Alte lucruri din hyperspatz

Despre felurite crezuri

Anony, io n-am nici cea mai mică intenţie de a-l ironiza pe Ilie – un membru de pe ex-forumul “Bleoaca”, n.m., avp -, căci eu nu mă joc cu credinţa oamenilor, fie ei adventişti, taoişti sau artişti, şi chiar dintr-un trib de amazonişti, care neam de neamu său nu s-a pomenit decât pe sine în lume şi care încă n-a domesticit nici bou’ sau oaia şi nu şi-a făcut nici măcar un fetiş, cum se zice la enuma eliş

În acelaşi timp io nu mă joc nici cu libertatea de conştiinţă a homului muritor, bey ! Fiecare e liber să creadă ce vrea şi să-şi procure iluzia / certitudinea/ credinţa proprie în legătură cu cine i-ar putea salva mama sau anima când o fi să fie, n-aşa…? În ceea ce mă priveşte, nu cred că sufletu lui avp va fi salvat în mod special altundeva decât în faptele, actele, operile şi-n copiii mei, bey, deci în urma or sămânţa pe care o voi lăsa în lumen ; totodată, io nu cred că sămânţa asta a mea este chiar şi numai a mea şi nici măcar a lu mama+tata, ci a celor care-au fost naintea lor şi aşa mai departe, până-n trecutu-viitor, mai precis până-n adâncu adâncurilor, tot mai în adânc, până la talpa cerurilor căreia i se mai zice şi Cuvânt, n-aşa…? Vezi cum s-a întrupat Cuvântu, ilie…?? O minusculă secvenţă din El se regăseşte, de altfel, chiar şi-n tine (aloo, nu io am zis: “sunteţi dumnezei!”…), alta în mine, alta în fitecine, inclusiv într-un roi de albine ori în microorganismele din îngheţatele lavine sau – şi-n fond – în Pământu ista, care pe toţi ne ţine şi care după părerea mea nu e altceva decât Oul Învierii viitoare, frăţioare, clocit de sfântu soare şi de Metagalaxia strălucitoare, din care – când se va împlini Scrisa din Ursitoare – va ieşi Fiul Omului în dumnezeeasca-i splendoare, care la rându-i nu-şi va pierde Timpu s-asculte chorurile voastre sâcâitoare, omiliile voastre lipsite de stil şi de pistil, căci El, Steaua-Tuturor-Stelelor-Cereşti, nu e steaua bucureşti, mhă, c’eş copil ??? sau un becisnic tyran din scorniceşti, ca să aibă nevoie să-l vrăjeşti tu cu limbi şi linguşeli beccaliceşti, El, după ce va ieşi din coaja-i la a cărei spargere lucrează generaţiile succesive de demiurgi pământeşti, de la planula, ce-i mama vieţilor colective – nu colectiviste, fugi naiba… -, trecând prin drhiopitecus din tananarive, prin antica ninive şi până în hyperspaţiu-mi cu structuri noncorozive, n-aşa?, ei bine, tu chiar crezi că El se va repezi să te-nvie urgentissim fix pe dumneata, adicătelea o infinitezimală secvenţă din storia sa (deşi, dacă El ar vrea ori chiar şi-ar aminti de mata sau de baba rada de care nici măcar strănepotu-său, ajuns cândva primar în târguşoru Corabia, voila, nu mai ştie nemica, n-aşa?, păi ce crezi c-ar însemna chestia asta de kk pt Cel ce ditamai Kosmosu e chemat a-l trăi , a-l muri şi-al recrea, a… ?) , însă asta e situaţia, mey, tre’ să ne obişnuim cu ideea că El nu s-a lăsat pe crucea-i schingiuit şi de proştii proştilor batjocorit doar de dragu de a te distra pe tine, pe mine, pe altu şi mai afurisit ori pe kallughy din vechiu schit (deşi nici distracţia asta divină nu e de dispreţuit, n-aşa…?), ci va avea altă cale de-mplinit, mai precis să configureze Templatele următorului infinit, aşa cum şi io mâine voi aranja pagina următoare din ist sit’, în caz că nu mă voi fi pleectisit, shiit… Hai pa, ilie, una mie, alta ţie, alta de Împărăţie, fie…, n-aşa? Eja…avp

++++++++++++++++++++++++++++++

Submitted on 17/06/2005 at 4:16pm, pe ex-forumul „Bleoaca”

Despre sponsorizarea creaţiei

Submitted on 29/11/2005 at 8:22pm

My friend, adevăru e că mi-e tare greu pre pământ şi de aceea am fost nevoit să fac ceea ce făcui, adicătelea introducerea abonamentului ăluia la forum (e vorba de vechiul forum „Bleoaca”, disparut in neant, unde am avut la un moment dat 8 abonati – nota mea) , sperând s-adun şi de-aci câţiva gologani, care adăugaţi celor 150 de parai din salaru-mi de doi bani (ce-mi mănâncă de altfel jumătate din timp), să-mi permită să-mi duc pân’ la capăt amărâta-mi secvenţă reală… Ştiu – dintr-o experienţă îngrozitoare, de care nici nu vreau să-mi mai amintesc… – că nimănui nu-i place să afle că poetu, creatorul în genere, este şi el hom ca toţi oamenii şi că are nevoie de una-alta ; cititorilor le-ar place ca poeţii şi ieroii să fie nişte Anonimi eterici, n-aşa, din care fiecare să guste ori chiar să zmulgă ce-i place, să se distreze pe seama Anonimului ăstuia, să-nveţe din înţelepciunea sau experienţa sa novissimă ori să profite din trudita artă sau riscanta faptă a sa, dar fără ca ăsta să le pretindă nemic în schimb, dacă se poa’… ; căci ce zeu sau leu paraleu ar fi ăla, chiar aşa, care ne-ar cere să-l ajutăm noi ca să trăiască…?? Dintr-odată, am descoperi că entitatea este ca şi noi, şi-atunci s-ar duce dreak tont mistheru & farmecu, n-aşa…? Dacă ar conştientiza mai acut faptul că, atunci când îi cumpără cartea din librărie, cititorul îl ajută de fapt pe scriitor ca să nu moară de foame ori ca să trăiască mai omeneşte sau – după caz, naz şi praz – mai domneşte, sunt convins că jumătate dintre cumpărători s-ar răzgândi să mai dea banul ăla, aloo… Iar dacă bietul auctor, ignorat de editorii şi librarii contingenţi, ar fi nevoit să-şi vândă singur cartea – precum încercase să-şi vândă Bacovia altădată “Scânteile galbene”, în manuscris, la poarta unui liceu provincial -, nu i-ar mai cumpăra-o nimeni…oops Şi cu atât mai rău dacă homu Bacovia, e.g., ar veni şi-ar zice (şi chiar şi după ce cetateanu Vasiliu a devenit Bacovia, n-aşa…?) : mey fraţilor, cititorilor, daţi-mi şi mie ceva ca să trăiesc…! Ei bine, ce crezi c-ar face atunci marea majoritate a cititorilor (a celor care-l cunosc, nu mai vbesc de cei ce nu-l cunosc), a…? Din experienţa mea directă, pot să spun că l-ar scuipa şi l-ar înjura…! Asta e situaţia ! De aceea, creatorii n-au avut timp propice artei/ ştiinţei lor & loc decât pe lângă curţile marilor principi, pe lângă vreun Mecena cu special amoc, politician sau mafiot mai zâmboc şi oţ foc, dar câţi creatori au avut/ au acest noroc…? Personal, am crezut că Internetu poate schimba tradiţia în chestia asta şi că odată ce auctoru poate să-şi editeze, să-şi promoveze şi să-şi plaseze singurel opera în hyperspatz, nu mai e nevoie de nimic altceva pentru ca s-ajungă-n final şi el să trăiască precum orice meseriaş din munca sa, dar din păcate nu e aşa : am constatat că nu e suficient să fii un bun sau chiar genial artist, n-aşa?, ci tre’ să fii în acelaşi timp şi un bun editor, impresar şi promotor/ negustor, căci cititorul – mai ales când e anonim – e o citadelă tare ciudată, pe care n-o cucereşti decât cu multă vrăjeală curată, ca-n orice politică sau negustorie zmecheră & deşănţată, mey tată…oops Cu alte cuvinte, nu opera ta contează, ci felul în care ştii să ţi-o vinzi… Trist, dar adevărat ! Nu mă miră de ce preste mode şi timp s-a putut constata că operile cele mai vândute în timpu vieţii autorului lor au fost, în 99% din cazuri, opere de doi bani, opere calpe, în fond. Şi-atunci se naşte o nouă şi firească întrebare : de ce mama dreak nu s-a-ntâmplat şi  invers, adicatelea ca mai mult de 1% dintre operile autentice să aibă şi ele norocul chior de a fi scoase, promovate şi plasate de marii negustori ai timpului lor  ??  Şi ce folos, aşadar, pentru bietul autor ingenioss că a sa capo d’opera va bate diacronic “tirajul” oricărui best-seller al orei şi-i va îmbogăţi pe negustorii vremilor după vremi, din moment ce iel personal se va fi fost îngropat, uneori, la cimitirul anonimilor, fără măcar o cruce sau un stâlp oarecare la cap…?

6 răspunsuri to “Alte lucruri din hyperspatz”

  1. dora Says:

    Buna seara!

    Inainte de a citi „alte lucruri din hyperspatz”,

    sa-i urez LA MULTI ANI leului ,jumatatea lui Stely!

    Sanatate,in primul rand,ca e mai buna decat toate,armonie in familie si multa intelegere pentru nastrusnica noastra bloggeritza -Stely -cea nelipsita de la taifasuri ,lasandu-si leul singur in „cusca” 😆

    @AVP,ma bucur ca iti este mai bine.Totusi ar trebui sa mergi la un ortoped pentru un consult de specialitate.Dupa cum spui se pare ca nu este vorba de fractura,dar orice leziune,cat de mica trebuie tratata. 😆

  2. stely Says:

    Dora ,
    Multumesc ptru urarile de bine spuse sotului meu . Dar sa stii ca „leul” meu nu sta in „cusca” .El pleaca zilnic de acasa si e liber ca pasarea cerului.. Asta este si misterul ptru care eu blogaresc si taifasuiesc cu voi . El are alte pasiuni, precum stuparitul si gradinaritul. Asta ii place si asta face .. Intre timp eu ma ocup de gospodarie si de jobul pe care il mai am ,si cind am timp ,aici cu voi..

  3. dora Says:

    Salve!

    @Stely,draga mea! Vorba vine cu leul in cusca,mai cu seama ca eu te stiu destul de autoritara ,capabila sa te impui in fatza oricui.Mi se par preocuparile ‘leului”tau deosebit de atractive,chiar de invidiat.Eu toata viata mi-am dorit macar o gradina cu flori,din lipsa ei ma multumesc cu serele mele de pe balcon si din holul blocului unde locuiesc.Placerea de a gradinari mi-o salisfac si pe timpul ierni,asa cum imi permit conditiile. 😆
    ps.pe al meu „cucutz” il ademenesc cu plimbari lungi prin padure si la cules ciuperci.E o pasiune comuna. 😆

  4. dora Says:

    AVP,

    „am constatat că nu e suficient să fii un bun sau chiar genial artist, n-aşa?, ci tre’ să fii în acelaşi timp şi un bun editor, impresar şi promotor/ negustor, căci cititorul – mai ales când e anonim – e o citadelă tare ciudată, pe care n-o cucereşti decât cu multă vrăjeală curată, ca-n orice politică sau negustorie zmecheră & deşănţată, mey tată…oops „
    Poate ca este asa,poate,nu! In promovarea unui act de cultura se pare ca institutia mecenatului nu si-a incheiat misia,va exista, cata vreme, gloria ca un magnet ii va atrage pe oamenii cu bani,dar lipsiti de talent creator propriu.Iar majoritatea poeseilor si artistilor veti ramane anonimi sau cvasianonimi pana ce posteritatea nu va v-a pune in drepturi.Este trist…..si pentru auctor si pentru cititor , privitor sau ascultator sa fie lipsit de placerea participarii la actul unei creatii originale. 🙂

  5. AVP Says:

    postare noua.

  6. stely Says:

    Buna ziua,
    AVP ,
    Imi pare rau ca ai schimbat topicul atit de repede .Aseara nu am putut , asa cum faceam de obicei , sa pun o postare la prima citire si sub influienta primelor impresii .M-am pierdut din nou in „hyperspatziu „ptru a cauta „niste dovezi ” ,dar de alta natura (mai prozaica-)si am obosit tot citind zeci de topicuri spre a gasi ..”acul in carul cu fin”. 😳 Asa s-a facut ca a trecut cu mult peste miezul noptii si nu am mai avut nici putere de concentrare si nici inspiratia de a scrie ceva adecvat .
    Acum venisem cu chef de a sa scrie ,deoarece am avut un gind ceva mai pragmatic, legat ,bineinteles, de primul text .
    Gindul meu a plecat de la titlu:”diferite crezuri” .Este usor de vazut din textul afisat de tine ca nu contesti nimanui dreptul de a avea orice credinta doreste ,asa cum a mostenit sau dreptul de a-si fauri propria credinta conform liberei sale constiinte.
    Cred si eu ca si tine ca numai constiinta proprie poate sa-ti dicteze un comportament ,un crez ,o fapta,atita vreme cit ti le asumi cu tarie si curaj si cit nu-i ingradesti celuilat dreptul de a avea credinta sa.
    Citind textul de acum si inca alte zeci de texte si cu preponderenta” poema” ta -Planeta Ou -mi-am dat seama ca tu ti-ai creat propria credinta, pe care ti-ai format-o ,nu asa dintr-o data, ci studiind si citind de citeva ori Biblia si alte sute sau chiar mii de carti , cit sa-ti fundamentezi atit „crezul „cit si autenticitatea formularii lui.Spun autenticitate ,intrucit nici un text dintre cele pe care le-am citit ,si nu putine ,nu seamana intre ele ,desi Ideea este ca de „clestar”:Tu ,eu si cititorii acestui text ,suntem asa cum atit de frumos spui aici:

    ” O minusculă secvenţă din El se regăseşte, de altfel, chiar şi-n tine (aloo, nu io am zis: “sunteţi dumnezei!”…), alta în mine, alta în fitecine, inclusiv într-un roi de albine ori în microorganismele din îngheţatele lavine sau – şi-n fond – în Pământu ista, care pe toţi ne ţine şi care după părerea mea nu e altceva decât Oul Învierii viitoare, frăţioare, clocit de sfântu soare şi de Metagalaxia strălucitoare, din care – când se va împlini Scrisa din Ursitoare – va ieşi Fiul Omului în dumnezeeasca-i splendoare…”

    Dar desigur ca si cititorii care au citit acest text pot opta liber daca sunt de acord cu tine ,sau dimpotriva..
    Eu spun si acum ceea ce am mai spus .Da ,iti impartasesc crezul ,credinta ,convingerea..
    Spusesem la inceput ca am venit sa scriu un comment mînata de un „gind pragmatic” ,care ,sunt convinsa ca il ai si tu si poate chiar ai si inceput sa-l pui in practica ;adica sa aduni din blogosfera toate textele cu acest gen de continut si sa le dai acest titlu :”Crezurile mele”,asa cum ai facut cu „Maxima moralia”..
    Privind cel de-al doilea text referitor la „Sponsorizarea creatiei ” ,sunt deasemenea convinsa ca un creator de arta care si-a dovedit autenticitatea operelor sale si a fost validat de critici de arta profesionisti ,are nevoie de sponsorizare ..El, artistul, nu poate crea atit cit ar vrea fara grija zilei de miine ,a lui si a familiei sale .. Ei ,creatorii ,au nevoie de liniste sufleteasca ,de apreciere sincera si obiectiva ,chiar si de laude ,deoarece ,asa cum am citit ca ai scris cuiva ,odata ,asa :

    „Vanitatea (ca si lux-ul) n-are nici un chichirez daca e tinuta subt obroc…!…. Artistul (ca si femeia) se usuca si moare 🙄 , daca nu e laudat, sau din contra, afurisit cu naduf…! Asa si eu: ce sa fac cu respectu’ amicilor calendaristici & cu dispretu’ amarilor literatori, in corabioara-mi de lemn ?Zau, Lake, ma-nebunesc!…” 😳


Lasă un răspuns

