Asociatia 21 Decembrie 1989 apeleaza la medierea Presedintelui Romaniei

Reproducem cu acordul de pricipiu al maestrului Devis Grebu unul dintre desenele daruite lui Teodor Maries, la alegerea acestuia

 

Cu ocazia implinirii a 21 de ani de la genocidul din Decembrie 1989, Asociatia de revolutionari condusa de Teodor Maries a adresat Presedintelui Romaniei urmatorul Apel:

DOMNULUI TRAIAN BĂSESCU – PREŞEDINTELE ROMÂNIEI

 

Domnule Preşedinte,

Aţi câştigat alegerile de acum un an datorită următoarele două mari merite ale dumneavoastră: 1). în 2006 aţi răspuns exemplar apelului societăţii civile de a condamna regimul comunist ca ilegitim şi criminal în baza unui raport edificator şi consistent – fapt unic în istorie până în prezent; 2). în campania electorală din 2009 aţi fost singurul candidat care a dat dovadă de demnitate şi responsabilitate prin semnarea Pactului pentru reformarea României propus de societatea civilă. Apreciem că doamna Monica Macovei v-a convins să-l semnaţi întrucât a reformulat textul pactului astfel încât asumarea şi respectarea acestuia de către dvs să fie în total acord cu legile şi Constituţia României. Nu am sperat că dl Mircea Geoană, contracandidatul dvs, îl va semna, dar ne-am fi aşteptat ca preşedintele PNL să-l semneze. Spre dezonoarea lui, dl Crin Antonescu a refuzat, trădând idealurile PNL.

Domnule Preşedinte, am avut convingerea că veţi răspunde exemplar solicitărilor pactului pe care l-aţi semnat în 2009, la fel cum aţi răspuns în 2006 apelului pentru condamnarea comunismului.

Acum, la un an de la semnarea pactului, constatăm cu perplexitate faptul că nu aţi respectat până în prezent nici una din cele cinci prevederi ale acestuia. De ce, domnule Preşedinte? Aţi uitat, aţi neglijat sau ne-aţi înşelat? Aşa cum v-am mai scris, sperăm că semnarea Pactului pentru reformarea României nu a fost de fapt o cinică farsă electorală, situaţie în care s-ar impune demisia dvs de onoare.

Dacă aţi semnat pactul cu bună-credinţă, aşa cum sperăm, vă solicităm să mediaţi în mod deschis întâlnirea dintre reprezentanţii societăţii civile care v-au propus pactul şi reprezentanţii puterii de care depinde împlinirea dezideratelor pactului.

Acum, la 21 de ani de la revoluţia anticomunistă din decembrie 1989 (când s-au înregistrat peste 8500 de victime – morţi, răniţi şi arestaţi ilegal), vă solicităm să mediaţi întâlnirea referitoare la primul punct al pactului, respectiv trimiterea în judecată a vinovaţilor pentru genocidul din decembrie 1989 şi fratricidul din iunie 1990. Subliniem că în acest moment la Înalta Curte Europeană a Drepturilor Omului de la Strasbourg se derulează un proces juridic referitor la tergiversarea soluţionării dosarelor despre acele evenimente. Din cauza celor care au acţionat pentru netrimiterea în judecată a vinovaţilor de genocid şi fratricid, România riscă o condamnare extrem de ruşinoasă pentru o tergiversare inadmisibilă a judecării criminalilor, respectiv timp de 21 de ani – record în istoria proceselor judecate de CEDO.

Menţionăm că acum câteva zile, Înalta Curte Europeană a solicitat Guvernului României să transmită până la data de 14 ianuarie 2011 observaţiile sale faţă de dosarul revoluţiei ce urmează a fi judecat cu prioritate la Strasbourg.

Domnule Preşedinte, am dori ca la această întâlnire să-i avem ca parteneri de dialog pe următorii actuali sau foşti responsabili ai autorităţilor competente :

Dl Cătălin Predoiu – ministrul Justiţiei, d-na Livia Doina Stanciu – preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, d-na Florica Bejinaru – preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, dl George Costin – secretar de stat al SSPR, dl Teodor Baconsky – ministru de externe, dl Emil Boc – prim-ministru, d-na Laura C. Kovesi – procuror general, dl Vladimir Tismăneanu – preşedintele C.S. al Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului (IICCMER), dl Ioan Stanomir – preşedintele executiv al IICCMER, dl Valeriu Stoica – fost ministru al Justiţiei, vicepreşedinte PD-L, d-na Monica Macovei, europarlamentar, fost ministru al Justiţiei, iniţiatoarea proiectului de lege pentru imprescripitibilitatea omorului, proiect iniţiat împreună cu IICCMER şi Asociaţia 21 Decembrie 1989.

 

Domnule Preşedinte, singura şansă a României şi a cetăţenilor ei, şi totodată singura dvs şansă este să respectaţi pactul pe care vi l-aţi asumat – pe care-l anexăm în continuare. Este nu numai datoria dvs de onoare, ci, mai ales, o urgenţă naţională.

 

11 decembrie 2010

 

Sorin Ilieşiu – iniţiatorul pactului, autorul apelurilor pentru condamnarea naţională şi internaţională a comunismului http://www.gds.ong.ro/apel.htm http://www.revista22.ro/apel-pentru-condamnarea-internationala-a-criminalitatii-si-nelegitimit-3326.html

Asociaţia 21 Decembrie 1989, Teodor Mărieş – Preşedinte

Asociaţia Foştilor Deţinuţi Politici din România, Octav Bjoza – Preşedinte

Societatea Timişoara, Florian Mihalcea – Preşedinte

Seniorii Ligii Studenţilor din Universitatea Bucureşti 1990

Consiliul Mondial Român, Ştefana Bianu – Vicepreşedinte

Memorialul Revoluţiei 16-22 Decembrie 1989 Timişoara, dr.Traian Orban – Preşedinte

Fundaţia Culturală Memoria – filiala Argeş, prof.univ.Ilie Popa – Preşedinte

Fundaţia ICAR, Dr. Camelia Doru – Preşedinte

Asociaţia 22 Decembrie 1989 Baia-Mare – Adiel Florian, Preşedinte
Comitetul de Acţiune pentru Democratizarea Armatei – ofiţerii C.A.D.A.-1990

Fundatia Naţională pentru Românii de Pretutindeni, Daniela Soros – Vicepreşedinte

Asociaţia Românilor din Australia, Mihai Maghiaru – Preşedinte

Organizaţia luptătorilor pentru apărarea drepturilor omului, I.Leşu – Preşedinte

Sindicatul Naţional al Ţăranilor şi al Proprietarilor Români, Dan Drăghici – Preşedinte

Asociaţia Europeană a Cadrelor Didactice – Secţiunea Naţională România, prof.univ.dr. Florin-Cristian Gheorghe – Preşedinte

Asociaţia Scriitorilor Români şi Germani din Bavaria, Radu Bărbulescu – Preşedinte

Association Culturelle et Amicale Roumaine, Gabriel Penciu – Preşedinte

L’Alliance Belgo-Roumaine, Bruxelles, Ecaterina Evanghelescu – Preşedinte

Consiliul Român American, Neculai Popa – Preşedinte

Asociaţia Copiilor Revoluţiei, Cătălin Giurcanu – Preşedinte

Asociaţia Adevăr şi Dreptate, Nicolae Bănuţoiu – Preşedinte

Asociaţia Apolitică “Societatea Târgovişte”, Ilie Petre Ştirbescu – Preşedinte

Fundaţia Redarea Istoriei, jurist Păun Gabriel Virgil – Preşedinte

Fundaţia Ioan Bărbuş, Anca Maria Cernea – Preşedinte

Federaţia naţională Omenia a Pensionarilor (peste 1.000.000 de membri), dr.ing.Gheorghe Chioaru – Preşedinte

Grupul văduvelor de eroi martiri

Federaţia sindicală “Solidaritatea – Virgil Săhleanu” a siderurgiştilor din România

Fundaţia Naţională a Revoluţiei din Decembrie 1989 – Timişoara, Pompiliu Alămorean – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea al siderurgiştilor Galaţi, Ilinca Diaconu – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea Hunedoara

Sindicatul Solidaritatea ALRO, Ioan Ion – Preşedinte

 

PACTUL PENTRU REFORMAREA ROMÂNIEI

între societatea civilă şi Dl Traian Băsescu – candidat la Preşedinţia României

 

Semnând acest pact, Dl Traian Băsescu, candidat la Preşedinţia României, se angajează că dacă va câştiga alegerile prezidenţiale va acţiona pentru reformarea morală a României, reconciliere naţională şi decomunizare, conform dezideratelor exprimate în următoarele documente ale societăţii civile: Proclamaţia de la Timişoara din 1990, Proclamaţia pentru România din 2005, Apelul pentru România din 2005 lansat de GDS, Proclamaţia pentru decomunizarera României din 2008.

 

Având în vedere îndatoririle şi prerogativele constituţionale, viitorul Preşedinte al României va acţiona astfel:

 

1. Va solicita autorităţilor judiciare să respecte Articolul 21 alineatul 3 din Constituţie, care garantează dreptul la „un proces echitabil şi la soluţionarea cauzelor într-un termen rezonabil” în soluţionarea şi finalizarea cauzelor privind crimele şi actele de violenţă din decembrie 1989 şi iunie 1990.

 

2. Va solicita Parlamentului şi Guvernului să acţioneze pentru reformarea morală prin adoptarea legilor şi măsurilor pentru decomunizarea României, prezentate în anexă, recomandate de Raportul Final al Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România.

 

3. Va acţiona pentru condamnarea naţională şi internaţională a Pactului Stalin-Hitler (Molotov-Ribbentrop) şi a consecinţelor lui, ca ilegitime şi criminale.

 

4. Va solicita autorităţilor judiciare să intensifice lupta împotriva corupţiei, să cerceteze modul în care s-a reconsolidat oligarhia securisto-comunistă în România şi să verifice corectitudinea privatizărilor făcute de această oligarhie care a acaparat fraudulos puterea economică în România.

 

5. Va solicita SRI şi SIE să reexamineze cele cca 97.000 dosare din arhivele fostei Securităţi considerate de „siguranţă naţională” şi să predea către CNSAS pe cele care nu se încadrează în această categorie. De asemenea, va solicita CNSAS să verifice într-un ritm susţinut colaborarea cu fosta Securitate a persoanelor aflate în funcţii publice.

 

Anexăm legile şi măsurile pentru decomunizarea României.

 

28 octombrie 2009

 

Din partea societăţii civile:

 

Sorin Ilieşiu – iniţiator, vicepreşedintele Alianţei Civice, autorul apelurilor pentru condamnarea naţională şi internaţională a comunismului http://www.gds.ong.ro/apel.htm

http://www.libertates.com/en/articles/40-appeal-for-the-condemnation-of-the-criminality-and-illegittimacy-of-communism.html

Asociaţia 21 Decembrie 1989, Teodor Mărieş – Preşedinte

Societatea Timişoara, Florian Mihalcea – Preşedinte

Memorialul Revoluţiei 16-22 Decembrie 1989 Timişoara, dr.Traian Orban - Preşedinte

Fundaţia Memoria, prof.univ.dr Ilie Popa – Preşedinte

Fundaţia Corneliu Coposu, Rodica Coposu şi Flavia Bălescu

Seniorii Ligii Studenţilor din Universitatea Bucureşti 1990, Antonie Popescu, Romeo Moşoiu, Marius P. Clonda, Dinu Gându

Fundaţia ICAR, Dr. Camelia Doru – Preşedinte

Consiliul Mondial Român, Ştefana Bianu - Vicepreşedinte

Fundatia Naţională pentru Românii de Pretutindeni, Daniela Soros - Vicepreşedinte

Asociaţia Românilor din Australia, Mihai MaghiaruPreşedinte

Organizaţia luptătorilor pentru apărarea drepturilor omului, I.Leşu - Preşedinte

Sindicatul Naţional al Ţăranilor şi al Proprietarilor Români, Dan Drăghici – Preşedinte

Asociaţia Europeană a Cadrelor Didactice – Secţiunea Naţională România, prof.univ.dr. Florin-Cristian Gheorghe – Preşedinte

Asociaţia Scriitorilor Români şi Germani din Bavaria, Radu Bărbulescu – Preşedinte

Association Culturelle et Amicale Roumaine, Gabriel Penciu – Preşedinte

L'Alliance Belgo-Roumaine, Bruxelles, Ecaterina EvanghelescuPreşedinte

Consiliul Român American, Neculai Popa - Preşedinte

Asociaţia Copiilor Revoluţiei, Cătălin Giurcanu – Preşedinte

Asociaţia Adevăr şi Dreptate, Nicolae Bănuţoiu – Preşedinte

Asociaţia Apolitică “Societatea Târgovişte”, Ilie Petre Ştirbescu – Preşedinte

Fundaţia Redarea Istoriei, jurist Păun Gabriel Virgil – Preşedinte

Fundaţia Ioan Bărbuş, Anca Maria Cernea - Preşedinte

Federaţia naţională Omenia a Pensionarilor (peste 1.000.000 de membri), dr.ing.Gheorghe Chioaru – Preşedinte

Grupul văduvelor de eroi martiri

Federaţia sindicală “Solidaritatea – Virgil Săhleanu” a siderurgiştilor din România

Fundaţia Naţională a Revoluţiei din Decembrie 1989 – Timişoara, Pompiliu Alămorean – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea al siderurgiştilor Galaţi, Ilinca Diaconu – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea Hunedoara

 

A N E X Ă

 

PROCLAMAŢIA

 

PENTRU DECOMUNIZAREA ROMÂNIEI1

 

Bucureşti, 23 August 2008 – la 69 de ani de la semnarea Pactului Stalin-Hitler de la Moscova

 

Reformarea României postcomuniste şi reconcilierea naţională

sunt posibile numai prin decomunizare.

 

1.0. Având în vedere că:

1.1. La 23 august 1939, la Moscova, a fost semnat Pactul dintre Hitler şi Stalin (cunoscut ca Pactul Ribentropp-Molotov) care prevedea într-un protocol secret interesele sovietice de a anexa ţările baltice, estul Poloniei şi estul României (Basarabia).

1.2. În iunie 1940, prin ultimatumul Guvernului sovietic care a ameninţat cu invazia armată imediată, România a fost forţată să cedeze Uniunii Sovietice nu numai Basarabia, dar şi nordul Bucovinei şi ţinutul Herţei, ultimele două neaparţinând niciodată Rusiei.

1.3. Teritoriul românesc ocupat de Uniunea Sovietică are o suprafaţă de 44.000 km2, fiind locuit în momentul cedării de 3.200.000 de oameni, majoritatea etnici români; după cedare, aceştia au fost supuşi deznaţionalizării forţate, persecuţiilor etnice, deportării (inclusiv în lagăre de muncă în Siberia), asasinatelor în masă, precum şi altor forme de exterminare; teritoriile româneşti au fost masiv colonizate cu populaţii alogene.

1.4. Insula Şerpilor, insulă românească din Marea Neagră, a fost ocupată ilegal de Uniunea Sovietică în anul 1948.

 

1.6. Preşedintele şi Parlamentul României au datoria morală şi dreptul legitim să condamne Pactul Stalin-Hitler şi consecinţele lui ca ilegitime şi criminale.

 

1.7. Preşedintele şi Parlamentul României vor acţiona pentru:

1.7.1. condamnarea, de către forurile competente internaţionale, a Pactului Stalin-Hitler şi a consecinţelor lui ca ilegitime şi criminale.

1.7.2. reintegrarea în România, în cadrul Uniunii Europene şi cu acordul forurilor competente internaţionale, a teritoriului românesc ocupat prin forţa armată de Uniunea Sovietică (Basarabia, Nordul Bucovinei, ţinutul Herţei şi Insula Şerpilor); această reintegrare trebuie făcută în acelaşi spirit cu reunificarea Germaniei din 1990.

1.7.3. despăgubirea morală şi materială a României faţă de crimele, fărădelegile şi abuzurile comise de Uniunea Sovietică împotriva României şi a cetăţenilor ei, nivelul şi modalităţile de despăgubire urmând a fi stabilite de o comisie recunoscută de foruri competente internaţionale.

 

1.8. Parlamentul, susţinut de Preşedintele României, va adopta punctul 9 al Declaraţiei de la Praga din 3 iunie 2008 privind conştiinţa morală europeană şi comunismul, prin care se cere „stabilirea datei de 23 August, data semnării pac­tu­lui dintre Hitler si Stalin – cunoscut ca Pactul Ribben­trop-Molotov, ca zi comemorativă a victimelor regi­murilor­ nazist şi comunist”.

 

2.0. Parlamentul României, în consens cu Preşedintele României, având susţinerea UE şi NATO – interesate de o Românie decomunizată, va adopta o declaraţie explicită de asumare a următoarelor documente:

2.1. Discursul din 18 Decembrie 2006 al Preşedintelui României în faţa Camerelor reunite ale Parlamentului, discurs devenit act oficial al statului român pentru condamnarea regimului comunist din România ca ilegitim şi criminal în baza Raportului final al Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România (CPADCR).

2.2. Declaraţia de la Praga din 3 iunie 2008 privind conştiinţa morală europeană şi comunismul.

 

3.0. Parlamentul şi Guvernul, în consens cu Preşedintele României, având susţinerea UE şi NATO – interesate de o Românie decomunizată, au datoria să adopte cât mai curând posibil legile şi măsurile pentru decomunizare, din următoarele considerente:

3.1. Poporul român a respins totalmente comunismul înainte ca acesta să-i fie impus prin forţa armată de către Uniunea Sovietică. Dintre toate ţările europene, România interbelică a fost ţara cu cei mai puţini comunişti raportat la numărul populaţiei. La 23 august 1944, PCR avea numai 80 de membri în Bucureşti şi mai puţin de 1000 în întreaga ţară. Menţionăm că în 1938 România avea 316 710 km² şi 19.933.802 locuitori. Înainte de sovietizare, comuniştii reprezentau sub 0,005% din populaţia României.

3.2. Comunismul a fost impus împotriva voinţei poporului român exprimată la alegerile din noiembrie 1946 câştigate în realitate cu o majoritate covârşitoare de opoziţia anticomunistă care a obţinut între 70% şi 90% din voturi, comuniştii inversând rezultatul oficial.

3.3. Poporul român a îndurat cel mai cumplit regim comunist din Europa, recunoscut ca atare de întreaga comunitate internaţională.

3.4. Dintre statele europene, România a avut cel mai mare număr de deţinuţi politici raportat la numărul populaţiei (între 500.000 şi 2.000.000) şi cea mai înfricoşătoare poliţie politică – Securitatea.

3.5. Dintre toate fostele ţări comuniste din Europa, doar în România s-au înregistat victime la căderea comunismului. Nu au fost doar câteva victime, ci a fost un uriaş masacru – peste 1200 de morţi şi peste 4800 de răniţi. România este singura ţară europeană unde s-au înregistrat crime neocomuniste, precum genocidul din 22-28 decembrie 1989 şi fratricidul din 13-15 iunie 1990.

3.6. Conform Raportului final al CPADCR, “comunismul a căzut doar oficial la 22 decembrie 1989. Neoficial, structuri, dar mai ales metode şi mentalităţi comuniste au continuat să existe sub diferite forme, unele extrem de grave (…) : a) reprimarea manifestaţiilor anticomuniste din perioada decembrie 1989 – aprilie 1990; b) diversiunea etnică de la Târgu-Mureş din martie 1990; c) reprimarea manifestaţiei anticomuniste din Piaţa Universităţii din Bucureşti (…); d) „mineriadele” din 1991 şi 1999. Toate acestea au fost diversiuni şi manifestări tipic comuniste”. Majoritatea vinovaţilor nu au fost judecaţi până în prezent. Dimpotrivă, ei au devenit personalităţi publice şi politice, infestând de aproape 20 de ani societatea românească.

3.7. Reforma morală nu a fost posibilă din cauza nejudecării masacrului din timpul revoluţiei anticomuniste precum şi a fratricidului din iunie 1990 împotriva manifestanţilor anticomunişti, a societăţii civile, a partidelor istorice şi a presei independente. Marea corupţie a apărut şi s-a menţinut inclusiv datorită nejudecării acestor crime.

3.8. O parte din clasa politică s-a făcut vinovată de complicitate morală cu autorii masacrului din decembrie 1989 şi a fratricidului din iunie 1990, comise pentru a reprima şi a deturna caracterul anticomunist al revoluţiei începute în decembrie 1989. Acum, când România este membră a NATO şi UE, această revoluţie trebuie terminată şi se cuvine să devină “de catifea”.

3.9. În 18 Decembrie 2006, regimul comunist din România a fost condamnat ca ilegitim şi criminal de către şeful statului în faţa Camerelor reunite ale Parlamentului, prin discursul devenit act oficial al statului român, în baza Raportului final al CPADCR, document edificator şi incontestabil, sintetic şi analitic (care însumează 660 de pagini) elaborat de peste 40 de autori, majoritatea experţi în domeniile abordate. Actul condamnării comunismului este începutul renaşterii morale a României şi al reconcilierii naţionale, cel mai important act din istoria postcomunistă a ţării noastre alături de aderarea la NATO şi integrarea în UE, un exemplu pentru condamnarea internaţională a regimurilor comuniste.

 

4.0. Legile şi măsurile pentru decomunizarea României2:

 

4.1. Cercetarea prin Justiţie a crimelor istoriei recente a României. Finalizarea urgentă a cercetărilor justiţiei referitoare la genocidul din decembrie 1989 şi fratricidul din iunie 1990 comis împotriva manifestanţilor anticomunişti, a societăţii civile, a partidelor istorice şi a presei independente. Cercetarea prin justiţie a următoarelor evenimente: reprimarea revoltei muncitoreşti din Valea Jiului, 1977, reprimarea revoltei anticomuniste din Braşov, 1987; diversiunea etnică din Târgu-Mureş, 1990; mineradele din 1990, 1991, 1999. Desecretizarea imediată a arhivelor lămuritoare faţă de aceste evenimente.

 

4.2. Recunoaşterea caracterului anticomunist al revoluţiei începute în decembrie 1989; recunoaşterea Proclamaţiei de la Timişoara (martie 1990) şi a manifestaţiei din Piaţa Universităţii din Bucureşti (aprilie-iunie 1990) ca momente reprezentative ale revoluţiei.

 

4.3. Legea lustraţiei anticomuniste.

 

4.4. Legea declarării crimelor şi abuzurilor regimului comunist ca fiind crime împotriva umanităţii şi imprescriptibile juridic.

 

4.5. Legea interzicerii şi pedepsirii actelor de apologie a comunismului, precum şi a actelor de negare a crimelor şi fărădelegilor regimului comunist (extremismul de stânga trebuie respins cu aceeaşi hotărâre precum cel de dreapta). Interzicerea comercializării, difuzării, publicării şi afişării simbolurilor grafice comuniste şi a materialelor de propagandă comuniste cu excepţia contextului cultural/educativ antitotalitar. Eliminarea numelor de foşti comunişti pentru denumiri publice: străzi, localitaţi, instituţii etc..

 

4.6. Legea anulării sentinţelor de condamnare politică emise de justiţia comunistă după principiile luptei de clasă între anii 1945–1989; anularea condamnărilor la moarte a celor care au au dat pe faţă criminalitatea comunismului; abrogarea prevederilor decretului lui N.Ceauşescu din 1988 referitor la crimele politice.

 

4.7. Reînhumarea victimelor comunismului îngropate în gropi comune.

 

4.8. Legea recunoştinţei faţă de luptătorii anticomunişti, faţă de foştii deţinuţi politici; majorarea semnificativă a pensiilor acestora şi acordarea de gratuităţi.

 

4.9. Legea reducerii la minimum a pensiilor responsabililor pentru crimele comuniste: foşti activişti comunişti din nomenclatura PCR, foşti conducători şi torţionari ai Securităţii, foşti conducători ai Miliţiei, ai Ministerului de Interne şi ai „Justiţiei” comuniste.

 

4.10. Legea desecretizării şi deschiderii arhivelor comuniste şi postcomuniste; garantarea accesului liber şi neîngrădit la aceste arhive; transferul urgent al acestora la CNSAS sau la Arhivele Naţionale; publicarea pe internet a arhivelor; trecerea Arhivelor Naţionale în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.

 

4.11. Legea împotriva distrugerii, manipulării, falsificării, ascunderii sau sustragerii de documente din arhivele comuniste şi postcomuniste; urmărirea penală a făptuitorilor.

 

4.12. Legea restituirii arhivelor confiscate abuziv (arhivele cultelor religioase, arhivele sioniste ş.a.).

 

4.13. Legea reparaţiilor faţă de foşti cetăţeni români exilaţi, autoexilaţi sau „vânduţi” în perioada comunistă.

 

4.14. Legea prezentării adevărului referitor la perioada precomunistă, comunistă şi neocomunistă în manualele şcolare de istorie naţională şi universală. Studierea în şcoli a istoriei comunismului şi a Holocaustului să fie obligatorie, nu opţională.

 

4.15. Legea pentru instituirea Zilei Memoriei Victimelor Comunismului, pentru înfiinţarea în Bucureşti a Muzeului Dictaturii Comuniste, pentru construirea în centrul capitalei a Monumentului Victimelor Comunismului.

 

4.16. Legea cercetării prin Justiţie a reconsolidării oligarhiei securisto-comuniste în România postcomunistă. Confiscarea de către stat a averilor dobândite prin fraudă.

 

4.17. Legea cercetării prin Justiţie a privatizărilor făcute de oligarhia securisto-comunistă care a acaparat puterea economică în România. Confiscarea de către stat a fostelor bunuri ale statului privatizate fraudulos şi reprivatizarea acestora în beneficiul exclusiv al poporului român.

 

5.0. Solicităm Preşedintelui României să ceară poporului să-şi exprime voinţa cu privire la adoptarea dezideratelor şi legilor decomunizării României, precum şi a condamnării Pactului Stalin-Hitler şi a consecinţelor lui ca ilegitime şi criminale, printr-un referendum organizat cât mai curând posibil.

 

5.1. Solicităm Preşedintelui României, Parlamentului, Guvernului, organizaţiilor nonguvernamentale, sindicatelor, tuturor cetăţenilor, mass-mediei, să se solidarizeze în jurul idealurilor Proclamaţiei pentru decomunizarea României.

 

5.2. Facem apel la Uniunea Europeană, Consiliul Europei, Organizaţia Tratatului Atlanticului de Nord, Curtea Europeană a Drepturilor Omului, Organizaţia Naţiunilor Unite, Curtea Internaţională de Justiţie a Naţiunilor Unite, să acţioneze pentru decomunizarea României.

 

Bucureşti, 23 August 2008 – la 69 de ani de la semnarea Pactului Hitler-Stalin de la Moscova

 

Sorin Ilieşiu – iniţiator, vicepreşedintele Alianţei Civice, autorul apelurilor pentru condamnarea naţională şi internaţională a comunismuluihttp://www.gds.ong.ro/apel.htm http://www.libertates.com/en/articles/40-appeal-for-the-condemnation-of-the-criminality-and-illegittimacy-of-communism.html

Vladimir Tismăneanu – preşedintele Comisiei Prezidenţiale consultative pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România

Mihai Şora – filozof

 

Asociaţia 21 Decembrie 1989, Teodor Mărieş – Preşedinte

Blocul Naţional al Revoluţionarilor 1989, George Costin – Preşedinte executiv

Societatea Timişoara, Florian Mihalcea – Preşedinte

Memorialul Revoluţiei 16-22 Decembrie 1989 Timişoara, dr.Traian Orban - Preşedinte

Fundaţia Memoria – filiala Argeş [Experimentul Piteşti], prof.univ.dr Ilie Popa – Preşedinte

Fundaţia Corneliu Coposu, Rodica Coposu şi Flavia Bălescu

Seniorii Ligii Studenţilor din Universitatea Bucureşti 1990, avocat Antonie Popescu – Senior

Fundaţia Culturală Timpul, Iaşi, Liviu Antonesei – Preşedinte

Consiliul Mondial Român, Ştefana Bianu - Vicepreşedinte

Fundatia Naţională pentru Românii de Pretutindeni, Daniela Soros - Vicepreşedinte

Asociaţia Românilor din Australia, Mihai Maghiaru – Preşedinte

Organizaţia internaţională a luptătorilor pentru apărarea drepturilor omului, Ionel Leşu – Preşedinte

Sindicatul Naţional al Ţăranilor şi al Proprietarilor Români, Dan Drăghici – Preşedinte

Asociaţia Europeană a Cadrelor Didactice – Secţiunea Naţională România, prof.univ.dr. Florin-Cristian Gheorghe – Preşedinte

Asociaţia Scriitorilor Români şi Germani din Bavaria, Radu Bărbulescu – Preşedinte

Association Culturelle et Amicale Roumaine, Gabriel Penciu – Preşedinte

L'Alliance Belgo-Roumaine, Bruxelles, Ecaterina Evanghelescu – Preşedinte

Consiliul Român American, Neculai Popa - Preşedinte

Asociaţia Copiilor Revoluţiei, Cătălin Giurcanu – Preşedinte

Asociaţia Adevăr şi Dreptate, Nicolae Bănuţoiu – Preşedinte

Asociaţia Apolitică “Societatea Târgovişte”, Ilie Petre Ştirbescu – Preşedinte

Fundaţia Redarea Istoriei, jurist Păun Gabriel Virgil – Preşedinte

Fundaţia Ioan Bărbuş, Anca Maria Cernea - Preşedinte

Federaţia naţională Omenia a Pensionarilor (peste 1.000.000 de membri), dr.ing.Gheorghe Chioaru – Preşedinte

Grupul văduvelor de eroi martiri

Federaţia sindicală “Solidaritatea – Virgil Săhleanu” a siderurgiştilor din România

Fundaţia Naţională a Revoluţiei din Decembrie 1989 – Timişoara, Pompiliu Alămorean – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea al siderurgiştilor Galaţi, Ilinca Diaconu – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea Hunedoara

 

1 “Proclamaţia pentru decomunizarea României” din 23 August 2008 a fost adoptată de cei aproape 400 de delegaţi la congresul Partidului Naţional Ţărănesc Creştin-Democrat din 24 August 2008, partid afiliat la Internaţionala Creştin Democrată în 1987 în timpul dictaturii comuniste când se afla în clandestinitate.

 

2Majoritatea măsurilor şi legilor pentru decomunizare sunt propuse inclusiv de Raportul final al Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România (decembrie 2006). Legile decomunizării sunt, de asemenea, în spiritul următoarelor documente: Proclamaţia de la Timişoara (martie 1990), Proclamaţia pentru România (aprilie 2005), Apelul pentru România (iunie 2005), Rezoluţia nr. 1481 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei (ianuarie 2006), Apelul pentru condamnarea comunismului (martie 2006), Discursul din 18 Decembrie 2006 al Preşedintelui României în faţa Camerelor reunite ale Parlamentului pentru condamnarea regimului comunist din România ca ilegitim şi criminal în baza Raportului final al Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România (decembrie 2006), Apelul către Parlamentul României şi Parlamentul European (martie 2007), Apelul pentru Adevăr (ianuarie 2008), Rapoartele Comisiei Europene privind România (2007, 2008), Declaraţia de la Praga privind conştiinţa morală europeană şi comunismul (iunie 2008).

Anunțuri

53 răspunsuri to “Asociatia 21 Decembrie 1989 apeleaza la medierea Presedintelui Romaniei”

  1. Stely Says:

    Iată avem aici un model de perseverenţa si responsabilitate ,pentru cum trebuie urmărită ducerea la bun sfirşit a unui contract de importanţa acestuia ,încheiat între două părţi :Societatea Civilă si Train Băsescu ,fost candidat ,în prezent preşedintele României.
    Desigur că această cerere de mediere ,solicitată preşedintelui ,este utilă si chiar imperativă .Eu i -aş acorda însă , preşedintelui Traian Băsescu ,o scuză pentru întîrzierea punerii in aplicare a punctelor din contract ,ea datorîndu-se crizei economice actuale în care se află şi România ,şi pe care s-a angajat alături de guvern ,s-o înlature . Să zicem deci ,că au existat prioritaţi care au necesitat amînarea rezolvarii măcar a unora din numeroasele puncte asumate prin contract.Acum însă este momentul ca, domnul Traian Băsescu sa înceapă a-şi onora contractul semnat, începînd prin a da curs solicitării Societăţii Civile- partenera contractului prezentat aici.
    Sunt destul de multe de rezolvat ,dar pe atît de necesare.. Ele derivă din complexitatea istorică în care ne-am aflat şi care ne preseaza acum ,intrucît s-a constatat că nerezolvarea acestor deziderate ne fac sa nu progresăm in obţinerea acelui rezultat final dorit de noi toţi ? -modernizarea României si reforma morală a întregii societaţi .
    p.s. Am pus acel semn al întrebării ,întrucît mi se pare curios cum au refuzat sa semneze (contractul) de cei doi contracandidaţi la preşedinţie(Crin Antonescu si Victor Ponta) . Oare de ce nu l-au semnat ? Nu au vrut decomunizarea şi modernizarea Ro ,precum si condamnarea Pactului Ribentrop-Molotov ? Sau nu au fost lăsaţi de sponsorii 😉 carora le-au promis altceva ?

  2. Loda Says:

    Stely, care e diferenta atat de mare intre a nu semna un document si a-l semna dar a nu-l pune in aplicare ? Ce valoare mai are semnatura aceea, electorala ? Ii dai tare cu critica de Antonescu si Geoana (iti atrag atentia ca Ponta NU fost contracandidat la presedintie !), in schimb una doua i-ai gasit scuze lui Basescu 🙂 Oare ar trebui sa ma mir?

  3. antikgb Says:

    @loda..ai dreptate nu ponta a fost contracanditat la presidentie .el a fost purtatorul de cuvant al lui mircea geoana, papusa gonflabila a lui sorin ovidiu vantu si mare amator de excursii in secret la moscova ..de acord cu acest apel .dar pentru consens rog semnatarii apelului de mai sus sa faca acelasi apel si la presedintii celor 2 camere ale parlamentului Ro .la urma urmei rolul legislativ apartine Parlamentului , nu?chiar daca senatul este condus tocmai de calatorul moscovit mircea geoana..prosty ar avea ocazia acum sa demonstreze ca vizitele din moscova au fost pure intamplari..s a urcat intr un avion cu destinatie gresita etc etc.iar ptr mediatizarea apelului ar fi util ca semnatarii sa se adreseze institutiilor media libere si independente din Romania.vom avea ocazia sa vedem si contributia trusturilor lui felix si vantu la iesirea din mocirla sociala si morala a statului roman.

  4. Stely Says:

    Loda,
    Vad ca nu te debarasezi de „tonul” imperativ si inchizitor pe care -l folosesti de cind te stiu.Dar nu fac din asta un motiv de a ma eschiva de la un raspuns.
    Dupa parerea mea este o diferenta destul de mare, intre disponibilitatea de a semna ,intrucit cel care-l semneaza isi asuma o responsabilitate . In momentul semnarii are mai intii un impact pozitiv pentru el ,deoarece se angajeaza (are vointa ) intr-un proiect de anvergura propus de o parte insemnata a societatii (societatea civila),dar si pentru electorat ,intrucit acesta isi pune speranta in ceva la care viseaza ca se va implini cu ajutorul lui(al presedintelui)
    In concluzie ,eu mi-am investit increderea si mi-am pus sperantele in candidatul Traian Basescu ,din momentul semnarii acestui contract . Faptul ca cei doi (Crin Antonescu si M.Geoana(da) nu au semnat ,mi -a intarit convingerea, ca ei nu sunt pliati pe dorintele unei parti insemnate din societatea romaneasca ,ci pe ale unei oligarhii , care si-a investit banii (multi ) pentru realizarea acestor dorinte .
    Tu incerci sa induci ideea ca a semnat numai „electoral” si ca nu mai are de gind sa tina cont de nimic , si in consecinta nu este nici o diferenta in „a semna ” ,dar a nu realiza si a cea de a nu-l semna .Tu si nici eu nu stim insa la momentul acesta , cum se va finaliza acest contract ,pentru ca nu a trecut decit un an .
    Dar ,ca sa nu existe riscul despre care tu vorbesti(acela de a nu realiza contractul )iata ca partenerii de contract , odata cu ei si eu ,tinem sa-i reamntim presedintelui pe care l-am votat , intr-un mod destul de vizibil si laborios , ca este timpul sa-si onoreze semnatura .
    Eu ,si numai eu, i-am gasit o scuza lui Traian Basescu pentru tergiversare si nerealizarea nici a unui punct din contract . Dar te intreb si eu pe tine :tu ce scuze gasesti celor doi ,ca nici macar nu au semnat acest contract ? Deasemenea ,ce scuze le gasesti ca nu merg la consultarile de la Cotroceni cu partidele politice , initiate de presedintele in exercitiu ,Traian Basescu? Poti sa-mi raspunzi,sau vei tacea ca „mortu’n papusoi” ca si altadata ?

  5. Stely Says:

    p.s pentru a nu se intelege altceva, va rog sa cititi in loc de:
    „ci pe ale unei oligarhii , care si-a investit banii (multi ) pentru realizarea acestor dorinte ”
    asa :
    …care si-au investit banii (multi) in realizarea dorintelor lor „

  6. Loda Says:

    Stely :
    Eu nu le gasesc nici o scuza, au fost prosti, puteau semna si ei ca primaru, pardon, Basescu 🙂 si sa nu faca nimc, doar sa dea ,,bine” la electorartul ,,telectual”.
    Zici ca a trecut doar un an si e prematur sa ne pronuntam,ok, dar de la condamnarea comnuismului cati au trecut? Plus un Apel al acelorasi semnatari ca ai Apelului de azi ? Cate masuri concrete a luat sefu din cele recomandate la sfarsitul Raportului comisiei Tismaneanu ? Eu nu stiu de vreuna, daca tu stii, pune-o urgent aici ,te rog (ca sa nu mai zici ca folosesc tonul imperativ, desi cred ca nu avem aceeasi conceptie asupra termenului ,,imperativ” 😉 )

  7. skorpion Says:

    test

  8. Loda Says:

    P.S> Iata-te si medium, altfel nu-mi dau seama de unde ai dedus tu ca eu ,,ador” pe Ponta? pardon, nu ma cheama Stely, politicienii nu trebuie adorati, nu trebuie decat respectati, ori eu inca nu am gasit un politician demn de respectul meu . Cand l-oi gasi (cum l-ai gasit tu pe basescu0 am sa te anunt …

  9. skorpion Says:

    stely,
    probabil ca adoratoarea lui ponta & psd ar fi dorit ca basescu sa indeplineasca rolul justitiei….

  10. Loda Says:

    skorpi :
    Nu fii pervers cu ,,adoratorea” ,ok, ca si eu pot fi !!! In rest, NU EU am semnat Pacte, cand a semnat nu a stiut ca nu poate ,,sa indeplinesca rolul justitiei ”? Daca nu stia, e prost, daca stia e ipocrit, alege ce-ti place 🙂

  11. Loda Says:

    Daca vrei ,,concretetuzri” cu ,,adoratori” atunci intoarce-te la citatul din TRU pe care l-ai pus ieri aici ,presupun ca daca l-ai pus a fost fiindca ti-a ,,cazut bine’ e pe linia ta gandire si mai vorbesti de ,,adoratori” ,ioiii Doamne, fariseism in Postul Craciunului 🙂

  12. Riddick Says:

    Preşedintele nu-i poate „convoca” pe cei numiţi de Asociaţie decât dupa nişte discuţii prealabile cu toate părţile implicate.

  13. agaX Says:

    stely,
    de ce ti-ai acoperit in avatar gura cu cuvintul „clonat”?

    am vazut chestiile alea urite pe voxpublica. cu toate acestea, mi se pare jenant sa iti scrii clonat peste gura avatarului. evident, scriu asta referindu-ma in primul rind la definitia cuvintului clonat.

    asta, daca nu cumva ai fost selectata (sau avatarul, sau poate numai gura) din clon pentru a forma o nouă generație … daca da, cred ca criteriile de selectare ar fi o desfatare …. tot daca da, ma intreb din clonul cui.

    dar daca nu, nu.

  14. Stely Says:

    Riddick ,
    Nu inteleg la ce te referi aici:
    „Preşedintele nu-i poate “convoca” pe cei numiţi de Asociaţie ,decât nişte discuţii prealabile cu toate părţile implicate”
    Ce inseamna „discutii prealabile „?Te referi la stabilirea unei date ,care sa fie de comun acord si care sa dea posibilitatea „partilor implicate” ,sa-si pregateasca diferite documente , dosare ,proiecte legislative etc ? Daca-i asa mi se pare normal ..
    Cred ca si initiatorii au luat in calcul ca cei convocati au nevoie de un timp de pregatire . Numai ca, cel care trebuie sa dea curs cererii de mediere, este presedintele .
    @Loda , „imperativ” inseamna in contextul precizat de mine , modul cum mi te adresezi : poruncitor .
    Plus de asta, faptul ca ma folosesti cu malitiozitate intr-o disputa personala cu altcineva, ma face sa nu-ti mai raspund la nici o interpelare . Sa te las sa „latri ca si cîinele la luna „. 👿
    @agaX , ce te framinta ? Vrei sa scrii un manual despre clonarea avatarurilor sau pur si simplu te intereseaza „clona Stely”? Daca da, tin sa-ti spun ca ti-au luat-o altii inainte ,care i-au dedicat clonei si nickului Stely doua texte destul de interesante , amuzante ,dar si deranjante .De,poti sa te pui cu scriitorii ? Recunosc insa ca sunt destul de reusite . Daca imi ceri ,iti voi da linckul unde ai sa le gasesti ..S-ar putea sa gasesti raspunsul dorit . Este si o poza misto ,din filmul „Clona „..
    p.s Asta este un raspuns impaciuitor .. daca nu _nu .. La fabulatii si chestiuni care te obsedeaza nu dau nici un raspuns..

  15. Riddick Says:

    Stely, trebuie vazut daca ăia vor să vină, că doar nu poate anunţa convocarea şi apoi să se trezească acolo că nu vin toţi…

  16. Sorin ILIESIU Says:

    Eu şi Asociaţia 21 Decembrie 1989 îi mulţumim d-lui Padina pentru publicarea acestui topic.

  17. Loda Says:

    Stely>
    ,,Sa te las sa “latri ca si cîinele la luna “. Uau, ce urat vorbesti doamna ! Nu ma asteptam, as putea sa-ti raspung zdrobitor, dar nu o fac.Nu te folosesc in nici o disputa personala,ce zici tu e o manevra ieftina sa nu recunosti ca nu poti sa-mi dai o masura macar,pentru ca nu s-a luat .

  18. Hantzy Says:

    S.I.: Domnule Preşedinte, am dori ca la această întâlnire să-i avem ca parteneri de dialog pe următorii actuali sau foşti responsabili ai autorităţilor competente :

    Dl Cătălin Predoiu – ministrul Justiţiei, d-na Livia Doina Stanciu – preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, d-na Florica Bejinaru – preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, dl George Costin – secretar de stat al SSPR, dl Teodor Baconsky – ministru de externe, dl Emil Boc – prim-ministru, d-na Laura C. Kovesi – procuror general, dl Vladimir Tismăneanu – preşedintele C.S. al Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului (IICCMER), dl Ioan Stanomir – preşedintele executiv al IICCMER, dl Valeriu Stoica – fost ministru al Justiţiei, vicepreşedinte PD-L, d-na Monica Macovei, europarlamentar, fost ministru al Justiţiei, iniţiatoarea proiectului de lege pentru imprescripitibilitatea omorului, proiect iniţiat împreună cu IICCMER şi Asociaţia 21 Decembrie 1989.

    Domnule Iliesiu, ar fi interesant de stiut pe ce criterii ati propus aceasta lista. Daca multi dintre cei listati sunt indreptatiti oarecum sa participe, sunt si cateva nume care mi se par total in afara discutiilor.
    Astfel, de ce premierul si nu presedintii celor doua camere ale Parlamentului, adica institutia careia trebuie sa-i solicite Presedintele adoptarea acelor legi pentru decomunizare?
    De ce Valeriu Stoica, ca fost ministru al justitiei si actual vicepresedinte PD-L (si ce daca???!!!) si nu si Rodica Stanescu, Cristian Diaconescu sau Theoder Melescanu, in aceeasi calitate de fosti ministrii?! De ce nu ne putem lipsi de prezenta lui Baconsky, in schimb de cea a lui Botis da? De ce e neaparat sa vina la discutii d-na Koveszi si nu si M.R.Ungureanu sau Dragos Petrescu, de vreme ce toate sunt functii executive, implicate, iar nu de decizie?!
    V-as fi foarte recunoscator daca m-ati putea lamuri. Multumesc anticipat!

  19. Stely Says:

    D-le Sorin Iliesiu ,
    Nu sunt sigura ca acest Apel la mediere va fi luat in considerare ,avind in vedere ca au mai existat citeva asemanatoare si care au ramas fara raspuns . Sunt sigura insa ca el va ramine ca o marturie(un document) a unei perioade zbuciumate din istoria Ro. Prin el se va stabili peste ani ce rol a avut fiecare din cei implicati in acest proiect . Se va vorbi -desigur de bine – despre d-voastra personal , despre Asociatia 21 decembrie 1989 cit si despre toti semnatarii lui. Dar ,daca va ramane nebagat in seama de cei carora v-ati adresat , desigur ca de ei nu se va vorbi de bine. Punct

  20. Hantzy Says:

    P.S. De ce Monica Macovei si nu si Renate Weber, la fel de europarlamentar, iar in plus activist pentru apararea drepturilor omului?

  21. Stely Says:

    Hantzy,
    Eu cred ca nu este atit de greu de aflat . Dupa parerea mea , pentru Valeriu Stoica si M.Macovei ,criteriul principal a fost credibilitatea ,apoi pentru L.Kovesi – atributiile – ca procuror general in functie ,iar T.Baconsky – ca ministru de externe in guvernul actual .
    Cit despre R.Stanoiu ,T.Melescanu ,R.Webar , cred ca stii ca sunt in opozitie si dupa cum cunosti nu au fost la nici o intilnire cu presedintele.. Ei (partidele lor)nu au semnat acest pact ,din motive numai de ei stiute .. Asa cum am spus anterior, am considerat ca nu au semnat acest pact ,deoarece partenerii lor de contract au fost :SOV,Patriciu si Voiculescu ,carora trebuie sa le dea socoteala pentru ceea ce si-au propus impreuna cind au semnat contractul.

  22. Hantzy Says:

    Stely, sa le luam in ordine!
    1. credibilitatea lui Macovei si Stoica. Cu ce e Renate Weber mai putin credibila? Traseistul Stoica e mai credibil sau e vicepresedinte PD-L?!
    2. Atributiile: ca si Koveszi, si Ungureanu sau Petrescu au atributii ce ar rezulta din pactul respectiv. Deci de ce nu si ei?!
    3. Demnitari al statului roman: si Botis e ministru in guvernul actual. Si Udrea, si Ialomiteanu. De ce doar ministrul de externe?! Doar toti fac numai „ce li se cere” de la Cotroceni!
    Si, pana la urma, totusi de ce nu si Presedintii celor doua camere?!
    4. Opozitie: e deci neinteresant ca un proiect dedicat intregii Romanii, sa fie dezbatut si de opozitie. Pai atunci de ce te miri ca, astfel redactat fiind, pactul isi propune sa fie un document de partid, cu valente electorale si sa nu fi fost semnat si de alti candidati?! Chiar si tu spui ca n-au fost la nicio chemare a Presedintelui. E deci acest apel un document care se centreaza pe Presedinte sau pe ideea reformarii?! Ca presedintii partidelor lor n-au semnat pot fi varii motive. Ce spui tu sunt speculatii! Si, in orice caz, chiar asa sa fi fost, lista trebuia sa-i contina si pe altii. Cu siguranta!
    Din lista de acum a invitatilor la dezbateri cam rezulta ca Pactul pentru reformare a fost special conceput doar pentru a crea un avantaj electoral tagmei pedeliste. Si atunci la ce bun orice zbatere?! Praf in ochi!

  23. Loda Says:

    Stely :
    ,,deoarece partenerii lor de contract au fost :SOV,Patriciu si Voiculescu ,carora trebuie sa le dea socoteala pentru ceea ce si-au propus impreuna cind au semnat contractul.”
    Ia spune tu (vezi, eu sunt civilizata ,nu zic ca tine :,,latra” )unde ai vazut tu contractul acela ? Caci, daca vorbesti atat de sigura pe tine, inseamna ca ai informatii dovedite, nu bati campii si nici nu inventezi, nu-i asa?

  24. agaX Says:

    stely
    am incercat doar sa te fac sa intelegi, indirect, ca e penibil sa mentii avatarul asta. altfel, nu ai decit.

    nu era nevoie de iformatia ope care mi-ai dat-o despre nick-ul tau. se cam stie ce era de stiut despre el.

  25. Stely Says:

    Hantzy ,
    Sunt opiniile mele pe care le-am argumentat .Daca nu le accepti nu ma supar , raminindu-ti solutia de a astepta raspunsul d-lui Sorin Iliesiu .
    Si eu am voie ca si tine sa speculez pentru simplu motiv ca noi doi nu sustinem aceleasi partide si nici aceleasi persoane .Uite,nici macar nu te intreb ,care este in opinia ta cauza pentru care nici PNL nici PSD nu au mers si iata nici azi ,la consultari cu presedintele ,desi au fost invitati . Deasemenea ,care este motivul pentru care pleaca din sala parlamentului ,cind presedintele merge sa le vorbeasca pe teme de interes national.Nu te intreb ,intrucit stiu ce imi vei raspunde . In nici un caz ceea ce cred eu .Eu cred ca este vorba de iresponsabilitate . Cei doi -Ponta si Crin -se intrec in a spune cele mai mari imbecilitati .
    Daca nu ma crezi te rog sa citesti linkul dat de skorpion ,dar iti recomand sa citesti si comentariile cititorilor.
    @agaX , am avut de gind sa-l schimb ,dar am tot aminat .
    Uite ,chiar acum am sa incerc ..

  26. Stely Says:

    Vreau sa fac o rectificare privind participarea la Cotroceni a partidelor din opozitie . Aud ca Victor Ponta s-a hotarit sa mearga impreuna cu L.Dragnea si cu Senatorul Nita ? la consultari ,dupa ce anuntase ca nu .Nu se stie ce l-a determinat sa se razgindeasca . Doar sa speculam ..
    Hmm.. Cine incepe ? A, si mai e ceva : Mircea Geoana (presedintele Senatului -al doilea om in Stat ) a fost suspendat din PSD pentru 6 luni . Nu vi se pare hilar ?

  27. Loda Says:

    Stely :
    ,,Uite,nici macar nu te intreb ,care este in opinia ta cauza pentru care nici PNL nici PSD nu au mers si iata nici azi ,la consultari cu presedintele ,desi au fost invitati .”
    Vezi ca air esti neinformata ? Ponta e la Cotroceni, la discutii !:)

  28. Stely Says:

    Gata ,s-a schimbat avatarul . 🙂
    ehee ,cine s-ar fi gindit ca tocmai AgaX ,sa ma determine sa-l schimb ? Acum imi pare rau ca nu l-am schimbat definitiv..

  29. Stely Says:

    Loda,
    vezi ca a plesnit un drac .. Te incumeti sa dai un raspuns la intrebarea mea ?

  30. Loda Says:

    Stely :
    Sigur, e foarte simplu. Intrucat PSD NU RECUNOASTE LEGITIMITATEA UNPR,un partid compus exclusiv din dezertori din PSD si PNL, de cate ori a fost invityat a spus ca va accepta inivitatia daca presedintele, la randul sau, accepta o intalnire separata cu Opozitia, ca sa nu stea alaturi de ,,partidul-fantoma”. Azi, Presedintele a facut invitatie separata, la ora 17, dupa ce s-a intalnit anterior cu Puterea, parca la 15, iar PSD a acceptat.Simplu, nu ? 😉

  31. Loda Says:

    Nici PSD, nic Ponta NU au anuntat ca nu vor merge, au spus tot timpul ca vor decide luni, adica azi si, dupa cum vezi, au decis.Daca doresti iti dau linkuri cu declaratiile respective.Vezi ca, din nou ai lacune in informare? Evident,. nu ireparabile 🙂

  32. Stely Says:

    Da,uite si acum aflu ca decizia este surprinzatoare ,mai ales ca Victor Ponta facuse niste declaratii (bineinteles pe blogul lui ) cu un limbaj demn de un retard mintal ,nicidecum cel al unui presedinte de partid. Adica il trimite pe presedintele tarii „la dracu ” ,apoi se hotaraste sa mearga la el ,la „Scaraotchi”. Dar ,nu-i nimic :”Pasarea pe limba ei piere „..Va ajunge ca nici macar membri de partid sa nu mai dea doi bani pe el.Acum ,iata ,il suspenda pe Geoana pentru declaratii contra lui (asa se explica ),dar il mentine in fruntea senatului ,desi nu mai are nici un pic de credibilitate ,intrucit nu mai are sprijinul politic al partidului. O politica de-a dreptul iresponsabila ,facuta de niste nulitati politice ..

  33. Sorin ILIESIU Says:

    @Hantzy Says: 13 decembrie 2010 la 13:20
    @Hantzy Says: 13 decembrie 2010 la 13:24

    Abia acum am accesat internetul.

    I-am cerut dlui Preşedinte să medieze, deocamdată, o întâlnire referitoare DOAR la PRIMUL punct al pactului. Citez din apelul către domnia sa: „Acum, la 21 de ani de la revoluţia anticomunistă din decembrie 1989 (când s-au înregistrat peste 8500 de victime – morţi, răniţi şi arestaţi ilegal), vă solicităm să mediaţi întâlnirea referitoare la primul punct al pactului, respectiv trimiterea în judecată a vinovaţilor pentru genocidul din decembrie 1989 şi fratricidul din iunie 1990”.

    Am propus să fie prezenţi la această întâlnire, ca parteneri de dialog, cei care au legătură directă sau indirectă cu primul punct al pactului, respectiv trimiterea în judecată a vinovaţilor pentru genocidul din decembrie 1989 şi fratricidul din iunie 1990.

    La întâlnirea mediată de Preşedintele Băsescu în 8 sept 2009 pe acelaşi subiect (adevărul despre dec.89 şi iun.90) http://www.youtube.com/watch?v=IIyr6D7xh4w , din partea puterii au fost prezenţi dna L.C.Kovesi si domnii Emil Boc, Catalin Predoiu, vicepreşedintele CSM (nu mai reţin numele), iar din partea MAE a fost agentul guvernamental pt CEDO Razvan Horatiu Radu.

    Pe d-na Monica Macovei, am propus-o mai ales ca iniţiatoarea proiectului de lege pentru imprescripitibilitatea omorului, proiect iniţiat împreună cu IICCMER şi Asociaţia 21 Decembrie 1989, perecum şi ca membru de onoare al Asociaţiei 21 Decembrie 1989, ca fost ministru al Justiţiei, şi ca membru marcant al PD-L.

    Pe dl dl Valeriu Stoica l-am propus ca fost ministru al Justiţiei, ca vicepreşedinte PD-L – partid care guvernează şi care a re-nominalizat ministrul Justiţiei (adică pe dl Predoiu care a fost ministru în toate guvernele Boc), precum şi ca membru de onoare al Asociaţiei 21 Decembrie 1989 http://www.asociatia21decembrie.ro/2010/07/membrii-de-onoare-ai-asociatiei-21-decembrie-1989/

    Relaţia guvernului român cu Înalta Curte Europeană a Drepturilor Omului de la Strasbourg (unde se pare că statul român va fi condamnat pt o tergiversare de 21 de ani) se face prin Ministerul de externe. Din cauza aceasta am propus să fie prezent dl Teodor Baconsky.

    Pe dl Boc l-am propus întrucât la CEDO va fi condamnat statul român guvernat de domnia sa şi de dl Preşedinte. În plus, dl Boc e şeful ministrului Justiţiei şi al ministrului de Externe.

  34. Sorin ILIESIU Says:

    La linkul http://www.youtube.com/watch?v=IIyr6D7xh4w , de la min 02.12 pînă la min 06.15, puteţi urmări intervenţia mea care a declanşat criticile dure ale Preşedintelui României la adresa procurorului general Kovesi. Vezi http://www.youtube.com/watch?v=xFcD1YpxhLA de la min 05.20 până la min 09.59.
    După circa o lună de la aceste critici dure (în oct.2009), dl Preşedinte a numit-o pe dna Kovesi pt un nou mandat.

  35. Adrian Merfu Says:

    @Sorin ILIESIU
    Domnule Iliesiu,
    Sunt absolut de acord cu Apelul postat de AVP si il sustin in totalitate. Solutia de a va intalni cu membrii politici responsabili pentru a da explicatii cu privire la tergiversarea trimiterii în judecată a vinovaţilor pentru genocidul din decembrie 1989 şi fratricidul din iunie 1990 este absolut necesara si sper ca ceva se va „misca” in urma cestei intalniri. Avandu-i in aceeasi incapere pe cel ce a semnat pactul, respectiv TB, cat si pe cei ce trebuiau sa-l si duca la indeplinire va face lumina cat de cat asupra situatiei inacceptabile in aceasta problema.
    Am o foarte mica observatie legata de formularea ultimei fraze din Apel si sensul ei. I Apel spuneti ca: „Domnule Preşedinte, singura şansă a României şi a cetăţenilor ei, şi totodată singura dvs şansă este să respectaţi pactul pe care vi l-aţi asumat – pe care-l anexăm în continuare. Este nu numai datoria dvs de onoare, ci, mai ales, o urgenţă naţională.” Neavand specificat obiectivul sansei fraza da de inteles ca in cazul nerespectarii pactului urmeaza neantul sau distrugerea totala. Este singura şansă a României şi a cetăţenilor ei, şi totodată singura şansă a lui TB sa faca ce? Ati avut probabil intentia sa spuneti ca este singura sansa de reparatie morala, de aflarea adevarului si de a face justitie in aceasta tara. Intr-adevar, raspunsul reiese din Pactul propriuzis insa acela e un document separat. Repet, este o observatie de nuanta a ultimei fraze care nu schimba cu nimic intelesul si scopul apelului.

    Cu deosebita stima,
    Adrian Merfu

  36. Hantzy Says:

    stely,
    nu ma intrebi de ce nu vor PNL si PSD sa mearga la consultari cu presedintele. Sustii ca-mi cunosti parerea!
    Totusi, pentru a te putea tu insuti verifica, iti dau cateva hint-uri: UNPR e o solutie la fel de imorala ca PUR altadata, TB simuleaza doar consultarile, Anastase e inca presedintele camerei deputatilor.

  37. Hantzy Says:

    stely,
    Mircea Geoana e raul cel mic care poate fi in fruntea Senatului. Nu doar pentru PSD, ci pentru noi toti! Dupa circul cu furtul repetat al voturilor in Parlament, ata ne-ar mai trebui sa ajunga Blaga sau Berceanu presedintele Senatului?!

    Ca Ponta foloseste un limbaj licentios pe blogul sau e regretabil, insa de aici pana la a-l considera retardat mintal sau nulitate e cam mult! O fi invatat si el de la primul derbedeu al tarii …

  38. Hantzy Says:

    @Sorin Iliesiu,

    multumesc pentru raspuns! Nu retinuisem ca intalnirea se refera DOAR la primul punct.

  39. Stely Says:

    Buna ziua,
    Hantzy ,
    Da,intuiam raspunsul privind motivul nemergerii lor la Cotroceni ,motiv pe care vad ca l-ai preluat de la ei cu destula usurinta . Dar acum , cind s-a dus ,cum consideri ca a facut ? A facut bine sau nu ? Dupa parerea mea a facut bine ,intrucit si-a mai indreptat putin din imaginea aceea 😉 pe care vad ca n-o accepti. Dar ,daca ai citit din linkul dat de mine , cred ca-ti dai seama ca nu gresesc prea mult .
    Iata ce spune Andrei Plesu :
    „Domnul Ponta nu are proprietatea cuvintelor. Foloseste si cuvantul „dracu” intr-un fel in care nu coincide cu fisa postului, foloseste si cuvantul „legionar” ca pe o eticheta utilizata in anii ’50 in Romania. Dumnealui e tanar si cu o mentalitate senila”.
    In ceea ce -l priveste pe M.Geoana poti sa-l consideri cum vrei si sa-i acorzi cit credit vrei ,dar ce te faci ca ,iata , Victoras face altceva !? Adica, le acorda celor de la putere motive de schimbare a lui Geoana din fruntea Senatului ?
    Dupa parerea mea Ponta trebuie sa-l schimbe pe Geoana din fruntea Senatului ,intrucit masura pe care a luat-o de a-l suspenda din partid este nula ,iar pe Geoana il cam doare undeva ,atita vreme cit va ramine in continuare sef la Senat .. Si in cazul asta ,te intreb : Ce se va alege de autoritatea lui Victor Ponta , in partid cit si in fata electoratului PSD ?
    p.s. Dar ,ce-o fi cu tine de -i aperi pe pesedisti ? Eu credeam ca esti cu liberalii .. 🙄 Sau bietul CA a intrat intr-un con de umbra ? Nu prea il mai baga nimeni in seama .Parerea mea .

  40. Hantzy Says:

    stely,
    unde vezi tu ca-i apar pe pesedisti?! Daca Ponta zice „la dracu” iar Basescu zice „m..e” nu prea vad nici o diferenta intre ei. Iar daca vreun liberal vb astfel, il mustruluiesc cu aceeasi tragere de inima. Mi-e indiferent din ce partid e vreunul sau altul, cand face greseli, iar faptul ca aduc aminte ca si altii fac la fel sau mai rau, nu inseamna ca voi sa-l disculp pe vreunul. Ci doar ca atunci cand interlocutorul imi da exemple, vrand sa-l arate pe unul in lumina negativa, ii dau motive sa-i vada si pe altii in acelasi spectru. De altfel, tot prin anii 50 mai erau si alte etichete, care-si regasesc corespondenta in discursul cotrocenist de azi, dar nu asta e criteriul de diferentiere pentru unii, ci persoana care le aplica.
    Geoana mi-e indiferent si nu i-am acordat nicodata credit mai mult decat lui Basescu: doi comunistoizi. Ponta e inca tanar, chiar mai tanar decat era Base cand il vota pe Iliescu. Tu de ce nu-i acorzi credit, macar jumatate cat i-ai acordat lui Basescu?!

    PS. Mi-e indiferent si CA. Eu nu l-am considerat decat raul cel mai mic si se vede ca am avut dreptate: e si el rau, dar e asa de mic ca nu-l vede nimeni. Si a devenit neintersant pentru ca leitmotivul existentei sale politice e deocamdata in stare latenta: raul cel mare s-a produs deja mai an!

  41. agaX Says:

    stely,
    „Eu credeam ca esti cu liberalii ..”

    trebuie sa faci eforturi si sa-ti depasesti conditia asta de soldat electoral, in care ai ramas incremenita. macar de ti-ar da careva vreun ban pentru asta, ne-am minti si noi frumos, ca o faci cu interes.

  42. Stely Says:

    agaX,
    Acelasi lucru am banuit si eu despre @Hantzy si @Loda , carora vad ca le treci cu vederea ,bănuind ca si tu esti de aceesi parte cu ei ,desi vreti sa pareti impartiali.. De fapt dupa cum vezi ,Hantzy a imprumutat de la AVP sintagma”raul cel mic „, pentru Crin ,desi spune ca nu-l intereseaza ,iar lui V.Ponta ii acorda circumstanta tineratii vis-a vis de prostiile pe care le face -ba si mai mult imi cere sa-i acord acelasi credit ca si lui Traian Basescu.
    In toata discutia de ieri si azi eu nu am facut decit sa-mi exprim dezacordul fata de atitudinea lor -a lui Victor Ponta si Crin Antonescu -vis-a vis de chestiunile aflate in discutie: nesemnarea Pactului pentru Reformarea Romaniei cu Societatea Civila ,refuzul de a merge le Cotroceni si boicotarea sedintelor parlamentului(iesitul din sala).
    Daca ai urmarit toata discutia de ieri si azi , nu am facut decit sa raspund cu argumente ,atit interogatiilor Lodei cit si celor lui Hantzy ,dar si alor tale (off topic) Bineinteles ca mi-am aparat pdv ,intrucit eu nu m-am eschivat niciodata sa -mi declar apartenenta .L-am sustinut si inca il mai sustin pe Traian Basescu -pentru programul lui de reformare si modernizare a Ro ;deasemenea sustin inca guvernul ,care ,iata, ii vine in intimpinare cu legi pentru realizarea acestui program :legea educatiei ,reforma sistemului de pensii si de salarizare unica .
    Dar ,daca tu vezi altceva ,nu am nimic impotriva .Sunt perceptiile tale si nu pot sa ti le schimb ,oricit as vrea .
    Si,da , am avut si am un interes :pe termen lung si pe termen scurt . Pot sa-ti spun doar ca ,pe cel cu termen scurt l-am realizat ,iata ;pe celalalt inca nu ,dar mai este timp .Sanatosi sa fim ..
    A, nu ,nu sunt platita -asa cum spuneti ca nici voi (sau voi ,da?) Eu stii bine ca atunci cind am fost nu m-am ferit sa spun ,desi rau am facut.. Asadar , imi pare rau ca ti-am stricat placerea de a fi mintit ..frumos. 🙄

  43. agaX Says:

    hantzy si loda au raspuns aproape intotdeauna argumentat. tu incerci, si, nu zic nu, ai din cind in cind ceva succes. minor. in definitiv, cum bine si corect punctezi, ai mincat si-o piine din lozinci la vremea ta.

    eu totusi cred ca problema ta mare este ca nu reusesti sa te detasezi de conditia de militant. a milita nu este egal cu a argumenta.

    spre exemplu, chiar te-as invita sa dai un exemplu concret de afirmatie pe care tu ai argumentat-o si loda nu … cred ca ar aduce multa lumina in ceea ce priveste deficitul de exactitate in intelegerea termenului de „argument” pe la voi prin zona

  44. agaX Says:

    @stely
    cu domnul ani matei, noul sef unesco, ati avut placerea sa va cunoasteti in cele vremuri?

    sint convins ca a fost un leader excelent … cu fata umana. dealtfel, cred ca domnul cristian preda ne-ar putea da amanunte mult mai intime cu presedintele uascr al revolutiei romane, ani.

  45. Sorin ILIESIU Says:

    @Adrian Merfu Says:14 decembrie 2010 la 07:11

    Respectarea pactului înseamnă respectarea Dreptăţii şi a Adevărului – promise încă din 2004.

    …În primul rând, e vorba de şansa de a demonstra că faci ceea ce spui, şi nu în ultimul rând e vorba de şansa de a demonstra că actul condamnării comunismului nu a încremenit la nivelul condamnării din 18 Dec. 2006 – act unic în istorie, extrem de important dar foarte departe de a fi sufucient.

    Cu aceeaşi stimă, SI

  46. skorpion Says:

    stely,

    nu pot decit sa te felicit pentru cele 100 de TIR-uri pline de rabdare asternute pe oameni pe care nu-i vei misca din loc.

    poti sa vii cu un munte de argumente, pe ei nu-i vei putea clinti si mereu o sa-ti serveasca altceva.

    oricum felicitari pentru imensa ta rabdare…

    🙂

  47. Hantzy Says:

    Nu, stely:
    1. departe de a tine cu PNL sau PSD sau PD-L neconditionat, cum pare ca faci tu, eu aleg in functie de oferta prezentata cea mai buna solutie a momentului. E ca la piata: daca ieri am luat rosii de la un taran, nu insemana ca maine nu pot cumpara vinete de la aprozar.
    2. Raul cel mic nu e imprumutat de la AVP: inca inainte de a scrie pe acest blog il foloseam, mai ales pentru a desemna castigatorul turului doi, compromisul necesar pentru stabilirea acelui rau. Insa, in cazul de fata, Geoana si basescu erau raul major, iar atunci Crin nu pote fi decat mic!
    3. Boicotul votului sau chiar furtul repetat la numaratoarea voturilor fac parte si din arsenalul PD-L. Sa-i admonestezi numai pe unii, e deplasat!
    4. Eu am o alta perceptie despre ceea ce se numeste argument. Inainte de toate, el trebuie sa aibe un caracter de universalitate, astfel ca, daca Ponta e o nulitate pentru ca e slobod la gura, atunci toti asemenea lui sunt.
    5. Nu ti-am cerut sa-i acorzi lui Ponta credit. Te-am intrebat doar de ce n-o faci, macar pe jumatate cat ii acorzi lui TB. Adta pentru ca desi TB a fost mai hot, mai trisor, mai marlan si mai inculpat decat Ponta, il sustii, se pare, neconditionat. Si voiam sa inteleg de ce, caci ceea ce face el poate fi orice, numai reforma nu!

  48. Stely Says:

    AgaX,
    Din pacate am pierdut din neatentie un comentariu de raspuns ,”luminat”,asa cum iti place tie 😉 Nu-l mai refac ,intrucit nu sunt convinsa ca va iesi identic , si altfel nu-mi place . Incerc insa sa -ti raspund la intrebarea asta :
    @stely
    „cu domnul ani matei, noul sef unesco, ati avut placerea sa va cunoasteti in cele vremuri?

    sint convins ca a fost un leader excelent … cu fata umana. dealtfel, cred ca domnul cristian preda ne-ar putea da amanunte mult mai intime cu presedintele uascr al revolutiei romane, ani”.

    Nu ,nu-l cunosc pe domnul Ani Matei ,deci nu stiu ce fel de leader a fost .Daca spui ca a fost „presedintele uascr al revolutiei romane „?! ,imi faci impresia ca tu nu stii nici pina acum ceva exact despre mine :ce functie si cind a fost ea .
    @Skorpion ,
    Multumesc pentru felicitari .. Stiu ca nu am cum sa-i clintesc ,dar scopul meu a fost altul .. 🙂 Sunt bucuroasa ca l-am realizat .. Tu mi-ai adus confirmarea .
    @Hantzy ,
    Caut sa-ti raspund . Mai ai putina rabdare . oops !

  49. Stely Says:

    . Hantzy,
    Vrei sa spui ca ceea ce spui aici ..
    „departe de a tine cu PNL sau PSD sau PD-L neconditionat, cum pare ca faci tu, eu aleg in functie de oferta prezentata cea mai buna solutie a momentului”
    ..este adevarat ? Pe ce te bazezi cind spui ca eu sustin PDL-ul neconditionat ?
    -deasemenea ,te intreb, ce solutie alegi la momentul actual ?si in ce consta ea ca oferta ? ex : Alianta PNL cu PSD sau PNL cu PD-L ?
    Iar aici ..
    „Insa, in cazul de fata, Geoana si basescu erau raul major, iar atunci Crin nu pote fi decat mic!”
    Imi este clar acum .L-ai votat numai pe Crin pentru ca era” raul cel mai mic ” in viziunea ta . De acord ,numai ca eu nu cunosc nici pina acum ,pentru ca ai evitat sa spui , cu ce te-a convins CA ca este el „raul cel mai mic ” ?

    Sa inteleg ca ceea ce spui aici ..
    „Tu de ce nu-i acorzi credit, macar jumatate cat i-ai acordat lui Basescu?!”

    ..nu este o decit o intrebare retorica cu scopul de a-l incrimina inca odata pe T.Basescu (fara dovezi si argumente) si cu scopul de a-mi imputa asa -zisa „sustinerea neconditionata ” ?
    Numai ca eu nu-l l-am acuzat pe Ponta nici de hotie ,nici de inselaciune ,nici ca ar fi inculpat de ceva ,ci numai de infantilitate la virsta lui insemnind ca este un retardat mintal .
    In sprijinul acestei „acuze” am adus argumentul suspendarii lui M.Geoana si limbajul folosit pe blogul lui .
    Si ca sa demonstrez ca nu sunt singura care a ajuns la aceasta concluzie ti-am dat linkul cu interviul lui A.Plesu.
    Aici spui ca ..
    „Eu am o alta perceptie despre ceea ce se numeste argument. Inainte de toate, el trebuie sa aibe un caracter de universalitate…”
    Eu nu sunt de acord ca argumentul are „un caracter de universalitate „. Mai degraba cred ca are la baza principialitatea .
    Faptul ca cei care sunt slobozi la gura (adica Ponta ,Basescu si Crin ) dupa tine ,ar fi un argument ca sunt in aceeasi oala ? Pai ,da .. din punctul asta de vedere sunt de acord ,dar numai ca ,asa cum spui , acestea sunt perceptii pe care le ai in vedere atunci cind votezi , dar numai daca vrei .Eu spre deosebire de altii nu l-am votat pe T.Basescu in functie perceptii ,ci in functie de alte criterii mult mai consistente .
    P.S. Deocamdata inca mai cred ca Traian Basescu . L-am urmarit la conferint de presa si mi-a confirmat increderea .

  50. Hantzy Says:

    stely,
    n-are rost sa alergam in jurul cozii!
    1. Privitor la sustinerea ta „neconditionata” eu am spus „se pare”, lasand tontusi loc de o oarecare incertitudine. Ma bazam pe uimirea ta ca as tine cu PSD, desi eram cunoscut ca fiind „inrolat” penelist. O astfel de reactie ar putea-o avea doar cineva pentru care orice alte formule decat cele declarate in trecut sunt inacceptabile. Indiferent de motivatie.
    2. De ce PNL are doar doo solutii, in momentul actual: PD-L sau PSD? Poate ramane, ca in 2008, in afara oricarui joc. Marturisesc ca, daca ne referim strict la momentul actual, nu stiu ce ar fi cel mai bine pentru romani: caderea guvernului in miezul iernii sau prelunguirea peltelei zaharisite si incompetente de la Victoria pana la urmatoarea transa FMI. In functie de acest obiectiv se poate stabili strategia si aliantele.
    3. Nu era nevoie sa ma convinga Crin ca e raul cel mai mic. e de ajuns sa ma convinga ceilalti ca sunt raul cel mare. Si, crede-ma, au facut-o cu prisosinta, asa cum am sugerat deja.
    4. Nu e o intrebare retorica, ci una directa: de ce unui hot, mincinos, badaran ii acorzi credit si altuia nu? Inteleg acum ca faptul ca „tanarul senil” nu e si el hot, inculpat sau trisor precum celalalt ar fi motivul consistent.
    5. Ca Plesu are dreptul sa-si faca pareri despre unul ori altul, e adevarat. Insa conform principialitatii, care este si ea universala tontusi, iar nu individuala, daca Ponta e considerat senil, atunci putem sa-i consideram la fel si pe altii. Asta este tot ce am sustinut eu, iar declaratia lui Plesu lasa loc si de aceasta largire a cercului suspectilor patologici.

    P.S. Eu n-am urmarit declaratia sa de presa, deci nu pot sa fac afirmatii pe marginea ei. Ma voi intersa in dimineata asta, poate gasesc vreo inregistrare, dar daca iar a inceput sa-i invinovateasca pe unii ori altii, atunci e vax: mai mizeaza doar pe cei care vor cu tot dinadinsul sa-l creada!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s