Ninge pe Istru (salut, mey, aici neaua e alb-albastruie)

salut, mey, aici neaua e alb-albăstruie iar geru-n fereştri scrise o gracioasă fantasmă, miroase a spaţ îngheţat, a stridie tânără, a coajă de salcă, de melci, cu mireasmă de pământ, de cuib, de leandru jupuit, de spichinat, de obligeană, de sân verginal, de ismă, arome şi imagini îngemănate, concrescute într-un singur hallo, de o dulc-amăruie carismă

stau pe malul Istrului violet cuprins în acest moment de gheaţă la mal şi de ceţuri în zare, undeva în lunca de sălcii şi plopi, de răchiţi şi salcâm trozneşte o creangă-n cărare, e poate un iepure, un mistreţ, un căţel sau un biet omuleţ cu desaga de uscături în spinare, sau poate o vidră, un vânător luând în cătare ochiul umed al unei aburinde căprioare

53 răspunsuri to “Ninge pe Istru (salut, mey, aici neaua e alb-albastruie)”

  1. monica Says:

    E una din cele mai frumoase poezii , pe care am citit-o vreodata , lasand deoparte sentimentalismul meu desantat.
    Toate simturile omului statistic, nu au cum sa nu vibreze la asa imagini poetice, pe care autorul le scoate cu bagheta-i magica, din desaga harului sau.
    Nestiind momentul la care a fost creat,nu mai repet acum ,consideratii scrise in primavara, referitoare la propria-mi perceptie despre acest tablou „de iarna”al Dunarii atat de iubite.

  2. monica Says:

    scuze pt niste dezacorduri impardonabile!A fost scris comentariul ,dintr-o suflare 😳

  3. AVP Says:

    Mony, draga mea prietena… 🙂

    Nu sentimentalizmu – fie el si de maala…oops – e cel mai rau lucrum din lumeea asta.

  4. agaX Says:

    si mie mi-a placut mult poezia, e pur si simplu frumoasa

    to(n)tusi, in prima parte, nadajduiesc ca mirosurile alea se disting succesiv si nu concomitent

    ori, poate c-o fi si-un restaurant foarte aglomerat in proximitate. de maala

  5. monica Says:

    AVP,
    folosind la inceput „salut, mey, aici neaua ….” gandul m-a dus din start nu la un pastel ,cum lesne l-ai lua ,si unul exceptional pe deasupra,ci in cu totul alta parte …
    O epistola „cifrata” ,acoperita de o intreaga pleiada de figuri de stil necesare invaluirii parca a vigilentei cuiva…
    gheata la mal si de ceturi in zare…vidra….carata-n spinare (poate) …totul parca-mi soptea, ca nu mai ai nici o speranta
    Mi-ar placea sa stiu ,cand ai scris aceste versuri ?

  6. AVP Says:

    In 2004, cred… O improvizatie din Hyperspatz, in orice caz.

  7. stely Says:

    „Salut,mey !” 🙂 Altceva n-am sa scriu ,intrucit n-am prea mult timp la dispozitie ,dar nici cuvinte pe masura acestei minunate poezii . Am intrat putin ,numai sa va ..salut .
    p.s. „salutul” meu are aceeasi conotatie perceputa de mine ori de cite ori citesc poezia :prietenoasa si plina de ..sentiment (alism ) 😳

  8. AVP Says:

    Aloo, bunicutzo… oops Du-te la ostire

  9. monica Says:

    Stely,
    ma voi ruga maine pt Anca si pt Dragos.Le doresc o zi buna si luminata amandurora

  10. AVP Says:

    Foarte frumos ai vbit, draga Mony… Ma alatur rugaciunii tale binecuvantate.

  11. monica Says:

    Numai o bunica stie prin ce emotii se trece intr-un asa moment binecuvantat.Si ,cum se zice pe la noi,numai mama sa nu fii…..

  12. AVP Says:

    Da, incerc sa-mi inchipui… Insa imagineaza-ti si tu cam prin ce trece Mama Geea, biata Planeta Ou, numai de doo milioane de anisori incoace, de cand au inceput sa se nasca fiii si fiicele sale de ultissima specie, Fiii Omului, asadar, cum ar veni…

    Sper ca stii, de altfel, ca fiecare pui de om il are strastrastrabunic pe insusi Aleph, Atomu Primitiv, caruia in bobor i se mai zice si Dzeu… Tatal Nostrum, aloo… oops.

    Faca-se voia Lui
    Precum in Cer
    Asa si pe Pamant…

    S-avem credinta ca va fi bine.

  13. monica Says:

    Stii ,AVP,
    cand s-a nascut unicul meu frate,iar eu aveam doar 7 ani ,in mintea mea de copil ma intrebam,de ce langa Feciora Maria erau atatia,iar langa mama decat dr. , pt ca tata era cu mine acasa.Numai dupa ce am nascut primul copil mi-am dat seama ca momentul Nasterii este cel mai sfant si inaltator din viata unui om,ca e mama sau fiu,cand Cea care da Nastere STIE, ca acelui bulgare de aur ii sunt harazite si bunele si relele,pregatita din acea clipa,pt orice.Durerea fizica se uita, dar momentul, clipa, niciodata.

  14. AVP Says:

    Mony, orice femeie il naste pe fiul lui Dzeu… Asta trebuie sa se stie.

  15. AVP Says:

    Cand a aparut articolasu ista… ? 🙄 In 2011…? Iata ce scriam in 2008:

    http://avp-cenzura.blogspot.com/2008/11/ma-declar-un-fan-al-papei-ratzi.html

    Cred ca Papa a cetit mesagiul meu, aparut ab ovo pe for Cot 🙂 Ce sa mai vbim de Evanghelia dupa mine, Ipoteza KG or Planeta Ou… oops

  16. monica Says:

    tocmai de-aia ti l-am trimis.
    Art era la Hot pe banda din stanga de la dta,in timp ce scriam despre Nastere l-am vz,citit si trimis.Astazi ,de Boboteaza a vb despre asta. 🙂

  17. monica Says:

    ART a apaut cu 2h in urma;m-am uitat la mine 🙂

  18. AVP Says:

    Ok, mey, asta nu-nseamna ca Papa Ratzi l-a cetit si citat pe AVP 2008 – cum o fi crezut simplutzu Raducu ca gandesc io, in Megalomania mea, pai cum drea… 🙂 -, ci doar ca les grands esprits se rencontrent… oops

  19. monica Says:

    💡 😀
    Partea adoua a art refer la Hawking a aparut mai demult.
    L-am citit la vremea respectiva.

  20. AVP Says:

    Da… Rog a se vedea si aici…:

    https://viorelpadina.wordpress.com/2010/05/02/hawking-extraterestrii-sageata-timpului-si-planeta-ou/

    Sau chiar la topicul ista te referi… ? 🙄

  21. monica Says:

    Uite ce am scris io la acea data:
    „Stau si ma minunez la citirea articolului, cum acest om ales si lasat de Dumnezeu sa-si indeplineasca menirea ,aici,pe pamant este inca in stare sa se mai intrebe DE CE exista Universul si DE CE este atat de mare incat nu se poate masura cu nimic.Mi-ar placea sa indeplinesc dorinta acestui mare savant de a-si explica maretia universului printr-o simpla intalnire cu un mare ingenuu,romanul Viorel Padina (AVP)care a trecut deja bariera constrangerilor axiomatice si printr-o ingeniozitate de invidiat a creat o alta teorie despre Univers,trecand printr-un adevarat purgatoriu,cel al informatiei si al creatiei.Cititi Planeta Ou toti cei ce va opriti aici .Nimic din ceea ce as incerca eu sa explic ,nu ar putea decat sa stirbeasca din frumusetea acestui poem,plin nu numai de diamante stilistice de o puritate lingvistica neintalnita ,dar si de date stiintifice acceptate sau combatute de el in cel mai original mod cu putinta.”
    „A admite că extratereştrii ne sunt mult superiori înseamnă a marşa pe vechea, depăşita concepţie că Universul e un hambar haotic plin de materie şi de întâmplări fenomenale şi-atât de gigantic faţă de firişorul de nisip numit “Calea Lactee” (care la rându-i e inimaginabil de mare faţă de firişorul de praf “Terra”), încât a presupune că Planeta-Ou, cum îi zic eu, e buricu’ Metagalaxiei înseamnă a ne întoarce la anticul geocetrism ptolomeic. Or, io n-am spus niciodată că Universul e sferic, iar Pământul ar fi centrul acestui balon homeric, aloo, ci hai să zicem că numitu’ Kosmos e ca un cilindru sau precum un cui dat dreakului, cum ar veni, iar Terra e vârful lui, hi-hi… 🙂 „
    L-ai intreba pe mister Hawking ,parafrazandu-l pe Nikita :“Ai bre, dar daca AVP are dreptate, a…? ” 🙂

  22. monica Says:

    Acest text l-am scris si in memoria prietenei mele din copilarie si care a murit de ALS ,boala de care sufera de mai bine de 40 de ani mr Hawking .Si el,marele savant se indoieste de EXISTENTA lui DUMNEZEU !
    este unicul in cazuistica ALS care face victime in max 5-7 ani in cele mai fericite cazuri.Prietena mea s-a curatat in 18 luni. Dumnezeu s-o aiba-n grija Lui.

  23. AVP Says:

    Ei bine, am cetit si io, la vremea sa, acest topic al tau de pe XX-XXI… 🙂 Sau nu acolo a aparut mai intai…? 🙄 Poti sa ne dai linkul ? Si, apropo, tu ai un cuprins… ? 🙄

  24. AVP Says:

    Iti dai seama ca intrebarea mea a fost ulterioara cu o secunda mesajului tau de mai sus ? 🙂

  25. monica Says:

    NU.
    Linckul pe care l-ai dat se referea la existenta extraterestrilor si la indemnul lui Hawking sa ne temem de eventuala existenta a lor.
    Cel de astazi a aparut la o data ulteriora aceluia,relativ recent(o luna-doua in urma)

  26. monica Says:

    Nu ,ca nu stiu sa-l fac 😳 De-abia de curand m-am prins ce-s alea statistici si alte celea.Nu m-a interesat. Am decat o arhivare ,data de platforma.

    http://acin1602.blogspot.com/2010/06/conversation-stephen-and-lucy-hawking.html

  27. stely Says:

    Mony &AVP,
    Va multumesc frumos pentru gindurile voastre bune si pentru faptul ca va rugati pentru copii mei.Este minunat sa va stiu alaturi de noi.
    Doamne Ajuta !
    p.s. miine la ora 7 :30 ..

  28. AVP Says:

    Stely, sa fie intr-un ceas bun !

    Hai ca mai vbim.

  29. AVP Says:

    Sa nu ne facem iluzii, my friends… Chiar daca Papa Ratzi in personam ar veni si-ar decreta ca AVP e ce e, si chiar daca i-ar acorda Medalia de Aur a Vaticanului in fatza parlamientului Ro, pt Titirca inima-rea al nost, pt Academia Katz, pt USR, pt Kkdemia Ro, pt Prezidentie si pt celelalte comitete si comitzii de subt poalele coanei Zoitzichii ot Plescoi sau ale Efimitzii, asta ca sa nu mai vbim de conu Leonida insusi sau de trolimea ro salvata de (b)arca lu goe angro, AVP ar fi tot un poesel de kko or un caraghioz cu ifose de hero…

    Va voi reaminti mereu cum vorbeau contimporanii despre Ben Pandera or Ben Stada… Radu mami radule or Tulie radu teaca din Bretzcu or fi auzit de tipu ista, bre…?

    Pe maine.

  30. skorpion Says:

    neata,

    stely, sintem cu tine in gind. O zi mare!
    numai bine,

    poezia lui avp ma duce cu gindul la o alta poezie a lui alecsandri…..”e un lup ce se alunga dupa prada-i-nspaimintata”
    dar tot frumoasa este poezia lui avp
    🙂

  31. sorin cucerai Says:

    Ion Vianu – „Esecul dureros al anticomunismului”

    http://www.revista22.ro/e351ecul-dureros-al-anticomunismului-9616.html

  32. Goldmund Says:

    Trestie in mijlocul lacului

    Viata e o minune.
    Natura, tot ce ne inconjoara si ne acopera cu vraja Cerului instelat din noptile senine si Astrul Zilei donator de caldura si lumina, apele limpezi din inima muntilor ce-si cauta drumul spre vaile impadurite, totul existand intr-un echilibru firav, exemplar. Minunea ce ne inconjoara devine cu adevarat minune in ochii celui care o descopera si admira. O minune trebuie mereu (re)descoperita…
    Omul reprezinta o parte din aceasta minunatie, Omul e o „trestie ganditoare” in mijlocul lacului. Vantul si furtuna, gerul si zapada unei lumi fara dragoste ar putea reprezenta pentru Om loviturile fatale, funeste. Dar ce poate exista cu speranta in afara dragostei?
    Dragostea iarta, uneste, intareste, vindeca, aduce speranta inapoi, aduce eternitatea mai aproape.
    Dragostea e sora Credintei. Putem desparti surorile, putem alege calea liberului cugetator, dar Credinta fara dragoste nu poate fi.
    Viata e o minune, iar fiecare zi pe care o avem e un dar absolut.
    Trestie ganditoare, „carpe diem”!

    PS
    Nu as fi scris un cuvant daca nu as fi citit randurile minunate scrise de AVP si prietenii sai.
    Sunteti minunati si va doresc din suflet multa sanatate si numai de bine

  33. monica Says:

    Gold,
    Bine ai revenit ! Sper ca sunteti bine, atat tu cat si familia. La fel de minunate sunt si vorbele pe care l- ai pus si tu,prietene.Ca de obicei ,o inima mare !
    Sanatate si tot ce va doriti voi in 2011!

  34. AVP Says:

    Bine ai revenit, prietene Goldmund. Din vorbele tale intelegem ca e bine, cum nici nu poate fi altfel, atunci cand exista credinta, empatie si bunavointa, inclusiv – sau mai ales – in familie.

  35. stely Says:

    Buna seara,
    Goldmund,
    Ceea ce spui aici..
    „Minunea ce ne inconjoara devine cu adevarat minune in ochii celui care o descopera si admira. O minune trebuie mereu (re)descoperita…Omul reprezinta o parte din aceasta minunatie”
    ..este cum nu se poate de frumos si de binevenit pentru momentul pe care-l traiesc. Astazi a venit pe lume un puiut de Om , „o minunatie ” de nepotel . Sunt o bunicutza fericita . 😳
    Ma bucur pentru cuvintele tale pline de speranta si de bucurie – ceea ce inseamna ca totul este bine pentru tine si cei dragi tie .
    Va doresc multa Sanatate si'”La Multi Ani !”

  36. AVP Says:

    Stely, samantza din care e plamadit nepotul tau e buna, fie numai daca mosteneste doar sesimea din tine (pe ceilalti genitori nu-i cunosc, dar imi inchipui ca sunt oameni la fel de buni), Planeta Ou are inca destule resurse pentru miliarde si miliarde de fiintisoare, asa ca nu mai lipseste decat o crestere aleasa si norocul pe care noi, pretinii tai de pe our blog, i-l uram cu toata insufletirea, pentru ca nepotelul vostru s-ajunga un om de valoare.

    Vivat, crescat, floreat !

    Stai acolo langa fiica ta, insa nu uita ca nepotelul mai are o bunica, aloo, si doi bunici, ca sa nu mai vbim de tatic or – si mai si – de Tatal Nostrum… oops.

    Asteptam sa revi pe blog in curand, dupa ce-ti vei face datoria de bunicutza 🙂

  37. monica Says:

    stely,
    sa-ti traiasca MINUNEA Lui Dumnezeu si sa fie venit in aceasta lume cu sanatate,noroc si voie buna !

  38. AVP Says:

    Si sa nu uitam: La Multi Ani pentru toti Ionii si Ioanele de pe forum ! 🙂

  39. Hantzy Says:

    stely,
    multe multe multe felicitari, atat tie ca bunicuta proaspata, cat si tinerilor parinti.
    Fie ca minuantia de nepotel sa traiasca si sa se inalte intr-o lume asa cum o visezi tu pentru el!

  40. stely Says:

    AVP&Mony,Skorpion &Hantzy,
    Multumesc din suflet pentru toate cuvintele si urarile voastre frumoase ,sincere si pline de intelepciune .Voi imi creati sentimentul ca sunt atit de importanta,desi sunt miliarde de alte bunici la fel de importante. Dar desigur ca ele nu au norocul de a avea prieteni ca voi ,pe care sa-i simta aproape ,cu gindul lor bun si cu sufletul curat. De aceea sunt si mai fericita . Si voi faceti parte din familia mea.Ma simt mindra si bogata .
    Da, si ceilalti bunici sunt la fel de fericiti si desigur ca si „samantza” lor este de „..soi”. 🙂 Cit despre parinti nici nu mai spun ,intrucit sunt ai nostri si uneori sunt chiar mai buni.
    AVP,
    Stiu ca era cit pe-aci sa pierd prietenia ta si stiu ca dezamagirea pe care ti-am produs-o te-a determinat sa zici :”Si cu asta basta”!
    Dar te-ai razgindit si vreau sa cred ca ai facut-o pentru mine si pentru ” puiutul „de om care , iata, a intrat in viata reala- azi -intr-o zi Sfinta.
    Dar, Nu in ultimul rind ,vreau sa-i multumesc (si aici ) maestrului „nostrum”-Devis Grebu- care mi-a fost aproape cu cuvinte frumoase si de incurajare,dar si cu …altele deosebite, pe care insa le voi dezvalui la momentul potrivit..Va iubesc pe toti !
    p.s. De miine voi fi pe baricade , „non stop”,cu mici pauze , dar sa vad cum fur putin timp pentru un ochi rapid pe blog.Asta de luni incolo cind speram sa venim acasa.

  41. Sorin ILIESIU Says:

    @Stely:

    Să fie într-un Ceas Bun !

    Să-i dea Dumnezeu sănătate şi fericire !

  42. Maria Says:

    Stely,
    Toate cele bune, frumoase şi fericite să-i călăuzească steaua norocoasă a nepoţelului tău! Mămica să-i fie sănătoasă şi împlinită, iar sufletu-ţi să fie copleşit de toate bucuriile lumii!

  43. stely Says:

    Maria &Sorin Iliesiu,
    Sa va auda Dzeu! Multumesc f.mult , pentru toate gindurile d-voastra si pentru urarile de bine pe care ni le transmiteti .

  44. sorin cucerai Says:

    @ Stely,

    In primavara si vara lui 2010 am compus un ciclu de poezii pentru fetitza mea. Va fac azi cadou una dintre ele, urindu-va sa va bucurati de nepotzelul dumneavoastra.

    Felicitari – si voie buna va doresc din inima!

    Klip-Klap

    Cerul de noapte îşi face de cap,
    stelele umblă în pijama
    pe lângă tine, şi cântă: klip-klap.
    Eu le-am rugat să se poarte aşa.

    Tu râzi în somn şi spui: klip-klap,
    într-o limbă pe care doar noi o vorbim.
    Stelele nopţii toate încap
    lîngă tine, cu dansuri de mim.

    Eu le-am trimis, eu le-am rugat
    să-ţi cânte-mbrăcate în pijama.
    Ele m-ascultă. Ţi-au făcut un palat
    din râsete-nnoptate. Da.

  45. dora Says:

    Salut mey…..prietenii mei dragi!

    Un tablou feeric pe malul batranului Istru unde viata nu inceteaza sa dainuie nici sub biciul napraznic al iernii. Ropotul de imagini ,metafore ,ce insotesc aceasta mica capodopera avepista mi-a dat un plus de bine si incredere ca viata e frumoasa si merita traita.

    @Stely,sa aveti parte numai de bucurii impreuna cu micutul sufletel -Dragos -copil minune ce da sens vietii. 😆
    Va spun celor pe care nu v-am intalnit in Noul An (am avut si eu bucuria sa petrec sarbatorile cu cele doua nepotele,minunile familiei noastre),LA MULTI ANI,SANATATE si BUCURII NEMASURATE!

    mony,Stely,AVP,GOLD,SORIN CUCERAI 😆 😆 😆 😆 😆

  46. dora Says:

    Scuze Maria nu te-am vazut.
    Ma bucura intotdeauna intalnirea
    cu prieteni si oameni de suflet.
    Iti doresc tot binele din lume
    impreuna cu familia ta. 😆

  47. dora Says:

    Din lipsa de talent poetic propriu va dedic o poezie ,draga mie!

    A.E. Baconsky – Miraj de iarna
    „Aicea totul seamana cu tine
    Sau poate eu asemanari iti caut;
    Flori de ninsoare mari, diamantine,
    Suavi mesteceni-melodii de flaut.
    Brazii inalti si coplesiti de nea
    Par crini enormi acoperiti de floare-
    Cu dorul meu de pretutindenea
    Te caut ca o planta suitoare.
    In sarpele de fum ce suie lin
    Faptura ta subtire se mladie,
    Vantul de nord in fulgii care vin
    Te spulbera, te-adoarme si te-nvie.
    Ceturi tarzii – flori de ninsoare, flori
    Tresar si se-nfioara omeneste,
    Si parca insasi noaptea uneori
    Cu ochii tai de-aproape ma priveste.
    O, ceas de taina – clipele dispar,
    E numai gandul meu umbland aiurea.
    Si neaua cu sclipiri de nenufar
    Trecand prin mine, bantuie padurea.
    Sunt numai eu care mi-aduc aminte…
    Din toate-ai disparut, nu te mai vezi.
    Doar inima cu dorul ei fierbinte
    Topeste-n jur imensele zapezi.” 😆

  48. Maria Says:

    Dora, bucuria e în aceeaşi măsură şi de partea mea. Îţi mulţumesc pentru gândurile tale bune şi-ţi doresc toată fericirea lumii alături de familia ta şi de toţi cei dragi! 🙂

  49. Maria Says:

    Vasile Voiculescu, ,,Alba iarnă dunăreană”

    Alba iarnă dunăreană
    Cu zăpezi până la brâu
    Culcă-n sarica bălană
    Bărăganele de grâu.

    Năpădind zbătăi şi rosturi,
    Neaua urcă reci minuni:
    Miştuiţi în adăposturi,
    Oameni şi sălbăticiuni.

    Peste sate fără vaduri
    Îşi azvârle din duium
    Uriaşele plocaduri
    Găurite rar de-un fum.

    Nimeni liniştea nu sfarmă,
    Doar ca-n somn nedesluşit
    Îşi descarcă-n gol o armă
    Chiotul înăbuşit.

    Curge viscol ca pe vrană.
    Nevăzută s-a închis
    Ţara fără de prihană
    În omăt ca într-un vis.

    Iar la guri de văi, pe laturi,
    Într-o noapte s-au durat
    Strălucite-nvoalte caturi
    Pentru Crivăţ-împărat.

    Fulger alb, întreaga zare
    Intră-n ochi, un junghi tăios,
    Albul e atât de tare,
    Că ajunge veninos.

    Şi-n cumplita lor albeţe
    Dorm adânci pustietăţi;
    Pun troienii vămi răzleţe
    Între mari singurătăţi.

    Românească iarnă veche,
    Albe lumi, fără drumeţi…
    Trece-un lup ntr-o ureche
    Pe gorgane de nămeţi.”

    1943, ianuarie 11
    Bucureşti

    Vasile Voiculescu – pentru eternitate în sufletul meu 🙂 ❤

  50. AVP Says:

    Salut @Dora, @Maria… 🙂

    Postare noua.


Lasă un răspuns

