Dar ce e Adevaru’…?

Un interviu de referinţă al lui Sorin Ilieşiu

Sorin Ilieşiu a răspuns vineri noaptea întrebărilor pe care i le-a pus jurnalistul Florin Marin de la Adevărul. Dacă interviul va apărea integral, n-am nicio îndoială că va deveni un moment de referinţă al bătăliei pentru decomunizare din Iepoca de Tranziţie, care îl are pe dl Sorin Ilieşiu vârf de lance incontestabil.


Întrebări: dl Florin Marin, Adevărul

Răspunsuri: dl Sorin Ilieşiu, trimise dlui Florin Marin prin email vineri 11 iunie, orele 1.54.

În momentul în care manifestaţiile din Piaţă au luat amploare, trecuseră şase luni de când România nu mai era condusă de Ceauşescu. De ce şi ce fel de nemulţumiri se acumulaseră?

Răspunsul integral al d-lui Sorin Ilieşiu: Înainte de toate vreau să vă spun că am coordonat un Raport-rechizitoriu despre fratricidul din 13-15 iunie 1990, raport elaborat sub egida IICCMER şi a Asociaţiei 21 Decembrie. Raportul-rechizitoriu va fi publicat în curând pe saitul IICCMER. Unora dintre întrebările dvs le voi răspunde făcând trimitere la acest document despre care profesorul Tismăneanu spune că  „îmbină obiectivitatea cu o atitudine critică în raport cu samavolniciile, abuzurile, uzurpările şi imposturile specifice regimului de restauraţie de FSN şi simbolizat de Ion Iliescu, şi deschide acea dezbatere naţională fără de care rămânem blocaţi în derizoriul mlăştinos al minciunii”. Manifestaţia din Piaţa Universităţii a fost repriza a doua a revoluţiei şi totodată cel mai lung miting anticomunist din istorie – 52 de zile şi de nopţi. Manifestaţia s-a născut ca urmare a nemulţumirilor acumulate în primele luni de după revoluţie, exprimate la marşuri şi mitinguri prin lozincile scandate, inventariate în raportul-rechizitoriu. Iată câteva: Păcat, păcat, de sângele vărsat!, Cine-a tras în noi după 22? – Iliescu a tras în noi după 22!, Iliescu judecat pentru sângele vărsat!, FSN = PCR, Nu vrem neocomunism, Olé, olé, frontul asta ce mai e? – PCR!, Jos comunismul!. FSN, du-te în URSS!, FSN-işti, aţi furat revoluţia!, Jos comunismul!, Jos Iliescu!, Timişoara, punctul 8!

– Caracterizaţi în câteva cuvinte fenomenul „Piaţa Universităţii“.

Sorin Ilieşiu: Cea mai obiectivă caracterizare sunt, din nou, lozincile. Cele prezentate mai sus au fost scandate în continuare, dar au apărut şi altele: Nu plecăm acasă, morţii nu ne lasă!, Libertate te iubim, ori învingem ori murim!, Iliescu, s-a aflat lovitura ta de stat!, Demisia!, Singura soluţie, înc-o revoluţie!, Astăzi capitala, mâine toată ţara!, Cine este fesenist, ori e prost ori securist!, Iliescu o păţeşti, Timişoara-Bucureşti!, Ceauşescu nu fii trist, Iliescu-i comunist!, Iliescu pentru noi este Ceauşescu doi!, Pregătiţi elicopterul!, Sus Iliescu!, Pentru Petre şi Ion, pregătiţi un avion! Nu-i vrem la galere, dar nici la putere!, Iliescu nu uita, te votează Moscova!, Nu vă fie frică, Iliescu pică!, Aţi minţit poporul cu televizorul!

Se ştie că anumiţi indivizi, cu acordul forţelor de ordine, făceau bişniţă la marginea perimetrului „Piaţa Universităţii“. Care era rostul lor acolo?

Sorin Ilieşiu: Acela de a fi filmaţi de singurul post de televiziune existent atunci, TVR, pentru a se acredita ideea că manifestaţia era a bişniţarilor şi a „golanilor”.

Avem motive să credem că existau securişti infiltraţi în Piaţă? Care sunt argumentele?

Răspunsul integral al d-lui Sorin Ilieşiu: Avem probe preluate din copia dosarului Mineriadei, obţinută după 74 de zile de grevă a foamei anul trecut şi alte 78 de zile de grevă a foamei anul acesta, în care s-a aflat Teodor Mărieş, lider al manifestaţiei din Piaţa Universităţii, deţinut politic din iunie până în octombrie 90. Aşa cum se arată în raportul-rechizitoriu, pe tot timpul manifestaţiei, SRI a infiltrat agenţi care au monitorizat persoane implicate în organizare, lideri de opinie, persoane care au vorbit de la balconul Universităţii. Pentru aceste persoane au fost întocmite dosare informative şi, în baza acestora, cu câteva ore înainte de declanşarea fratricidului, adjunctul şefului SRI Virgil Măgureanu, a furnizat numele, adresele şi fotografiile celor care urmau să fie arestaţi în 13 iunie 90. Aceste date au fost folosite de către echipe compuse din cadre SRI, poliţişti şi mineri în zilele următoare, pentru descinderi la PNŢCD, PNL, România liberă, Institutul de Arhitectură, Asociaţia 21 Decembrie, AFDPR,  Liga studenţilor, Universitatea, Facultatea de Drept etc.. Ofiţerii SRI au condus grupurile de mineri. Şeful SRI, Virgil Măgureanu, a coordonat personal acţiunile subordonaţilor săi şi ale minerilor în Piaţa Universităţii (…) Grupul Dâmboviţa din cadrul SRI a monitorizat persoane implicate în manifestaţie, întocmind liste cu organizatori, incitatori, străini implicaţi în acţiuni destabilizatoare, participanţi la acţiuni violente.

Ce s-a simţit în Piaţă în momentul scindării protestatarilor, după ce Iliescu a câştigat alegerile din mai?

Sorin Ilieşiu: Disperare şi revoltă pentru fraudarea alegerilor. Faceţi un calcul simplu: câţi deputaţi şi câţi senatori au obţinut partidele istorice în Bucureşti, în condiţiile în care sute de mii de bucureşteni au participat la manifestaţii anticomuniste. La fel ca ei, au votat şi familiile lor.

Cu ce a greşit opoziţia în 1990?

Sorin Ilieşiu: S-a lăsat infiltrată de agenţi. Nu a avut un discurs convingător şi nici lideri populari. Opoziţia trebuia să refuze să participe la alegerile din mai ’90 şi să ceară amânarea acestora după adoptarea punctului 8 al Proclamaţiei de la Timişoara, respectiv legea lustraţiei. Opoziţia politică a fost mult sub nivelul manifestanţilor anticomunişti neînregimentaţi politic.

Cum arăta România acum dacă ţărăniştii sau liberalii preluau puterea în 1990? Nu era o pălărie prea mare pentru ei?

Sorin Ilieşiu: Pentru lideri precum Corneliu Coposu sau Ion Raţiu, pălăria n-ar fi fost prea mare. România ar fi arătat azi mai bine ca Cehia, dacă înainte de alegerile din ’90 s-ar fi adoptat legea lustraţiei şi dacă ţărăniştii sau liberalii autentici – nu agenţii travestiţi în ţărănişti sau liberali – ar fi preluat puterea.

Ce-i imputaţi nucleului de putere de atunci?

Răspunsul integral al d-lui Sorin Ilieşiu: Puterea neocomunistă a făcut crime. A funcţionat conform planului stabilit de KGB şi de Securitate în cazul imploziei sistemului. Iată câteva crime despre care vorbesc în Apelul către criminali publicat recent de Agerpres, apel la care Ion Iliescu, principal destinatar al apelului, nu a răspuns aşa cum a făcut în 2007 când i-am adresat un prim apel, mult mai blând. Atunci mi-a adresat o scrisoare publicată în ziarul Azi al PSD, în care nu a răspuns de fapt, dar m-a acuzat că sunt „tributar gândirii totalitare” şi că demersul meu e “mincinos, calomniator, expresia urii viscerale şi a dorinţei de răzbunare”. Puterea neocomunistă, în frunte cu Ion Iliescu, a ucis România euforică abia născută. În seara de 22 decembrie ’89, a proslăvit comunismul de la tribuna revoluţiei anticomuniste. În replică, sute de mii de oameni care l-au izgonit pe Ceauşescu au scandat: „Jos comunismul!” şi „Fără comunişti!”. După câteva minute, pentru a se salva şi pentru a uzurpa puterea, criminalii au declanşat genocidul neocomunist şi au transformat revoluţia anticomunistă în contrarevoluţie neocomunistă. Apoi şi-au preschimbat „certificatul” de contrarevoluţionar în cel de revoluţionar. Au apreciat fratricidul ca fiind cea mai înaltă virtute, numindu-i miniştri pe dirijorii masacrului de la Timişoara (Stănculescu şi Chiţac) şi răsplătindu-i cu gradul de general pe cei mai zeloşi măcelari ai poporului român. Au cumpărat tăcerea martorilor, iar pe cei care nu erau de vânzare i-au asasinat. Pentru a nu fi judecaţi, au vândut aproape gratis ceea ce nu era al lor, adică tot ce se putea vinde din România. Au corupt Justiţia să închidă ochii la crimele lor faţă de care pălesc orice infracţiuni. Au făcut din ţara noastră edenul infractorilor. Au înlocuit fraternitatea cu fratricidul. După ce au ctitorit România fratricidă, s-au cocoţat în fruntea ei, peste victime, le-au mâncat coliva, şi-au proclamat inocenţa, s-au decretat emanaţi ai revoluţiei şi salvatori ai naţiunii şi apoi şi-au negociat imunitatea şi impunitatea. Au inventat cel mai abject „bal” mascat: cel în care sub masca înalţilor demnitari ricanează autori de genocide şi fratricide nejudecate şi nepedepsite, care dau lecţii de morală propriilor victime. Laolaltă cu victimele, au ucis şi statul de drept înainte să se nască, de dragul statului de nedrept, cel (cripto)comunist. Au sacrificat România şi poporul român. Şi-au omorît părinţii adoptivi, Nicolae şi Elena Ceauşescu. Dar nu au trădat comunismul. L-au salvat prin genocid şi l-au mascat în criptocomunism. Asemenea lui Stalin, Ion Iliescu a recurs la genocid împotriva propriului popor. Prin fratricidul din iunie 1990, s-a înfrăţit cu Deng Xiaoping. A fost inspiratorul lui Miloşevici, prin violenţele etnice de la Târgu-Mureş din martie 1990. A devenit maestrul lui Voronin, în aprilie 2009, când Chişinăul s-a înfrăţit cu Bucureştiul, în fratricid.


Cum se descurca Ion Iliescu pe scena politică dacă nu transforma FSN în partid?

Răspunsul integral al d-lui Sorin Ilieşiu: Iliescu ar fi fost condamnat la „Nurembergul românesc” atât pentru crimele din 56, 57 şi 68 împotriva studenţilor prodemocratici, cât mai ales pentru genocidul neocomunist din 22-28 decembrie 89 pentru care e urmărit penal conform declaraţiei procurorului general. Morţii lui Iliescu sunt de 6 ori mai mulţi decât morţii lui Ceauşescu. În plus, Iliescu este principal responsabil pentru fratricidul din iunie 90, conform rechizitoriului din 2007 formulat de procurorii conduşi de Dan Voinea.

Iliescu şi alţi activişti totalitari precum Valter Roman, Ghizela Vass, Leonte Răutu, Bobu, Dincă, Mănescu, Postelnicu, Vlad, Pleşiţă, Enoiu, sunt vinovaţi pentru implicarea în crime comuniste la fel cum au fost vinovaţi pentru implicarea în crime naziste Bormann, Goering, Hess, Jodl, Ribbentrop şi alţi activişti totalitari condamnaţi la moarte sau la închisoare pe viaţă în procesul de denazificare de la Nuremberg. Legea lustraţiei este mult prea blândă cu cei care trebuiau să ajungă după gratii încă din decembrie 89. Decomunizarea este la fel de importantă precum denazificarea.

Putem numi un beneficiar al Mineriadei din 13-15 iunie 1990?

Sorin Ilieşiu: Da. Eşaloanele 2 şi 3 ale nomenclaturii PCR şi ale Securităţii, aşa-zisa oligarhie securisto-comunistă care a acaparat fraudulos puterea politică, economică, financiară şi mediatică.

Ce a lăsat pe-afară în privinţa Mineriadei documentarul „Piaţa Universităţii” realizat de dumneavoastră împreună cu Stere Gulea?

Sorin Ilieşiu: Multe lucruri prezentate în raportul-rechizitoriu nu erau atunci cunoscute. Dar esenţa a fost prezentată.

Sunteţi om de film. E greu să faci un scenariu ca acela după care s-a desfăşurat Mineriada?

Sorin Ilieşiu: Scenarii precum cele după care s-au desfăşurat mineriadele şi mai ales contrarevoluţia neocomunistă au fost elaborate de marii maeştrii ai diversiunii din KGB şi au fost puse în aplicare de profesionişti experimentaţi şi fără Dumnezeu, precum Iliescu.

Unde ar trebui să ne uităm ca să demonstrăm că Mineriada a fost regizată?

Sorin Ilieşiu: În primul rând, în Raportul-rechizitoriu.

Bucureştenii care i-au aplaudat pe mineri au simţit că trebuie să o facă sau doar au executat ordine?

Răspunsul integral al d-lui Sorin Ilieşiu: Raportul-rechizitoriu arată că în ziua plecării majorităţii minerilor din Bucureşti (15 iunie 90), persoanele care au aplaudat şi au ovaţionat minerii (în special femei şi pensionari) nu au fost bucureşteni, ci persoane din provincie, aduse cu autobuze sau cu trenuri de lideri FSN, la cererea lui Iliescu şi a altor lideri FSN. Acele persoane nu ştiau nimic din ceea ce au făcut în realitate minerii în Bucureşti cu o zi înainte şi nici care au fost revendicările reale ale manifestanţilor din Piaţa Universităţii. Acele persoane au fost victime ale minciunilor, dezinformărilor şi diversiunilor autorităţilor, propagate prin comunicatele preşedintelui Iliescu şi ale guvernului Roman, prin ştiri difuzate de TVR, radio, presa oficială şi aservită, precum şi prin declaraţii şi zvonuri răspândite de membrii FSN şi de răspândacii fostei Securităţi reactivaţi în SRI, poliţia politică a regimului neocomunist.


88 Răspunsuri to “Dar ce e Adevaru’…?”

  1. Riddick Says:

    Daca ar fi să definesc „filozofic” ce este adevărul, aş zice : „este percepţia pe care o are fiinţa umană asupra realităţii”.

    Cu Adevărul, e mai complicat, este vorba de „une autre Jeannette, autrement coiffee”.

    Propaganda adaptată la public si la „etapă”.

  2. pP Says:

    Dar ce e Adevaru’…?
    Hmm!
    ziarul?
    oare va fi publicat interviul ?
    sub ce forma ?
    TOTAL sau PETROM.all ?
    ……………………………………….
    FELICITARI SORIN ILIESIU & DEVIS GREBU
    et bonne chance !

  3. devis grebu Says:

    toALL , si eu ,care credeam ca fac safteaua…! Dar mi-a luat-o altu’ inainte…( filozofic tacluind, cam asta ar fi perceptia „mea”
    asupra realitatii ) Caci…eu doream sa sarbatorim cu totii , trecerea a 24 de ore de la postarea mea pe blogul Turcan ,in asteptarea „eliberarii” din anticamera aprobarii . Aceasta „distinsa ” doamna ( pedalista a tandemului Turcesc ) pe care nu trebuie s-o confundam cu manelista Teo , pare-se ca ” STIE
    ce e Adevaru’ ” pentru ca-l DETINE ferecat in seiful cifrat al „combinatiilor ” clientelare . Mai mult…aceasta distinsa doamna
    STIE si „…ce NU E Adevaru’…” . Ati ghicit !… SORIN ILIESIU !…

  4. devis grebu Says:

    ASTA E … ce sa fac , daca ” fanitza ” lu’ Padina imi da cu flitu’ ,
    lasandu-ma in colb , de rasu’ lumii ( bune …si docta in ale tastaturii…), randurile mele o iau –bezmetic– la goana , care incotro …

  5. monyf51 Says:

    Un interviu clar,o scanare high-fidelity a societatii ro din anii de dupa revolutie.V-o spune omul curat si idealist din mine, care a fost si s-a lasat „manipulat” de televiziunea poporului,de radiouri,de ziare si reviste pe care atunci le credeam conduse de „dizidenti” a caror idealuri erau convergente cu ale mele .Puteam sa nu cred un Dinescu ,un Aurel Dragos Munteanu,un Razvan Teodorescu si muuuulti altii de care nu vreau sa-mi amintesc?
    Imi pare si acum rau ca opozitia de atunci(partidele istorice) nu s-au aflat pregatite de a prelua tara din mana comunistilor.A fost asa o brambureala in ziua de 22 dec cu acea pendulare revolutionara ,curata de altfel,de aderare la diversele guverne ad-hoc,cu toatele comuniste nici unul pregatit de o pozitie democratica,incat eu cred ca din acele momente s-a pierdut batalia.Organizati perfect,comunistii s-au repliat spontan pt acapararea ciolanului ,indif din ce esalon faceau parte . Inclusiv „dizidentii”comunisti (scuzati de imbecilitatea formularii ,dar alta nu am pe moment) s-au repliat perfect pt familia lor.
    Va rog sa ma credeti ca deseori priveam Piata ca pe o manipulare bine regizata de toti coloneii securisti acoperiti de prin toate intreprinderile infiltrati in partidele istorice.V-am mai spus-o ,celor din institutul in care lucram nu le-a lipsit nici o zi de Piata Universitatii,iar cand se bateau in piept ca ei construiesc democratia in Romania ma umpleam de scarba.
    Dl Iliesiu are dreptate .Populatia Bucurestilor nu a iesit la aplauze.Eu una n-am iesit ,iar atunci cand am auzit de bate si de asmutire a unora impotriva altora am incercat o stare de mare rusine pt cei ,care aflati in piata au admis si au aplaudat URA .
    Acesta-i adevarul meu .

  6. AVP Says:

    Dar parca numai aceasta distinsa doamna pedalista lucreaza cu doo tipuri de adevar, dear maitre…?🙄 Unul pt poolimea votatoare, mumos colorat in oranj, iar altu pentru preferitii dumneaei turcesti, gri-patrol, care preferiti, desi par a bate la sefu Base ca la fasole (culminand cu ricana din seara intalnirii finale: „Lasa, ca destul ati vorbit 5 ani!”), ii sunt cu atat mai simpatici doamnei cu pricina, ca drea…

  7. monyf51 Says:

    Maestre D Grebu,
    poate va tine special in suspens stimabila „fanita”, pt ca bucuria sa fie totala😉
    Rabdare !poate in cel din urma ceas va negocia si pt ADEVAR !

  8. stely Says:

    Desi au trecut 20 de ani ,parca totul s-a intimplat ieri …
    Am in memoria mea ceas de ceas si clipa de clipa toate acele evenimente ,incepind din 16 -17 dec.1989, pina in sept.1991 ,atunci cind a cazut guvernul P.Roman ; modul cum le-am perceput si cum mi-am transformat atitudinea pe zi ce trecea .Pot spune ca desi nu am participat efectiv la aceste evenimente ,nefiind bucuresteanca , aici in municipiul meu si la locul meu de munca ,nu am fost doar un simplu spectator..
    N-am sa spun cum m-am implicat ,dar ceea ce va pot spune este ca am avut in permanenta o atitudine justitiara si dornica de schimbare radicala ..Din pacate am fost si eu victima manipularii TVR si a unei parti a presei timpului.Citeam ziarul’Adevarul’,pe care l-am abandonat insa destul de repede ptru ca incepeam sa ma dumiresc cam ce adevar spune ,apoi am inceput sa preiau ziarele unde FSN nu avea priza buna:Expres Magazin,R.Libera,EV.zilei,Ziua,Catavencu
    Pe vremea aceea aveam si o expresie :”Spune-mi ce ziar citesti ,ca sa-ti spun cu ce partid votezi”.
    Da,este clar si se vede si acum ca lipsa de informare corecta ( din ziare cit de cit obiective) este una din cauzele ptru care avem si in prezent cetateni care habar nu au pe ce lume se afla, dpdv al atitudinii civice si politice.Si acum sunt oameni care cred ca ei nu au nici o putere sa schimbe ceva..Atunci ,la mineriada din 13-15 iunie, am fost la inceput si eu victima TVR ,care prezenta scene cu tot felul de tineri si cetateni isterici care bolboroseau fraze incoerente si fara nici un fel de continut..Pe parcurs insa ,discutind la telefon cu verii mei bucuresteni ,care mergeau in Piata Universitatii si stiau exact ce se intimpla, am inceput sa-mi schimb parerea Asta a facut ca incepind din 1992 n-am mai votat cu Iliescu ,decit in anul ala nefericit (2000), cind ne-a abandonat E.Constantinescu si cind liberalii (iata)si taranistii nu s-au inteles sa-si puna un singur candidat . Am trecut in revista toate acestea, intrucit citind interviul D-lui S.Iliesiu (culmea ,luat de un ziarist de la Adevarul) am un sentiment de revolta cu privire la faptul ca a fost nevoie de atita timp ca sa aflu tot adevarul din gura celor implicati direct ,care abia acum au reusit sa-l spuna, cu documente si dovezi ..Mai sunt revoltata ca nici acum TVR nu-si gaseste un spatiu de emisie ptru ca acest Adevar sa fie cunoscut de toti.. Prevad insa ca de aici in colo nimeni nu va mai indrazni sa opreasca avalansa de actiuni si manifestari menite a-l devalui cit mai repede..
    Ma simt parte a acestor actiuni si ma simt mindra ca pot sa particip la ele , exprimindu-mi adeziunea ptru Adevar si solidaritatea cu toti cei care au luptat si au facut sacrificii ptru ca aceasta sa iasa la lumina ..Felicitari si multumiri ptru toti cei care au facut cu mult mai mult decit mine !

  9. Hantzy Says:

    Riddick,
    daca ar fi sa definesti Adevarul in termeni estetici, eu zic sa nu te opresti la coafura.
    Ai putea sa iei, drept exemplu, o manusa: se poate intoarce pe dos! Daca iei un articol din Jurnalul National si schimbi personajele obtii un articol identic numai bun de publicat in Evenimentul sau Curentul. Si vitavercea!
    Articolele insa din Adevarul nu prea le poti intoarce pe dos! Si presupunand tontusi ca ti-ar reusi, n-ai avea unde sa le publici.

  10. Hantzy Says:

    stely, chestia cu ”Spune-mi ce ziar citesti ,ca sa-ti spun cu ce partid votezi” inca e valabila!
    Ziarele nu pot fi individual obiective. Ci doar intreaga mass-media are acest atribut. Am mai dat exemplul corpurilor metalice: cristalele metalice sunt anizotrope, insa corpurile metalice sunt formate din melearde de cristale orientate in melearde de directii, a.i. corpul metalic pare izotrop. Gradul mare de dezordine, de imperfectiune, la nivel individual, este cel ce confera ansamblului perfectiune. In oricce aspect, fie fizico-chimic sau politico-social. De aia hotarator e intregul, iar nu parti ale acestuia. Mai ales ca cele mai remarcate sunt tocmai deviatiile, alea din afara celor 6 sigma ale distrbutiei gaussiene, si care, astfel, sunt cele mai supuse uzurii.

  11. mihai rogobete Says:

    Aletheia îi ziceau grecii adevărului: ne-ascundere.

  12. stely Says:

    Devis Grebu ,maestre;
    Faptul ca nu a avut curajul sa vi-l baneze inseamna totusi ceva ..Pe al meu l-a sters fara jena ..Cred ca a fost si iritata de insistenta mea si”tupeul” de a-i da sfaturi ..Si ce ii spuneam?! Sa se ridice la inaltimea unui moment istoric ..Anume sa fie ea cea care va reda TVR-ul poporului ,printr-un reprezentant al Soc.civile :S.Iliesiu .Cred insa ,maestre,ca am devenit cu totii agasanti si enervanti ptru ca nu ea este „decidentul”principal..Iar ,daca „decidentul” acesta nu are incredere in S.Iliesiu si nici in noi cei care l-am sustinut ,apoi ce ne mai ramine de facut?
    P.S.Nu va mai framintati in ceea ce priveste scrisul ptru ca deja continutul este preluat si inteles corect..
    Pe de o parte pot sa va spun cum fac eu ,desi acum nu mai sunt sigura nici de al meu. Prin urmare , cind scriu ,merg pina la capat si de obicei trece automat pe rindul urmator ..Cind vreti insa sa-l aranjati intr-o anumita forma ,puteti sa coboriti apasind pe „ENTER”..uite:
    Am observat insa caci citeodata coboara , dintr-o data, in mod nedorit ..Atunci merg cu mousul la capat si urc acele cuvinte razlete ,dind „clic stinga la capitul rindului in asa fel incit sa fie prezenta liniuta ,apoi apas pe tasta din dreapta sus”Backspace”.Si asa urca la locul lor ,in rind cu celelate..
    P.S.In caz ca ori eu nu am inteles bine ce va framinta ,ori dvs.nu intelegeti de la mine ,am sa-l pun pe baiatul meu, la care ma voi duce diseara ,sa vada ce se intimpla si in caz ca nu este formatat bine ,am sa-i spun sa va dirijeze prin telefon ,asa cum o face cu mine cind am vreo neplacere..

  13. devis grebu Says:

    toALL , offf Doamne …ce coincidenta…! Adevaru’ ( ziaru’…ce credeati…? ) e al „LIBERALULUI” don/paturicio , in timp ce …
    J. N. –PC/PSD si ,ce sa mai vorbim de EVZ/Crt , curat vanduti PDL-ului …asa ca , n-avem cum s-o mai intoarcem …ramane pe dos ( si pe jos )…

  14. devis grebu Says:

    @Stely , multumesc pentru ajutor , dar eu fac exact acelasi lucru pe care mi-l recomandati si tot asa iese , dar daca –in ciuda acestei dezordini – ma asigurati ca pricepeti cam cum devine ideea mea calauzitoare , ma mai linisteste…
    Cat priveste pe madam Raluca si bloaga ei rosinanta , nu vad care-i diferenta intre banare si anticamera aprobarii , oricum ,nimeni nu vede commentu’ meu …

  15. stely Says:

    Hantzy,
    Acum am o mare capacitate de a selecta ,atit ziarele ,dar si mai mult, teveurile..Pot sa va spun ca acum am zile cind nu citesc decit linkurile, date mura-n gura pe blog,iar pe televiziuni merg cind se transmit stiri in direct de la evenimente importante ..Sa vad cu ochii si sa aud cu urechile mele .. Citesc pe ziare numai articolele scrise de ziaristi pe care ii percep ca obiectivi ,iar cind vreau sa ma informez mai rapid fara sa mai deschid un ziar online ,merg pe cite un blog unde stiu ca pot sa gasesc informatia necesara..Ei,si din cind in cind dau si pe IRTV sa vad grobianismul in a informa si ..manipula.Cit sa ma distrez ,cind ii vad cit de tembeli sunt..Citeodata ma si enervez ,dar vai mama lor ce le zic ! 👿

  16. stely Says:

    Devis Grebu;
    Exact ! Acum, spre exemplu ,arata f.bine …
    🙂
    doar ,daca asa cum vad eu pe laptopul asta ,si vad mai bine decit pe monitorul meu , ati vrut sa incepeti un rind nou ,dupa cuvintul”linisteste”.
    P.S Cred totusi ca tinut in „anticamera”ar mai fi o sansa ,in schimb la al meu ,nimic.. 😳
    Asa cum vad eu ,sunteti totusi privilegiat .. Glumesc ,bineinteles..

  17. devis grebu Says:

    URRRAAAAA !… mesajul meu la bloaga hergheliei R. T. a fost chiar acum postat !… Dar nu inainte de a-i mai strecura unul nou , care –poate– a si ” convins-o ” . Si –evident – fara vreun raspuns ( ar fi trebuit sa evite –din nou – numele lui Sorin Iliesiu ) .

  18. monica Says:

    Felicitari Maestre ,
    Ati reusit! V-am zis eu sa aveti rabadaaaaare ?!!!!!
    Pentru raspuns mai faceti un efort,va mai cumparati niste vuvuzele ,poate de sunetul celorlalte s-a plictisit🙄

  19. stely Says:

    Devis Grebu,maestre;
    Ma bucur ca ati reusit ,atit ptru faptul ca inseamna ca eu am intuit bine,dar si ptru faptul ca se mai sterge un pic de jenanta postura in care s-ar fi aflat .De mine nu i-a pasat ,semn ca nu prea citeste blogul nostru ..si asta nu e bine .. 😦 ,dar hai sa-i dam o mica sansa de a avea o scuza,avind in vedere ca a fost ocupata cu votul mortiunii de cenzura ,dar si cu votul de ieri din parlament privind legea audio-vizualului ,lege care ii apartine si ptru care s-a luptat f.mult sa fie adoptata..Din pacate nu a reusit s-o impuna, fiind respinsa de PNL si PSD ,dar si de altii din alt spectru politic, in afara de PD-L..Asadar,cred ca d-na R.Turcan este si obosita ,dar si f.suparata ..Intr-un cuvint legea TVR si Radio nu s-au putut depolitiza,mergind in continuare pe legea veche..Nu stiu cum va reusi sa impuna un nou Director ,daca legea nu a fost votata..
    Cred ca numirea lui S.Iliesiu va ramine singura sansa de depolitizare ..Adica ,sunt convinsa ca acesta va fi acel director care nu va fi la mina politicienilor si va depolitiza fara lege ..Prin urmare cred ca este cazul s-o incurajam sa-l numeasca pe S.Iliesiu deoarece acesta este garantul depolitizarii fara sa aiba o lege expresa.Adica ii va ignora pe toti si-si va face treaba asa cum este normal..

  20. devis grebu Says:

    @mony/stely , stati asa…! Nu sariti de bucurie , caci am specificat mai sus ca adaugasem un mic „branci”– pare-se –
    salutar , caci ,nu mult dupa postarea acestuia a fost „aprobat”mesajul precedent , drept care imi permit sa vi-l reproduc (caci nu stiu sa-l transfer de pe bloaga ei pe globul nost’), poate reusiti sa „descifrati ” misteru’ : Dna Turcan , daca doriti sa cititi mesajul meu postat ieri –pe acest blog – ( in urma cu vreo 28 de ore ), mesaj care-si asteapta „aprobarea”,va invit pe blogul Padina&Grebu , unde, cam tot de atata timp, publicul larg il citeste in voie , delectandu-se fara a se teme de excluderi sau dezavuari partinice .

  21. AVP Says:

    Din pacate, io am treburi mai grele decat sa scot din ţâţâni usa de la anticamera doamnei deputat RT: tre sa-mi repar bicicleta…oops Mai precis sa demontez axu pedalelor, pe care l-am sudat pana acum de doua ori (dar tot degeaba) si sa-l duc targovetului de la care am cumparat bicicleta anu trecut, iar ista sa incerce sa mi-l schimbe la fabrica… Cat costa treaba asta? m+a intrebat sotia, cu emotie-n glas… „Nu stiu…”, i-am raspuns la fel de grav… Ma gandesc totusi ca pe vremea asta de criza o fi dreaq mai ieftin, a…?🙄

    ps. Pt curiosi, precizez ca e vba de o bicicleta Ukraina de Deva, cred…oops (caci daca era Ukraina adevarata era tanc, asa cum a fost bicicleta mostenita de la taticu, dar intre timp furata, bineinteles…)

    Mai vbim maine. Paa…

  22. mariusmioc Says:

    „SRI a monitorizat persoane implicate în manifestaţie, întocmind liste cu organizatori, incitatori, străini implicaţi în acţiuni destabilizatoare, participanţi la acţiuni violente”.

    Interesant. Putem vedea listele alea? Parcă Băse a desecretizat tot, n’aşa?

  23. Dl.Goe Says:

    Parerea lui Goe despre Minariada din Golania! Rezumat: Fara mineri golanii ar fi ramas de derbedei. Caci ce ar fi martiriul fara calau? Numai cu ajutorul minerilor adunarea pestrita de la universitate si-a atins scopul, unicul, maximal, acela de a provoca bestia pentru a-si arata fata. A fost una dintre putinele treburi bine facute in Romania. Team work. Si golanii si minerii, animati si unii si altii de cele mai bune si sincere intentii (deep down in the bottom of the heart), jucand ingenuu, cu naturalete si convingere roluri scrise in alta parte, ar merita IMPREUNA o recunoastere speciala pentru scrierea istoriei: titlul de cei mai buni actori in roluri secundare.… Indiferent de aspiratiile unora spre sublim retroactiv si retrospectiv, epoca Iliescu nu avea cum sa fie evitata, iar de scurtat nici atat, dupa cum nici caderea aparent brusca a regimului Ceausescu nu putea coincide in niciun chip cu sfarsitul comunismului invingator la orase si sate. Aceste enunturi simple pot fi desigur asezonate cu dezbateri stufoase care sa le complice incat sa devina nedemonstrable si indoielnice, dar totusi, pentru ca epoaca Iliescu a existat, iar comunismul in Romania n-a disparut odata cu Ceausescu si se mai zbate inca indecis si ontologic intre (ne)fiinta si renastere mutanta, ar trebui ca enunturile de mai sus sa fie acceptate, macar de dragul discutiei. La urma urmei nimic n-ar fi putut fi altfel decat a fost. In acest context psihologizant sa (re)vedem filmul istoric al razboiului sfarsitului lumii dintre Golania si Ortacia, 13-15 Iunie 1990, vara. Asadar ce se intampla in Piata Tienanmen II, in saptamanile de dupa primele alegeri asa-zis libere din Romania (ca si cele ce au urmat pana in zilele noastre, dupa cum a anticipat cu clarviziune tovarasul Silviu Brucan in magistrala sa cuvantare de acum 20 de ani)? Ce se intampla? Se intampla ca un grup pestrit de mofluzi, care ramasesera cu un rest de revolta in dânsi si cu frustrari majore, dupa ce li se furase revolutia, care oricum nu fusese a lor, (usurel, nu va aprindeti inca!) sa conteste(!), intr-o manifestare ilegala. Ce contestau? Ce contestau? Contestau legalitatea alegerilor si legalitatea noilor autoritati ORI contestau optiunea stupida a poporului suveran? Erau ei indreptatiti sa conteste? Ce-i indreptatea? Dreptatea absoluta? Sa zicem ca aveau dreptate (chiar aveau) si ca ei, chiar daca nu erau cei mai nimeriti sa conteste, dar fiind unicii care o puteau face facand-o, erau si indreptatiti la gestul contestarii perpetue. Bun. Ce urmareau? Ce efecte asteptau ei de la gestul lor de fronda impotriva bolsevicilor de rangul doi (pe care restul poorului suveran ii vedea sincer, dincolo de orice efecte ale manipularilor manipulatoare, ca pe niste salvatori ai neamului in fata vidului de putere, haosului si anarhiei)? Haide sa speculam? Ce urmareau? Ce-i facea sa fie acolo si ce sperau ca o se se intample? Aveau ei motivatii si aspiratii comune, convergente? Sa zicem ca da! Sa zicem ca „Golania” era unitara si pragmatica, nu pestrita si utopica. Sperau ei ca-l vor enerva atat de tare pe Iliescu-82% incat acesta va semna actul de abdicare de la tron si ca-l va numi pe principele Radu Câmpeanu-3% presedinte de republica? Bleah! Nu crez. Nu pot sa crez ca ei credeau asta? Sperau ei ca vor convinge poprul suveran ca a votat prost ca noaptea care naste monstrii si ca prin asta vor starta o noua revolutie (prin acretie) ca unica solutie? Nici asta nu pot pentru ca sa crez, caci poporul era ala care era. Cred ca luati individual cei prezenti acolo pentru a contesta puterea puterii nu indrazneau de fapt sa spere nimic. Asteptau doar sa vada ce o sa se intample daca or sa stea acolo, acolo de unde oricum nu mai puteau pleca pentru ca erau agatati psihologic si moral la un ideal, pierdut in noapte. Asta la nivel de indivizi, cetateni ai Golaniei, pentru ca la nivel de grup exista o asteptare ceva mai coerenta. Golania in totul ei avea o asteptare maximala: spera sa reuseasca sa intarate bestia intr-atat incat sa-si arate fata, adevarata fata ca s-o vaza si poporul suveran (cu tarani, razesi si intelectuali) care oricum n-avea cum sa-l creada pe Dumitru Dinca Gogosarul zbierand din toti bosogii: „Va mai spun doua vorbe: Jos paduchelnita comunista” (parol l-am auzit, am fost acolo si l-am vazut cum te vad si cum ma vezi). Dar pentru acest deziderat maximal era nevoie si de cooperarea bestiei, iar bestia… Bestia care zambea zilnic la TV-uri, de parca se hranea cu lame de barbierit Wilkinson, dupa ce plansese amarnic intinarea idealurilor, a copt o idee strategica magistrala de o stupizenie fara margini, in intampinarea asteptarilor Golaniei. Neindurandu-se sa-i lase pe golani sa fiarba in zeama lor si neindraznind sa incerce rezolvarea legala a problemei, cu ajutorul militiei si considerand ca asa isi va proteja fata hâda, a incercat o rezolvare cu mana poporului, a cetatenilor, a opiniei publice tovarasi, care intr-adevar nu mai puteau tolera mizeria din Piata Universitatii. Si asa a fost. Asa a fost implinit destinul si istoria. Grupul pestrit si utopic, adunatura mofluzilor confuzi a reusit si inobilarea sa prin martiriu si a reusit sa faca bestia sa se comporte conform descrierii facute de catre golani, si asta impotriva tertipului folosit de bestie de a incerca sa scoata castanele din foc cu mana ortacilor. La momentul respectiv golanii au parut invinsi (si batuti si cu idealurile luate) dar peste timp s-a dovedit ca ei, anonimii de la Universitate (nici acum nu stim cine erau) au obtinut o mare si importanta victorie prin bataia mancata de la mineri. Prin bataia aceea fara efecte pozitive notabile la momentul respectiv, tinerii confuzi si ambitiosi din Golania, actionand saptamani in sir, anarhic, haotic, ilegal, nedemocratic, impotriva opiniei publice (stupidei opinii publice), au picurat, incet dar sigur, indoiala in sufletele si mintile multora dintre cei 82% din duminica orbului intru trezire (ca de desteptare inca nu poate fi vorba). In loc de concluzie: Mi s-ar parea firesc, acum dupa 20 de ani brucanici si neterminati, sa inceteze utilizarea fortata a evenimentelor din primavara-vara lui 1990 in scopuri politice. Ar trebui poate sa se organizeze in Piata Universitatii o mare adunare populara la care sa participe, frateste, toti actorii de atunci, GOLANI si ORTACI, la intalnirea de 20 de ani. Sa fie invitati artisti, muzicieni, cantareti si NICIUN POLITICIAN. Sa curga vinul, sa cante muzica. Curat si constitutional. Muzica!

    ++++++++++++++++++
    avp reply: Pai se phootea ca un personaj curat caragialesc, caruia-i lipseste cu desavarsire pana si minimalu simt al ridicolului, nu doar acela muult mai avansat, al dreptatii si al justitiei, sa nu se pronunte in nota inaintasilor sai gudurăureşti…? Pupat toţi piaţa endependenţi, – iata idealu unui cetatean statistic al Iepocii noastre…

  24. Goldmundr Says:

    Care e adevarul?
    Adevarul trebuie rostit,dovedit si inteles
    -Rostit,ca oamenii sa stie ce s-a intamplat,cineva trebuie sa aduca la cunostinta oamenilor evenimentele care au marcat societatea in care traiesc,iar istoricii sa consemneze cum a fost….
    -Dovedit,prin argumente,cifre(ca doar au fost civili omorati la Revolutie si Mineriade!)prin martori(martorii martyrium-ului de la Pitesti,sunt mai credibili pentru istoricii de pretutindeni decat zecile,sutele de mii de gardieni,militieni,securisti si nomenklaturisti)Si Iliescu poate avea „martorii” sai,insa noua ne raman filmarile,reportajele celor din Occident,eroii cazuti si eroii revolutionari care vor doar adevarul si dreptatea pentru cetatenii Romaniei.Nu exista mai multe adevaruri,exista mai multe minciuni si doar un adevar.
    -Adevarul Inteles
    degeaba este adevarul rostit,cu dovezi si martori,dar nimanui nu-i pasa;e ca orzul pe gaste….Adevarul trebuie rostit pe intelesul oamenilor,prin mass media,in unitatile de invatamant…

    Exista manuale scolare care cuprind crimele comunismului si crimele neocomunismului?
    La un liceu din cartierul bucurestean Militari,o prietena de familie,care a participat de cateva ori la demonstratia de la Universitate,pana la 13 iunie 1990,atunci cand au venit minerii in Capitala,mai multi profesori i-au spus deschis,ca la o „sedinta de partid”, ca „facem liste cu toti care au fost la Universitate si stim de tine”…Respectiva profesoara a cerut,la nici doua luni de la Mineriada,azil in Olanda,unde locuieste si astazi.Nu cred ca acei profesori,daca n-au iesit la pensie,vor rosti in fata elevilor vreodata adevarul despre Mineriade.Atunci,cum sa inteleaga generatiile tinere ce a fost,cand si azi mai exista „filozofi”care spun ca „adevarul il poti intoarce,depinde din ce unghi privesti”-asta este posibil doar intr-o dictatura oribila!

    Dupa 20 de ani(douazeci de ani!)de la Mineriada din 13-15 iunie 1990,speram ca un interviu acordat de domnul Sorin Iliesiu domnului Florin Marin de la un ziar din Bucuresti,sa fie publicat si nu „scurtat” sau cenzurat.
    In anno Domini 2010, Uniunea Europeana.

  25. Dl.Goe Says:

    Adevarul este ca mi-a suflat Vantu bereta de pe cap cu bilet cu tot. Acum trebuie sa merg cu Nasul. Acesta-i Adevarul, iar daca n-ar fi acesta atunci ar fi o bucata de brânza. Pe bani.

    P.S. Din pacate nu ne alegem (ca inteleptii) doar definitiile Adevarului, definitiile care ni se potrivesc ci (in felul intelectualilor), dupa ce ne alegem definitiile, ne alegem, dintre adevaruri, adevarurile care nu ni se mai potrivesc si o tinem tot asa de-a matu-gaia. Intre timp se intampla alte adevaruri care vin si trec neobservate. Ca viata.

  26. Dl.Goe Says:

    @AVP – Maestre (nu mi-ati spus daca pot sa va zic asa)… Vad ca nu sunteti capabil a fi in stare sa treceti peste prejudecati si ranchiune. De aceea, desi ma cititi cu atentie, concluziile, inevitabile, vin dupa cum au fost prestabilite si prejudecate. Eu am zis pupat toti piata Universitatii – minus politicieni. E o mare diferenta. Poate n-ati remarcat-o. Asta una la mana. A doua la mana e ca nu e clar ce propune domnia voastra, in afara de Duelul, Revansa, Atunci i-am condamnat pe toti la moarte si alte filme de Sergiu Nicolaiescu. Dar, filmele aste nu sunt cam desuete, sau cum sa zic…?

  27. skorpion Says:

    Cheia esecului acestei tari sta in urmatoarea fraza:

    Opoziţia trebuia să refuze să participe la alegerile din mai ’90 şi să ceară amânarea acestora după adoptarea punctului 8 al Proclamaţiei de la Timişoara, respectiv legea lustraţiei.

    din cauza ca nu s-a putut adopta punctul 8 ne tirim de 20 de ani cu citeva sute de mii de capuse in spinare.

    as mai adauga un lucru:
    – nu cred ca numai ex-bucurestenii au aplaudat minerii,
    au fost mii de bucuresteni, bucurestence care au aplaudat frenetic, chiar l-au crezut pe iliescu, manipularea a fost groasa, iesirea din comunism era cu ceata pe ochi si pe creier..

    sa nu uitam :’ imgb face ordine!”
    i-or fi adus pe muncitori cu forta, dar au si venit convinsi ca fac o treaba buna!
    iliescu apare, soarele rasare, nu-i asa?

    si azi dupa 20 de ani mai exista un procent apreciabil de oameni legati la ochi si la minte, batrini, dar din pacate si ….tineri!
    care nici ceausism nu au trait!

  28. mihai rogobete Says:

    Dle. Goe,
    intervenţia minerilor a fost un act violent, deliberat ca şi rezultatul dobândit prin necunoştinţă de cauză şi deci înşelăciune – furat – al alegerilor prezidenţiale cauzatoare, de către profesionişti cu înaltă calificare politico-socială. Fiece mineriadă a fost o rebeliune minerială, în parte şi tot mult mai gravă, prin repetare, decât cea legionară.

  29. Dl.Goe Says:

    @mihai rogobete – Aveti dreptate.

  30. pP Says:

    ,,In loc de concluzie: Mi s-ar parea firesc, acum dupa 20 de ani brucanici si neterminati, sa inceteze utilizarea fortata a evenimentelor din primavara-vara lui 1990 in scopuri politice. Ar trebui poate sa se organizeze in Piata Universitatii o mare adunare populara la care sa participe, frateste, toti actorii de atunci, GOLANI si ORTACI, la intalnirea de 20 de ani. Sa fie invitati artisti, muzicieni, cantareti si NICIUN POLITICIAN. Sa curga vinul, sa cante muzica. Curat si constitutional. Muzica!,,(zice goe)
    ………………………………………………………..
    @GOE
    dupa ce ca sunteti ,,HIV,, MAI mai sunteti si IDIOT!
    Vous êtes dégoûtant !
    J’ai envie de vomir!
    …………………………………………………………….
    ,,Sorin Ilieşiu: Iliescu ar fi fost condamnat la „Nurembergul românesc” atât pentru crimele din 56, 57 şi 68 împotriva studenţilor prodemocratici, cât mai ales pentru genocidul neocomunist din 22-28 decembrie 89 pentru care e urmărit penal conform declaraţiei procurorului general. Morţii lui Iliescu sunt de 6 ori mai mulţi decât morţii lui Ceauşescu. În plus, Iliescu este principal responsabil pentru fratricidul din iunie 90, conform rechizitoriului din 2007 formulat de procurorii conduşi de Dan Voinea.

    Iliescu şi alţi activişti totalitari precum Valter Roman, Ghizela Vass, Leonte Răutu, Bobu, Dincă, Mănescu, Postelnicu, Vlad, Pleşiţă, Enoiu, sunt vinovaţi pentru implicarea în crime comuniste la fel cum au fost vinovaţi pentru implicarea în crime naziste Bormann, Goering, Hess, Jodl, Ribbentrop şi alţi activişti totalitari condamnaţi la moarte sau la închisoare pe viaţă în procesul de denazificare de la Nuremberg. Legea lustraţiei este mult prea blândă cu cei care trebuiau să ajungă după gratii încă din decembrie 89. Decomunizarea este la fel de importantă precum denazificarea.,,
    ………………………………………
    @GOE
    daca (prin absurd) ati fi trait in Franta si va intilneam « par hasard » pe strada din partea mea nu ati fi meritat decit o FLEGMA intre ochi .
    nu sunteti decit un pervers ABRUTI.

  31. devis grebu Says:

    toALL, constat -cu acelasi dezgust – ca tovarisc ‘ Ilici A DAT UN INTERVIEW pentru……..ziarul Adevarul ( in care –printre alte „perle” sustine cu nerusinare ca „… cei care s-au exilat dupa mineriade nu erau intelectuali , ci motivati de faptul ca „se simteau cu musca pe caciula „…) . De interview-ul lui Iliesiu , nici o vorba … bine ca l-am dat noi . Poate ne vor cere si drepturi de „autor „.

  32. skorpion Says:

    Devis Grebu,

    nerusinarea lui ilici nu are limite:
    auzi:

    motivati de faptul ca “se simteau cu musca pe caciula “…)
    sa nu-l tragi in tzeapa???

  33. mariusmioc Says:

    skorpioane, bine că ai amintit de „IMGB face ordine”. Eu am mai pomenit că George Costin, fost şef al statului major al gărzilor patriotice de la IMGB şi actual susţinător a lui Sorin Ilieşiu (la aşa prieteni, cine mai are nevoie de duşmani?) ar trebui întrebat despre acest episod. Măcar pentru că golanul ăla de Dumitru Dincă a lansat nişte acuzaţii pe această temă http://mariusmioc.wordpress.com/2008/11/03/fesan-puiu-nicolae-la-an24tv-15-dinca-il-acuza-pe-george-costin/

    Nu ştiu dacă poieţii de pe acest sait au vreme să-şi pună asemenea întrebări.

  34. skorpion Says:

    marius mioc,

    presupun ca stii ca doru braia a fost informator al secu sau chiar mai mult, nu??

  35. mariusmioc Says:

    @skorpioane, care-i ideea? Dacă Braia e pătat, nu-i mai punem întrebări lui Costin? Oricum, Dincă era cu acuzaţiile, Braia era doar moderatorul emisiunii, mai punea el paie pe foc, dar Dincă era cu chibritul.

    +++++++++++++++
    avp reply: m.mioc, n-ai trecut testu Pacepa, asa ca ar trebui sa stai naiba in banca ta… Chiar crezi ca te crediteaza cineva p-acilea…?

  36. Dl.Goe Says:

    @pP – Domnule eu v-am dat deja o intalnire in La Défense, la broasca cu broasca in gura. Va mai amintiti? Ati refuzat-o. Nu inteleg ce aveti cu minerii. Aveti atata in comun cu ei in ceea ce priveste manierele si nivelul intelectual. Minerii macar sunt onesti. Cat despre mine aveti dreptate: sunt idiot. De vreme ce stau de vorba cu pP ce altceva as putea fi? Dar sa stiti ca m-ati facut curios. Daca ajungeti la Bucuresti, dati-mi de stire. Tare mi-ar placea sa vad cum arat o asa creatura.

  37. pP Says:

    @devis grebu
    Maestre DRAG,
    chiar ati crezut ca PETROM.all VA PUBLICA ACEST INTERVIU?
    hai sa nu fim naivi!
    ……………………………..
    ps:
    daca o vor face ,vor publica n’tzica COLALAJE avec une mise en page ,,spécifique ,,
    asa sa inteleaga CE VOR EI SA INTELEAGA CITITORII.
    (cunoasteti trucuri de genul asta n’est ce pas?)
    pss:
    in schimb au trimis cercetasii aici pe BLOG(goe& n’tzicai REV)

  38. AVP Says:

    Si totusi, Cartianu a fost singurul redactor sef din media traditionala care a publicat „Apelul catre criminali”

    http://www.adevarul.ro/grigore_cartianu/Apel_catre_criminali_7_267043296.html

    Asa ca nu se stie de unde sare iepurele… Bine, mai mult ca sigur ca nu va fi intreg interviul publicat pe our blog, dar, daca nu va fi, s-ar phootea sa nu fie din motivele presupuse de pP…

    Gradina Domnului e mare, iar caile sale sunt de nepatruns…😎

  39. mariusmioc Says:

    @AVP, nici o clipă n-am dorit să trec „testul Pacepa”. Dar nici Pacepa n-a trecut testul meu.
    Convingerea poietică că ei securiştii (aripa bună) sînt adevăraţii eliberatori ai Românicei de tirania ceauşistă e de nezdruncinat. Ca orice convingere poietică, n-are nevoie de dovezi.
    Nu mă miră asemenea convingeri din partea unuia care a făcut jocuri superinteligente şi subtilisime cu securitatea, nu ca proşti de-alde mine şi alţii din decembrie 1989 care pur şi simplu au răsturnat regimul. (dar ştiu, acuma adevăratul revoluţionar din decembrie 1989 e George Costin – IMGB, apărătorul gurilor de metrou din Bucureşti de primejdia teroriştilor din 23 decembrie 1989)
    Pentru ceilalţi: momentul în care am căzut la testul Pacepa este ăsta: http://mariusmioc.wordpress.com/2010/04/06/recenzie-americana-despre-pacepa-pe-saitul-cia-pacepa-doesn%E2%80%99t-connect-the-dots-he-adds-new-ones-a-health-warning-is-warranted/
    Vezi acolo, nici Mihai Creangă, tăntălăul ăla de fost deţinut politic (cazul Băcanu), care în loc să facă jocuri subtilisime cu Secu a intrat la puşcărie, n-a trecut testul Pacepa.

  40. pP Says:

    buna dimineata!
    COSTACHE PATRICIU:
    ,,Eu unul rămân la gândirea mea „anarhică” şi nu obosesc să-l citez pe Petre Ţuţea: „Liberalismul e trenul care te duce întotdeauna la ţintă”.

    PS: Nu mă refer din păcate la PNL, ci la LIBERALISM.,,
    …………………………………………………………………………..
    uite AICI (si nu numai ) sunt d’accord cu COSTACHE P.
    DAR?
    dar ce ne facem noi cu DINU PATRICIU cind una spune(scrie)
    si alta fumeaza.
    CE NE FACEM NOI CU PATRICIU CIND NE RECOMANDA OAMENI PRECUM CRIN ANTONESCU,GEOANA SAU TARICEANU.
    pai nu se numeste asta IPOCRIZIE in stare PURA t’varAse
    COSTACHE PATRICIU?

  41. mihai rogobete Says:

    Cum Viorel mi-a reproşat că sunt evaziv la Testul Pacepa, trebuie să-mi limpezesc punctul de vedere, mai ale c-am făcut şi o conexiune cu V Tismaneanu.
    Câmpul de activitatea a serviciilor de contra/informaţii poate fi asemuit laboratoarelor şi batelierelor unor cercetători şi inventatori în domeniul social, unde sunt verificate ipotezele elaborate de teoriticienii mentalităţilor, printre care şi cele etice. Cum să mă pronunţ tranşant asupra judecăţilor şi acţiunilor acestor persoane, câtă vreme căutările lor vizează tocmai determinările gândirii etice? Poate risca cineva să aprecieze care-i culoarea fotonilor, când abia combinaţia lor realizează culoarea? Adevărurile pot fi plauzibile, aproximative, probabile, relative, etc., nu numai bune sau rele.

  42. DespinaVestea Says:

    In legatura cu Adevarul – acord cu Riddick :
    „La meme Jannette mais autrement coiffee”

    In rest, se zice ca adevarul „filozofic” ar trebui judecat de un juriu , ca sa reprezinte perceptia mai multor persoane asupra realitatii si apoi votat

  43. AVP Says:

    @Riddick, @Despina – intr-adevar, una e sa vezi lumea (emitand astfel, vrand-nevrand, o judecata minimala despre ea) cu ochii unui copil, alta cu ochii unui matur, alta cu ochii unui batran, alta cu ochii unui bolnav, alta cu ochii unui puternic, alta cu ochii unui activist, alta cu ochii unui securist, alta cu ochii unui ignorant, alta cu ochii unui intelighent, alta cu ochii unui savant, alta cu ochii unui nemernic, alta cu ochii unui om nobil, alta cu ochii unui mare artist, alta cu ochii unui contzopist, alta cu ochii unui ingenuu, alta cu ochii unui ingeniu, alta cu ochii lu Domnu Zeu, adicatelea fix cu ochiu-triunghi din Empireu…

    Tocmai de aia un hom de nimic nu va vedea din lume practic… nimic, fiindca o va privi din punctu sau de vedere josnic, calic or chiar inimic, iar drept urmare el nu va putea conduce – presupunad ca cineva n-ar avea minte decat sa-l puna conducator preste ceva – decat aiuristic, abramburistic sau becisnic : fiindca homu de nemic nu va depasi niciodata adevaru-i pitic si nu va vedea lumea decat din unghiu-i de vedere pitifelnic…

    Cand tu /de-un paregzamplu/, te numesti sef la o ditamai comisie de cultura, dar il tii pe Devis Grebu in anticamera-ti isaura, ignorand ca ai de a face c-un creator de autentificata anvergura si cu o constiinta hyperpura, desi aparent dura in rostirea adevarului cu asupra de masura, inseamna ca esti o carghioasa daca nu chiar jalnica figura, aloo…

    Sau cand ai un Sorin Iliesiu – cel mai activ vector al operei de decomunizare in curs, la fel de important precum Presedintele remoderinzator insusi sau precum Vladimir Tismaneanu si echipa sa de savanti iiccmeristi – si inca mai stai in cumpana daca sa-l numesti sau nu in postul ce i s-ar potrivi ca o manusa, acela de dirijor al Televiziunii Publice, de unde ar putea sa faca, asa cum numai el stie sa faca, o propaganda pro-decomunizare intensa si intelighenta, la fel de necesara hic et nunc precum un lobby procapitalist avansat or un invatamant postmodern, inseamna ca – vorba premierului Boc, despre adversarii sai – habar n-ai pe ce lume traiesti sau ca, altfel spus, ne meritam manipularea criminala pe care ne-o aplica tembeliziunile mogulilor, bulversand o natiune intreaga subt ochii impasibili ai autoritatilor unui stat in plina disolutie…

    Asta ca sa fie clar cum stam !

  44. stely Says:

    D-l Goe,
    Desi am citit inca de ieri eseul dvs.privitor la mineriada din 13-15 iunie ,nu am putut sa-mi spun pdv ,intrucit nu am avut si nu am nici acum mintea eliberata de alte probleme si nici conditiile necesare sa scriu un raspuns pe masura ..
    Dar,ptru ca nu stiu cind voi ajunge in fata calculat.meu de acasa incit sa am confortul si linstea necesara,dar si ptru faptul ca este posibil sa se inchida comentariile la aceasta tema ,am sa incerc sa -mi spun parerea ,vis-a -vis de comentariul dvs ,pe care l-am numit fara sa stiu daca este bine -eseu..
    Fie ce-o fi dpdv literar ,dar modul cum ati expus si analizat faptele , de o parte si de alta -mineri si golani-actori secundari si manipulatorii lor din umbra ca actori principali si tot ceea ce a decurs din acestea ,este dupa parerea mea f.clar si aproape de ceea ce am gindit si eu , dupa aceea , pe masura punerii cap la cap a informatiilor si intimplarilor ulterioare..
    Sunt de acord ,deci ,ca minerii si golanii au extras din ev.respectiv maximul a ceea ce se putea ,adica au scos la iveala ” fata hida” a regimului nou instalat ,ca ulterior, celor care (ca si mine,de altfel) -l-au votat pe Iliescu ca singurul capabil sa restabileasca linistea , dupa asa zisa anarhie ,sa inceapa a le incolti in minte ca ceea ce vor sa faca I.Iliescu impreuna cu FSN-ul lui ,nu seamana cu democratia veritabila ,ci este asa cum de fapt si el a spus-o, una „originala” ,menita sa instaureze un criptocomunism cu fata umana..
    Sunt de acord ca epoca Iliescu nu putea fi evitata ,dupa cum nici sfirsitullui Ceasusescu nu a insemnat sfirsitul comunismului .Avem inca si astazi adepti ai Ceusescului si inca multi (enorm de multi)ai Iliescului.
    Este clar ca Iliescu a fost beneficiarul direct al mineriadei di 13-15 iunie..Este clar ca a aceasta a fost premeditata si bine organizata.Este clar ca s-au folosit metode pur securistice de manipulare si dezinfornare ,semn ca securitatea s-a pus rapid la dispozitia regimului nou instalat .Ptru aceasta insa I.Iliescu trebuie sa plateasca ,asa cum M.Cozma ,liderul minerilor a platit ,chit ca nu ptru mineriada asta ,ci ptru cele doua care au urmat..
    In concluzie .la concluzia dvs (pe care eu nu o iau ca fiind serioasa)nu poate fi vorba de vreo Sarbatoare Mare ca o consfintire a unei Mari Impacari intre Golani si Mineri ,din doua motive : Unul din ele este acela ca impacarea a avut loc in septembrie 1991 cind tot cu ajutorul minerilor a fost dat jos guvernul Roman si cind, R.Cimpeanu ,la sosirea minerilor in parlament ,a ridicat degetele cu semnul victoriei ,ca apoi sa accepte sa intre in guvernul FSN..Acea Impacarea s-a cimentat si exista si astazi prin aceiasi liberali contnuatori ai lui Cimpeanu😀.Patriciu si CP Tariceanu..Ei sunt ,iata ,cei care au „pupat piata Independentei”,de mult ,cu I.Iliescu si continuatorii lui din PSD..Din pacate acei lideri ai „Golanilor” ,care multi dintre ei vorbeau frumos de la balconul Universitatii ,au pupat si ei odata cu politicienii ,Piata Independentei..
    Unde se afla M.Munteanu la ceas aniversar ? Dar E.Constantinescu, si acei vorbitori care strigau si cintau cintece anticomuniste de la balconul Universitatii? Unde sunt si ce fac astazi S.Tanase,F.Iaru,M.Dinesu,,Caramitru,Rebengiuc si aproape toti…
    Zic „aproape „intrucit sunt citiva care nu au „pupat Piata Independentei „.
    Aceia sunt S.Iliesiu si TMaries ,care ii au alaturi pe V.Tismaneanu ,V.Padina,D.Grebu si alti oameni din societatea Civila ,care dimpotriva si-au luat obligatia de a restabili Adevarul ,asa cum este el ,nicidecum sa accepte ‘Marea Impacare”si mai mult sa mai si sarbatoreasca..
    Apropos,d-l Goe ,cum de v-a incoltit in minte Ideea Impacarii ?Mi se pare bine tintita si venita la momentul potrivit..Ma framinta chestiunea asta…”Eseul ” pare ca are un scop bine stabilit ,pe linga sinteza si analiza bine facute a faptelor si protagonistilor lor..

  45. Hantzy Says:

    Dl. Goaie,
    sunt d’accord cu ‘mneatale: Actorii, cei din rolurile secundare ar trebui sarbautoriti, cantati si incantati romaneste. Pentru a elimina definitiv folosirea momentului respectiv in scop politic. Desigur, asta n-ar presupune si o epidemie de tambalgii, doar-doar s-o pune pe tambal batista in ce-i priveste pe vinovatii de atunci. Vorba lui Ponta: n-o sa batem cainele pentru ce-a facut stapanul!

  46. pP Says:

    stely Says:
    18 iunie 2010 la 13:21
    +
    IPOCRITI & FRIPTURISTI comme dab.(avant… et maintenant)
    cind au OS de ros TAC,cind NU se comporta comme un chien qui aboie …….indif. de STAPIN……..)
    ,,Unde se afla M.Munteanu la ceas aniversar ? Dar E.Constantinescu, si acei vorbitori care strigau si cintau cintece anticomuniste de la balconul Universitatii? Unde sunt si ce fac astazi S.Tanase,F.Iaru,M.Dinesu,,Caramitru,Rebengiuc si aproape toti…,,

  47. Hantzy Says:

    AVP says:

    (…) la fel de important precum Presedintele remoderinzator insusi (…)

    Fii bun, rogu-te, si lamureste-ne, o data pentru totdeauna, prin ce il vezi pe criptocomunistul asta „modernizator”.
    Ti se pare „modernizare” sa dezbini cetatenii unei tari, asmutind lefegii impotriva bugetarilor, sa le oferi un os de ros alegatorilor, indicandu-le un „dusman de clasa”, recte parlamentarii, si sa minti si sa mistifici adevarul, intrbuintand servicii, grupuri parlamentare, structuri destat in scop politic? Astea sunt curat aceleasi metode din anii 50 ai secolului trecut.

  48. pP Says:

    @Hantzy
    @goe
    ,,sunt d’accord cu ‘mneatale: Actorii, cei din rolurile secundare ar trebui sarbautoriti, cantati si incantati romaneste. Pentru a elimina definitiv folosirea momentului respectiv in scop politic. ,,
    ………………………………………………..
    @Hantzy
    mars la cotet!
    + cu Goe
    si pupati-va in COTE(TZ).
    DAC?

  49. Hantzy Says:

    pepelica, nu faci tu regulile p-aci!

  50. monyf51 Says:

    Hantzi,
    „Golani” si „oameni de bine „ti se par sintagme care sa adune un popor?
    De atunci este dezbinarea pornita .Ne facem ca uitam? Sau ne bagati cu lingurita pana om intelege ,odata ?
    Bine dreac…. ca acum nu mai este linistea aia din 90

  51. Hantzy Says:

    monica, eu am spus deja ca sunt impotriva:
    doar-doar s-o pune pe tambal batista in ce-i priveste pe vinovatii de atunci

  52. monyf51 Says:

    Impotriva la ce?
    Pai daca nu vrei sa se puna batista pe tambal ,canta si tu impreuna cu noi,indiferent care ne sunt obtiunile ,pt acelasi scop :decomunizarea.Ca daca vom fi iarasi unii hais si altii cea,mai vedem noi democratie cand mi-oi vedea eu ceafa
    Macar acum sa fim la unison,pe urma ne despartim,ca sa ne unim din nou ,cand o fi iarasi vb de TARA.

  53. Hantzy Says:

    Ok, monica, eu cant impreuna cu voi, dar, prin reciprocitate, ar trebui s-o faceti si voi impreuna cu mine, dupa deviza muschetareasca.
    Mai ales ca, daca a fost atunci vorba de initierea unei dezbinari, continuarea ei este, evident, de aceeasi sorginte. Iar eu nu cer decat, democratic, aceeasi masura pentru toti.

    Dar eu ma multumesc a-mi spune parerea, fara vreun gand ascuns, si accept ca asa cum vad io lucrurile e sigur unul din multele feluri de a le percepe.

  54. Hantzy Says:

    Fantastic era Dumas! In trilogia sa, cam pentru copii de gimnaziala, avea replici pentru toate momentele pe care le traim si le-om mai trai. Una dintre ele suna cam asa: „A ierta nu inseamna a uita!”

  55. stely Says:

    Pp,
    mersi ptru +..
    @Hantzy ,
    Si mai spuneti ca sunteti obiectiv ,logic si lucid ?!
    Mie mi se pare ca ceea ce fac tonomatele moguliene la IRTV si Antene,incepeti sa faceti dvs.aici..Adica ati preluat „tezele ‘lor cu privire la „raul”pe care il face T.Basescu la ora actuala..
    Hantzy ,cred ca faceti propaganda cea mai clara ,dar ieftina foc.
    Apropos;parca ieri va-ti bucurat(sincer?) ca a cazut motiunea?!
    Si eu m-am bucurat ,dar nu din acelasi motiv ca si al dvs..
    In orice caz ,daca asteptati sa se intimple altceva decit ceea ce astept eu ,va insealati ..
    p.s.Unul din motivele ptru care m-am bucurat de caderea motiunii este acela ca odata cu mine s-au bucurat si copii mei care lucreaza in mediul privat ,precum si toti colegii lor care pina mai ieri il vedeau pe C.Antonescu bun de presedinte..
    Aflati ca au stat cu sufletul la gura de teama ca motiunea va fi aprobata ,..Tot acum s-au dumirit cu totii cam ce hram poarta PNL si C.Antonescu..
    Dvs nu aveti decit s-o tot dati inainte cu T.Basescu „dezbinatorul”in loc de „modernizatorul”,dar in timpul asta, PD-L isi va consolida pozitia de singurul partid de dreapta pe esichierul politic,iar PNL va avea sigur alta ‘pozitie”,aceea de jalnica remorca a PSD.

  56. Hantzy Says:

    stely,
    acelasi lucru il cred eu despre ce faceti voi.
    Eu nu rmaresc nici RTV nici Antenele, iar daca, din intamplare, am aceleasi perceptii, atunci in loc de a ma acuza, bagandu-ma proletareste intr-o singura, unica oala, ati putea sa-mi exemplificati prin ce este intr-adevar „remodernizator” criptocomunistul meu. E simplu, daca aveti cu ce!

  57. Hantzy Says:

    PS. De PNL si viitorul sau putin imi pasa. Ca despre viitorul oricarui alt partid. Pertidele pot fi doar mijlocul, nu si scopul, care este democratia in RO. Iar cu pierderea oricarui partidut, se pierde imens tocma’ la democratie. Aduceti-va aminte de cele ce spuneam ieri despre izotropie!

  58. AVP Says:

    @Hantzy – pP e pepe. Stii bine ca si pe mine m-a repezit de nu stiu cate ori.

    @Stely, ca si cu Shivica, iti pierzi vremea si cu „recuperarea” lu Goe… ; tu chiar nu inveti din greseli, mey ?🙄 Nu poti face deosebirea stilistica intre un gargaragiu si un om serios…?

    Hai, s-auzim de bine ! Azi e aniversarea scumpei mele si n-as vrea sa ma mai supal cu nimeni🙂

  59. monyf51 Says:

    Hantzi,
    Eu nu caut sa te conving cum nici tu n-o faci.Dar trebuie sa recunoastem ca Base,cu +++++ si cu ––– lui ,a urnit tara intr-o directie, care nu mai are varful spre rusi, ci spre occident.Parca la el am auzit de axa NY-Lonra-Buc?
    Cum poti tu sa zici ca foloseste metodele di 50 ca sa asmuta? Esti matematician ai rigoare-n logica,de acea te intreb care ar fi fost dupa tine genul de discurs care sa ocoleasca diplomatic o evidenta :suntem prea multi pensionari (pe mine m-a pensionat Bombonel la 50 de ani ) prea multi bugetari si avem o economie care duduia numai la constructiile dezvoltatorilor,ca ailalta am vandut-o pe nemica. Vrei sa-mi zici ca parlamentarii n-au nici o vina? ia uite-i cum se muta si acu dintr-o parte-n alta dupa beneficiile puterii !!!! Sobolani,nu alta ! Cand ii aud cum zac de 20 de ani in parlament si n-au scos o lege coerenta ma apuca dreac…disperarea.
    Cancelarul vostru,Angela ,a zis ca de aceasta criza nu scapam nici voi,nici noi decat prin rigoare si performanta.
    Si a taiat cheltuielile bugetare la sange .Se pare ca va umbla si la pensii si la salarii. Pai daca in Ge este aceasta situatie,unde sunteti beton in materie de economie ,de mai dati si la altii, ce sa mai zicem de Romanica unde vin unii,specialistii lui peste ,si ne sfatuiesc sa crestem taxele😳 a.i. poate murim de tot.
    La ce crezi tu ca facea referire Base cand a zis ca la acest nou val de criza ,daca nu suntem atenti ,se poate ajunge la pierderi strategice?

  60. Hantzy Says:

    Da, mony, e totusi vb de perceptie: eu zic ca TB are +++ si ––– -uri!
    Inainte de axa aia, inexistenta i fapt, RO a devenit observator in CE si membru deplin in NATO, deci nu el a orientat Ro spre vest, ci guvernu’ lu’ Nastase, daca vrem sa fim foaaaarte exacti. Varianta saxona , eventual exprimata prin acea axa, inca nu e buna pentru RO, intrucat e evident ca si cu actualele partide parlamentare nu sunt acoperite tooooaaaaate aspiratiile electoratului. Ca sa nu mai vb de lipsa unui partod ecologist puternic, determinata probabil de „golatatea care inconjoara si foama care da de-a dreptul”, constanta a anilor nostri de tranzitie.
    Pensionarea dumitale, foarte incorecta, venea dupa un alt sir lung de pensionari vacaresti si ciobesti. Ca o ironie a sortii, primul care s-a opus altor pensionari si mariri aparatului bujetar a fost Nastase (declaratiile sale sunt consemnate!)
    Parlamentarii, luati indivdual, sunt de joasa speta, o recunosc! Insa reforma nu inseamna reducerea lor ca numar, ci responsabilizarea lor si asezarea intereselor electorale ca prioritate. Presupune ca am fi pastrat colegiile si numarul de parlamentari de dinainte, insa in loc de lista fiecare catindat primea patratica sa. iar alegatorul putera alege din lista portocalie pe oricare explicit. Am fi evitat astfel o prefiltrare a locurilor eligibile facuta de catre partide si atunci, pentru acestea ar fi devenit mai importanta castigarea unui loc in parlament decat trimiterea unui anumit mambru acolo. Insa asa, am trecut de la cosul plin, din care le alegem pe cele de deasupra, la cosul cu un singur mar. Si alegem tot dupa culoarea cosului. E vreo diferenta?!

  61. Hantzy Says:

    Daca nu suntem atenti, pierderile strategice pot fi teritorii, caci ce-a fost de pierdut s-a cam pierdut. Iar dpdv economic, sunt primii magnatii care au nevoie de populatie bogata. Ei sunt cointeresati a avea cumparatori cu putere de cumparare ridicata. Doar cei interesati de afacerile cu statul, care nu produc plusvaloare in sine, le e indiferenta (intr-o prima faza) pauperizarea populatiei.

    taierea pensiilor si salariilor are un scop ciudat: de a angaja alte cheltuieli, recte dobanzi. Insa pastreaza fondul de investitii. La o prima vedere promitatior. Insa fondul asta e si el creat tot din impozite! Deci, daca am ciompara cu bugetul familial, acesta ar reprezenta cheltuiala necesara pentru a te deplasa la scarbiciu, dar nu constitue el insusi venit. Ca sa te poti duce sa castigi bani, trebuie insa sa le pastrezi intacte si sa tai de la biberon. Pana aici e bine, dar daca nu-ti ajunge si faci credite, atunci mai trebuie sa iei si alte masuri: de exemplu sa renunti la bibiu si sa-ti cumperi bicicleta, sau, si mai bine, sa-ti iei un job nou ca sa maresti cosul, sa inmultesti venitul Ori Boc ignora aceste lucruri. Ar trebui sa scoata forfetarul, care e haiducia inversa (ia de la cei mici ca sa dea la fondul de investitii, unde au acces doar maharii) si sa reduca de ex TVA la alimente si caldura. Astfel populatia saraca, aia de-si cumpara doar paine, n-ar resimti atat de tare austeritatea, iar celorlalti li s-ar crea posibilitatea de a cumpara bunurui de lunga folosinta, adica consum, factor stimulator pentru productie. Iata sensul „putin e, de cele mai multe ori, mai mult!” Si luand exemplul taxei auto, mentinuta dupa ce a fost criticata cat era CPT premier, ar putea gasi o modalitate de promovare a produselor interne, … ca de aia are consilieri platiti regeste!

  62. stely Says:

    AVP,maestre;
    Da,dar Pp mi-a dat un + , 🙂 asa ca nu fuse chiar o pierdere de vreme ,dar fiindca nu vreau sa te „supeli”azi ,nu am sa-ti spun cam de cred ca nu mi-am ‘pierdut vremea”,cu d-l Goe .. 🙄
    Prin urmare ii urez ,”La multi ani „, d-nei tale ,dar si tie si fam.tale! Va doresc sa aveti parte de multe zile senine si de bucurii ,atit ca sa fiti fericiti ,pina la adinci batrinete !

  63. Hantzy Says:

    La multi ani pentru ziua scumpei, Viorele!
    Mesajul stely-ei mi-a atras atentia , lucru pentru care ii multumesc si-i urez un final de saptamana formidabil! Ca si tutuiror de altfel. Iar daca am supalat pe cineva, im pare, sincer, rau si sper sa ma ierte.

  64. stely Says:

    Hantzy,
    Imi pare rau ca va simtiti lezat de faptul ca v-am perceput a fi in aceeasi ‘oala” cu tonomatele moguliene,dar asa cum dvs.considerati ca sunt simple perceptii personale si nu influientat de ele ,asa pot sa va spun si eu ca asa v-am perceput cu simturile mele ,fara minie ‘proletara”,insa.Chiar nu am de ce sa fiu miniiata ,acum..
    Iar ,in ceea ce-l priveste pe T.Basescu ca „modernizator”,din cite stiu, v-am detaliat zilele trecute destul de clar si cu exemple ..Bunoara ,depolitizarea CC ,condamnarea comunosmului,desecretizarea arhivelor securitatii,referendumul ptru parlam.unicameral si acum,iata,isi asuma impreuna cu guvernul legi ptru reforma, de descentralizare si restructurarea..
    p.s.Stiu ca veti veni rapid cu noi si noi intoarceri pe dos a argumentelor mele,dar as vrea sa va intreb :Cum de se face ca nu mi-ati raspuns la postarile mele de zillele trecute , la care am muncit destul incit sa fie cit mai clare si cit mai cuprinzatoare …

  65. AVP Says:

    Multumim mult, draga prietena ! Io stiu ca esti o fiinta extrem de sociabila si increzatoare in oameni, insa de la o etate in sus – cand poti sa observi usor ce e bun si ce e rau intr-un hom, gratie experientei de viatza -, a-ti mai pierde vremea cu bazdacurile unor putzoi or mucosi e o dovada de sentimentalizm boboral, zau asa… Cu de-alde astia nu mai tre sa stai de vorba decat dupa ce la randul lor devin maturi, adica isi trag nasu, iti pupa mana, iti cad in genunchi si-ti zic: iarta-ma, maestre, mama, tata, nene, caci am fost mic si n-am stiut nemic…😳

    Altfel, ii lasi sa se loveasca de pragul de sus si sa traga singuri ponoasele si concluziile, daca au cu ce…

    Numai bine, inestimabila pretina.

    @ Multumesc si tie, Hantzy.

    @ Stely, i-ai punctat destul de egzact lui Hantzy argumentele pro Base.

  66. Hantzy Says:

    stely,
    subiectul e prea larg – dar si in acest caz e vb de perceptie:
    – condamnarea comnismului, ca si desecretizarea partiala a dosarelor, nu e forta motrice a dezvoltarii, ci o reparatie pentru trecut. Mai interesant era de stiut despre ofiterii care primeau raportul, si asta ar fi putut insemna reforma, intrucat se intervenea intr-o structura cu statut aparte.
    – parlamentul unicameral e un regres: un MAN, constituit pe principiul fricii fata de comandantul suprem.
    -legile acestea nu sunt reformatoare, ci de necesitate.

    Sunt deja privit ca nesuferit pe acest blog, deci prefer de multe ori sa ma abtin, insa de si mai multe ori e vb de timp – chiar si acum sunt la slujba si nu pot scrie mai mult. iar acasa am program de tata de fata cu bicicleta noua …

  67. stely Says:

    AVP,maestre;
    Va multumesc la rindu-mi ptru aprecieri si ptru gindurile dvs bune ….Deasemenea si ptru sfaturi ..Apropos;chiar credeti ca d-l Goe ,cel „bizdicos „,este un tinerel ca si „shivica”?
    Am senzatia ca vrea sa intre cu orice chip in pielea personajului caragialian..E adevarat insa ca nu-i inteleg scopul, ptru ca iata se discrediteaza ..
    Risc sa spun ca este ceva mai matur ca @shivica ,intrucit imi pare mai putin teoretician decit el..Analiza si nu concluziile m-au determinat sa ma opresc asupra comentariului sau.

  68. petitPARIS Says:

    Herta Muller:

    care a fost decorata recent de statul german cu Marea Cruce de Merit cu Stea, afirma ca nu ar accepta sa fie decoarat de statul roman.

    „As refuza, pentru ca nu sunt de acord cu foarte multe lucruri care se intampla astazi in Romania. Nici nu mai sunt cetatean roman, nu traiesc in Romania si lucrurile care imi dau de gandit cu privire la situatia din Romania sunt mult prea multe. Asta nu inseamna ca in Germania sunt de acord cu toate, dar, totusi, sistemul este unul mult mai democratic in privinta respectarii drepturilor omului, a statului de drept, a respectarii legilor, aspecte pe care le regasesti in viata civila. Daca cineva intrece masura, suporta consecintele, nu ramane nesanctionat. Sunt alte reguli ale jocului democratic”

    Scriitoarea critica si nepasarea romanilor fata de trecutul comunist. „CNSAS-ului, de exemplu, nu i s-a acordat importanta cuvenita, cum a fost, de exemplu, in cazul institutiei similare din Germania. In Germania, sunt sute de mii de oameni care vor sa isi vada dosarul, iar problema STASI, a politiei secrete din fosta RDG, s-a discutat peste tot, la toate nivelurile. Interesul a fost enorm si este enorm pana in ziua de azi. In Romania, multi nici nu stiu ca exista CNSAS, iar cei care stiu spun ca nu ii intereseaza. Persoanele care ar trebui sa dea exemplu, inclusiv scriitorii, spun ca nu vor sa afle ce e in dosarul lor”, mai afirma aceasta.

    Herta Muller spune ca s-ar mai intoarce in tara doar in anumite conditii.
    „Ar trebui sa fie o Romanie mai democratizata, mai libera, in care pozitiile importante din societate sa nu fie ocupate de cei care vin din vechiul regim. O Romanie in care m-as intoarce cu bucurie ar fi una in care atunci cand intru in camera de hotel sa nu imi lase senzatia ca Securitatea mai e prezenta. Sau cum sa ma duc, de exemplu, la Universitatea din Timisoara, cand stiu ce au facut inainte de 1989 multi dintre cei care mai sunt acolo? Nu imi face nicio placere sa ii revad, pentru ca nu am chef sa ii revad”, a marturisit aceasta.

  69. AVP Says:

    Apropo de decorarea Hertei Muller de catre statu german, diseara vom avea un topic legat de decorarea lu AVP…😉 Credeati oare ca numai nemtii stiu sa-si pretuiasca heroii si poietii, mey… ?🙄

  70. monica Says:

    Hantzi.
    1 .eu am fost pensionata la inceputul anului 2001 .De-abia se urcase Nastase in jiltz si tot anul anterior stateau cu biciul si dadeau afara la greu;probabil consemnarile nastasesti de care vb au venit la sf de mandat cand era nevoie de „promisiuni” electorale ,ca de ,boboru mai uita-n 4 ani ce i se intampla.
    Sa-ti spun de ce se intampla acest lucru ? Pt ca vanduse dl Nastase ,rapid, tot ce era petrol la romanica .Pe noi ne cumparase Tender.Stii ce-a ajuns institutul meu acum? Hotel ! pt cei ce-i administreaza viata lui Tender.A renuntat la specialisti de prima mana pt niste vantura lume .El nu avea nevoie de continuitatea faimei ro.Avea nevoie de ghisefturi imediate cu care sa scape de parnaie.Cine era in spatele lui Gorbi cand a venit la Bucuresti? Tender.Si am spus tot ! Stii cu cine s-a facut dezv institutului in anii de comunism? cu americanii.🙄 Erau calculatoare care prelucrau in anii60- 80 informatii de prospectiune geofizica la nivel american .
    Ingineri specializati la America , in Elvetia ,in lumea civilizata.Nu la Moscova.Las ca le-a dat Tender, ca sa-si plateasca advocatii😳
    2.TVA la alimente a fost micsorat de nustiu cate ori,iar alimentelor le-a crescut pretu tot de-atatea.Aici este marele nostru minus. Agricultura .Pana oamenii nu s-or uni ca sa faca asociatii conduse de specialisti si nu de ciumalai,pana n-om avea masini moderne de lucrat pamantul ,nu ne vom descurca .Unde-i „Tractoru”? Poate-l intrebi pe Nastasica sau pe Petrica sau pe Calinica .
    Dar este o lene la romanica dupa ce 60 de ani de comunism de nu poate fi masurata cu nici o unitate; lenea ne-a patruns pana-n cromozomi ,iar cantitatea de beutura consumata ne face sa visam la cai verzi pe pereti furati sau piscariti cu usurinta,nu cu munca.
    Isi mai aduce cineva aminte de o vb aruncata acum cativa ani (2008) de Base ,ca va veni o criza a lipsei de alimente?.Na,ca zilele trecute auzii de asta ,in „premiera ” de la iRealitatea😯
    Daca as fi in locul lui Boc as da afara ministru dupa min al agriculturii (numai de-ar fi parlam de acord ,n-asa?😉 ) pana as gasi unul care sa-i impinga la munca pe „bietii” proprietari de terenuri agricole care tot mai asteapta sa mai faca bisnita cu ele.Adica toate parloagele cu placute „terenuri de vanzare Euroline” le-as impozita drastic.
    Sa vezi cum ar veni,grecii,nemtii si alte popoare proprietare de terenuri ro sa-si munceasca avutia.
    3.Basescu foloseste serviciile?.F bine ! de-aia este presedinte! sa astepte sa-l foloseasca Serviciile pe el? Ca sa se dea invins la final si el ?😉 A avut incredere o data (322) si s-a pacalit ! Acu ,cred ca sufla si-n iaurt.
    Dar stai linistit,nu-l cred Zeu.

  71. petitPARIS Says:

    @avp
    citesre si asta:
    ,,Când v-a fost cel mai greu?
    Cel mai greu a fost când au răspândit despre mine zvonul că lucrez pentru Securitate. M-au dat afară din birou şi lucram pe scări, cu dicţionarul, că traduceam, şi nu aveam unde să mă mai duc, iar prietena mea nu a fost lăsată să-şi împartă biroul cu mine. Era un laborator de proiectări unde lucrau vreo zece oameni. Lucram pe scări şi colega mea a venit la mine să îmi spună că i-au zis colegii că lucrez la Securitate. Deşi ea ştia ce făceau cu mine. Şi nu am putut-o lămuri şi nu puteam să merg la sute de oameni să le explic că nu e adevărat. Cine ştie câţi oameni ai Securităţii au trebuit să răspândească zvonul că lucrez pentru ei. Atunci am simţit că înnebunesc. Nu-mi venea să cred, îmi puneam întrebarea: „unde trăiesc?“. A fost momentul cel mai dificil.,,

    ………………………………………….
    PS/
    sa nu ne mai miram de ce sunt in stare chiar in anul de gratie 2010 micutii tai ,,prieteni,,(SC&+)
    citeste tot interviul……..este F.interesant

  72. petitPARIS Says:

    citeste!
    pardon pt graba

  73. stely Says:

    AVP,maestre;
    N-am curaj sa ma pronunt ;daca este o gluma ? 🙄 sau ..este adevarat.?Dar ,mai am rabdare pina diseara . 😳
    Zau,n-as vrea sa fie decit adevarat,ptru ca asa meritati !

  74. Goldmundr Says:

    Viorel,din toata inima,
    la multi ani pentru sotia ta,multa sanatate tie si familiei tale!
    Sa auzim mai mult de bine!

  75. monica Says:

    AVP,
    Te tii de shotii? Pai cred c-ai primit distinctia azi,ca altfel te-ar fi rabdat sufletul sa nu impartasesti bucuria cu noi? De-abia astept.🙄

  76. monica Says:

    @Gold,
    Ce se intampla? Vii ,postezi si dispari ! nu mai simt la tine acea bucurie impartasita cu noi ,de altadata .Esti bine?

  77. devis grebu Says:

    toALL(FRIENDS only ) , un mic „intermezzo ” amuzant din trecutul ( nu prea indepartat ,de Editorialist al Cotidianului ) in care-l veti admira pe nea Jiji-oieru’ dandu-se in stamba de comentator estetico/filozof impreuna cu Radu Moraru ,alt tembel jmecheros da cartier (mi-e rusine sa admit ca-i de partea „buna”a baricadei ) . Cei doi becheri se chinuiesc din greu (ajutorati din „culisele” mesajelor telefonice ,de diversi binevoitori taietori de frunze ) , sa descifreze „meandrele abstractului subiect ” –cu sens cu tot – al desenului meu ce trata diferenta de „calitate”dintre milioardarii lor(Bill Gates)
    si milionarii nostrii ( Jiji & Co. ). Sper ca prezenta linkului sa nu determine aruncarea automata la spam ( alooo !..AVP ..)

  78. AVP Says:

    All,

    Ciurpriza va fi oferita la orele 00,01 trecute fix, aloo…

    Si o ciurpriza speciala pt maestrul DG🙂

    https://viorelpadina.wordpress.com/2010/02/10/devis-grebu-despre-interpretarea-data-de-gigi-b-unui-desemn-de-al-sau/

    Hai ca mai vbim. Ma duc se prepar dineul de gala… oops

  79. petitPARIS Says:

    +
    HERTA MULLER
    Avea vreo relevanţă că eraţi şvăboiacă?
    ,,Nu! Mircea Cărtărescu mi-a spus, la un moment dat, că am fost persecutată pentru că eram şvăboiacă şi i-am răspuns că, dacă ar fi deschis gura în acei ani, în jumătate de oră ar fi fost şi el neamţ… Aşa repede şi simplu mergeau lucrurile cu schimbarea naţionalităţii. Deci nu, asta nu era o problemă. Îmi mai spuneau la anchetă, că dacă nu îmi place în România să mă duc în Germania, la naziştii mei. Asta se vede acum, la dosarele de la CNSAS. Dosarele sunt grupate în „Germani nazişti“, „Unguri iredentişti“ şi „Evrei naţionalişti“. Numai la români scria: „Artă şi cultură“… Eu credeam, atunci, că securistul voia doar să mă jignească; de fapt, el urma linia oficială.,,
    ………………………………………………………..
    ps:
    unde se ascunde neamtu tiganu & comp.

  80. skorpion Says:

    AVP

    LA MULTI ANI pentru sotia ta, multa, multa, multa sanatate ii doresc si voua ani buni impreuna !!!!!

  81. petitPARIS Says:

    @avp
    la multi ani sotiei ,multa sanatate si multe bucurii!
    &+++++++++fericire!
    + un sot vesnic INTELEPT.

  82. DespinaVestea Says:

    La multi ani si multa sanatate sotiei, AVP !

  83. stely Says:

    Nu stiu daca „ciurpriza”i-a fost adresata in special maestrului D.Grebu ,dar curioasa fiind din fire m-am dus acolo 😉 sa vad .. Si am vazut o „ciurpriza ‘,cit un roman..Da,asa am perceput , dupa ce am citit cele 191 de postari..Un roman in toata regula .Personaje principale ,pozitive si negative,intriga ,drama si suspans.. Sunt acolo momente care creaza stari de admiratie (extaz),dar si de tristete si revolta ..
    S-a plecat de la o amuzanta interpretare a unui „desemn’ cu „Jiji” Becali,facut de maestrul D.Grebu si timp de citeva zile personajele si- au adus ,rind pe rind ,dupa „caz ,naz si praz”,aportul la scrierea unor momente din istoria acestui blog..Da,blogul maestrilor AVP &D.Grebu a facut si face istorie ..
    Istoria a inceput cu lupta ptru IICCMER ,lupta dramatica ,dar cistigata de noi si ai nostrii.. A fost un prim episod al acestei lupte , in care eroii principali s-au ‘duelat ‘si si-au incrucisat sabiile ; unul ptru apararea principiilor si adevarului,iar altul preferind apararea unor interese personale ,de prietenie si „onoare”?!.Ca in orice lupta ,cel care cistiga este binele,iar sfirsitul acestei lupte a fost si are premize sa fie in continuare cu un final fericit ..Vom vedea desigur ce va urma si daca premonitia mea se va infaptui..
    P.S.D.Grebu ,maestre;,
    Daca am inteles bine ,inregistrarea aceea ne arata cit de „spontani”sunt atit moderatorii de televiziune ,dar si invitatii lor?.Vocile care se auzeau ,erau ale realizatorilor din spatele protagonistilor ,nu-i asa?
    Daca-i asa ,mai bine aici pe blogul nostru ,unde totul este „pe viu” si spontaneitate cit cuprinde. 😳
    Nimic artificial ,ci totul original .. 🙂

  84. petitPARIS Says:

    Tăriceanu a pierdut procesul cu Emil Boc
    ,,Judecătoria sectorului 5 Bucureşti a apreciat vineri drept neîntemeiată acţiunea prin care fostul premier Călin Popescu Tăriceanu îi cerea daune de 100.000 de lei premierului Emil Boc pentru afirmaţiile publice făcute în legătură cu contractul Sterling.,,
    ……………………………………………………..
    ,,Emil Boc a declarat, în timpul audierilor, că Tăriceanu este hoţ, dar numai în sensul figurat, în cazul afacerii Sterling, pentru că nu a făcut licitaţie pentru petrolul din Marea Neagră. „Nu este un hoţ în sensul dreptului comun, ci este hoţ în sensul figurativ pentru că nu a protejat interesul public. Domnul premier nu a respectat legea care prevede organizarea unei licitaţii publice în cazul acestui contract”, a explicat Emil Boc.,,

  85. stely Says:

    Scuze,
    Dupa ce am ascultat din nou clipul cu cei doi „comentatori”de tot hazul ,am realizat ca am tras o conluzie gresita . 😳 Vocile pe care le auzeam duble ,erau dintr-o greseala de calculator..Asadar ,erau spontani .. 🙂

  86. devis grebu Says:

    @Stely , cred ca v-ati dus prea departe pentru inregistrare . Cea pe care am pus-o astazi , la 17.52 ,este noua , mult mai complecta ( 10 min . fata de cea veche ,2 min. ) si mai clara .
    Asa ca …enjoy , please !…

  87. Dl.Goe Says:

    AVP – Mestere (imi dati voie sa va zic si-asa?) aveti grija la prieteni! Uite omul pP va ureaza sa treceti la cele vesnice. Si chiar pare bine intentionat: periuta vesela.

    Mie mi-a placut cum ati adus-o din condei si cum ati mutat discutia off topic de la filozofii complicate despre adevar(uri), golaniade, mineriade si lupta pentru ciolanul TV(r) la o aniversare si la urari, cu sanatate, veselie, prietenie, stima si hop si-asa. Totusi, mestere (imi dati voie sa va zc si asa?), oare nu merita sotia d-voastra un topic separat, scris cu talent si recunostinta in locl acestei mentiunii strategice pe un topic mai degraba trist? Intreb si eu, nu dau cu parul.

    Omagiile mele doamnei si un sincer la multi ani!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s