„Odată cu noi, cei curaţi şi surghiuniţi, se stinge şi câte un colţ mirific din România” – un text de Angela Furtuna

– amintiri din ceasurile  petrecute  în vecinătatea  unui  înţelept postmodern  generos,

Devis  Grebu –

Moto:

“Patru însuşiri felurite se observă la acei ce şed în faţa înţelepţilor. Ele se pot asemui cu un burete, o pâlnie, o strecurătoare şi o sită.

Ca un burete este acela ce absoarbe toate.

Ca o pâlnie este acela care primeşte pe o parte şi lasă lucrurile să se scurgă pe partea cealaltă.

Ca o strecurătoare este cel ce lasă să se scurgă vinul şi reţine drojdia.

Alţii, ca sita, lasă să treacă pleava şi reţin  grâul… » (Pirkei Avot, Mişna 15)

– „Imi fac sincere griji pentru dumneavoastră, pentru viaţa şi siguranţa dvs., doamnă Angela Furtună”, mi-a spus Devis Grebu, încă de la primul telefon pe care mi l-a dat, la amiaza zilei de 26 iulie, când tocmai aflase din  Comunicatul meu  că am declarat greva foamei în urma unui atentat moral simultan limojării mele nelegale din jobul pe care îl slujisem cu profesionalism, prestigiu şi devotament, pentru câţiva ani buni, la Biblioteca Bucovinei…Devis Grebu a rămas conectat permanent alături de mine şi de cauza mea (care nu e numai a mea, totuşi, ci a tuturor elitelor persecutate de mafia politrucă transpartinică ce loveşte mereu valoarea şi meritocraţia românească) pe toată durata protestului meu, şi după…În fond, cei care puseseră la cale acest complot mârşav de decredibilizare a mea, de suprimare din viaţa publică şi profesională şi, astfel, de stopare a proiectelor mele culturale aflate în derulare, mizaseră pe faptul că voi fi luată prin surprindere, că voi fi vulnerabilă (– pentru că stau toată ziua « cu nasul în cărţi », şi la bibliotecă, şi acasă, aşadar nu am timp de organizat nici activităţi de lobby subteran, nici echipe de susţinere a terorismului intelectual public, eventual mediatic, care ţine azi loc multora de eşafod şi de tribună neostalinistă-), şi că s-ar putea chiar să fac un infarct, or atunci misiunea lor era îndeplinită cu succes : fără Angela Furtună, de acum înainte.

Oh, dar câte lucruri mi s-au evidenţiat cu limpezime în ultimele zile : ce superbă şi fragilă fiinţă e omul singur, navigând curajos, înarmat doar cu puterea lui de muncă şi creativitate şi cu ideile lui nedezminţite de o viaţă, situate de partea legilor unui bine şi a unui adevăr bun pentru sine numai atunci când e bun pentru toţi…

– „Ce mai faceţi ? Să fiţi foarte atentă la toate detaliile de negociere”, mi-a spus Devis Grebu şi în seara de 26, dar şi pe 27 sau 28, de câteva ori. Acum înţeleg că Devis Grebu a avut o strategie de salvare. M-a condus pas cu pas prin deşertul aparent al unei situaţii primejdioase, de atentat, situaţie de o violenţă fără precedent, care urmărise să mă  elimine din viaţa culturală şi civică. (În fond, eu însămi scrisesem cu numai câteva zile înainte, pe baza analizei evenimentelor recente din ţară, despre pericolul ca politicile de austeritate şi concedierile să devină ghilotine pentru oamenii incomozi, dacă politrucii care le aplică nu vor impune criterii concrete şi transparente privind eficienţa şi profesionalismul, performanţa şi utilitatea muncii).

L-am ascultat cu uluire la telefon pe Devis Grebu, providenţialul Devis Grebu, ce intrase în viaţa mea ca un veritabil înger păzitor binevoitor ; vorbea nestăvilit, organizat, pe niveluri de percepţie a mesajelor : unele pentru supravieţuire fizică, altele pentru supravieţuire morală, altele pragmatice, cu detalii legislative ; iată, mi-am zis, felul cum un om, despre care ştiusem până recent doar că este pur şi simplu un geniu în arta sa (preţuind-o cu asupra de măsură), se arăta a fi acum şi o adevărată enciclopedie a vieţii şi a demnităţii, învestindu-se voluntar cu o misiune nobilă (de a nu mă lăsa singură în această mare încercare îndelung premeditată de adversarii democraţiei), chemându-mă mereu la telefon pe durata grevei şi dându-mi nu numai curaj, ci şi arme concrete cu care să lupt , eu, cea dezarmată, căci tocmai primisem lovitura fatală ;  a-l asculta a fost şansa mea : pentru că Devis Grebu mi-a arătat nu numai desăvârşita sa etică a luptei pentru supravieţuire, dar şi  o logică imbatabilă a argumentelor decisive într-o negociere (în fond, ajusesem şi eu în poziţia de a-mi negocia viaţa şi onoarea cu o structură dictatorială ce mă executase pur şi simplu, eliminându-mă din toate drepturile mele câştigate pe cale legală şi legitim-morală-profesională).

Deoarece acesta, şi nu  altul, a fost adevărul, nerevelat, al acelor zile de 26, 27 şi 28 iulie, când a avut loc această etapă a protestului meu prin greva foamei, ulterior am citit cu uluire pe bloguri despre ofensa adusă domnului Devis Grebu de către domnul Daniel Ionescu DION, care evident nu ştiuse detaliile şi adevărul întreg, dar pe de altă parte şi-a luat singur marea « libertate » de a denigra prin insinuări şi afirmaţii calomnioase pe Devis Grebu, aruncând public asupra domniei sale apăsarea unor acuze scandaloase. (Multă lume din România profită de aparenta libertate a blogosferei şi de limitele legale ale acestei lumi virtuale aflată in statu nascendi pentru codul penal românesc, însă se uită astfel că o calomnie publică este o calomnie publică, şi este acel delict ce se desfăşoară în prezenţa a cel puţin trei actori : calomniatorul, calomniatul şi martorul, iar calomnia devine agravantă şi cu atât mai severă, cu cât internetul o face să devină o formă repetată, continuă şi calificată…).

Există, la adresa blogului AVP a topicului dedicat grevei mele, ISTORICUL cazului la care ma voi referi, prin care domnul DEVIS  GREBU  ESTE  CALOMNIAT   DE  CĂTRE  DOMNUL  DION şi asupra căruia vreau să stărui, ducând binele şi onoarea până la capăt, din aceleaşi motive  pentru  care între  demnitatea mea  şi  demnitatea  domnului Devis Grebu sau a oricărui participant la scena socială nu trebuie să fie  nicio diferenţă (aşadar, TOŢI  trebuie să fim egali în faţa legii şi a eticii) :

Astfel, pe blogul AVP, la intervenţia din 28 iulie de la ora 01 : 16 (Sorin ILIESIU Says: 28 iulie 2010 la 01:16 ), domnul Sorin Ilieşiu postează articolul meu intitulat DEVIS  GREBU – UN  DEMERS  DE  PARTEA VALORII, prin care eu susţinusem pe 19 iulie a.c. valoarea autentică a maestrului Devis Grebu. În acel articol condamnasem decisiv şi indiferenţa autorităţilor româneşti faţă de valoarea şi geniul multor artişti români, indiferenţă dovedită de-a lungul istoriei noastre. Afirmasem, în acel articol, şi faptul că EXCELENŢA ROMÂNEASCĂ ESTE CONDAMNATĂ LA MOARTE. REPREZENTANŢII EI SUNT DECREDIBILIZAŢI CU BUNĂ ŞTIINŢĂ…(Şi câtă intuiţie şi premoniţie se dovedise că am avut…)

Mai târziu, pe acelaşi blog, şi ca răspuns la amintita intervenţie a domnului Sorin Ilieşiu, plus la discuţiile ce au urmat, apare, după câteva ore, pe 29 iulie ora 08 :39 (   DION Says: 29 iulie 2010 la 08:39 ) o intervenţie pe care eu o consider calomnie de presă şi de internet, pentru că ea e scrisă, deloc accidentală, şi se produce în prezenţa unui public potenţial de mii de cititori. Astfel, domnul Daniel Ionescu DION publică pe AVP blog la topicul, data şi ora menţionate de mine, textual şi cu intenţia de a-i face un rău public evident domnului Devis Grebu, aducându-i ofense nemeritate şi atacuri la imagine, următorul mesaj : « Nu o cunosc pe doamna Angela Furtuna si recunosc ca nici nu cunosc activitatea domniei sale. Am citit doar o exuberanta prezentare facuta domnului Grebu de catre dansa, unde nu se jeneaza sa il compare cu marele Brancusi. Vad insa ca din nenumaratele comentarii de sustinere a doamnei Furtuna nu este nici macar un rand de la Grebu. Nu credeti ca Grebu ar fi trebuit sa fie primul care sa fi sutinut pozitia doamnei Furtuna, fie si doar din considerentul onoarei ori a demnitatii? Oare nu invoca undeva domnul Grebu ca demnitatea este la dansul cea mai pretioasa calitate? Este pretioasa tocmai din cauza faptului ca el nu o poseda ».

Aduc mărturie PUBLICĂ  ŞI  JURIDICĂ, de partea onoarei şi a calităţii umane desăvârşite a maestrului Devis Grebu, iar PROBELE afirmaţiilor mele sunt conţinute chiar în înregistrările conversaţiilor noastre telefonice ce au avut loc APROAPE  NEÎNTRERUPT pe durata protestului meu prin greva foameni şi după încetarea lui. Prin gesturile sale de solidaritate reală, prin intervenţia sa directă când m-a ghidat şi consiliat şi prin contact nemijlocit cu mine, domnul DEVIS  GREBU a fost OMUL  UNEI  ÎNALTE  CONŞTIINŢE   CIVICE  ŞI  UMANITARE , alături de domnul SORIN  ILIEŞIU şi de alte câteva persoane ce ţin să păstreze anonimatul.

ÎN  FAŢA  ORICĂREI  INSTANŢE  MORALE  ŞI  JURIDICE  DIN LUME, ACEST  PROCES  PUBLIC  AL  ACUZĂRII  NEDEMNE  A  DOMNULUI  DEVIS  GREBU  DE  CĂTRE  DOMNUL  DION  S-AR  SOLUŢIONA  PRIN  VICTORIA  LEGITIMA, MORALA  SI  JURIDICA  A DOMNULUI  DEVIS  GREBU.

ÎNDEMN,  DE  ACEEA,  PE  DOMNUL  DION,  SĂ  GASEASCĂ  MODALITATEA  CIVILIZATĂ  DE A  PREZENTA  PUBLIC  SCUZE  DOMNULUI  DEVIS  GREBU  PENTRU  GRAVA  ATINGERE ADUSA  IMAGINII  SALE   REALE  SI  DEMNITATII  SALE  INCONTESTABILE.

DA, DOMNULE  DION, DESI  LA  RANDUL  MEU  NU  VĂ  CUNOSC,  VĂ  ADRESEZ  TOTUŞI  URMĂTOAREA  DECLARAŢIE  DE ONOARE : DOMNUL  DEVIS  GREBU  SUSŢINE, AŞA CUM  CITAŢI  MALIŢIOS,   CĂ  « DEMNITATEA ESTE LA DÂNSUL  CEA  MAI  PREŢIOASĂ  CALITATE  UMANĂ », IAR  FAPTELE  RECENTE  ALE  DOMNULUI  DEVIS  GREBU  CONFIRMĂ  CĂ  DOMNIA  SA  ESTE  EGAL  ÎN  VORBE ŞI  ÎN  FAPTE.  POT DEPUNE  ORIDÂND  DOVEZILE  NECESARE,  CA  MARTOR  NEMIJLOCIT  ŞI  ÎN  FAŢA  ORICĂREI  JUSTIŢII.

INTERNETUL  NU  ŢINE  LOC  DE  REALITATE.  ŞI,  DEŞI  A  ALES  SĂ NU  MAI   FIE  PREZENT  PE  BLOGURI,  DOMNUL  DEVIS  GREBU  A  FOST  MEREU  ALĂTURI  DE MINE,  NU  PRIN  DECLARAŢII,  CI  ÎN  REALITATE,  LA MODUL  CEL  MAI  CONCRET  ŞI  EFICIENT.

Această ultimă afirmaţie nu însemnă că nu aduc, şi pe această cale, mulţumirile mele celor care au fost alături de mine, DE LA MARE DISTANŢĂ,  prin declaraţii de presă, comunicate şi atitudini.

Dar intervenţia mea de faţă s-a dorit manifestarea  şi  apărarea DREPTULUI  LA  IMAGINE  ŞI  DEMNITATE  A  DOMNULUI  DEVIS  GREBU, pe nedrept ştirbit  de declaraţiile domnului DION, căruia îi cer să  refacă  public  răul  comis  de declaraţia sa.

………………………………………………………………………………………………

Adaug aici o argumentaţie suplimentară. Învăţătura talmudică, sora bună europeană a creştinismului (să nu uităm nicio clipă  că  esenţa  civilizaţiei  noastre occidentale  este iudeo-creştină  şi greco-latină, căci a ne pierde sistemul de referinţă  devine sinucidere), susţine «  Nu-l judeca pe aproapele tău înainte de a te pune în  locul lui ; cel care îl face pe altul de ruşine în public procedează ca şi cum l-ar ucide ; nu dispreţui pe nimeni căci nu există om care să nu aibă un rost în lume ; să-ţi  judeci aproapele cu toată îngăduinţa ; onoarea lui să-ţi fie atât de scumpă cât şi onoarea ta ; nu face altuia ce n-ai vrea să şi se facă ţie »….

………………………………………………………………………………………………

Morala pentru  noi  toţi  trebuie să  fie  importanţa  sporită  cu  care  ar fi bine să  privim  comunicarea  publică şi  mai  ales comunicarea  prin  internet : în  absenţa  deontologiei de comunicare, a politeţei şi  a bunei  credinţe, libertatea de expresie şi facilităţile de comunicare  pot deveni arme letale, cu forţă criminogenă şi cu impact  imediat şi masiv.

……………………………………………………………………………………………..

– „Imi fac sincere griji pentru dumneavoastră, pentru viaţa şi siguranţa dvs., doamnă Angela Furtună”, mi-a spus Devis Grebu, la unul  din telefoanele domniei sale (era seara de 26 iulie, şi tocmai îmi luasem Atacandul, Betalokul şi Vasilipul şi îmi întinsesem pe jos, pe mocheta de la biroul unde făceam greva foamei, o pătură, şi mă pregăteam, plină de amărăciune, să mă culc. Cu Dumnezeu înainte !…). Îmi fac sincer griji şi pentru  o societate care  devine  extremistă  şi  se fascizează, am  fost  amândoi  gând la gând, eu şi Devis Grebu…

Brusc, mi-am amintit o  declaraţie de altădată a acad. Nicolae Cajal, pe care acesta i-o repeta adesea nu numai prietenului său de o viaţă, legendarul pictor Corneliu Baba, ci şi jurnaliştilor: “Mi-aş dori să creez un vaccin  împotriva prostiei, lichelismului şi antisemitismului”…

În seara aceea, în ciuda tuturor umilinţelor, am dormit liniştită…Ceva s-a rupt, însă, definitiv, între mine şi această lume. Odată cu noi,  cei curaţi şi  surghiuniţi, se stinge  şi  câte un colţ  mirific  din  România …pentru multă  vreme, dacă nu cumva pentru totdeauna…Pentru că fiecare om este o poveste irepetabilă a ţării lui…

Angela  FURTUNĂ

3 august 2010

16 răspunsuri to “„Odată cu noi, cei curaţi şi surghiuniţi, se stinge şi câte un colţ mirific din România” – un text de Angela Furtuna”

  1. monica Says:

    Eu,nu prea stiu daca e bine au ba sa ma pronunt intr-o chestiune atat de finissima precum este aceasta pe care dvs o expuneti ,pe buna dreptate.
    Am simtit din partea dlui Dion ,in acel moment astral al rezistentei intelectualului ro,un dispret de un cinism neasemuit,bazat pe argumente subtirel articulate.Dar ceea ce m-a cutremurat de-a dreptul , a fost insistenta cu care a incercat sa tina asupra subiectului adus in discutie de el,atentia vizitatorilor.
    Acum,dvs dna Furtuna ,aveti mare dreptate sa-i cereti dlui respectiv sa-si ceara scuze publice,pt atingerea flagranta a imaginii si demnitatii dlui Grebu,la care subscriu cu toata fiinta mea.
    Ceea ce doream sa accentuez in aceasta interventie era faptul ca la impacientarea care ne-a cuprins pe toti pe blogul avpist,calmul cu care Viorel Padina ne-a comunicat de la primele ore ale protestului dvs, ca dl Grebu este in legatura telefonica permanenta cu dvs,comunicatele dlui Iliesiu au facut ca noi sa fim oarecum mai linistiti.Asta pt ca toti il cunosteam ca fiind, in afara unui mare si minunat artist universal, un OM de o valoare incontestabila.Daca ii respectam cu plecaciune decizia pe care a luat-o de a nu mai iesi in blogosfera,asta nu inseamna ca am uitat vreodata, cat a insemnat dl Grebu pt blogul pe care eu scriu acum.Si cred ca nimeni nu ar avea altceva de zis.
    Din respect pt momentul apasator in care ne aflam cu totii ,cred ca respectivul intrus a fost tratat, cum a meritat :cu o indiferenta majora care l-a facut sa plece pt totdeauna dintr-un spatiu in care nu era binevenit.

  2. AVP Says:

    Foarte mumos si judicios textul Angelei, ca de obicei. Odiosu nea Dion ala a primit ce merita, pai cum drea. Aici aveti originea supalarii maestrului pe „toate forumurile” – care de fapt erau 3, Luca si Matei… 🙂 -, intamplare ce l-a impiedicat sa raspunda personal celebrului comunicat despre greva Angelei, dar si colegului plastician impoficat. Noroc cu pretinii, care nu l-au uitat si care il vor face pe imprudent de… nestimat (ca sa folosesc un eufemism hiigenizat), in caz ca va mai avea proasta inspiratie de a iesi din anonimatu-i tudoranizat… oops.

  3. stely Says:

    Textul scris de Angela Furtuna este frumos ,delicat ,bine argumentat si plin de recunostinta .
    Nu m-am indoit nici o clipa ca maestrul Devis Grebu a fost alaturi de doamna Angela Furtuna ,inca de la inceputul protestului .Desigur ca ar fi fost de dorit , de dragul reusitei rapide al demersului acela extrem -de greva a foamei- tocmai ca acesta sa n-o afecteze pe termen lung ca ,maestrul D.Grebu ,sa binevoiasca sa rupa tacerea autoimpusa si sa vina alaturi de noi ptru a o imbarbata impreuna aici pe blog .
    Desigur ca nu ptru a-i da socoteala acelui caricaturist ,care s-a grabit cu concluzii gresite ,privitor la faptul ca dinsul nu ar fi luat atitudine publica de sustinere ptru Angela Furtuna – ci ptru a da o greutate mult mai mare acestei actiuni de solidaritate- mediatizata pe blogul lui V.Padina , unde pina mai ieri se aflau in parteneriat (V.Padina &D.Grebu) .
    Recunosc ca imi lipseste f.mult,maestrul „nostrum drag” . Mi-e dor de topicele sale pline de umor-” piscatoare”,usturatoare ,scrise intr-un stil savuros ,care mergeau drept la tinta propusa.
    L-am perceput ca pe un prieten de mare valoare si ca pe un admirator veritabil al lui AVP.Stiu ca a ramas acelasi si mai stiu ca nu poate sa-si retraga hotarirea de a nu mai fi prezent aici ,alaturi de noi si de AVP, ca semn de protest ptru atitudinea necolegiala si batjocoritoare pe care o promoveaza cit mai des pe blogul sau,D.Tudoran, fata de AVP ,prieteni buni pina mai ieri .Eu l-am inteles insa si pe AVP ptru retinerea de nu-i raspunde lui DT cu aceiasi moneda .Cred ca el spera ca in numele unei prietenii care s-a inchegat in jurul unor idealuri comune ,acesta(DT) sa-si recunoasca greseala si sa revina la ceea ce au fost cindva .RH si cei care s-au aciuiat acolo ,nu merita nici o atentie .Aceasta ,numai si ptru faptul ca el (rh) isi manifesta nestingherit rasismul ,antisemitismul si alte atitudini jignitoare fata de AVP -prieten bun pina mai ieri.
    Nu ma incumet sa-l rog pe maestrul D.Grebu sa revina ,ptru ca pe de o parte stiu ca nu poate sa treaca peste cuvintul dat ,iar pe de alta parte cine sunt eu ca sa cred ca ar putea s-o faca ,doar ptru ca eu l-as ruga ?

  4. AVP Says:

    Stely, ma tem ca n-ai inteles mare lucru din apararea mea contra maestrului care m-a acuzat – mai mult or mai putin voalat – de lipsa de demnitate, la topicul „Da-i-l pe radu!”…

    O spun si acum: io pur si simplu nu-mi asum aceasta atitudine hypervindicativa fata de un inimic temporar al meu, oricine ar fi el, si cu atat mai putin fata de DT, un coleg si pretin care – inainte de a ma piscari si de a cultiva trollii antisemiti or sociopati in batatura-i, intr-un mod cam iresponsabil, ce-i drept, insa nu departe de firea rumânului cand se amiceste, se gargariseste si, mai ales, se pizmuieste, fireste – mi-a promovat in mediile de hartie, unde io nu aveam acces, imaginea de mare poet (chiar asa), iar apoi a acceptat sa-mi faca o prefata fulminanta la o carte care poate va aparea vreodata, sau ba, plus ca mi-a imprumutat niste banuti – nu multi, dar bineveniti si mai ales singurii veniti, desi aveam si pretini mai avuti – intr-o situatie disperata si m-a sprijinit sa obtin o medicatie adecvata intr-o alta situatie si mai delicata, asta asa, ca un bonus de omenie, n-asa…? Si deci ce-ati vrea dvs, cei care va simtiti mai jicniti si ca mine de comportamentul de azi al ex my friend…? 🙄 Sa dau in el ca intr-un dusman de clasa sau ca-n sacul de fasole, bre…? 🙄 Pai, ar fi frumos, si indiferent daca el se poarta azi mai mult or mai putin urat, sau chiar daca s-ar purta cu rat, fata de mine…? A nu se uita, aloo, ca si-asa hurla maalaua hyperspatziului, bine intretinuta de hamaiturile cainilor lu Secu, ca sunt un tip lipsit de obraz, care-si uita binefacatorii, dupa ce trece de necaz…oops. Or crezi, cumva, ca-i mai human si mai demn sa-i spui lu AVP pe cine, cand, cat si cum sa-njure, bre…? 🙄

    I-am zis si io destule lu DT, dar nu pot sa-l calc in picere… oops Daca el vrea sa continue si sa stea cu trollii ordinari de gat, n-are decat, insa io n-o să-i dau mai mult decat poate sa poarte, aloo… Caci stii si tu (si stie si el, pai cum drea…) c-am vorba grea, si n-as vrea s-o simta chiar pe pielea-i de melc codobelc sadea, naiba… 👿

    Raman asadar la parerea mea:

    – Nimeni nu e prea slab ori prea rău fatal pentru a nu face bine, după cum nimeni nu e prea bun total pentru a nu face rău într-un hal fără de hal (aşa că e bine să laşi totdeauna loc de bună ziua, mey, normal…)

    – Când doi se bat, al treilea câştigă pe blat chiar dacă ţi-e frate sau brat şi, mai ales, când strigă sus şi tare că el e dezinteresat şi că tu vei fi pe veci dezonorat dacă pe duşmanu tău nu-l laşi lat.

    – Ori eşti suficient de tare ca să stai singur pe picioare şi să ţi se prosterneze toţi dinainte chiar dacă ai minte cât o linte, ori mai bine stai dreq cuminte-n banca ta şi mulţumeşte-te cu ce-ţi pică din poala unuia mai al drea, chit că fără tine ăla n-ar fi chiar aşa, voila…

    – Dacă eşti vulpe şi vrei să i-o tragi unui hartist mare nu tre’ să-i ordoni poeselului să scoboare din înalţimile-i ameţitoare (căci atunci precis vei deveni obiectu’ pamfletelor sale necruţătoare), ci aşteaptă să se răcească sfântu soare şi să vie dalba ninsoare, când greeraşu’ îşi va aduce aminte cum că, oricât ar fi iel de avepică, tre’ să mai facă şi păpică şi, călcându-şi pe foodulia specifică, va bate la o usă de furnică (şi moralistă, şi calică… oops). Asta-n caz că din zenit nu va fi căzut, biensur, decât o frunzulică 😉 şi că nu te mănâncă-n tur să zgândăreşti un creator pe cât de naiv & pur, pe-atât de inflexibil & dur.

    ps. Inca ceva, Stely… Din doua una: or ma combati – cum crezi si poti tu – pt opinia mea, ori taci, pleease… N-as vrea sa-mi spui, dupa ce io explicasem in mai multe randuri, anterior, despre ce-i vba, dar parca vbeam vantului, ca in sfarsit ai inteles c-am dreptate etc. Da…? Multumesc… oops

  5. stely Says:

    AVP .
    Prin ceea ce am scris aici ,nu am fost destul de explicita?
    „Eu l-am inteles insa si pe AVP ptru retinerea de a nu-i raspunde lui DT cu aceiasi moneda .Cred ca el spera ca in numele unei prietenii care s-a inchegat in jurul unor idealuri comune ,acesta(DT) sa-si recunoasca greseala si sa revina la ceea ce au fost cindva ”
    Da, se pare ca nu m-am priceput sa minuiesc vorbele in asa fel incit sa redau cu claritate de”clestar” ceea ce ar fi necesar si bine ptru toata lumea. Recunosc ca m-am erijat de multe ori, fara sa mi-o ceri ,in aparatoarea ta .Am crezut ca ti s-a facut si continua sa ti se faca o mare nedreptate .Am intuit si eu ,asa cum am putut ,de unde si de la cine vine ea;adica, chiar de la fostii tai prieteni si colegi de breasla . Am vazut ca nu s-au solidarizat cu tine ,ba dimpotriva, te-au tradat .Am vazut ca in timp ce ei aveau acces la burse ,la edituri si la tot felul de ziare si reviste ,tu nu. Este adevarat ca DT a fost cindva alaturi de tine . Dar ,am observat ca in timp ce tu nu ti-ai schimbat atitudinea fata de el ,adica aceea de respect ,recunostiinta si pretuire ,el si-a schimbat-o . A recunoscut el insusi pe blogul lui ca i-a fost „mila ” de tine .Dar ,nu una crestineasca ,asa cum tu continui sa crezi ,ci una plina de dispret .Poate nu ai citit convorbirile cu@Emilian de pe blogul sau .Eu le-am citit si mi-a fost greu sa le accept ca fiind rezonabile . Nu-i facusei nimic personal .Nu tu l-ai luat in deridere si batjocora ,denumindu-i sustinerea ptru S.Iliesiu la functia de director la TVR ,ca fiind o „Vuvuzeala”.Tu numai i-ai raspuns, asa cum ai stiut ;fara jigniri ,ci numai cu argumente . Eu m-am aparat la rindu-mi asa cum am putut ,intrucit m-am simtit jignita alaturi de tine. Poate ca de multe ori am gresit ,crezindu-ma mai mult decit o simpla si trecatoare postatoare pe blogul tau ..Adica -o buna , „nobila” si „generoasa ” prietena..
    Ceea ce scrii aici..
    „ps. Inca ceva, Stely… Din doua una: or ma combati – cum crezi si poti tu – pt opinia mea, ori taci, pleease…”

    ..percep a fi un ultimatum. Da, nu-mi ramine decit sa tac ,intrucit de combatut nu pot sa te combat .. Chiar asa :Nu ai sesizat pina acum ca avem aceleasi opinii si ca asta a fost motivul ptru care m-am atasat de voi toti ?

  6. AVP Says:

    Stely, eu cred c-ar trebui sa va ocupati de Dion ala, nu de zgandarirea vs DT. Asta e problema mea, mey. Asa cum DG are dreptul sa taca fata de ceea ce-i zice Dion ista, si io am dreptul sa-mi gestionez cum cred ca e mai corect replicile fata de DT. Chiar si faptul ca nu-i bag in seama vorbele de hom prea putin intelept, in spe, nu va spune nemic ? Sau nu cumva si tu ma crezi mai putin demn de a tacea sau de a raspunde cand am io chef, fanitza mea…? 🙄

    Hai naiba sa stam stramb, dar sa judecam drept. Io insumi voi fi judecat – cand va avea cine sa ma judece si cand se va sti tot adevaru adevarat – dupa faptele mele, nu dupa ceea ce spune unul sau altul, intr-un contingent de rahat, despre mine. Fara a dovedi nemic altceva decat propria-i meschinarie, de altfel, aloo… Punctum.

  7. stely Says:

    Consider ca Dion ,ala ,are legatura cu „zgindareala’ta, cu DT,intrucit acesta l-a adus special pe blogul lui .Adica sa te „zgindare” alaturi de el ,cu ajutorul caricaturilor sale .Pe linga ca a vrut sa-l „zgindare”si pe maestrul D.Grebu, crezindu-se un competitor pe masura ,iar el fiind doar o simpla caricatura de caricaturist ,nicidecum asa cum pretinde a fi ..Eu nu i-am dat importanta si in consecinta am considerat ca si maestrul D.Grebu il trateaza cu indiferenta pe care o merita .. Consider ca toate acele raspunsuri tifnoase ,nu au fost decit rabufniri neputincioase ,infatuari si dorinta de a face o „vuvuzeala” in jurul lui, ca sa mai afle lumea de el.
    Prin urmare consider ca doamna Angela Furtuna i-a acordat o atentie prea mare ,cerindu-i sa-si retraga cuvintele ,spuse din oftica si nesabuinta. La ce obraz are ,nu cred ca isi va cere scuze ..
    Dar,da ..prin ceea ce scrii aici cred ca ai dreptate :
    „Sau nu cumva si tu ma crezi mai putin demn de a tacea sau de a raspunde cand am io chef, fanitza mea…? ”

    Bun si acum ,ma retrag, intrucit mi-am permis sa nu tac ,asa cum mi-ai cerut , daca nu pot sa te critic ptru opiniile tale ..
    A,da ..Trebuie sa mai spun ca nici tu nici maestrul Devis Grebu ,nu ramineti datori nimanui ..Nu le dati nici o sansa acelora care indraznesc sa va”zgindare” .. 😳
    Hai pa..

  8. stely Says:

    erata : am citat gresit: a se citi „zgandara” in loc de „zgindara” sau mai precis asa :” zgândara” sau „zgîndara”..

  9. Goldmundr Says:

    Motto:
    Ex unitate vires

    Doamna Angela Furtuna,alaturi de maestrul Devis Grebu,domnul Sorin Iliesiu si multi altii,fac parte din cercul distins de prieteni al poetului AVP.Acesti oameni minunati fac cinste culturii romanesti si implicit celor care simt ca fac parte din aceasta cultura.Eu incerc sa nu fac greseala sa supraestimez numarul celor care se ingrijesc de soarta acestei culturi europene….

    PS
    Cateodata,trebuie sa te indepartezi de acest popor ca sa-l indragesti din nou,chiar sa-l iubesti cu disperare.

    Daca nu ai iubit Romania din tot sufletul tau si din toata inima ta,nici din departare nu-i vei simti lipsa….

    Ceea ce pentru unii e praful persistent,pentru mine e praful de acasa.Valorile spirituale nu se pot explica prin cuvinte-limbajul,un modus imperfect de a traduce totul….
    Adrian R Apostol

  10. Sorin ILIESIU Says:

    Goldmundr Says: 3 august 2010 la 23:32
    Va felicit din suflet pt PS, Domnule Apostol.

  11. monica Says:

    Vad ca nimeni nu prea are chef sa ia taurul de coarne la acest topic,sa continuie povestea,ceea ce cred ca nu convine, mai ales dlui D Grebu,care totdeauna a asteptat din partea noastra comentarii care sa incite imaginatia si egourile .
    Stand si analizand ieri ,scanteia 🙄 dintre Stely si Avp m-am intrebat de ce tocmai acum poetul vesnic pus pe ghidusii filosofico-poetice , a aratat un anume discomfort chiar o usoare iritare vis a vis de subiectul Dion,pe care l-a tratat la vremea respectiva sec si la obiect ,ca pe un intrus nedorit intr-o clipa de profunda insemnatate.
    Disensiuni intre cei doi maestri au mai intervenit,pt ca fiecare am simtit acest lucru ,indiferent daca ele nu erau afisate pe blog.Totdeauna am trecut cu vederea ,pt ca la cat sunt de Mari ,ar fi anormal sa fie o colaborare ca-n Paradis 😳
    Maestre Grebu
    stiti ca va bucurati de toata consideratia mea,a familiei mele, a prietenilor mei din tara si strainatate ;v-am spus-o de nenumarate ori,aici sau in particular, cu voia dvs;
    Viorel Padina ,
    dta care atragi ca un magnet inimi si minti curate si ai „tupeul” (pe care multi nu-l inteleg ca vinind tocmai din eruditia ta) sa le spui necioplitilor ,ca nu le-ai citit opera chit ca le stii si virgulele din ea,zdrobindu-le impaunarea, folosindu-te de verbu-ti desavarsit,facandu-i zob in versuri avepiene – te stimez la fel de mult ca si pe Maestrul Culorii .
    Asta nu inseamna ,ca respectand pe cineva pana aproape de veneratie ,din pozitia mea de „no name”de pe dreapta cand intri in Hyperspatz, i-as permite sa conditioneze ramanerea/parasirea de pe for, prietenia/neprietenia in schimbul abdicarii mele de la principiile pe care eu le cred valide.Ar insemna sa ma simt frustrata ,ar insemna sa-mi pierd increderea in propriile forte si sa-mi simt demnitatea terfelita.Mi-as fura singura LIBERTATEA
    La fel de bine insa,eu pot gresi in aprecierile-mi subiective,luand in calcul numai perceptiile mele ,netinand cont si de trairile celuilalt,asa ca-mi asum riscul oricarei actiuni .
    Sper ca subiectul „Dion” a fost pus pt motivatia intrinseca a autoarei si nu din alte motive 😯
    „ca sunt un tip lipsit de obraz, care-si uita binefacatorii, dupa ce trece de necaz…oops.” este strigatul de durere al unui caracter curat ,nedreptatit si neinteles pana si de cei mai invatati si umblati 🙄 de o verticalitate cum rar ti-e dat sa intalnesti. Este parerea mea.
    Tare-mi este teama, ca orgoliile maestrilor nostri aflate acum intr-un rezbel din care vor castiga altii,aia cu „trei iqi”, bre 😯 nu vor ajunge la un compromis !
    Stiind clar ca voi cadea in dizgratia amandurora,plus intr-a dnei AF, cu aceasta interventie risc sa va mai rog inca o data, Maestrilor sa cadeti la pace.

  12. radu Says:

    http://ceasulraupisicaneagra.wordpress.com/2010/08/03/probleme/
    E ultima oara cand mai vizitez acest blog periculos
    Cred ca o sa fac publica peste tot aceasta postare si acest link
    Poate se sezizeaza si niste specialisti in anti virusi sau poate chiar politia internetului

    +++++++++++++++++++++
    avp reply: L-am scos pe trollul de mai sus din cursa de soareci numai spre a-i da un reply care sa fie invatatura de minte si pt altii (pentru cei ce nu-l cunosc, ipochimenu e un troll care ma latra absolutamente obligator, oriunde s-ar vorbi de mine pe vreun for, fie pentru ca e un homuletz negru-n ceru gurii din al nost bobor, adicatelea un titirca inima-rea, care turbeaza cand da cu ochii de „megalomania” mea, fie pentru ca e un baiat d-ala vechi, care indeplineste – isi inchipuie el – o misie de decredibilizare a lui AVP, la ordinu cine stie carei oficine de petice…; actualmente, cand nu se baga singur in seama prin varii coclauri, numitu troll isi odihneste oscioarele, ca si celalalt titirez, pe blogu honorabilului Dorin Tudoran, care se pare c-a uitat, sireacu ex-amic, pana si intelesu strabun al zicalei: „Cine se aseamana, se aduna…” oops):

    Uite care-i chestia, nea trolly :

    1) Io cred ca site-ul ala care analizeaza „periculozitatea” blogului meu l-ai croit chiar tu or „pretinii” tai care ma liubeste, n-asa?, si l-ai creat chiar azi, ba chiar special pentru a-mi da o „lovitura”, caci vad ca ala e singurul post de acolo, iar arhiva mai nainte de august n-ai.

    2) Ca oi fi tu auctoru bloguletzului „vigilent”, ca or fi alti baieti cu ochi albastri ca cocleala, chestia e ca tot incompetenti se cheama ca sunteti (ca sa folosesc un eufemism) ; orice mutulica detinator de blog pe wordpress.com stie ca-n dashboard, la rubrica „comments”, jupanu WordPress.com iti serveste pe tava si IP-ul vizitatorului blogului tau (deci invers de cum sustine „specialistu” facut gramada), iar prin e-mailul pe care il primesti odata cu postarea pe care vizitatorul o face ti se comunica chiar si numarul de la pantofi, daca vrei, prin raspunsul la intrebarea: „Cine e?” ; de-un paregzamplu tu esti vizitatorul cu IP 92.80.80.8 si adresa de e-mail radu@fx.ro (restul il poate afla orice politai cat de cat scolit);

    2) Orice blogger are counter pe blogul sau, fie vizibil (pentru cei care sunt interesati de publicitate), fie invizibil (pentru cei care vor sa analizeze traficul de pe blogul lor, asa de pamplezir, fara sa-i intereseze publicitatea). Faptul ca io am doo countere cica invizibile, dar pe care le-a phootut observa pana si adminul de pe blogu lu pesce (care vazuram cat de dastept or de competent e), inseamna ca alea sunt doo jucarele inofensive, care egzista pe orice site, fie el si din burkina faso or din papua. Io folosesc tdstats, de ex., drept counter si pentru blogurile mele de pe blogspot.com, de ani de zilisoare, fara sa se fi plans cineva pana acuma, iar pe celalalt counter, ritecounter.com – pe care il utilizeaza sute de mii de bloggeri din intreaga lume – il folosesc ca numarator pentru vizitatorii unici (iar nu pt IP-uri, fiindca pe alea mi le ofera, tot gratis, jupan WordPress.com).

    Cat despre politia internetului, hai ca esti culmea, tu nu stii ca cine sapa groapa altuia cade singur in ea, nea… ? 🙄

  13. monica Says:

    AVP,
    citii si io linkul,asta c-am avut o fereastra de cateva minute.
    Nu cred nici in 20 de ani de-aici incolo ca r

  14. monica Says:

    …radu este autorul ,pt simplu motiv ca dupa forma in 20 de ani de blogereala n-ar reusi ,iar ca fond nici atata cu toata cercetarea lui stiintifica la care zice ca lucreaza in real. Au descoperit ,probabil,” colegii,academicienii” America ,prin care dta te preumbli liber de ani de zile :lol:.Ce ma distreaza e ca si-l dau pe radu ,ca pe-o minge medicala !
    Avusai curiozitatea sa compar si eu IP lu radu cu cel care mi-a furat nickul .Pai ,sa stea la etaje diferite ,dar la aceeasi scara tot locuiesc ,bre.

    Scuze de intrerupere ,dar probabil ca mi-a intrat mortu-n casa si-mi fugi comentul neterminat 😳

  15. AVP Says:

    Off topic:

    Am postat pe blogul lui Dorin Tudoran, la topicul „Monsieur Revel (I)”, urmatorul mesaj:

    D-le blogger,

    In virtutea dreptului la replica, rog sa postati pe blogul dvs urmatorul text (referitor la mesajul semnat curajos, “Anna Chapman”, de la nr.4):

    1) Site-ul care analizeaza “periculozitatea” blogului meu a fost creat chiar azi, ba chiar special pentru a-mi da o “lovitura nimicitoare”, caci vad ca nu are decat un singur topic, iar arhiva mai nainte de august nu exista.

    2) Orice pusti detinator de blog pe wordpress.com stie ca-n dashboard, la rubrica “comments”, jupan WordPress.com iti serveste pe tava si IP-ul vizitatorului blogului tau (deci invers de cum sustine “specialistu” lu pesce, cum ca mi-as fi creat un “counter spion”, cu care sa vanez IP/urile vizitatorilor, fiindca WordPress.com nu mi-ar livra si IP-urile cu pricina), iar prin e-mailul pe care il primesti odata cu postarea pe care vizitatorul o face ti se comunica nu doar IP-ul, dar chiar si numarul de la pantofi, daca vrei, prin raspunsul la intrebarea: “Cine e?” ;

    2) Orice blogger are counter pe blogul sau, fie vizibil (pentru cei care sunt interesati de publicitate), fie invizibil (pentru cei care vor sa analizeze traficul de pe blogul lor, asa, de pamplezir). Faptul ca io am doo countere cica invizibile, dar pe care le-a phootut observa pana si adminul de pe blogu lu pesce (care vazuram cat de dastept or de competent gandeste), inseamna ca alea sunt doar niste jucarele inofensive, care egzista de altfel pe multe siteuri, fie ele si din burkina faso or din papua. Io folosesc „tdstats”, de ex., drept counter si pentru blogurile mele de pe blogspot.com, de ani de zilisoare, fara sa se fi plans cineva pana acuma, iar pe celalalt counter, „ritecounter.com” – pe care il utilizeaza sute de mii de bloggeri din intreaga lume – il folosesc ca numarator pentru vizitatorii unici (iar nu pt IP-uri, fiindca pe alea mi le ofera, tot gratis, jupan WordPress.com).

    Va atrag amical atentia, dle blogger, ca “Anna Chapman” (care semneaza la spamul de pe blogul meu “radu”), e in realitate un tip care pare a nu avea alta menire decat de a ma insulta si calomnia oriunde ar posta, drept care va rog sa fiti mai atent atunci cand dati drumul pe forum insultelor, calomniilor si intoxicarilor cu care ma improsca acest troll intr-un mod incalificabil.

    Thank you

  16. AVP Says:

    @Mony, merci pt exclusivista companie 🙂

    Postare noua…


Lasă un răspuns

