multumesc!

  25. AVP Says:

    Apropo, stiati ca pe cand era ministru al transporturilor Base i-a intampinat pe cruntii grevisti (condusi de zi sa-i zic, mey, de cheferistu ala ce s-a dovedit a fi apoi coruptu coruptilor, uite ca-mi scapa numele acum)in timp ce el se juca de-a hotii si vardistii pe confuter ?🙄 Si n-a incetat nicio clipa sa butoneze, parand a f.preocupat mai degraba de jucaria sa decat de ceea ce spuneau nemultumitii aia… lol

    Te pomenesti, dreq, ca si ista – dom Base – o fi tot un poesel genial, in felu sau, ca prea-i place sa se joace…😳 Dac-ai pe-asa, zau ca se va alege puradicu de Romanica, aloo…😯

  26. AVP Says:

    Update topic: am updatat topicul c-un mic sondaj, pe care-l voi mentine pana maine seara. Repet: mi s-au cerut 3-4 poze pt un interviu, dintre care una de prima pagina, iar doo-trei pt interior. Puteti puncta 4 pozitii, iar cea care va intruni procentajul cel mai mare va fi poza de garda, evident ; dar sa vedem, poate ca pana maine seara o sa mai pun si altele…oops. Ce dreq sa faci cand esti shomer si – dupa ce ai depecetluit pana si taina tainelor… oops – tai frunza la caini ?🙂

    Pe maine.

  27. Stely Says:

    Hai ca n-am votat ca lumea. Am votat numai pentru poza de prima pagina. (2) Am crezut ca trebuie separat . Baga tu pentru celelalte trei, la nr 4,6,7 …Daca nu vrei lasa-ma sa mai votez odata .Hai ca nu trisez. 🙂
    p.s. Daca tot vrei sa mai pui altele ,cheama un fotograf profesionist ca sa-ti faca si unele de interior .La un birou ,ca un scriitor … Si sa nu fie chiar asa de aproape …
    Eu asa cred . Tu ce zici @filadel ?

  28. filadel Says:

    Stely
    io zic că un fotograf ie sfînt.😀

    patruuuuu!

    Maestro
    fă-te că scrii un poem în timp ce-l scrii.

  29. Hantzy Says:

    Profilurile sunt cele mai reusite, deci 1 si 4. Asimetria lor induce un oarecare mister.
    Ca portret, 6 e cea mai buna, intrucat mana iti acopera portiuni care nu te avantajeaza. As fi propus-o pentru prima pagina, daca n-ar fi avut petele de soare pe chip si gardul ala de sarma in dreapta … dar poti sa mai faci un shooting, evitandu-le! Si luand incadrarea pe inalt. Iar camera o idee mai de sus

  30. florentina borgovan Says:

    E obligatoriu sa te con – formezi ?…
    Niciuna nu te reprezinta.
    Ai nevoie de un fotograf bun, chiar profesionist.
    Daca trebuie neaparat , 4 . ( Hantzy are dreptate cand spune ceea ce spune despre 6 .)
    Problema nu e fotogenia ta ci ochiul fotografului. El trebuie sa sustina esenta. Nicidecum aparente, accidente ale fiintei tale ! ( care nu fac altceva decat sa disimuleze miscarea ta launtrica )
    In sfarsit discutia ar fi prea lunga.Tu intelegi ce-am vrut sa spun.

  31. florentina borgovan Says:

    sa surprinda esenta !

  32. AVP Says:

    Florentina, nicio poză nu-l poate reprezenta pe Buddha cu o mie de fetze ; nicio poză nu poate reprezenta un Mit, ci doar un Pictor or un Fotograf la fel de creator sau creatorul insusi, prin chipu interior. Sunt creatori cu patalama – scriitori sau artisti, mai ales -, care din intamplare arata fenomenal, se-mbraca si se poarta ajijderea, avand de aceea succes la public, dar care sunt nuli ca si creatori ori in cel mai felixit caz sunt terni, mediocri ; daca poza care l-a mitizat pe Emin al nost, de-o pilda, ar fi fost nu aceea – retusata de altfel – de la 20 de anisori, ci aia c-un inceput de chelie si cu mustetzile pleostite, de la 33 de ani, din momentu cand bietul om a nebunit, eu nu cred ca generatii intregi de adolescenti s-ar mai fi dat in vant dupa el… oops. „Eu sunt ca fiecare„, spunea Apostolul (cu alte cuvinte, fiecare vede in mine ceea ce vrea si poate el sa vada ; dar nu neaparat in batranelul chelios – cum era Pavel – or burtos (ca Petru), ci in omu dinlauntru, omu duhovnicesc, mumos, pur, dur ca diamantu or spumos, dupa caz, naz si praz. Sunt convins, de altfel, ca Iisus insusi nu arata atat de spectaculos pe cat a fost mitizat, sau daca asa arata, inseamna ca asta a fost cam totul, aloo, iar restul e o dulce legenda. Omul mitizat nu este – in legenda sa – ceea ce a fost el in hypostaza-i reala (si de fapt in hypostazele reale, in milioanele or miliardele de figuri ale clipelor reale), ci este doar ceea ce-ar fi vrut ceilalti – fanii or ucenicii – sa fie… Dupa cum chipul interior sau „omul nou” faurit chiar de creatorul insusi, cu uneltele-i specifice, nu e cel ce-a fost creatorul intr-o hypostaza reala or punctuala, ci este ceea ce a vrut el sa devina, c-un efort de vointa colosal si cu sacrifcii greu de masurat pt un om normal.

    In fine, chestiunea e, cum chiar tu zici, prea lunga spre a o putea epuiza aici si acum. Eu stiam de altfel ca asa se va intampla si ca fanii mei cei mai bine fixati deja prin vartosul lor libido de ceea ce cred ei ca sunt sau c-ar trebui sa fiu io, ista, auctorul Poemului de otzel, al Planetei Ou si-al celorlalte chestii, vor fi oarecum shocati, debusolati or un pic mirati atunci cand vor lua contact, fie si prin niste banale fotografii, cu hypostazele-mi reale (darmite daca m-ar vedea, auzi, pipai, gusta or mirosi live, cum ar veni…oops), dar asta e situatia…

    O sa le trimet amicilor interviveori pozele pe care le am si cu asta basta. Poeselu AVP e scriitor & ganditor, nu actor si nici manechin bun de aratat in salile de expozitii, la conferitele snobilimii or la tembelizor..oops. Astia suntem, cu astia defilam…oops.

    Mai pe seara o sa v-arat niste poze de la gradinita-mi de vara. Multumesc oricum pt interes si comentarii, my friends🙂

    Ps. Am updatat topicu cu alte doua poze din setul de ieri-alaltaieri. In prima m-am „tuns” un pic, ca s-arat mai decent, iar in a doua io insumi nu ma recunosc absolut deloc, aloo (ca si-n poza nr. 4😯 ) ; dupa cum se vede, avatarurile infatisarilor exterioare ale creatorului pot fi atat de accidentale si de perisabile incat la un moment dat chiar creatorul insusi, care vrand-nevrand se observa zilnic in oglinda, totusi, nu se mai recunoaste in ele… oops.

    Hai ca mai vbim mai incolo.

  33. AVP Says:

    A, sa nu uit a preciza: am scos sondaju ala (era o pierdere de vreme). Paa

  34. AVP Says:

    Mdea… Pe ziua de azi cel mai viuzualizat topic al meu este totusi „La ciuperci”, scris cu luni de zile in urma :

    https://viorelpadina.wordpress.com/2010/10/09/la-ciuperci/

    Se poate observa si din asta ca publicul real e mai interesat de ceea ce poate gusta, mirosi, auzi, pipai or vedea live – exepli gratia – decat de chipul interior al creatorului, adicatelea de munculitza sa… oops

    Hai c-am plecat si io in real🙂

  35. florentina borgovan Says:

    Pai , tocmai despre asta era vorba ! Despre un Pictor sau Fotograf la fel de creator. ( specia asta exista !) Nu era vorba despre tine.
    Restul e tacere.

  36. carco Says:

    Maestre,nimic di ce este omenesc nu-ti-e strain:da-o dreaq de poza!
    Ce,crezi ca esti in vre-una Adonis si in alta opusul? diferentele sint minime,si tin de gusturi.
    Parca ai fi un adolescent care da prima poza unei fete!
    Vorba aia:nici frumos până la 20 de ani, nici deştept până la 30 şi nici bogat până la 40 de ani,n-ai fost,asa ca ce dreaq mai astepti ?
    Daca vrei te mintim mult si bine!

  37. AVP Says:

    N-asa, mey, carco ?

    Postare noua.


Lasă un răspuns

