Apropo de Espopiada sycofanţilor

Tragicomedia e alta, mey (căci la Românica nici măcar tragedia nu e tragodie, ci neapărat tragicomedie burlescă) : tristeţea nu constă deci în faptul că descoperim acuma “cu uimire şi revoltă”, n-aşa?, faptul că suntem o ţară de turnători (deşi ar cam fi trebuit să ştim asta ab initio, din moment ce ne asumăm coordonatele culturale naţionale, care încep cu “torna, torna, brate“ (glumesc, n-așa?), cu Mioriţa care i-a turnat pe cei doi ciobani şi continuă, mai în glumă, mai în serios, n-aşa? cu “i pak dau ştire…” şi cu celelalte propoziţii definitorii ale mentalităţii rumâneşti), ci rezidă în aceea că pe rarissimii heroi ai acestui neam de sycofanţi cică galanți şi de pizmaşi îi tratăm cu răutatea şi meschinăria la fel de specifice, mai oribil chiar ca pe turnătorii şi prigonitorii românilor.

N-as vrea sa dau exemple, ca să nu creadă rumânu clasic – nea titircă inima-rea – că trag spuza pe pita mea şi să-i crape rânza de furia-i foodulă, păi cum drea.

Cât despre Es Pop, să-i spună el lu mutu, cuţu sau cui o vrea că dacă n-ar fi fost tot timpul Marton al “băieţilor” şi dacă băieții n-ar fi estimat că prin şantajarea sa i-ar fi închis or deturnat gura ori chiar l-ar fi transformat în agent de influenţă pentru interesele lor, chiar şi fără să vrea ori să-şi dea seama, atunci ar mai fi auzit Sulea Spataru din Ieudu’ fara scăpare de el şi-ar mai fi primit premii literare şi primblări & traduceri promoţionale în străinătate când ar fi înviat tica-mare. Pe mine de ce nu vrea să mă publice nici măcar Călin Vlasie, omul cu care am mâncat din aceeaşi strachină a studenţiei, de altcândva? Si de ce n-a auzit nimerea (în lumea bisericuţei literare de Bucale) de “Apelul către Europa” ori de samizdatul “NU!” ? Si de ce nu sunt nici măcar membru al USR ? De ce, bre, Espopule, sau poate că-ti faci iluzia că tu esti mai ingenioss decât auctorul “Poemului de otzel”, man ?

Recunosc însa că Es Pop e suficient de talentat, iată, pentru a-şi păcăli încă şi încă o dată naivii sau ipocriţii cititori, cu vorbe mieroase şi zmecheroase, dar cică pline de modestie şi umilinţă, n-aşa?

Asta e situaţia și naţia ! :evil:

19 Răspunsuri to “Apropo de Espopiada sycofanţilor”

  1. AVP Says:

    Exempli gratia : în loc să-mi publice replica pe care o voi reproduce mai jos, ca drept răspuns la replica unuia de aici, adminul de la „În linie dreaptă”, al cărui semnal editorial îl primesc zilnic în inbox şi care de fapt mi-a prilejuit topicul de faţă (o replică la articolul intitulat: „Suntem o ţară de turnători?”), din contra, nu ratează ocazia de a mă cenzura şi a-mi mai trage o nouă copită rumânească, păi cum drea, pe motiv că i-am jicnit – cică – naţia.

    Iată replica mea cenzurată de nea titircă inimă-rea ăla, dar care se crede, culmea, rrrumân verde de dreapta sadea şi drept cât cuprinde, păi cum naiba :

    Daca dta iti inchipui ca printr-un singur blog as rezolva totul, nu te supara, dear Omer, dar esti un naiv, o victima sigura a zmecherasilor mierosi si cica neconfruntationali, ca IEP ista... Daca chiar vrei sa stii, io am nu doar un blog, ci 20, si nu de ieri, de azi, ci din 2003-2005, unii considerandu-ma pionier al hyperspatziului Ro si zicandu-mi chiar "regele hyperspatziului", aloo... Una e sa muncesti pe branci pt propria-ti promovare, in timp ce aproape ca mori de foame, iar daca obtii vreo sponsorizare de la vreun ruman cu suflet mare vine compatriotu vigilent "pataphyl" si-ti striga ca esti milog de drumu mare, alta e sa fii publicat la editurile principale, sa ti se dea casa in Bucale, sa primesti multiple premii literare, sa ti se ofere si un serviciu la ziarele "prietenilor nostri" (se stie care), sa fii tradus in strainatate si gadilat pe burtica or pe spate, alegandu-te macar cu voie buna, incredere in persoana ta si oarece haz, dupa caz, naz si praz...

    Hai ca va las, caci sunt satul de demagogia, naivitatea sau ipocrizia rumanilor de-acas ori de preste balta & parleaz si-i cunosc pe compatriotii mei ca pe un cal breaz... :evil:

    Păi, mhă, rumâne, naţia ta si-a mea poate fi salvată – ca şi populaţia din Soddoma şi Gomora – dacă în ea ar exista macar 5-6 ca mine, nu ca tine sau ca espop ista, si-ar continua apoi să existe pururea cu samântza bună din ea, nu cu sycofanţii, cu tovii şi băieţii sau cu lichelele şi obrăznicăturile nerecunoscătoare de-acumaşa etc. Pricepi mata ?

    Numai atunci, aloo, se va sti daca Ro are realmente sansa sa iasa vie si nevatamata, cândva, din bolgia stalinisto-ceausea : când se va atesta c-au egzistat în RSR, ca-n Sodoma si Gomora, n-asa? macar 5-6 insi carora Tatal Semintelor & Semintiilor toate sa le poata zice: bey, voi v-ati dovedit a fi soiuri de oarece calitate si de aceea iata ce va poroncesc, fârtate : fugiti iute d’aci, caci pohtesc a arunca foc si para preste aiasta arie plina de buruieni spurcate ce înnabusa biata voastra tzeara, io prin voi voi mântui neamu’ vost’ de pacate iar si iara, hai, carati-va naiba de-aci…, si nu va mai uitati înapoi, caci s-ar phootea sa va faceti stana de sare sau nesarati moroi, ori sa ramâneti drea’ ca Nitza ala, stiti voi, dupa luptele de la Baicoi…

    NOTA BENE: Mai aveti oare vreo indoaiala a cui linie dreaptă sunt si zmecherosii astia porecliti cica romani mari si curati ?💡

    UPDATE : Te pomenesti ca pe rumanu nost drept si verde praz l-o fi cuprins remuscarea, caci vad ca pana la urma a dat drumu replicii mele pe care prima data a tratat-o cu bâzdâk & nacaz, a…?🙄 Tot e ceva, caci m-asteptam ca rumanu nost sa ma-njure intr-una, pana ar fi iesit iar pruna si-ar fi apus, dupa gluga de coceni stramoseasca, luna… oops

  2. costin Says:

    http://inliniedreapta.net/sintem-o-tara-de-turnatori/comment-page-1/#comment-49361

    ++++++++++++++
    avp reply: Din moment ce primul meu mesaj intrase in pagina fara nicio problema, era absolut firesc sa presupun ca al doilea mesaj mi-a fost blocat. In plus, vazusem cum a reactionat si @Vlad M: ca un arici. Pogonici, aloo…

  3. Stely Says:

    AVP,
    Am adus aici comentariul meu pe care l-am facut pe blogul lui „In linie dreapta ” ,ca urmare a replicilor infantile si cam mitocanesti pe care cei doi admini au gasit de cuviinta sa ti le dea .
    Asta este comentariul pe care vad ca mi l-au afisat si la care@Vlad M ,mi-a raspuns in acelasi stil infantil ,infatuat si obraznic.
    @Linie dreapta ,
    Nu mai stiu cine a fost primul cu ideea de a fi „prieteni” pe facebook . Poate ca eu am fost prima care am facut cererea, fiind cucerita (in momentul acela) de modul transant si obiectiv prin care va exprimati opiniile , dar si de multitudinea de informatii si de articole bine documentate si cit se poate de diversificate , pe care le -ati afisat pe facebook prin intermediul acestui blog .
    Acum insa dupa ce am citit comentariile si replicile pe care i le-ati dat lui AVP ,atit d-voastra ( banuiesc Radu P.) cit si Vlad M. (celalalt admin al acestui blog ), imi dau seama ca m-am inselat . Prin urmare am sa va sterg din lista mea de prieteni de pe facebook. Eu nu am prieteni demagogi,ipocriti ,dar mai ales lipsiti de respect .
    P.S.Aceasta este o dovada de solidaritate cu AVP ,care imi este prieten pe facebook si pe care il respect ,atit ca fost disident anticomunist cit si ca poet ,publicist ,scriitor de texte in cyberspatziu etc..
    p.s . I-am scos din lista .

  4. AVP Says:

    Stely, as fi vrut sa te prinzi mai demult ce-i cu baietzeii astia de la In Linie D., pe cand tu, din contra, le tot preluai linkurile si le popularizai, de parca ai fi citat din tov Ciu-En-Lai🙂 In ce-l priveste pe Vlad M., se pare ca ipochimenu acuza un vechi si statorinic complex de inferioritate – dupa cum se vede treaba – fatza de „regele hyperspatziului”, tradus printr-o reactie contrara, de sanki balamaua & mare sculă, pai cum dreaq, de obraznicatura cica dura…oops. Iar daca nu e asa, inseamna ca tipu’ e un bolovan sadea, pe care daca-l scotzi din Tabla Materiei, adicatelea din cadrele limbii de lemn tanase si-i vorbesti intr-un limbaj parodic, ironic, parabolic, simbolic or metaforic, plavanului i se pare ca-i vbesti in dodii tiganesti ori in trohei cocalaresti, ca la Plataresti:) Simplutii astia (@Vlad M. si @Radu P.) nu s-au prins nici macar de chestiutza cu torna, torna, fratre, mioritza si i pak dau stire, care de fapt e un vechi banc ironizator al vocatiei de turnatori a rumanilor, pe care mboutii l-au luat ca atare, crispati si complexati nevoie mare. Iti propun sa nu ne mai batem capul cu mediocrii si pizmasii astia din nascare, dear surioare. Frumos ne-ar sta sa ne contram ori asociem cu niste anonimi de pe ponoare?🙄

  5. Stely Says:

    Mi-a dat un raspuns la comentriul meu si mi-a cerut sa-i demonstrez acuzele pe care i le-am adus si iata ce i-am rasuns :
    @Vlad M ,

    Faptul ca tu te adresezi lui AVP ca aici ,spre ex ..

    „AVP
    Ai ramas acelasi cocalar becalin. Ia spune, gipsane, tu ce natie ejti de esti asa dajtept in comparatie cu rumanii ”

    ..ce vrea sa insemne ?
    Eu spun ca tu esti „cocalar ” ,pentru ca el nu ti-a zis nimic ,ci a facut un comentariu „on topic ” in care si-a exprimat opinia in stilul lui „avepist”, pe care daca nu l-ai priceput nici pina acum, ai simtit nevoia sa-l apostrofezi jignitor. . Mai spun ca esti „demagog si ipocrit „pentru ca una gindesti si alta faci . Bunaoara crezi ca nu toti au fost turnatori ,ca au mai fost in tara noastra si oameni care nu au facut pact cu diavolul ,iar cind exista aici de fata unul (AVP) ,care indiferent cum scrie si cum il percepi tu ca om , a facut dovada contrara ,il iei in deradere fara pic de rusine .Ce legatura are ,d-le, una cu alta ? Adica” Una” fiind aceea ca aici se discuta faptele poetului Ion Es Pop ,care a facut pact cu diavolul si a turnat la securitate si faptele lui AVP care este printre putinii poeti din Ro care nu a facut pact cu diavolul ,dovada fiind dosarul lui de urmarit de securitate si repercursiunile pe care le-a avut ca urmare a disidentei lui anticomuniste ?

    Iar „Alta ” fiind perceptia ta mediocra si infantila de aici :

    „In afara de autosuficienta si limbaj de cort tiganesc (mey-ul si rrrrrumanii fac toti banii) nu e nimic. Am mai avut de a face cu AVP-ul tau si cu apucaturile sale de Becali frustrat ca nu i se recunosc meritele. Rarerori am intalnit oameni mai ridicoli decat el. Sa vorbesti despre tine la persoana a treia, ca Adrian Minune si G. Becali, este intr-adevar o performanta demna de un “poet, publicist, scriitor de texte in cyberspatiu”, iar ce a asternut azi pe aci este inca o dovada a caracterului sau.”

    Apoi ,mai spun ca nu ai dreptul sa vorbesti de „apucaturi de frustrat ” sau „autosuficienta ” si de alte chestiuni pe care le percepi ca fiind ridicole ale altora ,intrucit iata cum crezi de cuviinta sa raspunzi altcuiva care nu este de acord cu opinia ta :

    „Nu iau lectii de minima luciditate de la cei care vad numai ce le convine. Acestea fiind zise, va las cu circul si ironiile de liceu, am vazut cam care va este nivelul, asa ca nu-mi mai bat capul. Ce sa discut cu unul care vede extaz acolo unde se cere doar putina ratiune? Ce pot sa ii spun cuiva care sustine ca “romanii sunt turnatori” e acelasi lucru cu a spune unui hot pe nume? In sfarsit, ce sa discut cu un om care se declara jignit cand comportamentul sau dispretuitor este numit ca atare? Nimic, cu un astfel de om nu se poate vorbi.”

    Prin urmare @Vlad M ,iata ca ti-am demonstrat ceea ce trebuia ..

  6. AVP Says:

    Stely, iti repet ca ipochimenu e un biet marginit, care habar n-are ce este acela un stil unic. Homu e obsinuit cu stilul in vrac al journalistilor de taraba, astfel ca tot ceea ce iese din furniru-i de lemn tanase i se pare a fi – in lipsa de orice alt termen de referintza, in tiuga mediocrului – „cocalaresc”.

    Te rog inca o data sa nu-ti mai bati capu cu neantu (nu nen-tu, aloo). Chiar daca i-ai explica pre limbutza sa, tipu tot n-ar pricepe nemica, de altfel, fiindca e blocat mental si psihic de un ditamai complex de inferioritate, vizibil cu ochiu liber (deci fara sa fii neaparat expert psychoanalist). Deci calmeaza-te, pleease🙂

  7. Stely Says:

    AVP,
    Ma cam prinsesem de „in linie dreapta „,dar am asteptat sa prind momentul cel mai potrivit ..

    Privind la scriitorul Ion Es Pop am citit marturisirea lui pe un blog ,dar si parerile acelui blogger despre ceea ce a facut . Mi s-a parut destul de dur si corect . Il ataca si pe Nicolae Manolescu pentru modul admirativ fata de „marea lui bravura ” de a se autodenunta , gindind ca merita sa fie iertat numai pentru atita. Sunt acolo si comentarii ,aproape toate in consens cu ale bloggerului respectiv .

  8. AVP Says:

    Da, la Vasile Gogea, unde tocmai am spicuit si io, dupa ce am dat intamplator de el pe Top WordPress.com. Marturisirea lui Ioan Es Pop e o literatura mediocra si taare ma tem ca si poesiile sale (pe care nu le-am citit) sunt la fel de terne. Imi poate da cineva un link sau o mostra, ceva ? Sunt curios sa aflu de unde naiba a isbucnit hiisteria asta cu Es Pop „mare poet” ?🙄

    Io va spun ca daca tipu nu era sursuroiu’ lu tov maior (nu domn maior, aloo…), n-ar fi auzit nici ieudenii de el. Dar ceea ce mi se pare cel mai interesant e ca omu’ zice ca s-a cuibarit definitiv in Bucale in septembrie 1989, deci „in preajma revolutiei”, cum ar veni…💡 Ei bine, cred ca ipochimenu ascunde inca multe secrete… oops

  9. Stely Says:

    Da, ma bucur ca ai citit … Si eu am perceput marturisirea lui la fel ca tine si ca de altfel mai toti comentatorii de acolo. Mai cred deasemenea ca a fost avertizat sa faca marturisirea spre a diminua impactul ,dar parerea mea este ca nu el era vizat . Nu stiu cit de mare poet este ,intrucit eu nu am auzit de el pina acum ,dar ceea ce se intimpla acum este un fel de publicitate . Tu ,iata ,vrei sa-i citesti poeziile ,apoi m-ai facut si pe mine curioasa si citi altii vor mai fi.
    Cred ca chiar N.Manolescu l-a sfatuit sa faca marturisirea .
    Apropo, chiar crezi ca N.Manolescu are lista cu toti scriitorii turnatori si mai mult cu altii si mai si ? Mi se pare ca nu-i corect sa cunoasca lista si sa n-o publice . Sunt curioasa citi dintre ei ii vor urma sfatul sa se autodenunte ca si acest Ion Pop .
    A,si altceva … Am insa aici cartea lui Leonard Ancuta (Infernul ) care este prefatata de Ion Es Pop .

  10. AVP Says:

    Prea multe intrebari pt azi (si de altfel sunt prea multe explicatii de dat si adnotari de facut, nu mi-ar ajunge nici doo luni pt asta). Hai ca m-au enervat narozii aia cica dreptaci, pe care din pacate nu mai am rabdarea sa-i tratez ca pe stupidul people de pe Rapitori.ro. Iti amintesti ?🙄 O, tempora… Pe maine.

  11. gabhry_el Says:

    mai bine Poet-rege al hiperspaţiului decît pe tarabele zilelor noastre, maestre

    salutări

    +++++++++++++++++
    avp reply : salut, gabhry_el ! Ce mai faci, bre ?

  12. Andrei Alexandru Says:

    Aproape …… offff… topic
    Bătrâne „Poesel”,

    Din păcate, ai rămas aproape singur. Lupta pe care-o duci de-o viaţă, cu toţi ceilalţi din jur, este pe cale să se transforme într-o simbolică „VICTORIE” a „UNICITĂŢII ABSOLUTE”.

    Mă crezi sau nu, mă doare sufletul.

    Ştii bine că te cunosc probabil mai bine decât te cunoşti tu. Autoironia afişată cu obstinaţie este de fapt o faţetă a credinţei tale în UNICITATEA propriei persoane. Ar fi trebuit să recunoşti pe faţă, ceea ce ştii: nici un geniu nu poate forţa mâna lui KRONOS care ţine sita prin care strecoară adevăratele valori, numeroase în timp real, tot mai puţine, în timpul călătoriei prin vremi. Fiecare fiinţă umană, în felul său, este unică. Toţi suntem unici, iar cimitirele sunt pline de UNICI. Şi gropile comune!

    Orice acţiune, pentru a fi contabilizată, trebuie să aibă o cât de mică finalitate. Atât „Apelul …” cât şi „NU”, se depărtează net de acest deziderat. Nici nu contează motivele. Grupul iniţiaţilor a fost mult prea mic. În plus cuprindea în totalitate, aplaudaci sadea, stând la taclale în jurul unor mese, sau purtând prin trenuri şi birouri, scrisorele. Lipsa de măsuri punitive luate de ORGANE (*), a ridicat un văl în jurul tău, suspiciunile (era absolut firesc!!) şi ranchiuna sălăşluind până aztăzi, în juru-ţi. Ca o ironie a sorţii, aproape tot mănunchiul de „prieteni” cărora le-ai transmis acele cu adevărat unice documente, a devenit un grup de personalităţi cu puteri de decizie în diferite domenii. Răspunsul tău a fost şi este, copilăresc: ai rămas în măruntaiele Corăbiei, de unde strigai/strigi în pustiu, descriind de multe ori exact, vizionar, donele ce se jucau aiurea, la sute de km distanţă.

    • = Lipsa de reacţie a ORGANELOR de sorginte roşie (comunistă) este normal să trezească suspiciuni.
    Ştii, în parte, povestea tragică a fratelui meu de mamă, regizorul Berciu Bogdan, care a fost pus la index, infinit mai rău decât tine, nu la Corabia sau Izbiceni, ci la PARIS, în plin Occident, pentru o regizare cu puternică tentă anticomunistă a unei piese ruseşti, la teatrul ODEON (1982-1983).
    Punerea la index (în urma scandalului franco-sovietic) l-a urmărit toată viaţa, chiar şi în Anglia, unde a fost exilat, chiar atunci. În toate acţiunile. Chiar şi la BBC, ca fost redactor al „emisiunii culturale” (semnând Veniamin Arnăutu). A decedat (1999) la Londra, în condiţii inexplicabile, îndelung (6 luni) cercetate de poliţia britanică.

    Unde este unicitatea ta, AVP.ule, în afara lipsei totale de finalitate a disidenţei pe care-ai iniţiat-o?

    Al tău vechi moş aa, de la
    laplopulcuportocale

  13. Stely Says:

    tatonul aa,
    Ma credeti sau nu ,si pe mine ma doare sufletul . Dar cu adevarat .
    Ma doare sufletul ca ,din aparatorul lui AVP care ati fost cindva (cu mult mai dirz decit mine ) ; din admiratorul lui (cu mult mai patimas decit mine ) si din prietenul lui (cu mult mai apropiat decit mine ) ati devenit acum judecatorul lui intransigent ,coalizindu-va tacit cu toti defaimatorii lui anonimi ,fara ca faptele lui sa nu se fi schimbat cu nimic de atunci .
    Nu inteleg in nici un fel cum de ati simtiti nevoia sa veniti cu asemenea constatari despre AVP ,cind topicul prezent este despre altcineva si despre ceea ce a facut acela si nu AVP . In loc sa vedeti ca ,iata ,adevarul incepe sa iasa la lumina privind faptele reprobabile ale unora dintre poetii ,scriitorii,publicistii ,ziaristii etc.- colegi de generatie cu AVP – dvs ii ocoliti pe acestia ,fara sa-i atingeti macar cu un cuvint ,si-l bombardati pe AVP cu reprosuri facindu-l vinovat ca nu a” finalizat de unul singur „Apelul catre Europa „,ca cei care au semnat au fost „aplaudaci din jurul unor mese „sau ca au circulat nu stiu ce „scrisorele prin trenuri si birouri ” si cite alte invinuiri pe care i le puneti lui acum in spate ca fiind, ce ?O joaca de copii ? Ce vreti sa spuneti sau sa dovediti cu asta😕
    „Lipsa de măsuri punitive luate de ORGANE (*), a ridicat un văl în jurul tău, suspiciunile (era absolut firesc!!) şi ranchiuna sălăşluind până aztăzi, în juru-ţi.”

    De ce „era absolut firesc ” sa existe suspiciuni asupra lui ? Ca „organele „nu l-au omorit in bataie ? sau ce legatura are „ranchiuna ” asupra nereusitei actiunii ?Vreti sa spuneti ca ar fi una din cauze ? Daca da, este el vinovat ?

    Iar de aici ,ce sa inteleg ?

    „Ca o ironie a sorţii, aproape tot mănunchiul de „prieteni” cărora le-ai transmis acele cu adevărat unice documente, a devenit un grup de personalităţi cu puteri de decizie în diferite domenii ”

    Ca „grupul de personalitati ” cu „putere de decizie ” a facut mai bine ca s-a fofilat sau ca l-a turnat sau ca a facut pact cu diavolul ?
    A,da … Poate nu am inteles subtilitatea acestui mesaj ? D-voastra ii deplingeti soarta lui AVP -ca a ramas singur , ca l-au parasit prietenii -si nu vad eu bine ? Asta ati vrut sa spuneti ? Si ce sfat ii dati ? Sa -si puna tarina in cap ?sa-si vada de saracia lui ?sau sa nu mai strige ca este aproape Singurul care a incercat ceva si si-a pus la bataie cariera si chiar viata ? Si asta pentru ce ? Pentru ca dumneavoastra nu vedei „finalitatea disidentei ” sau ca v-ati dumirit abia acum ca ceea ce era „UNICITATATE” cindva ,acum nu mai e ? Unde s-au dus tatonul aa ,toate astea ?

  14. AVP Says:

    Cum unde s-au dus, Stely ?🙄 In neant.

  15. Stely Says:

    Da , daca „neantul ” se gaseste in memoria si sufletul acelora care nu-si mai amintesc trecutul , cind ei fugeau ca iepurii si se speriau de un „bau -bau „, pe care ei nu aveau curaj sa-l infunte ,iar acum ii judeca aspru tot pe cei care au fost altfel decit ei. „Neantul ” isi are lacasul in mintea acelora fara discernamint si fara justa judecata .

  16. MARIA Says:

    Draga prietene AVP, cred ca Stely are dreptate, trebuie sa-i ignorati pe sicanatorii deranjati de scrierile dumneavoastra, conform zicalei „cainii latra…”.
    Continuati sa creati, numai asa va puteti arata valoarea, restul sunt vorbe goale.

  17. AVP Says:

    Maria (Maria 2, respectand ordinea cronologica), ma straduiesc din rasputeri sa va urmez indemnurile, insa mi-e foarte greu…👿 Vba canticelului ala : „I-as spune la o vecina/ Patimasa nu-i ca mine…”

    Thank you, my friends. Mai vbim diseara.

  18. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

