Despre învierea morţilor şi judecata de apoi (2)

E limpede – cel puţin din punct de vedere raţional, aşadar – că nu vor putea învia toţi indivizii aflaţi cândva în al Planetei-Ou inventar, decât dacă socotim că cei ce-au fost, sunt şi vor fi vor învia prin Unul singular, prin Eonul or Atomul ce se va reculege la sfârşitul lumii, aşa cum hypostazele spaţio-temporale proprii (milioanele – e.g. – de abălari ce-au murit unul după altul în mine începând cu ovuleţul simplicissim ce-am fost la momentul concepţiei din Gura Padinii, continuând cu didiloiul vânăt de spaimă din clipa naşterii, cu pipăruşul zglobiu din vremea copilăriei, cu adolescentul visător şi îndrăgostit, cu tânărul neliniştit, cu berbantul cam nebunel şi cam aiurit şi pân’ la bătrânelul din clipa de adineaorea, un piculeţ damblagit, dar cinstit, shiiit…) înviază prin cel ce sunt  în clipa de-acum şi prin cel care voi fi în clipitele ce vor urma până la конец фильма, cum ar venea, când va sosi ora judecăţii de apoi pentru toate faptele-mi de vinerea până joi şi pentru tot pomelnicu-mi de didiloi dinapoi, fapte pe care însă nu le voi mai judeca io, mey, aşa cum s-a întâmplat cu şirul de abălari viorei pe care-i tot iert de mititei (căci pentru care greşale poate avea bietul om cea mai mare mizericordie, dacă nu pentru ale sale… ? :roll: ), ci vor fi judecate  de next generations care nu vor mai fi carne din carnea mea şi care de aceea nu mă vor mai ierta în caz că-mi vor găsi la dosar ceva (şi cine este fără de păcat, a…? :roll: ), căci pe judecătorii ce vor urma n-o să-i mai pot conrupe sau înşela cu lula-luleaua ori charisma mea, ca pe juriul & judele pe care i-aş putea înmuia c-un plic sau cu-o sarsana, ca să nu mai pomenim de cetăţenul turmentat, ce m-ar vota şi pe-o ţuică de dudă, pe-o cântare de paparudă sau chiar pentru una lacrima sul viso, n-aşa?, convins fiind, naivu’ naibii, că la classe operaia va in paradisso, aşa precum io, senatorul melcilor,  cică i-am promis-o…

Şi deci este aşa: mori în propriu-ţi kk or piş şi te trezeşti –  dacă te vei mai trezi şi cu condiţia să fii cu judecata de apoi a next generaţiilor la zi, aloo… – fix în Omega-Paradis, dar nu singur tu cu sufletu-ţi, cu neamu-ţi viorel, cu căţel şi purcel, ca într-un vis tembel, ci Singur El, aloo… :shock:   Iar asta înseamnă – clar ca un cleştar – că orice poolică frânar poartă în traista vieţişoarii sale reale bastonu’ de Mareşal Universal, recte de Zeu preste Empireu, pe care însă nu-l va scoate la iveală decât la sfârşitu lumeei , zău, şi numai după ce tot ceea ce e individual or spaţio-temporal se va topi – la final – în Unul ăla singular…:idea:

Până atuncea, în realul special, ca să zic aşa, tre să te muţumeşti a trăi lumeea ce va urma prin fiii şi fiicele, nepoţii şi nepoatele, strănepoţii şi strănepoatele şi aşa mai departe, deci prin ceea ce va descinde direct din sămânţa or seminţiia ta, sau – dacă sămânţa-ţi va seca ori nu vei vrea sau nu vei phootea să-ţi lucrezi moşia – vei trăi lumeea prin semenii din next generaţiile ce vor ființa într-un prezent de-a pururea şi despre care semeni nimeni n-ar putea susţine, aloo, că sunt de fapt altceva sau altcineva decât o altă clonă de-a ta, asta numai dacă toma necredinciosu ăla n-ar fi atât de tipicar or de scârţar încât să spună – e.g. – că cel de ieri din mine, să zicem, este un alt abălar decât cel la care tocmai rage un biet mărar pe blogu unui  securistrigoe scârțar, ori se deosebesc – semenii ăştia – precum cuvântul pâine de cuvântul pâne, sau mă române de mey rumâne, adicătelea un pic pe la culoarea pielii, pe la forma nasului, pe la gene şi sprâncene & rune, plus, biensur, prin locul şi timpul naşterii lor de pe meleagurile străbune, locuri natale despre care însă nu se poate spune că sunt de pe o altă lume decât Planeta Albastră, asta a noastră, din care sugem – în fond şi la urma urmelor – aceeaşi divină colastră, n-aşa…?

Ok, mey, să zicem însă că te-ngrozeşte / pleectiseşte să fii tot timpul mort, cum ar veni, până la sfârşitu’ lumii, ori nu te-ncălzeşte să vezi lumeea doar prin ochii generaţiilor de copii (clone) şi de semeni ce-ţi vor fi urmat până când Domnu’ Vieţii, iar nu tu personal, aloo, va fi înviat cu-adevărat, la anu’ Omega plus 1 la patrat, însă-n acest caz (deci dacă vrei să-nviezi aparte, fiindcă te socoteşti mai breaz) tre să-ţi trăieşti vieţişoara de az’ cu următoru’ prinţip la baz, aloo… :  să fii perfect conştient că next generaţiile alea, carele desigur că vor putea învia pe cine-or vrea, când ştiinţa, tehnica şi conştiinţa le vor permite aşa-ceva, păi cum naiba (iar acest lucru mirabil se va putea realiza în momentul în care corpul uman individual, dimpreună cu zona instinctelor înnăscute şi cu cortexul final, se vor putea clona – ceea ce s-a realizat deja, aloo…- şi i se va putea descărca clonei, precum unui banal computer personal, nu doar informaţia din Al Treilea Testament sau Val, ca unui eminent tocilar, dar şi memoria individuală, acumulată în viața-i strict locală şi temporară, însă nu asta va fi problema cea mai grea a generațiilor următoare, frăţioare, ci pe cine anume să înviezi, tale quale…), ei bine, moştenitorii Pământului n-o să te-nvieze pe tine doar pentru că azi eşti mai bogat, mai cu moţ la tine-n sat ori stat, mai gross or mai gras sau pentru că ai o unică gaură-n găoaz, însă chipurile mai de vaz, ci numai şi numai dacă az’ ai un finissim obraz, aloo, dacă faci o faptă heroică or de legendar curaj, dacă eşti dedicat celorlalţi ca un sfânt sau dacă-n genere laşi o uriaşă urmă creatoare pre pământ, astfel încât învietorii să te-nscrie nu doar pe tine, la un moment dat, la rândul de înviat, mey, bădie, ci şi pe cei care te-au înconjurat ori cu care te-ai jucat în dulcea copilărie din prima viaţă vie sau în alt mod te-ai contemporanizat, căci altfel ce rost ai avea, singur cuc şi cu umbra ta, într-o lume unde nimica şi pe nimerea n-ai mai recunoşte, a… ?

:(

Ca să rezumăm și să-ncheiem acest cânt, Tatăl – „Eu Sunt”, cum i se mai zice-n Vechiul Legământ – nu poate exista spaţio-temporal şi deci în real, unde să ne fie accesibil şi nouă, celor din actualitatea care este, decât prin Filius or, cu acribie canonică spus, prin et Filius, prin Logosul care se naşte din Primus în secunda hyperlină a exploziei primordiale, iar apoi se umflă şi se metamorfozează prin calităţile or cerurile succesoare, din ce în ce mai integratoare, spre a-şi continua evoluţia suitoare până la Omega, stadiul final al germinaţiei universale şi totodată al spaţiu-timpului, al realităţii propriu-zis creatoare, stadiu în care kosmosul in integrum şi nu doar Planeta Ou – ce se va fi stratificat hăt demult în hău – va redeveni un singur eu, o unică fiinţă, reculegându-se într-o nouă Singularitate Germinativă şi pregătindu-se pentru big-bangul or versantul vieţii dimpotrivă, cum ar veni… N-avem nicio dovadă că Viaţa şi Metamorfozele Kosmosului-Eu s-ar desfăşura în alt mod, chip ori asemănare decât se desfăşoară viaţa pe Planeta Ou, care Planetă – mi se pare – e vârful săgeţii timpului întregii deveniri universale, reprezentând un stadiu germinativ deja suficient de avansat şi de determinat încât să ne putem da seama atât despre ceea ce a fost până acuma, despre ce este vorba – în gând și pe pământ – în propoziţia cea mai simplicissimă a fiinţei (“Eu Sunt!”), cu verbul Logosului gestând – iacătă-L! – în pântecu-i kosmic destul de umflăţel şi de aceea vizibil chiar pentru mintea și inima unui biet poesel, voila, dar şi despre ce va fi să fie, n-aşa…?

40 răspunsuri to “Despre învierea morţilor şi judecata de apoi (2)”

  1. Stely Says:

    Salutare!
    AVP,
    Cred ca textele pe care le-ai scris ,ca drept raspuns pentru Adrian Merfu ,cit si altele ,ca acesta ,care trateaza acelasi subiect – existenta noastra pe „planeta albastra”-cit si toate celelalte ce se leaga de el -adica :viata,moarte ,inviere , inceput ,sfirsit si iar inceput ,rai ,iad si mai ales „judecata de apoi” ,vor fi integrate in ” poema „Planeta Ou „.
    Textul de azi ,cit si cel de ieri ar putea sa fie inca un cânt sau chiar doua , din cele 51 sau 52 ?
    Zau ,nu cred ca este cazul s-o mai spun,dar o spun : ma minunez cit de perfect armonizezi problemele serioase care -i preocupa pe oameni ,precum aceasta -„Invierea mortilor si Viata de Apoi” – cu chestiuni haioase ,din viata ta sau a mea ,pe care mi le amintesc si eu si care ma fac sa rid sau sa ma intristez. Sunt insa amintirile mele, care una peste alta, cu bune si rele , ma fac bucuroasa ca Sunt ,ca am privilegiul sa exist pe acest pamint si, iata, sa te cunosc pe tine .
    Apropo, citind acolo 😉 despre cum le invoci pe „ibovnicele” tale din tinerete , vazui pe una Stela si am zimbit . 🙂
    Mi se pare ca ti-am scris un mic comentariu referitor la asta ,inca de cind am citit prima oara , de cind nu ma declaresem o fană . 😳
    Gindindu-ma la asta ,acum cind am citit din nou ,mi-am adus aminte de o alta coincidenta legata de „Stela „.
    Dupa ce m-am casatorit ,sotul meu ,mi-a aratat un biletel din alea de la flasnete cu papagali ,cu prezicerea viitorului :cu cine te casatoresti si cit traiesti. Ei bine ,pe biletelul sotului meu ,scrie Stela . Pastrator cum e de fel , l-a pastrat si mi l-a aratat .Il mai are si acum in geamantanul sau vechi ,dar destul de curat, asa cum si eu imi pastrez intr-o gentuta burdusita toate scrisorelele de la iubitii mei ,care nu au fost putintei 🙂 Culmea e ,ca nu mi-a aratat biletelul cit am fost prieteni ,ci abia dupa 5 ani cind ne-am casatorit . Ehee,he …
    p.s apropo de „eheehe „. L-am vazur pe Thor comentind pe „contributores „.

  2. AVP Says:

    Am updatat un pic topicul, în sensul că l-am mai şlefuit şi augmentat, aşa cum fac în genere cu lucrurile pe care le-arunc pe sticlă dintr-odat’. Io nu scriu ca un scrib profesionist, ci ca un hartist, adicătelea mai mult pictez & sculptez decât turuiesc ca un ziarist, însă n-aş vrea să insist…

    Şi da, n-ar fi exclus să integrez până la urmă epistolele astea în Planeta Ou, pe care dacă n-aş fi nevoit să muncesc ca un mbou, aş face-o mai strălucitoare ca orice alt filosofico-poetic show, însă ce să facem, soro, dacă ista e nivelu & destinu boborului meu ? 🙄

    Asta e situaţia, naţia şi trataţia, păi cum drea ! 😦 Pentru mine, e o mare minune că te afli chiar şi numai tu, hic et nunc, p-acilişa, voila.

    ps. Thor n-a scris o vbulitză despre Planeta Ou nici când my show era gazduit de blogu-i ce s-a pierdut în hău, iar io eram al său herou. Şi asta nu pt că Thor e un bolovan, un plăvan sau un glăvan, ci pentru că are vână eminamente de golan, în sensul nobil al acestui cuvintzel glorios de mai an.

  3. AVP Says:

    Pe maine seara.

  4. Stely Says:

    Ei ,da …imi place asta :

    „… dacă-n genere laşi o uriaşă urmă creatoare pre pământ, astfel încât învietorii să te-nscrie nu doar pe tine, la un moment dat, la rândul de înviat, mey, bădie, ci şi pe cei care te-au înconjurat ori cu care te-ai jucat în dulcea copilărie din prima viaţă vie sau în alt mod te-ai contemporanizat, căci altfel ce rost ai avea, tu singur cuc şi cu umbra ta, într-o lume unde nimica şi pe nimerea n-ai mai recunoşte, a… ? ”

    Inseamna ca voi fi si eu cu neamul meu impreuna cu tine si cu neamul tau ? 🙂
    Episoadele acestea sau cum le zici tu acum „,epistole” , care vor deveni „cânturi „, desi au acelasi stil si urmaresc aceeasi idee , mi se par si mai atragatoare . Chiar asa : parca le-ai picta &sculpta ,sau cum mai spun eu citeodata parca le-ai „broda in filigran „. ..sau cum le spunea tatonul aa – ” margaritare ” .
    Dar pe linga toate astea ,substratul moralizator al acestei „însiră-te mărgărite”, este acela de grija pentru cum traieste si pentru faptele pe care le face omul in timpul sau cit este trecator prin lume. ” Mi se pare o tendinta certa de schimbare ,de reformare a mentalitatii relogioase ? Aici cred ca este legatura dintre poemul „Planeta Ou” si „Apel catre Europa ”
    Da ,pe mine seara !?

  5. Adrian Merfu Says:

    Sunt constient de implicatiile unei astfel de discutii atunci cand necesitatile te preseaza. Cineva spunea ca in universitate nu ai timp sa gandesti pentru ca esti preocupat cu promovarea examenelor. Trist dar adevarat. A doua specializare la doctorat (politica comparata) pe care sunt obligat s-o iau este infernala in primul rand datorita absurditatii unor profesori marxisti si pozitivisti (combinatia nu e deloc ciudata desi multi nu sunt de acord cu mine in aceasta privinta). La inceputul lui August am cele 2 examene si de aceea sunt ocupat dar si stresat in special din cauza celui de-al doilea examen.
    Toate acestea fiind spuse, vreau sa marturisesc ca a avea sansa sa dialoghez cu dumneavoastra in cele ale filozofiei este mai mult decat as fi sperat vreodata si nu este in contradictie cu aspiratiile mele universitare. Oricum parerea mea despre mediul academic nu e deloc favorabila, insa trebuie sa am o slujba sa-mi hranesc familia si sa-mi tin copiii in scoala privata (esential). Este evident ca nu pot neglija scoala si de aceea interventiile mele pe acest blog vor fi afectate de acest fapt dar nu voi renunta la comentarii. Va trebui ca acum, in iunie, sa vin in tara pentru ca parintii nostri sa-l vada pe cel mic pentru prima oara pe viu si nu din poze. Probabil in aceasta perioada (aprox. 14 iunie pana pe 26 iulie) nu voi putea fi prezent pe blog insa voi incerca.

  6. Adrian Merfu Says:

    Intrebarile si observatiile ce vi le-am adresat par elementare insa poemul ma face sa revizuim viziunile teologice acceptate de doua milenii. Interpretarea biblica ce reiese din poem are cateva diferente fundamentale fata de cea canonica si de aceea am considerat ca trebuiesc discutate.

  7. Adrian Merfu Says:

    Am sa revin.

  8. AVP Says:

    Bună Ziua. Azi am pomenit-o pe mămica, Paulina-Lenutza, aici, la biserica din Corabia, la 6 ani de când a reintrat în virtualitate. De obicei o pomeneam la mormantul ei din Gura Padinii, însă acum am pomenit-o aici – iar cumnata Geta la Gura Padinii -, urmand ca la anul, la pomenirea cea mare de 7 ani, să mergem la faţa locului. Dzeu să-i primească şi s-o pomenească în catastiful său, „cu tot neamul ei cel adormit” !

    @Stely, învierea individuală, în timp real, fiind – după părerea mea – o chestiune de secole, nici măcar de milenii, se pune problema, repet, pe cine vor decide moştenitorii de atunci ai Pământului să-i învieze, dintre cei vechi. Să sperăm, într-adevăr, că faptele noastre vor fi de natură să-i determine pe nenăscuţii decidenţi să ne dăruiască şi nouă, din nou, dreptul la viaţa individuală, alături de toţi cei dragi… oops. Dacă nu, rămâne cum am stabilit: vom învia oricum la sfârşita sfârşiturilor, prin El – prin Sămânţa Vieţii -, şi atunci vom trăi dumnezeeşte, n-aşa ?? 😯

    @Adrian, datoria ta e deja împlinită prin faptul că mi-ai pus întrebările ce-au prilejuit „epistolele către Adrian Merfu”, aloo… În rest, până când vei avea timpul şi starea necesare spre a te apleca mai temeinic asupra concepţiei noastre, spre a o face cunoscută şi altor oameni şi spre a o îmbogăţi, de ce nu, prin nuanţele pe care o astfel de cunoştinţă i le poate conferi, ocupă-te de familie şi de şcoală, prietene. Păi dacă io, care tre să mă ocup doar de nişte biete, însă vitale răzoare (oops), şi sunt, iacătă, în stare să las deoparte întrebările filosofice fundamentale, darmite matale, frăţioare, când ştii că te-aşteaptă copilaşii & dulcea soţioare, adicătelea viaţa cea vie & copleşitoare ? 🙂

    Revin şi io spre seară. Paa

  9. Stely Says:

    Buna ziua.
    AVP, faptul ca astazi ai mers la biserica pentru pomenirea mamei tale ,pe care iata o porti cu tine , in memoria si in inima ta ,este nu numai laudabil ci si un exemplu de urmat .
    Respectul pentru traditia stramoseasca inseamna respect pentru parinti si pentru neamul din care provenim. Si eu fac asta ,dar nu atit de des cum o facea mama mea . Din cauza asta ma simt vinovata si imi cer iertare ,aproape in fiecare zi. Amintire vesnica si Dumnezeu sa ne ierte pe toti !
    Prin urmare ,pentru mine ,respectarea traditiilor face parte din continuitate. Daca biserica este cea care are menirea sa le pastreze si sa le perpetueze ,atunci s-o respectam pentru menirea ei .
    P.S. Am citit pe „facebook” ca luni va apare „Obiectiv Cultural „nr 6 cu teme f.importante printre care o ancheta cu titlul „Trebuie innoit limbajul religios sau nu „? La intrebare vor raspunde :Mihail Neamtu ,Ovidiu Pecican ,Adrian Buzdugan si Alexandra Tomita . Mi se pare o tema binevenita si o astept cu interes. Ma bucur deasemenea ca vei fi si tu prezent cu aceste doua „epistole catre Adrian Merfu „. 🙂

  10. AVP Says:

    Multumesc, Stely.

    Da, Biserica si Traditia au rol foarte important in echilibrul social actual. Hermeneutica mea – care ofera, intre altele, o noua interpretare a textelor sacre si care in niciun caz nu ia in raspar Traditia – poate fi accesibila azi unei maini de oameni, iar nu pentru marea majoritate, care nu va ajunge s-o perceapa decat dupa ce va fi buchisita la scoala, timp de cateva generatii (dar asta nu se va intampla prea curand, vezi bine). Cand te afli in lumea oamenilor obisnuiti, trebuie sa fii ca lumea. „Dati Cezarului ce-i al cezarului, si lui Dzeu ce-i al lu Dzeu”.

    Initiativa de a publica cele doua epistole – una dintre ele doar partial – ii apartine lui Cristian Robu Corcan. My friend.

  11. Stely Says:

    Da,la un moment dat am vrut sa-ti răspund că ,interpretarile date de tine textelor biblice ,dacă vor ajunge sa fie citite bine , bunăoara de aceste cîteva sute de vizitatori ai acestui blog, nu au cum să nu fie întelese . . Dar gîndindu-mă la faptul că nici biserica ,desi este si ea frecventată de multi enoriasi ,si nu de azi de ieri ci de cîteva sute de ani , nu a reusit să-i facă să cunoască litera evangheliei. Să nu se multumeasca numai cu această menire de care spuneam -respectarea traditiilor. Sunt multi dintre ei ,oameni simpli ,chiar si cu scoală , care nu cunosc faptele sfintilor , apostolilor sau semnificatia unei sărbătoari religioase. Preotii respectă cu sfintenie tipicul unei slujbe religioase ,exact ca un profesor la scoală,care respectă etapele unei ore de predare. Dar atît biserica ,cît si scoala nu au găsit calea pentru însusirea temeinică a unor minime cunostinte teoretice ,care apoi sa le respecte practic in viata de zi cu zi. . De aceea cred că ,ambele (biserica si scoala) trebuie să se reformeze , să-si schimbe cum se spune in termeni pedagogici „programa scolară „.
    p.s. In bisericile noastre ortodoxe ,spre exemplu ,oamenii nu participă la slujbă ,decît executînd ca niste roboti cîteva ritualuri . Trebuie sa cînte,sa citească alături de preot .

  12. AVP Says:

    Stely, din pacate acest blog nu mai are de mult „sute de vizitatori”, ci doar cativa. Asta e situatia.

    Cei mai multi internauti alearga dupa distractie facila, senzational, scandal ori pitoresc, cand nu se-nghesuie langa brandurile la moda ori in agora politica, unde incape toata lumea, ca la fotbal, fiind prea putin sau deloc interesati de problemele creatiei autentice, de punctele de vedere genuine ori cu adevarat noi. Iti reamintesc ca nici macar fenomenul evanghelic, care pare atat de cutremurator azi, n-a avut mai mult de 12 spectatori dedicati, mari si lati, cel putin la inceput.

  13. Goldmund Says:

    Nu pot aprecia cati vizitatori are blogul insulei tale, AVP, insa eu de multe ori nu pot, nu am timp sau inspiratia necesara sa scriu ceva…Totusi citesc textele si comentariile
    si ‘simt aproape’
    La toti o duminica placuta si linistita

  14. Stely Says:

    Nu cred ,zau !… Pai atunci ce inseamna statistica aceea? 😉 Dar tu stii mai bine . Este adevarat ca cei interesati numai de politica ,cum ar fi skorpion ,riddick ,filadel ,dora etc s-au stabilit acolo unde simt ca au utilitate. In acelasi timp am avut impresia ca au ramas totusi si vizitatorii din „papushoi „ai acestui blog. Nu se poate sa nu intre macar odata pe zi p’aci.
    Hmm … Nu cred insa ca altii stau mai bine ,chiar si dintre cei cei care sunt pliati numai pe dezbateri politice .
    p.s. Daca este asa ,nu te-ai gindit sa-ti ei o mica vacanta ? Sa te ocupi de problemele cotidiene si bineinteles sa scrii in liniste „Povestea lui AVE ” ?

  15. AVP Says:

    O Duminica placuta si tie, @Gold.

    @Stely, „Povestea lui Ave” nu se poate scrie „in liniste”, cum zici tu, din mai multe motive.

    In primul rand, multi insi – mai mult or mai putin clarobscuri – ar vrea sa n-o mai scriu deloc, aloo, si zau c-am cam simtit mana lor lunga in toate cele 7-8 tentative esuate de a publica in lumea de hartie sau chiar in hyperspatz aceasta poveste, cand de fiecare data a intervenit ceva sau cineva, iar serialul meu n-a mai putut continua (revezi explicatiile mele de la debutul povestii).

    Al doilea, cautarea timpului pierdut – cum ar veni – cu aiasta poveste e pentru mine o sursa uriasa de stress, cat si-o munca enorma, io trebuind sa sap in memoria mea si intr-un zacamant de emotii negative, pe care-l astupasem cu marii eforturi in timp, si sa coroborez totul cu documentele de la CNSAS, ne mai vorbind de dificultatile de redactare si de redare bloggeristica propriu-zise.

    Al treilea, te asigur ca oricum e cumplit sa scrii o poveste de o asemnea dificultate (fara sa mai pomenesc acum de cosmogonia-mi…oops), cand esti deja nebunit de faptul ca nu mai ai nici macar serviciul umil pe care-l aveai pana acum, ca n-ai bani nici de paine, poate, maine, sau ca sotia ta, cu boala sa, n-are posibilitate sa-si faca nici macar controlul periodic obligator, darmite sa mearga prin spuma doctorilor…?

    In fine, credeam ca ti-ai dat seama ca eu nu tin blogul acesta de dragul comentariilor sau pentru ca m-as fi simtit obligat intr-un fel de sutele de cititori, ci pur si simplu pentru a scrie pe el, ca sa las si io „o cacareaza pe zapada”, vorba lui Nichita. Probabil ca daca as avea unde publica, in lumea de hartie sau pe alte platforme mai vizibile, blogu ista n-ar mai exista… oops. Asa insa, sunt vrand-nevrand aciia, asta e situatia.

    Pe maine.

  16. florentina borgovan Says:

    Pe maine , AVP.

  17. Sorin ILIESIU Says:

    Aveţi dreptate în tot ce scrieţi, stimate Domnule Padina.
    Nu numai în superbul topic, dar şi în comentarii. Dumnezeu le rânduieşte pe toate cum e cel mai bine.

  18. AVP Says:

    Ok, my friends. E bine să ştii că nu eşti singur pe lumeea asta, chiar dacă te crezi dzeu, şi chiar şi dac-ai fii, ei, şi… ? oops

    O Duminică plăcută vă doresc ! 🙂

  19. Stely Says:

    Buna dimineata,
    Nu pot sa-mi explic ce m-a determinat ca azi sa deschid mai devreme PC -ul ,sa intru pe blog si sa recitesc toate comentariile , de altfel asa cum fac de obicei . Dupa ce le-am recitit am intrat pe” Top Posts word press .com ” si am accesat (nu ca de obicei )un blog crestin ortodox ,care mi-a atras atentia prin titlul lui.
    Am citit cuprinsul (predica)cu interes si marturisesc ca mi-a placut f.mult. Mi-a placut nu numai pentru faptul ca am intilnit acolo gindurile ,temerile,dar si dorintele mele de a vedea in biserica altceva decit am vazut pina acum. Adica ceva mai util , in sensul cunoasterii si mai simplu in sensul expunerii .

    Iata aici un fragment semnificativ ,

    ” Pe mine nu mă miră faptul că alunecăm tot timpul spre discuții sterile despre viața bisericească și spre moduri extremiste de viețuire în Biserică.

    Nu mă miră…pentru că înțeleg de ce oamenii nu au gust pentru prea echilibrata și profunda viață bisericească a Ortodoxiei.

    Există un singur răspuns: nu au fost învățați de Dumnezeu cum să-L iubească și cum să se iubească unii pe alții.

    Iar dacă El nu te-a învățat, nu te-a condus să crești în viața duhovnicească, nu te conduce pas cu pas în viața Bisericii Lui, de aceea nu ai grijă de cine ești și ce faci. De ce? Pentru că ești un ortodox…care te simți al nimănui.

    Și e cel mai dramatic acest sentiment de singurătate, de neadaptare, de stinghereală în Biserica lui Dumnezeu.

    Numai că acest a nu te simți bine în Casa lui Dumnezeu nu vine de la El, ci de la noi. Și aceasta, pentru că încercăm să fim și cu lumea și cu Dumnezeu și cu viața la întâmplare și cu supralogica dumnezeiască a Evangheliei.

    Ne enervăm de unii singuri, avem frisoane, ne zbatem, ne luptăm cu noi înșine, nu vrem să acceptăm adevărul despre noi, pentru că nu vrem să ne decidem pentru simplitatea și frumusețea interioară a vieții duhovnicești a Ortodoxiei.

    Iar cei care s-au decis pentru ea cu totul nu mai au lupte interioare, motiv pentru care nu mai vor să „renoveze”, să „schimbe”, să „modifice” ceva în Biserică, pentru că știu că problema numărul 1 a lumii nu e norul vulcanic sau razele ultraviolete ci patimile din ființa lor”…

    Iar aici gasiti toata predica cu privire la „Duminica a VI a dupa Pasti -Duminica Orbului.

    http://acvila30.wordpress.com/2011/05/28/predica-la-duminica-a-vi-a-dupa-pasti/

    Si iata cum fara sa gindesc in prealabil ,intrucit nici aseara ,cind am scris despre cum as vrea sa fie biserica si scoala in sensul gasirii metodelor simple si accesibile pentru cunoastere si insusire a culturii religioase , si nici acum cind am intrat pe” top posts”.

  20. AVP Says:

    Draga Stely, dupa parerea mea simpla intrare intr-o biserica, si oricum ar arata ea in datele-i exterioare sau oricum s-ar prezenta preotul acelui locas, si orice ar spune, ar trebui sa ne sfinteasca, in momentul ala, cel putin. Caci oricat de bun predicator ar fi popa, si oricat de celebra biserica, tot ar fi infinit de putin fata de Cel in numele caruia ne aflam acolo, n-asa…?

    Aflu tocmai acum, dupa ce mi-am aruncat o clipa ochii pe Top news of Facebook, ca a murit Ion Zubascu, un morosan dârz si mandru, un român săritor şi un poet elocvent. Fie-i ţărna uşoară !

  21. AVP Says:

    Voi lipsi de langa pc cateva ore.

  22. ager p. Says:

    am ratat intrarea la tema trecuta,dar din fericire,cea de azi permite comentarii inrudite
    nu inteleg de unde ati dedus ca voi(eu nu sigur) sinteti copii lui d.zeu!
    chiar luind de buna biblia,voi sinteti produsi de el,asa cum un mester face o statuie sau un robot cu chip uman,dar nicicum copiii lui! v-a facut dupa chipu si asemanarea lui ca pa un autoportret si atit!
    singurul care e denumit fiul sau, e isus cristos,mii de ani de la facere!hibrid si el intre produsul material initial si propriul eu!
    si nu mi-ai raspuns d-na Stely,de ce te-a facut d.zeu dupa eoni de neant,se plictisea cumva fara adulatori ,cam ca avp fara tine???
    oricum a-ti da-o,sinteti blasfemiatori,emiteti teorii amalgamate intre creationism si materialism,doar -doar veti inpaca si capra si varza!
    o sa sfirsiti ca Voltaire ,chemind popa sa va spovediti dupa o viata traita in blasfemii!
    in clipa aia o sa dati toate teoriile in care aticrezut,panspermii, adn, clone ale extraterestrilor si alte bazaconii pe iluzia unui tirg favorabil cu divinitatea!
    sper ca veti reusi sa va pacaliti inteligenta! eu unul nu voi reusi niciodata!
    succes!
    apropo,erati mai haiosi cind discutati politica! acu va e frica sisa mai deschideti subiectu! \de, raul cel”mic”se dovedi al dreaq de mare!

  23. AVP Says:

    @ ager p – cel puţin atâta timp cât tu o să continui a scrie „copii lui d.zeu” în loc de „copiii lui d.zeu”, „a-ti da-o”, în loc de „aţi da-o”, „veti inpaca”, în loc de „veţi împăca” etc., dovedind că eşti un analfabet sadea, un idiot care n-a citit la viaţa sa nici măcar atâtea cărţi încât s-ajungă să nu mai scrie ca un cocălar cu şcoala de meserii la seral, tu n-o să-nţelegi niciodată nu doar ceea ce vbim noi pe-aci, dar nici măcar de ce eşti un plăvan ordinar, biet kknar. A fost, de altfel, ultima dată când ai călcat prin our sanctuar.

    ps. Şi, da, eşti şi tu un fiu de dzeu, dar cam aşa cum ar fi şi pisicu meu sau răţoiul din gâldău.

  24. Stely Says:

    ager p.,
    Da,ager p, stiu ca n-ai inteles . N-ai inteles pentru ca nu ai citit ceea ce ti-am indicat sa citesti ,din scrierile lui AVP .Nici macar comentariile si nici linkurile din „Hotnews”, unde ai fi gasit raspunsuri de toate felurile in asa fel incit sa fii pe deplin satisfacut. Inteleg insa ca tu ai un punct de vedere preconceput si prin urmare nimeni nu ti-l poate zdruncina .
    Dar ,nici eu nu am inteles ceva : Cum de n-ai murit pina acum de grija altora ? 😯

  25. Stely Says:

    AVP,
    🙂 🙂

  26. AVP Says:

    Stely, dacă n-ar fi o obraznicătură atât de footilă, @ager p ar phootea să stea naiba cuminţel p-acilişa, ba chiar să ne pună întrebările cele mai incomode, fără să-l deranjeze nimerea. Însă aşa, şi obrăznic ca un ţânţar, şi halalfabet ordinar, e prea de tot… Să se ducă dreak la prof.dr.prorector scârţar şi să ne-njure de-acolo ca un subţirel mărar, măcar… oops

  27. Stely Says:

    Da, mă mir cum de a dispărut de acolo ,unde işi lăsa „icrele” sub nickul @radu . Avea tovarasi buni de „bălăceală ” si era o sursă în plus de „vaccin „cu bale ,flegme ,rîgîieli ,lături ,înjurături „imunizatoare” ,colectate cu mult sîrg de stăpînul troacei @ goe.

  28. AVP Says:

    Nu, ista nu e @radu, trimi etc.

  29. Stely Says:

    Da ? Si nici @virgil ? Prea au acelasi stil … 🙂

  30. Stely Says:

    Am trecut cu usurinta peste anuntul tau cu privire la moartea poetului Ion Zubascu ,dar acum sunt in masura sa spun ca mi-am indreptat greseala . Am stat si inca mai stau pe „bookiseala .ro unde se afla o inregistre a unei intilniri (interviu )din 2010 cu el . Este extraordinara . Am adus linkul ,poate va faceti timp sa audiati toate inregistrarile (cinci la numar ) . Este zguduitor ,cum un poet poate sa scrie versuri despre viitoarea „intilnire „, a sa si a altor poeti si scriitori de generatie ,cu moartea.
    M-a impresionat intreaga poveste a vietii sale . Dumnezeu sa-l odihneasca !

    Aici am adus citeva citate din timpul inilnirii cu el :

    ” poezia mea, dacă este ceva de capul ei, valoarea ei nu se pierde niciodată. dimpotrivă, sporeşte ca vinul vechi. mi-am amânat cărţile, dând prioritate vieţii.”

    Aici despre Nichita Stanescu pe care l-a cunoscut personal si cum a reusit sa-i inteleaga poezia.

    „Zubaşcu îşi aminteşte că Nichita Stănescu reuşea adesea să învingă dificultatea receptării necuvintelor sale prin farmecul şi mitologia personală…”

    Aici este toata inregistrarea intilnirii.
    http://www.bookiseala.ro/ion-zubascu-de-la-rimbauld-incoace-se-scrie-pentru-raft-nu-pentru-suflet/44034.html

    In timp ce ascultam inregistrarea mi-am adus aminte ca el a scris f.frumos despre tine intr-un articol pe care mi-am permis sa-l aduc aici .

    http://www.viataromaneasca.eu/arhiva/54_viata-romaneasca-10-2008/30_miscellanea/146_viorel-padina-poet-adevarat-si-disident-pur-sange.html

    p.s . Daca crezi ca este neavenit poti sa-l stergi. Nu de altceva ,dar mi-e teama ca vor fi ” pe faza „clevetitorii ” tai de serviciu 😉 si ar putea sa spuna ca -ti fac publicitate nemeritata ,asa cum au facut-o zilele trecute.

  31. Stely Says:

    Aici este ultima inregistrare pe care o audiez acum , pe care daca in caz ca nu aveti timp pentru toate celelalte ,macar pe asta s-o ascultati si voi.

  32. AVP Says:

    Multumim mult, Stely. Si un R.I.P. sincer pentru poetul Ion Zubascu.

  33. florentina borgovan Says:

    Stely , multumesc mult. Si daca imi ingaduie AVP , „un RIP sincer pentru poetul Ion Zubascu „. A fost un om adevarat.

  34. Stely Says:

    Bună ziua,
    AVP& Florentina ,
    Mă bucur că l-am adus aici pe poetul maramuresean Ion Zubascu ,care iată a intrat în nefiintă ,dar ale cărui fapte îl vor face nemuritor.Ieri am vizionat toate înregistrările si vrînd să le fac cunoscute ,întrucît am fost impresionataă ,am adus-o pe ultima (asa am crezut ) aici. Acum însă ,cînd am intrat pe blog am vizionat-o din nou . După terminare am dat click pe urmatoarea înregistrare ,apoi pe celelalte referitoare la poezia generatiei 80.Am văzut parerea lui despre poezie în general ,despre menirea ei corelată cu cea a poetului ,despre poezia lui pe care a scris-o în stilul , cu marca lui autentică , despre faptul ca ea (poezia ) trebuie sa ajungă la oameni . Nu neg ca am vazut in ideile lui -despre poezie ,stil ,autenticitatea si mai ales despre mesajul ei -si multe din ideile,dar mai ales poezia ta AVP.
    În timp ce vizionam înregistrarile despre poezia generatiei 80 ,ma gîndeam tot la tine, AVP 😳 . Stiu ca blogul acesta este tribuna ta si modul cum ai înteles să cobori printre oameni, ca să-ti faci cunoscut mesajul prin poezie si nu numai . Stiu că esti prezent în multe antologii de poezie si in multe articole ale unor autori de prestigiu ,colegi de generatie cu tine, cum este acesta al lui Ion Zubascu sau iată ai unora mai tineri (M.Vakulovski,Liviu G.Stan ,Cristian Robu Corcan etc…) Mai stiu ca esti hotărît să nu apari( live )în spatiul public si că nimeni nu-ti va zdruncina hotărirea . Tu stii mai bine cum să-ti faci cunoscute poezia si viata ,asa cum le-ai trăit si le trăiesti în prezent ,mai intens decît a multora dintre colegii tăi . Ce vreau să spun ,ca sa n-o mai lungesc … Trebuie sa gasesti o cale , să-i rogi ,in genunchi dacă este nevoie ,pe toti cei care detin „epistole ” de la tine ,din perioada cînd se năstea optzecismul si din perioada comunismului ,de care se leagă povestea vietii lui” AVE ” si destinul său poetic .
    Ele (scrisorile) trebuiesc incluse in Povestea lui AVE . Acolo sunt mărturii autentice despre tine si despre perioada aceea … Oricit de frumos o scrii si cît de bine ai incadra -o in spatiu si timp , Povestea lui AVE , nu are acum (poate mai tîrziu ) acea valoare „a vinului vechi ” ,de 30 de ani ,asa cum au scrisorile acelea unde esti tu la vîrsta aceea ,mai matură si mai bogată in idei ,decît a unei intregi generatii la un loc.
    P.S. Poate te vei supăra din nou pe mine ,pentru o anume lipsă de „prudentă” sau poate pentru ca mă dovedesc din nou naivă , nerealistă ,întrucit tu esti convins că nu există nici o sansă sa-i convingi . Dar oare ai încercat toate sansele ? Intreabă-i pe Sorin Iliesiu sau pe Adrian Merfu ,pe @mg ,Constantin Constans etc ..

  35. Stely Says:

    un dezacord ? „ale caror fapte „? Te rog , AVP !!

  36. AVP Says:

    E-n regula, Stely, „ale carui fapte”, da… Si, nu, nu-mi place tonul hagiografic in care-mi vbesti, de parc-aş fi sân’ Lulă din Cureşti, iar nu singur io, mhă, poieselu pe care, altfel, nu te sfieşti să-l tutuieşti 🙂

    Cât despre epistolele mele, aiastea au fost scrise de la bun-început în dublu exemplar, fiindcă io ştiam încă de pe-atunci că nu sunt un epistolier ordinar, aloo, n-aşa?, cu excepţia celor pe care i le-am încredinţat lu Vlasie şi pe care ista le-a ars ca un marar… 😦 N-aşa că dacă le-ar fi avut acuma, ar fi devenit şi mai multimiliardar, mey ? 🙄

    Până una-alta, deci până când destinatarii epistolelor mele vor începe să caute disperaţi scrisorile pe care le-au primit la vieţişoara lor, din întâmplare, de la însuşi AVP of Hypernor, realizând brusc că e vorba pur şi simplu de doo or mai multe loturi chiar muult mai valoroase decât lozurile ieroului caragialesc, mă gândesc, iacă-tă, să scot la licitaţie manuscrisele care nu-mi mai trebuiesc, întrucât io le ştiu deja pe dinafară, dar care mi-ar face mai dulce, poate, vieţişoara ce mi-a mai rămas de trăit în aiastă ţerişoară actuală, ce mă tratează, când îmi arde buza, ca o maalagioaică scârţară 😦

  37. Stely Says:

    AVP,
    „Si, nu, nu-mi place tonul hagiografic in care-mi vbesti, de parc-aş fi sân’ Lulă din Cureşti, iar nu singur io, mhă, poieselu pe care, altfel, nu te sfieşti să-l tutuieşti… ” 🙂
    Bine …”Bine” -am inteles -adica 🙂 si ,mai „bine” ,ca le-ai luat-o tu inainte ,celor care abia asteaptă un nou prilej de bîrfe,mistouri sau sa rîda cu gura pîna la urechi .Dar nu asa cum o facusi tu, sau eu ,cind am citit ce scrisesi despre „tonul hagiografic „in care iti vorbesc… 🙂 ,ci cu tenta rautacioasa … 👿

    In ceea ce priveste epistolele tale ,eu sper ca destinatarii sa le fi cautat de mult si sa le aiba in casetele lor cu documente de valoare sau cu amintiri ,asa cum am eu gentuta aceea 😉 burdusita cu scrisorele de la baieti si fete din vremea tineretii mele …Dar nu inteleg, ce asteapta de nu le scot la iveala ? :roll :
    Si,da ,este bine ca te-ai hotarit sa scoti la licitatie manuscrisele tale . Sunt convinsa ca vor avea cautare si ca vor incapea pe mina unui iubitor de poezie avepista 🙂 Sa-mi spui cind te vei hotari …

    In alta ordine de idei ,asa cum am promis pe „facebook ” ,am citit azi aproape toate articolele din”Observator Cultural -Vocea Brailei „- printre care cel referitor la intrebarea daca „Trebuie innoit limbajul religios ?” . In esenta am inteles ca da. Cel mai mult m-am regasit in opinia lui Adrian Buzdugan .Iata cum:

    ‘..”Îi este mai mult decât necesară o revizuire a limbajului, a studiilor şi comportamentului celor care intermediază transmiterea mesajului divin! Nu am în vedere racordarea la noile tehnologii, spovedania telefonică sau online, liturghiile transmise în direct la televizor ori pe internet sau altele asemenea care se produc deja, ci comunicarea viciată, coruptă şi însăşi distorsionarea mesajului intermediat. În creştinismul actual, gastronomico-ortodox, o importanţă crucială au dezlegarea la peşte de Florii, sacrificarea mielului de Paşte, tăierea porcului de Ignat etc. iar nu cunoaşterea minimă a religiei şi a mesajului lui Dumnezeu. Dacă aţi face un chestionar cu întrebări simple, spre exemplu: care sunt primele cărţi din Vechiul Testament sau care sunt cei 12 apostoli, aţi vedea că ignoranţa a depăşit masa critică! Bag mâna în foc că majoritatea nu ştie în ce constă esenţa mesajului christic, în schimb poţi auzi oricând pe stradă o conversaţie de genul: „Am fost la pomană.”, „Şi? Cum a fost?”, „A fost foarte bine! A făcut la restaurantul X.”, „Hm, bun! Şi cât i-a dat preotului?”.

    Bineinteles ca si celelalte opinii mi-au placut .
    Dar ,dupa ce am citit cu rabdare si interes ,toate celelalte articole ,luind rind pe rind rubricile din stinga paginii ,nu am dat de „Epistolele catre Adrian Merfu .” Unde sunt ? Adica la ce rubrica ? 🙄

  38. Stely Says:

    Am fost inca odata si am luat-o de la capat . Am gasit cele „doua scrisori „la rubrica „Opinii „. Le-am citit ,le-am notat si le-am si recomandat pe „facebook „. N-am comentat ,dar mai e timp .

  39. AVP Says:

    Scuze, am lipsit – si inca o sa mai lipsesc – de langa pc. Revin mai spre seara.

  40. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

