Probele organizării Mineriadei de către PSD (actualul nume al FSN)

27 OCTOMBRIE 2010

DOMNULUI TRAIAN BĂSESCU – PREŞEDINTELE ROMÂNIEI

Domnule Preşedinte,

„Frontul Salvării Naţionale” (FSN, fostul nume al PSD) condus de aproape 21 de ani de Ion Iliescu ar putea organiza azi sau oricând o nouă Mineriadă pentru că „Justiţia” aservită criminalilor a decis anul trecut scoaterea de sub urmărire penală a acestora în loc să-i trimită în judecată.

Domnule Preşedinte, vă solicităm să cereţi Justiţiei să-şi facă datoria. Conform Constituţiei, Preşedintele României are obligaţia de a veghea la buna funcţionare a autorităţilor publice – inclusiv a Justiţiei – şi exercită funcţia de mediere între stat şi societate. De peste 20 de ani societatea cere trimiterea în judecată a responsabililor Mineriadei din iunie 1990.

Vă prezentăm câteva din probele care demonstrează că Mineriada din iunie 1990 a fost organizată de FSN sub conducerea actualului preşedinte de „onoare” al PSD, Ion Iliescu.

Probele au fost preluate din „Raportul-rechizitoriu despre fratricidul din 13-15 iunie 1990” coordonat de conf.dr. Sorin Ilieşiu şi dr. Alin Rus, antropolog, raport-rechizitoriu elaborat de Departamentul pentru analiza crimelor neocomunismului în România din cadrul Asociaţiei 21 Decembrie 1989 (preşedinte Teodor Mărieş) în parteneriat cu Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (preşedinte al Consiliului Ştiinţific: prof.dr. Vladimir Tismăneanu, preşedinte executiv prof.dr. Ioan Stanomir).

Acest raport-rechizitoriu a fost elaborat pe baza documentelor din dosarul 75/P/1998, respectiv dosarul Mineriadei, care conţine peste 80.000 de pagini de documente accesibile datorită protestului lui Teodor Mărieş, dosar instrumentat de o echipă de procurori şi poliţişti condusă de conf.dr. general-magistrat (rez.) Dan Voinea care, în baza documentelor menţionate mai sus şi în calitate de colaborator al IICCMER, a certificat realitatea celor prezentate în prezentul raport-rechizitoriu.

Domnule Preşedinte,

Orice infracţiune nepedepsită se repetă. Conform probelor din dosarul Mineriadei din iunie 1990, Fratricidul din iunie 1990 a avut următorul bilanţ: 6 morţi, 16 răniţi prin împuşcare, 542 răniţispitalizaţi, sute de răniţi nespitalizaţi (60% dintre victime – respectiv sute de persoane – fiind deliberat lovite în cap cu obiecte contondente – topoare, răngi, bâte, etc. – loviturile determinând traumatisme şi contuzii craniocerebrale); 1056 de persoane au fost arestate ilegal în unităţi militare unde au fost torturate, 10 femei fiind violate de militari în unităţi militare; patru persoane arestate ilegal s-au sinucis, unele prin spânzurare, din cauza relelor tratamente la care au fost supuse în penitenciar (doi tineri s-au sinucis prin spânzurare pentru că n-au suportat ideea violării lor de către deţinuţi de drept comun homosexuali, violarea făcându-se cu acordul conducerii penitenciarului).

Ion Iliescu este principalul responsabil al Fratricidului din 13 iunie 1990, conform Rechizitoriului publicat în 27 iulie 2007 de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, întocmit de colonelul-magistrat Viorel Siserman şi confirmat de generalul-magistrat Dan Voinea din cadrul Secţiei Parchetelor Militare, pentru trimiterea în judecată a inculpaţilor militari pentru uciderea şi rănirea prin împuşcare a unor persoane la data de 13 iunie 1990. Conform acestui rechizitoriu, Ion Iliescu a luat decizia reprimării din 13 iunie 1990, a coordonat-o personal depăşindu-şi atribuţiile, a ordonat intervenţia militară cu muniţie de război şi TAB-uri pentru reprimarea manifestanţilor din Piaţa Universităţii, ceea ce a avut ca urmarea moartea şi rănirea prin împuşcare a mai multor persoane. Ion Iliescu a implicat foarte mulţi oameni în crime, inclusiv pe generalul Chiţac Mihai şi alţi ofiţeri superiori trimişi în judecată, care au susţinut în declaraţiile lor că n-au făcut altceva decât să execute ordinele directe ale lui Ion Iliescu şi a colaboratorilor lui.

Conform probelor din Dosarul Mineriadei, Fratricidul din iunie 1990 a fost organizat de FSN, prin implicarea lui Ion Iliescu – preşedintele FSN şi al României, prin implicarea primului-ministru Petre Roman şi a guvernului FSN, prin implicarea Ministerului de Interne, a Ministerului Apărării Naţionale, a Procuraturii şi a Serviciului Român de Informaţii, conduse de FSN.

Prezentăm capitolul din Raportul-rechizitoriu referitor la aducerea în capitală a unor grupuri de mineri şi muncitori din ţară (Mineriada). Conform documentelor din dosarul Mineriadei, acestea s-au produs datorită implicării FSN sub conducerea lui Ion Iliescu.

ADUCEREA ÎN CAPITALĂ A UNOR

GRUPURI DE MINERI ŞI MUNCITORI DIN ŢARĂ

MINERIADA

În 13 iunie 1990, la nivelul conducerii Frontului Salvării Naţionale, s-a hotărât aducerea în capitală, pentru a interveni împotriva manifestanţilor din Piaţa Universităţii, a unor grupuri de mineri şi muncitori din ţară. Astfel, membrii marcanţi ai Frontului Salvării Naţionale au luat legătura prin telefon cu şefii filialelor FSN de care aparţineau din ţară, ordonându-le să trimită în Bucureşti grupuri mari de muncitori şi mineri.

Astfel, liderul FSN Galaţi, Buruiană Aprodu Alexandru, la cererea solicitarea soţiei sale Buruiană Aprodu Daniela, membru marcant FSN, a mobilizat şi trimis la Bucureşti peste 100 de muncitori de la Combinatul Siderurgic Galaţi cu un tren format din 10 vagoane. Totodată, Buruiană Aprodu Alexandru a confecţionat la tipografia din Galaţi manifeste prin carte se solicita judecarea şi expluzarea din ţară a domnilor Ion Raţiu (candidatul PNŢCD la Preşedinţia României) şi Radu Câmpeanu (candidatul PNŢCD la Preşedinţia României).

Din Valea Jiului au plecat spre Bucureşti, cu mai multe garnituri de tren, peste 6.000 de mineri de la cele 15 intreprinderi miniere, fiind conduşi de către ofiţerul de Securitate Cămărăşescu, de liderii de sindicat ai minerilor printre care şi Miron Cosma, la cererea lui Napău şi Ilinescu (foşti lideri de sindicat ai minerilor din Valea Jiului, care au fost cooptaţi în conducerea Ministerului Transporturilor), precum şi a lui Gelu Voican Voiculescu – viceprim-ministru.

De la mina Filipeştii-de-Pădure din jud.Prahova prefectul Bălănoiu a mobilizat câteva sute de minieri la ordinul şefului Serviciului Român de Informaţii, Măgureanu Virgil, care s-au deplasat la Bucureşti cu autobuze de la intreprrinderea de transport judeţean.

Tot din ordinul lui Măgureanu Virgil – şeful Serviciului Român de Informaţii, maiorul Bondoc Viorel de la SRI Gorj a mobilizat câteva sute de mineri de la mina Albeni pe care i-a adus în Piaţa Universităţii cu 6 autobuze. În acelaşi timp, de la bazinul miner Motru au plecat spre Bucureşti cu trenul aproape 4.000 de mineri.

Din jud.Hunedoara au plecat cu autobuzele spre Bucureşti minerii de la exploatarea minieră Brad, iar din Deva au plecat câteva vagoane cu muncitori mobilizaţi de către organizaţia FSN Deva la ordinul lui Iosif Boda din cadrul Frontului Salvării Naţionale central. De la Calaraşi, şeful FSN Doru Ioan Tărăcilă a trimis 8 autobuze cu muncitori de la Combinatul siderurgic.

De la Giurgiu, câteva sute de persoane au fost mobilizate de către Caraiman, preşedintele FSN Giurgiu şi de către Iusuţ Mihai de la FSN Giurgiu, care au fost transportaţi cu autobuzele în Piaţa Universităţii din Bucureşti, în seara zilei de 13 iunie 1990. Totodată, în data de 14 iunie 1990, când s-au întros din Bucureşti, un grup de aproximativ 25-30 de persoane înarmate cu bâte, din grupul sus-amintit, au atacat sediul PNŢCD din Giurgiu provocând pagube materiale, intenţionând să dea foc clădirii şi ameninţănd: „Facem moarte de om!”.

În Bucureşti a mai venit un grup de persoane mobilizate de FSN-Alba cu un tren special pentru această acţiune.

În ziua plecării majorităţii minerilor din Bucureşti (15 iunie 1990), persoanele care au aplaudat şi au ovaţionat minerii (în special femei şi pensionari) nu au fost bucureşteni, ci au fost persoane aduse, în dimineaţa zilei respective, cu autobuze sau cu trenuri, de lideri FSN din provincie (Alexandria, Călăraşi, Galaţi, Slatina, Ploieşti, Buzău ş.a.) la cererea lui Ion Iliescu şi a altor lideri din FSN. Acele persoane nu ştiau ceea ce au făcut în realitate minerii în Bucureşti cu o zi înainte şi nici care au fost revendicările reale ale manifestanţilor din Piaţa Universităţii. Acele persoane au fost victime ale minciunilor, dezinformărilor şi diversiunilor autorităţilor propagate prin comunicatele Preşedintelui Iliescu şi ale Guvernului Roman, prin ştirile difuzate de TVR, radio, presa oficială şi cea aservită, precum şi prin declaraţiile şi zvonurile răspândite de membrii FSN şi de răspândacii fostei Securităţi reactivaţi în Serviciul Român de Informaţii, poliţia politică a regimului neocomunist.

* * *

Domnule Preşedinte, nimic bun nu se poate clădi pe un fratricid nejudecat şi nepedepsit.

Cu încrederea că veţi cere Justiţiei să-şi facă datoria,

27 octombrie 2010

Sorin Ilieşiu – vicepreşedintele Alianţei Civice, autorul apelurilor pentru condamnarea naţională şi internaţională a comunismului http://www.gds.ong.ro/apel.htm

http://www.libertates.com/en/articles/40-appeal-for-the-condemnation-of-the-criminality-and-illegittimacy-of-communism.html

Asociaţia 21 Decembrie 1989, Teodor Mărieş – Preşedinte

Societatea Timişoara, Florian Mihalcea – Preşedinte

Memorialul Revoluţiei 16-22 Decembrie 1989 Timişoara, dr.Traian Orban – Preşedinte

Fundaţia Memoria, prof.univ.dr Ilie Popa – Preşedinte

Fundaţia Corneliu Coposu, Rodica Coposu şi Flavia Bălescu

Seniorii Ligii Studenţilor din Universitatea Bucureşti 1990, Antonie Popescu, Romeo Moşoiu, Marius P. Clonda, Dinu Gându

Fundaţia Icar, Dr. Camelia Doru – Preşedinte

Consiliul Mondial Român, Ştefana Bianu – Vicepreşedinte

Fundatia Naţională pentru Românii de Pretutindeni, Daniela Soros – Vicepreşedinte

Asociaţia Românilor din Australia, Mihai Maghiaru – Preşedinte

Organizaţia luptătorilor pentru apărarea drepturilor omului, I.Leşu – Preşedinte

Sindicatul Naţional al Ţăranilor şi al Proprietarilor Români, Dan Drăghici – Preşedinte

Asociaţia Europeană a Cadrelor Didactice – Secţiunea Naţională România, prof.univ.dr. Florin-Cristian Gheorghe – Preşedinte

Asociaţia Scriitorilor Români şi Germani din Bavaria, Radu Bărbulescu – Preşedinte

Association Culturelle et Amicale Roumaine, Gabriel Penciu – Preşedinte

L’Alliance Belgo-Roumaine, Bruxelles, Ecaterina Evanghelescu – Preşedinte

Consiliul Român American, Neculai Popa – Preşedinte

Asociaţia Copiilor Revoluţiei, Cătălin Giurcanu – Preşedinte

Asociaţia Adevăr şi Dreptate, Nicolae Bănuţoiu – Preşedinte

Asociaţia Apolitică “Societatea Târgovişte”, Ilie Petre Ştirbescu – Preşedinte

Fundaţia Redarea Istoriei, jurist Păun Gabriel Virgil – Preşedinte

Fundaţia Ioan Bărbuş, Anca Maria Cernea – Preşedinte

Federaţia naţională Omenia a Pensionarilor (peste 1.000.000 de membri), dr.ing.Gheorghe Chioaru – Preşedinte

Grupul văduvelor de eroi martiri

Federaţia sindicală “Solidaritatea – Virgil Săhleanu” a siderurgiştilor din România

Fundaţia Naţională a Revoluţiei din Decembrie 1989 – Timişoara, Pompiliu Alămorean – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea al siderurgiştilor Galaţi, Ilinca Diaconu – Preşedinte

Sindicatul Solidaritatea Hunedoara

38 Răspunsuri to “Probele organizării Mineriadei de către PSD (actualul nume al FSN)”

  1. antikgb Says:

    apel catre toate aceste organizatii: trebuie sa iesim in strada ! sa manifestam in fata sediului realitatea tv!o manifestatie pasnica in semn de protest fata de abuzurile gastii patronate de sorin ovidiu vantu! in lupta pentru apararea democratiei presedintele Romaniei are nevoie de noi.acum ! nu fiti lasi si nu va lasati la mana gruparilor interlope conduse de psd si ion iliescu!

    ++++++++++++++
    avp reply: personal nu sunt de acord cu contramanifestatiile, care imi aduc aminte – cel putin – de contramanifestatiile baietilor de la IMGB si fetelor de la Apaca, din 1990 ; organele de ordine sa-si faca datoria ; iar daca si ele se vor alia cu manifestantii eventual turbulenti, atunci, asta e… Punct.

  2. Stely Says:

    Buna ziua,
    Da ,se pare ca si acum este acelasi scenariu ,acelasi mod de organizare si cu concursul aceluiasi partid PSD=FSN .
    Vad ca au organizat si un desant in parlament cu ajutorul unor asa zisi revolutionari, care deocamdata a fost respins la poarta de citeva sute de scutieri . Sper ca frigul si ploaia din Bucuresti sa-i imprastie cit mai repede.
    Am inteles ca mitingistii au primit cite 40 roni ptru participare pe care, se pare ,ca si i-au consumat deja pe bautura.
    Mie nu-mi vine sa cred ca cei de acolo sunt bugetari din invatamint , din sanatate sau administratie . Nu cred ca sunt in halul asta de disperati incit sa se preteze la a primi suma asta de bani ptru o actiune fara sorti de izbinda .
    Eu cred ca motiunea nu va trece si ca opozitia isi va consuma toate mijloacele democratice si altele la limita legii incit sa-i linisteasca, iar guvernul sa poata merge mai departe cu legile reformei ( asumarea raspunderii ptru legea educatiei ),apoi legea pensiei retrimisa in parlament de T.Basescu ,ptru modificarea virstei de pensionare . Zilele trecute a fost promulgata si legea „micii reforme „in justitie care va intra in vigoare anul viitor .
    Desi i-au zis generic „mica reforma”, din cele ce am citit imi face impresia ca nu este mica deloc. Sunt f.multe reglementari privind fluidizarea actului de justitie .Luni vor avea loc alegerile in CSM ,care din ce am inteles ,cu exceptia citorva magistrati controversati, va fi alcatuit din oameni noi .Dar si acestora(controversatilor) le va expira mandatul in ianuarie anul viitor.
    Prin urmare sunt sanse ca procesul mineriadei si alte procese grele , sa fie finalizate mult mai repede.

  3. Stely Says:

    Cred ca tipul este un agitator care se afla in misiune .
    Care sunt „aceste organizatii” la care face apel , respectivul nick? Acelasi mesaj este postat si pe alte bloguri .

  4. AVP Says:

    Asa am zis si eu. Tocmai de aia l-am lasat sa treaca si i-am dat replica.

  5. Stely Says:

    Aici este un link cu prezentarea legii reformei(mica) in justie ,promulgata de T.Basescu :

    http://masuriasumate.wordpress.com/2010/10/25/mica-reforma-in-justitie/

    p.s. Dupa ce am citit legea m-am mirat cum de a trecut de parlament. Cred ca opozitia a patit acelasi lucru ca si parlam.puterii cind au votat din greseala legea aceea cu red.TVA la alim.de baza ..

  6. AVP Says:

    Stely, astea sunt paleative. Adevarata reforma se va face atunci cand vor disparea din justitie fostii securisti, activisti, militieni si procurori comunisti (indiferent daca au facut sau nu „politie politica”, aloo…), precum si securistii, activistii, militienii, procurorii, notarii, executorii si grefierii facuti „pe puncte” si pe pile, in anii 90. Astia sunt corupti iremediabil, din vrej (iar cei mai multi sunt si de o incompetenta si lipsa de caracter flagrante).

  7. Stely Says:

    Gata . S-au terminnat dezbaterile in parlament . Nu am fost atenta decit la discursul premierului ,al Elenei Udrea si al lui V.Blaga . Cu parere de rau nu am putut urmari discursurile opozitiei decit cu sonorul la mic. Am urmarit dezbaterile mai intii la B1 ,apoi pe TVR1 (in premiera) ,intrucit au dat si ei legatura in Piata Constitutiei ,unde mitingistii tot incearcau sa rupa cordonul de jandarmi . Acum se voteaza . Cred ca se termina repede avind in vedere ca PD-L si UDMR nu voteaza.desi sunt in sala.

    Cite ceva din ce a spus E.Boc :

    -taria guvernului sta in a nu ceda in fata populismului;
    -vom avea crestere economica sanatoasa ,limanul este aproape ;
    -a fost deficit extern de 5,2 % mostenit de la Tariceanu pe care guvernul a trebuit sa-l corecteze . CE a recunoscut ca masurile guvernului de corectare a deficitului au fost f.bune ;
    -acum se face diferenta intre demagogie ,populism si masuri corecte ,dar dure ptru consolidarea economiei si iesirea din criza;
    Au fost si in parlament citeva manifestari huliganice ale opozitiei .Nu-i bag in seama .Cred ca si-au epuizat toata gama de actiuni si discursuri penibile si gaunoase .
    P.S.Mi-a placut si discursul E.Udrea.A fost punctual ,argumentat cu date(cifre) concrete si comparative cu cele ale guvernului Tariceanu . Investiii de citeva ori mai mari si utilizarea fondurilor europene deasemenea ,de citeva ori mai mult ,in procente. Cred ca am sa merg sa caut cifrele exacte ,intrucit merita vazut ca realizarile in infastructura judeteana ,dar si in constructii si reabiltari de scoli,spitale ,gradinite ,dar si de cladiri de patrimoniu istoric turistic etc..,sunt destul de concludente.

  8. Stely Says:

    Sigur ca ai dreptate privind serparia care este acum in justitie . Sa vedem insa cum va arata noul CSM . Am inteles ca sunt f.multi tineri competenti care nu sunt inca atinsi de coruptie si care nu sunt legati de trecut. Cred ca de aici ( CSM) trebuie sa inceapa reforma.Ei trebuie sa fie cei care sa taie in carne vie .
    P.S Matematic , motiunea a picat .. F.putine voturi (157) Infringere la scor.

  9. AVP Says:

    Cu parere de rau nu am putut urmari discursurile opozitiei decit cu sonorul la mic.

    A adopta pozitia strutului nu e cea mai buna solutie de a scapa de necazuri🙂 Oricum, si Crin, si Ponta, au fost catastrofali… Cred ca pana la urma atat PNL-ul cat si PSD-ul vor renunta la asemenea ageamii, pe care un MRU, sa zicem, i-ar face praf si pulbere… Dar nu si Preda or M.Macovei or Voinescu, aloo…

    Pacat de Udrea, fiindca s-a expus pana acum cam prea mult, din lacomie si ambitie prost inteleasa, si fiindca e, totusi, nevasta Cocosului… Caci altfel – si daca era mai rafinata – ar fi fost o politiciana valabila… In fata ei, o prefer pe EBA, in continuare, cu conditia sa se maturizeze mai rapid… oops. Daca nu, – nu. In fond, daca ar aparea un politician valoros de la PNL si chiar de la PSD, l-as sustine si pe acesta, care-i problema ?🙄

    ps. Monica Macovei are dreptate: nu de la CSM poate pleca reforma in justitie. Niciun sistem nu poate fi reformat din interior (daca n-ar exista sula-n coasta a UE, a NATO si a FMI, nici Base or Boc n-ar fi facut mai nimic ; hai sa fim realisti).

    ps. Boc n-are sanse la presedintie, chiar daca va fi eroul reformei.

  10. Stely Says:

    Stiu ,si citeodata ma simt cam nesigura in a argumenta.
    Dar sunt atit de previzibili privind discursurile lor incit am vrut sa-mi menajez nervii.
    Desigur ca- UE ,NATO ,FMI- sunt factori decisivi reformarea justitiei .Dar citeodata am impresia ca cei care ar fi trebuit sa simta „sula’n coaste „nu s-au sinchisit pina acum .Ma gindesc la judecatori .Or acestia trebuie sa fie controlati si sanctionati de CSM. Este o perceptie a mea ,nu o argumentatie bazata pe o stricta cunoastere a sistemului de justitie si a functionarii lui .
    In privinta Elenei Udrea vad ca iti mentii pdv,desi ceva mai nuantat .Zilele trecute insa am auzit cum T.Basecu nu s-a ferit sa-i ridice mingea la fileu. Adica a spus ca este buna ,dar ca nu are sanse (ca femeie) sa acceada la functii inalte in Stat. Despre EBA cred ca mai are destul pina la a se maturiza .Mai intii sa scape de emotii. Cred ca ele reprezinta ptru ea un handicap f.mare . Cind va scapa de emotii si va putea sa sustina un discurs cursiv ,fara bilbe si tremur in voce ,poate va fi de viitor.

  11. Stely Says:

    Motiunea a cazut ,miine va fi asumarea raspunderii pe legea educatiei. Opozitia nu va avea timp nici macar sa-si „linga ranile” dupa infringerea de azi. Cred ca V.Ponta s-a facut de ris nu numai prin discursul gaunos sau ca s-a pus in fruntea mitingistilor ,dar sa spui ca politistii din strada detin munitie in armamentul din dotare si sa spui deasemnea ca mai au de adunat 4 voturi in favoarea motiunii, denota ca este de un infantilism descurajator ptru „poporul „pesedist .

  12. AVP Says:

    Despre EBA ai mare dreptate, din pacate, si s-ar putea ca emotivitatea-i exagerata sa constituie un handicap fatal, pana la urma…; ma gandesc insa ca la cate tone de laturi a primit biata fatuca de cand a intrat in politica, nu e de mirare ca s-a complexat atata… ; vom vedea daca – pana intr-un final – va avea stomac de politician de Romanica (vba lu ta-so).

    Elena Udrea, la randu-i, are o voce cam sparta si aroganta, pe langa faima de sotie a Cocosului corupt or coruptibil si de imaginea cealalta, si mai catastrofala, de amica a fustangiului marinar (reala sau ba, nu conteaza), iar in aceasta situatie mentinerea ei in prim plan le creaza lui Basescu si Boc o problema de siguranta egala cu attackul tembeliziunilor mogulice, a mon avis… Nu mai departe de acum cateva ore, singurul cal de bataie cat de cat periculos al opozitiei parlamentare a fost „Udrea”, asa cum e si pe frontul tembeliziunilor mogulice… Din pacate, Basescu e mult prea incapatanat ca sa ne asteptam sa renunte, in interesul reformei si stabilitatii, la a mai sustine-o pe aceasta altfel mumoasa si bataioasa doamna (asa cum a renuntat la Berceanu, Videanu, Blaga). Ma tem, iacata, ca Elena asta ii va fi si lui Leanca, aloo… oops.

  13. Riddick Says:

    Bună seara !

    Lipsa opoziţiei organizate de pe timpul lui Ceauşescu îşi arată acum efectul.

    Comuniştii vin cu asemenea propagandă primitivă fiindcă ştiu nivelul politic foarte slab al „rumânului’ (cum îi place lui Ţiriac să spună).

  14. AVP Says:

    Foarte justă observaţia ta, Riddick. Aşa e: acum plătim tributul unei rezistenţe anticomuniste şi a unei societăţi civile cât de cât consistente. Vârsta mentală şi mentalitatea boborului – în marea sa majoritate – sunt ale unui copil de 14 ani, pe deasupra şi semianalfabet (chiar dacă are şi-o diplomă eliberată de un învăţământ calp…)👿

  15. Andrei Alexandru Says:

    EBA
    Enorma gafă a Amiralului, devenit şi datorită ei, un Marinar luat în şuturi. Începutul coborâşului, din păcate!
    Personalitatea unui om se poate ghici, a la Mama Omida, după ochi. Ochii EBEI te duc cu gîndul la nemărginirea unui pustiu sau a unui ocean, ambele aflate într-o nemişcare totală, liniştite şi fără griji.
    Maturizarea EBEI nu va duce decât la mărirea producţiei de ….. bâlbe şi alte alea, la fel de penibile. Bine că stă ascunsă … în cea mai mare parte a timpului.

    laplopulcuportocale

  16. AVP Says:

    Ţi-am mai spus io, moşoiule…: maturizează-te tu mai întâi, căci ai părul deja alb, aloo, şi pe urmă judec-o şi pe EBA. La cei nici 30 de anişori ai ei, tu cred că nici nu ştiai că exişti, n-aşa…?🙂

    EBA a dat câteva interviuri fulminante, care l-au făcut până şi pe cârcotaşu Cristoiu să se mai moaie, iar pe-alde Ciutacu şi Badea să se frece înfricoşaţi în oaie, iar io pe asta mă bazez când spun ce spun… AVP nu se poate înşela chiar aşa, drea… oops.

    Hai pa

  17. Sorin ILIESIU Says:

    Multumiri domnului Viorel Padina si Agentiei Nationale de Presa care au publicat apelul nostru.
    http://www.agerpres.ro/media/index.php/comunicate/item/35509-Comunicat-de-pres-Asociaia-21-Decembrie-1989.html

  18. AVP Says:

    Cu multa placere, stimate dle Iliesiu. Stiti bine ca toate Apelurile dvs au prioritate absoluta pe our blog… oops. Chiar si un Apel pt eliberarea – doamne fereste – tutulor spamurilor & trolilor🙂

  19. Stely Says:

    Dupa parerea mea nici EU si nici EBA nu au contribuit cu prea mult la „inceputul coborisului Amiralului”. In primul rind ca a cistigat un al doilea mandat in pofida tuturor handicapurilor pe care le-a avut:fie construite de presa ,fie de opozitie ,fie de prejudecatile din partea anumitor alegatori.
    Cred ca EBa va avea destul timp sa se maturizeze si sa se experimenteze in cadrul PE ca europarlamentar,departe de mizeria din politica dimboviteana . Cei care o judeca o fac prin prisma unor perceptii de suprafata si de moment.
    Deasemenea ,cred ca si in ceea ce o priveste pe EU ,tot timpul va rezolva si aceasta dilema . Atunci cind T.Basescu nu va mai fi presedinte, va fi judecata ptru ceea ce face in politica si nu dupa modul cum este perceputa.Acum este „singurul cal de bataie”,intrucit este cel mai facil mod de a decredibiliza PD-L -ul si guvernul . Sa nu uitam ca atit EBa ,EU cit si T.Basescu au cistigat alegerile pe cont propriu ,un motiv in plus ptru a demonta niste perceptii..
    Abia daca, spre ex. ,EBa ar fi pierdut alegerile ptr PE, s-ar fi putut spune ,iata ce bîta e ,intrucit nici macar faptul ca este „fata lui tata” nu este de ajuns. La fel si ptru presedinte .Daca ar fi pierdut , s-ar fi pus sigur pe seama celor doua. Dar toti trei ,din fericire ptru unii,au cistigat .Fiecare va trebui sa -si faca treaba ptru care au fost votati. Cred ca -T.Basescu -va reusi impreuna cu guverrnul sa faca reforma, iar cele doua isi vor construi cariera politica fara a mai depinde de el.

  20. AVP Says:

    Mai vbim…

    Pe maine.

  21. Andrei Alexandru Says:

    Nedumerire!
    Un analist de talia AVP.ului, adica un superanalist, se lasă păcălit de simpaticul descoperitor al „găinii care naşte pui vii”, formator a numeroşi ziarişti roşcovani, care mai ia odată o turnantă în stilu-i caracteristic, apropiindu-se de Băsescu pentru a-şi dovedi unicitatea (aloo..) şi obiceiul de a-i ajuta pe cei consideraţi mai slabi. Ciudaţii motănei Ciuvaci cu ale lor miorlăieli, nu contează, în opinia mea.
    Culmea culmilor, aplaudacii din noi nu ţin seama de afirmaţiile lui Popeye care într’un interviu a considerat că una din extrem de puţinele lupte pe care le-a pierdut a fost cea cu EBA care nu l-a ascultat, candidând totuşi.
    EBA nu ar fi luat niciodată un nr suficient de voturi fără câte un riţipiţi pe ici pe colo, de ţi se ridica chelia de sub păr!!!

    moş aa

  22. Goldmund Says:

    Slabe manifestatii „populare”:cand au auzit oamenii adunati ca nici de data asta „nu a cazut Guvernul”,s-au imprastiat prin autobuzele organizate-ghici,de cine?-Au fost arestati cativa „agitatori”ai clubului de fotbal „Steaua”(deh,”Armata e cu noi!”si ce mai suiereau gloantele Armatei la Revolutie…Iar la Mineriade,Armata ii pazea pe civilii ciomagiti si „arestati”de „mineri”)

    Toata lumea a putut vedea in Parlament un circ live,regizat de cei doi prieteni,duo Ponta-Antonescu.Pacat de PNL,de trecutul unui partid care a dat tarii mari si adevarati patrioti romani,multi omorati in puscariile comuniste…
    Trecutul PSD? -e trecutul unui partid criminal si ilegal,PCR.Acesta este cel mai puternic partid din Romania anului 2010!De asta ma mir ca „partidul organizator”nu poate aduna mai multi oameni…Nu-i mai ajuta „baronii locali” cu bani?Sau au saracit si ei cu aceasta criza…?
    O zi grea pentru democratia firava din Romania

  23. antikgb Says:

    nu este vorba de o contramanifestatie..ci de e o manifestatie legala ,un miting al tacerii prin care sa amendam nesimtirea posturilor de televiziune din romania .dar se pare ca vedeti doar agitatori in jurul vostru…ramaneti voi cu scrisul pe bloguri iar cei de la realitatea cu prostirea bizonilor.daca nu stiati constitutia romaniei garanteaza dreptul la informare, garanteaza dreptul la independenta a jurnalistilor etc.lipsa de reactie din partea clasei politice si a mass media si a organizatiilor neguvernamentale din societatea civila ..naste monstri sau mai simplu se numeste complicitate.probabil ca va e frica sa nu inkideti toate „usile” in fata retelei sorin ovidiu vantu.in orice alta tara din europa daca erau demascate practicile mafiote ale unui trust de presa va garantez ca erau asupru sanctionati atat de opinia publica cat si de autoritati.

  24. antikgb Says:

    ps: vad ca trimiteti scrisori Presedintelui.e mai lejer sa rezolve altu problemele nu?ca de asta e Presedinte.el sa ia suturi in gura de la toti nespalatii sa rezolve tot iar „poporu” sa stea pe margine la o barfa si sa comenteze.poate nu realizati domnule ..un singur om nu poate repara si reconstrui aceasta tara fara sprijinul activ al ong urilor , al populatiei etc.ca un roman adevarat si dv si multi altii …doar cereti!dar ce faceti?in afara de a-mi raspunde ca sunt agitator.

  25. AVP Says:

    Nea @antikgb, inainte de a te pronunta ca un prichindel inflamat, ai face bine sa te interesezi cu cine stai de vba.

    Altfel, raman la parerea mea: in caz ca nu esti un provocator, esti un energumen de doi bani. Cand doua mase antagoniste trec una pe langa alta, fie si in tacere, e suficient ca un jmeker s-arunce fie si un muc de tigara aprins intre ele, pentru ca atmosfera sa ia foc si sa se duca dreacului toata sandramaua.

  26. Stely Says:

    antikgb,
    Faptul ca ai venit cu o postare ciuntita ,fara o prealabila introducere si intr-o zi cind se anuntau proteste cu lozinci amenintatoare si cind toata lumea stia ca sunt infiltrati printre manifestanti tot felul de indivizi dubiosi si poate si sub influenta alcoolului,m-a facut sa consider indemnul tau neavenit si agitator.
    Nici nick-ul tau ,cam ciudat ,nu a fost demn de a fi luat in considerare.
    Acum insa interventia ta pare serioasa si de luat in seama.
    Banuiesc insa ca ai avut timp sa citesti cite ceva din cuprinsul acestui blog si ai realizat ca sunt citeva Apeluri si luari de atitudine civica privitoare la manipularea,dezimformarea,intoxicarea si indobitocirea poporului cu ajutorul celor trei televiziuni patronate de niste indivizi certati cu legea .
    Eu nu mai ma uit nici un pic la aceste televiziuni.Consider ca ele nu exista si ma informez din alte surse. Cred ca asta fac toti cei care si-a dat seama cine sunt cei care conduc aceste tv-uri si cine sunt cei care ii slujesc. Ai sa spui ca se uita altii si ca acestia sunt periculosi .Cei care se uita au devenit deja dependenti de ele si nici o manifestatie nu i-ar impiedica sa se uite.
    Dupa parerea mea cei care ar trebui sa se sesizeze ar fi- pe linga CNA ,Justitie si ONG-uri serioase si independente -PRESEDINTELE TARII care s-a lasat hartuit si batjocorit non -stop ,PREMIERUL E.BOC ,si toti cei care au avut acelasi tratament . Sa-i reclame ,mai intii la CNA,ptru incalcarea dreptului la imagine ,apoi sa-i dea in judecata ptru proferarea de injurii repetate.
    p.s.mi-am amintit ca zilele trecute am citit ca deja presedintia a facut o sesizare la CNA. Sa vedem cum va fi rezolvata.

  27. antikgb Says:

    @avp:stimate domn..ai tot dreptul sa ma jignesti.cuvantul provocator ..reprezinta o deformatie de prin anii 50 .o foloseste des nea ilici.faptul ca sunt „un energumen de doi bani” ar trebuie sa ma onoreze.decat de zero bani ..e bun si de 2 bani.revin.ideea unui protest al tacerii vis a vis de mass media din Romania nu avea si nu are legatura cu manifestarile „spontane” ale psd.ca sa faci o astfel de manifestatie iti trebuie autorizatie si toate cele necesare.poate avea loc si peste 2 luni cand acolitii lui ion iliescu isi vor petrece craciunul prin viloaiele lor din austria.@stely: imi mentin parerea ca presedintele trebuie ajutat.presedintele poate sesiza cna .efectul?cele 2 televiziuni vor urla ca din gura de sarpe ‘dictatorul pune botnita presei”.jurnalisti de tipul chiriac sau rosca stanescu ar trebui sa vada ca cetatenii romani onesti sunt vii.nu stau si isi scriu parerile doar in virtual .iar despre ong uri..cred ca sunteti de acord cu mine ca acestea sunt doar instrumente in mana lui vantu, patriciu etc.sau sponsorizate de alte servicii de informatii mai de la rasarit.ideea mea este ca actualul presedinte are nevoie sa simta ca poporul roman ii este alaturi nu este format doar din cersetori.eu sunt un om cu demnitate si nu cersesc nimic de la statul roman.v ati pus problema ca la un moment dat actualul presedinte s ar putea sa se plictiseasca sa tot fie injurat si incoltit iar poporul lui sa stea pe margine?si sa o lase balta .sa lase balta orice proiect de modernizare orice batalie…

  28. Stely Says:

    antikgb,
    Iti respect spiritul de responsabilitate si chiar ma bucur ca iti asumi o asemenea initiativa . As fi si mai bucuroasa daca ti-ai asuma si raspunderea organizarii unui asemenea miting.
    Simpla postarea pe bloguri nu este de ajuns si nici entuziasmul acesta de moment . O asemenea actiune care sa aiba succes are nevoie de un lider cu f.mare vizibilitate;un reprezentant al unui ONG (neinregimentat) sau a unor asociatii recunoscute . Daca ai fi citit topicul cu atentie , ai fi vazut ce contine, cui i se adreseaza ,scopul acestei initiative si cine sunt cei care au initiat-o . Aici ai un exemplu .Poti sa faci si tu o adresare de acest fel ,nu neaparat catre presedinte ,ci catre grup reprezentativ de lideri din societatea civila, in jurul careia sa se adune oameni de toate virstele ,animati de acest tel.
    Acela de a milita ptru o informare corecta .
    In ceea ce-l priveste pe presedinte si nevoia de a-l apara prin asemenea marsuri ale tacerii, consider ca nu isi au rostul ; dar atunci cind va fi cazul ,spre ex. ,un alt referendum de suspendare(doamne fereste) sau de schimbarea Constitutiei ,asa cum sper ca va fi ,o vom face prin vot.
    Ceea ce spui aici:
    „v ati pus problema ca la un moment dat actualul presedinte s ar putea sa se plictiseasca sa tot fie injurat si incoltit iar poporul lui sa stea pe margine?si sa o lase balta .sa lase balta orice proiect de modernizare orice batalie…”
    ..este dupa parerea mea o copilarie ceea ce scrii.
    Presedintele T.Basescu nu va face ca E.Constantinescu .Nu va lasa „balta” nici un proiect de modernizare si nici un alt angajament sau promisiune facuta. Este posibil sa fie la un moment dat descurajat sau dezamagit ca o parte din cei care l-au votat si-a pierdut increderea si speranta in capacitatea lui de a-si duce la bun sfirsit promisiunile .
    In nici un caz insa nu are voie sa se plictiseasca.

  29. Stely Says:

    he-he ,am mai gasit pe cineva care evidentiaza „mica reforma din justitie : 🙄
    Cititi aici:

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7983647-ambasadorul-marii-britanii-mica-reforma-din-justitie-avea-mare-impact.htm

  30. skorpion Says:

    salut,

    inclin sa-i dau dreptate lui laplopulcuportocale (re. EBA – ora 19.14), dar si lui AVP…
    cum iesim din aceasta dilema?🙂

  31. skorpion Says:

    antikgb are dreptate – ma refer la un miting al tacerii…

    in cehia cu multi ani in urma (vreo 10-15?) cind televiziunea nationala era cit pe ce sa fie infestata, au iesit mii de oameni pe strada…………..si problema s-a rezolvat

  32. skorpion Says:

    stely,

    sa stii ca eba & eu au influentat negativ popularitatea lui Basescu.
    ne place, nu ne place asta-i adevarul.

    +

    eba nu a cistigat prin forte proprii ci a fost sprijinita masiv de unii pedalisti, care au dat instructiuni ca ea sa fie votata.

  33. skorpion Says:

    stely,
    nu stiu cine este antikgb, l-am vazut azi prima data, dar eu cred ca Basescu era cit pe ce s-o lase balta inainte de a candida pentru al doilea mandat…

    hai, sa nu uitam lucrurile neplacute
    🙂

  34. Stely Says:

    Skorpi,
    Nu stiu daca te-ai uitat la emisiunea lui R.Turcescu( 100%)de la B1 ,unde a fost invitat Alin Teodorescu de la IMAS.
    Tipul a venit cu niste studii sociologice care mi s-au parut destul de argumentate ,cu privire la increderea populatiei in cei patru lideri principali . T.Basescu a avut cea mai stabila cota de incredere ( de vot ),de cind si-a inceput mandatul pina in februarie 2010 . Din februarie de cind si-a asumat reducerea salariului la bugetari cu 25% si a pensiilor cu 15% a scazut vertiginos .Acum este la 16%.Tot el spunea ca daca nu-si asuma clar aceste masuri nu ar fi scazut de loc. Asa ca, nici EBAsi nici EU ,nu au avut impact de decredibilizare ptru T.Basescu ci „doamna criza ” .Privind PD-L ,spunea ca acum are un scor de 13,7% deoarece s-a produs o migrare a votantilor catre PP al lui Diaconescu care are (17,3%)
    Spunea ca migrarea catre PP este un fel de refugiu (ca intr-o „punga” )dar ca,daca ar fi alegeri duminica viitoare ,acestia se vor intoarce la PD-L,intrucit asta este bazinul electoral fidel.A.Teodorescu nu a pomenit nimic de cele doua . Si Ponta a scazut tot din cauza unor declaratii aiurite ..Asa ca, sunt convinsa ca T.Basescu a vrut sa preia asupra lui masurile de austeritate vrind sa -l protejeze pe E.Boc si guvernul PD-L ,dar se pare ca i-a tras dupa el. E.Boc are 6% . 😦

  35. skorpion Says:

    stely

    am vazut si eu citeva minute, dar am vazut alte cifre:

    Basescu: 9,8%
    Boc: 6,9%

    sint de acord ca in luna mai (nu februarie cum spui tu, poate gresesc, totusi) cind Basescu a anuntat reducerea salariile & pensiilor a vrut sa-l apere pe Boc.

    dar sa nu uitam ca haita media anti-basescu a inceput din 2006, acesta fiind unul din motivele scaderii popularitatii lui basescu, iar criza a adincit-o.

    plus au fost si niste greseli
    (faptul ca nu a oprit- o pe eba, incurajata de citiva pedalisti inclusiv ridzi, udrea etc)

    oricum istoria va demonstra ca basescu va fi fost un foarte mare politician.
    Contemporanii – rareori – isi apreciaza valorile, mai ales in Ro.

    eu ramin printre ai 9,8%🙂

  36. Stely Says:

    Da,si eu .. 🙂 Oricum ,pe mine nu ma sperie scaderea in popularitate sau in procente a lui T.Basescu ,ptru ca nu mai candideaza .El nu trebuie decit sa urmareasca sa realizeze cit mai mult din ce a promis ,privind Reforma statului. .

  37. AVP Says:

    Postare noua🙂


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s