De ce, domnule Preşedinte? Aţi uitat, aţi neglijat sau ne-aţi înşelat?

Domnului Traian Băsescu – Preşedintele României

Domnule Preşedinte,

Astăzi se împlineşte un an de la realegerea dvs ca Preşedinte al României. Considerăm că aţi câştigat alegerile pentru că în timpul campaniei electorale din 2009 aţi semnat Pactul pentru reformarea României propus de societatea civilă. Nu aţi ezitat să-l semnaţi întrucât am făcut public faptul că versiunea finală a pactului a fost formulată de doamna Monica Macovei, astfel încât asumarea şi respectarea pactului de către dvs să fie în total acord cu legile şi Constituţia României.

Acum, la un an de la semnarea pactului, constatăm cu perplexitate faptul că până în prezent nu aţi respectat nici una din cele cinci prevederi ale acestuia. De ce, domnule Preşedinte? Aţi uitat, aţi neglijat sau ne-aţi înşelat? Dacă semnarea Pactului pentru reformarea României ar fi fost de fapt o cinică farsă electorală, astăzi s-ar impune demisia dvs de onoare.

În cazul în care aţi semnat pactul cu bună-credinţă, vă cerem să explicaţi poporului român motivele nerespectării până în prezent a pactului şi vă solicităm imperativ să faceţi public cât mai curând posibil calendarul respectării celor cinci prevederi ale pactului pe care îl anexăm în continuare.

Singura şansă a României şi a cetăţenilor ei, şi totodată singura dvs şansă, domnule Preşedinte, este să respectaţi pactul pe care vi l-aţi asumat. Este nu numai datoria dvs de onoare, ci, mai ales, o urgenţă naţională.

6 decembrie 2010

În numele semnatarilor Pactului pentru reformarea României, din partea societăţii civile,

Sorin Ilieşiu – iniţiatorul pactului, autorul apelurilor pentru condamnarea naţională şi internaţională a comunismului http://www.gds.ong.ro/apel.htm http://www.revista22.ro/apel-pentru-condamnarea-internationala-a-criminalitatii-si-nelegitimit-3326.html

PACTUL PENTRU REFORMAREA ROMÂNIEI

între societatea civilă şi Dl Traian Băsescu – candidat la Preşedinţia României

Semnând acest pact, Dl Traian Băsescu, candidat la Preşedinţia României, se angajează că dacă va câştiga alegerile prezidenţiale va acţiona pentru reformarea morală a României, reconciliere naţională şi decomunizare, conform dezideratelor exprimate în următoarele documente ale societăţii civile: Proclamaţia de la Timişoara din 1990, Proclamaţia pentru România din 2005, Apelul pentru România din 2005 lansat de GDS, Proclamaţia pentru decomunizarera României din 2008.

Având în vedere îndatoririle şi prerogativele constituţionale, viitorul Preşedinte al României va acţiona astfel:

1. Va solicita autorităţilor judiciare să respecte Articolul 21 alineatul 3 din Constituţie, care garantează dreptul la “un proces echitabil şi la soluţionarea cauzelor într-un termen rezonabil” în soluţionarea şi finalizarea cauzelor privind crimele şi actele de violenţă din decembrie 1989 şi iunie 1990.

2. Va solicita Parlamentului şi Guvernului să acţioneze pentru reformarea morală prin adoptarea legilor şi măsurilor pentru decomunizarea României, prezentate în anexă, recomandate de Raportul Final al Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România.

3. Va acţiona pentru condamnarea naţională şi internaţională a Pactului Stalin-Hitler (Molotov-Ribbentrop) şi a consecinţelor lui, ca ilegitime şi criminale.

4. Va solicita autorităţilor judiciare să intensifice lupta împotriva corupţiei, să cerceteze modul în care s-a reconsolidat oligarhia securisto-comunistă în România şi să verifice corectitudinea privatizărilor făcute de această oligarhie care a acaparat fraudulos puterea economică în România.

5. Va solicita SRI şi SIE să reexamineze cele cca 97.000 dosare din arhivele fostei Securităţi considerate de “siguranţă naţională” şi să predea către CNSAS pe cele care nu se încadrează în această categorie. De asemenea, va solicita CNSAS să verifice într-un ritm susţinut colaborarea cu fosta Securitate a persoanelor aflate în funcţii publice.

Anexăm legile şi măsurile pentru decomunizarea României.

28 octombrie 2009

Din partea societăţii civile:

Sorin Ilieşiu – iniţiator, vicepreşedintele Alianţei Civice, autorul apelurilor pentru condamnarea naţională şi internaţională a comunismului http://www.gds.ong.ro/apel.htm

http://www.libertates.com/en/articles/40-appeal-for-the-condemnation-of-the-criminality-and-illegittimacy-of-communism.html

Asociaţia 21 Decembrie 1989, Teodor Mărieş – Preşedinte

Societatea Timişoara, Florian Mihalcea – Preşedinte

Memorialul Revoluţiei 16-22 Decembrie 1989 Timişoara, dr.Traian Orban – Preşedinte

Fundaţia Memoria, prof.univ.dr Ilie Popa – Preşedinte

Fundaţia Corneliu Coposu, Rodica Coposu şi Flavia Bălescu

Seniorii Ligii Studenţilor din Universitatea Bucureşti 1990, Antonie Popescu, Romeo Moşoiu, Marius P. Clonda, Dinu Gându

Fundaţia ICAR, Dr. Camelia Doru – Preşedinte

Consiliul Mondial Român, Ştefana Bianu – Vicepreşedinte

Fundatia Naţională pentru Românii de Pretutindeni, Daniela Soros – Vicepreşedinte

Asociaţia Românilor din Australia, Mihai Maghiaru – Preşedinte

Organizaţia luptătorilor pentru apărarea drepturilor omului, I.Leşu – Preşedinte

Sindicatul Naţional al Ţăranilor şi al Proprietarilor Români, Dan Drăghici – Preşedinte

Asociaţia Europeană a Cadrelor Didactice – Secţiunea Naţională România, prof.univ.dr. Florin-Cristian Gheorghe – Preşedinte

Asociaţia Scriitorilor Români şi Germani din Bavaria, Radu Bărbulescu – Preşedinte

Association Culturelle et Amicale Roumaine, Gabriel Penciu – Preşedinte

L’Alliance Belgo-Roumaine, Bruxelles, Ecaterina Evanghelescu – Preşedinte

Consiliul Român American, Neculai Popa – Preşedinte

Asociaţia Copiilor Revoluţiei, Cătălin Giurcanu – Preşedinte

Asociaţia Adevăr şi Dreptate, Nicolae Bănuţoiu – Preşedinte

Asociaţia Apolitică “Societatea Târgovişte”, Ilie Petre Ştirbescu – Preşedinte

Fundaţia Redarea Istoriei, jurist Păun Gabriel Virgil – Preşedinte

Fundaţia Ioan Bărbuş, Anca Maria Cernea – Preşedinte

Federaţia naţională Omenia a Pensionarilor (peste 1.000.000 de membri), dr.ing.Gheorghe Chioaru – Preşedinte

Grupul văduvelor de eroi martiri

Federaţia sindicală “Solidaritatea – Virgil Săhleanu” a siderurgiştilor din România

Fundaţia Naţională a Revoluţiei din Decembrie 1989 – Timişoara, Pompiliu Alămorean – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea al siderurgiştilor Galaţi, Ilinca Diaconu – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea Hunedoara

Anunțuri

60 răspunsuri to “De ce, domnule Preşedinte? Aţi uitat, aţi neglijat sau ne-aţi înşelat?”

  1. AVP Says:

    Glasu celui care striga in pustiie… In marasmul moral total ce stapaneste Romanica nimeni nu mai pare preocupat de astfel de lucruri: decomunizare, desecretizare, reforma morala – vax albina… Si asta pentru ca la putere, in toti acesti ani, s-au aflat chiar cei care ar fi putut fi afectati primii de decomunizare sau de lustratie, sa zicem…

    O natie fara cultul eroilor (al adevaratilor eroi, nu al spânilor impostori…) si fara mituri (altele decat falsele mituri ortofoxe…) se transforma intr-o singura generatie in populatie, aloo, care poate trai oriunde in mahalale din lumea asta, numai in patria sa, ba… Fiindcă aci ar trebui să lupte cu tagma jecmanitorilor ce-au căpuşat Românica, iar nu sa doarma pe ea, si cu conditia sa mai priceapa naiba cate ceva (in afara de ceea ce-i toarna in cap media tovilor si baietilor de Dambovitza…)

    Slabe sperante… 😦

  2. skorpion Says:

    cunoscind atributiile presedintelui tarii chiar ce putea sa faca si nu a facut??!!

    in cele 5 puncte de mai sus la 4 puncte apare verbul „a solicita”;

    credeti ca Basescu nu a solicitat?
    si daca a solicitat si nu s-a realizat, ce mai putea sa faca?
    sa-i impuste???

    din pacate sint inca prea putini oameni in Ro care sa doreasca si sa poata participa la curatirea societatii romanesti.

    semneaza:
    un demagog
    🙂

  3. AVP Says:

    Putea, de-un paregzamplu, sa-l nominalizeze pe Sorin Iliesiu, varfu de lance al societatii civile Ro, aloo, pentru presedintia SRTV, obtinand in felul acesta un cap de pod extrem de important in batalia pentru decomunizare si pentru decredibilizarea antenelor mogulice (despre care se plange ca i-au distrus intreaga autoritate statala si au devenit deja un pericol pt securitatea nationala, lucru pe care noi i-l tot spunem de-asta primavara…)

    Asta putea sa faca si n-a facut, nene demagogule…:) In schimb, l-a numit acolo pe un fost propagandist asecist, specialist doar in afaceri de utecist proaspat devenit salbatic capitalist si care ne serveste seriale despre lupta de independenta a boborului frate coreean cotra Imperiului Han, in timp ce Antenele mogulice ataca la beregata autoritatea statala de toti abandonata (dar nu si de hoti si de netoti), urmand sa predea Romanica la cheie (cand mogulii ii vor fi manipulat si pe ultimii idioti) Imperiului si mai Han, pe care-l stim toti…

    Dl Base, fudul si cult ca tot neamu de popeyes mateloti, a crezut si crede-n continuare ca e suficient sa ne tina la tembeliziunea nationala un discurs asa cum a invatat dansu la banaseana-i scoala, pentru ca toanta natia natantoala sa se scoale iar din boala si sa-i cada, ca Elena din Troia lui Paris, in poala… Or, de-acuma, ista e un simplu vis, aloo… 👿

    Dupa cum un fâs va fi şi noul partid „Adevaru si Dreptatea” bis (cu care nu va mai putea pacali nici macar un capsor de miss, darmite pe maestro Devis… 💡 )

    Pe maine.

  4. Jupan Says:

    @Skorpion:
    Presedintele a dovedit pana acum ca e extrem de vocal.
    Daca ar fi cerut ceva ai fi auzit, nu numai ai fi banuit.
    Doar nu seamana cu sireacu’ ceasca care ar fi schimbat multe dar nu stia adevarul bietul de el.
    Pai uite ce putea:
    http://www.revista22.ro/pentru-criteriile-macovei-ap259sa355i-tasta-1-9493.html

  5. Sorin ILIESIU Says:

    Absolut de acord cu comentariul lui @Jupan Says:9 decembrie 2010 la 09:25.
    Nici „preşedintele-jucător”, nici „preşedintele-antrenor”, nici „preşedintele-arbitru”, nu au acţionat în vreun fel pt a respecta pactul semnat. Mai degrabă dimpotrivă. Ca de exemplu, prin promovarea groparilor dosarelor crimelor istorice neocomuniste din dec.89 şi iunie 90.

    Sper să NU fie adevărat ce scrie în Lumea Justiţiei:

    Vorbe de fumoar – 7 decembrie 2010 – Seful Parchetelor Militare avansat de Basescu pentru rezultate “0”
    Marţi, 07 Decembrie 2010 18:50

    Culise – Vorbe de fumoar

    * Se confirma pe zi ce trece zvonurile despre pactul secret care ar exista intre Ion Iliescu si Traian Basescu, pentru omorarea dosarelor Revolutiei. Desi parchetele militare, mai rau ca la o intrecere pe ramura cu procurorii civili de la Sectia a II-a a Parchetului General, n-au facut nimic in ultimii ani, afara de a ingropa tot ce inseamna Revolutie si Mineriade, Traian Basescu l-a avansat, de 1 Decembrie, pe seful Sectiei Parchetelor Militare, Ion Vasilache, la gradul de general cu doua stele. Pe acest personaj malefic, care a musamalizat toate dosarele ramase, daca revolutionarii l-ar intalni pe strada n-ar sti pe unde sa se ascunda mai repede. Avansarea nemeritata in grad inseamna insa bani mai multi la salariu pentru Ion Vasilache, personaj despre care veti afla multe in zilele urmatoare. Bravo Vasilache, iti cade uniforma de stele si decoratii, dar chiar nu ti-e mila de rudele victimelor care zac sub pamant?

  6. sorin cucerai Says:

    Ce pot sa va spun, domnule Iliesiu? Imi pare nespus de rau ca v-ati inselat. Eu am pus un pariu cu AVP (la fel de avintat ca si dumneavoastra) cu citiva ani in urma, ca atit timp cit Traian Basescu va fi presedinte, nimeni nu se va atinge de Ion Iliescu.

    Va mai aduceti, cred, aminte ca Ion Iliescu l-a ajutat enorm pe Traian Basescu in 2004, intre cele doua tururi de scrutin, cind a luat decizia bizara de a-l gratia pe Miron Cosma. Nastase i-a reprosat asta lui Iliescu. „M-ati omorit”, i-a spus. Fara aceasta „gafa” a lui Iliescu, Nastase n-avea cum sa piarda alegerile, chiar daca Basescu venea tare din urma. Dar Iliescu nu l-a vrut pe Nastase presedinte – si i-a aplicat lovitura de gratie.

    Nu ma bucur deloc ca voi cistiga pariul cu AVP. As fi fost de o mie de ori mai fericit sa-l pierd…

    Cit despre lupta lui Traian Basescu cu sistemul securist, sper ca nu v-ati lasat ametit de cuvintele presedintelui. In afara de faptul ca ii spune „Felix” lui Voiculescu si „Nus” lui Vintu, ce anume a facut? A taiat pensiile fostilor ofiteri ai Securitatii? A deconspirat numele acestor ofiteri?

    Va aduc aminte ca Marius Oprea si cu mine am deconspirat singuri (si aproape fara bani) numele a vreo 3000 de securisti. Va asigur ca CNSAS ar putea deconspira numele tuturor celor 10-15.000 de ofiteri ai fostei Securitati in maxim o luna, daca ar avea unda verde.

    In schimb, daca mai tineti minte, Traian Basescu si PD (pe atunci) au facut tot posibilul ca presedintia CNSAS sa nu-i revina lui Ticu Dumitrescu, ci lui…Corneliu Turianu 😯 ! Adica exact celui care a contribuit cel mai mult la desfigurarea „Legii Ticu”!

    …Iar daca v-ati fi aflat printre apropiatii lui Traian Basescu in campania din 2004, ati fi putut afla cu destula usurinta ca actualul presedinte pur si simplu nu intelege de ce unii ii injura pe fostii securisti…

  7. Sorin ILIESIU Says:

    Ceva extrem de important, confirmat de gen. Dan Voinea:

    DOCUMENT SENZATIONAL – In ziua asasinarii, Ion Iliescu a emis un decret de comutare a pedepsei cu moartea, in detentie pe viata pentru Elena si Nicolae Ceausescu! A jucat dublu?

    http://www.luju.ro/dezvaluiri/anchete/document-senzational-in-ziua-asasinarii-ion-iliescu-a-emis-un-decret-de-comutare-a-pedepsei-cu-moartea-in-detentie-pe-viata-pentru-elenea-si-nicolae-ceausescu-a-jucat-dublu

  8. Sorin ILIESIU Says:

    Domnule Cucerai,

    sper să nu fie adevărat ceea ce scrie în Lumea justiţiei la adresa http://www.luju.ro/culise/vorbe-de-fumoar/vorbe-de-fumoar-7-decembrie-2010-seful-parchetelor-militare-avansat-de-basescu-pentru-rezultate-0

    Sper, de asemenea, la fel ca Dvs, ca finalmente să nu aveţi dreptate.

    Dar azi, speranţa mea e cam ruptă de realitate. Cred însă în miracole. În 2005 şi în 2006 am reuşit aşa ceva, adică să determin condamnarera comunismului în baza unui raport consistent şi extrem de edificator, care a propus extrem de multe măsuri şi legi pentru decomunizarea României. O asemenea condamnare a comunismului nu a existat până în prezent, nicăieri în lume. Păcat însă că aproape nici una din aceste măsuri şi legi nu au fost adoptate şi aplicate în cei patru ani care au trecut din dec.2006. Asta spune foarte mult despre puterea politică din ultimii patru ani, dar şi despre noi toţi.

    Cu enormă dezamăgire,
    SI

  9. monica Says:

    „Nota: Informatiile din aceasta rubrica trebuiesc luate sub beneficiu de inventar, ele facand parte din categoria zvonurilor. Luati-le ca atare!”

    Nu cred ca Basescu ar da mana cu Iliescu,vreodata. Nu cred!
    Ar fi la fel precum AVP ar da mana vreodata cu rh 💡 Cu toate „bubele” lui, Presedintele are onoare si n-ar fi semnat ,in veci „Pactul pentru reformarea României ” daca n-ar fi crezut in el.

  10. Andrei Alexandru Says:

    Sunt convis că cei care acum ne aflăm la matruritate, vom fi nevoiţi pînş la sfârşitul vieţii să alegem de fiecare dată, între diferite „rele” pe care le vom considera mai mici sau mai mari.
    Dacă astăzi ar trebui să votăm, eu şi probabil nenumăraţi alţi aplaudaci vor opta tot pentru un preşedinte apropiat al genului „Popeye”, de teama unui Geoană sau Crin, marionete KGB iste (ale hydrei Iliescu -sanguinarul fără părinţi şi nici un Dumnezeu-, Patriciu -GazMunay, banca pt. rusofonii din Georgia, PNL.AT, PL ’93, etc-, Voiculescu -tâlharul Felix, cameleonul cu epoleţi-, V. Tudor -oratorul cu balele vâlvoi-, Crin -acerebelatul liberal care suge de la stat, de când a fost fătat-).

    laplopulcuportocale

  11. sorin cucerai Says:

    Domnule Iliesiu,

    Va rog sa nu fiti dezamagit. Ce se intimpla acum nu inseamna decit ca mai avem de luptat.

    Ma gindesc ca inca mai putem face doua lucruri. Primul, in ordinea urgentei, este sa decuplam idealurile si revendicarile noastre de persoana actualului presedinte. Pentru ca altfel, cind Traian Basescu va iesi din scena cu imaginea profund maculata, idealurile si revendicarile noastre vor fi tratate la fel ca el.

    Al doilea lucru ar fi sa urmam exemplul Alinei Mungiu Pippidi si sa spunem ca la viitoarele alegeri locale si parlamentare vom sustine doar candidatii partidelor care isi asuma masurile de condamnare a comunismului si care ofera garantii credibile ca le vor pune in aplicare.

    Puneti deci lacat dezamagirii dumneavoastra. Mai avem treaba de facut:)!

    Cu prietenie,

    Sorin Cucerai

  12. Sorin ILIESIU Says:

    Sper să aveţi dreptate, doamna Monica:

    Totuşi, cum poţi să trimiţi flori unui condamnat în raportul pe care ţi l-ai asumat? Cum poţi să trimiţi flori în 2009, celui care te-a suspendat în 2007 : http://www.mediafax.ro/politic/iliescu-a-primit-de-la-basescu-un-cos-cu-trandafiri-4014821

    Totul pare un bâlci lipsit de orice urmă de demnitate.

    Aveţi dreptate, domnule Cucerai. Cu acceaşi prietenie, S.I.

  13. Stely Says:

    D-le Sorin Iliesiu ,
    Sunt mihnita ,suparata ,intrigata pentru ca sunteti nevoit sa-i amintiti presedintelui Traian Basescu faptul ca si-a asumat -” Pactul pentru Reformarea Romaniei ” – un contract semnat cu societatea civila . Sigur ca sunteti in masura sa-i amintiti presedintelui ca acest” Pact ” asteapta sa fie onorat si ca pina la ora actuala nimic din el nu s-a realizat . Ba ,mai mult ,iata ca aproape sfideaza (daca este adevarat)avansind in grad de general pe seful sectiei Parchetelor Militare ,nu pentru merite deosebite ,asa cum ne-am fi asteptat ,ci pentru tergiversarea si musamalizarea unor dosare ale revolutiei si mineriadei .
    Desigur ca sunt de acord cu acest demers, de a-i aminti presdintelui ca timpul trece si ca problemele acestea nu trebuiesc uitate sau lasate de izbeliste.
    Nu ii cere nimeni sa le rezolve personal (adica sa fie jucator ) ,dar sa faca ceea ce a promis ,stiind ca are atributiile necesare precum si pirghiile prin care sa le realizeze : SRI,SIE,guvern(justitie) ,parlament.
    Iata spre ex.,acum ar fi un moment bun de a-i cere (presedintelui)sa introduca aceste puncte din Pactul de Reforma , spre a fi discutate la intilnirea cu partidele politice care va avea luni la Cotroceni.
    p.s.Nu sunt de acord cu @Sorin Cucerai precum ca ,Traian Basescu a cistigat alegerile din 2004 cu ajutorul lui Ion Iliescu . L-a gratiat pe M.Cozma dintr-o obligatie fata de el si din precautie in caz ca Nastase nu va cistiga.
    Iar faptul ca Turianu a fost pus presedinte la CNSAS ,nu este dovada ca T.Basescu il impiedica pe C.Turianu sa deconspire numele ofiterilor de securitate . Ceilalti membrii ai nCNSAS ce pazesc acolo ? De ce tac si nu spun cine ii impiedica ?
    In ceea ce priveste documentul de comutare a pedepsei cu moartea este uluitor daca este adevarat ,dar in acelasi timp de ce nu si-l recunoaste ? Pe cine vrea sa apere ? ..

  14. skorpion Says:

    incredibil, ce ushor treceti dintr-o stare in alta!

    ce ushor se poate spune ca basescu a fost mina-n mina cu iliescu….

    sinteti oameni maturi, chiar nu se pot intelege niste lucruri??
    pe unii ii suspectez de diversiune, pe altii de naivitate crunta si neintelegerea realitatilor asa cum ne-au fost date de peste 21 de ani..

    si este atit de ushor sa acuzi un singur om pentru ceea ce ar fi trebuit sa faca macar 100.000 de oameni…

  15. Stely Says:

    Aici este un mic raspuns referitor la faptul ca ,Traian Basescu ,nu critica PDL si ca nu mai este preocupat de coruptie si de eradicarea ei . Atentioneaza ,deci ,parlamentarii PD-L ca este” inadmisibil…
    Iata :

    „Băsescu a spus, la TVR, că decizia este inadmisibilă din punctul de vedere al PDL, pentru că nu poţi critica faptul că Parlamentul îl protejează pe Adrian Năstase şi, în acelaşi timp, să nu permiţi anchetarea unui fost ministru din propria tabără.

    Preşedintele a spus că poate înţelege faptul că cei din PDL au avut slăbiciunea de a pleca, în luarea deciziei, de la situaţia grea de sănătate în care se află Ridzi.

    Cu toate acestea, potrivit preşedintelui, decizia este inadmisibilă. El a menţionat că speră că plenul va fi mai înţelept.

    „Nu le scuz acţiunea”, a spus Băsescu.

    „Dacă nu revine cu fapte la ceea ce susţinea când era în opoziţie, PDL-ul îşi diminuează şansele de a mai fi partid important pe eşicherul politic. Sunt convins că va recupera în 2011 şi 2012 ceea ce a pierdut ca urmare a măsurilor anticriză. Dar dacă nu va reveni şi la discurs, şi la acţiune anticorupţie în interiorul său, nu va reatinge cifrele la care ar merita să revină, pentru că este partidul care şi-a asumat tractarea acestei ţări prin criză şi va avea succes – ţara a evitat derapajul, va începe să crească”, a spus şeful statului la TVR ..

    .

  16. Ina Eyre Says:

    Deci, domnii Cucerai şi Ilieşiu, trădaţi de duplicitatea dictatorului, s-au regăsit, în fine.
    Băsescu-esenţa răului. Iată cum se mai pune de-un „pupat Piaţa Independenţii. Smiorc!

  17. monica Says:

    Dle Iliesiu,
    1.Toata lumea uita un singur lucru : Basescu NU uita ,niciodata!Cu tenacitate,va sti sa apese pe acceleratie cand va trebui.L-am vazut pe Basescu recunoscand cand a gresit,cand a avansat in grad pe unii,ca primaru,dar sa si recunoastem dimensiunile inimaginabile ale crizei morale prin care trecem noi toti.De la Vladica pana la opinca.
    2 Gestul de a trimite flori dusmanului tau,mi se pare oricum un gest de fair play ,iar in cazul in speta, un gest de civilitate ,de minima decenta a unei „institutii” fata de un fost pres.Parerea mea .

  18. AVP Says:

    @Skorpion, eu ti-am demonstrat ca macar intr-un singur caz (foarte important, de altfel), TB ar fi putut avea un cuvant decisiv, si l-a si avut, insa l-a prapadit in vant…

    In ce ma priveste, il voi judeca pe TB – pe care il consider in continuare raul cel mic, din pacate – in functie de gradul de realizare a asteptarilor mele proprii de la dansul, asa cum mi le-am exprimat imediat dupa ce a fost ales. Aici:

    https://viorelpadina.wordpress.com/2009/12/22/ce-astept-de-la-noul-presedinte-basescu/

    Daca vei avea curiozitatea sa citesti, iti vei da seama, sper, ca la ritmul in care se misca Basescu si echipa sa (bine, hai sa zicem Românica sa…), as mai avea de asteptat cel putin inca vreo 10 mandate presedintiale, pana sa-mi vad visul cu ochii…

    Traian Basescu e un mare trombonist, asta mi-e clar… Din norocire pentru el, rivalii cei mai redutabili sunt oamenii Imperiului Han 2 (cu voia sau fara de voia lor, cu stiinta or fara de stiinta lor…) si deci n-au nicio sansa sa-mi schimbe optiunea politica din acest moment.

  19. skorpion Says:

    AVP,

    ma refer la „ritmul in care se misca Basescu…..” invocat de tine………….ai dreptate ca am avea de asteptat 40 de ani,

    dar repet Basescu + echipa sa dar fara participarea societatii civile cit de cit matura si implicata,

    putem astepta 100 de mandate si tot nu se va misca mare lucru….

    ai vazut cumva societatea civila sa participe?
    eventual sa dea in cap!
    exceptiile doar confirma regula

    sa nu asteptam de la tatuc sa ne rezolve marile probleme ale unei intregi natiuni….

    doar o dictatura de genul:
    – disparitia partidelor pe vreo 10 ani
    – pastrarea economiei de piata

    ar fi putut curata mizeria abjecta nascuta in epoca comunismului si dezvoltata enorm dupa..

    dar cum basescu a demonstrat ca vrea sa respecte totusi legile asa strimbe cum sint,

    nu putem sa ne asteptam la alte minuni.

  20. AVP Says:

    Pai, tocmai asta e chestia, Skorpi : ca Sorin Iliesiu si – cu voia ta – noi insine, astia de-aci, i-am oferit chiar mana societatii civile, aia matura si implicata, insa presedintele tau si al nostru, ca ne place sau nu, prefera sa colaboreze cu Lazaraoiu, ca e mai cool, cica (caci doar nu pentru faptul ca ista e pretin la catarama si chiar admirator al lui Radu Tudor de la Antena 3, unul dintre cei mai mari latrai si decredibilizatori ai lui TB… :roll:), cu tipu ala pe care l-a numit la TVR, zi sa-i zic, ca nici numele nu i-l stiu, cu tanti Rodicutza Culcer, care in afara de a-i zice saru mana, shefu, lu Base, nu cred ca stie cu adevarat ceva, cu Andreea Pora, de o mediocritate sclifosita, cu alde Bleen & Politeia, societatea tzivila a lu pesce, care nu stie nici pe ce lume se gaseste, si cu madam U, fireste… 🙂

    Si-atunci, desigur ca nu ne putem astepta la minuni, nene demagogule… oops (scussi, insa acum chiar c-ai vbit ca un demagog 🙂 )

  21. Stely Says:

    Skorpoin ,
    spui asa :
    „ai vazut cumva societatea civila sa participe?
    eventual sa dea in cap!
    exceptiile doar confirma regula”..

    Păi,Sorin Ilieşiu si Asocoaţia 21 decembrie 1989 ,precum şirul acela lung de alte Asociaţii ,Fundaţii si Societătţi ,care au semnat „Pactul pentru Reformă ,” şi-i reamintesc acum preşedintelui să-l onoreze ,ce repprezintă? Nu societatea civilă ? Dar noi ? 🙄

  22. skorpion Says:

    avp,
    niciodata nu m-am priceput la demagogie!
    dovada: frazele scurte si chiar f. scurte…
    demagogia inseamna altceva
    🙂

    nu stiu daca „cool-ul” este motivul alegerii lui lazaroiu.
    sa nu uitam ca lazaroiu a spus ca daca iese basescu in al doilea mandat se va cara.
    nu s-a carat.
    de ce? nu stiu!

    nu stiu cine este radu tudor dar daca este de la antena 3 chiar nu ma intereseaza latrinele de nici un fel.
    nu stiu nici daca este pretien sau nu lazaroiu cu acel tip…

    rodica culcer nu este nemaipomenita, recunosc acest lucru, iar ultima data cind am vazut-o cu basescu, mi s-a parut ca trancanea ca o gaina ametita, nelasindu-l pe basescu sa vorbeasca.

    andreea pora = imi place tipa; este desteapta si obiectiva.

    bleen – nu ma intereseaza!
    politeia – este interesant si afli multe lucruri
    madam U – de acord..
    si atunci nene AVP unde este societatea civila????

    😛
    🙂

    nu exista inca!!!
    🙂

    p.s.
    daca vreodata vom apuca sa citim o carte autobiografica „pe cind am fost presedinte” daca o va scrie vreodata basescu, am afla enorm de multe lucruri,

    inclusiv de ce lazaroiu,
    de ce nu iliesiu
    etc
    etc

    hai, ca demagogia m-a facut sa scriu mult!
    🙂

  23. skorpion Says:

    stely,

    raportat la o populatie de 21,7 milioane minus vreo 2,8 milioane plecate afara…

    ceea ce pomenesti tu este PREA PUTIN !!!!!!

    din pacate!

  24. AVP Says:

    Skorpion al nost e nu doar demagog, e si znob… 🙂 El crede ca societatea civila e doar aia de care se vbeste mai des la tembelizor si prin gazetele pentru znobi: ale Plesu, Liiceanu, Cartarescu et aliis ejusdem farinae… lol

  25. Jupan Says:

    @ skorpion
    „ai vazut cumva societatea civila sa participe?
    eventual sa dea in cap!
    exceptiile doar confirma regula”

    Misto afirmatie, numai buna de a pune capac oricarei intiative private, societate civila si independenta, fara bani de la buget care va sa zica. Daca vine cineva cu o idee e privit ca o exceptie si numai bun de aruncat la nesemnificativi.
    Pai cu asemenea mentalitate cum vezi tu coagulandu-se un autentic raspuns al societatii civile care se exprima prin idividualitati, vezi bine, ca doar nu e cazarma.
    „O Romaniei curata…?” dar cine mai esti si tu starpitura patata si imensa (sic)?

  26. skorpion Says:

    avp,

    unde am pomenit eu de

    Plesu, Liiceanu, Cartarescu ??????

  27. AVP Says:

    Daca ar fi sa socotim societatea civila dupa nr membrilor sai, atunci societatea civila al carei leader e Dan Diaconescu de la OTV, sa zicem, compusa fix din numarul telespectatorilor postului, e cea mai mare, urmata de societatile civile in capu’ carora stau vedetele de la Antenele mogulice, biensur… De-un paregzamplu, vedeta felixita Dan Badea Mircea Badea si-a si scos sotzietatea tzivila in strada, pare-mi-se, spre a protesta contra unei amenzi aplicate de CNA idolului sau…

    Dar poti socoti turmele astea societate civila, bre…? 🙄 Societatea civila nu poate fi decat sigma unor idividualitati neangrenate direct in politica si care a dovedit, prin actiunea sa dintr-un sir de ani, ca poate avea initiativa publica.

    Or, io nu cunosc o grupare mai activa in domeniul initiativelor publice nonpolitice decat aceea ce-l are ca puratator de cuvant si de lance pe Sorin Iliesiu. Daca voi cunoasteti o alta, spuneti-o…

    @Skorpi, stai linistit, a fost o gluma… 🙂

  28. skorpion Says:

    NU otv este societatea civila…

    te faci ca nu intelegi,avp?

  29. skorpion Says:

    avp,

    despre ce gluma vorbesti???

    dan badea nu cred ca are vreo legatura cu greva celor doi idioti ciutacu si …..nu stiu cum il cheama pe diareecu de ..

  30. AVP Says:

    Bine, atunci spune-ne tu cine sau ce este societatea civila, dupa parerea ta… A nu se confunda societatea civila cu Electoratul, care nu are glas decat o data la 4-5 ani, aloo…

  31. AVP Says:

    Scussi, l-am confundat pe Mircea Badea cu Dan Badea… oops.

  32. skorpion Says:

    nu confund societatea civila cu electoratul, hai, zau, asa!

    societatea civila este cea care participa la sustinerea monicai macovei in februarie 2007.
    au participat vreo 800 de oameni.
    PREA PUTIN.

    societatea civila este cea care a lipsit pe 1 aprilie 2007 cind un partid a fost aruncat peste bordul guvernului pentru ca nu a vrut sa renunte la monica macovei.
    (avp, sa nu-mi spui ca si monica macovei este o sclifosita, ca maninc iarba)

    societatea civila este cea care nu l-ar mai fi tolerat pe sassu la TVR 1… existenta ei: zero !!!!

    societatea civila este cea care si-ar fi facut simtita prezenta la nenumarate legi acordate cu dedicatie mafiotilor de politruci cleptocrati pucisti, oamenilor de afaceri de carton etc…

    intr-un cuvint acea societatea a carei voce s-ar fi auzit !!!
    si nu numai citit…

    citeva voci se pierd in vacarmul celor care vor sa li se dea numai (bani), dar care nu se gindesc la viitor…la viitorul copiilor, nepotilor, la cum sa opreasca hemoragia de copii dotati si plecati afara..

    vacarmul astora este mult mai puternici decit al unei societati civila aproape absente…

    deci dupa cum vezi din nou nu i-am invocat pe plesu, etc….

    pina si liiceanu s-a retras, dupa cum ai putut observa.
    doar monica macovei este pe baricadele alea din 2004…

  33. AVP Says:

    N-am inteles, pe ce fel de baricade e M.Macovei…? 🙄

  34. skorpion Says:

    baricadele „alea” pentru care am votat cu basescu in 2004 si in 2009, pentru votul dat pdl-ului in 2008 (cu jumate gura)

    si non-votul pe care il voi da in 2012 daca pdl merge in continuare pe directia de acum…

  35. Sorin ILIESIU Says:

    Sa dea Dumenzeu s-aveţi dreptate, doamna Monica.
    Aşteptăm ca dl Preşedinte să acţionaze începând de mâine pentru respectarea Pactului, ca un preşedinte-arbitru sau măcar ca un preşedinte-jucător. Mingea e în teren la dl Preşedinte care a citit cu atenţie scrisoarea mea către dânsul. Ca dovadă că azi la amiază m-a sunat unul dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai dânsului pentru a mă întreba dacă vreunul din ceilalţi candidaţi au semnat pactul. Am răspuns că spre onoarea dlui Preşedinte, e singurul care a semnat pactul, motiv pentru care l-am susţinut în campanie.

  36. Stely Says:

    Skorpi,
    Hai ,ca te-ai inflacarat bine .. Asa imi placi.. 🙂
    Dar cred ca totusi are dreptate@Jupan . Societatea civila”are nevoie de bani ,pentru a-si face cunoscuta vocea si programele . Si sa aiba un spatiu la TVR pentru de dezbateri publice . Chiar si pe bloguri ,dar sa fie citite de cine trebuie .. Iar cind lucrurile sunt grave ,spre exemplu cind parlamentul voteaza sa-si mareasca bugetul propriu sau alte legi favorabile,Societatea Civila , sa reactioneze rapid prin liderii sai ,apoi daca este nevoie sa iesim cu totii la miting ..

  37. Stely Says:

    Domnule Sorin iliesiu ,
    „Ca dovadă că azi la amiază m-a sunat unul dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai dânsului pentru a mă întreba dacă vreunul din ceilalţi candidaţi au semnat pactul”..

    In sfirsit ! Un semnal bun. . Doamne Ajuta !

  38. AVP Says:

    Skorpion, desi ai fost martor aci, la batalia noastra pentru Iliesiu la TVR, tu oi fi crezut ca ne jucam de-a apelurile, te pomenesti… Ei bine, afla ca societatea civila, aia matura si militanta, neimplicata in mafiile politice, criptocomuniste or criptosecuriste, a considerat ca, in lipsa unei societati civile mai de doamne ajuta – asa dupa cum ai constatat si tu -, Tunul Catodic al TVR, incredintat unui om care a dovedit in mod clar ca stie, vrea si are energia de a se lupta pentru decomunizare si deci pentru remodernizarea Romanicai, e efectiv ultissima sansa contra mancurtizarii acestei biete tzerisoare si inrolarii ei nu in randul terilor vestice, ci sud-americane, daca nu chiar central africane, somalezo-angolezo-bananiere… Stii cum se spunea: cand vine Bombo, n-avem decat sa plecam in Congo…

    Am explicat la momentul potrivit cum anume ar fi contribuit TVR condusa de Sorin Iliesiu la salvagardarea Romaniei europene, iar nu boliviene sau papuseene, si n-as vrea sa revin. Vezi Cuprinsul sau bate la rubrica de Search WordPress.Com, din dreapta-sus, Sorin Iliesiu pe this site 🙂

  39. skorpion Says:

    stely, avp,

    1. tvr1 este acum mai bun ca pe vremea lichelei de sassu.

    2. mi-aduc aminte de o scena petrecuta in Praga prin anii ’90; noi eram inca puradei ai democratiei si acum sintem tot la fel;
    atunci era vorba la praga sa se puna un politruc la conducerea televiziunii nationale.

    au iesit mii de oameni in strada, poate zeci de mii…

    rezultatul: politrucul NU a fost pus la conducerea televiziunii.

    eu si asa vad societatea civila….

    scuzi, daca nu corespond parerilor domniilor voastre!!!!

    d’aia ne si miscam atit de incet…

  40. skorpion Says:

    ina eyre,

    exact asa am perceput si eu chestiunea, dar nu am spus-o cu voce tare!
    gracias
    🙂

  41. AVP Says:

    Dragul meu skorpion, ma tem ca intelegi societatea civila intr-un mod mult prea restrictiv. Iti repet ca societatea civila nu este in primul rand aceea care iese in strada. Ci in primul rand aceea care are initiative publice non-politice. Tipul ideal de actiune a societatii civile din Romania l-au constituit Apelurile lui Sorin Iliesiu incepand din 1995 incoace.

    ps. Uita-te chiar acum la A3 ca sa-l urmaresti pe Radu Tudor, pretinu lu Lazaroiu …oops

  42. skorpion Says:

    avp,

    nu numai, dar totusi vreau sa vad rezultate concrete…probabil ca sint prea grabit, nu mai am rabdare, sperante….

    NU ma uit la latrine din 2003 !!!!
    si nu ma voi uita niciodata cit felix este patron.

  43. AVP Says:

    Vezi ? Asta se cheama sa adopti atitudinea strutului 🙂

  44. skorpion Says:

    avp,

    unde vezi tu atitudinea strutului??
    lamureste=ma,

    doar nu faptul ca NU ma uit la latrine, cred, ca te-ai referit la altceva!

  45. AVP Says:

    Daca te uiti toanta ziulica numai la Base, la Zina din Plescoi si la Boc ti se pare ca sunt cei mai mumosi, cei mai graciosi si cei mai nalti, normal 🙂

  46. AVP Says:

    Pai, sa-ti explic cum face strutul ? 🙄

  47. skorpion Says:

    daca ma iei cu bascalie/misto-uri……stii ca le detest!

    Nu m-am uitat la basescu nici macar ieri …

    udrea nu-mi place….

    boc este harnic, constiincios, dar mediocru ca lider….

    mai vrei ceva???

    dar in continuare cred in basescu !
    si in monica macovei!
    din pacate, repet, este prea putin!

  48. skorpion Says:

    avp,

    stiu cum face strutul !!!

    unde am facut eu ca strutul!!!!

    A nu te uita/ a nu asculta niste abjectii nu inseamna ca adopti politica strutului.

  49. AVP Says:

    Hai sa spun: cand vede ca-l ameninta ceva, strutul isi baga capu in nisip si, gata!, a rezolvat problema (caci el nu mai vede primejdia) lol

    ps. Iti repet ca si io cred ca Base e raul cel mic. In niciun caz binele cel mare, aloo…

  50. AVP Says:

    Iar MM e papusica lu Base. Punctum !

    Acu vor sa ne tromboneasca iar cu un „partid curat”. Vise ! 👿

  51. AVP Says:

    Nu faci partid curat cu un fost procuror comunist in vecii vecilor !

  52. Stely Says:

    AVP &SKORPI ,
    🙂 🙂

  53. skorpion Says:

    avp,

    am spus ca din douamiitrei nu ma uit la latrine!
    punct!
    chiar este gresita comparatia cu strutul….

    despre restul
    basescu rau mai mic,
    monica procuroare comunista…
    chiar nu am ce sa spun,

    gute Nacht!

    p.s.
    uneori imi vine sa spun ca nu-l meritati, nu-l meritam pe basescu…

    🙂

  54. AVP Says:

    Parerea ta 🙂

    ps. Din pacate n-am primit nicio confirmare prin e-mail ca @Maria Manea, care a intervenit pe firul celalalt, e chiar ea… Asa ca topicul pe care i l-am promis se amana sine die…

    Sa vedem, poate gasim altceva.

  55. skorpion Says:

    concluzie:

    De ce, domnule Preşedinte?
    Aţi uitat??? => NU

    aţi neglijat???? => Poate !

    sau

    ne-aţi înşelat? => IN NICI UN CAZ !

    hai, pa, vorba lui avp!

  56. AVP Says:

    In concluzie, te-ntreb si io, ca Moromete: pe ce te bazezi, cand spui ce spui, mha, musiu…? 🙄 Pe vorbe ? Nu te-ai saturat, mah, rumâne…? 🙂

    Paa 🙂

  57. AVP Says:

    Si tontusi, gasii ceva in odyseea-mi hyperpatziala, apropo de Monica lu Base si de intentia lor cica novissima de a face un alt partid curat, indreptat si adevarat, pai cum naiba… 🙂

    Sa nu ziceti ca nu v-am spus… oops.

    Postare noua, cum ar veni…

    Noapte buna.

  58. antikgb Says:

    esti un fel de..bagator de seama stimate.lipsit de informatie si de cultura a politicii externe.iti dau doar un argument si ma car repede de aici :despre pactul riben-molotov-daca ai fi cascat urekile si ai fi deskis gurita ..ai fi remarcat o o kestie,cand a murit presedintele poloniei ..stii tu la accidentu cu pricina, s a „povestit” pe unele agentii de stiri internationale si interne despre un anume testament politic al geamanului decedat.era fix cu privire la pactul respectiv.in alta ordine de idei acest pact a fost condamnat de presedintele basescu –vezi reactia unor anumite ziare de la moscova–si se fac unele demersuri diplomatice,stii romania e membra nato si orice actiune politica se discuta cu aliatii.simplu fapt ca romania a devenit partener strategic al sua in privinta scutului antiracheta-care a devenit ulterior si un program al nato aprobat la recentul summit- face mai mult decat orice declaratie publica .declaratiile sunt declaratii ..faptele sunt fapte.iar faptele se produc .daca nu esti atent asta e:)) fa apeluri.dar am o intrebare:stii ce inseamna ca o tara sa condamne de capul ei asa un pact care vizeaza anumite granite in interiorul ue ?
    .


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s