Prima epistola catre Nichita

Nichita este un mit fermecător al vieţii literare contemporane şi de aceea stârneste un interes uriaş printre cei care nu l-au cunoscut ori l-au cunoscut doar fulgurant, din legendă. Eu unul nu le pot satisface acestor curioşi foamea de mister  şi spectaculos legendar, fiindcă pentru mine Nichita n-a fost un semizeu, recte un mit, ci a fost pur şi simplu un prieten, un primus inter pares, la rigoare. Florin Iaru – care e viu, vba aia, şi poate monitoriza ce spun – le-a atras odată atenţia colegilor de la Cenaclul de luni, mai în gluma, mai în serios, că lui Nichita pur şi simplu îi e(ra) cam frică de mine (oops), însă nu frică la modul bestial, vezi bine, ci spiritual, presupun. In realitate, această frică nu era decât o formă de respect şi de recunoastere empatetică (de altfel perfect reciprocă), între Maestru şi ucenicu-i neascultător.

Cu timpul, pe măsura coacerii vârstelor mele literare – în orice caz după disiparea henormei charisme nichitiene, căreia mulţi nu i se vor putea sustrage decât atunci când ei înşişi se vor preface în oale şi ulcele…oops -, am înteles că Nichita nu e totuşi poetul atât de cardinal pe cât o declară fanii săi post-mortem, admiratori pe care – ca şi în cazul Eminescu, vezi bine – nu atât poetica magna a lui Nichita îi fascinează, cât mitul Nichita, asa cum un băutor mai puţin avizat de cognac franţuzesc, căruia i-ar fi servită o oarecare băutură într-o impecabilă butelcă marca „Napoleon”,  „garantată” de un expert aparent al domeniului, ar fi convins ca îngurgitează chiar celebrissima licoare. Ce să mai spui de conformismul politic al omului Nichita, care nu putea trai decât într-o aură de succes permanent, fiind gelos pe o neatenţie de o secundă şi de aceea fiind nevoit să facă destule compromisuri de creator cam colectivist, însă zău că n-aş vrea să insist… oops

I-am scris două epistole lui Nichita (pe care la data misivelor îl cunoşteam deja de doi anişori), una în 13.02.78, pe care o reproduc mai jos, şi alta în 13.04.78, după ce am publicat în „Amfiteatru” un fals interviu cu Nichita Stănescu, o glumiţă celebră la vremea sa (despre care voi scrie altădată, poate).

Iată prima mea epistolă către Nichita:

13.02.78, Bucureşti

NICHITA,

Printre băieţii generaţiei mele circulă zvonul că Tu eşti idolul meu, singurul meu dumnezeu. Dacă aşa o fi fiind, doamne, dă-mi voie să-ţi strig cît de mult te iubesc…! Iată:

Eu cred că tu ai început o Lucrare, dar nu ai dus-o la capăt, şi nici n-o s-o mai poţi duce. Lucrarea ta consta, dacă am înţeles bine, în următoarele: să-l descrii pe „zero„, să-l compui pe „1” şi să-l povesteşti pe „A„. Ceea ce ai făcut tu pînă acum este o descriere a lui „A„, dar tocmai de aceea nu-i vei mai putea pupa pe „zero” şi pe „1„, fiindcă, dintr-o greşeală de caracter (de care e vinovată Tatiana Rusoaica), tu te-ai legat mai întîi de „A„, ceea ce te face incompatibil cu Numărul. Tu te-ai înfipt atît de intim în spinarea lui „A„, încît nu te vei mai putea desprinde înainte ca „A” să dispară, şi vei sfîrşi o dată cu „A„. Tu ai ieşit din maică-ta trimis fiind să întîmpini Angelul care vine din Viitor cu o noutate mare, dar „A” ţi-a ieşit în cale zîmbind şi ţi-a zis: „Und’ te duci tu, bă?”. Şi spaima a intrat în tine, omule, şi te-ai întors minţind secundanţilor: că, daa… ai fost şi te-ai bătut cu Angelul şi, uite, ai ajuns şchiop… Dom’le, te întreb: te-ai supărat? te superi? Ce te uiţi aşa la mine cu ochii aceia de faun martelat? Poţi să-mi ceri: „mie redă-mă!„? Pentru Nichita Stănescu „mie redă-mă!” nu mai este cu putinţă – IPSE DIXIT.

Al d-tale devotat,

V.Padina

73 Răspunsuri to “Prima epistola catre Nichita”

  1. skorpion Says:

    foarte interesanta epistola catre Nichita.
    multumesc,

    p.s. de ce rusoaica este de vina si nu romanul?🙂

  2. Curios Says:

    O prietenie autentica nelipsita de spirit critic necrutator.
    Care a fost reactia pe care a avut-o Nichita Stanescu?
    E am o mare placere sa citesc o poezie de Nichita.
    Mai intai o placere muzicala si apoi un dans al gandurilor.

  3. skorpion Says:

    da, ar fi interesant de vazut si reactia lui Nichita Stanescu

  4. neamtu tiganu Says:

    Copiii, imbujorati de la frigu de afara, navalira in camera. Al mare dadu drumu la Tv iar cel mic porni playstationu.
    Bunicu statea inghesuit linga calorifer si incepu..
    – Mai puley, mie mi-a scris Nichita…
    – Care Nichita, intreba cel mic, ala care-l bate-n laser pa Barymery? In timpu asta dadea din miine si din picioare lovind dusmanii, si play facea bipuri.
    – Nichita e o femeie dezbracata, zise al mare cu un aer doct.
    – O poezie, continua bunicu.
    – Ce e aia poezie?, intreba al mic.
    – Wow, zise al mare, gasind emisiunea preferata.
    – Poezie e asa.. incearca sa continue bunicu, eu am scris poemu de otel si apelu, singuru document vadit anticomu…
    – Bunicule, poti sa-mi dai 5 euroi ca mi s-a terminat creditu? zise cel mic.
    Bunicu se scormoni in buzunare, scoase o batista innodata si cu miinile tremurinde, deznoda batista si scoase o moneda de cinci lei.
    Copiii privira cu uimire bucatica de metal, al mic incerca sa o vire in playstation, al mare dadu fuga s-o controleze la micromagnetische controling.
    Brusc se deschise usa si intra mamica:
    – Dracilor lasati-l pe bunicu sa se odihneasca, v-ati facut lectiile la lb, chineza?
    Copiii o tulira mintenas din camera. Bunicu ramase singur si privind in gol, soptea: .. Nichita, Apelu, Poemu de otel..

  5. AVP Says:

    @Curios, @Skorpion

    Reactia a fost ca-n luna urmatoare Nichita mi-a acordat un interviu nichitian, evident, dar pentru ca maharii de la Viata Studenteasca si Amfiteatru carora le-am propus dialogul meu cu Nichita n-au priceput mai nemic din el, m-au refuzat cu amenitati prevenitoare, spre a nu-l enerva pe Maestru, ceea ce m-a infuriat pe mine, insa, si m-a determinat sa compun, in aceeasi zi-noapte, un alt „interviu” cu Nichita, in care io puneam intrebarile si tot io raspundeam, un interviu mumoss, de data asta, pai cum dreaq, care i-a nebunit pe culturnicii de la organul de presa utecist (Stelian Motiu, Ion Cristoiu, Mihai Tatulici, S.R.Stanescu, Cornel Nistorescu, cu totii redactori la gazeta cu pricina, in acel moment) si i-a determinat sa-mi publice urgentissim spumosu’ „interviu”. Ei bine, Nichita nu s-a supalat pe mine nici de data asta, ba chiar mi-a dedicat poeseaua or poezutzele de care am pomenit in topicul anterior, pe care maestro a tinut sa le publice pe pagina intai a „Flacarii” lu Paunescu, in preziua Colocviului National de Poesie de la Iasi, apoi le-a preluat in „Operele imperfecte”. Cei care au notiuni cat de cat solide privind istoria literara dintre mine si Nichita stiu ca prietenul meu, care ma iubea ca pe propriu-i copil, pana la un moment dat, nu s-ar fi suparat pe mine niciodata, aloo…

    Io cred, de altfel, ca Nichita nu s-ar fi suparat nici acum, cand, iata, spun ca legenda Nichita e mult mai mare, normal, decat poetul ei.

  6. AVP Says:

    Vad, de altfel, ca asa-zisul meu interviu cu Nichita a fost legendarizat si de alti memorialisti, care insa cunosc intamplarea dupa ureche, la a enshpea mana. In niciun caz Nichita nu mi-a refuzat interviul (cum crede povestitorul de acolo) si n-a alergat cu bata dupa mine…🙂

    http://www.qmagazine.ro/articole/6898/cand-scriitorii-se-iau-la-palme-si-da-i-si-lupta.html

  7. skorpion Says:

    AVP,

    te-am intrebat in p.s. ceva…

  8. AVP Says:

    Iar eu ti-am raspuns inca de la 21:38, dar daca tu esti cu ochii in roza vanturilor, ce sa-ti fac…?🙄 Ma bucur insa ca te dixtrezi copios, macar, pregatindu-te pt o noo zi pe plantatie…🙂

  9. skorpion Says:

    AVP,
    nu am gasit raspunsul la p.s. meu; probabil ca sint beat si nu stiu unde ma „dixtrez” copios….😛

  10. AVP Says:

    A, da, dixtratul eram io, scussi my friend… oops. Te referi la p.s.-ul cu Tatiana Rusoaica, mama poetului ? Ei bine, nu mai stiu acum de ce am crezut atunci ca mai degraba Maika Rossia ar fi fiind de vina pt caracterul in fond cam ploiestean al lu Nichita, iar nu conu Leonida fatza cu reactiunea sau chiar – de ce nu? – Titirca inima-rea, pardon, Nae Ipingea…oops

  11. AVP Says:

    Hai ca sunt f.obosit…😦

    Pe maine.

  12. skorpion Says:

    AVP,

    exact!
    acum mi-ai multumit. danke.
    daca tatal ar fi fost neamt, de exemplu, atunci as fi spus ca 100% mama rusoaica este de vina, dar asa….chira si tu inclini sa crezi fifty fifty…

    traind aici nu ai cum sa scapi sa nu devii de-aici!!!
    in proportie covirsitoare…🙂

    oricum imi face placere sa iti citesc amintirile, opiniile, intimplarile legate de Nichita Stanescu!

  13. skorpion Says:

    Noapte buna!
    take care cu diabetul!

  14. Stely Says:

    Buna seara,
    AVP,
    Ma minunez cum de nu ai publicat-o pina acum ?!. Ma mai minunez (inca si inca odata) de curajul tau ,de acum si de atunci . 🙄 De atunci ,ca ai fi putut sa-i pierzi prietenia lui NS, si de acum ca o sa starnesti ,iata ,un alt val de ironii si de sminteli venite de la unii ca @nt ,@radu,@goe etc..
    Eu n-am sa mai spun nimic,ci doar vreau sa te intreb :
    Ceea ce spui aici ..
    „Florin Iaru – care e viu, vba aia, şi poate monitoriza ce spun – le-a atras odată atenţia coledzilor de la Cenaclul de luni, mai în gluma, mai în serios, că lui Nichita pur şi simplu îi e(ra) cam frică de mine..”
    ..sunt convinsa ca este adevarat ,desi mi-ar placea ca F.Iaru sa vina cu marturia aici ,dar as vrea sa stiu ce l-a determinat sa spuna asta ? Si cind ?Inainte sau dupa scrisoare? Si pe tine ce te-a determinat sa spui ca nu si-a terminat „Lucrarea „si nici n-o sa mai poata” duce „pina la capat?
    Poate sunt intrebari puerile ,dar ce altceva pot sa mai spun,intrucit atit postarea cit si scrisoarea sunt edificatoare ,incit sa nu mai existe nici un dubiu in ceea ce priveste spiritul tau liber -nonconformist si inaderenta ta la compromisuri – fata de nimeni si de nimic.

  15. skorpion Says:

    @stely,

    o spune AVP chiar in text:

    In realitate, această frică nu era decât o formă de respect şi de recunoastere empatetică, de altfel perfect reciprocă, între Maestru şi ucenicu-i neascultător

    un fel de-a spune frica….ma intelegi, nu?

  16. monica Says:

    „Bre, hai mai bine sa va spun ce-am descoperit ! Am aflat ca, numarand de la 1 la 33, poti sterpeli din asta un curcubeu poetic extraordinar, un „ce” placut, cum ar zice dragu’ nostru de Vasile Carlova…Imi permiteti, bre ? Nu abuzez de bu-bunavointza duuuuumneavoastra?”

    http://www.avp-online-11.blogspot.com/

    Intelege fiecare ce vrea si mai ales ce poate💡

  17. Dl.Goe Says:

    Nichita a fost destul mare ca sa intre-n legenda. Ca legenda a crescut mai mare decat el poate fi relevant doar pentru pigmei, epigoni etc. Mai ales etc. La urma urmei nici un om nu-i destul de mare ca sa fie mare cat (un) Dumnezeu si-i poti spune, oricie ai fi, „pitic” fara teama de a gresi, raportandu-l la Divinitate. Partea comica incepe cand uiti sa precizezi cu cine-l compari ca sa-l gasesti mic, lasand stelyile sa inteleaga prostii. Sau chiar pe tine insuti. Nichita a fost destul mare ca sa intre-n legenda. Asta ar fi suficient ca sa fie (acceptat unanim ca) poet mare. In lume exista poate si poeti mari care n-au intrat in legenda, dar nu se afla pe aci. Felul comic in care fiul pescarului tot incearca sa traga spuza pe turta lui din orice incepe sa se epuizeze lasand loc disgratiei. Chiar daca Padina ar fi mare poet, prea plin de sine fiind, legenda n-ar avea unde sa intre. Si uite asa rateaza si pensia de 1000 de roni pe care o viseaza ca vis maximal. Artistul.

  18. NAME Says:

    avp,esti frusrat rau de tot si din cauza asta nu mai produci nimic…nici macar matreata.poate ca la indreptat banane te pricepi,amaratule…

  19. Dl.Goe Says:

    …dupa care poetu’ a venit si m-a imbratisat, declarandu-ma superioru’ lui (si soptindu-mi la ureche, cu o voce dintr-odata schimbata: „Vezi ca eu o sa mor curand, vezi ce faci!…”),…”

    Hai sa gasim 10 interpretari diferite ale gestului descris mai sus!

  20. Stely Says:

    Buna dimineata ,
    @Skorpion,
    „o spune AVP chiar in text:..”, Da, e adevarat ,dar eu ca o „troalla „(buna) ce sunt vreau sa aud si de la D-l Florin Iaru, si, de ce nu, macar de la citiva dintre cei introdusi de AVP in casa marelui poet. Dar crezi ca daca nu au facut-o pina acum ,desi au existat „n” prilejuri sa o faca ,ce motiv in plus ar avea ei acum ?
    @monica,
    „Intelege fiecare ce vrea si mai ales ce poate „..
    Eu m-as bucura sa vad ceea ce a inteles „fiecare „(inclusiv de la tine) ,dar se „poate”?
    @Dl.Goe,
    „Hai sa gasim 10 interpretari diferite ale gestului descris mai sus!”
    Hai ! Nu sper ca le vei „gasi” pe toate 10 ,dar daca tot ti-ai spus punctul de vedere cu privire la „prostiile stelyile” ar fi cazul sa gasesti macar una ,sau la cit esti de destept chiar doua-trei . Astept cu nerabdare .. 🙄

  21. Curios Says:

    @Stely:”vreau sa aud si de la D-l Florin Iaru, si, de ce nu, macar de la citiva dintre cei introdusi de AVP in casa marelui poet”
    Sunt alte postari sau alte texte care fac referiri la cei introdusi prin intermediul AVP in cercul de prieteni al lui Nichita?
    In rest cred ca trebuie sa-i fim recunoscatori lui Nichita pentru ca a fost unul din ultimii creatori de poezie curata, poezie pentru poezie, proiectand trairi si imagini celui care il citeste in mod natural, poetic si nu talentat programatic.

  22. MemorialulDurerii Says:

    INTREGUL documentar „Memorialul durerii” poate fi acum vizionat ONLINE :

    Memorialul durerii DVD1 partea 1 – Primii partizani
    http://www.56.com/u94/v_NTc5Mjk3Nzk.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD1 partea 2 – Recurs in cazul Motrescu
    http://www.56.com/u12/v_NTc5MzAyMjU.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD1 partea 3 – Baietii din munti
    http://www.56.com/u87/v_NTc5MzAzMDA.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD2 partea 1- Mogos si Mazilu
    http://www.56.com/u85/v_NTc5MzA0NzQ.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD2 partea 2 – Studentii
    http://www.56.com/u29/v_NTc5MzA2ODI.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD2 partea 3 – Drumul spre Grecia duce la Jilava / Demonul din Calimara
    http://www.56.com/u12/v_NTc5MzA3NTM.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD3 partea 1 – Marea finanta, in process
    http://www.56.com/u80/v_NTc5MzA5MDk.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD3 partea 2 – Sa nu ne razbunati
    http://www.56.com/u19/v_NTc5MzEwMjQ.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD3 partea 3 – Experimentul Pitesti/Procesul elitelor politice
    http://www.56.com/u27/v_NTc5MzExMjA.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD4 partea 1 – Deportarea
    http://www.56.com/u91/v_NTc5MzEzNjA.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD4 partea 2 – Sistemul concentrationar/Noua academie
    http://www.56.com/u91/v_NTc5MzE0NDg.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD4 partea 3 – Drama bisericii greco-catolice
    http://www.56.com/u63/v_NTc5MzE1MDg.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD5 partea 1 – Cu dumnezeu in catacombe
    http://www.56.com/u26/v_NTc5MzE2NDc.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD5 partea 2 – Un spatiu insetat de libertate/Colectivizarea
    http://www.56.com/u94/v_NTc5MzE3MTU.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD5 partea 3 – Noaptea de inviere in minele de plumb
    http://www.56.com/u88/v_NTc5MzIwNjE.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD6 partea 1 – Lagarele din Balta Brailei
    http://www.56.com/u24/v_NTc5MzIxNzM.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD6 partea 2 – Voi stati si va uitati si pe Dunare curg cadavre
    http://www.56.com/u70/v_NTc5MzIzOTU.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD7 partea 1 – Viteaza din Nucsoara
    http://www.56.com/u49/v_NTc5MzI0NjI.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD7 partea 2 – Corneliu Coposu: un destin / Daca zidurile ar
    putea vorbi
    http://www.56.com/u98/v_NTc5Mzg5MzU.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD7 partea 3 – Povestea Anitei Nandris din Bucovina
    http://www.56.com/u53/v_NTc5Mzk1MDY.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD8 partea 1- Evadarile din gulag – Ion Ioanid, Tudor Greceanu
    http://www.56.com/u76/v_NTc5Mzk5Njk.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD8 partea 2 – Mosu / Paul Goma
    http://www.56.com/u84/v_NTc5NDAyNDE.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD8 partea 3 – Mosu / Paul Goma
    http://www.56.com/u25/v_NTc5NDA0NDY.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD9 partea 1- Totul despre 15 noiembrie 1987 / Doina Cornea
    http://www.56.com/u29/v_NTc5NDA4OTA.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD9 partea 2 – Un cetatean de onoare
    http://www.56.com/u27/v_NTc5NDExNTI.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD10 partea 1- Gheorghe Ursu
    http://www.56.com/u36/v_NTc5NDEzMzc.html – Vizionare

    Memorialul durerii DVD10 partea 2 – Un ziar de la Bucuresti la Washington
    http://www.56.com/u19/v_NTc5NDE1ODQ.html – Vizionare

  23. AVP Says:

    Am impresia ca tu vrei marturiile de la personalitatile alea fashionabile mai mult pentru tine, @Stely, fiindca nici tu nu prea crezi ce spun io, n-asa ?🙄 Altfel, daca tu m-ai percepe cu adevarat, ar trebui sa stii ca n-are nicio importanta – dar absolut niciuna, aloo – daca goe si gasca lui ma cred sau nu ma cred, ma vad or nu ma vad, ma injura fara masura or ma poopa pe gura. Stie oare vrabia cum i-ar veni berzei?

    Cum a mai spus cineva p-aicisa, pigmeilor istora statistici le trebuie mii de ani (fara nicio exagerare, aloo) ca sa-nteleaga ce si cum.

    Punctum !

  24. Stely Says:

    AVP,
    Nu,eu am inteles de mult cum sunt totii ,iar pe tine te-am perceput cu adevarat si am crezut in tine inca de la inceput . Am spus asta mereu, ori de cite ori a fost prilejul .Dar de ce sa nu recunosc ca sunt citeodata enervata si deranjata atit de tacerea si subterfugiile lor, cit si de interpretarile rautacioase si arogante ale unora , care se perinda pe-aici si dau verdicte ca si cind ar fi mai indreptatiti ..
    Dar desigur ca situatia asta nu dureaza decit pina cind intervii tu( cu lamuririle necesare)chiar daca te superi pe mine. 🙂

  25. Dl.Goe Says:

    Inaintea bataliei de la Waterloo, Napoleon disputa cu generalii sai strategia de lupta. Napoleon avea cateva idei cu care generalii sai nu erau de acord, iar Napoleon le spunea ca sunt prea inceti la minte si de-asta nu pricep. Ca sa curme discutiile, Napoleon, privind cerul insorit al verii, a tacut pret de cateva minute, apoi, indicand un punct de pe cer i-a intrebat pe generali: „Vedeti steaua aceea?” Generalii s-au zgâit la cer mirati tare si spunand ca nu vad nicio stea. Atunci Napoleon Bonaparte s-a intors catre ei si le-a spus: „Atata vreme cat sunt singurul care o vad nu admit sa fiu contrazis in stabilirea strategiilor militare”. Si asa a fost.

    AVP – Celor ce nu inteleg ceea ce doar tu intelegi, mii de ani nu le-ar fi de ajuns. Poate nici eternitatea n-ar fi suficienta. Du-te la ostire. Pentru nu-stiu-ce mori. Si-ti va fi mormantul incununat de flori. Dar te rog inceteaza sa mai repeti ca papagalul de mii de ori chestia cu pasarica berzei. Ori macar cu acel „Punctum” sau „si cu asta basta” despre care cred ca a inteles tot omul, toata râma si toata troalla, ca la tine inseamna exact invers decat inseamna in mod obisnuit.

    P.S. Totusi ramani un om deosebit. Nu-i putin lucru ca avand un oarecare potential de invingator sa ai totusi intreaga viata presarata exclusiv cu waterloo-uri mai mici sau mai micute si pe care sa insisti in a le prezenta ca victorii fabuloase intr-o lista imaginara care-ti vor asigura gloria postuma.

  26. agaX Says:

    si nebunica, dar si bunica, se facea ca stely ramine, totusi …. stely.

  27. Dl.Goe Says:

    Sunt banat in oltenia? Test!

  28. neamtu tiganu Says:

    istoria ratarii lu Padina e teribil de interesanta, desi nu e deloc singulara, exista multe exemple de acest fel.
    Desigur se pot acorda circumstante atenuante, comunismu, societatea, clima, fapt e, pe undeva tragic, ca Padina e un ratat. E desigur omenesc ca-ncearca sa-si transforme infringerea in victorie, paranoic e faptu ca-ncearca sa-i acuze pe toti cu care a avut de a face si nu-ncearca in nici un moment sa se uite in oglinda. Se-mbata cu speranta desarta ca-n o mie de ani va fi recunoscut, traieste in trecut, nu-si da seama ca si-a pierdut puterea creatoare, cauza fiind concentrarea exagerata in ce a fost si nu in ceea ce este si ce ar putea sa devina.

  29. Dl.Goe Says:

    @neamtu tiganu – Totusi AVP este mult mai inteligent decat toti comentatorii de pe blogul sau combinati la un loc. Pentru el aceasta discutie in gol este sursa care-i ofera plenar justificari existentiale (no matter what) necesare continuarii trecerii sale. Faptul ca-i oferim gratis, noi toti, energie pentru moara rontzaitului in gol este trucul cu care artistul ne pacaleste, ne pacaleste, ne pacaleste si ne are la mâna. Partea proasta pentru el este ca nu prea mai este capabil sa metabolizeze toxinele acestui efort de a se pacali pe sine pacalindu-i mai intai pe altii, ca mine si ca d-voastra, sau ca doamna Molly, bunaoara. Adica Stelly si Mony.

    Schimbarea recenta destul de importanta prin care a trecut felul sau de a se raporta la acest blog, remarcata fugar de catre fugitivul Cucerai, este un semn al intoxicarii sale, nu bahice. Am vazut o poza recenta a artistului. I-am vazut fata, expresia, paloarea. Toate sugereaza o explicatie banala, prozaica, tragi-comica a raului care-l macina. Din poza se vede ca avem de-a face cu o persoana care sforaie groaznic in timpul somnului, si care nu respira bine. Efectul cronic al acestei neoxigenari chimice a creierului ii produce umorile care se vad si pe aici, determinand mai apoi starea proasta, decaderea, diabetul, ratacirile.

    P.S. Edison, inventatorul avea o casa plina de sofisticate amenajari si facilitati care-i uimeau pe invitatii sai intotdeauna. Mai putin poarta de la intrarea, greoaie cu care toti cei care-l vizitau se uzmea din greu. Unul dintre prieteni l-a intrebat cum de un asa priceput tehnician nu face ceva cu poarta aceia. Edison i-a raspuns ca „Nu trebuie sai faca nimic si ca n-are nevoie de niciun reglaj. Ca functioneaza bine si ca fiecare persoana care intra la el in curte pompeaza astfel 20 de litri de apa in gradina de zarzavat.” Savantul existentialist Padina are, pe post de poarta edisoniana, blogul, blogul acesta prin care fiecare dintre cei care intra in viata sa, ii pompeaza apa in gradina de unde-si culege hrana care-l tine in viata. Pe gratis.

  30. Dl.Goe Says:

    „se uzmeau” si altele…

  31. neamtu tiganu Says:

    nea Goe, pt. mine e interesant fenomenu „copiilor minune”, persoane daruite de la Dumnezeu cu acel ceva ce nu are oricine. Putini dintre ei ajung sa confirme sperantele puse in ei. De ce? Pe undeva talentu le pune piedica, ii imbata.
    Paradoxal e ca atita timp cit Padina inca mai crede ca e cel mai mare din parcare, ca e prietenu lui Nichita, ca e cel laudat de atitea personalitati, inca mai are un anumit echilibru, desigur dezechilibrat, da pt. eul lui e extrem de important.
    Tragic va fi atunci cind isi va da seama ca nu-i chiar asa. Da poate tot raul spre bine, poate atunci va fi in stare de un nou inceput. Niciodata nu-i prea tirziu, Clara Haskil, pt. Stely, asta o fost o pianizda, si-a inceput adevarata cariera la 56 de ani.

    Eu ii doresc tot binele din lume, cred ca ar trebui s-o rupa cu trecutu glorios, cred ca ar trebui sa-nceapa de la zero, nu stiu daca ar avea putere, trebuie sa se reinventeze, sa-si schimbe frizura, in definitiv daca ar reusi acum la maturitate ar fi nu numai pt. el o victorie ci poate, cum spera chiar el, pt. cultura romana.
    P.s Pe undeva sunt gelos, natura m-a inzestrat cu multa inteligenta, fantezie da nu mi-a daruit un talent deosebit. Tare mi-ar fi placut sa pot cinta Traviata.

  32. Sorin ILIESIU Says:

    (nu am accesat internetul de două zile)

    Acum am avut plăcerea de a citi
    „prima epistolă către Nichita”,
    demnă de a fi inclusă în

    Antologia universală a celor mai frumoase epistole trimise de ucenici maeştrilor.

  33. monica Says:

    dle Goe
    am fost de fiecare data ,cred,destul de politicoasa cu dvs, dar si cu numele pe care vi l-ati ales.De aceea va rog sa nu mai produceti anagrame cu ajutorul diminutivului pe care nu-l agreez de fel ,eu voi ramane in blogosfera @monica si singurii care au avut privilegiul de a ma „alinta” Mony au fost tatal meu si AVP.
    Va raman indatorata.

  34. Dr.Goe Says:

    @Sorin ILIESIU – Dar ce? S-a inventat „Antologia universală a celor mai frumoase epistole trimise de ucenici maeştrilor.”?

    Cine a inventat-o? Si cine o breveteaza. A fost Padina ucenicul lui Stanescu? Hm… E o ipoteza riscanta, din multe puncte de vedere. Primul risc ar fi ca-l enervati si va baneaza.

    P.S. Si mie mi-a placut scrisoarea, pe bune acuma. Este excelenta, o proba, printre altele, a faptului ca AVP a avut candva talent. Va rog s-o includeti in antologie.

  35. monica Says:

    AVP,
    ti-am scris odata ca ,poate,admirandu-te atata, mai mult rau ti-am facut,decat bine.Vorbesc acum absolut numai despre mine Nu pt ca parerea mea ar fi contat vreodata, dar adaugandu-se ,din neant, admiratorilor existenti,au inceput pietrele si bolovanii de pe marginea drumului sa planga de calitatea logicii , cat si a textelor mele, neinteligibile.

    Am vrut decat sa adaug ca nu exista o dovada mai mare de prietenie din partea cuiva, decat sa-i scrii omului pe care-l stimezi o scrisoare de felul acesteia,adica sa-i dezgolesti aproape cu cruzime strafundurile lui, creatoare si nu numai.Nu stiu daca dupa citirea lor,a celor doua scrisori te-a mai indragit atata,pt ca oameni suntem si oricat de geniali ne credem,nu ne convin adevarurile.

    Cand te-a daruit cu poeziile lui o facea dintr-un soi de snobism urbanizat .Asta in cazu in care aflu acum, ca a impartit la toata lumea,poezii .Oricum,odata produse,poeziile nu-i mai apartineau , erau daruite.

    Da,ti-a intuit agerimea mintii Nichita,ti-a indragit iuteala cu care gandesti ,scrii sau versifici. Asta mi-a fost si mie usor s-o dibui ,ca esti altfel decat noi ceilalti ,pt ca nu sunt oligofrena ,dar ce ne cere noua acu snobilimea? Criterii,interpretari….🙄

    In continuare, brusc, criticu’ MNR i-a cerut lui Nichita sa scrie un articol de consacrare despre mine (in scopu’, am inteles, de a ma lansa ca pe o descoperire, totusi, a sa, a criticului…), insa poetu’ a aratat, in cuvinte alese, ca, spre deosebire de distinsu’ sau amic (adica de MNR), el nu se pricepe la critica, si deci mai bine imi va darui o poesie, aceasta, desigur, numai daca stimatu’ si profundu’ sau coleg (adica io ) e de acord. La care MNR, rosu de insufletire, a ricanat : „Lasa, ba, poezia ca poezia, dar scrie textu’ ala! ”

    Singura dtale greseala (si revin la sentimentul de vinovatie pe care-l port)este ca te-ai amestecat cu noi,cei ne”fashionabili”. Ai scris, ti-ai aruncat ofranda la picioarele noastre, ai stat cu rabdare ascultandu-ne pulsul,uneori si parerea,certandu-ne ,dragalindu-ne, dar vai,ai gresit.Cine suntem noi(eu)? Cacareze, muialise,maidaneze,raiosi, nimicuri.Atat!

    Snobilimea ti-ar fi deschis bre,toate usile,trebuia sa te tii de ea, te-ar fi plimbat, ca pre nea Ion prin toanta Ioropa ,te-ar fi pus intre tatele vreuneia pe la Paris,sa-i arati versurile cu deshtiu mic de la mana dreapta , ce sa mai vb?
    Aici ai gresit!(dupa ei :roll:)

    Ai vazut,Nichita era si poiet de poiet, dar era si „serios” bre,avea partid,statea central,in Bucale,era urbanizat .D-TA ? Un provincial !
    Cine dreaq sa se mai uite si la continut? E timp de asa ceva intr-o lume in care basmul a devenit realitate?

  36. neamtu tiganu Says:

    Mony, confirmi parerea mea despre tine.
    Padina si-a deschis blog cu citiva ani in urma, muuult timp nu-l vizita nimeni. Un artist fara spectatori nu exista. Chiar daca-l fluiera, chiar daca-l injura, un artist are nevoie de spectatori.
    Si-a cistigat o anumita notorietate de abia cind a intrat in jocurile politice, nu ca o persoana neutra ci extrem de partinic, nu stiu daca a facut-o din calcul sau din pasiune. Si din nou un paradox, a devenit cunoscut da si mai injurat, opera lui a fost judecata intr-un nou context, politic, nu valoarea in sine ci apartenenta. Va fi f. greu sa se elibereze de acest stigmat!
    Si ai dreptate, admiratori ca tine sau Stely ii fac mai mult rau, nu aveti adincimea sa analizati scrierile lui, sunteti niste talibane. E absolut de prost gust, sa nu spun ca-i cretin sa afirmi ca Nichita ar fi fost asa si pe dincolo si chipurile de aia nu a avut Padina succes. Nu ti-ar strica un pic de bun simt!

  37. skorpion Says:

    tiganu din germania,

    de ce simti nevoia non stop, dar absolut non stop sa-l demolezi, sa-l desfiintezi, sa-l anihilezi pe Viorel Padina?
    ce ai de cistigat din asta?
    nu ma refer la bani, ci ce cistiga eul tau, orgoliul tau, zi de zi, noapte de noapte, sa te framinti cum sa-l mai troznesti pe AVP?

    iti da satisfactii atit de mari?
    pe alta cale nu reusesti sa le obtii?

    acum ti s-a casunat pe cele doua doamne mult prea modeste, dar foarte inteligente si cu mult bun simt, le-ai demolat, le-ai insultat si pe ele…

    chiar nu ai nici o limita?
    acum precis ca vei incepe sa ma ataci/insulti si pe mine.

    zau, stai cuminte in banca ta si vezi-ti de nepoti, de familie, daca nu esti in stare sa fii civilizat, decent si onest!

  38. neamtu tiganu Says:

    skorpioane, nu ma astept sa intelegi, esti mult prea limitat. Iti spun f. r a r.
    Mie imi pare nespus de rau ca Padina nu s-a realizat, ca nu si-a valorificat, sa folosesc o expresie economica, talentul. Incerc sa-i spun parerea mea sperind ca se trezeste. Incerc sa-l ajut, nu de putine ori trebuie sa-i spui unui preten adevaru, chiar daca acest adevar doare.

    Tu esti mult prea idiot sa-ntelegi asemenea chestii subtile.

    P.S Se spune ca viata lui Dobrin a fost distrusa pt. ca de cite ori trecea prin oras era invitat de admiratori la bautura.

  39. Dl.Goe Says:

    @monica – Nu pot crede ca intr-adevar v-ar putea atinge (supara sau incanta) in vreun fel faptul ca Dl.Goe va zice Mony (precum v-au zis tatal si idolul). Daca chiar da (chiar?) si daca asta ar veni ca o blasfemie fata de grupul celor doi dati-mi voie sa-mi fie mila de d-voastra. Daca nu, nu,

    Nevoia d-voastra de a avea idoli si intamplarea de a va fi gasit unul la Corabia in scrisori catre nichite, imi consolideaza impresia, parerile de rau, dezamagirile, fata de personajul @monica in concurenta nedeclarata cu personajul @Stelly.

    P.S. Idolul n-a avut de ales. A trebui sa se multumeasca cu alde noi. Va adaugati iata, inca o iluzie nenecesara in sirag, tot ca perla. Noapte buna doamna mea, Mona. Si va spun asta nu in calitate de domn Goe ci ca profesor si astronom. Ma recomand Miroiu.

  40. Dl.Goe Says:

    P.S. Caci tare ma mir…

  41. skorpion Says:

    zigeuner,
    idiotul abject esti chiar tu.
    nu asa ajuti un prieten!

  42. neamtu tiganu Says:

    skorpion, cred ca sunt unii dintre primi care la descoperit pa Padina in blogosfera. De asemenea unu dintre primii care a citit pe blogosfera Poemu de otel carbon, mi l-a trimis chiar el pe E-mail. L-am sustinut ani de zile cu vorba si cu fapta. Pe vremea aia nu exista subiectu Basescu. Cindva am vazut ca-ncepe sa se timpeasca, i-am spus, la inceput, f. fin „Viorele nu te baga in troaca politica, ca te maninca porcii”, nu a vrut sa ma asculte.
    E oare intimplator ca admiratorii lui cum esti tu, idiotule, sau Stely, sau Mony sunt talibani portocalii? L-ati fi admirat la fel de mult daca nu s-ar fi implicat politic? Nu cred, pt. voi intii a fost portocaliu si mult mai tirziu poetu.

  43. skorpion Says:

    tiganule,
    la elucubratiile tale chiar nu merita sa-ti replic.
    ramii cu paranoia ta. Le stii tu pe toate mai bine!
    oricum iti lipsesc cei 7 ani de acasa cu desavirsire !!!!!
    +
    esti si bolnav la cap!

    Scheisse!

  44. Dl.Goe Says:

    De fapt ce anume se intampla aici? Ce hocus pocus bizar se petrece cu mesajele? Are cineva vreo idee?

  45. AVP Says:

    Mony, Stely, Skorpi – rog sa-mi spuneti daca va amuza cat de cat contrele cu trolii, sau daca preferati sa-i banez din nou. Insa in caz ca i-as bana, neajunsul ar fi ca toata scarna lor s-ar revarsa asupra mea, la spamuri (unde sunt nevoit sa intru din cand in cand… oops). Deci, daca ma liubiti, rog sa-i suferiti totusi p-acilisa, ignorandu-i pe cat se poate. Caci de discutat ce naiba sa discuti cu niste ipochimeni marginiti sau chiar descentrati ?

    Evident ca atunci cand se vor obraznici preste poate, ii voi dilita fara discutie.

    Astfel de chestii – cearta inferiorilor sau mediocrilor cu superiorul lor – se intampla de cand e lumeea, aloo. Pai, ia ganditi-va: daca nefelixitii astia reactioneaza atat de hiisteric pentru minusculul fapt – pastrand proportiile – ca io, un simplu fiu de pescari din corabia lu pesce, n-asa?, ma cred mai mare decat poietii & filosofii cu premii, distinctii pompoase si patalamale de la Bucuresci ori de pe alte meridiane culturale la moda, voi realizati cam cum au reactionat carturarii anului domini 33, e.g., intr-o lume muult mai inapoiata, pe vremea aia, chiar si decat troaca lu goe al nost, in momentul cand un oarecare „fiu de teslar si de neam prost” nu doar ca s-a laudat ca e un mare profet, precum proorocul Ioan, sa zicem, insa a pretins pur si simplu ca e Unsu’ lu Dumnezeu, aloo, Unicul Fiu al Acestuia…😯 Realizati ce scarba henorma, literalmente gigantica, au resimit carturarii Sinedrinului contra omului Aceluia si cu cata sete cosmica de dreptate le-au strigat ocarmuitorilor romani ce l-au dus pe Pârât la judecata: „Omorati-l! Omorati-l!”?

    Te joci cu Fiara Statistica, mey ?🙄 Cu Marea Majoritate, infuriata?🙄

    Doamne fereste !

  46. agaX Says:

    teorema talentului lui neamtu tiganu:

    (I) daca si numai daca nichita a fost genial (vezi activitatea).
    si
    (II) daca si numai daca avp ii dezgolea strafundurile (ref. monica, mai sus)

    fiind stiut ca
    (A) avp a devenit – desi strabatut de credinte adinc republicane – regele spatiului virtual (referinte infinite, doar va trebuie sa googlesti cu pretty much any word)
    si
    totodata constatind ca (B) neamtu tiganu il „demoleaza, desfiinteaza, anihileaza pe viorel padina” in „hyperspatz” (citat aproximativ, please read opere skorpion, mai sus)

    atunci si numai atunci
    (v) destrafundatotul s-a transformat in destrafundat.
    (vi) destrafundatul destrafundatorului este neamtu tiganu

  47. neamtu tiganu Says:

    Skorpioane, ai dreptate, imi lipsesc cei 7 ani de acasa, am fost dat la scoala la 6 ani, la 22 de ani aveam facultatea terminata.
    De atunci muncesc neintrerupt, am facut de toate, as fi putut chiar iesi la pensie anticipata, da nu ma lasa firma si nici nefasta, zice ce sa fac cu tine acasa.

  48. Dl.Goe Says:

    ca haz are nu-i vorba…

  49. skorpion Says:

    AVP,
    de regula ii ignor, dar azi nu m-am putut abtine…
    nu pot tolera asa ceva.

    daca ii banezi sau nu este decizia ta!

  50. Dl.Goe Says:

    @skorpion – Skorpion de paza si protectie sau de asalt? Cerbere esti un superior sau doar un mediocru ce se coalizeaza politic cu superiorul? Ca si tu ai haz.

  51. AVP Says:

    Multumesc pt rabdare, draga Skorpi. Pe bune vbesc.

  52. skorpion Says:

    Ok, AVP!

  53. Dl.Goe Says:

    Uf! Am scapat. Ca prin urechile acului. Skorpionul cu urechi.

    Partea proasta e ca n-o sa aflu ce anume-anume nu tolereza „asa ceva” skorpionul. In desert desert nedumeriri. Cumnite, virgula, nenea AVP, le-a inchis gura! Merci!

  54. AVP Says:

    Deocamdata, nimeni nu e banat aci, cu exceptia mult prea mizerabilului „radu humor”, dar daca va fi nevoie sa mai banam si pe altii, nu ezitati a o spune, my friends. Daca se intampla ca nickurile noi s-astepte la moderare, asta se datoreaza regulii ca primul comentar al unui nume nou tre sa fie aprobat in mod special de admin, in prealabil, iar daca si nickurile vechi constata ca nu le sunt publicate unele comentarii, asta se datoreaza faptului ca vor fi folosit vreo sintagma pusa la index pe aceasta platforma, te pomenesti. Aviz amatorilor…😉

    Pe maine.

  55. Dl.Goe Says:

    AVP – My friend multumesc pentru explicatie si incurajare.

    Da, cred ca ar fi nevoie sa mai banam si pe altii (ca m-am saturat doar de Radu Humor pe Arca). Eu as zice ca pentru inceput sa-i banam pe prosti. Ori pe nervosi. Ori pe skorpion. Apropo cum poti tolera o asemenea lighioana prin zona? Nici nu vreau sa ma gandesc cine e broscuta pe care urmeaza s-o intepe.

  56. Sorin ILIESIU Says:

    R E C T I F I C :

    “Prima epistolă către Nichita” nu este a unui ucenic către maestru, ci este a unui prieten către un prieten.

    Rolurile de maestru şi de ucenic erau asumate în simultan.

    Chiar dacă era cu aproape 20 de ani mai tânăr, Viorel Padina era uneori maestrul lui Nichita Stănescu.

    Când a citit “prima epistolă”, destinatarul a fost, sunt sigur, foarte fericit să fie prietenul unui asemenea prieten, ucenicul unui asemenea maestru.

  57. Dl.Goe Says:

    @Sorin ILIESIU – Fantastic, fantastc, fantastic. Parca mi-ati fi citit mesajul pe care vi-l adresasem anterior si care nu m-a aparut (cica pentru ca-l semnasem Dr.Goe). Eeee. Asa da!

  58. Dl.Goe Says:

    @Sorin ILIESIU – Fantastic, fantastc, fantastic. Parca mi-ati fi citit mesajul pe care vi-l adresasem anterior si care nu mi-a aparut (cica pentru ca-l semnasem Dr.Goe). Eeee. Asa da!

  59. Dl.Goe Says:

    Se pare ca mentionarea numelui „Sorin ILIESIU” duce la invalidarea mesajelor. Mi-au disparut doua! Acesta e un test!

    Sau o fi inceput AVP sa baneze prosti. Prostii. N-are el cum distinge categoria asta.

  60. AVP Says:

    Cei care inca ii mai acorda un oarecare credit lui @Goe, tipu ala simpatic care scrie despre fotbal si despre filme hartistice, n-asa?, ar trebui sa stie ca homu ista ne minte si se minte asa cum respira. Nu exista nicio „fotografie recenta a artistului”, in care mincinosul psihopat Goe sa fi vazut „paloarea” cuiva, dupa cum nimeni nu i-a banat aici doua mesaje pe motiv ca ar fi continut numele „Sorin Iliesiu”. Astea nu sunt decat fantasmele schizofrenicului nost’, ce se adauga altui sir nesfarsit de gesturi sociopatice ale nefericitului istuia. Reunirea pe troaca lui goe a doua jigodii iresponsabile : „radu humor” si „goe”, carora li se adauga din cand in cand alti rataciti, antisemiti, sfertodocti cu aere de telectuali veliti, hartisti pricajiti ori filosofi inchipuiti pe post de glumeti nisfiriti nu e absolut deloc intamplatoare : cine se aseamana se aduna. Trist e ca unii dintre prietenii mei s-au uitat, fie si o singura data, in gura detracatului izmenit si chiar au crezut, la un moment dat, in buna sa credinta…👿

    L-am banat pe ipochimen, trimitandu-l in beciul lui Akismet alaturi de semenul sau: jigodia „radu humor”. Aviz amatorilor!

  61. neamtu tiganu Says:

    in semn de protest pt. banarea domnului Goe ma autobanez.

  62. radu Says:

    neamtu tiganu si orangeskorpion (vechiul nick) polemizeaza.
    Limbajul e jalnic la unul dintre ei si chiar insultator.
    Ghici la care!

  63. radu Says:

    on topic
    Domnule Iliesiu,Nu exagerati cumva?
    Ceva cam mult?
    Doar intreb

  64. Stely Says:

    Buna ziua,
    Iata ce spuneam ieri :
    „AVP,Ma minunez cum de nu ai publicat-o(scrisoarea) pina acum ?!. Ma mai minunez (inca si inca odata) de curajul tau ,de acum si de atunci . De atunci ,ca ai fi putut sa pierzi prietenia lui NS, si de acum ca ai sa stirnesti ,iata ,un alt val de ironii si de sminteli venite de la unii ca @nt ,@radu,@goe etc..”
    Dupa cum se vede am avut dreptate .@Nt si @d-l Goe au batjocorit cu cinism o adevarata si frumoasa relatie de prietenie ce a existat intre Viorel Padina si Nichita Stanescu ,reliefata atit de frumos in topicul prezent ,dar si argumentata prin aducerea aici de catre Viorel Padina ca marturie de netagaduit , Epistola scrisa de el acum 30 si ceva de ani .
    Nu vreau sa spun vorbe mari ,dar cred ca acest moment ar fi trebuit sa fie onorat cum se cuvine de toti cei care iubesc poezia lui Nichita Stanescu ,de cei care l-au cunoscut si l-au idolatrizat.Ar fi trebuit sa lase deoparte ranchiunile ,obsesiile si frustarile si sa evoce la rindul lor cite ceva ce le aminteste de marele poet .
    Dar pentru @nt si @d-l Goe nu conteaza nimic .Pentru ei conteaza sa nu piarda nici un prilej ca sa jigneasca, sa faca circ ,sa imparta in dreapta si-n stinga cu tot felul de aprecieri izvorite din mintea lor ratacita ,incit sa-si satisfaca meschinele dorinte de razbunare .
    Acum@nt si-a dat arama pe fata .Iata ce spune el AICI :
    „L-am sustinut ani de zile cu vorba si cu fapta. Pe vremea aia nu exista subiectu Basescu. Cindva am vazut ca-ncepe sa se timpeasca, i-am spus, la inceput, f. fin “Viorele nu te baga in troaca politica, ca te maninca porcii”, nu a vrut sa ma asculte”

    Si iata ce spuneam eu zilele trecute :

    „Imi asum militantismul precum si “inchipuirea” ca despartirea ,supararea si duritatea comportmentului ,atit al d-voastra(Sorin Cucerai) cit si al lui @nt si D.T ,sunt datorate optiunilor politice ale lui AVP .
    De fapt @nt nu pierde nici un prilej sa nu-si deverse in continuare mizeriile la adresa noastra .”

    Ce-ar mai fi de spus ? Ca @nt se crede un erudit si nu probeaza cu nimic ,ca vede „birna din ochiul altuia ” spunind ca altii nu se pricep la analize literare,dar el nu a putut sa demonstreze nici macar cu o fraza logica aceasta ? . Recititi va rog ceea ce a scris si daca cineva gaseste un cuvint ales si inclus intr-o fraza coerenta despre poezia lui Nichita Stanescu sau despre Epistola aceasta ,cit sa-i dea dreptul sa critice ,atunci eu voi spune ,da :”voi ,cei care vreti sa -i aratati lui AVP cine-i sunt prietenii adevarati ,aveti dreptate”.
    Cind voi (@nt ,@d-l Goe ,@radu ) veti lasa deoparte bascaliile ,ironiile si alte zorzoane stilistice si cind veti inceta sa dati sfaturi si sa-i catalogati pe altii si veti proba ca sunteti mai buni ,atunci eu voi disparea . Las pe oricine sa fie arbitru acestei provocari. Pina atunci insa pentru ceea ce au facut aseara, @nt si @dl-Goe , eu nu am decit sa spun :”Sa le fie rusine!”

  65. radu Says:

    Stimata Stely,
    Da de ce nu sunt bune ironiile la mine ?
    La dvs. sunt bune?
    Pai fara ironii ne cam plictisim.
    Dar o critica constructiva acolo e buna?

  66. radu Says:

    O mica ironie
    Dar lui Dinu Patriciu de ce sa nu-i fie rusine?
    Numai lui nea goe , lui neantu tiganu si subsemnatul sa ne fie rusine?
    Asta nu e corect!

  67. Stely Says:

    Da,chestia cu fotografia este dovada de „minte ratacita” pe care i-o atribuiam si lui @d-l Goe. Sa ajungi pina acolo incit sa recurgi la atacul cel mai abject la persoana ,aducind in discutie aspectul fizic sau alte chestiuni ce tin de intimitatea personala a cuiva (felul cum doarme ,maninca etc..)nu pot sa spun decit ca este josnicie .Si pentru asta ii spun lui @Goe ,nu numai sa-i fie rusine ,dar si ca asa a probat caracterul sau abject.

  68. AVP Says:

    L-am banat si pe @radu, care de cand il stiu nu face altceva decat sa maraie. Ii recomand ca de acum incolo sa o faca pe troaca lui Goe sau unde l-or duce ochii, fara nicio suparare.

    Noi aici avem treaba, n-avem timp de rixuri de mahala. Ma poate critica orisicine, orisicat, insa cu conditia s-o faca intr-un mod intelighent si cu buna credinta. Sau cel putin c-un limbaj cat de cat politicos, daca nu c-un stil mumos.

  69. AVP Says:

    Postare noua.

  70. Stely Says:

    Buna seara,
    Desi vad ca s-a schimbat topicul ,iata ca am dat de o evocare deosebita ,a unuia dintre cei pe care Viorel Padina i-a introdus in casa poetului Nichita Stanescu.
    Redau aici ceva,iar daca vreti sa cititi si restul aveti linkul de mai jos..

    Nichita – 75 Simt mâna patriei pe zgarda mea cum mă azmute…
    Traian T. Coşovei

    Prin 1978, după multe precauţii care ţineau de o mentalitate aproape comună nouă tuturor – aceea de a fi refuzaţi de toată lumea –, am îndrăznit să-i trimit câteva poeme profesorului Eugen Simion; după vreo două săptămâni mi-am luat inima în dinţi şi m-am dus să aflu verdictul: în linii destul de generale, acesta nu era catastrofal, dimpotrivă!

    Trec nişte zile cât nişte ani. Restituin­du-mi poeziile, profesorul Eugen Simion mi-a întins şi un carton, nu mai mare decât o carte poştală, un carton alb pe care o mână necunoscută scrisese: „Domnule Traian T. Coşovei, domnul profesor Eugen Simion mi-a arătat câteva din versurile dumneavoastră. Vă felicit. Trompeta de apă e marca unui fluviu”… şi, dedesubt, semnătura: Nichita Stănescu.

    După vreo câteva luni, la terminarea unei şedinţe de cenaclu, doi poeţi, Viorel Padina şi Călin Vlasie, mă invită să-i facem o vizită „bătrânului” Nichita. Era vreo unsprezece noaptea, aşa încât voiam să-i refuz, cu toate că tentaţia era uriaşă. Tot târguindu-ne noi, ne lovim de uşa ascensorului. Cabina, abia luminată de un bec de 15 waţi, e plină de zgârieturi şi îndemnuri la explozie demografică. Urcăm. Încep să vină îndoielile… apoi regretele, dar cutia se opreşte la etajul patru. Coborâm. Sunăm. Nu se face nici o minune. Prietenii ştiu ei mai bine ce ştiu, fiindcă acum bat în uşă. Din ce în ce mai tare. N-o fi acasă? În fine, nişte lipăituri pe ciment… ochiul vizorului se clatină… yala se mişcă. Uşa se deschide lăsând la vedere un uriaş pulover, din lâna cea mai groasă, pe lângă care nu te poţi strecura. „Dragii mei…” sau „Scumpii mei…” – nu-mi amintesc, dar puloverul se dă la o parte.

    Pe holul strâmt, de ciment, lipit de zid mă prezint bâlbâindu-mă groaznic… „Bătrânul” îşi aduce sau se preface că îşi aduce aminte numele meu. Eu nu-mi amintesc decât o statură impunătoare, o mână puternică ce ştie prea bine să-şi ascundă forţa, o claie de păr blond răvăşit şi o pereche de ochi alunecând într-un surâs asiatic. Intrăm în sufragerie şi… nimic… sau aproape nimic. Nu tu mobilă florentină, nici pomeneală de pereţi căptuşiţi cu interminabile rafturi de bibliotecă („deh, nu ne primeşte maestrul chiar în sufragerie”, îmi spun), nici ţipenie de buhara pe podele, nici tu picior de gallé-uri pe lipsa totală de măsuţe cu labe de leu. O garnitură „Bonanza” cu o masă enormă, rotundă, înconjurată de şase scaune goale. Parchetul era ars în câteva locuri de ceea ce, iarna, ar fi trebuit să fie un reşou electric. Într-un colţ, un pat pentru o singură persoană pe care dorm o grămadă de reviste. Un singur bec, mai puternic, atârnat de tavan. Pereţii desenaţi, iscăliţi, scrijelaţi. Uşile au fost cândva vopsite în alb, dar acum sunt acoperite de desene şi versuri. Undeva, dincolo de ele, un robinet defect scânceşte în întuneric şi singurătate… A fost prima mea întâlnire din sutele ce aveau să urmeze cu fascinantul, tulburătorul poet Nichita Stănescu. Aveam douăzeci şi patru de ani.

    http://www.revistaluceafarul.ro/index.html?id=228&editie=15

    Iar aici .. http://www.editurapleiade.eu/images/static/files/9-10.pdf la la pag pag .21 gasiti altceva 😉 ,dar la fel de deosebit ,privitor la AVP .
    P.S. Este acolo o poza” recenta ” unde veti vedea ,un Viorel Padina care,dimpotriva , „plesneste” de sanatate si de ..seninatate . 🙂
    As fi vrut sa dau linkul numai cu articolul si cu poza ,dar nu am reusit .Daca cineva stie si vrea ,il rog frumos s-o faca ..
    Titlul articolului este acesta:

    Documentar „Acolada”
    Cazul incendiar al poetului disident Viorel Padina -Ion Zubascu

  71. monica Says:

    Documentar „Acolada”

    Cazul incendiar al poetului disident Viorel Padina
    Poetul Viorel Padina (Abãlaru, pe numele sãu
    real) s-a nãscut în 29 octombrie 1950, în localitatea Gura
    Padinii, judeþul Olt (de la care ºi-a luat pseudonimul
    literar) . Membru al Cenaclului de Luni, din 1977 . A scris Apelul cãtre Europa, “singurul text vãdit
    anticomunist, produs de vreun intelectual român, în
    anii ‘80” . A redactat samizdatul “NU!”, în 1981, manifest
    anticomunist aflat, de asemenea, în arhivele
    Securitãþii . Premiat în 1982 la Concursul de debut
    al Editurii Cartea Româneascã, cu volumul “Poemul
    de oþel”, care nu va mai apãrea în timpul regimului
    comunist, din cauza dosarului de urmãrire informativã
    a Securitãþii ºi a refuzului autorului de a accepta
    cenzura . Dupã 5 ani de la câºtigarea concursului
    de debut, Viorel Padina dã în judecatã Editura Cartea
    Româneascã ºi Consiliul Culturii ºi Educaþiei Socialiste
    – proces singular în întreaga “Epocã de Aur” a dictaturii
    comuniste . Volumul “Poemul de oþel” apare abia
    în 1991, dupã 10 ani de la premierea sa, salutat în
    termeni elogioºi de criticul Nicolae Manolescu: “Apãrut
    în 1982, l-ar fi situat (…) alãturi de Mircea Cãrtãrescu,
    neîndoielnic poetul generaþiei ‘80” . Cu acelaºi
    entuziasm este receptat volumul ºi de criticul
    Gheorghe Grigurcu, în cronica sa extinsã din “România
    literarã”, reluatã în volumul “Poezia românã
    contemporanã, II”: “Cu Poemul de oþel al lui Viorel
    Padina, ne aflãm neindoios în faþa uneia dintre cele
    mai dense producþii ale generaþiei ‘80” .Dupã 1989,
    scrie frecvent în presa de mare tiraj ºi în cea literarã,
    iar dupã anul 2003, se retrage în cyberspaþiu ºi pe
    blogurile proprii.La adresa: http://www.avp-online-one.
    blogspot.com pot fi citite ºi comentate textele care
    poartã marca personalitãþii sale inconfundabile: Apelul
    cãtre Europa, Evanghelia dupã mine, Fabule, Fiinþe,
    Hyperspatz patrol, Istorie literarã mai rarã, Mic
    dicþionar, Odiseea cyberspatziului, Planeta-Ou, Poemul
    de oþel, Povestea lui Ave, Shir hashirim, Tableta din
    hyperspatz, Epistolar iepocal, Documente CNSAS, Avp
    fun etc. . Juriul Festivalului “Virgil Mazilescu”, de
    la Corabia, i-a acordat Marele Premiu poetului Viorel
    Padina (alãturi de Mircea Bârsilã), în mai 2008.
    N. Manolescu îl salveazã din arestul
    Securitãþii
    Prin iunie-iulie 1980, pe când era jurist la
    CUASC Izbiceni, judeþul Olt, tânãrului poet Viorel
    Padina i s-a conturat cu claritate ideea unei acþiuni de
    anvergurã împotriva sistemului comunist. Cum se
    apropia Conferinþa pentru Securitate ºi Cooperare în
    Europa, a scris un material amplu, numit Apel cãtre
    Europa, o sintezã în care ataca frontal, în mod explicit
    ºi în termenii cei mai duri cu putinþã, toate încheieturile
    sistemului comunist, în speranþa cã materialul va
    ajunge sã fie citit la evenimentul internaþional de la
    Madrid ºi cã Europa va avea în faþã un semnal de
    alarmã, de un curaj ieºit din comun, care o va face sã
    intervinã prin pârghiile pe care le avea la dispoziþie.
    Odatã terminat acest document incendiar, Viorel
    Padina a încercat sã strângã semnãturi de solidaritate,
    dându-l sã-l citeascã prietenilor din Cenaclul de Luni
    ºi nu numai, Dorel Istrate, Romulus Brâncoveanu (student
    pe atunci la filosofie), Angela Marinescu ºi Sergiu
    Filip (Paul Daian), Eugen Suciu, Petru Romoºan,
    eseistul Dan Arsenie, Cãlin Vlasie. Dintre aceºtia, au
    semnat imediat Angela Marinescu, Paul Daian ºi
    Eugen Suciu, în data de 7 octombrie 1980, în
    restaurantul “Casa Scriitorilor”.
    Acest documentul subversiv, cel mai violent
    atac anticomunist al „Epocii de Aur”, a fost lãsat
    poetului Cãlin Vlasie, care promisese cã-l va trimite
    peste graniþã, printr-un prieten din Israel, pentru a
    ajunge la Conferinþa de Securitate în Europa, ce urma
    sã aibã loc la Madrid. Cum era previzibil, câþiva dintre
    cei care cunoºteau Apelul cãtre Europa au dus
    „bomba” caldã la Miliþie ºi Securitate (Viorel Padina i-a
    identificat dupã delaþiunile din dosarele de urmãrire
    informativ㠄Cronicarul” ºi „Poetu”, pe care le-a cercetat
    în 2004, în arhiva CNSAS). Dupã ce Viorel Padina a
    fost reþinut de Securitate, în 10 octombrie 1980, Cãlin
    Vlasie s-a speriat ºi a ars Apelul, spunându-i criticului
    Nicolae Manolescu ce s-a întâmplat ºi alertând întreg
    Cenaclul de Luni, care se pregãtea de proteste publice.
    Nicolae Manolescu s-a dus imediat la George
    Macovescu, fost ministru de Externe, pe atunci
    preºedinte al Uniunii Scriitorilor, ºi l-a somat sã
    intervinã de urgenþã pentru eliberarea poetului Viorel
    Padina, altfel nu va rãspunde pentru ce ar putea
    declanºa tinerii Cenaclului de Luni ºi studenþimea
    bucureºteanã. Cum nu se fãcuse încã vâlvã în jurul
    cazului ºi “Europa Liber㔠nu aflase nimic, Securitatea
    l-a eliberat pe poetul Viorel Padina, neriscând sã-l
    transforme într-un simbol al rezistenþei anticomuniste,
    chiar în judeþul unde toþi politrucii erau rudenii cu
    Elena Ceauºescu, stârnind studenþimea ºi
    intelectualitatea, mai ales dupã disidenþa rãsunãtoare
    a lui Paul Goma. În acest context, Securitatea a fãcut
    tot ce i-a stat în putinþã sã stingã fitilul posibilei explozii
    ºi sã muºamalizeze cazul, urmãrindu-l în continuare
    pe tânãrul poet pas cu pas ºi infiltrându-i o „sursã de
    încredere”, chiar între prietenii cei mai apropiaþi, printre
    primii semnatari ai Apelului pentru Europa.
    „Revista NU! – organ anticomunist.
    Nr. 1/1981”
    În clipa în care Petre Dincã, cel mai bun
    prieten ºi coleg de cãmin, pe care îl cunoºtea de la
    vârsta de 4 ani, i-a mãrturisit la începutul lui 1981 cã e
    informatorul pus de Securitate sã-l urmãreascã pas cu
    pas, Viorel Padina a început sã-i dicteze note informative,
    din care reieºea cã s-a potolit, dupã spaima trasã
    cu primul protest ºi îºi vede doar de treburile lui. Acum
    nu mai locuia în camera oficialã de la CUASC Izbiceni,
    ci acasã, la Gura Padinii. Acolo a confecþionat
    samizdatul “NU! – organ anticomunist. Nr. 1/1981.
    Prim-redactor: A.V. Padina”. Revista subversivã era de
    fapt un caiet dictando, pe filele cãruia lipise Apelul
    cãtre Europa, într-o nouã versiune, alte texte ºi
    comentarii incisive pe marginea unor fotografii ale
    dictatorului comunist Nicolae Ceauºescu.
    Când a plecat de acasã, sã ducã samizdatul
    prietenilor din Piteºti ºi Bucureºti, pentru a-i stârni la
    solidaritate în jurul celui de-al doilea Apel cãtre Europa,
    le-a spus mamei ºi viitoarei soþii: „plec la rãzboi ºi nu
    se ºtie dacã o sã mai viu înapoi”. Cu acþiunea lui s-a
    solidarizat Petre Dincã, prieten adevãrat care l-a însoþit
    la Piteºti, Curtea de Argeº ºi Bucureºti, în timp ce-i
    ameþea pe securiºtii locali cu informaþii adormitoare.
    Dupã ce samizdatul “NU!” ºi al doilea Apel au fost
    vãzute de prieteni (unii dintre ei s-au retras îngroziþi!),
    a ajuns cu uluitoarele înscrisuri anticomuniste în
    apartamentul lui Nicolae Manolescu, de pe str.
    Strãduinþei, Bucureºti, în bucãtãria cãruia i le-a arãtat,
    în timp ce în sufragerie se aflau adunaþi Mircea
    Cãrtãrescu, Traian T. Coºovei, Mariana Marin, Matei
    Viºniec, Florin Iaru, Magda Cârneci, Ion Stratan ºi
    Elena ªtefoi.
    În seara zilei de luni, 10 august 1981,
    samizdatul “NU!”, a fost vãzut de Ion Bogdan Lefter
    ºi arãtat la Cenaclul de Luni altor poeþi, dar cum nu se
    înghesuia nimeni sã-l semneze, Viorel Padina a început
    sã-i rupã foile cu Ceauºescu, dupã ce a plecat
    dezamãgit de la cenaclu, ºi sã le arunce în Dâmboviþa.
    Ultimii care au vãzut samizdatul, cât mai rãmãsese,
    pe o strãduþã de lângã hotelul Veneþia, Bucureºti, unde
    era cazat, au fost poeþii Angela Marinescu ºi Paul
    Daian. Securitatea a reuºit sã înãbuºe încã din faºe ºi
    sã muºamalizeze ºi de data aceasta protestul, „pentru
    a nu i se face numitului publicitate nedoritã”, cum s-a
    exprimat generalul Bordea Aron, ºeful de atunci al
    Direcþiei I a DSS, poetul Viorel Padina alegându-se doar
    cu o dezbatere publicã de „înfierare cu mânie proletarã”
    din partea colegilor ºi a “organelor”, în cadrul restrâns
    ºi fãrã ecou al CUASC Olt.
    Singurul proces de acest fel din
    România comunistã
    Dupã eºuarea celei de-a doua tentative a
    Apelului cãtre Europa (din pricina trãdãrii sursei infiltrate
    de Securitate, un poet si prieten de încredere),
    Nicolae Manolescu i-a cerut în septembrie 1981
    volumul de versuri „Poemul de oþel”, citit în Cenaclul
    de Luni, pentru a-l depune la concursul de debut al
    Editurii Cartea Româneascã, care l-a ºi premiat în 1982,
    cu susþinerea eficientã a preºedintelui juriului,
    prozatorul George Bãlãiþã (pe atunci, directorul
    prestigioasei edituri), urmând ca manuscrisul sã fie
    publicat în anul urmãtor, conform uzanþelor
    concursului.
    Cum, însã, cartea premiatã n-a mai apãrut nici
    în 1983 ºi nici în urmãtorii trei ani, lucru
    nemaiîntâmplat la vreun concurs editorial de debut,
    dupã o serie de scrisori fãrã rãspuns cãtre scriitorii
    Florin Mugur ºi Mircea Ciobanu, redactori de carte ai
    editurii, dar ºi cãtre prozatorul George Bãlãiþã,
    aparentul sãu protector din juriul concursului, poetul
    Viorel Padina a dat în judecatã Editura Cartea
    Româneascã, la sfârºitul anului 1986, solicitând pârâtei
    sã-ºi onoreze decizia de a recompensa o carte
    câºtigãtoare a concursului de debut, publicând-o aºa
    cum a premiat-o, nu cenzuratã. Tânãrul poet i-a trimis
    atunci lui Nicolae Manolescu o scrisoare profeticã,
    impresionantã (atenþie, suntem în 1986!), ale cãrei
    viziuni s-au împlinit în cele mai mici detalii: „Curând
    de tot multe din raþiunele clipei vor fi spulberate, asta
    e! Chiar ºi – mai ales – inexistentul de azi va avea atunci
    drept de cetate, dar puþin, aproape nimic din ceea ce
    pare a fi. Repet: pare a fi (are raþiuni pãrelnice,
    mincinoase, monstruoase, e un cancer); cãci nimeni,
    de când lumea, n-a pomenit real fãrã libertate ºi artã
    fãrã adevãr. Nu-i aºa? ªi atunci de ce, pentru cine ºi
    pentru ce?”
    Dosarul nr. 611/1987 al procesului intentat de
    poetul Viorel Padina Editurii Cartea Româneascã s-a
    derulat la Judecatoria Sectorului 1, Bucureºti, având
    între judecãtori pe Niculina Iorgovan, soþia “pãrintelui”
    primei Constituþii postdecembriste, iar preºedintele
    instanþei, Viorel Anghel, a ajuns dupã 1989 judecãtor
    la Curtea Supremã. Cum era de aºteptat, instanþele
    au respins aceastã acþiunea judiciarã a singurului
    scriitor român care a avut curajul sã dea în judecatã
    cea mai prestigioasã editurã a României comuniste,
    refuzând frontal orice concesie fãcutã cenzurii.
    x x x
    Pentru performanþa de a fi reuºit sã
    dezamorseze cazul incredibil al disidentului Viorel
    Padina, care a prevãzut în termeni fãrã echivoc cãderea
    comunismului ºi integrarea României în „Casa
    Europeanã”, refuzând categoric sã colaboreze cu
    cenzura comunistã, dupã 10 ani de urmãrire
    informativã, colonelul Raþiu, ºef al Securitãþii judeþului
    Olt, a fost promovat ºef al Direcþiei I (Informaþii interne,
    disidenþi), din cadrul Departamentului Securitãþii
    Statului.
    Toate documentele acestei uluitoare
    confruntãri între un om cu mâinile goale ºi sistemul
    represiv al celei mai dure dictaturi din Europa de Est,
    derulate pe parcursul a zece ani, între 1980 ºi 1990,
    când poetul Viorel Padina a avut curajul ieºit din
    comun sã înfrunte deschis Securitatea comunistã, au
    fost prezentate fragmentar în expoziþia „Înscrisuri
    duºmãnoase”, de la Muzeul Literaturii Române – 2005
    ºi se regãsesc în permanenþa Memorialului Sighet.
    Numele poetului Viorel Padina se aflã, de asemenea,
    înscris la pag. 767, în galeria eroicã a disidenþei
    anticomuniste româneºti, din “Raportul final al
    Comisiei prezidenþiale pentru analiza dictaturii
    comuniste din România”.

    Ion Zubascu

  72. vic Says:

    http://vicoprea.blogspot.com/2011/01/vremea-trece-oamenii-ramin.html

    aici ti-am pus un post cu raspunsul la intrebarea din postul anterior dar la care nu sunt permise comentarii.
    astept o adresa de email daca vrei sa-ti trimit discul care m-a costat o duminica dimineata ca sa-l convertesc.

  73. Stely Says:

    vic ,
    Aceasta dedicatie este o frumoasa surpriza ,dar si un cadou binemeritat . Sunt impresionata ,atit de gestul tau pentru care te felicit din toata inima ,cit si de continutul acestui cadou minunat .
    In ceea ce-l priveste pe poetul si cantautorul Augustin Fratila ,a carui voce si muzica pe versurile lui Nichita Stanescu m-au impresionat si mai mult , adus aici si acum , consider a fi ca un „semn ” . Augustin Fratila si Nichita Stanescu sunt „acolo sus ” impreuna ,avind in vedere ca pe 17 ianuarie s-a implinit un an de la moartea lui .

    http://stefaniacosovei.blogspot.com/2010/01/augustin-fratila-sau-gramatica-mortii.html

    Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s