Puiu’ la Cenaclu

Cercetând prin manuscrisele-mi de tinereţe, în căutarea timpului pierdut, păi cum naiba…oops, dădui într-un plic prăfuit preste nişte proze scurte compuse pe la 27-28 de ani, pe care le credeam pierdute definitiv în tolba securiştilor percheziţionatori şi pe care m-am bucurat mult să le  regăsesc în exemplarele de rezervă. Îmi cer scuze că vi le ofer acum doar în scan – mai întâi pe aceasta, „Puiu la Cenaclu„, iar mâine or poimâine şi pe cealaltă, „Nae cel vestit„, scrisă mai de mult -, însă nu dispun de timpul necesar spre a le retasta. Şi încă un amănunt nu lipsit de interes : cel care mi-a bătut la maşină aceste proze, în timp ce io îi dictam de pe foile-mi practic ilizibile, a fost bunul meu pretin din perioada aceea, Matei Vişniec, maşina fiind una din inventarul casei de cultură a studenţilor, „Grigore Preoteasa”, unde se ţinea „Cenaclul de luni” (însă nu mai ţin minte dacă am citit aceste prozuţe şi la „Cenaclul de luni”, sau numai la cenaclul „Amfiteatru”). Io încă nu ştiam să bat la maşină pe vremea aia, ci am învăţat apoi, exersând la maşina „Consul”, a C.A.P.-ului Izbiceni, la care voi fi dactilografiat „Apelul către Europa”. O altă informație posibil interesantă este că unele din aceste texte au fost… publicate deja, cum ar veni (în samizdatul „NU!”, 1981, dar asta e altă poveste).

8 Răspunsuri to “Puiu’ la Cenaclu”

  1. Sorin ILIESIU Says:

    Excelentissime:

    Puiu’ la Cenaclu
    O replică pt “Călugărul”
    Despre ce lume vbim…?

    O amintire de pe Bleoaca

    Toate, absolut toate, inclusiv comentariile dvs de pe acest blog, trebuie salvate nu doar în My Docs, ci pe mai multe dvd-uri păstrate cu mare grijă. De asemenea, ar trebui printate pe hârtie, pentru a fi păstrate şi aşa, pt că orice se poate întâmpla. Manuscrisele şi documentele ar trebui predate la Muzeul Literaturii sau la Arhivele Naţionale. Faceţi copii xerox pt a le avea la îndemână.

  2. Sorin ILIESIU Says:

    Nu reuşesc să citesc Puiu’ la Cenaclu.
    Există un program în care un text bătut la maşină sau tipărit (printat), poate fi scanat şi convertit în document word.

  3. Sorin ILIESIU Says:

    Nu se reconstituie perfect toate cuvintele, dar oricum merge mult mai repede decât să culegi textul de la zero.

  4. AVP Says:

    Bună seara, domnule Ilieşiu. Din păcate nu vă pot ajuta să aveţi o lectură cursivă, cel puţin momentan. Mâine urmează să primesc preavizul de concediere, întrucât firmulița de la care de bine de rău îmi câştigam pâinea noastră cea de toate zilele va intra iminent în procedura falimentului, aşa că altele sunt grijile şi priorităţile mele acum. Primum vivere, n-aşa…? oops

    Din nefericire, nu pot practica avocatura – meseria-mi lumească – la un nivel competitiv, din motive independente de voinţa mea (am mai spus asta), şi nici nu mă pot pensiona, neavând vechime suficientă, pt etatea mea. Se vorbeşte pe-aci de un post de bibliotecar local, eliberat în urma pensionării unui amploiat de la biblioteca „Virgil Mazilescu”, însă postul – mi s-a spus – a fost blocat automat şi nu se va debloca decât după ce trece Criza (e vorba de un post cu salariul minim pe economie, evident). Până atunci, şi până când patria-mi va fi recunoscătoare, Dzeu cu mila, n-așa ?(asta în timp ce casa de cultură locală se pregăteşte să primească gloriosul nume al unui tip ale cărui note informative de sursuroi – de pe vremea când era director al lăcaşului de cultură tovărăşească – le-am găsit la d.u.i.-urile „Cronicarul” şi „Poetu”… Dzeu să-l ierte !)

    Noapte bună, my friend.

  5. Sorin ILIESIU Says:

    @AVP Says:19 mai 2011 la 00:22

    „” …note informative de sursuroi – de pe vremea când era director al lăcaşului de cultură tovărăşească – le-am găsit la d.u.i.-urile “Cronicarul” şi “Poetu”… „”

    Tragicomică – ironia soartei!

  6. Sorin ILIESIU Says:

    I N V I T A Ţ I E

    Joi 19 Mai, ora 17.30
    Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”

    Centenar EMIL CIORAN
    Un eveniment HUMANITAS

    Proiecţia filmului „Apocalipsa după Cioran” de Gabriel Liiceanu şi Sorin Ilieşiu, în prezenţa autorilor.

    Lansarea cărţii „Itinerariile unei vieţi” de Gabriel Liiceanu

    Invitaţi: Gabriel Liiceanu şi Horia-Roman Patapievici – preşedintele Institutului Cultural Român

  7. Adrian Merfu Says:

    Imi cer scuze ca n-am mai postat dar a intervenit ceva. Revin in cateva zile.

  8. florentina borgovan Says:

    Da, tot ceea ce scrieti trebuie salvat !!! Pentru ca,n-asa ?, orice se poate intampla.
    Fie si pentru ca suntem la portile Orientului ,”ou tout est pris a la legere „.


Lasă un răspuns

