Cate poesii mi-a dedicat Nichita… ? :roll:

Io ştiam numai de una, respectiv de poeseaua Deşert, publicată mai întâi în „Flacăra” din 12 oct.1978, chiar în preziua faimosului Colocviu Naţional de Poezie – Iaşi, 1978 (la care, deşi am fost invitat de N.Manolescu personal, n-am putut să merg, fiindcă n-am avut bani de tren… oops)  şi reluată în volumul „Operele imperfecte„, ed.Albatros, 1979,  însă dacă-l întrebi pe Mr.Google despre Nichita Stanescu + Viorel Padina, acesta îţi răspunde că mai există încă o poesie pe care mi-ar fi dedicat-o my friend Nichita, respectiv mumoasa poezuţă „Vedere” (inclusă tot în volumul „Operele imperfecte”), aşa cum ne spune un cioclopedist wiki aici, dedicaţie de care io habar n-aveam, dar nici nu mai pot verifica live dacă într-adevăr aşa este, întrucât, din păcate, am ieşit din posesia volumului maestrului  chiar în secunda următoare aceleia în care poetul mi l-a ştampilat cu autografu-i preţios, transferându-l în proprietatea unor pretini cilibii, fistichii & cheflii contra una navetă de bere kaki…oops. În caz că are cineva, din întâmplare, Operele imperfecte, ediţia princeps, rog să-mi confirme dacă şi poeseaua „Vedere” îmi este dedicată…  Dau o bere virtuală pt chestia asta, voila… 🙂

Iată cele două mumoase dedicaţii nichitiene pentru AVP (însă, repet, io ştiu numai de una, de prima):

Deșert

Stăteam cu laba obosită
pe rana unui iepure,
îmi mirosea a înserare a vieții
Ca într-o oglindă în soare mă uitam
și coama lungă mă ședea peste nisipuri.
De foame alergarea mea îmi este,
acuma doar a sânge-mi flutură pe steaguri.
Țin laba mea de leu
pe-un iepure rănit.

De tine eu mă rog
ca să visezi și pentru mine.

Vedere

Ca orice ființă transparentă,
de tot nevăzutul mă murdărisem.
Închisesem ușa deschisă spre rai
cum un cal de sticlă,
prin care vedeam un iepure,
prin care zăream o vulture,
prin care străvedeam o vulpe,
prin care îl vedeam pe nenăscutul de mine
întins pe dulceața de bronz a glonțului,
încoronat cu zarzavat,
gătit,
și fiert,
și de mâncare.

23 Răspunsuri to “Cate poesii mi-a dedicat Nichita… ? :roll:”

  1. Sorin ILIESIU Says:

    Cine se aseamana se aduna/ Les grands esprits se rencontrent/ Great minds think alike/ Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti/

  2. AVP Says:

    Da… Am scris mai de mult aici (insa scrisesem si mai nainte, in 2004, pe forumul „Ziua”) cum l-am cunoscut pe Nichita Stanescu, chiar in ziua debutului meu ca poesel (21.10.1976). As putea spune ca ne-am imprietenit apoi la catarama si ca Nichita mi-a fost ca un frate mai mare timp de cativa ani, pana cand am parasit Bucuresciul, in 1979. Eu i-am introdus in anturajul poetului pe mai toti primicerii „Cenaclului de luni” (Iaru, Cosovei, Visniec, Stratan, Stefoi, Mady Marin, Magda Carneci, Vlasie, Brancoveanu etc.)

  3. Dl.Goe Says:

    De data aceasta, gandindu-ma desigur la companionii actuali obisnuiti ai d-lui Padina pe acest blog (si pe altele) nu pot sa nu-i dau dreptate deplina d-lui Iliesiu. Alte vremuri alte companii intre (a)semanatorii din(tre) cuvinte.

    Spune-mi cu cine nu te mai insotesti ca sa-ti spun cine nu mai esti – Transpunere logica. Au iesit din scena Iaru, Cosovei, Visniec, Stratan, Stefoi, Mady Marin, Magda Carneci, Vlasie, Brancoveanu, Cartarescu etc … se pregatesc sa intre in scena Stely, Mony, AgaX, radu, Radu Humor, Maria, Name, Curios, echo, Filadel, Neamtu Tiganu, Sorin Cucerai si, cu voia d-voastra, ultimul pe lista, dl. Goe. Eeee!

  4. radu Says:

    Dle Iliesiu
    Aveti vreo vorba la mortea lui Cristi Paturca?
    Nu de alta dar a aflat si NewYork Times despre moartea lui.
    A fost si un personaj deosebit in fimul dvs. despre Piata Universitatii,
    E cam off topic despre ce spun eu dar ma doare lipsa de reactie a anticomunistilor de pe acest blog cu expetia notabila a lui avp.

  5. Stely Says:

    Buna seara,
    Da,iata-ma prezenta si gata sa ma pronunt ..
    Cred ca este magulitor ca un poet ca Nichita Stanescu sa dedice ,fie chiar si o poezie, unui alt poet mai tinar . Nu stiu ca NS sa mai fi facut asemenea dedicatii si altor poeti cunoscuti .Daca gresesc , rog sa fiu corectata si sa-mi fie scuzata ignoranta. 😳
    Am intilnit si eu pe wikipedia ,dar si pe unul din linkurile de la pag. 10 ,ceva privitor la aceste doua poezii ,dar oricit le-am cautat spre a le citi ,nu le-am gasit . Chiar am vrut sa pun linkurile la tema cu „ifosele ciclopedice” ,dar nefiind acasa am aminat .Cind am ajuns ,am dat fuga la pag.10 sa le gasesc pentru a le aduce aici ,dar spre neplacerea mea nu le-am mai gasit . 🙄 La una dintre ele era si un referat ,dar pe care nu am putut sa-l deschid din motive de blocare.Chiar si acum am incercat sa le gasesc ,dar in zadar.Am ajuns pina la pag 20..oops
    Poeziile sunt „mumoase „,asa cum spui .. Sigur ca si cea de-a doua iti este dedicata .As incerca sa spun ce am inteles si de ce te-a ales pe tine spre a-ti dedica aceste doua poezii -atunci cind ii „mirosea a inserare a vietii” -sau cind era „intins pe dulceata de bronz al glontului „si cind inchisese ” usa deschisa spre rai”. „Laba „lui „obosita ” de „leu ” statea „pe-un iepure ranit”.. Hmm !”laba de leu „era a lui ❓ ,dar „iepurele ranit” ,cine este ? 🙄
    Cred ca dilema aceasta poate fi dezlegata fie de cel careia i-au fost dedicate poeziile ,fie de altcineva care este mai priceput la poezie si nu la vorbe rautacioase si circotae.
    p.s. Este regretabil ca a murit atit de tinar, pentru poezia romaneasca ,dar si pentru AVP .Cred ca ar fi fost altceva ..Nu cred ca el l-ar fi parasit ..

  6. Stely Says:

    ups ! „circotase ” in loc de ..

  7. Stely Says:

    Apropos,
    Il invit pe @d-l Goe sa mearga pe TVR1 pentru a viziona un reportaj despre Adrian Paunescu ..Acolo are sa vada un poet pe cinste ..

  8. AVP Says:

    @Goe, tu chiar esti un mediocru si-un znobitzel de toanta jena, baiete. Acum inteleg mai bine de ce tot tii neaparat sa-ti freci icrele de calcaile unor A.Plesu, D.Tudoran, A.Nastase, I.T.Morar si-ale altor somnitati mai mult or mai putin fashionabile: pentru ca adori sa fii bagat in zeama, fie si cu indemnuri pentru vite, vba aia, de celebritatile astea sulemenite, care cu cat sunt mai emerite or mai sclifosite, dupa caz, naz si praz, cu atat le gasesti mai nemerite sa constituie anturaju-ti de baz, cu care sa te intretii la simandicoase ocaz, fie si la spamuri, desigur, my ass, desi la rigoare, dar numai pe troaca ta, unde nu te observa nimerea, te tragi de bracinari & floci chiar si cu trolii cei mai nesimtiti si atroci, daca din intamplare ei te vor si daca tu mai poci, puicusor.

    Daca n-ai fi atat de fudul si tot atat de ridicol ca un gentilom cu nadragii bazonati in tur, ai intelege ca anturaju-mi de azi va fi celebru pour toujours, chiar si atunci cand despre contingentu-mi lunedist cel mai pur nu se va mai auzi nici macar un murmur, aloo… Dar ce stii tu, biet intelectzel mai mult chiaur, decat – in orice caz – matur…? Nu e deloc intamplator ca doar tie si detracatului @rhumor – pe care catzelusa Akismet tocmai il surprinse vrand sa sara gardu-n ist obor c-un sac de vorbe proaste din cel mai calibanic bobor si-n orice caz ca un ordinar infractor – nu va pasa daca va faceti de risu tuturor, exibitionisti jenibili ce sunteti…👿

    @Stely – eram cu Romulus Brancoveanu acasa la Nichita Stanescu, atunci cand Nichita mi-a zis: „Ai bre, ne avem ca fratii de atata vreme si nu ti-am dedicat si tie nicio poesie. Ia alege-ti una !”, dupa care Nichita, stand rezemat intr-o rana pe patu-i de campanie – efectiv Nichita dormea pe un pat militar de campanie – a inceput sa ne recite in stilu-i nichitian, dintr-un vraf de poesii proaspete. Cum mie mi s-a parut ca aceasta – „Desert” – era mai mumusica, Nichita mi-a zis ad-hoc: se dedica !, apoi si-a continuat lectura, dupa care am reluat discutia dintre noi, ore in sir. Poesia cealalta, „Vedere”, nu stiu cand s-a hotarat sa mi-o dedice (daca intr-adevar mi-a dedicat-o).

    Romulus Brancoveanu (actualul decan al Facultatii de Filosofie din Buc, poet lunedist si el, de altfel) s-a aratat f.impresionat de intalnirea noastra din pamanturi si multa vreme dupa aceea si-o rememora, fiind convins ca asistase la un moment astral… oops.

    Poate voi avea timp sa reiau amintirile mele despre Nichita, desi, la cate alte urgente stau la rind si la timpu’ ce mi se scurge printre degete ca nisipul, slabe sperante…😦

  9. Dl.Goe Says:

    @A.Padina – Marite va aflati intamplator pe aceeasi lista alaturi de A.Plesu, D.Tudoran, A.Nastase, I.T.Morar – Lista lui Dl.Goe (subtire recunosc>. Dupa cate puteti constata personal atragerea atentiei este o treaba banala si la fel de colaterala (nu inexistenta) precum explicatia pe care ati incercat-o recent si repetat in legatura cu audienta pe care chipurile asi urmari-o in exclusivitate, gazduindu-i pe cei care „va toaca” in „troaca”. Fiti rezonabil d-le poet. Si una si alta se pot obtine inca si mai usor decat o reusec aici, hå-hå… fara fortari. Si chiar au fost obtinute rezultate notabile pe care nu m-am apucat sa le popularizez precum cotcodacul poemele dedicate. Sunt convins ca imaginatia si inteligenta (atata cata mai aveti, peste medie) v-ar ingadui sa realizati ca respectivele mizilicuri ii sunt la indemana d-lui Goe daca pe astea si le-ar dori. Sau nu? Nu v-ar ingadui? Ma rog, asta chiar n-are importanta pentru ca aici, d-le poet, nu despre dl.Goe este vorba ci despre poetul A.Padina. Faptul ca tot exersati strategia de a i-o intoarce d-lui Goe ca la Ploiesti nu amelioreaza cu nimic starea poetului reiesita din cuvinte. Da?

    P.S. Domnii pe care-i dezagreati pana la dezintegrare si-i banati impingandu-i, sarmanii, in menajeria de pe Arca lui Goe nu sunt cu nimic mai prejos decat cei pe care posteritatea ii va consemna virtual pe lista celor agreati de catre superbul fost „viitor mare poet”. Parol. R-H, de ex, poate fi uneori foarte spiritual.

  10. AVP Says:

    @Dl Goe, vrei sa ma lasi…?? Am treaba ! N-am timp de pierdut cu trolii, cum ai tu, nefelixitule ! Cum crezi c-ai phootea avea ne-mai-po-me-ni-ta onoare de a te conversa cu AVP dupa ce stai la taclale infernale cu jigodia „spirituala”, cu antisemitul jegos, cu rrromanu’ mare analfabet, obsedat sexual si smintit ?? A tunat si te-a adunat cu cei cu care esti din acelasi aluat, baiete !

    Vezi-ti naiba de treaba ta !👿

  11. neamtu tiganu Says:

    si mie mi-a dedicat un poiet versuri:

    – Saruta-ma cu buzele-ti ca un ir de trandafir, ca un mir, ca un fir de calomfir

  12. AVP Says:

    Da, mey, calomfirescule, uitasem… oops. Apropo, stiai ca o anumita ramura a Calomfirestilor facea parte dintre boierii veliti pe vremea lu Mihai Voievod Viteazu, hospodar zemle vlascoe…?

  13. Stely Says:

    Mergeti (daca vreti)pe TVR2 unde il puteti vedea pe D-l Sorin Iliesiu vorbind despre Cristi Paturca ,dar si despre altele privitoare la revolutie si anticomunism .

  14. Stely Says:

    Da ? I-ai dedicat „Shir Hashirim ” lui @ neamtzu tziganu ?
    Am avut impresia ca altcuiva i-ai dedicat-o .. Cred ca ai stricat orzul pe giste .. A nu se „supala ” 😳
    P.S. La TVR2 este si F.Iaru ..

  15. neamtu tiganu Says:

    http://ro.wikisource.org/wiki/Radu_Calomfirescu
    Ei toţi beau, se veseleau
    Şi pe domn îl fericeau,
    Dar când fu despre beţie,
    Despre dalba veselie,
    Iată, nene, că sosea
    Şi la domn îngenunchea
    Radul din Calomfireşti,
    Zmeul Ţării Româneşti,
    Cu sluga lui, cu Nedea,
    Ce de mic îi tot dădea
    Ajutor bun de putere
    Şi cuvânt de mângâiere:
    ,,Domnule, măria-ta!
    Fie cum oi cuvânta:
    Îţi aduc ţie-nchinare,
    Ca unui frate mai mare,
    Şi-ţi doresc mereu să fii
    Cu izbânzi şi veselii.
    Dar ştii, Doamne, ori nu ştii
    Că tătarii m-au lovit
    Şi tătarii mi-au robit
    Copilaşii
    Drăgălaşii,
    Măiculiţa
    Drăguliţa.
    ––––
    Radul din Calomfireşti,
    Zmeul Ţării Româneşti,

  16. AVP Says:

    Stely…🙂

    @Neamtule, las-o dreak balta… Si amicul meu Romulus se numeste Brancoveanu, dar asta nu inseamna ca e din neamu Brancovanilor… oops. Taica-sau a fost asistent medical in Videle, daca nu ma-nsel…oops

    Apropo… Cand l-am prezentat prima data pe Romulus lui Nichita si cand a auzit cum se prezinta Romica: „Brancoveanu”, Nichita a exclamat nichitian: „Auleu, m-am cct pe mine: „Brancovan…??? :shock:” si efectiv a dat sa-i poope mana lu Romi, cu gestica-i celebra, de actor de vodevil… Dupa care s-a recules si ne-a zis alintandu-se poopacios: „Stati, bre, ca nici io nu sunt un fitecine, caci mama mea a fost fiica de printz rusnak, general al armatei tariste…!” Si a inceput sa ne depene povestea amorului dintre misterioasa printesa slava si nea Hristea Stanescu, croitorul din maalaua Ploiestilor, pe care atunci o auzeam pt prima oara…

    Hai ca mai vbim, daca nu azi, maine. Paa

  17. Sorin ILIESIU Says:

    Comunicat al Asociaţiei 21 Decembrie 1989

    Ieri, 19 ianuarie, dl Sorin Ilieşiu – membru de onoare al Asociaţiei 21 Decembrie 1989, şi dl Florin Iaru – scriitor, au fost prezenţi la emisiunea „Ora de ştiri” de la TVR, dedicată memoriei lui Cristian Paţurcă, simbol al manifestaţiei din Piaţa Universităţii. Cristian Paţurcă a încetat din viaţă, marţi, la 46 de ani.

    Prezentăm fragmente din intervenţia d-lui Sorin Ilieşiu:

    <>

  18. Sorin ILIESIU Says:

    Regret dar nu pot posta continuarea.

    +++++++++++++++++++++++++
    avp reply: Conform unui comunicat al Asociatiei 21 Decembrie, in interventia sa de la TVR2 dl Sorin Iliesiu a spus, intre altele, urmatoarele:

    „Ultima dată am stat de vorbă cu Cristi Paţurcă anul trecut. Era înainte sau după o conferinţă de presă a Asociaţiei 21 Decembrie 1989 în care preşedintele acesteia, Teodor Mărieş, vorbea despre tergiversarea aflării adevărului despre crimele din decembrie 89 şi iunie 90. Cristi era foarte îngândurat, foarte retras. L-am întrebat: „Ce-i cu tine, Cristi?” El a răspuns: „Am cântat degeaba în Piaţa Universităţii, am visat degeaba la adevăr…”. Manifestaţia din Piaţa Universităţii a fost reprimată cu o bestialitate fără pereche. S-a dorit uciderea în efigie a idealurilor manifestaţiei, a cântectului lui Cristi, „Imnul Golanilor” şi a refrenului acestuia, „Mai bine mort decât comunist!”.

    În iunie 1990 a fost reprimat bestial cel mai lung miting anticomunist din istorie. Cristi a spus că-l iartă pe Iliescu dar nu ştie dacă Dumnezeu îl va ierta, nu ştie dacă justiţia îl va ierta pentru că justiţia îşi va face până la urmă datoria.

    Vorbesc şi în calitate de co-autor, alături de dl Alin Rus, doctor în antropologie, al Raportului-rechizitoriu despre fratricidul din 13-15 iunie 1990, document asumat de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, condus de Vladimir Tismăneanu şi Ioan Stanomir.

    Permiteţi-mi să vă citesc, conform acestui raport-rechizitoriu, bilanţul fratricidului din iunie 1990: 6 morţi, 16 răniţi prin împuşcare, 542 răniţi spitalizaţi, sute de răniţi nespitalizaţi, 60% dintre victime – adică sute de persoane – au fost deliberat lovite în cap cu obiecte contondente – topoare, răngi, bâte, etc. – loviturile determinând traumatisme şi contuzii craniocerebrale; 1056 de persoane au fost arestate ilegal în unităţi militare unde au fost torturate, 10 femei fiind violate de militari în unităţi militare. Patru dintre persoanele arestate ilegal s-au sinucis, unele prin spânzurare, din cauza relelor tratamente la care au fost supuse în penitenciar; doi tineri arestaţi ilegal s-au sinucis prin spânzurare pentru că n-au suportat ideea violării lor de către deţinuţi de drept comun homosexuali, violarea făcându-se cu acordul conducerii penitenciarului. De asemenea, s-au înregistrat nenumărate distrugeri materiale şi uriaşe pagube financiare.

    Tot ce spun este probat de cele 80.000 de pagini ale Dosarului Mineriadei. Teodor Mărieş, preşedintele Asociaţiei 21 Decembrie, este cel care anul trecut a obţinut copia integrală a acestui dosar necesar într-un proces CEDO împotriva justiţiei din România care, de 20 de ani, tergiversează trimiterea în judecată a vinovaţilor.”

  19. skorpion Says:

    buna dimineata,

    AVP, daca mai ai amintiri cu Nichita Stanescu, m-as bucura sa le evoci.

    +

    pensiile militarilor dupa recalculare
    (sint vreo 4 fisiere separate)
    „bietii” militari

    http://www.bloombiz.ro/cariere/vezi-tabelele-cu-pensiile-militare-recalculate_1486351/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=zilnic

  20. AVP Says:

    Postare noua.

  21. Sorin ILIESIU Says:

    Va multumesc, domnule Padina, pentru completarea mesajului meu din 20 ianuarie 2011, 01:32.


Lasă un răspuns

