Bietu poet…

…e mistificat până şi pe catafalc… :oops: Dacă pe lumea ailaltă, a Lagărului iepocal, faptul că aparatul de propagandă şi manipulare al PCR i-a inoculat scriitorului istuia iluzia libertăţii de expresie, întrucât l-a manevrat pe tânărul talentat şi ambiţios, ahtiat după gloria imediată şi după deliciile materiale pipăibile ad-hoc, spre a cimenta – prin mijlocirea henormei sale energii agitatorice – în conştiinţa maselor (mari amatoare, dintotdeauna, de circenses) mitul Conducătorului Stimat şi Iubit, cu care Partidul şi „braţul său înarmat”, Securitatea, să ţină în frâu un bobor din ce în ce mai înfometat şi mai înfrigurat, iar cu ratingul personal astfel obţinut de cinicul agitator (în fond, nişte firimituri de la masa lorarilor), rastignacu’ nost şi bisericuţa-i literară şi-au autoinjectat iluzia încă şi mai greţoasă cum că el, talentatul copist, c-un stil literar demult fumat în pipa strămoşilor benuccieni din sămănătoristul ciopor, ar fi cică un auctor copleşitor, astăzi, când Kosmosul Germinativ a renunţat – iacătă – definitiv la punctu’ de vedere al persoanei în cauză, duhu’ bietului ex-activ (presupunând c-ar mai adăsta pe undeva, în lumea habotnicului saccsiv, păi cum drea) s-ar cutremura văzând cum imaginea-i îndoliată e exibată la tembeliziunile mogulilor nu pentru că îndureraţii patroni n-ar mai putea să-şi reţină hohotele de plâns ori să-şi depună public omagiile tot atât de „sincere” (precum prosternarea pe care o exersaseră în faţa cizmarului de altădat, pe care cu prima ocazie nu doar că l-au scuipat, ci l-au compostat…oops), ci literalmente spre a-şi creşte ratingul negustoresc de rahat, aşa cum procedează orice bişniţar deboşat, iar liota plutonului salariat să-şi câştige  şi ea amara-i pâine mitizându-l pe poetul pe care cică-l regretă întreaga lume, tot atât de firesc pe cât îl va înjura mâine,  normal, când vântosu’ or felixitu’ patronat s-ar sui pe alt val sau cal şi-ar ordona să iasă-n faţă altă vedetă de mucava or de carnaval, însă nu la beatificat, ci la mezat, halal… :oops: 

Post scriptum: Azi se-mplinesc 15 ani de la moartea tatălui meu, Dzeu să-l odihnească. Pe când trăia (mai precis în Iepoca Cea), tăticu mi-l dădea exemplu chiar pe AP, despre care zicea c-a ajuns mare întrucât, băiat dăştept fiind, “s-a dat cu ăştia” (cu comuniştii, adică) ca orişicare, pe când io, din contra, m-am împuns cu ei ca ieduţu’ pe cărare. “Lasă, bre, tăticule, că o să vină ea şi vremea mea”, încercam să-l consolez, cumva. “Păi când o să vie, mă, taicule, când io n-o să mai fiu…?” Şi într-adevăr, vremile şi jumătăţile de vremi au trecut, iar tăticu a putrezit de mult, dar vremea mea e tot ca la-nceput…  oops. Mai alaltăieri făcui – deşi n-aş fi vrut să vă mai spui… – 60 de anişori şi aproape nimerea, din lumea aia bună, la care visa tăticu s-ajung ca-n paradis (după ce voi scoborî din Lună) nu şi-a amintit de ziua mea baremi din plictis (nici măcar maestro Devis, aloo… :shock: ) Şi-atunci, cum  dreq să mă mai pot aştepta la vreun bis care să mă scape de-al ratării totale abis, când io nu pot spera să depăşesc nici baremi etatea – darmite gloria – defunctului istuia, sărbătorit de naţie toată viaţa sa, de altfel, din moment ce sufăr cam de aceeaşi boală rea or grea şi n-am, başca, nici cum să-mi procur măcar o injecţie-n cur, darmite să execut al spitalelor faşionabile tur, cu toante tembeliziunile mogulilor de jur împrejur şi cu lovelele la chimiru-mi de miliardar al metaforelor pur… ? :roll: În rest, cum ar veni, io vă liubesc pe toţi, mey, rumânilor, jur 🙂

Anunțuri

105 răspunsuri to “Bietu poet…”

  1. constantin constans Says:

    Bietu poet…
    ………………………………………………

    ,,Precum si noi iertam gresitilor nostri,,

    Tatal nostru
    Care esti in ceruri
    Sfinteasca-se numele Tau
    Vie imparatia Ta
    Faca-se voia Ta
    Precum in cer asa si pre Pamant
    Painea noastra cea de toate zilele
    Da-ne-o noua astazi
    Si ne iarta noua gresalele noastre
    Precum si noi iertam gresitilor nostri
    Si nu ne duce pre noi in ispita
    Ci ne izbaveste de cel rau
    Ca a Ta este imparatia
    Puterea si Slava
    In numele Tatalui
    Al Fiului
    Al Sfantului Duh
    Amin.

    +
    ingerasul meu
    INGER INGERASUL MEU
    CE MI TE-A DAT DUMNEZEU
    EU SUNT MIC TU FA-MA MARE
    EU SUNT SLAB TU FA-MA TARE
    SI-N TOT LOCUL MA-NSOTESTE
    SI DE RELE MA FERESTE
    AMIN
    +

    +
    IERTARE
    DOAMNE, iarta-ma, nu ma judeca dupa slabiciunea si rautatea mea, ci dupa bunatatea TA !Ca un om am gresit, ca un DUMNEZEU, IARTA-MA!
    +
    Rugagiune
    Pacatuiesc contra iubirii Tale,Doamne
    Nu numai azi, ci-n orice zi a vietii mele
    Copil nu sunt, dar nici marama unei doamne
    Nu mi-ar acoperi pacatele prea grele.
    Ma rog cu umilinta indurarii Tale
    Nevrednic intre-atatia muritori
    Tu ma pazesti in asta lume
    Trimite-mi dar, de pace facatori!
    Tu stii si floarea rasarita intre stanci
    Cum stii de mine-n orice clipa a vietii mele
    M-ai invatat si sfintele porunci
    Sa nu le-ncalc, sa nu am ganduri rele.
    Eu sunt nevrednic, pacatos, scarbit…
    Si-a mele pacate Te-au rastignit…
    Te rog din suflet, Doamne Sfinte,
    Ajuta-mi si de-acuma inainte
    Ca pasii mei sa-ndrept spre calea mantuirii
    Ingerii sa imi deschida poarta fericirii!

    +
    Calea
    De ce era necesar sa ma tem si sa caut eu cale laturalnica cind, calea dreapta ma ducea acolo unde voiam. De ce sa ma gindesc ce oameni sa caut, care sa ma ajute cind unicul ajutor este la Tine, si nu eu caut ci Tu ma trimiti la ei. Si nu ei ma ajuta ci Tu lucrezi prin noi. Doamne, faca-se voia ta si acum si totdeauna !
    +
    ETCCCCCC……………………………….

  2. GoldmundR Says:

    Memento moriendum esse

    De cand e lumea,oamenii se cred stele rare in fata multimilor care-i aplauda,nemuritori pentru o clipa,dar ce ar fi stralucirea fara sfarsit,daca un chin blestemat de catre Raimondo din „Toti oamenii sunt muritori”.
    In cele din urma vine si impacarea cu Destinul,la urma intelepciunea,dar acum, inhamati calul gandurilor libere si sa manam cat mai putem, cat mai departe,satui de realitate,satui de granitele date si beti de vantul ce sufla din fata.
    Viitorul ne apartine!

  3. the Says:

    atunci, La multi ani, tizule …
    io nu stiu când e ziua ta, dar de obicei ti-o zic de Florii !

    toate ca toate, dar poza de sub titlu e cumplita !!!
    apropo … crezi ca tantalaul de mai sus,
    ala cu textele de paraclis
    s-a gândit o clipa la „Iisus între doi … academicieni ” ?

    Daca e poza matale, chapeau ! daca nu, transmite cui se cuvine STP 🙂

  4. AVP Says:

    Ia sa vedem, cine stie ce scrie pe crucea lui Emin… ?

  5. Stely Says:

    AVP,
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace pe tatal tau !
    Stiu ca si-ar fi dorit sa te vada un poet mare si stiu deasemenea ca oricit de mult ai fi vrut sa-l faci fericit ,n-ai putut .Nici macar din dragoste ptru el n-ai putut sa faci macar un mic compromis ,pe care iata cit de multi l-au facut .
    De aceea nu pot sa-i inteleg pe aceia care te-au „liubit ” cindva pina la adorare ,iar acum te-au parasit ;fiecare din motive care mai de care mai bizare.
    Ceea ce ma intristeaza insa cel mai tare este supararea maestrului D.Grebu .Cit de suparat sa fie pe tine incit sa nu-ti ureze de ziua ta ,”La multi ani „?
    Dar poate citind aceasta declaratie ,care banuiesc ca i se adreseaza in special dumnealui , va intelege .
    ” În rest, cum ar veni, io vă liubesc pe toţi, mey, rumânilor, jur… ”
    Iar cind va citi si ..

    Mai clar

    Ce iepocală mi-ai fost pasată, ţară neluminată, ce huidumă mi-ai fost, dar te ştiu pe de rost… Sfârcu’ tău încăpea în boticu’ meu, se lăfăia pe gingia mea, te izbeam cu călcâiu’ în ţâţă, măicuţă… Dacă mă-nţelegi neamule, dacă nu mă pricepi strigi că sunt trădător, dacă nu mă vrei, vom vedea… N-am solzi cum bârfeşti, nici aripi arangheleşti, n-am noroc, e bine…? Din obscuritatea creierului, prin pupilele diafragmatice, văd sarmisegetuza şi babele… Iar dacă închid ochii prin textele-mi geam de cleştar se vede omu’ mai clar…(AVP-Poemul de otel )
    ..oare nici atunci nu te va crede ?.
    p.s. Goldmundr ,
    Era nevoie de asemenea imbarbatare . Multumesc si ..sper ca nu esti suparat pe mine ..

  6. Stely Says:

    asta?
    „In iluzii urca omul,
    In decepţii se coboara.
    Astazi gandul te insala,
    Maine timpul te omoara”

  7. AVP Says:

    Multumesc, the, Stely…

    Stely, mareste fotografia de mai sus si citeste…

  8. Stely Says:

    Cred ca m-am grabit ..

    „Reverse dulci scântei
    A tot ştiutoarea,
    Deasupra-mi crengi de tei
    Să-şi scuture floarea.

    Ne mai fiind pribeag
    De-atunci înainte
    Aduceri aminte
    M-or troieni cu drag.”

  9. Stely Says:

    Te rog repara ce-i de reparat ..

  10. AVP Says:

    Am reparat.

    Rog sa-mi permiteti sa ma retrag, nu inainte de a va semnala acest link al Agerpress:

    Comunicat de presa Sorin Iliesiu

    Pe maine.

  11. constantin constans Says:

    Permiteti?
    Am scris si eu asta aici:
    La domnul MANOLESCU
    http://www.adevarul.ro/nicolae_manolescu_-_comentarii/Manieratii_asasini_7_367233275.html
    CRED CA SE POTRIVESTE F. BINE SI LA ACEST TOPIC.
    ,,Bietu poet…,,

    COSTACHE06.Nov.10-23:44hs
    @MAESTRE

    ,,Comportamentul bestial al unor asasini atât de manieraţi reprezintă o enigmă pentru psihologi şi psihiatri. „Ce fel de oameni sunteţi voi?”, îl întreba poeta Marina Tvetaieva pe autorul „Doctorului Jivago”,
    La rândul nostru, ne putem întreba ce fel de oameni sunt neoamenii.
    +
    OGLINDA MAESTRE.


    +
    ISTORIA
    +
    ISTORIA LITERATURII.RO
    +
    IPOCRIZIA
    +
    +
    +
    +&-
    =
    oooooooooooooooooooooooooooooooooo
    cordialement,

  12. constantin constans Says:

  13. the Says:

    Apropo, daca onorabilul de mai sus puse (si se duse) neshte rugaciuni, pot sa-mi permitz (copirait) si eu sa pun una buna, apropo de oameni si memoria pamântului românesc … da o pun în româno-saxona, ca tot a devenit limba straina, de la ultima hotarâre guvernamentoasa …

    Carving A Name

    I wrote my name upon the sand,
    And trusted it would stand for aye;
    But, soon, alas! the refluent sea
    Had washed my feeble lines away.

    I carved my name upon the wood,
    And, after years, returned again;
    I missed the shadow of the tree
    That stretched of old upon the plain.

    To solid marble next, my name
    I gave as a perpetual trust;
    An earthquake rent it to its base,
    And now it lies, o’erlaid with dust.

    All these have failed. In wiser mood
    I turn and ask myself, „What then?”
    If I would have my name endure,
    I’ll write it on the hearts of men,

    In characters of living light,
    Of kindly deeds and actions wrought.
    And these, beyond the touch of time,
    Shall live immortal as my thought.

    – Horatio Alger –

  14. skorpion Says:

    fara sa ofensez pe nimeni, pot sa pun o scrisoare adresata lui ceasca in 1986 si scrisa de A.P.?
    stiu ca despre morti numai de bine, dar totusi…..

    Trist şi singur şi umilit, cum sunt, dat la o parte de forţe obscure din prima linie a luptei pentru afirmarea „Spiritului Ceauşescu“ în viaţa publică românească, pierzându-mi aproape orice speranţă că acolo, sus, unde sunteţi, glasul meu se va auzi, datorită norului greu penetrabil de calomnii în care am fost învăluit, uitând probabil în tristeţea mea sinucigaşă chiar şi ştiinţa de-a mă mai eventual bucura, am avut, totuşi, marea fericire de-a citi cuvântarea dumneavoastră de la Şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român de joi 6 februarie 1986.

    Începusem să cred că adevărul va ajunge greu la dumneavoastră şi boceam cu capu-n pernă, câteodată, pierderea acestei şanse, pe care mi-o explicam prin sistemul triumfalist şi viciat, de dezinformare criminală, care e aproape fatal să apară într-o lume care nu-şi mai conservă dialectica şi opoziţia.

    Vreau să vă spun, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, clar şi din tot sufletul meu, că, şi dacă în România ar fi 200 de partide, eu tot în partidul condus de dumneavoastră aş face cerere de înscriere sau reînscriere, chiar dacă aş şti că alte partide m-ar plăti, iar partidul acesta mi-ar mai da o dată vot de blam cu avertisment.

    Nu sunt un apucat, nu sunt un nebun, dar sunt un patriot adevărat care nu poate să nu observe că în problemele fundamentale ale României aveţi o scânteie divină şi vă călăuzeşte un geniu lăuntric.

    Vineri, 7 februarie, am căutat un ziar cu cuvântarea dumneavoastră în toată Capitala, îmi spusese tata de cu noapte că v-a auzit la televizor şi că aţi vorbit extraordinar. Tata are 70 de ani şi mă roagă să vă transmit că, dacă e nevoie de dânsul pentru apărarea României şi a fiinţei dumneavoastră, la care ţine ca la adevăratul eliberator al ţării, vă stă la dispoziţie cu viaţa lui, pe care n-au ocolit-o dramele, puşcăriile, nedreptăţile, dar în care nu şi-a permis niciodată să-şi trădeze credinţa în ceea ce a iubit şi iubeşte.

    Şi-ntr-un târziu am găsit un ziar, şi parcă nu-mi venea să-mi cred ochilor. Nu m-am îndoit niciodată de marea dumneavoastră iubire pentru adevăr, dar am ştiut că mulţi şi-au construit carierele minţindu-vă.

    Dar când am văzut că sunteţi încă atât de tânăr, atât de curajos, atât de lucid, atât de realist şi de necruţător cu adevăraţii responsabili ai diverselor necazuri, pe care le trăieşte minunatul popor, zbuciumatul popor, din al cărui geniu sunteţi nutrit, am înţeles nici pentru mine, nici pentru ceilalţi oameni, care au fost îndepărtaţi sistematic şi programatic de dumneavoastră, nimic esenţial nu e pierdut.

    Că am pierdut funcţii, că am fost terfelit, că mi s-au oprit cărţile şi mi s-a confiscat abuziv ceea ce am construit corect la Breaza, că nu mi se mai îngăduie să public şi că sunt practic interzis în ţara mea nu înseamnă nimic: un fleac în raport cu marea fericire, cu extraordinara fericire că Tovarăşul nostru, că Omul nostru, în care ne-am investit speranţele şi tinereţea, ştie adevărul despre ţară şi nu-i lasă pe mincinoşi, pe duri, pe incompetenţi să triumfe.

    La multe rele v-au îndemnat ei şi unele, din păcate, s-au şi comis, dar există o compensaţie istorică, există o revanşă a adevărului şi sunteţi autorul unui gest pe care mă văd obligat să-l numesc istoric, deşi cuvântul „istoric“ e cam obosit de prea multă întrebuinţare, şi când trebuie, şi când nu trebuie.

    Iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, profetice cuvinte aţi rostit şi bine aţi făcut că le-aţi lăsat să apară, să fie cunoscute de acest popor care vă iubeşte, în ciuda faptului că îl fugăresc şi-l chinuie diverşi oameni cu putere, care au neruşinarea să se prevaleze de numele dumneavoastră în acţiunea lor de subminare a economiei naţionale, a agriculturii româneşti, a spiritualităţii româneşti, pentru că, după toate acestea, cred ei, ajungându-se la faliment, România să fie uşor remorcată de falsele idei înnoitoare de la răsărit.

    Şi ce-or mai vrea ei? În loc de Hora Unirii, pe care dumneavoastră aţi restituit-o ţării, să ieşim în piaţa mare şi să jucăm, în frunte cu incompetenţii, pe care i-aţi demascat, la începutul acestui februarie 1986, şi care nu vă vor iubi niciodată, să ieşim şi să jucăm o Gorbaciovskaia pe furate, până într-un punct, şi-un ceardaş, o Kadarească de la acel punct încolo.

    Eu, tovarăşe Secretar General, fie că mă vor omorî azi, fie că mă vor ierta până mâine, înjurat şi de Europa Liberă şi de Moscova, şi de Budapesta şi vai, şi de Bucureşti, cred în ceea ce am apucat să cred în August 1968, când mi-aţi făcut onoarea să mă primiţi în singurul partid comunist care s-a opus deschis violenţei, invaziei, coaliţiei împotriva libertăţii, Partidul Comunist Român.

    Mi s-a putut părea, şi-mi dau seama că am greşit, că adevărul nu va mai ajunge niciodată întreg la dumneavoastră. Dar sufletul dumneavoastră întreg, mintea dumneavoastră pătrunzătoare, caracterul dumneavoastră neînfricat v-au condus spre o analiză de o unică acuitate şi care trebuie să rămână în istoria economică şi socială a României moderne un document definitiv.

    Vedeţi dumneavoastră, cuvintele sunt iarăşi prea obosite, prea le-au ponosit vopsitorii de ocazie, linguşitorii de toată mâna şi detractorii de toate felurile. Dar cu ce să vă comunic emoţia mea? Acesta este Adevăratul Nicolae Ceauşescu al Istoriei Românilor, marele patriot revoluţionar, necopleşit de rutină şi capabil de gesturi epocale, pe care noi toţi ceilalţi s-ar cuveni să-l transformăm în realitate. În valori, competenţe, beneficiu social.

    Acum, poporul român aşteaptă măsurile organizatorice pe care le anunţă cuvântarea şi care să aşeze lângă dumneavoastră oameni competenţi şi credincioşi. Dar acelaşi popor care vă iubeşte aşteaptă şi acele acte revoluţionare prin care sistemul osificat şi nefertil pentru înnoiri să fie radicalizat, spre a purta nu amprenta leninistă, ci amprenta lui Nicolae Ceauşescu, cel mai de seamă gânditor politic al situaţiei României sale.

    Ştiţi, desigur, mai bine decât noi toţi, dar vă reamintesc şi eu, că oricâte schimbări de persoane aţi face, dacă nu va funcţiona corespunzător sistemul, cu o reală competiţie a valorilor şi cu o vie înfruntare a opiniilor într-o corectă luptă de idei (cum aţi cerut cândva într-o analiză a dezvoltării ştiinţelor sociale), situaţia nu se va putea modifica esenţial.

    Va trebui ca democraţia pe care aţi promovat-o principal şi neabătut să funcţioneze ca o nouă pârghie a progresului economic: şi în industrie, şi în agricultură, şi în ştiinţă, şi în cultură. Dar, vai, Tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca să vă dau un exemplu: ajunge un singur Dulea la un car de cărţi şi întreaga producţie editorială stă, iar fierberea în cultură nu e bună şi nu face bine renumelui culturii române.

    Mă-nchin dumneavoastră pentru fantastica, surprinzătoarea capacitate de a redescoperi adevărul, îmi pare rău că rănile pe care le port nu-mi îngăduie să susţin o campanie publică de analiză şi subliniere a ideilor pe care le-aţi esenţializat în cuvântarea din 6 februarie 1986.

    Pot doar să vă mulţumesc şi să sper că mă va găsi viu momentul în care eventual ar mai fi nevoie de mine. Vă vrea ţara, aşa vă iubim noi, aşa ne faceţi să ne ridicăm şi din morţi, pentru a dovedi că, într-adevăr, cum spuneţi, o ţară nu se face cu justificări, ci cu fapte.

    Să trăiţi, Măria Voastră! Şi să nu lăsaţi pe cei ce se ascund sub justificări demagogice să compromită în vreun fel această Adresare Către Naţiune care, în ciuda conciziunii ei, are valoarea unui adevărat Raport de Epocă. Să fiţi sănătos, omule bun şi drept, pentru a putea scoate de guler din scena politică fariseii şi pentru a ne conduce cu geniul dumneavoastră izbăvitor.

    Iată de ce am considerat că nu e deplasat să vă trimit aceste rânduri. Ar fi, după opinia mea, normal ca lipsurile constatate de dumneavoastră şi arătate naţiunii să fie analizate atent, pentru ca valoarea documentului pe care ni l-aţi oferit să nu rămână izolată, vremelnică şi să nu pară o terapie momentană, când e vorba de fapt de nişte vicii de fond, care ţin în loc mersul înainte al acestei patrii care vă e atât de scumpă. Aş vrea să cred că noi toţi vom înţelege în spirit critic şi autocritic marele dumneavoastră exemplu de înţelepciune şi curaj.


    Să trăiţi, Măria Voastră!


    Adrian Păunescu, noaptea de 7 spre 8 februarie 1986

  15. Dan Iancu Says:

    „despre morti numai de bine” e o ineptie. scrisoare e rasstiuta, skorpioane. si ce daca? vezi un doliu cu basescu-n frunte. greate totala. auzi tu… „marele poet”… de doi lei. asa natie asa poeti asa conducatori.

  16. Hantzy Says:

    AP inseamna Andrei Plesu sau Adrain Paunescu?! (Pentru ca ambii au scris, cam cu aceleasi trucuri sentimentale, astfel de scrisori.)

  17. AVP Says:

    Dane, nu doar shpikeritele de la tembeliziunile mogulilor au marturisit emotionate c-au crescut cu poesiile si melodiile Cenaclului Flacara Rosie subt cap si-n urechi, iar in ochi cu imaginea Poetului Iepocii, dar si Elena Udrea, cat si cel care pe vremea aia conducea vasu „Biruinta”, iata…

    Si-atunci, la ce schimbare radicala – si de la cine ? – ne-asteptam, skorpioane, tata…? 🙄 Nu e vorba de a fi demantelata doar generatia decreteilor, ci chiar generatia-n blugi, crescuta-n fumul de batalii cu mititeii, plocoanele si chiolhanurile „Flacarii”, careia cinizmu homeric al poetului Iepocii i-a fost far calauzitor pentru capitalizmu-n zbor, al tovilor, baietilor si cumetrilor, ce veni intr-o buna – cica – zi.

  18. Hantzy Says:

    Daneeee Ianculeeee,
    mata ti-ai pus pull-over-ul bleu si guler mototolit inainte sa tastezi?!

  19. AVP Says:

    Buna intrebare, Hantzy… 😯 oops

    Hai pa

  20. AVP Says:

    Ma refeream la intrebarea despre AP, aloo…

  21. Hantzy Says:

    Da, stiu, AVP!

  22. AVP Says:

    Asta e situaţia… oops O anumită complicitate a elitei noastre intelectuale – fie si prin tăcerea-i vinovată – cu acţiunea „Flacării Roşii” nu trebuie trecută cu vederea, doar pentru că un AP e astăzi cu lumânarile creştineşti la cap, iar celălalt AP e cap de serie, atunci când se vorbeşte – în lumea snobilimii – despre rumînii de top.

    Complicitatea or tăcerea vinovată se-ntamplă, de altfel, iar, ca-n Twin Piks… oops. In loc ca dl Manolescu, preşedintele USR şi ambasadorul nostru la UNESCO, sa aiba coraju să spună că nu prea se face ca Ateneul Român or Zona Clasicilor din Cartierul Bellu, cum ar veni, să-l găzduiască pe Poetu Iepocii – Ghencea Civil fiind mai potrivit spre a-l primi, alaturi de cel ce i-a fost drag inimii sale declarat roşii -, ambasadorul culturii noastre nu doar că se face că plouă, ca si celalalt boier al minţii pleen de plictis, dar sunt convins că se va deplasa special de la Paris, spre a ţine un discurs de vis, alături de alte vedete din lumea super-shouă, in timp ce – pe altă parte – asteptăm ca Domnul să ne pricopsească cu-o Românică nouă, fetele să ouă, iar noi să ne clatim în continuare cu postmodernă rouă, crezând că-n felul ista ne vom taia păcatele iepocale măcar pe din două…

    Acuma, scusi, my friend, am treabă în real (căci io nu sunt intelectual rumân actual, a nu se uita, aloo… 🙂 )

    +++++++++++++++++++
    UPDATE : Voiam sa spun ca dupa parerea lu Cucerai io nu (mai) exist, vai… oops.

    Inca una si ma duc (apropo de decizia ca Paunescu sa fie ingropat in sectoru Clasicilor): cat defunctu a fost in putere (asa i-a replicat el odata lui Titi Teasca, pe cand simpaticul antrenor de futbol fusese mazilit de partidu sportiv si venise la pretinu-i Adrian ca sa-i puna o pila pe potriv’: „Nea Titi, io nu vorbesc decat cu oameni care au putere, bre !„), poetului iepocal i-a placut sa se giugiuleasca cu Ceausescu, iar acuma, cand nu mai poate, ar vrea sa se incalzeasca langa Eminescu. Mha, da’ dăştepţi se mai cred unii, n-asa? Zmecheri floc, pardon!, foc ! 👿

    Hai ca mai vbim…

  23. Stely Says:

    Skorpion,
    Desi cunosteam scrisorea ,dar citita acum mi se pare si mai groteasca si mai revoltatoare .Ea spune , dezvaluie un un adevara despre A.Paunescu .Era bolnav de putere . Era disperat de anonimatul in care intrase .Devenise dependent de adularea multimii .Fara Cenaclu Flacara era pierdut .Ca si le recapete era in stare de orice .Chiar sa-si „livreze „tatal , sa-l ofere drept ofranda ptru sacrificiu.
    „Tata are 70 de ani şi mă roagă să vă transmit că, dacă e nevoie de dânsul pentru apărarea României şi a fiinţei dumneavoastră, la care ţine ca la adevăratul eliberator al ţării, vă stă la dispoziţie cu viaţa lui”….
    Bietul tata ,o fi stiut ? Si asta pentru ce?
    Uite ptru ce :
    Că am pierdut funcţii, că am fost terfelit, că mi s-au oprit cărţile şi mi s-a confiscat abuziv ceea ce am construit corect la Breaza, că nu mi se mai îngăduie să public şi că sunt practic interzis în ţara mea nu înseamnă nimic

    De aceea ce se intimpla acum, mi se pare si mai revoltator . Inmormintarea de astazi, la care ,din cite inteleg, participa si presedintele T.Basescu ,o percep ca un fel de omagiu adus lui Ceausescu , comunismului.Cred ca prezenta presedintelui la funeraliile lui A.Paunescu ,nu face decit sa arunce in derizoriu Raportul de condamnare a comunismului .D-l V.Tismaneanu ,trebuie sa fie f.trist .
    Pacat ca presedintele nu s-a putut abtine .

  24. Hantzy Says:

    Stely, Presedintele are obligatia sa participe.
    In ciuda consideratiilor quasidemiurgului Padina si a Letopisetului de din urma al tismanianului.
    Oricine e gustat cat de putin din drogul sublim al notorietatii are dreptul hormonal, genetic deci, a fi disperat de anonimat. Ca si tovarasul pe care-l plangi, de altfel! Tristetea lui ar avea exact acelasi motiv.

  25. Loda Says:

    ,,stiu ca despre morti numai de bine, dar totusi…..”
    TOTUSI ce, skorpion ? te obliga cineva ,sau ce?

  26. gabriel Says:

    Vuvuzelele şoptesc că va fi înormîntat cu onoruri militare.

    Tot aşa au prevăzut şi infamia cu Ateneu’.

  27. GoldmundR Says:

    Memento moriendum esse

    De cand e lumea,oamenii se cred stele rare in fata multimilor care-i aplauda,nemuritori pentru o clipa.
    Insa, ce ar fi stralucirea fara sfarsit, daca NU un chin blestemat de catre Raimondo (“Toti oamenii sunt muritori”.)
    Omul este un inger individualist,neinteles, dar in cele din urma vine si impacarea cu Destinul, la urma intelepciunea, dar acum inhamati calul gandurilor libere si sa manam cat mai putem, cat mai departe, satui de realitate, satui de granitele date si imbatati de vantul ce sufla din fata.
    Viitorul ne apartine!

    PS
    Scuze ca v-am chinuit atata
    PPS
    @Stely,
    ce viata „usoara” am fi avut Aici cu un presedinte Mircea Geoana(am dat o cautare pe Google cu…”prostanacul” si am dat peste mii de adrese cu Geoana!) cu Vantu din spate si un ministru de interne din lumea interlopa-si Vanghelie,ce ar fi ajuns?-vorba lui Ioan T. Morar

    Da,dezamagirea ta e si a mea…

  28. Stely Says:

    Imi este imposibil sa nu fac comparatia intre A.Paunescu si
    Viorel Padina (AVP). Imi este imposibil sa nu vad tacerea mai mult decit vinovata a lui N.Manolescu cu privire la Viorel Padina ..
    Acum se vede si mai bine marea balaceala in care s-a complacut si inca se mai complace elita intelectuala de ieri si de azi.
    Din confruntarea de ieri dintre @Gabriel (pe care il felicit din toata inima)si @bibliotecarul ,apoi si cu @S.Cucerai , am dedus un lucu : poetului A.Paunescu, trebuie sa i se ierte colaborationismul cu regimul lui Ceausescu , numai ptru faptul ca a scris – din sutele de poezii de glorificare a unui regim criminal , citeva zeci fara legatura cu acesta ,si valoroase ,asa cum spun ei.
    Da,dar ii intreb ,pe el si pe aproape toti confratii :lui V.Padina ce nu i se iarta ? Cu ce a gresit el ?
    @S.Cucerai ,
    daca este adevarat ceea ce ati scris in acel interviu ,cu privire la poetul V.Padina si Apel catre Europa ,ca fiind ,citez : „singurul text vădit anticomunist produs de vreun intelectual român în anii ’80. Si tocmai opoziția sa fără rost l-a făcut să aștepte 10 ani până să-și vadă versurile nu doar premiate, ci și publicate. O probă de rezistență victorioasă, de sfânta superbie într-o lume care continuă să fie și astăzi înspaimântător și plictisitor de nevertebrată (însa, firește, bine informată). Cunoscându-l, am avut senzația limpede că am întâlnit un destin – lucru rarissim printre membrii speciei homo sapiens.”

    . ce va determina ca acum sa-l ironizati ,sa-l dezavuati si sa participati cu placere alaturi de diversi anonimi la denigrarea lui?
    P.S. Confruntarea de ieri in care ati glorificat poezia lui A.Paunescu -un adulator al comunismului si al lui N.Ceausescu -pe blogul poetului fost disident anticomunist V.Padina ,a fost o dovada de cinism ,daca nu si de razbunare .Parerea mea ..

  29. Stely Says:

    P.S.este o postare ptru exorcizarea tuturor acelora care sunt cuprinsi de demoni..

  30. Loda Says:

    Stely :
    Iar vorbesti fgarta sa stii ! Da macar 10 poezii scrise de Paunescu si care glorifica regimul fata de miile poezii scrise cu dureroasa dragoste de tara sau de iubire. E dreptul tau sa ai o opinie referitoare la Paunescu, nu ma deranjeaza, asa cum e dreptul a mii de oameni sa se perinde pe la sicriul sau,de buna voie .Dar nu ai dreptul sa-i mistifici opera, rasturnandu-i proprtiile .
    P.S. te hazardezi legandu-te de bibliotecaru ;este o persoana care chiar stie despre ce vorbeste si care a adus argumente imbatabile (chiar daca tu nu l-ai inteles ), un om cu un discurs logic, erudit si civilizat caruia gabriel i-a opus un senmtiment care urateste sufletul oricui : URA,ura neiimpacata, care urmareste si dincolo de moarte. Uite, AVP nu a facut-o ,toata stima pentru el !

  31. Loda Says:

    Cat despre ,,exorcizare” cred ca ai gresit adresa.Demonii traiesc din ura, nu din iubire.

  32. AVP Says:

    Mdea, ce poti sa faci…? Homu – trolu de mai sus – a fost se pare gurist, adicatelea canteretz de muzica populara si usoara la Casa de cultura locala, apoi si-a complectat studiile culturale la saptamana pe scurt, a lu nen-su Vadim Tudor, si uite asa a ajuns si guristu hom de cultura, crezand ca poa sa se traga de bracinari cu redactorul „Apelului catre Europa”, pai cum drea, mai ales ca e si viteaz anonim sadea. Si nu o face oricum, ca orice escu, ci in numele Sfantului Eminescu (pe care el, guristu, il reprezinta cel mai bine, alaturi de @neamtu tiganu, mey, copchii), precum si – mai ales – in numele Sfintei Ortodoxii, care se simte si mai sfintita, helas, intre injuraturile, afuriseniile si obsesiile sexuale pe care le exiba preste tot in cyberspas acest brav reprezentant de cultura rrrumaneasca si ortofox ass & stass…

    Sigur, Akismet – antispamu-ul jupanului WordPress.com – ar fi de ajuns ca sa-l lege fedeles pe acest biet batran folclorist, mai mult trist decat ferentarist, care probabil ca n-are pe nimerea prin apropierea sa, altfel n-ar fi ubicuu, toanta ziulica, p-acilisa. Problema e insa alta: a nu se uita, aloo, ca poetul si disidentul Tudoran a preferat deunazi sa se certe cu mine avan, decat sa se solidarizeze contra acestui evident Caliban, care, basca, e si tovaras de idealuri cica liberale si adorator al liliei vailor, cat si-al Paunescului si-al Butimanului lui Nicolai, cu homu de cultura Cucerai, vai…

    Si-atunci, despre ce vbim ? 🙄 Te pomenesti, drea, ca daca anonymoushu ista isi paraseste garsoniera – in care dupa toate semnele nu s-a mai maturat din iepoca Cea, ca-n troaca lui @goe – si-o vrea sa mearga la ingroparea poietului iepocal fix langa Emin cel cardinal, care-n felul ista se va umple si el de vantul popular, nemernicul va da nas cam pe acelasi val mormamntal, cu cel pe care-l injura maximal, cu Base al nostrum – n’asa, skorpi ?, n-asa, mey, desp ? 🙄 -, fatal… (mai precis, halal… :oops:)

    La bulivar, birjar, du-ma cat mai departe de acest balegar : Romanica eonului iepocal, din care nu vom iesi nici in al 20-lea cincinal… 👿

    ps. O sa fac curatenie cand revin din noua-mi incursiune in real. Pana atunci, errudimini… oops.

  33. Maria Says:

    Bună ziua!
    Doamna Stely, observaţiile dumneavoastră de la 11.28 sunt excelente, punând cu pertinenţă punctul pe ,,i”! Exprimă aceleaşi gânduri pe care încercam şi eu să le adun din tot marasmul mediatic al ultimelor zile. Din fericire mai sunt oameni lucizi, în ciuda efuziunilor mult mai zgomotoase în comparaţie cu atitudinea moderată şi bine argumentată a celor care au cu adevărat competenţa să se exprime.

  34. sorin cucerai Says:

    @ Stely

    Doamna, e incredibil cit de putin vreti (sau puteti) sa intelegeti… Haideti atunci sa va dau eu mura-n gura…

    1. Nu am cerut nicaieri ca lui Paunescu sa-i fie iertata perioada de dupa 1970. Nicaieri! Dimpotriva, am afirmat explicit ca din 1970 si pina alaltaieri Paunescu s-a transformat in mormintul poetului Adrian Paunescu – adica, mai simplu spus, ca sa intelegeti si dumneavoastra, a fost un ticalos, sau, cum foarte simpatic s-a exprimat cineva, „un porc cu nume de pasare”.

    Gasesc de neiertat faptul ca un poet veritabil, fara de care limba romana ar fi fost mai saraca si mai urita, s-a transformat de bunavoie in propriul sau mormint.

    Cititi, doamna, primele trei volume de versuri ale lui Paunescu, si veti intelege ce spun.

    Altfel, ce se intimpla zilele astea la televizor, la Ateneu si la Cimitirul Bellu mi se pare halucinant si profund dezgustator. Impartasesc fara rest parerea dumneavoastra cum ca asistam la elogierea desantata a ceausismului (o elogiere care, chiar si daca n-ar fi fost desantata, ar fi fost gretoasa la culme).

    In acest context, elogierea publica a lui Ceausescu de catre Traian Basescu („daca ar fi condus Romania doar 10 ani, ar fi fost un mare presedinte”) si elogierea, de catre acelasi, a mormintului lui Adrian Paunescu, deci a acelui Adrian Paunescu de dupa 1970, mi se par palme la adresa fostilor detinuti politici – si, in general, la adresa unei minime decente.

    Pe scurt si simplificind: exista doi Paunescu – un mare, un veritabil poet, pe care nu-l mai stie (aproape) nimeni (Paunescu din primele sale trei volume de versuri), si un jegos agitator propagandistic, a carui valoare literara e cel mult nula (Paunescu din perioada 1970-2010). Faptul ca Paunescu II e glorificat astazi ca o mare valoare nationala este halucinant, dizgratios, dezesperant. Faptul ca Paunescu I e astazi ignorat cu desavirsire este la fel de halucinant, de dizgratios si de dezesperant.

    2. Legat de cele scrise de mine despre Viorel Padina si din care citati, nu retrag niciun cuvint, nicio silaba, nicio litera. Cred si astazi lucrurile pe care le-am crezut cind am scris ce-am scris. Va reamintesc, doamna, ca eu nu m-am dezis niciodata de acest interviu – doar i-am interzis lui Viorel Padina sa-l mai foloseasca, pentru ca nu am fost de acord cu modul in care il folosea. Adica, nu am fost – si nu sunt – de acord ca Viorel Padina sa se foloseasca de acest interviu si de cele scrise de mine pentru a se declara singurul disident autentic, pentru a batjocori curajul si a intina memoria tuturor celor care, stiuti sau nestiuti (cum nestiut a fost si el multa vreme), au fost disidenti sau opozanti ai regimului comunist.

    2. Cit despre poetul Viorel Padina, intotdeauna voi aprecia Poemul de otel. Am spus-o si nu ma dezic: Consilierul Cicerone, de exemplu, poate face oricind parte dintr-o antologie de poezie universala. Fara acest volum (Poemul de otel), limba romana ar fi fost mai saraca si mai urita.

    Dar, din alte motive decit poetul Adrian Paunescu, poetul Viorel Padina si-a ingropat propria frumusete, propria superbie. Furat de o idee imbecila din punct de vedere estetic – aceea ca originalitatea stilistica e marca valorii -, si uitind de butada potrivit careia numai idiotii sunt originali, Viorel Padina a decazut, ca poet, la nivelul unor banale broderii oltenesti (vorba lui Barbu despre Arghezi), batindu-si cu frenezie joc de sine insusi si de talentul lui.

    Durerea pe care o resimt in fata acestui spectacol trist ma face sa urlu. Iar urletul meu e aspru, pentru ca e urletul unui om viu.

  35. Stely Says:

    Hantzy ,
    Marturisesc ca nu prea inteleg ,daca sunteti serios sau ironic ,in ceea ce spuneti aici :
    „Stely, Presedintele are obligatia sa participe.
    In ciuda consideratiilor quasidemiurgului Padina si a Letopisetului de din urma al tismanianului.
    Oricine e gustat cat de putin din drogul sublim al notorietatii are dreptul hormonal, genetic deci, a fi disperat de anonimat.
    Iar aici ..
    „Ca si tovarasul pe care-l plangi, de altfel! Tristetea lui ar avea exact acelasi motiv”
    .. la cine va referiti ? Pot sa-i cunosc numele?
    @Loda,
    nu comentez ..
    @AVP , „n’asa, skorpi ?, n-asa desp ?” ..unde este Despina ? 🙄 sau nu-i vorba despre ea ?

  36. Loda Says:

    Stely :
    ,,nu comentez ..’ Foarte bine faci, nu uita ,,scripta manet”.

  37. skorpion Says:

    de ce ceapa ma-sii Basescu trebuie sa participe la funeralii?

    in final a participat?
    ca eu am facut o superba plimbare de toamna….
    🙂

    dupa mine, paunescu avea in el gena lui goebbels,
    l-a concurat pe ceausescu si asta a deranjat..

    a manipulat mii de tineri

    eram student si niciodata nu am participat la vreun cenaclu flacara, inca de atunci am simtit fascismul, bolsevismul manipulator!!!
    si nu am fost de acord cu asa ceva!
    nici atunci, nici azi!

  38. skorpion Says:

    radu humor,

    tu care spui ca ai fost urmarit de securisti,
    tu care spui ca ai fost dat afara din facultate,
    tu il admiri pe paunescu???
    asta spune tot despre ce fel de om esti.

    sa fii sanatos, baiete, ca zdravan la cap nu esti cu tonele de insulte, cu haznaua vesnic in tastare…
    hai, pa!

  39. Stely Says:

    Doamna Maria ,
    Multumesc ptru apreciere .. Marturisesc ca nu m-am uitat ,nici ieri si nici azi(pina acum )la televizor, mai mult de 3-5 minute. Este modul meu de a protesta.
    Despre participarea lui T.Basescu la ceremonia de inmormintare am aflat aici ,pe blogul lui V.Padina.Cred ca o sa trec greu peste asta .
    P.S. Sunt totusi bucuroasa ca la TVR (cel putin in momentul asta ) nu se da nimic . Este un concurs ..
    @S.Cucerai ,
    Da, este adevarat ca ati facut o diferentiere intre cei doi Paunescu (Isi II). Dar ,ptru faptul ca v-ati batut prea mult ptru a-l apara pe Paunescu I ,lasindu-l pe cel de al doilea total nebagat in seama ,m-ati facut sa cred ca i-ati iertat definitiv (pe amindoi) .Acum vad ca ati detaliat si ma bucur.
    Deasemenea , faptul ca ati intrat in polemica cu @gabriel ,pe care l-am perceput ca aparatorul lui AVP,mi -a s-a parut o dovada de cinism ,intrucit dvs l-ati ignorat complet ,ba ati avut si citeva nuante ironice(batjocoritoare) si pe un alt blog ,impreuna cu gazda ,care a crezut de cuviinta sa se manifeste aici cu o furie ridicola, impotriva lui AVP si textul lui . Mi -a dat impresia ca v-ati facut complice cu el.
    Mi s-ar fi parut de cuviinta ca ar fi trebuit sa va abtineti .Aveati atitea bloguri la dispozitie unde sa-i aparati poezia lui Paunescu I. In ceea ce ma priveste ,nu-l pot vedea pe Paunescu I din cauza celui de-al doilea . Al doilea este un munte care s-a pravalit pe primul ,dar nu numai pe el.. Vad ca v-ati luat sarcina sa-l readuceti cu orice pret la suprafata. Poate ca ar fi fost normal sa lasati timpul sa aleaga.

  40. sorin cucerai Says:

    @ Stely

    1. Faptul ca dumneavoastra nu stiti nimic despre Paunescu I, cum si faptul ca in situatia dumneavoastra se afla foarte multi, e pentru mine un motiv suficient sa il amintesc. Frumusetea, ca si adevarul, nu pot fi tinute sub obrocul uitarii sau al corectitudinii politice.

    Astazi stim ca Dante e autorul unei capodopere. Nu mai stim meschina lui implicare in sulfuroasa si alambicata viata politica a Florentei natale.

    Astazi stim ca Ezra Pound e un poet esential al modernitatii. Nu mai stim grosolana lui implicare pro-fascista in Italia, si nici articolele lui de gazeta, foarte asemanatoare, in forma si in substanta, cu articolele lui Eugen Barbu din Saptamina.

    Intr-o zi (sper cit mai curind), Paunescu II va fi uitat. Nu iertat, ci uitat pur si simplu, trimis in neant. Insa Paunescu I nu poate fi cunoscut si degustat decit prin propriul nostru efort.

    2. Imi rezerv dreptul de a-l ironiza pe Viorel Padina II (excesivul disident si ne-poetul), si de a publica pe orice blog, in orice ziar sau in orice revista, dupa cum cred de cuviinta. Eu nu sunt afiliat niciunui grup politic, cultural sau de alta natura; sunt o majoritate de unu, si prefer sa ramin asa.

    Cit despre ironie – ironia, doamna, e un urlet secund. Iar cinismul e intotdeauna doar in ochiul privitorului.

  41. sorin cucerai Says:

    N-am scris-o eu, dar sunt de acord cu fiecare cuvint, ba chiar si cu ritmul. Si desi era doar pentru uz privat, nu ma pot abtine sa n-o fac publica:

    „La moartea bardului. Prilej de meditaţie şi scârbă

    Păunescu ar fi apreciat momentul: în isterie colectivă i-a plăcut să trăiască, în isterie colectivă e-ngropat. Dar ce văd eu la televizor ar fi depăşit până şi cele mai mari aşteptări ale lui. Văd decrepite cântăreţe soi-disant, înecate de suspinele extazelor eulogice. Văd nevertebrate de ambe sexe clamând virtuţile sfintei treimi Eminescu – Vieru (??) – Păunescu (???). Văd ipocriţi care-l evocă pe „maestru” cu o nostalgie patologică şi băloasă. Văd psihopatia şi mitomania naţională în toată splendoarea ei. Văd cultul paroxismului şi obsesia predestinării. Văd o nesfârşită poftă de circ şi ostentaţie, de extreme ale exhibiţionismului ieftin cu cât mai mulţi participanţi: ba să i se facă defunctului funeralii naţionale, ba să fie plimbat pe sub Arcul de Triumf. Dacă l-ar incinera, s-ar bate lumea pe câte un fulg de cenuşă pe care să-l înghită cu veneraţie, într-o împărtăşanie de care pelerinii sunt, hélas, frustraţi când se duc la sfintele moaşte ale cutărui sfânt sau ale cutărei sfinte, samavolnic adăpostite în racle ce zădărnicesc consubstanţierea… Văd în imaginile vechi mase de oameni cu priviri halucinate, şi văd în imaginile de acum variantele mai îmbătrânite, dar altminteri neschimbate, ale aceloraşi oameni care nu mai au pentru golul din privirile lor scuza tinereţii sau a escapismului. Văd aşa-zişi artişti regretând vremurile bune când spectacolele erau organizate de trepăduşii de partid, „şi aia era organizare, nu doar că lipeau afişe pe pereţi.” Acum te costă să închiriezi sala sau stadionul pentru concert, acum e nevoie de sponsori care nu se înghesuie să finanţeze producţia artistică a unei Ionela Prodan… Dacă Păunescu le-a oferit cândva iluzia libertăţii de exprimare sau măcar iluzia diferenţei, nu asta este ceea ce regretă ei acum: regretă conformismul căruia pasămite i se opunea adulatul panglicar. Iar ce mă întristează cel mai mult e că văd numai oameni care judecă poezia după standardele aplicabile salamului: să fie poemul lung, volumul gros. Să-ţi cadă greu chiar dacă rima e facilă, să simţi că digeri chiar dacă ideaţia e cvasi-nulă. Să ne fie de bine! „

  42. AVP Says:

    Iar io ce vad… ? 😳

    Vad ca oricat s-ar fi facut de cinic, de la o vreme, dlui Ambasador al Culturii rumane i-a fost pare-se rusine sa dea ochii, la mormantarea poetului iepocal, cu CVTudor de pe noul val si cu securistii nationalisti din amontele aval, cu tontii admiratori ai poetului cica national, care se-nghesuira sa-si strige discursurile funebre de curat carnaval… Numai reprezentantului dlui Ambasador, adicatelea lu Varu Jan cel total, nu-i fu deloc rusine sa se exibe alaturi de tovii si baietii de pana mai an si de continuatorii lor din next clan, si stiti de ce, bre…? 🙄 Pentru ca Varu Jan e un Branzovenescu tot atat de barosan, daca nu chiar mai baban, ca si lilia vailor, zis si floarea mortului, nu spui tzine, persoana insemnata, vezi bine. Asa cum de altfel nici filosofului – cica… – Cucerai nu-i e deloc rusine sa fie tovaras de idealuri cu guristu anonim „humor de pe splai”, vai.

    ps. Apropo, @SC, nu io am zis asta, baiete : „testul valorii unei opere estetice este originalitatea sa ; numai o opera originala sau scrisa intr-un mod original are valoare„, ci un estetician socotit de multi cel mai mare. Ia sa vedem: tu stii care-i ala, din intamplare…? 🙄 Daca-mi raspunzi la aiasta simplicissima intrebare, iti voi permite sa te dai cel mai tare din parcare – in continuare – cu interviul ala, stii tu care, din vremurile-ti pline de-o irepetabila candoare…

  43. Stely Says:

    Da, eu ma bucur ca nu am participat la nici o” isterie colectiva”de-a lui A.Paunescu .Nici la Cenaclul Flacara ,nici la Cintarea Romaniei si nici la alte manifestari in care a fost implicat. Inchideam televizorul . Ca si azi ..Habar nu am ,nici macar daca a participat si T.Basescu. Ma rog sa nu ..

    Apropos,
    Aici ,despre ce oameni si despre ce poezie este vorba ?

    „Iar ce mă întristează cel mai mult e că văd numai oameni care judecă poezia după standardele aplicabile salamului: să fie poemul lung, volumul gros. Să-ţi cadă greu chiar dacă rima e facilă, să simţi că digeri chiar dacă ideaţia e cvasi-nulă. Să ne fie de bine.
    Adica, mai precis ,este vorba despre poezia lui Paunescu I sau II ? despre mine sau despre d-voastra?
    P.S. Aveti toata libertatea sa mergeti pe orice blog doriti si sa va manifestati cum vreti . Eu nu am vrut decit sa demomstrez ce era de demonstrat.

  44. Stely Says:

    AVP,
    Bag de seama ca te-ai uitat ..Eu nu am vazut decit f.putin.
    A fost T.Basescu ? Dar E.Boc si E.Udrea ?

  45. MIA Says:

    >Ea spune , dezvaluie un un adevara despre A.Paunescu .Era bolnav de putere .

    Curios e că, în mare şi formal, A. Păunescu a avut funcţii publice mai importante după 1989 şi nu înainte … 🙂

  46. GoldmundR Says:

    „O elita culturala” a fost si in trecut, exista in prezent si va exista in continuare pe aceste meleaguri. Ce arata altfel de la o epoca la alta este poate relatia intre elita si cititor, dar mai ales relatia intre elita si spectator(-ul de circ), relatie influentata de elita politica a momentului ca si de o dezvoltare rapida a tehnologiilor…
    Un articol pertinent, mai vechi:
    http://www.revista22.ro/admiratia-un-dar-rarisim-in-literatura-romana-75.html

  47. GoldmundR Says:

    Domnule Sorin Cucerai,

    ati scris despre poetul Ezra Pound:
    „…Nu mai stim grosolana lui implicare pro-fascista in Italia,…”
    1-V-as ruga, daca aveti ceva timp,sa explicati aceasta „teza” ambitioasa, fara sa intrati in amanunte,(de ex. zvonurile si imaginatia soldatilor americani obositi de razboi…)
    2-Sincer, nu inteleg ce putea fi „grosolan” intr-o eventuala involvare a marelui poet in fascismul italian…
    3-Domnule Sorin Cucerai, daca autorul celebrei „Cantos” a inovat lirica universala, cum apreciati versurile maestrului Paunescu?- cel putin cronologic urmeaza poetului american. Sau este si poetul Paunescu un „inovator”?
    Intreb pentru ca ati mai pomenit de Ezra Pound(presupun ca in acest punct ne asemanam) , dar sariti si in apararea poetului abia trecut in nefiinta. Ceva nu …rimeaza.

  48. Cluster Says:

    ps. Apropo, @SC, nu io am zis asta, baiete : “testu valorii unei opere estetice este originalitatea sa ; numai o opera originala sau scrisa intr-un mod original are valoare“, ci un estetician socotit de multi cel mai mare…. Ia sa vedem: tu stii care-i ala, din intamplare…?
    Aaaaa… iiiii… O fi Catalin Botezatu?!

  49. Stely Says:

    AVP,

    Intrucit a trecut destul timp si cred ca @S.Cucerai nu cunoaste raspunsul la intrebarea ta , imi permiti sa-l dau eu ?

    Croce arăta că testul valorii unei opere artistice este originalitatea sa: numai o operă originală sau scrisă într-un mod original are valoare. Ar trebui să spun, prin urmare, că erudiţia inhibă originalitatea, însă aş greşi ; căci nu erudiţia ucide originaliatea, ci imanenţa eului eruditului, ce se dovedeşte a fi de la bun început creator inhibat, defulat treptat prin erudiţie. În poesie, nimeni niciodată nu riscă să redescopere roaba ; căci nu este acelaşi lucru când doi poeţi spun acelaşi lucru. Rostul unei opere artistice nu e în primul rând de a spune, de a comunica, ci de a inova, de a propune inedite structuri semantico-afective, pe fundamentul cărora exegeza eruditului înalţă apoi o suprastructură culturală importantă sau nu (depinde de competenţa şi talentul eruditului).”

    p.s .mi-am permis .. 😳

  50. Stely Says:

    Acesta este ?
    Benedetto Croce (n. 25 februarie 1866, d. 20 noiembrie 1952) a fost un critic italian, filozof idealist și politician. A scris numeroase lucrări de filozofia istoriei și de estetică.

  51. Hantzy Says:

    lamurire pentru stely,
    chiar tu spui ca tismanianul e probabil trist ca presu se duse la funeralii. Adica gusta putin din cupa amara a substituirii, a anonimatului partial … iar pentru acesta ai intelegerea pe care n-o ai si pentru un altul.

  52. gabriel Says:

    Loda

    te-am mai rugat să mă laşi în pace
    e chiar atît de greu?…

    Sorin Cucerai

    De fapt, disputa noastră era pe alt subiect (Păunescu I).
    În rest, asta susţineam şi eu: că e odioasă sanctificarea lui la Ateneu.
    Nu m-a deranjat „cenaclul” morţii sale – să-l plîngă cine l-o plînge şi să-l omagieze cît or vrea -, ci dimensiunile lui „naţionale”, tupeul infam şi deşănţarea cu care l-au înghesuit în altarul culturii romîne.

  53. GoldmundR Says:

    La de Vil cu raspunsurile! Le las pe insula, in coltul intrebarilor ignorate,ocolite,uitate.
    Ce ma intereseaza pe mine acum: reactiile despre care nici n-am apucat sa amintesc.
    Adrian Paunescu a fost iubit, adulat, iar acum, aplaudat
    „la scena deschisa”, de mii de persoane.
    Chapeau,maestre!-si asta nu mai e regizat de poet.

  54. AVP Says:

    Nu, nu e regizat de poet, ci de cei care i-au regizat toata viatza & opera: tovii si baietii, papusarii Iepocii.

    Ar fi trebuit sa te prinzi, naiba 🙂

  55. MIA Says:

    >Nu, nu e regizat de poet, ci de cei care i-au regizat toata viatza & opera: tovii si baietii, papusarii Iepocii…

    Şi care ar fi scopul pentru care ar face aşa ceva ?

  56. Stely Says:

    Hantzy ,
    Te rog sa ma crezi ca habar nu am daca T.Basescu a participat la inmormintare.Stiu ca a fost in seara aducerii lui la Casa US ,dar daca a mai fost si astazi nu stiu.Nu stiu ptru ca nu m-am uitat la tv. Acum cind chiar vreau sa dau pe stiri ,nu am imagine ..Cred ca este vreo defectiune la cablu.
    Nu-mi place daca a fost ,deoarece nu era cazul sa-si lege imaginea de cintaretul lui Ceausescu . El trebuia sa-si pastreze decenta si sa nu participe la isteria asta nationala ,mai ales ca la citirea Raportului de condamnare a comunismului ,A.Paunescu &V.Tudor au facut acel circ in parlament. El nu are nevoie de iesire din anonimat si nici sa-l vada poporul linga catafalcul lui A.Paunescu ,alaturi de V.Tudor si Gigi Becali.
    In concluzie mu am intelegere nici ptru T.Basescu si nici ptru „altul „..

  57. AVP Says:

    Stely, n-a fost… Insa cand si el, si pupila-i U, si Boc, spun ca poezia lu AP „ii reprezinta” de la coada la cap – sau ca mortu din dulap, n-am inteles prea bine -, e ca si cum ai da in gard c-un ditamai protzap, ne mai fiind nevoie de niciun hap.

  58. AVP Says:

    MIA, hai sa-ti raspund, desi nu sunt sigur c-o sa pricepi despre ce-i vba. Citez (din chiar cuprinsu istui topic, de altfel):

    ...astăzi, când Kosmosu Germinativ a renunţat – iacătă – definitiv la punctul de vedere al persoanei în cauză, duhu’ bietului ex-activ (presupunând c-ar mai adăsta pe undeva, în lumea habotnicului saccsiv, păi cum drea) s-ar cutremura văzând cum imaginea-i îndoliată e exibată la tembeliziunile mogulilor nu pentru că îndureraţii patroni n-ar mai putea să-şi reţină hohotele de plâns ori să-şi depună public omagiile tot atât de „sincere” (precum prosternarea pe care o exersaseră în faţa cizmarului de altădat, pe care cu prima ocazie nu doar că l-au scuipat, ci l-au împuşcat…oops), ci literalmente spre a-şi creşte ratingul negustoresc de rahat, aşa cum procedează orice bişniţar deboşat, iar liota plutonului salariat să-şi câştige şi ea amara-i pâine mitizându-l pe poetul pe care cică-l regretă întreaga lume, tot atât de firesc pe cât îl va înjura mâine, normal, când vântosu or felixitu patronat s-ar sui pe alt val sau cal şi-ar ordona să iasă-n faţă altă vedetă de mucava or de carnaval, însă nu la beatificat, ci la mezat, halal… :oops:

    Asa-i ca vrei sa-ti mai explic odata, tata ? 🙂 Da’ mai bine n-o lasi balta… ? 🙄

  59. Stely Says:

    Da,bine” boalii „ca macar n-a fost . Am citit insa mesajul de condoleante al presedintiei cit si ce a spus E.Boc .Cam aiurea n-am ce zice. In ce o priveste pe EU vad ca are un titlu siropos pe blog ,dar nu l-am citit.
    Hmm.. Am citit pe un blog ca ar fi o strategie ..asa ca o „supapa” 🙂 Sa-i vada poprul mai ..umani .

  60. sorin cucerai Says:

    Duminica dupa-amiaza obisnuiesc sa petrec citeva ore in compania parintilor mei. Asa se explica scurta mea parasire a discutiei, pe care Stely, eterna Stely a interpretat-o cum a stiut ea mai previzibil.

    Revin, asadar.

    @ AVP II

    Esti mic, mic, mic…

    De fiecare data cind, din prostie, desigur, imi inchipui ca pot, totusi, sa port un dialog cu tine, imi dau seama ca (iar) mi-am pierdut vremea crezind in miracole. Un om blocat de atita amar de vreme in marunta lui viclenie taranesc-olteneasca si in la fel de mica supravalorizare narcisiaca nu mai e de mult capabil de miracole… Pentru ca nu mai e capabil de generozitate si candoare (presupunind ca a fost vreodata capabil de asa ceva si ca Poemul de otel nu e doar un simplu accident, o intimplare fericita, misterioasa si, vai, irepetabila).

    ……………..
    @ Stely

    1. N-ati demonstrat nimic, doamna. N-are rost sa va explic de ce. Am obosit.

    2. Felicitari, sunteti o eleva silitoare. Nici nu ma asteptam la altceva din partea dumneavoastra.

    3. Nu va bucurati ca nu ati participat la o anumita isterie colectiva. Participati din plin la altele.

    4. Numele meu e Sorin Cucerai. Imi puteti spune pe nume, sau puteti folosi apelativul „domnule Cucerai”, dar nu S. Cucerai, ca si cum numele meu v-ar mirosi urit. Eu nu va spun dumneavoastra S. Ionescu, dupa cum n-am observat nici ca dumneavoastra sa va adresati lui Devis Grebu cu apelativul D. Grebu. Multumesc cu anticipatie. Si da, scuzele va sunt acceptate tot cu anticipatie.

    ………………………
    @ GoldmundR

    Va raspund pe rind la intrebarile dumneavoastra.

    1. Din pacate, nu stapinesc limba germana, asa incit ma vad nevoit sa va dau citeva citate in engleza.

    „[In 1939, h]e began writing antisemitic material for Italian newspapers, including one entitled „The Jews, Disease Incarnate.” He wrote to James Laughlin that Roosevelt represented Jewry, and signed the letter „Heil Hitler.” He started writing for Action, a newspaper owned by the British fascist, Sir Oswald Mosley, arguing that the Third Reich was the „natural civilizer of Russia.” After war broke out in September 1939, he began a furious letter-writing campaign to the politicians he had petitioned six months earlier, arguing that the war was the result of an international banking conspiracy, and that the United States should keep out of it.”

    „He continued to write about the danger of Jewry wherever he could. He wrote in The Japan Times that „Democracy is now currently defined in Europe as a ‘country run by Jews,'” and told Oswald Mosley’s newspaper the English were a slave race governed by the Rothschilds since Waterloo.”

    „He pushed to be allowed to broadcast over Rome Radio, though the Italian government was at first reluctant, concerned he might be a double agent. He told a friend: „It took me, I think it was, TWO years, insistence and wrangling etc., to GET HOLD of their microphone.” He recorded hundreds of broadcasts criticizing the United States, Roosevelt, and Roosevelt’s family, and rambling about his poetry, economics, and Chinese philosophy. The first was in January 1935—a talk on „the economic triumph of fascism”—and he was broadcasting regularly by February 1940. He traveled to Rome one week a month to pre-record the 10-minute broadcasts, for which he was paid around $17, and they were broadcast every three days, with everything he wrote needing the Italian government’s approval in advance—though he often changed the text in the studio. The politics apart, he needed the money. His father’s pension payments had stopped—he died in February 1942—and Pound had his mother and Dorothy to look after. Tytell writes that his voice had assumed a „rasping, buzzing quality like the sound of a hornet stuck in a jar.” He blamed the Jews for the war, with frequent reference to „the kike” and „the kike’s” relationship with the British government. On 27 April 1943 he said „60 kikes” had started the war inspired by the Talmud. The broadcasts were monitored by the United States Foreign Broadcast Monitoring Service listening station in Princeton University, and he was indicted in absentia for treason on 26 July 1943. Even after that he continued broadcasting or writing under pseudonyms until April 1945, shortly before his arrest.”

    2. Cred ca citatele de mai sus raspund si celei de-a doua intrebari a dumneavoastra.

    3. Eu nu-l cunosc pe „maestrul” Paunescu. Nu stiu cine este. Dar, da, in primele sale trei volume de versuri Adrian Paunescu a inovat/innoit lirica romaneasca. Pe de alta parte, din punctul meu de vedere, la nivelul limbajului liric Pound este un inovator mult mai profund decit Paunescu, deci un poet mult mai mare. (Nu stiu daca m-ati intrebat si asta, dar am raspuns pentru orice eventualitate.)

    Va rog sa luati nota de faptul ca, pentru mine, poetul Adrian Paunescu exista doar in primele sale trei volume de versuri, acelea pe care nu le (mai) citeste nimeni. Restul – adica personajul pe care il numesc Paunescu II – e o mizerie despre care nu prea avem ce vorbi. Si, daca nu ma insel, abia acest Paunescu II e gratulat cu titlul de „maestru”, ceea ce ar fi ridicol daca n-ar fi inspaimintator.

  61. MIA Says:

    >Asa-i ca vrei sa-ti mai explic odata, tata ? Da’ mai bine n-o lasi balta… ?

    Ahhh … „teoria conspiraţiei mogulistice” ? 😀

    Nu e prea mare lucru de explicat … eventual de susţinut cu ceva argumente mai pragmatice şi nu cu simple etichetări, dar na … îndemnul de a o lăsa baltă e probabil un reflex al propriei dorinţe, nu ? 😉

    >Restul – adica personajul pe care il numesc Paunescu II – e o mizerie despre care nu prea avem ce vorbi

    Tocmai despre acest personaj ar fi interesant de vorbit … şi despre contextul manifestărilor sale … dar nu prea există luciditatea şi pragmatismul necesar. 😦

  62. AVP Says:

    @Cucerai,
    Din pacate, tu devii din ce in ce mai obraznic, pe masura ce devii mai incompetent. Ce crezi ca te califica sa emiti judecati de critica literara ? Ai vreo atestare academica or macar publicistica in domeniu ? Ai opera de fictiune sau de valoare estetica recunoscuta ? Ai scris poezii ? Si-n genere ce opera ai, man ?

    Cand Gabriel (un universitar autentic) ti-a demonstrat din 3-4 tushe de condei ca poezutza aia cica novissima si belissima de AP e de fapt un op calp, care numai in mintea ta or a altor telectuali fashionabili de Dambovitza o insemna poate ceva, pe cand in realitate e mai nemica sau in cel mai bun caz o imitatie infantila spre imbecila – vba lu Gabriel – dupa Rimbaud, tu, in loc sa combati ca un critic literar, ca un estetician sau macar ca un simplu intelectual freelancelar, ai facut-o pe supalatu si ne-ai intors nu obrazu, ci cooru, baiatu… oops

    Ma tem ca voi intrerupe orice dialog cu tine, mey, pretine. Am tot sperat ca-ti vei reveni, insa am impresia ca e vba despre altceva: te pomenesti ca atata te duce mintea, fire-ai sa fii, iar io te-am confundat la un moment dat cu altcineva pe-aci.

    Punctum !

    @Mia – Hai, vezi-ti naiba de treaba ta. Oi vrea, probabil, sa intram intr-o tzacaneala de fundu terenului, prichindel ?

    Diem perdidi 👿

  63. gabriel Says:

    TRU:

    „Adevărat, Păunescu a pornit cu talent, la sfîrșitul anilor ’60, promițînd un declamator de bună energie romantică dar asta a fost tot. Păunescu a sugerat veridic un Beniuc epurat. Atît. Legenda debutului strălucit al lui Păunescu e mai mult decît discutabilă”.

    http://traianungureanu-tru.blogspot.com/2010/11/daunescu-dumnezeu-sa-l-ierte-si-are-ce.html

  64. gabriel Says:

    „A-l face pe Păunescu mare poet înseamnă a-i condamna la uitare și dispreț pe Leonid Dimov, Virgil Mazilescu, Emil Brumaru, Daniel Turcea, Ilie Constantin, Ileana Mălăncioiu, Șerban Foarță. Anii ’60 și ’70, anii pe care Păunescu pretinde că i-a definit literar, ne-au dat o suită de poeți vecină cu miracolul”.

  65. skorpion Says:

    excelenta postarea lui TRU
    (am dat linkul la tema cealalta simultan cu gabriel)

    Păunescu a plecat dintre noi cu numele schimbat: Dăunescu.

  66. Stely Says:

    Domnule Sorin Cucerai ,
    1.Ma gindesc ca chiar este posibil sa fi facut vreodata greseala impardonabila de a fi prescurtat prenumele maestrului Devis Grebu , poate si al altor personalitati cunoscute . Prin urmare le cer scuze si d-lor , daca i-a afectat cumva ,si promit sa nu mai fac.Nu m-as supara daca mi-ati fi zis S.Ionescu din simplu motiv ca eu nu sunt o personalitate cunoscuta ,chiar daca nu postez sub acest nick.
    2.In ce priveste eticheta de „eleva constiincioasa”,ce sa spun? Poate oi fi .. dar mai degraba cred ca este vorba de memorie .Adica am stiut exact unde gasesc citatul respectiv .Poate ati vrut sa spuneti ,”o fanitza constiincioasa?” 🙂
    3.Nu stiu la ce isterie colectiva va referiti .. La aceea cu MO sau la aceasta de azi ?
    4. Am impresia ca ii copiati expresiile lui @d-l Goe ..
    Spre exemplu asta :” viclenie taranesc-olteneasca „.
    Nu de altceva ,dar ca sa va demonstrez ca am memorie..

  67. AVP Says:

    Hai sa fim seriosi: niciunul din suita de poeti „miraculosi” indicata de Tru nu e, cu adevarat, poet mare. Asta e doar mica legenda a bisericutei literare de Dambovita, apa dulce…

    @Gabriel – pai se poa sa-nghiti gogoritza asta…? Io nu pot sa pariez, in acest moment, ca-ntreaga literatura Ro are macar un poet mare, darmite o duzina, priatelo… ? 🙄

  68. sorin cucerai Says:

    @ gabriel

    “A-l face pe Păunescu mare poet înseamnă a-i condamna la uitare și dispreț pe Leonid Dimov, Virgil Mazilescu, Emil Brumaru, Daniel Turcea, Ilie Constantin, Ileana Mălăncioiu, Șerban Foarță. Anii ’60 și ’70, anii pe care Păunescu pretinde că i-a definit literar, ne-au dat o suită de poeți vecină cu miracolul”.

    Absolut de acord!

    ……………………..
    @ AVP

    L-am rugat pe Gabriel de vreo 3-4 ori sa citeasca macar Ultrasentimentele. A preferat sa-mi spuna ca a citit fragmentele postate de mine si ca nu l-au impresionat. Ce replica vroiai sa dau la rindul meu in situatia asta?

    Dar daca vrei putem discuta pe fragmentele postate de mine, n-am nicio problema. Oricind. Incepeti, deci.

  69. sorin cucerai Says:

    @ Stely

    2. :))) Mi-a placut reformularea:)))

    3. Da, la „MO” ma gindeam. Sau sa-i spunem totusi Marius Oprea?…

  70. MIA Says:

    >“A-l face pe Păunescu mare poet înseamnă a-i condamna la uitare și dispreț pe Leonid Dimov, Virgil Mazilescu, Emil Brumaru, Daniel Turcea, Ilie Constantin, Ileana Mălăncioiu, Șerban Foarță”.

    Asta e o exagerare … şi una tezistă rău nu aşa …

  71. AVP Says:

    @Cucerai, ce sa discutam, vericule… ? Iata cum se scrie o astfel de muzica populara, precum cea cu care tu ai vrut sa ne demonstrezi, ce…? 🙄 Ca Paun l-a cetit pe Rimbaud si-a vrut sa rupa gura targului Bucale cu chestiutza asta…? Chiar, ce dovezi ulterioare ai obtinut tu, din activitatea grossului agitator proceausit si procomunist, cum ca el ar fi fost capabel de o metafizica mai inalta decat aceea a conului Tipatescu la plebicist ?

    Cântec

    De eşti unul singuratec vine un birău lunatec şi te pune pe jăratec. De eşti doi funcţia creşte şase prin trei te pândeşte treişpele te amorţeşte. (Iar duiosu meu amic a plecat de mic la Drick şi amica amecista de-a dreapta lui boer Bişta). Funcţiuni şi pile lungi care dau iama la pungi feciori de lele nebună, mă, Femios, mă.

  72. sorin cucerai Says:

    @ MIA

    Nu e neaparat tezista. Paunescu a fost un poet valoros in anii ’60 – dar la fel au fost si ceilalti mentionati in citat. Cred ca fragmentul poate fi citit si asa: Paunescu a fost un poet valoros in anii ’60, dar pe linga el au mai existat si Leonid Dimov, Virgil Mazilescu, Emil Brumaru, Daniel Turcea, Ilie Constantin, Ileana Mălăncioiu, Șerban Foarță.

    E curios ca toti sunt (aproape) uitati, ca si Paunescu I…

  73. sorin cucerai Says:

    @ AVP

    Aha, deci a ta e mai buna:)))? Dar tu stii bine ca pina la Rimbaud te maninca Nichita Stanescu, nu?:)

    PS Nu-mi veni cu poeme din Poemul de otel – am zis deja ca e valoros opul, demn de eternitate.

  74. AVP Says:

    Păi ieri ţi-am adus un esemplu din AVP II, ba chiar III, şi-ai făcut pe mortu-n papusoi, mey… oops

    Vezi cum esti, bey, spuley…? 🙂

    Pe maine.

  75. Stely Says:

    Dar despre asta ce ziceti?

    „A fost o puternică personalitate şi un poet important, care uneori a căzut victimă excesului propriilor calităţi. Într-un fel, temperamentul extrem de impulsiv încă din tinereţe l-a împins să îmbrace cauze nu întotdeauna corecte. Lasă un gol în poezia românească atât ca om, cât şi ca artist, ca formulă personală de poezie pe care o au destul de puţini în epoca noastră”, a spus Nicolae Manolescu”

  76. sorin cucerai Says:

    @ AVP

    Ce zici ca mi-ai facut ieri?!?

    Da’ daca zici ca era ceva din AVP II sau chiar III mai bine ca n-am vazut, fiindca stii bine ce cred io despre AVP II+III, asa ca daca-ti spun iar te enervezi si tipi la mine…

    Raminem pe AVP I, OK? 🙂

  77. Victoria Says:

    Dupa razboi, WW2, bulevardul bucurestean numit Napoleon Bonaparte a fost re-numit Ilie Pintilie.
    Pastorel Teodoreanu a scris o epigrama:
    „Ai crezut tu mai Ilie
    C-ai s-ajungi asha departe
    Sa-l dai jos pe Bonaparte?”
    …………………
    As parafraza si as spune:
    Ai crezut tu Paunescu
    Sa ajungi asha departe
    Sa stai langa Eminescu?
    ……………………..
    Publicitatea legata de boala, spital, inmormantare, ziare, articole..totul de un mare si trist penibil. Circ! vorba Hertei Muller.

  78. gabriel Says:

    AVP

    TRU are dreptate cînd afirmă că AP este mai slab decît cei pomeniţi. Care sunt „vecini” cu miracolul, sper c-ai sesizat nuanţa 🙂

    Asta nu înseamnă că nu pot să afirm că sunt, în acelaşi timp, de acord cu tine.
    Aş paria, totuşi, pe judecata lui Călinescu.

  79. Sorin ILIESIU Says:

    Comunicat
    – redactat de Sorin Iliesiu, membru de onoare al Asociatiei 21 Decembrie 1989

    Dezavuam grotescul bal mascat in care suntem tarati de 65 de ani.

    Cine uita, nu merita! – spunea Nicolae Iorga.

    Facem apel catre cei care au evaluat eronat opera pro-totalitara a lui Adrian Paunescu, sa o considere asa cum se cuvine si sa regrete public respectivele declaratii.

    Culmea amoralitatii lui Adrian Păunescu este ca, dupa ce a scris – in februarie 1986 – scrisoarea de mai jos, s-a pus fara jena in slujba lui Ion Iliescu – cel care a ordonat impuscarea idolului sau, neacordandu-i acestuia nici macar dreptul la un proces corect, darmite dreptul la apel sau la recurs. Pe de alta parte, Ion Iliescu a fost copilul de suflet al celor pe care i-a trimis la moarte, carora le trimitea scrisori omagiale precum cea de mai jos. Este inimaginabila o situatie mai abjecta.

    Amoralitatea celor precum Adrian Păunescu sau Ion Iliescu a fost si a ramas emblematica pentru societatea romaneasca comunista si postcomunista.

    Nici viitorul PSD, pe care il dorim reformat cat mai curand, dar nici poporul roman, nu au nevoie de asemenea repere.

    Reforma morala poate sa aiba loc in tara noastra numai prin adoptarea legilor si masurilor cerute de Proclamatia pentru decomunizarea Romaniei, incepand cu Legea lustratiei anticomuniste, oricat de tardiva ar fi ea.

    Dezavuand grotescul bal mascat in care suntem tarati de 65 de ani, prezentam textul de mai jos.

    Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu,

    Trist şi singur şi umilit, cum sunt, dat la o parte de forţe obscure din prima linie a luptei pentru afirmarea „Spiritului Ceauşescu“ în viaţa publică românească, pierzându-mi aproape orice speranţă că acolo, sus, unde sunteţi, glasul meu se va auzi, datorită norului greu penetrabil de calomnii în care am fost învăluit, uitând probabil în tristeţea mea sinucigaşă chiar şi ştiinţa de-a mă mai eventual bucura, am avut, totuşi, marea fericire de-a citi cuvântarea dumneavoastră de la Şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român de joi 6 februarie 1986.

    Începusem să cred că adevărul va ajunge greu la dumneavoastră şi boceam cu capu-n pernă, câteodată, pierderea acestei şanse, pe care mi-o explicam prin sistemul triumfalist şi viciat, de dezinformare criminală, care e aproape fatal să apară într-o lume care nu-şi mai conservă dialectica şi opoziţia.

    Vreau să vă spun, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, clar şi din tot sufletul meu, că, şi dacă în România ar fi 200 de partide, eu tot în partidul condus de dumneavoastră aş face cerere de înscriere sau reînscriere, chiar dacă aş şti că alte partide m-ar plăti, iar partidul acesta mi-ar mai da o dată vot de blam cu avertisment.

    Nu sunt un apucat, nu sunt un nebun, dar sunt un patriot adevărat care nu poate să nu observe că în problemele fundamentale ale României aveţi o scânteie divină şi vă călăuzeşte un geniu lăuntric.

    Vineri, 7 februarie, am căutat un ziar cu cuvântarea dumneavoastră în toată Capitala, îmi spusese tata de cu noapte că v-a auzit la televizor şi că aţi vorbit extraordinar. Tata are 70 de ani şi mă roagă să vă transmit că, dacă e nevoie de dânsul pentru apărarea României şi a fiinţei dumneavoastră, la care ţine ca la adevăratul eliberator al ţării, vă stă la dispoziţie cu viaţa lui, pe care n-au ocolit-o dramele, puşcăriile, nedreptăţile, dar în care nu şi-a permis niciodată să-şi trădeze credinţa în ceea ce a iubit şi iubeşte.

    Şi-ntr-un târziu am găsit un ziar, şi parcă nu-mi venea să-mi cred ochilor. Nu m-am îndoit niciodată de marea dumneavoastră iubire pentru adevăr, dar am ştiut că mulţi şi-au construit carierele minţindu-vă.

    Dar când am văzut că sunteţi încă atât de tânăr, atât de curajos, atât de lucid, atât de realist şi de necruţător cu adevăraţii responsabili ai diverselor necazuri, pe care le trăieşte minunatul popor, zbuciumatul popor, din al cărui geniu sunteţi nutrit, am înţeles nici pentru mine, nici pentru ceilalţi oameni, care au fost îndepărtaţi sistematic şi programatic de dumneavoastră, nimic esenţial nu e pierdut.

    Că am pierdut funcţii, că am fost terfelit, că mi s-au oprit cărţile şi mi s-a confiscat abuziv ceea ce am construit corect la Breaza, că nu mi se mai îngăduie să public şi că sunt practic interzis în ţara mea nu înseamnă nimic: un fleac în raport cu marea fericire, cu extraordinara fericire că Tovarăşul nostru, că Omul nostru, în care ne-am investit speranţele şi tinereţea, ştie adevărul despre ţară şi nu-i lasă pe mincinoşi, pe duri, pe incompetenţi să triumfe.

    La multe rele v-au îndemnat ei şi unele, din păcate, s-au şi comis, dar există o compensaţie istorică, există o revanşă a adevărului şi sunteţi autorul unui gest pe care mă văd obligat să-l numesc istoric, deşi cuvântul „istoric“ e cam obosit de prea multă întrebuinţare, şi când trebuie, şi când nu trebuie.

    Iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, profetice cuvinte aţi rostit şi bine aţi făcut că le-aţi lăsat să apară, să fie cunoscute de acest popor care vă iubeşte, în ciuda faptului că îl fugăresc şi-l chinuie diverşi oameni cu putere, care au neruşinarea să se prevaleze de numele dumneavoastră în acţiunea lor de subminare a economiei naţionale, a agriculturii româneşti, a spiritualităţii româneşti, pentru că, după toate acestea, cred ei, ajungându-se la faliment, România să fie uşor remorcată de falsele idei înnoitoare de la răsărit.

    Şi ce-or mai vrea ei? În loc de Hora Unirii, pe care dumneavoastră aţi restituit-o ţării, să ieşim în piaţa mare şi să jucăm, în frunte cu incompetenţii, pe care i-aţi demascat, la începutul acestui februarie 1986, şi care nu vă vor iubi niciodată, să ieşim şi să jucăm o Gorbaciovskaia pe furate, până într-un punct, şi-un ceardaş, o Kadarească de la acel punct încolo.

    Eu, tovarăşe Secretar General, fie că mă vor omorî azi, fie că mă vor ierta până mâine, înjurat şi de Europa Liberă şi de Moscova, şi de Budapesta şi vai, şi de Bucureşti, cred în ceea ce am apucat să cred în August 1968, când mi-aţi făcut onoarea să mă primiţi în singurul partid comunist care s-a opus deschis violenţei, invaziei, coaliţiei împotriva libertăţii, Partidul Comunist Român.

    Mi s-a putut părea, şi-mi dau seama că am greşit, că adevărul nu va mai ajunge niciodată întreg la dumneavoastră. Dar sufletul dumneavoastră întreg, mintea dumneavoastră pătrunzătoare, caracterul dumneavoastră neînfricat v-au condus spre o analiză de o unică acuitate şi care trebuie să rămână în istoria economică şi socială a României moderne un document definitiv.

    Vedeţi dumneavoastră, cuvintele sunt iarăşi prea obosite, prea le-au ponosit vopsitorii de ocazie, linguşitorii de toată mâna şi detractorii de toate felurile. Dar cu ce să vă comunic emoţia mea? Acesta este Adevăratul Nicolae Ceauşescu al Istoriei Românilor, marele patriot revoluţionar, necopleşit de rutină şi capabil de gesturi epocale, pe care noi toţi ceilalţi s-ar cuveni să-l transformăm în realitate. În valori, competenţe, beneficiu social.

    Acum, poporul român aşteaptă măsurile organizatorice pe care le anunţă cuvântarea şi care să aşeze lângă dumneavoastră oameni competenţi şi credincioşi. Dar acelaşi popor care vă iubeşte aşteaptă şi acele acte revoluţionare prin care sistemul osificat şi nefertil pentru înnoiri să fie radicalizat, spre a purta nu amprenta leninistă, ci amprenta lui Nicolae Ceauşescu, cel mai de seamă gânditor politic al situaţiei României sale.

    Ştiţi, desigur, mai bine decât noi toţi, dar vă reamintesc şi eu, că oricâte schimbări de persoane aţi face, dacă nu va funcţiona corespunzător sistemul, cu o reală competiţie a valorilor şi cu o vie înfruntare a opiniilor într-o corectă luptă de idei (cum aţi cerut cândva într-o analiză a dezvoltării ştiinţelor sociale), situaţia nu se va putea modifica esenţial.

    Va trebui ca democraţia pe care aţi promovat-o principal şi neabătut să funcţioneze ca o nouă pârghie a progresului economic: şi în industrie, şi în agricultură, şi în ştiinţă, şi în cultură. Dar, vai, Tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca să vă dau un exemplu: ajunge un singur Dulea la un car de cărţi şi întreaga producţie editorială stă, iar fierberea în cultură nu e bună şi nu face bine renumelui culturii române.

    Mă-nchin dumneavoastră pentru fantastica, surprinzătoarea capacitate de a redescoperi adevărul, îmi pare rău că rănile pe care le port nu-mi îngăduie să susţin o campanie publică de analiză şi subliniere a ideilor pe care le-aţi esenţializat în cuvântarea din 6 februarie 1986.

    Pot doar să vă mulţumesc şi să sper că mă va găsi viu momentul în care eventual ar mai fi nevoie de mine. Vă vrea ţara, aşa vă iubim noi, aşa ne faceţi să ne ridicăm şi din morţi, pentru a dovedi că, într-adevăr, cum spuneţi, o ţară nu se face cu justificări, ci cu fapte.

    Să trăiţi, Măria Voastră! Şi să nu lăsaţi pe cei ce se ascund sub justificări demagogice să compromită în vreun fel această Adresare Către Naţiune care, în ciuda conciziunii ei, are valoarea unui adevărat Raport de Epocă. Să fiţi sănătos, omule bun şi drept, pentru a putea scoate de guler din scena politică fariseii şi pentru a ne conduce cu geniul dumneavoastră izbăvitor.

    Iată de ce am considerat că nu e deplasat să vă trimit aceste rânduri. Ar fi, după opinia mea, normal ca lipsurile constatate de dumneavoastră şi arătate naţiunii să fie analizate atent, pentru ca valoarea documentului pe care ni l-aţi oferit să nu rămână izolată, vremelnică şi să nu pară o terapie momentană, când e vorba de fapt de nişte vicii de fond, care ţin în loc mersul înainte al acestei patrii care vă e atât de scumpă. Aş vrea să cred că noi toţi vom înţelege în spirit critic şi autocritic marele dumneavoastră exemplu de înţelepciune şi curaj.

    Să trăiţi, Măria Voastră!

    Adrian Păunescu, noaptea de 7 spre 8 februarie 1986

  80. Hantzy Says:

    „Ce trebuie păstrat e centrul de inițiativă al partidului. Pentru cine n-a aflat încă sau a învățat, între timp, să se rușineze, numele centrului e Traian Băsescu. Președintele Traian Băsescu e singura forță politică de care România a trebuit să țină cont, în ultimii 20 de ani. (…) Traian Băsescu a pus problema României viitoare în contra României prezente. Cu alte cuvinte, povestea încercării noastre neterminate de a ne „reface viața” a început cu Traian Băsescu. Oriunde am căuta alte surse și oricît ne-ar plăcea să credem altceva, problema recuperării României a apărut foarte tîrziu, în 2004. Traian Băsescu a devenit, atunci, nu doar Președintele ales al României ci și Președintele care a decis să oprească alunecarea noastră în afara istoriei democratice. Fără raportarea la Traian Băsescu, partidul care va crește cu sau din PD-L pornește descoperit și se va rătăci în ipoteze nesigure.”
    „Poate ar trebui notat că nu toată lumea e următorul Traian Băsescu și că Traian Băsescu însuși a fost, la început, calfă de partid.”
    „Politica dreptei redescoperite de PD-L are un pilon în ideile și în practica politică ale lui Traian Băsescu. Referința la Traian Băsescu e, în fond, planul care îi aduce la un loc pe toți mebrii PD-L, fie ei cărători de steaguri și pancarte la talpa partidului, fie ei purtători de idei pe ecrane și prin seminarii. Linia deschisă de Traian Băsescu trebuie, însă, dezvoltată și adaptată la cerințele țării care va înlocui țara pe care a condus-o Traian Băsescu.”
    „N-ar trebui să uităm că acest stil de gîndire anti-depresiv a fost inaugurat, practic, nu declarativ, de Traian Băsescu. Dacă nu e prea mult spus, Traian Băsescu e fondatorul optimismului românesc, într-o țară care obișnuiește să vadă mereu cealaltă jumătate goală a paharului.”

    Wow! Singurul, centrul, unicul, de neinlocuitul Basescu. Cin’sa fie auctorul?! Un pupac, nimic mai mult, dar care critica un fost pupac!

  81. Hantzy Says:

    stely,
    ii dau dreptate lui Sorin Cucerai: nu ai inteles nimic!

  82. vic Says:

    la multi ani, sa fii sanatos si bucuros linga cei dragi. daca ai probleme de sanatate precum am inteles, putere sa le depasesti si prieteni si doctori alaturi.

    cea mai frumoasa aducere aminte despre tatal tau este cea pe care ai povestit-o; cind o sa va intilniti sa-l mai intrebi o data ce crede, poate s-a razgindit.

    in rest, nu-mi amintesc despre ce era vorba.

  83. skorpion Says:

    salve, Victoria
    si…l.m.A. …sper ca nu am gresit!
    🙂

  84. Hantzy Says:

    Domnule Iliesiu, faceti „apel catre cei care au evaluat eronat opera pro-totalitara a lui Adrian Paunescu, sa o considere asa cum se cuvine si sa regrete public respectivele declaratii.”
    Insa vorbiti de „amoralitatea” lui Paunescu. Fie si presupunand ca veti dreptate, ce influenta ar putea avea o trasatura negativa a unui autor asupra valorii intrinseci a operei sale? Si Balzac era vanitos, mincinos, cricar in public. E, din acest motiv, opera sa de kkt?!
    In 2007 Paunescu declara ca l-a iubit si inca-l iubeste pe Ceausescu. Dumneavoastra spuneti ca el „s-a pus in slujba” celui ce i-a comandat executia. Aveti dovezi sau doar presupuneri? De unde stiti ca nu securisti de bine au regizat lucrurile, de exemplu?!
    Intr-un apel recent al dvs, faceati alte grotesti afirmatii, cum ca FSN de altadata ar fi PSD de azi sau adaugati insidios textului functii prezente unui moment cand acestea nu existau. Renuntati macar pe viitor la astfel de trucuri de Buftea sau Baneasa!

    PS „Amoralitatea celor precum Adrian Păunescu sau Ion Iliescu a fost si a ramas emblematica pentru societatea romaneasca comunista si postcomunista.”
    Subscriu! Consider si eu „amoral” sa fii sef intr-un minister implicat, dupa cum chiar dumneavoastra sustineti, in minieriada din iunie 1990, sa-l votezi in 1992 pe cel ce-a initiat-o, iar apoi sa-l consideri epava!

  85. Stely Says:

    Buna dimineata,
    @Gabriel,
    La multi ani ,sanatate ,realizari ,bucurii si .. sa fii iubit !

  86. GoldmundR Says:

    Cel mai mult mi-a placut punctul de vedere al poetului Dan Sociu
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/cum-a-ajuns-adrian-paunescu-erou-205082.html

    Domnule Sorin Cucerai,
    pe viitor v-as ruga sa-mi oferiti citatele in lb. germana.
    De unde alegeti dvs. citatele in lb.engleza, exista o fereastra care va indica „traducere”(cel putin asa arata la toate textele care apar in lb. germana.)
    Va multumesc
    PS
    Va rog sa cititi ce a scris marele eseist,critic de literatura si arta,nuvelist si traducator, A.E.Bakonsky despre asa-zisa legatura a marelui poet american cu …fascismul italian.
    Daca si romanii ar fi gandit astfel, Mircea Eliade si
    Emil Cioran ar fi fost in Romania judecati imediat dupa Razboi.

  87. GoldmundR Says:

    AVP a scris:
    Nu, nu e regizat de poet, ci de cei care i-au regizat toata viatza & opera: tovii si baietii, papusarii Iepocii…

    Ar fi trebuit sa te prinzi, naiba 🙂

    Draga AVP,
    asta am vrut sa spun, lasand loc unei interpretari libere, dupa „destaptaciunea si puterea de pricepere a fiecaruia”, ca doar se intelege cine regizeaza ACUM.
    Degeaba explici tu peretilor cu pielea de catifea, daca creierul lor e imbibat cu mortar proletar si nisip miscator,
    degeaba!

  88. dora Says:

    Este atat de greu sa fac ordine in gandurile mele si sa-mi exprim cu coerenta si intelepciune parerea despre controversatul poet Adrian Paunescu.Nu vreau sa-mi reprim nimic din aprecierile foarte contradictorii de-a-lungul timpului in ceea ce il priveste pe poetul-gazetarul,romanticul comunist,nationalistul,protocronistul si agitatorul furtunos Adrian Paunescu……din acest motiv sunt de acord cu sorin Cucerai ca avem de a face cu o dubla personalitate si ceea ce ramane in istoria literaturii va fi legat de Paunescu I.

  89. Stely Says:

    Hantzy,
    Asa o fi ,dar consider ca trebuie sa ne impartim vina .
    Uite spre exemplu consider ca aveti tendinta sa fiti pe linga subiect ,sa abateti discutia ,sa faceti presupuneri ,sa nu folositi nume , sa insinuati si sa-l faceti pe Traian Basescu – ciuca batailor .
    Chiar si acum .Subiectul era Adrian Punescu ,iar dvs ati scris o postare lunga cu citate din niste articole despre Traian Basescu . Fara sa vreau gindesc ca ati vrut sa contracarati mesajul si apelul domnului S.Iliesiu privitor la necesitatea „evaluarii juste a operei pro-totalitare” a lui Adrian Punescu.
    In cea de-a doua postare l-ati luat la intrebari pe domnul Sorin Iliesiu ,dezavuindu-i mai pe scurt mesajul si facindu-ma sa gindesc ca dumneavoastra vreti sa -i aparati pe Adrian Paunescu si pe Ion Iliescu.
    La sfirsit vine si „argumentul ” (al dvs.bineinteles)
    „Subscriu! Consider si eu “amoral” sa fii sef intr-un minister implicat, dupa cum chiar dumneavoastra sustineti, in minieriada din iunie 1990, sa-l votezi in 1992 pe cel ce-a initiat-o, iar apoi sa-l consideri epava!”
    Ei ,la acest „argument” nu pot decit sa zic :”unde dai si unde crapa”. Asta am priceput si imi ajunge ..

  90. dora Says:

    Nu sunt pregatita sa fac fatza controverselor din comentariile voastre.Sunt toate de luat in seama……ma alatur si eu acelora care dezavueaza spectacolul grotesc de ieri:atat pentru recrudescenta spiritului nostalgic nationalisto-comunist, cat mai ales pentru politizarea unui moment care ar fi trebuit sa se desfasoare intr-o liniste meditativa ceruta de gheatza mortii. Totul s-a transformat intr-un marketing pentru a castiga capital politic.Grandoare penibila!

  91. dora Says:

    Si am uita ceva important: „de mortibus nihil nisi bene”.

    Sa ne ocupam de cei vii!

    AVP LA MULTI ANI!

    cu intarziere, dar cu toata sinceritatea. 😆

  92. AVP Says:

    …de cei încă vii, vrei să spui, hire-ai să hii… oops. Merci 🙂

    @vic (nu @viq, aloo…), multumesc si tie, cheri…

    Hai ca mai vbim .

  93. AVP Says:

    @Hantzy, ce dreaq se-ntampla cu tine…? 🙄 Parca esti din ce in ce mai simplutz, iar nu zmecherosu tzutz pe care-l stiam cu tontii… Pai se poa, daraghia moa…?

  94. dora Says:

    Bineinteles ca de „cei inca vii 🙂

  95. mariusmioc Says:

    Un aspect neglijat al personalităţii poetului: apărător al criminalilor din decembrie 1989, a căror amnistie a cerut-o şi a căror graţiere a obţinut-o în unele cazuri.
    Adrian Păunescu, un om cu mari defecte şi mari calităţi
    Adrian Păunescu către Ceauşescu, după interzicerea cenaclului Flacăra: „Să trăiţi, Măria Voastră!”
    Comentarii ale mele mai vechi despre Adrian Păunescu

  96. Hantzy Says:

    stely, nu trebuie sa impartim nici o vina!

    1. Eu m-am limitat strict la comentariul tau. In cometariul meu nu era vb de TB, ci de AP comparativ cu VT. Cand AP s-a simtit decazut din atentia prezidentiala, l-ai criticat pentru orgoliul sau. Daca TB s-ar fi dus la funeraliile acestuia, considerai insa normala o tristete, cauzata de aceleasi motive, a lui VT. Indiferent de convinegrile celor doi si ale dumitale, n-ai acest drept!

    2. Postarea lunga, plina de exemple, era un contrabalans la link-urile lui skorpi, ce incerca sa ne prezinte punctul de vedere al moului pupac prezidential ca pe un adevar infailibil. Daca inlocuiesti in exemplele respective numele lui Basescu cu Ceausescu aproape ca obtii faimoasa scrisoare din 1986. Dar unii ii accepta acestuia neconditionat toate elucubratiile, in vreme ce pe un altul il critica orice ar scrie. Eu de ce n-as avea acelasi drept?!

    3. Nu m-a interesat nici macar sa ma uit la funeralii: am altceva mai bun de facut duminica decat sa urmaresc orice ritual de ignat. Insa, indiferent de ceea ce consider eu despre persoana Paunescu, din pozitia mea de afon nu pot sa afirm ca opera sa e doar pro-totalitara. Si atunci ma abtin, sfatuindu-i si pe cei ce n-au competente sa o faca.

    4. Nu eu i-am dezavuat apelurile domnului Iliesiu! A facut-o singur prin includerea unor neadevaruri si insinuari in textele sale.

  97. dora Says:

    Ei,da!

    „Poetul nu are viata personala” -spunea Nichita Stanescu -el este mai mincinos sau mai adevarat dar,”Nu puneti mana pe poet”. Un contemporan cu AP.

  98. constantin constans Says:

    PERMITETI,?!

    ,,Pentru cei care știu cine a fost I. D. Sîrbu (“Gary”), iată un prilej de a ne gândi la el. Pentru cei care nu știu, sper să fie o invitație la a descoperi, prin forțe proprii, un scriitor major și o conștiință cum nu au fost multe.,,

    O SUPERBA PERFORMANTA semnata ION BARBU.

    Deschideti filmuletul aici:

    frumosul din petrila adormita

  99. constantin constans Says:

    Deschideti filmuletul aici:

    frumosul din petrila adormita

    http://www.dorintudoran.com/2010/11/08/frumosul-din-petrila-adormita/

  100. Stely Says:

    Hantzy ,
    Ati zis asa:
    stely,
    „ii dau dreptate lui Sorin Cucerai: nu ai inteles nimic!”
    Iar eu ti-am raspuns :
    „Asa o fi ,dar consider ca trebuie sa ne impartim vina .
    Uite spre exemplu consider ca aveti tendinta sa fiti pe linga subiect ,sa abateti discutia ,sa faceti presupuneri ,sa nu folositi nume , sa insinuati si sa-l faceti pe Traian Basescu – ciuca batailor ”
    Nu am nimic de adaugat ,dar vreau sa va spun ca raspunsul dvs.ulterior mi-a confirmat ceea ce am spus :
    „unde dai si unde crapa”
    Sau as putea sa-l citez si eu pe AVP :
    „@Hantzy, ce dreaq se-ntampla cu tine…? Parca esti din ce in ce mai simplutz..” 🙄
    .. asa cum ati facut-o dvs. , citindu-l pe @Sorin Cucerai ..
    Apropos ;poti sa-mi spui , ce n-am inteles eu de la @Sorin Cucerai ?

  101. AVP Says:

    Postare noua.

  102. Hantzy Says:

    stely, rectific: eu sunt cel ce n-a inteles nimic. Multumita?!

    AVP, in cazul de fatanu vad de ce ne-am crampona de o complexitate inexistenta. Evit doar sa-l judec pe fotbalistul Mutu dupa excesele-i extrafotbalistice!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s