Sorin Ilieşiu a fost ales vicepreşedinte al PNTCD

COMUNICAT DE PRESĂ AL ASOCIAŢIEI 21 DECEMBRIE 1989

– 18 iunie 2011 –

La Congresul Extraordinar al Partidul Naţional Ţărănesc Creştin Democrat care a avut loc astăzi la Palatul Parlamentului din Bucureşti, în prezenţa preşedintelui de onoare Ion Diaconescu şi a surorilor preşedintelui moral al României Corneliu Coposu, a fost aleasă noua conducere a partidului formată din fostul prim-ministru Victor Ciorbea – preşedinte, Andrei Dimitriu – prim-vicepreşedinte, Gheorghe Ciuhandu – preşedintele CNC, Mihai Grigoriu – secretar general, precum şi numeroşi vicepreşedinţi printre care Sorin Ilieşiu, membru de onoare al Asociaţiei 21 Decembrie 1989.

Prezentăm discursul citit de la tribună de dl Sorin Ilieşiu.

„Am devenit membru al PNŢCD fiind convins că numai acest partid va putea decomuniza cu adevărat societatea românească, aşa cum am cerut în Proclamaţia pentru România (din aprilie 2005) şi în apelurile mele din 2005 şi din 2006 pentru condamnarea comunismului ca ilegitim şi criminal. În cele din urmă, şeful statului a răspuns favorabil, raportul de condamnare este edificator, dar de cinci ani încoace condamnarea comunismului aşteaptă să devină o realitate vie. (aplauze)

Acum zece ani am realizat filmul, pe care tocmai l-aţi văzut, despre istoria Partidul Naţional Ţărănesc, cu gândul că va cataliza renaşterea PNŢCD. N-a fost să fie! PNŢCD a mers din rău în mai rău pentru că forţe malefice ale Securităţii l-au măcinat din interior. Pentru ca partidul să renască, trebuie să învingem împreună aceste forţe! România are nevoie ca de aer de PNŢCD. (aplauze insistente) Locul PNŢCD este în Guvernul României, în Parlamentul României, în Parlamentul European. Sunt sigur că PNŢCD va guverna din nou România. Dar numai şi numai dacă va şti să spună lucrurilor pe nume, cu curaj şi în mod credibil.

Pentru decomunizarea şi reformarea morală a României, vă propun să fiţi de acord ca PNŢCD să acţioneze prioritar pentru următoarele obiective ale societăţii civile care sunt în deplin consens cu principiile PNŢCD:

1). Finalizareacercetărilor Justiţiei pentru aflarea adevărului despre genocidul din decembrie 1989 şi fratricidul din iunie 1990. (aplauze)

2). Adoptarea de către Parlament şi Guvern a tuturor legilor şi măsurilor pentru decomunizarea României, recomandate de Raportul – al cărui coautor am fost – pentru condamnarea regimului comunist ca ilegitim şi criminal, începând cu Legea lustraţiei. (aplauze)

3). Condamnarea Pactului Stalin-Hitler, respectiv Molotov-Ribbentrop, şi a consecinţelor lui ca ilegitime şi criminale. Reintegrarea în România, în cadrul Uniunii Europene şi cu acordul forurilor competente internaţionale, a teritoriului românesc ocupat prin forţa armată de Uniunea Sovietică: Basarabia, Nordul Bucovinei, ţinutul Herţei şi Insula Şerpilor (aplauze); această reintegrare trebuie făcută în acelaşi spirit cu reunificarea Germaniei din 1990. Despăgubirea morală şi materială a României faţă de crimele, fărădelegile şi abuzurile comise de Uniunea Sovietică împotriva României şi a cetăţenilor ei, nivelul şi modalităţile de despăgubire urmând a fi stabilite de o comisie recunoscută de foruri competente internaţionale.

4). Radicalizarea luptei împotriva corupţiei. Cercetarea prin justiţie a modului în care s-a reconsolidat oligarhia securisto-comunistă în România. Verificarea corectitudinii privatizărilor făcute de această oligarhie care a acaparat fraudulos puterea economică în România. (aplauze)

5). Predarea de către SRI şi SIE către CNSAS, în primul trimestru al anului 2010, a celor97.000 de dosare considerate abuziv “de siguranţă naţională”. (aplauze)

6). Adoptarea unor declaraţii oficiale de către Ungaria şi de către reprezentanţii minorităţii maghiare din România: (a) de regret şi de dezavuare a masacrelor bestiale antiromâneşti înfăptuite în Transilvania în 1940-1944 de autorităţi maghiare horthyste cu implicarea unei părţi a populaţiei maghiare din Transilvania, (b) de coexistenţă în spiritul respectării legitimităţii, legalităţii, antişovinsmului, antixenofobiei, (c) de dezavuare a contestării legitimităţii Tratatelor de pace semnate de Ungaria la Trianon în 1920 şi la Paris în 1947, precum şi a legitimităţii consecinţelor lor, (d) de dezavuare a acţiunilor cu conotaţie iredentistă şi revizionistă ale respectivilor lideri şi organizaţii, având ca posibil scop destrămarea teritorială a României după modelul Dictatului de la Viena din 1940 instrumentat de Hitler, Mussolini şi Horthy, sau după alte modele, (e) de angajare pentru prevenirea eficientă şi responsabilă a oricăror forme de violenţă interetnică care ar putea reedita masacrele săvârşite acum 70 de ani în Transilvania nordică. (aplauze)

Ar putea fi cineva din această sală împotriva acestor obiective ale societăţii civile care sunt în deplin consens cu principiile PNŢCD? (aplauze insistente) Vă mulţumesc. Doamne ajută!”

38 Răspunsuri to “Sorin Ilieşiu a fost ales vicepreşedinte al PNTCD”

  1. AVP Says:

    Deşi nu-mi fac nicio iluzie asupra revenirii PNTCD în prim-planul scenei politice aborigene, îl felicit pe prietenul nostru Sorin Ilieşiu pentru alegerea sa în funcţie.

    În ce mă priveşte, apreciez că dlui Sorin Ilieşiu îi stătea mult mai bine în poziţia de leader imparţial al societăţii civile, acolo unde îşi crease o adevărată legendă prin celebrele Apeluri la decomunizarea României, însă îi respect opţiunea actuală.

    O Duminică liniştită în continuare.

  2. Riddick Says:

    Dl. Ilieşiu ştie perfect în ce a intrat – în anexa „monarhistă” a USL, iar cei care l-au pus vicepreşedinte ştiu bine pe cine au pus acolo.

    Să-i fie cu folos domniei-sale, că nouă nu are cum ne fi. Succesuri.

  3. AVP Says:

    Să stăm strâmb, dar să judecăm drept, Riddick. Numai noi ştim cât ne-am rugat de puterea portokakie ca să-l nominalizeze pe Sorin Ilieşiu pentru conducerea TVR, unde celebrul militant ar fi putut face mult pentru decomunizarea mult clamată, însă TB i-a preferat un fost politruc comunist.

  4. Stely Says:

    Cred ca hotarirea d-lui Sorin Iliesiu de a candida intr-o functie politica este de admirat . A candidat si a cistigat f-ctia de vicepresedinte al PNTCD ,in partidul unde a fost un membru fidel si in care s-a regasit, fiind un admirator consecvent al Seniorului Coposu ,dar mai mult ,fidel unor principii si nazuinte pe care nu le-a abandonat niciodata . Le-a sustinut ,dupa cum bine stim ,din postura de lider al Societatii Civile , al Asociariei 21 decembrie si al GDS etc.
    Desigur ca din postura aceasta a avut realizari ,dar si nearealizari. Cred ca si-a dat seama ca nu -si poate pune in aplicare tot programul sau de lider al Societatii Civile ,care dupa cum se vede a coincis si inca mai coincide cu cel ale PNTCD,decit daca si- l va face cunoscut si sustinut de un partid politic. Desigur ca, asa cum il cunoastem pe -l Sorin Iliesiu ,ca om integru ,sincer si devotat interesului general ,ar trebui sa ne bucuram . Eu ma bucur ,dar m-as fi bucurat enorm ,daca ar fi fost ales direct Presedinte sau Secretar general si nu unul dintre”numerosii vicepresedinti „. Linga Victor Ciorbea ,presedintele PNTCD reales dupa o perioada de latenta , nu exista nici o speranta de revigorare a partidului. Omul asta nu mai poate oferi nimic ,chiar daca va avea toata societatea civila linga el . Numai la gindul ca d-l Sorin Iliesiu a fost cooptat in conducere numai pentru personalitatea lui integra ,intrucit se stie ca nici un vice ‘” dintre cei numerosi”, nu are cum sa schimbe sau sa aduca un suflu nou ,revigorant si canalizator in vreun partid politic .Iar in PNTCD, un partid aproape mort politic,nici atit.
    Dar ,in cazul in care se vedea ca partidul il va lasa sa-si promoveze progrmul si-l va sustine in asa fel incit sa fie el in prim planul partidului si nu altcineva,ma voi bucura si de ce nu ,il voi si vota,daca va fi nominalizat . Asadar ,din partea mea felicitari si succes ,d-le Sorin Iliesiu . Voi fi cu „Ochiul” pe doastra … 🙂

  5. AVP Says:

    Şi eu cred că Sorin Ilieşiu merita cel puţin funcţia de primvicepreşedinte, dacă şi-ar fi dorit-o. Şi da, l-aş vota dacă l-aş vedea pe orice listă.

    Cât despre PNTCD, păcat de voinic, vba aia…

  6. Stely Says:

    Ramane insa un semn de intrebare . De ce s-a ferit de noi ,d-l Sorin Iliesiu,ca sa ne faca cunoscuta hotarirea de a candida pentru vreo fctie in PNTCD ? Sunt convinsa ca ,daca ne-ar fi spus mai din timp ,poate l-am fi sustinut pentru cea de prim-vicepresedinte . Cred insa ca nu si-a dorit -o sau nu a indraznit sa si-o revendice ,modest si cu prea mult bun simt cum il stim . Dar hai sa-l asteptam ,poate isi va face timp sa ne impartaseasca asa cum ne-a invatat , gindurile si planurile sale privitoare la toate intrebarile si asteptarile noastre.

  7. AVP Says:

    Uneori sustinerea opiniei publice atarna exact invers in ochii politicienilor. Vezi sustinerea noastra pt Sorin Iliesiu la TVR, care nu i-a adus nici macar un loc in consiliul de administratie… oops

  8. monica Says:

    ca sa sustii un om ,numai in schimbul
    unei recompense, nu mi se pare deloc
    crestistineste.Miscarea pe plan politic in scop pecuniar,
    ca de morala nu poate fi vba
    denota caracter labil . Intrebari de genul
    de ce nu ne-a anuntat ,nu au decat un
    raspuns.de atata connsideratie se
    bucura toate semnaturile si apelurile
    initiate de domnia sa.Sa fii langa
    V Ciorbea,este mult mai grav decat sa sustii in continuare”‘raul cel mai mic”
    Scuzati de interventie ,dar nu m-am putut abtine

  9. Stely Says:

    Da, ai dreptate în ce priveste modul cum este percepută opinia publica de către politicieni . In fond ea se exprimă la votul general si nu are de ce se băga in” bucătăria „unui partid. Dar eu ,în cazul acesta ,m-am gîndit la un alt fel de sustinere . Adică să-l sustinem ,sau mai bine să-l îndemnăm ,să candideze pentru o fctie de vîrf ,de prim-vicep de ex.,întrucît îl cunoastem si avem încredere în capacitatea si în dîrzenia sa ,de a nu sa lăsa coplesit de greutăti sau de alte piedici. Merge pîna in pînzele albe,chiar dacă pare la un moment dat a fi o cauza pierdută. Adică nu-si abandoneaza obiectivul propus. Mie asta mi-a plăcut la dînsul si de aceea l-am sustinut pîna acum. M-a „cărat” pur si simplu după el. La fel ca si tine ,de altfel. oops

  10. AVP Says:

    Mai intai, bine ai revenit, Mony.

    Si nu, nu cred ca Sorin Iliesiu l-a parasit pe Base – daca l-o fi parasit – pentru ca nu i-a dat si dansului un oscior de ros, ci pentru ca i-a refuzat cu obstinatie, as zice, serviciciul credincios.

    Cand pentru postul de la TVR te recomanda cine te recomanda, dar tu, Basescu, PDL sau cine mai decide la ora si-n hora asta, te pui de-a curmezisul si, mai rau decat atat, vii la TVR c-un ex-politruc care s-a si dovedit ca n-a facut intre timp mai nimic, astfel ca si-n continuare Antenele mogulice au TVR la destiu mic, tre sa fii – scussi expresia – cam masochist un pic ca sa tii in continuare cu raul pitic, cand de fapt nici macar nu mai esti sigur ca nu e vba de un rau cam birlik.

    Eu – care continui sa votez in continuare cu „raul cel mic”, cel putin pana la oferta urmatoare – nu cred ca putem sa-l judecam pe dl Sorin Iliesiu atat de usor, dear surioare… oops

    *
    Da, Stely, dl Ilieşiu are o henormă putere de muncă şi o capacitate de luptător pe măsură.

  11. Stely Says:

    monica,
    Marturisesc ca nu prea inteleg bine in ceea ce spui aici : Mai bine zis la cine te referi .
    „ca sa sustii un om ,numai in schimbul
    unei recompense, nu mi se pare deloc
    crestistineste.Miscarea pe plan politic in scop pecuniar,
    ca de morala nu poate fi vba
    denota caracter labil ”

    Daca este vorba numai de enuntarea unui principiu ,desigur ca sunt de acord. Daca vrei sa faci ceva in plan politic , te daruiesti ,nu ti se daruieste (plateste). Ar fi dureros sa aflam ceva de genul acesta.

    Iar in ce priveste ceea ce scrii aici:

    „Intrebari de genul
    de ce nu ne-a anuntat ,nu au decat un
    raspuns.de atata connsideratie se
    bucura toate semnaturile si apelurile
    initiate de domnia sa”

    Eu cred ca ,fie de te referi la „consideratia ” pe care au avut-o semnaturile noastre pe toate apelurile initiate de d-l Sorin Iliesiu ,adica nula (asa inteleg) ,fie la consideratia pe care a avut-o dumnealui in persoana ,in fata celui caruia i se adresau (apelurile) ,atunci consider ca vina nu ne apartine ,nici noua semnatarilor, si nici d-lui Sorin Iliesiu .
    Vina ii apartine in totalitate celui care ne-a ignorat sistematic :si pe mine si pe tine si pe d-l Sorin Iliesiu.

    Si atunci ce crezi ca pot sa mai cred cind spui asa aici ?
    „Sa fii langaV Ciorbea,este mult mai grav decat sa sustii in continuare”‘raul cel mai mic”
    Nu cred -acum vorbesc in numele meu – ca m-as alatura lui V.Ciorba ,dar daca ar fi fost in locul lui ,d-l Sorin Iliesiu ,ei da nu as mai fi sustinut in continuare raul cel mic „,ci pe Sorin Iliesiu.

  12. monica Says:

    Base pana la proba contrarie apare f
    des la TVR,lucru care nu stiu daca era
    posibil in alte conditii.Si daca,mai este
    cineva naiv sa creada, ca pe Base il
    ghidoneaza serviciile si nu se intampla
    exact invers,adica e barbat si nu gluga
    de coceni,si ca Base n-ar sti cu
    muuuuult mai bine decat muuuulti altii
    cu cine are de-aface sau cu cine va avea,
    este tare naiv! Parerea mea,pai cum
    dreaq altcumva :))
    se intreba cineva de ce Dl Iliesiu facand parte dintr-o comisie a votat talentele Antenei lui felixitu pe linie,fara clipire :))de,chestie deontologica,n-asa?
    nici nu ma intereseaza cu cine mai tinedl Iliesiu!

  13. monica Says:

    dna Stely,rog sa nu va mai chinuiti a ma
    intelege .Cred ca observati
    ca nu mai dau pe aici tocmai ca sa nu va
    supun pe dvs si pe dl goe la cazne
    inutile :))faceti abstractie,daca puteti a ma mai baga in zeama pe mine, ca sa va evidentiati dvs.Nu va temeti,nu va ia nimeni locul.Aici nu e cc al pcr :))

  14. Riddick Says:

    Iată în ce organizaţie a intrat domnul Ilieşiu (ca partid încă nu-i se judecă aripile PNŢCD):

    „Preşedintele Băsescu şi PDL semnalizează spre vest, dar cârmesc spre est. În loc să descentralizeze Statul şi să transforme România într-o republică parlamentară, ei propun modificări constituţionale care conduc la un Stat centralizat, în care parlamentul are un rol secundar, iar autoritatea este concentrată în mâinile unui preşedinte cu puteri absolute, inclusiv aceea de a dizolva parlamentul; adică, o „democraţie” de tip rusesc.

    Democraţia în Rusia este o formă goală de conţinut. Rusia are un preşedinte care este mai mult decât un preşedinte şi un parlament care este mai puţin decât un parlament. Jocul politic nu urmăreşte numai monopolul puterii, ci şi monopolizarea competiţiei. Alegerile nu servesc transferului puterii, ci legitimării acesteia. Acesta este tipul de „democraţie” la care aspirăm noi, românii?

    Asistăm la feudalizarea Statului, nu la modernizarea lui. Preşedintele devine un fel de primus inter pares, atâta vreme cât va reuşi să controleze baronii locali. Reuşita, din punctul lui de vedere, depinde de controlul informaţiilor şi de capacitatea de a şantaja diverşii baroni locali (vezi rolul DNA).

    PNŢCD consideră că rezolvarea rezidă într-o reformă constituţională fundamentală, care trebuie precedată de o dezbatere publică serioasă. Chestiunea este prea importantă pentru a fi tratată din perspectiva interesului egoist-electoral, aşa cum încearcă Traian Băsescu şi guvernul său”.

    Biroul de presă al PNŢCD – Reforma constituţională şi descentralizarea 3 martie 2011

    http://www.pntcd.eu/2011/03/reforma-constitutionala-si-descentralizarea

    Nu mai zic de protocoalele de colaborare cu PNL şi PSD din 2009, sunt de notorietate.

  15. AVP Says:

    Mony :

    1) faptul că Băse apare mai des la TVR decât înainte vreme (sau decât presupui c-ar fi apărut dacă l-ar fi nominalizat pe Sorin Ilieşiu la TVR), nu înseamnă – automat – că TVR a devenit mai bună, mai democratică şi mai eficientă din punctul de vedere al acţiunii de decomunizare ; după părerea mea – şi ştii bine că mă cam pricep la astfel de profeţii, hire-ai să fii… oops -, TVR n-a devenit mai eficientă nici măcar din punctul de vedere al lui Băse, al PDL, sau al acţiunii preşedinţiale de modernizare a Românicăi, aloo… A trecut hăt demult timpul când Băse singur era locomotiva imaginii PDL sau a decomunizării Ro, iar de-acum s-ar phootea să fie egzact pe dos, aloo… Hic et nunc ar fi fost mult mai util Pactul de implicare a TVR în reformarea României propus de Sorin Ilieşiu.

    2) Habar n-am dacă Băse conduce serviciile, sau viţăvercea, şi nici nu mă interesează. Dar că serviciile – including Băse, biensur – nu prea-l mai au la inimă pe Sorin Ilieşiu, de când au aflat că cel care l-a susţinut cel mai tare pentru postul de director al TVR a fost însuşi gen. Pacepa, asta e sigur… oops. Dar tu de unde ştiai, a…?🙄

    3) Nu ai nicio dovadă că Sorin Ilieşiu ar fi votat cum laşi tu să se-nţeleagă c-ar fi votat în juriul ăla, şi cu toate astea pari a fi decis că Sorin Ilieşiu trebuie dinainte condamnat, n-aşa ? Şi asta doar pentru că ţi se pare ţie că nu mai ţine cu nea Băse…oops. Obiectivă şi deontologică sadea, păi cum drea…🙂

    4) În fine, io zic să nu ne mai legăm de trecutul lui Stely, nu de alta, însă ne-am aminti cine a spus asta: „Ce blestem pe această ţară, Adriane, ca acum să se confrunte doi comunişti…” Sau cam aşa-ceva… oops Apropo, domnia ta ai fost membră PCR, draga mea… ?🙄 De curiozitate te-ntreb.

    @Riddick – şi dacă o fi chiar aşa cum se spune în comunicatu ăla, my friend ?😯 În fond, cine ne garantează că n-ar fi aşa…?🙄 That is the questia….

  16. Riddick Says:

    Încă ceva. Programul de regionalizare al PNŢCD-Ciorbea este quasi-identic cu cel al USL – păstrarea judeţelor, dar crearea regiunilor, a Camerei Regiunilor în locul Senatului, a Guvernatorilor (executivul) şi a Consiliilor regionale (ca „organe deliberative”):

    „precizarea Autorităţilor administraţiei publice prin care se realizează autonomia locală în REGIUNI, şi anume: CONSILIILE REGIONALE alese (ca organe deliberative, şi nu legislative) şi GUVERNATORII aleşi (ca organe executive);

    păstrarea Sistemului Parlamentar Bicameral, cu un număr redus de parlamentari: Camera Deputaţilor (ai cărei membri sunt aleşi printr-un sistem de vot uninominal cu adevărat reprezentativ) + Camera Regiunilor (ai cărei membri sunt aleşi de Consiliile Regionale);

    între Stat, Regiune, Judeţe, Oraşe şi Comune să nu existe raporturi de subordonare”.

    http://riddickro.blogspot.com/2011/06/pntcd-are-acelasi-program-de.html

  17. Riddick Says:

    Deci, Camera Regiunilor ne-ar reprezenta „la a doua mână” (aleşi indirect – nu de cetăţeni, ci de către aleşii direct din Consiliile Regionale).

  18. AVP Says:

    Riddick, niciun plan – prost sau bun in principiu – nu are nicio valoare daca omul care il propune sau cel care trebuie sa-l aplice n-are valoare umana (morala, in primul rand), verificabila prin faptele sale. Or, Sorin Iliesiu are deja fapte mari pe rabojul vietii si in primul rand are istoricele sale Apeluri pentru decomunizarea Romaniei. Daca el se va ralia la orice proiect si i se va parmite sa se implice in implementarea acestuia, ei bine, eu voi avea incredere din principiu in acel proiect. Si din contra: daca voi vedea un om fara obraz ca-mi propune ceva oricat de lucios la suprafatza, voi presupune ca e vba de un lucru gaunos in ultima instantza (cel putin pana la proba contrara).

  19. monica Says:

    AVP,io nu ma leg de nimeni,doar constat; ca
    nu suport sa mi se puna pumnul in gura,ca in comunism,
    prin intimidare, e altceva ;semantica nu e la
    indemana oricui,asa ca eu cand dau de
    un prost mai mare decat mine nu-l bag
    in seama .
    Aflu acu de sustinerea lui Pacepa,nu stiu din alta parte cum ma banui,nu am
    nimic de-aface cu
    altcineva decat cu fam mea,nu am nimic personal cu dl Iliesiu,nu o sa-i neg profesionalismul,chiar si la premierea de care faceam caz, dar faptele raman.Nu cred in coincidente. Basescu a facut ceea ce-a tinut de el,nici mai mult ,nici mai putin, pt dl Iliesiu si pt asoc 21 dec.Oricum ma bucur, ca nu-l vad la poopat piata independentei ca pe altii la aniversarea regelui.La urmatoarea aniversare
    , dl Iliesiu o sa dea mana cu mana cu dl Ilici,n-asa?Nu e fratimiu Base asta asa ca nu ma intereseaza cum isi asterne,ca asa o sa doarma.Deocamdata ,bine :))

  20. AVP Says:

    Mony, ai fost una dintre sustinatoarele cele mai fervente ale propunerii ca Sorin Iliesiu sa fie nominalizat pt TVR si ma mir cand spui ca abia acum afli ca printre sustinatorii sai s-a aflat si gen.Pacepa. Nu vreau sa spun nimic mai mult decat ca pasiunea ta pentru cojonecosu Marinar – partidica, pai cum dreaq altcumva ? – iti cam deturneaza dreapta judecata… oops.

  21. monica Says:

    Ce-are aface sustinerea mea ferventa cu
    alegerea dlui la pnt? una-i una si alta-i
    alta,ca sa nu spun mai mult! Mie,pana
    una alta,nu-mi intuneca mintea nimeni
    si cred ca-ti aduci aminte f bine ,ca m-am
    numarat printre putinii care l-au criticat ,
    aici,in „aplauzele” furtunoase ale
    ” opozitiei ”
    Mi-l aduc aminte pe NT cand
    ma facea cand isteata ,cand proasta ,
    asta-n functie de cum „dadeam” in base
    si in pdl
    AVP,sa stam stramb si sa judecam drept,
    nu-mi permit sa abdic de la
    ” minima moralia” pt nimeni si nimic !

  22. AVP Says:

    Foarte mumos. Dar ce te face să crezi că Sorin Ilieşiu a dezertat de la minima – măcar – moralia ?🙄 Nu ţi se pare normal ca el să vrea să-şi găsească un partener politic care să-i permită să-şi pună-n practică ideile privind decomunizarea României, idei pe care actualii guvernanţi i le-au ignorat ? În fond, de ce anul trecut ai fost o susţinătoare ferventă a lui Sorin Ilieşiu şi a Pactului său pentru implicarea TVR în reformarea României, iar azi, când mai mult ca sigur Sorin Ilieşiu nu şi-a schimbat ideile, ţi se pare că el nu mai are nici măcar o minima moralia… ?🙄

  23. monica Says:

    Ca sa fie clar, in prima fraza de mai sus era vba de dl Iliesiu
    in urmatoarea despre Basescu,oops! In ceea ce-l priveste pe
    sustinatorul Pacepa ,cred c-am uitat ! se mai intampla si la minti
    mai mari

  24. monica Says:

    AVP,
    io i-am intrebat si pe altii daca scriu dreq
    fara sens frazele si m-au asigurat,fara
    sa aibe vreun interes ,ca scriu articulat,
    adica bine:))

    Nu m-am referit mai sus
    decat la
    coloana mea verticala,iar daca ma intrebi de
    realizarile viiitoare ale dlui Iliesiu intr-un alt cadru,vreau sa-ti zic urmatoarele.

    Astia de la pnt au uitat si ca au mancat bataie in Piata Universitatii de la
    Ilicisi acu se poopa pe dinnti cu el,si crezi c-o sa-si maii aduca aminte de
    dezideratele dlui Iliesiu ?Eu ii doresc tot binele din lume si el sa fie „alesul” ro .

    ps.cum ai dat de spatiul asta imposibil de redactat un text:))

    ,

  25. AVP Says:

    Dacă ai fi fost mai atentă, ai fi văzut că şi eu i-am dat de înţeles dlui Ilieşiu c-ar fi fost mai bine să-şi păstreze o formală neutralitate.

    Cât despre căsuţa de comentarii, nu io am făcut-o aşa, ci jupan WordPress.com, găzdoiu meu. Acuma, ce să mai zic ? Calu de dar nu se caută la dinţi… oops.

    De altfel şi Stely – căreia bine ai face dacă i-ai cere scuze pt parolele cam nepotrivite de la început, aloo… – se plânge de becisnicul spatz, dar n-am ce face ; şi, de altfel eu încă nu-mi dau seama prea bine în ce constă precaritatea cu pricina… Puteţi fi mai explicite, please ?🙄

  26. monica Says:

    AVP,
    io nu am intrat azi ca sa jignesc pe cineva
    si nici n-am facut-o. Asa ca, nu am de
    ce sa cer scuze cuiva,atata timp cat am
    si dat explicatii .Si cu asta,
    ma retrag,vba dtale;
    vizitele prea lungi devin inoportune si
    neintelese🙄

  27. AVP Says:

    Cum doresti. Dar sa stii ca vizitele tale nu vor fi niciodata inoportune. La revedere.

  28. Dragos Gros Says:

    Daca-mi este permis… Dl. Iliesiu este un regizor de clasa care a avut curajul sa arate ororile mineriadelor iliesciene. Acelasi domn este azi lider pnt in subordinea lui Ciorbea (restul partidului avand alte fractiuni). Ciorbea este un critic al comunismului, dar si un prieten al fostului adversar, „carpa kaghebista”. Dl. Iliesiu cred ca a schimbat strategia: a ales sa lupte impotriva comunismului din interiorul unui partid (daca nu e prea pompos sa-l numesc partid) care militeaza pentru revenirea la putere a uslasilor; uslasii nu sunt niste canalii care si-au dat mana pentru restaurarea leprelor rosii, ci niste donsoare de pension cu „creier” spalat la Moscova in timpul „democratiei” staliniste. Ce vina are dl. Iliesiu, crestin si democrat, ca partiduletul din care face parte este bine pus in buzunarul surtucului de mujic al lui ili(c)escu? E om si el… I s-a facut oferta, o fi „mirosit” ca uslasii au sansa intai in viitoarele alegeri si a decis sa le bareze accesul la putere parand ca este de partea lor. Nu pot sa cred ca un om vertical, un om cu principii va linge mana pe care ieri o scuipa…. Nu este dl. Iliesiu astfel de fiinta… Ce daca regele a uitat cum era alergat pe autostrada de catre „ogarii” „tatucului” ilici… Azi el il invita pe batranul vanzator de tara la propria-i aniversare… Doina Cornea, in epoca de trista amintire ili(c)escu a fost balacarita in toate felurile, umilita si batjocorita in „presa” rosie, dar si ea, crestineste, nu-asa?, a iertat si acum abia il vede pe adevaratul „democrat” ilici… Daca oameni a caror verticalitate nu poate fi pusa la indoiala au luat decizia de a se plasa de partea „binelui” si impotriva „dictatorului” Basescu, binecunoscut ca luptand cu toate fortele impotriva democratiei, un individ care a acaparat puterea si a suprimat libertatile fundamentale, initiatorul unei „democratii originale”, „pluripartidism in cadrul FSN”, atunci ce sa ne miram ca si dl. Iliesiu s-a alaturat lor?
    E??? Cum suna? Am uitat sa spun, asta era un vis/cosmar, dar se stie ca in viata reala este invers decat in vis. Ce sa zic? Daca-mi este permis, sper sa nu se supere dl. Iliesiu, as sintetiza asa: „Rusine, d-le Iliesiu!! Daca doreati, va puteati vinde pe ceva mai de soi decat o functie intr-un partidulet de mucava; daca va ofereau functia de presedinte de asociatie de locatari acceptati? Ca e la fel de valoroasa.”

  29. murfi Says:

    Dragos Gros
    semnez😦

  30. Stely Says:

    Doamna ?Monica ,
    Am crezut ca te-ai hotarît să lasi deoparte frustrările ,ranchiuna ,orgoliul ,îngîmfarea ,suspiciunea ,invidia si gelozia ,de dragul participării la o dezbatere de idei pe baza de principii , cu argumente expuse într-o formă logică si explicită.
    Ăsta a fost motivul pentru care m-am încumetat să iau în discutie comentariul tău ,pe care de fapt l-am considerat a fi un atac abject la adresa d-lui Sorin Iliesiu .
    Ai lăsat să se înteleagă ,fără a avea curajul să spui clar ,cu nume si prenume si mai ales cu dovezi, că „cineva” a avut interese” pecuniare „(a fost plătit) si că a cerut” recompense ” în schimbul sustinerii si in final i-ai atribuit , nici mai mult nici mai putin , un „caracter labil „.
    Desigur că mi-am mascat revolta si m-am făcut a nu observa atacul acesta lipsit de fair -play la adresa d-lui Sorin Iliesiu si m-am gîndit să-ti dau o sansă sa te explici. . Nu ai făcut-o ,ba dimpotrivă tot tu cu „coada pe sus” ai marşat la un alt atac ,de data asta la adresa mea. Prin urmare „doamnă,” nu pot sa-ti spun decit :”să-ti fie rusine !”
    p.s. Las-o mai uşurel cu „minima moralia” , cu „verticalitatea coloanei „tale , cu „semantica „pe care te crezi a o avea la îndemînă ,că nu le ai de nici un fel .
    AVP,mulţumesc pentru apărare şi pentru faptul că ai încercat so determini să-si ceara scuze . Asta conteaz pentru mine si nimic altceva .

  31. monica Says:

    :))

  32. Stely Says:

    Buna ziua ,
    Am obiceiul ca ,atunci cind intru pe blog ,sa reiau citirea atit a topicului cit si a comentariilor . Asa cum fac profesorii cind incep o noua lectie de predare. Prin urmare am recitit si acum cu aceeasi atentie ,topicul ,dar mai ales comentariile . Trebuie sa va spun ca sunt destul de severa cind imi citesc comentariile ,intrucit imi gasesc de fiecare data cite o greseala ,fie de scriere, fie de exprimare ceea ce ma oftica si ma face sa regret ca nu am posibilitatea sa intervin (ca la facebook) sa indrept greseala. Bunaoara aici la ultima postare as indrepta acel „so” care este gresit cu „s-o ” .
    In fine ,nu caut sa-mi gasesc scuze ,dar am observat ca acum se intimpla nitel mai des de la o vreme ,mai bine zis ,de cind s-a schimbat formatul asta de comentarii. Si acum ,AVP, intrucit ai cerut sa-ti explica(m) mai clar in ce consta inconvenientul ,am sa incerc s-o fac . De exemplu ,pot sa vad doar cit am scris pina in momentul asta,si eventual sa indrept vreo greseala sau sa introduc ceva omis. La formatul vechi exista cursorul albastru care plimbat in sus si in jos imi permitea sa-l verific ,chiar daca nu-l aveam pe tot in cimpul vizual.. La formatul acesta nu apare cursorul si cind fac un comentariu mai lung ,ca acum, partea de la inceput dispare si nu pot s-o mai verific in nici un fel . Uite ,acum ,dupa ce am reusit sa mai scriu inca 5 rinduri din casuta dreptunghiulara ,a disparut inceputul comentariului si inaintez cu greu . Uite de ce : La formatul vechi era simplu . Deasupra casutei se aflau rubricutele de inregistrare
    si, „Lasa un raspuns” -jos casuta cu „trimite comentariul „. La asta este mai complicat si cred ca si tu ai la fel. Dedesubtul casutei se afla alte patru casute : „Guest -Autentificare W- Autentificare t – f Autentificare .” Ei,astea nu-mi dau voie sa inainte, acum. Hee ,uite ca acum ma lasa !! 🙄 . Pina acum se miscau pe rind sau si toate odata ca niste opritoare 😳 ,iar cind ajungeam la capatul rindului si dadeam „enter „, casuta se ingusta si nu mai vedeam decit atit cit mi-a permis la inceput. Acum ,da ,nu se mai ingusteaza si nici rubricutele astea de jos nu se mai misca. In schimb inceputul comentariului a disparut de mult si n-am posibilitatea sa-l verific. Pina acum ,in lipsa cursorului,puteam cu „Back
    Space”,dar de la o vreme nu se mai poate . Ba se intimpla alt pocinog . Imi disparea pagina cu totul si ma trezeam la topicul precedent . 😦 Aveam grija insa sa salvez comentariul ,ca altfel s-ar alege praful de el. 🙂 A, si alt inconvenient . Daca voiam sa introduc ceva la inceputul comentariului ,nu mi se permitea . Asta e .. Incerc sa vad daca acum se poate .Da,uite ca s-a intimplat la fel. Hai ca-l trimit asa .
    AVP,daca n-ai inteles ,nu -i nimic. Din ce am inteles de la altcineva 😉 trebuie sa schimb „browserul”. Iar eu nu pot ca m-am invatat cu „internet explorerul „. N-am decit sa evit comentariile prea lungi. Asta este groaznic de lung si uite ca acum au aparut problemele. Te rog sa-l stergi ,dupa ce-l vei citi.

  33. AVP Says:

    Steliana, se spune ca primul semn de batranete este atunci cand refuzi sa te schimbi, insa io refuz sa cred ca tu si cu Monica – ce se plange de aceleasi problems – sunteti niste babutze mai mult or mai putin simpatice… oops. Schimba naiba browserul ala, si pe urma mai vbim, aloo… ! :evil.

    ps. Daca nu stii cum se instaleaza browseul Firefox, de ex., intreba-l pe fiul tau; iar daca nici dupa aia nu pricepi, atunci vezi-ti naiba de batranetile tale !🙂

  34. Stely Says:

    Da, uite cum s-a afisat ,desi era destul de bine incadrat in pagina . Pe monitorul meu s-a afisat bine ,dar cu un spatiu aproape gol , pe la sfirsitul comentariului,doar un singur cuvint scris :”Back..” ,restul este pe urmatorul rind.
    Revenind la topic , pot sa spun ca inteleg amaraciunile si temerile lui Dragos Gros ,Riddick si chiar si ale lui @murfi.
    Le inteleg pentru ca le-au exprimat clar ,fara ocolisuri sau acuze nefondate si fara dovezi. Nu-i pot condamna pentru modul cum au perceput ei hotarirea d-lui Sorin Iliesiu . Se simt tradati si cred ca au destule motive. Eu inclin sa cred ca ,pina la proba contrarie ,d-l Sorin Iliesiu nu va face nimic din ceea ce i se imputa . Adica nu cred ca va da mina cu Iliescu , cu Voiculescu sau cu alti politicieni pe care d-lui i-a dezavuat ca si noi . Sper sa aiba un cuvint greu, privind orientarea partidului. Spre exemplu sa-l convinga pe Victor Ciorbea sa nu faca alianta cu PSD si PUR si sa pararseasca discursul populist ,gaunos si acuzator cu privire la orice face puterea,in special Traian Basescu Nu-i cere nimeni sa-i laude sa-i aprobe in tot ceea ce fac,dar sa tina cont de electorat. Sunt convinsa ca si electoratul PNTCD isi doreste revizuirea Constitutiei ,regionalizarea si reforma in justitie sau a clasei politice ,pe linga punctele din programul sau politic, de vicepresedinte al partidului.

  35. Stely Says:

    Am ” Firefoxul „instalat ,hat de mult. Dar pe el nu am toate „chichitele „mele .Nu am de ex.pe bara de jos ,”zoomul „, „Language Bar „,sau pe bara de sus cu sagetile care sa-mi permita sa ajung pe alt site ,pe care l-am vizitat in ziua respectiva. Deasemenea am pe bara de sus „google” ,care imi permite sa consult in orice moment orice am nevoie ,plus traducerea rapida. . Da, cred ca pot s-o fac ,dar sa vad.
    Da ?!! Deci sa nu mai dau p’aci ? Pai ce te faci ,in cazul in care nu vin p’aci niste tinerele dornice de schimbare ?
    Ha, si eu care credeam ca tocmai asta iti place la mine :consecventa . 🙄 Si altceva :”babutele „de virsta mea nici macar pe” internet explorer ” nu stiu cum sa ajunga.
    Hai pa ,mosulica ! :)))

  36. Stely Says:

    Da,primul esec . Scrisesem un comentariu cu niste intrebari lamuritoare si am uitat sa-l salvez ,asa ca l-am pierdut.. Acum o iau de la capat . Te intrebam ,de ex., ce inteles are zimbocul tau ? La fel ca si cel al altcuiva 😉 ,adica un sbterfugiu la a spune ceva ? Mai spuneam ca am reactualizat „Firefoxul „-ultima moda -dar nu vad nici o imbunatatire. Cursorul tot nu e ,dar nici nu ma omor sa scriu mai mult cit sa vad daca intimpin aceleasi greutati ,intrucit nu stiu ce sa cred … Mai este cazul sa mai scriu vreun comentariu , avind in vedere ca Firefoxul asta nu -mi usureaza munca ? De exemplu ,iata unul din inconveniente . Nu am „zoomul ” 🙄 Sa zicem ca -l voi dibui si pe el cit si pe celelalte . Dar ca ce chestie ,daca nu vad nici o imbunatatire ,iar tu ma trimiti la … evil ?
    P..S. Primul esec a fost cind am pus e-mailul de la yahoo si mi-a dat eroare din cauza de mail invalid. Acum il pun pe-asta de pe gmail ,dar nu am avatar si parca nu-mi vine sa renunt la ala de pe yahoo. Vezi ? Alt inconvenient … Ce propui ?

  37. AVP Says:

    Stely, pe bune, eu nu inteleg problemele voastre…😦 De ce eu nu intampin nicio astfel de dificultate ?🙄 M-am deauntentificat si-am incercat sa postez ca un simplu vizitator, dar tot n-am vazut dificultatea. Ce naiba se intampla ?🙄

    Prezinta-mi te rog un inventar al dificultatilor, sa vedem ce putem face.

    Pana una alta, propun sa cetim o postare noua.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s