Capsele-mi contrapunctice

În octombrie 1990 am început să public în „Contrapunct” (revista pe care entitatea revoluţionară a pus-o la dispoziţia tinerilor scriitori imediat după cucerirea libertăţii în decembrie 1989, însă bineînţeles că tinerii scriitori nu se prinseseră – unii dintre ei nici până azi, când sunt în prag de bătrâneţe, aloo… – cine era în spatele glassnostului şi prestroikăi dâmboviţane, ca şi-n spatele perestroikăi-mamă, de altfel, acest nevinavat amănunt ignorându-l probabil chiar şi cei câţiva tineri scriitori adânc conspiraţi din anturaju gracioasei reviste sau din colegiu-i redacţional) un serial de capse, care însă va fi sucombat chiar după primul foileton… oops. Io însumi nu m-am prins decât mult mai târziu de ce băieţii şi fetele contrapunctice nu vruseseră subt niciun chip s-audă de „Povestea lui Ave” şi de ce nu mă vor fi publicat decât cu totul sporadic în foaia lor, „revista tinerilor scriitori” fiind disponibilă în mod bizar – în anii ăia de fior şi râs… – doar cam pentru aceiaşi băieţi dăştepţi şi cam aceleaşi fete cucuiete, despre care la un moment dat vom afla, în caz că nu vom fi aflat deja, voila, c-au cam cântat în choru secretizat de la Dynamo (dacă nu cumva într-un chor şi mai upgradat) şi d-aia Mănăstirea le-a dăruitără (când s-a revoluţionat) o platformă de creat, iar pe cei pe care nu i-a agreat i-a trecut din nou la index, pentru ca publicul îmbizonat să nu afle de ei nici pe tărâmul cestălalt…. oops. Voi publica mai jos un scan cu singuru-mi foileton de Capse contrapunctice (cerându-mi scuze pt lectura greoaie, dar asta e situaţia), precum şi o naivissimă scrisoare pe care i-am trimis-o pretinului meu I.B.Lefter în 08.02.1990, mirat fiind de faptul că revista tinerilor scriitori nu s-a repezit să-mi ceară imediat povestea Poemului de oţel premiat pe vremea Iepocii, dar până atunci nepublicat, ca să nu mai vbim de Povestea lui Ave (povestea Apelului către Europa, pe care I.B.Lefter însuşi îl avusese-n mână la Cenaclul de luni, într-o seară din august 1981, în timp ce frunzărea samizdatu-mi „NU!”), chestii care pentru tânăra gazetă postrevoluţionară ar fi trebuit să fie o trufanda, iar nu ceva de speriat, n-aşa…? Sau poate că în ceea ce io considerasem a fi pastramă trufanda I.B.Lefter şi compania îl descoperiseră chiar pe…, a… ?😯 O fi vreuna-drea …😳

Mai întâi scrisoarea către IBL :

Şi capsele de care vbeam :

9 Răspunsuri to “Capsele-mi contrapunctice”

  1. Stely Says:

    AVP ,
    Am citit topicul încă de aseară ,dar n- am comentat ,întrucît am simţit nevoia să mă documentez (puţin )asupra revistei „Contrapunct ” .Adică ,cine a fondat-o ,cînd ,precum si colaboratorii ei. Am văzut (deci )că a fost fondată imediat dupa revolutie -suspect de repede (ianuarie 1990 )- avîndu-i ca fondatori si colaboratori pe aproape toti „lunedistii”, care ,desi te cunosteau f.bine ,atît ca poet („genial”)cît si ca „urmărit de securitate ” ,ca luptător anticomunist , ce (se pare ) în loc să fie un motive de a te face colaborator la orice revistă ,a fost un motiv de marginalizare. Ai fost naiv ,e adevărat, că i-ai crezut pîna atunci doar niste fricosi ,în schimb ei s-au dovedit fără tăgadă si înainte si după revolutie niste oportunisti si egoisti, gata să facă orice compromis .Vazînd cine au fost fondatorii si colaboratorii revistei ,mi-am dat seama că tu n-ai avut ce căuta printre ei. Si nu pentru că nu erai -chiar mult mai de bun – ci pentru că tu nu erai ca ei . Fiecare avea motivele lui ca tu să nu fii acolo. Prin urmare si-au văzut de interesele lor ,gîndind că prezenta ta i-ar stînjeni si i-ar putea perturba cît să nu cumva să piarda din cauza ta „caruta clipei „.
    Dar ,iată că, ceea ce le-a produs teamă crezînd că au să scape ,marginalizîndu-te ,acum n-au cum sa mai scape. Adevărul iese „gol -golut „la suprafata .Scrisoarea cit si „capsele contrapunctice” sunt mărturii .Este f.bine că le-ai pus în original, în asa fel înct să nu existe nici un fel de dubiu.

  2. Stely Says:

    Da,întrucît am verificat de două ori ca să fiu sigură ,si chiar dacă nu vei fi aici decît diseară ,eu voi face acum o urare pentru cineva drag ţie 😉 La Multi Ani ,bucurii si tot ceea ce va doriti pentru voi si familia voastra !

    Si aici este o dedicatie pentru sarbatorită :

    RAPSODIA ROMANA George Enescu http://embed.trilulilu.ro/video/riza/1fc485cbf4f770.swf

    Doamne Ajută !

  3. Stely Says:

    Da, am mai facut o incercare ,dar tot nu am reusit sa -l pun direct . 😦

  4. AVP Says:

    Multumesc mult ! Da, intr-adevar, azi este aniversarea dragei mele Mariana. Sunt fericit sa pot spune prietenilor ca suntem sanatosi, ceea ce va dorim si dumneavoastra, tuturor🙂

    Doamne Ajuta !

  5. Stely Says:

    AVP,
    Mă bucur foarte mult că esti în măsură să certifici că sunteti sănătosi si desigur voiosi ,întrucît la ora actuală este tot ceea ce contează . Dacă există sănătate ,mai mult ca sigur ,vor veni si celelalte.Sunt convinsă …

  6. skorpion Says:

    AVP, la multi Ani si din partea mea.

    @stely,
    subscriu celor scrise de tine la primul comentariu.

    se pare ca dupa 1990 numai naivii au avut de pierdut in tara asta…

  7. AVP Says:

    Multumesc tuturor pt prietenestile urari.

    Postare noua.

  8. Stely Says:

    skorpion ,
    Desi stiu ca nu ti-ai schimbat parea si nici sentimentele de prietenie si sustinere, fata de AVP , nu pot decit sa ma bucur,caci iata, nu ne-ai uitat .
    Stiu ca ,si tu , la fel ca si mine, i-ai aratat cu degetul si cu destula intransigenta, pe toti cei care au profitat ,fie de idealismul nostru ,fie de neputinta noastra.Mai uniti au fost ei in a-si vede de interesele lor ,decit noi ,cei care am visat intr-o unitate in jurul unor principii si idei generoase ,aducatoare de bine pentru toti. Suntem tot mai singuri si parca fara de speranta . Ma revolt, bunaoara ,din cauza neputintei noastre ,dar mai ales a celor in care ne-am pus speranta si pe care i-am votat ,pentru ca nu reusim sa construim impreuna o Romanie moderna si reformata .Ma exaspereaza gindul ca nu voi apuca ziua aceea.


Lasă un răspuns

