Planeta Ou – avataruri cronologice (1)

Făcând nişte săpături amărunţite în mormanu-mi de manuscrise (căci memoria, de la un timp încolo, nu te mai poate ajuta cu acribia de care ai nevoie într-o hermeneutică serioasă), am descoperit că filonul de creaţie al Planetei Ou scoboară pe un firicel din ce în ce mai subţire, evident, până spre etatea de 15-16 anişori, prin nişte textuleţe pline de naivitatea vârstei mele intelectuale şi morale de-atunci, în care însă se poate decela filigranul abia schiţat, ca un borangic suav, al concepţiei şi-al stilului ce se va închega mai târziu şi va căpăta un contur ferm abia după etatea-mi de 40-50 de ani, fixându-se definitiv, probabil,  abia odată cu reintrarea-mi în virtualitate… oops. Când voi face rost de un scan mai performant, o să v-arăt şi textele-mi cele mai vechi din filonul Planetei Ou şi totoodată din epoca premergătoare Poemului de oţel (el însuşi doar o etapă – să-i zicem iepoca estetică – în elaborarea Planetei…), însă acum o să-ncep c-un text din 1976, ce presupun că se vroia un fel de prolegomene la Evanghelia după mine, primul titlu istoric al Planetei Ou, textuleţ pe care vi-l reproduc aşa cum l-am găsit în Caietele AVP (pentru mai multă autenticitate, zic eu). Desemnul ce deschide topicul  (şi care nu poartă niciun nume) l-am găsit în stratul de manuscrise din aceeaşi perioadă.

8 Răspunsuri to “Planeta Ou – avataruri cronologice (1)”

  1. Stely Says:

    AVP,
    Ma bucur ca ceea ce ai inceput sa faci de la o vreme -adica – sa faci „sapaturi amaruntite ” in „muntele de manuscrise ” si cum spuI aici …

    ” am descoperit că filonul de creaţie al Planetei Ou scoboară pe un firicel din ce în ce mai subţire, evident, până spre etatea de 15-16 anişori, prin nişte textuleţe pline de naivitatea vârstei mele intelectuale şi morale de-atunci, în care însă se poate decela filigranul abia schiţat, ca un borangic suav, al concepţiei şi-al stilului ce se va închega mai târziu şi va căpăta un contur ferm abia după etatea-mi de 40-50 de ani, fixându-se definitiv, probabil, abia odată cu reintrarea-mi în virtualitate…”

    … intrucit iata ce spuneam acum un an pe vremea aceasta ,dupa o lupta( crincena ) de idei in jurul existentei extraterestrilor ,cu Sorin Cucerai :

    „N-am spus tot ..si nici cee ce este mai important ..Stiu insa sigur ca va veni vremea cind iti vor fi confirmate toate ipotezele.
    Si,da, nimeni pina la tine nu a adus in acelasi timp nouatatea in scriere cit si in continut. ..Un poem ca un fluviu .. Va trebui sa povestesti cindva istoria acestui Poem.”.

    Stiu ca unora li s-a parut amuzant ,dar am stiut inca de la inceput ca poemul „Planeta Ou ” are o istorie pe care imi doream s-o cunosc.
    Prin urmare ma bucur ca dorinta mi se implineste. Nu stiu bine ce sentimente si ginduri iti stirnesc aceste „descoperiri” ,dar banuiesc ca puternice si diverse. Cred ca este atit de frumos sa -ti retraiesti copilaria ,tineretea prin intermediul acestor manuscrise. Spui ca „textuletele ” de la virsta de 15-16 ani iti par naive. Pai da ,cum sa fie altfel cind au trecut atitia ani ? Dar te intreb ,atunci ,le-ai aratat cuiva de virsta ta de acum ? Unui profesori sau altcuiva ? Ma gindesc ca simteai nevoia sa impartasesti cu cineva tot ceea ce te preocupa . Bine , voi astepta pina cind le vei scana …

  2. AVP Says:

    Stely, ca să fie clar, sunt deosebit de onorat că şantierul meu de creaţie te interesează atât de mult. Thank you !

    Şi, da, am încercat s-arăt şi la alţii opera mea, ba chiar să o şi public (dovadă faptul că, zmecheros rău de tot, l-am citat pe Marx, aşa cum am văzut io că fac toţi tovii care publicau pe vremea aia, dar zău : parcă vbeam cu pereţii…😳 Nimeni nu părea să-nţeleagă ce spun io…😦

    Postare nouă.

  3. zigzag Says:

    vocea garsonierei regale din Romania s a facut auzita prin pozitia Rusiei de azi.asteptam o noua solicitare de demisie- a presedintelui Romaniei-exprimata de „conservele” rusesti aflate la umbra pe teritoriul patriei

  4. Stely Says:

    @zig-zag ,
    Te rog sa dai un link sau sa detaliezi informatia ta cu privire la „pozitia Rusiei de azi ” ..Unde , cine si cum a fost exprimata?

  5. zigzag Says:

    @stely: uite linkul http://www.hotnews.ro/stiri-international-9213757-mae-rus-critica-nerusinatul-traian-basescu-pentru-declaratiile-legate-atacarea-urss.htm ti se pare intamplator?ce tupeu pe noi unii romani sa ne cerem Basarabia si tezaurul inapoi.bine ca sunt de astia cu „apelu” ca altfel ne trimiteau rusii si acolitii lor din Romania in locul bunicilor nostri in puscariile bolsevice

  6. Stely Says:

    Am citit linkul . Multumesc . Am citit si comentariile . S-au incins din nou spiritele. Declaratiile diplomatului rus nu au facut decit sa stirneasca un val de simpatie pentru Traian Basescu si ,dimpotriva,unul antirusesc. De fapt rusii vin in ajutorul Regelui Mihai si in loc sa-i faca bine il afunda. Cred ca s-au pripit cu aceste declaratii , la fel ca si Traian Basescu.
    p.s. vezi ca se discuta la B1 despre declaratia asta si despre alte declaratii.

  7. Victoria Says:

    Imi permit sa il citez pe Zigzag, fara permisiunea dumnealui ( sorry Zigzag):
    „reactia rusiei este de fapt reactia garsonierei regale din Romania:regele mihaita a facut ce a stiut el mai bine.a tacut ca pestele si si a lasat stapanul sa iasa la atac.”

    BRAVADA NERUSINATA!!!…zice Rusia adresandu-se unui Sef de Stat!..Ce vocabular „european, diplomatic si sensibil”!
    Ma bucura ca MAE a reactionat prompt! Le cere cineva rusilor sa isi ceara scuze? Dac nu, de ce nu?
    Eu doar ma intreb:- Mihai a tacut din diplomatie sau din vinovatie? Si de ce oare sar rusii in ajutorullui Mihai?

  8. Hantzy Says:

    Or fi fost rusii suparati ca li s-a atribuit o sluga care era doar rege al Romaniei … ei ar fi preferat probabil un secretar general, vreun comandant suprem, un editor tehnic, vreun sef la Crescent, ceva greu oricum … se stie doar ca rusii sunt cei mai sovietici dintre stalinisti … pardon! stalinistii sunt cei mai rusi dintre sovietici … aaaaaaa… sau era invers?! Basescu stie ce-a vrut sa spuna …


Lasă un răspuns

