Lech Kaczysnki si fratele-i quasiidentic, Jaroslaw, au lovit Caracatitza Rosie poloneza mult mai dur decat a facut-o ex-presedintele Lech Walesa, liderul istoric al legendarei Solidarnostr, deconspirand activistii si securistii polonezi in quasitotalitate, inlaturandu-i pe cei mai multi, practic pe toti (in urma aplicarii legii lustratiei, pentru care fratii Kaczysnki s-au batut cu-o incapatanare care i-a enervat pe politicienii si telectualii caldicei, chiar si pe Walesa or Michnik) din functiile publice si reducandu-le drastic pensiile si privilegiile, pana la nivelul pensiei minime, daca nu ma-nsel. Este evident ca din aceasta pricina, el si Jaroslaw, care a fost prim-ministru pana mai an si a ramas presedintele partidului „Dreptate si Justitie”, plus stafful lor compus nu neaparat din personalitati fashionabile, ci din oameni fideli, capabili sa le transpuna in practica ideile radicale fara sa cracneasca (si care staff se afla aproape in integralitatea sa in avionul fatal, ca din inatamplare, n-asa…?) au devenit dusmani de moarte pentru clasa fostilor loco sau a ex-responsabililor din „Lagarul Socialist„, in genere, anfiară – apud Dante – pe cale de extinctie, da, dar care mai are suficiente resurse spre a-si face iluzia ca se poate revigora, prin asemenea lovituri „tactice”, menite sa-i elimine pe cei mai virulenti adversari ai sai… In fond, daca-l neutralizezi pe Harap-Alb, abandonandu-l in fontana parasita, stiind ca n-o sa mai iasa in vecii vecilor de acolo, ori punandu-l sa jure ca nu-l va deconspira pe Spân in fata Unchiului Sam, pardon, a Imparatului Verde, ci din contra, va depune marturie – daca-l va intreba cineva, pai cum dreq… – cum ca el , Spanu, e Nepotu predestinat sa mosteneasca imparatia Mosului si sa-i poope mandretzea de Fata, n-asa ca Imparatu din Vest, de dragu comoditatii sale si-al Gazpromului, cum ar venea, chiar il va credea…?
Cand, Doamne, s-ar mai fi intalnit Piovra Rosie cu-o asemenea ocazie, de a-i avea pe toti cei ce-o pericliteaza mai dihai – deci nu doar ca o enerveaza – in acelasi cosciug zburator, caruia nu mai trebuia decat sa i se tranteasca culupa, c-un zgomot infiorator de turbomotor, n-asa? si sa se arunce apoi totu pe vremea rea, pe soarta grea, pe triunghiu Bermudelor de langa Katyno-Moscova sau – si mai misto, n-asa ? – pe insusi sireacu Lech Kaczysnki, care-n nesabuintza-i incapatzanata sadea le-ar fi ordonat pilotilor sa aterizeze direct in padurea cea stufoasa & cetzoasa, ce mama drea, numai sa nu rida rusnacii de Mama Polska taman acuma, cand Polonia se prezenta la comemorarea panilor polonezi ucisi miseleste candva… Ceea ce nu-nseamna, aloo, ca heroicu presedinte de care vorbim n-a fost scrantit ori ghiontit de Soarta putin, atunci cand le-a oferit inimicilor pe-o tava de tragic festin crema elitei sale de incoruptibil divin … 😦
Una preste alta, de-acum totul a devenit destin… Daca va candida la viitoarele alegeri, nu ma-ndoiesc ca Jaroslaw Kaczysnki va castiga prezidentialele poloneze la scor si va continua opera de curatire a Poloniei de pegra criptocomunista si de aliniere cu demnitate a tarii sale alaturi de natiunile civilizate ale Hyperboreei nord-atlantice… Toata actuala generatie din care fac parte Fratii Kaczysnki (Fratii Gracchi ai timpului postmodern) va deveni oale si ulcele in 20-30 de anisori de-acum incolo, aloo, cu Katyn sau fara Katyn, cu accidente sau fara accidente, insa numai cei ca ei vor ramane in Istoria Mare, hey, iar ceilalti – conformistii, fripturistii, oportunistii, pleziristii, lasii, fricosii, mucosii si ticalosii – se vor face praf si pulbere, cu toate averile si gloriile lor trecatoare, mey…
NOTA BENE : desemnele alaturate ale maestrului Devis Grebu sunt mai vechi decat recentele evenimente, dar nu mai putin actuale, in inteles aristotelic, vezi bine…
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
POST SCRIPTUM: Alalataieri, invitat fiind la OTV – care, de voie, de nevoie, a devenit televiziunea poporului, in timp ce televiziunea publica ramane inca televiziunea sassului, care nu stie ca aceasta tara are un presedinte si un pm -, presedintele TB a spus intre altele:
Aeronava pe care o foloseste Presedintele Romaniei – Boeing 707 – este fabricata in anul 1974, in timp ce avionul TU 154 cu care a zburat si a pierit Presedintele Poloniei era fabricat in anul 1990.
Baza tehnica a avionului Boeing 707 cu care zboara Presedintele Romaniei nu mai poate fi adaptata la nivel de varf, adica avionul Presedintelui nu poate ateriza pe vizibilitate zero (spre deosebire de avionul fostului Presedinte al Poloniei, care – per a contrario – avea dotarea tehnica ce-i putea permite sa zboare pe orice vreme, mai putin prin ceata de Smolensk, desigur).
„Daca vor fi tragedii, nu vor fi din cauze tehnice”, a spus TB, fara alte comentarii.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
UPDATE:
C ă t r e
Preşedintele României Traian Băsescu
Primul Ministru Emil Boc
Doliu naţional
în memoria victimelor de la
Katyn-1940 şi Smolensk–2010
– apel semnat de 33 de organizaţii civice şi sindicale –
În numele societăţii civile din România, propunem ca ziua în care vor avea loc funeraliile preşedintelui Poloniei Lech Kaczynski să fie declarată zi de doliu naţional a României în memoria victimelor masacrului de la Katyn din 1940 şi în memoria victimelor recentei tragedii aviatice de lângă Smolensk.
Propunem ca în acea zi să fie arborate în bernă, împreună, drapelele României, Poloniei, Uniunii Europene, precum şi steagul NATO.
12 aprilie 2010
Sorin Ilieşiu – autorul apelurilor pentru condamnarea naţională şi internaţională a comunismului http://www.gds.ong.ro/apel.htm http://www.libertates.com/en/articles/40-appeal-for-the-condemnation-of-the-criminality-and-illegittimacy-of-communism.html, vicepreşedinte – Alianţa Civică.
Vladimir Tismăneanu – Preşedintele Consiliului Ştiinţific al Institutului pentru Investigarea Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, profesor – Universitatea Maryland, SUA
Asociaţia 21 Decembrie 1989, Teodor Mărieş – Preşedinte
Societatea Timişoara, Florian Mihalcea – Preşedinte
Blocul Naţional al Revoluţionarilor 1989, George Costin – Preşedinte executiv
Asociaţia Foştilor Deţinuţi Politici din România – Octav Bjoza, Preşedinte
Seniorii Ligii Studenţilor din Universitatea Bucureşti 1990, Romeo Moşoiu, Marius P.Clonda, Antonie Popescu
Consiliul Mondial Român, Ştefana Bianu – Vicepreşedinte
Memorialul Revoluţiei 16-22 Decembrie 1989 Timişoara, dr.Traian Orban – Preşedinte
Asociaţia 17 Decembrie 1989 Timişoara
Asociaţia Frontul Democratic Român – Petrişor Morar, Preşedinte
Asociaţia 22 Decembrie 1989 Baia-Mare – Adiel Florian, Preşedinte
Comitetul de Acţiune pentru Democratizarea Armatei – ofiţerii C.A.D.A.-1990
Fundaţia Culturală Memoria – filiala Argeş, prof.univ.Ilie Popa – Preşedinte
Fundaţia Icar, Dr. Camelia Doru – Preşedinte
Romanian-American Network Inc. NGO – Chicago, SUA – Steven V. Bonica – Preşedinte
Asociaţia Cives, Ioan Roşca – Preşedinte
Fundatia Naţională pentru Românii de Pretutindeni, Daniela Soros – Vicepreşedinte
Asociaţia Românilor din Australia, Mihai Maghiaru – Preşedinte
Organizaţia luptătorilor pentru apărarea drepturilor omului, I.Leşu – Preşedinte
Sindicatul Naţional al Ţăranilor şi al Proprietarilor Români, Dan Drăghici – Preşedinte
Asociaţia Europeană a Cadrelor Didactice – Secţiunea Naţională România, prof.univ.dr. Florin-Cristian Gheorghe – Preşedinte
Asociaţia Scriitorilor Români şi Germani din Bavaria, Radu Bărbulescu – Preşedinte
Association Culturelle et Amicale Roumaine, Gabriel Penciu – Preşedinte
L’Alliance Belgo-Roumaine, Bruxelles, Ecaterina Evanghelescu – Preşedinte
Consiliul Român American, Neculai Popa – Preşedinte
Asociaţia Copiilor Revoluţiei, Cătălin Giurcanu – Preşedinte
Asociaţia Adevăr şi Dreptate, Nicolae Bănuţoiu – Preşedinte
Asociaţia Apolitică “Societatea Târgovişte”, Ilie Petre Ştirbescu – Preşedinte
Fundaţia Redarea Istoriei, jurist Păun Gabriel Virgil – Preşedinte
Fundaţia Ioan Bărbuş, Anca Maria Cernea – Preşedinte
Federaţia naţională Omenia a Pensionarilor (peste 1.000.000 de membri), dr.ing.Gheorghe Chioaru – Preşedinte
Grupul văduvelor de eroi martiri
Fundaţia Naţională a Revoluţiei din Decembrie 1989 – Timişoara, Pompiliu Alămorean – Preşedinte
Federaţia sindicală “Solidaritatea – Virgil Săhleanu” a siderurgiştilor din RomâniaSindicatul Solidaritatea al siderurgiştilor Galaţi, Ilinca Diaconu – Preşedinte
Sindicatul Solidaritatea Hunedoara
Sindicatul ALRO Slatina, Ion Ioan – Preşedinte
12 Aprilie 2010 la 1:05 PM
De pe dreapta.net
Ballada Katynska
12 Aprilie 2010 la 1:27 PM
Nu stiu de ce,dar de cand am aflat de aceasta tragedie a omenilor acelora,de fapt si mai putin a politicienilor ,m-am gandit ce bucurie ar fi fost pt 50% din ro,daca s-ar fi prabusit al nostru avion prezidential atunci cand presedintele tarii noastre s-a dus sa declare Holocaustul ,crima a umanitatii.Nu sufar de nici o boala a inchipuitelor conspiratii nationale sau mondiale,dar ma bate gandul ca nu-i cushera treaba asta cam deloc in acest inceput de mileniu,asa zis al tehnicii si novatorismului stiintific.
Un staf, care alaturi de liderul sau s-a impus inclusiv la nivel EU sa nu fie in stare sa-si asigure o calatorie cu un final prevazut imi este peste masura sa accept.In ceea ce priveste interventia lui Lech Kaczysnki ca si copilot,pt ca am auzit si eu ca orice comandant de nava este „Dumnezeu” la bordul ei,ma cam face sa fiu sigura de activarea serviciilor poloneze ,care ca si pe la noi mai pastreaza reflexele fostelor anchete comuniste,de spalare a sangelui inaintea strangerilor de probe.Sper ca Soarta acelor oameni este „divina” si nu vreo mana criminala,pt ca atunci cu siguranta ne paste si pe noi „vro bucurie”de acest fel,avand in vedere „deranjul”la care sunt supusi dizidentii kaghebisto-comunisti de pe la noi.
Sa-i odihneasca Dumnezeu in pace si liniste pe acei oameni,sperand in acelasi timp ca poporul polonez sa-si pastreze durerea nealterata de luptele intestin-politice care vor urma.Eu nu prea cred ca va avea mari sanse geamanul,in conditiile in care se apeleaza la astfel de miscari pt inlaturarea unui om ,incomod prin demnitatea sa ,pt toata suflarea politica .eu 🙄
12 Aprilie 2010 la 1:32 PM
„Katyn nu e, aşadar, doar un mascru la scară industrială şi un act de negare sistematică a umanităţii. Katyn e o mostră de comunism ideologic aplicat. Exact din acest motiv – şi nu ca urmare a remuşcărilor sau dubiilor etice tîrzii – Rusia sovietică şi, în bună parte, post-sovietică a înercat şi, multă vreme, a reuşit să mintă cu toată laşitatea expertă a propagandei comuniste”
http://traianungureanu-tru.blogspot.com/2010/04/70-de-ani-de-tragedie-la-katyn.html
12 Aprilie 2010 la 2:23 PM
Nu-mi mai apar comentariile?
12 Aprilie 2010 la 2:24 PM
http://www.hotnews.ro/stiri-international-7120286-doi-controlori-trafic-rusi-sustin-nu-inteles-pilotii-polonezi-din-cauza-barierei-lingvistice.htm?cfnl=
12 Aprilie 2010 la 3:06 PM
Foarte trista povestea poloneza .Ciudat accident si sper sa nu fi fost altceva – desi ce citesc in linkul dat de Despina imi confirma oarecum suspiciunile.
12 Aprilie 2010 la 3:11 PM
Diseara la Nasul este T Basescu
12 Aprilie 2010 la 3:20 PM
Adica noi ar trebui sa credem ca soarta nefericita a facut ca pe aeroportul militar rusesc sa nu existe controlori de trafic care sa cunoasca limba engleza ? Mi se pare incredibil mai ales ca se astepta sosirea unui sef de stat.
12 Aprilie 2010 la 3:27 PM
Maria,
Toti controlorii de trafic au un limbaj international-bazat pe limba engleza.
Meseria de controlor de trafic este printre cel mai bine platite din lume pentru ca solicita multa raspundere.
12 Aprilie 2010 la 3:36 PM
Despina,
Nu cunosc procedura dar ma gandesc ca poate in cazul aeroporturilor militare ar putea fi si alta reglementare .
Dar aterizarea unui avion international , mai ales ca era si unul prezidential nu trebuia pregatita ? Puteau sa aduca un controlor de pe un aeroport civil care cunostea limba engleza.
12 Aprilie 2010 la 3:45 PM
Ma doare capul numai cand ma gandesc .
Eu n-am inteles de ce SPP polonez a lasat crema dreptei poloneze intr-un singur avion ?
„That’s the question !”
12 Aprilie 2010 la 3:52 PM
Eu nu zic ca nu poate fi adevarata si varianta rosie, dar chiar asa sa nu amintesti nimic de ucigasii cu gulere albe care erau mai interesati decat rusii sa-i faca pierduti in ceata UE, pentru ca astia s-au batut pentru tara lor , nu ca al vostru ?
12 Aprilie 2010 la 3:53 PM
Bonus
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7119968-mihail-gorbaciov-intalneste-miercuri-bucuresti-ion-iliescu-emil-constantinescu.htm
12 Aprilie 2010 la 4:45 PM
Katyn dupa Katyn-inspirat titlu si tragica repetitie a unei tragedii fara precedent.Cand sanatatea si vremea rea te opresc in casa,ai vrea din pat sa schimbi lumea…Duminica nu am putut decat sa ma uit la cateva emisiuni „special”(e),tema fiind de fiecare data aceasta tragedie in care si-a pierdut viata „elita poloneza”(elita conducatoare)
Ma bucur cand vad multi romani de-a casa care sunt tot atat de informati ca unul bine informat politic din Germania.Senzatia a fost si pentru mine aceeasi:lupta ideologica a mass mediei liberal-socialista(care controleaza totul in Germania!)chiar si in aceste momente cumplit de grele pt. poporul polonez,si care,in aceste momente deci,punea in balanta partile „bune” cu cele”rele”a unui lider politic polonez de”dreapta”,”populist”…..(Cu timpul,m-am saturat de mass media germana,de termeni precum „drepata”si „stanga”.Am hotarat-si nu de ieri!-sa fiu un Beobachter-un simplu Observator-sa nu fiu tras de curentul din mijlocul raului ideologic,curent periculos si alunecos..,sa-mi asez ideile pe un alt taram,la un alt nivel decat cel ideologic.Nu reusesc!-am ceva impotriva stangii,aceasta minciuna uriasa a secolului 19,care a distrus viata a sute de milioane de oameni,intretinuta in prezent de alte minciuni,ca pe un animal preistoric impaiat)
Mass media germana-de fapt stanga-liberala-nu se dezminte!Nici n-ar putea,din moment ce „totul e ideologie” si nici nu incerca-i-a reusit prea multe pana acum:necondamnarea comunismului pe plan mondial,antiamericanismul,”vina”permanenta pe care o poarta Occidentul fata de toate razboailele civile si bolile si haosul din Africa(!),”imperialismul” si putina intelegere (a)Occidentului fata de Lumea Araba(!),vina Occidentului fata de o”incalzire globala”si datoria Occidentului de a plati sute de miliarde de euro(!!)lumii sarace(Braziliei,Chinei!!)pt. schimbarea climei Pamantului…etc,etc.
In Polonia si in lumea prietena e doliu.Fie ca aceste momente grele sa fie depasite cat mai repede de incercatul popor polonez.
12 Aprilie 2010 la 5:06 PM
Da, am omis sa scriu, dar m-am gandit :
Foarte bine scris si foarte inspirat titlul
Felicitari AVP !
La fel si pozele -mai ales avionu’
12 Aprilie 2010 la 6:04 PM
Un avion cu 200 de jurnalişti a aterizat, tot pe ceaţă, după prăbuşirea avionului prezidenţial, fără probleme:
Red Terror File: Russians rule out „technical” problems in crash of Polish president’s plane; Polish ambassador knew pilots, upholds their competence
Polish-Canadians Gather at Ottawa Embassy, Accuse Moscow of Engineering Disaster to Wipe Out Polish Government
– Aircraft with 200 Journalists Landed Safely after President Kaczynski’s Plane Crashes
http://once-upon-a-time-in-the-west.blogspot.com/2010/04/ussr2-file-russians-rule-out-technical.html
12 Aprilie 2010 la 6:28 PM
buna seara,
si eu cred ca Jaroslaw Kaczysnki va cistiga, dar am o intrebare: de ce si-a depus demisia in calitate de premier?
12 Aprilie 2010 la 6:31 PM
Si eu vroiam sa stiu amanunte a relatiei intre cei doi frati.
Poate stie Riddick
12 Aprilie 2010 la 6:35 PM
Bow-wow!
http://www.cotidianul.ro/videanu_a_inselat_biserica_ortodoxa-111641.html
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7043385-filiera-udrea-numit-partenera-afaceri-fruntea-companiei-nationale-investitii-alte-femei-noroc-viata-update-elena-udrea-este-numire-asumata-constienta.htm
12 Aprilie 2010 la 6:47 PM
Hantzy, nu crezi ca era cazu sa spui si tu cateva cuvintzele on topic, inainte de a te repezi asa in coruptii nostri, cum ar veni… ? 😳 Zau, ce-are a face coada vacii cu stampila primariei… ? Sau, are… ? 🙄
Desp & Osk, Jaroslaw – considerat chiar de mama lor cel mai combatant dintre cei doi frati – si-a dat demisia din functia de premier spre a nu-i crea probleme de imagine fratelui sau (pentru ca in campanie promisesera ca nu vor ocupa in acelasi timp ambele functii de top din stat).
12 Aprilie 2010 la 6:51 PM
Aha.Merci
Pe de alta parte presedintele interimar este din acelasi partid cu Donald Tusk….apropiat rusilor…..
12 Aprilie 2010 la 7:33 PM
Imi exprim inca o data regretul pentru tragedia de la Smolensk si sunt cu gandul alaturi de intregul popor greu incercat, mai ales ca prin vinele strabunilor mei curgeau si cateva picaturi polone.
In rest ce ar fi de zis?!
1. nu cred nici o secunda intr-o conspiratie, cei vinovati aflandu-se, din nefericire, printre victime. Frica de a nu fi din nou apostrofat cum ca „fricosii nu trebuie sa se faca piloti!”, l-a facut pe comandantul navei sa riste.
2. nu cred in mitul lui Fat-Frumos, care singur rapune balauri! Chiar si in povesti, eroul primea cate un sfat de la calul ce-nghitea jaratec sau vreo gura de la Fomlia sau Setila, ca sa nu-i mai pomenesc pe Gerila, Ochila si Lungila, fiecare cu atributiile lui.
3. Singurul lucru cu care sunt de acord e ca, daca va candida, Jaroslaw aproape sigur va castiga. Este inca un motiv pentru care cred ca, daca Mockba voia intr-adevar „sa scape” de Kaczynski, ar fi asteptat Octombrie 2010, Jaroslaw nefiind cotat prea bine.
12 Aprilie 2010 la 7:56 PM
Hantzy, nici io nu cred in Fat-Frumos, in heroul atoatestiiutor si superputincios, fara pata si prihana & duhos, insa, din contra, cred inca in utilitatea mitului lui Fat Frumos… Asa cum e bine ca unii sa creada in Mitu Domnului Christos, altii in mitu Fericirii Vesnice a alesilor si altii in mitu Iadului Pedepsitor, chestii capabile sa-i faca pe unii increzatori, blanzi, ascultatori si iubitori, iar pe altii, ce din firea lor sunt cruzi ca bestiile codrilor, din contra, sa-i determine sa fie mai tematori, de frica Dreptului Judecator sau a dreacilor din Iadu cu Cuptor, tot asa e bine ca cineva sa fie mitizat ca Incoruptibil ori ca Salvator, ca sa dea credinta maselor de oameni seriali, d’aia cica „de bine”, din bobor (ca de ex neamtu tiganu or r.humor), care-n lipsa Heroului mobilizator ar pieri de groaza vietii lor becisnice ori, din contra, s-ar incaiera ca lupii sau cainii pe prada lor, fara a le mai fi frica sau rusine de nimeni or nemic din mediu inconjurator…
Interesanta observatia ta cu Jaroslaw cel fara sanse inainte de moartea rebrandizatoare a fratelui sau, dar n-am inteles de unde ai dedus domnia ta ca cineva a acuzat chiar Mockba, domnisoru meu…? 🙄
12 Aprilie 2010 la 7:56 PM
Monica,Hantzy,merci pt. urarile de sanatate.Si voua multa,multa sanatate!
@Mony si eu fumez din 1973…..;ti-ai aprins si tu pe Podul Operei prima zigare,intr-o zi de primavara,dupa ce pt. prima oara …ti-au crescut aripi de om prin samanta primei iubiri?!-la varsta nebuna de 15 ani?
@Hantzy,ii pizmuiesc pe cei care au reusit sa lase fumatul-si bine au facut!Eu sunt „suflet de artist”
Referitor la tragicul accident de avion-eu nu exclud categoric nimic,totusi nici eu nu pot crede ca e vorba de un atentat criminal.Si mai cred ca Jaroslaw Cazysnki va fi viitorul Presedinte al Polonie-pai cine altcineva?-ca doar nu socialistul corupt..N-ai vazut in Ungaria,socialistii sunt cei mai corupti oameni din tara si doar ai vazut cum alegatorii au dat cu ei de pamant…
Poate invata si romanii din lectiile altora,ce zici?!
12 Aprilie 2010 la 8:04 PM
@Hantzi,p-aci ,pe la Romanica,au fost invitati la tv toata floarea pilotilor ro.Toti,fara exceptie au afirmat ca povestile cu indicatii pretioase venite chiar si de la un sef de stat,n-au nicio relevanta,pt ca se zice ca pilotul comandant e seful al mai mare-n avion.
In aceleasi conditii meteo,avionul cu ziaristi ajunge sa aterizeze dupa sau inainte cu putin timp de cel prezidential.
Acel avion era pilotat de un aviator mai capabil de cel al presedintelui si pe de-asupra stia si f.bine l rusa?
Ceea ce spuneau fetele mai sus,un controlor de trafic aerian,invata daca nu stie,cand e pus acolo ( 😳 ),un anume limbaj,pt ca-mi imaginez ca nu toti pilotii japonezi,sud africani sau mauritani treb sa cunoasca lb rusa,ci acel limbaj specific.Precum si radioamatoristii si Tanchistii si nu mai stiu eu cine, acum. Sunt semne mari de intrebare,care bineinteles te indreapta cu gandul spre conspiratii si ca un minim simt de autoconservare,daca te gandesti ca poti fi chiar tu in aceeasi situatie 🙄
12 Aprilie 2010 la 8:23 PM
@Gold,
Ehei !!! 😉 De unde stii 🙄 ? Numai ca aveam 21-22 ani ,stateam la camin si atunci am invatat sa fumez si sa beau cafea,la strandul Izvor sau Progresu,unde acum este arena de tenis,ne mai opream la restaurantul Operei si mai vedeam „spectacole”gratuite ale artistilior care-si inecau amaru si timpul pe-acolo.Si teii de pe Cheiul Dambovitei erau in floare si eram si indragostita 😳 .Gata .Sa revenim pe pamant.
12 Aprilie 2010 la 8:25 PM
UPDATE TOPIC
12 Aprilie 2010 la 8:27 PM
Buna seara,
Am lasat jucaria-mi de blog deoparte si iata-ma aici unde topicul de valoare precum si comentatorii sai ma inspira ca de obicei si ma antreneaza la discutii ..
Topicul si el este ca, de obicei, bine ales, exprimat si ilustrat de cei doi maestrii. O analiza legata de un trecut tragic de la Katyn si de un prezent la fel de tragic legat tot de Katyn :Katyn dupa Katyn
Mi-am petrecut aproape toata dupa -amiaza incercind sa vad filmul regizorului polonez A.Wajda – „Katyn-Katyn -film nominalizat la Oscar in 2008 si al carui unchi s-a aflat printre cele 22 .000 de victime .
Nu am reusit din diverse motive ,dar am sa-l vad ..
Nu incape indoiala ca fratele geaman al presedintelui polonez, are obligatia morala si datoria de onoare ,sa realizeze ca un legamint tot ceea ce au inceput sa faca impreuna cu fratele sau ,privind scoaterea la lumina a adevarului despre crimele stalinismului ..
Nu pot sa nu fac legatura si cu ceea ce si-au propus sa faca ,V.Tismaneanu I.Stanomir de la IICCMER ,impreuna cu S.Iliesiu si Asociatia 21 dec. privind descoperirea si scoaterea la lumina a crimelor comunismului din tara noastra. De fapt am inteles ca V.Tismaneanu care era deja in legatura cu omologul sau polonez , disparut din pacate si el in tragicul eveniment, a promis tot ca un legamint sa mearga mai departe cu cercetarile .
Deci una preste alta , de-acum totul a devenit un destin precum bine zice AVP ..Un destin al tuturor urmasilor de la Katyn dupa Katyn ..
12 Aprilie 2010 la 8:38 PM
chiar pentru asta am revenit pe blog si anume cu propunerea pentru doliu national………si vad ca deja s-a trimis un apel catre presedintie, etc.
subscriu!
12 Aprilie 2010 la 8:46 PM
Interesanta si obs ta cu mitizarea, insa nu stiu daca mai tine la homul modern … intotdeauna se vor gasi si unii ce-i cred pe altii fraieri, deoarece acestia asteapta sa-i pocneasca „binele”, fiind deci vulnerabili.
Cand am scris ca Mockba ar avea interes, chiar ma gandeam sa adaug „sau oricine altul”, insa mi-a fost lene, pentru ca Jaroslaw ar fi fost nu doar pentru Mockba si si pentru oricare altii prelungirea erei Kaczynski. Insa Riddick crede ca e Mockba, iar maria si Despina cred la fel .. pai se poate altfel?!
Cat despre o presupusa neintelegere a informatiilor in alta limba, nu.mi vine a crede ca un polonez, slav si el, n-a inteles cand rusul ii spune niet. Ca un alt avion n-a avut probleme la aterizare, pot fi un milion de cauze: din cate am inteles, aterizase cateva ore mai devreme, iar pe intuneric e posibil sa fi fost vizibile luminile de semnalizare …
12 Aprilie 2010 la 9:37 PM
Iata si reactia asteptata de la S.Iliesiu si societatea civila a Ro..
Felicitari ! Sunt mindra ca il cunosc si ma bucur ca imi confirma asteptarile . Sunt convinsa ca S.Iliesiu , impreuna cu cele 33 de organizatii , cu V.Tismaneanu si I.Stanomir ,vor dinamiza si finaliza toate actiunile pe care si le-au propus ..Si mai sper ca va fi presedintele SRTV si directorul TVR .. Doamne ajuta !
12 Aprilie 2010 la 9:49 PM
In discursul pe care urma sa-l citeasca la KatYn,Presedintele Poloniei Kaczysnki cerea ,printre alte duritati,desecretiza
rea documentelor referitoare la tragedia petrecuta cu 70 de ani in urma.Se pare ca au sanse sa fie desecretizete unele(prin ..mila lui Putin) si se vor secretiza altele din aceeasi…mila 😳 .
12 Aprilie 2010 la 9:50 PM
Ucraina are 3 zile de doliu national.
Poate ca n-ar strica si la noi sa fie doliu national mai mule zile
In felul asta poate inteleg mai ales tinerii ca s-a intamplat ceva cu totul si cu totul deosebit
Sambata, cand s-a intamplat tragedia fii-miu nu intelegea nimic din ce-i spuneam
12 Aprilie 2010 la 9:50 PM
http://tismaneanu.wordpress.com/2010/04/11/anna-walentynowicz-in-memoriam/
12 Aprilie 2010 la 9:57 PM
@despinavestea
Chiar nu conteaza cantitatea 😳
Importanta e durerea si respectul pt o natiune chiar si pt o clipa,dar cu continut .
12 Aprilie 2010 la 9:58 PM
http://www.hotnews.ro/stiri-film-7116685-video-televiziunea-publica-din-rusia-difuza-duminica-filmul-katyn-lui-andrzej-wajda.htm
P.S . Sunt curioasa daca TVR va avea inspiratia sa difuzeze si la noi filmul”Katyn „pe care eu merg chiar acum sa incerc sa-l vad ..Voi l-ati vazut pe linkul dat de mine pe topicul anterior?
pps. daca aflati din intimplare ca este difuzat de vreo televiziune ,sa ma anuntati ..
ACUM LA B1 TV ESTE PRESEDINTELE T. BASESCU .
12 Aprilie 2010 la 10:16 PM
@Stely-filmul a fost ieri pe TVR3
@Monica- nu cred ca-ai inteles ce-am vrut sa spun
te rog sa citesti cu atentie- 3 zile ca sa priceapa copii ce inseamna istoria. fii-miu n-a priceput. ce ia-m spus sambata
Poate ca daca vede ca societatea in care traieste acorda o mare atentie acestei intamplari, va intelege realitatea.
Desigur ca pentru noi este suficienta doar o zi
Ma duc la B1TV
12 Aprilie 2010 la 10:19 PM
despina,
indraznesc sa intreb: citi ani are fiul tau?
12 Aprilie 2010 la 10:36 PM
Da, nu l-am vazut pe TVR3 ,dar am aflat ca va fi miine pe TVR 1 ,la 21:30 .Asa ca nu mai incerc sa-l vad pe „filme online”.Numai sa nu uit ..Trebuie sa-mi fac un semn ,chiar aici pe blog .
Asadar :Atentie Stely !! miine va fi difuzat pe TVR-1 filmul KATYN ..
p.s.trebuie sa-mi ingaduiti sa-mi indrept doua greseli care s-au strecurat din neatentie ..
1. am spus ca au trecut 60 de la masacru ,corect fiind 70..si ,2.am spus ca la masacrul de la Katyn a pierit unchiul regizorului A.Wajda . Am retiunt gresit, fiind vorba de tatal acestuia ..Scuze ptru dezimformare . 😳
12 Aprilie 2010 la 10:37 PM
stely,
la ce ora????
multumesc!
12 Aprilie 2010 la 10:50 PM
orangeskorpion ,
La ora 21:30</b
12 Aprilie 2010 la 10:52 PM
multumes, stely
deci miine 13.04.2010 – ora 21.30
12 Aprilie 2010 la 10:56 PM
Orange
esti…ocna 😛 😛 😛
12 Aprilie 2010 la 10:58 PM
monica,
ocna?????
😛
ce-nseamna? ca suna grozav…
12 Aprilie 2010 la 11:20 PM
adica mult mai simpatic decat simpatic !!!! Am ras cu lacrimi de la 22:19 pana acum
12 Aprilie 2010 la 11:25 PM
monica,
🙂
12 Aprilie 2010 la 11:32 PM
Mey… Haideti sa va spun o fabula de Aesop pre versuri avepiste cu sirop de mura-n gura si dulceata de cianura… Se cheama
Iepurii si Broastele
Iepurii, copleşiţi de durerea de a fi un neam atât de fricos încât până şi umbra lor îi face să cadă seceraţi jos, când li se-arată brusc în faţă ca un moroi fioros (cu urechile alea lungi şi cu botu monstruos…oops), luară hotărârea de a se sinucide en gross, şi anume aruncându-se toţi într-un lac mlăştinos. Când iepurii se apropiau de locu pierzaniei lor tropotind vijelios, de ziceai că nu iepuri, ci un bobor de elefanţi apocaliptici se-apropie viforos, broaştele, ce huzureau pe malu lacului orăcăind gălăgios, crezând că până aci le-a fost şi că a sosit sfârştiu lumii despre care auzise şi brotacu cel mai prost, se-aruncară disperate-n lacu plin de râia broaştei şi de dost, baremi să piară-n apa verde-verde de acas or în străbunu adăpost, pe care îl ştiau – evident – pe de rost. Deodată însă iepuroaica bâtrână, gata-gata să cadă şi ea de pe mal, odată cu-ntreaga-i naţie nebună, le făcu iepurilor semn că are ceva să le spună. „Copii, zise, haideţi s-o lăsăm baltă, mey, căci după cum vedeţi sunt alţii şi mai fricoşi ca nişte iepurei, care ne cred chiar pe noi lei paralei!”
Morala: ne prinde bine când suntem băgaţi în rahat până-n gât să ştim că despre alţii se vorbeşte şi mai urât. Aşa că prindem şi coraj, dar şi rât ! 🙂
12 Aprilie 2010 la 11:45 PM
Grozava fabula si misto scrisa . 😀 Astept cu nerabdare carticica cu cele … ? fabule ,impreuna cu „desemnele ” lui D.Grebu ..
12 Aprilie 2010 la 11:56 PM
Thank you, dear Stely. Sa speram ca vom avea carticica asta cat de curand. Io insa te astept cu un prim topic pe your blog, nu de alta, dar cum te-am trecut in my blogroll, sa nu cumva sa creada careva care o va apuca spre tine pe firu ista ca am un blogroll cu copii de gradinitza, drea… 🙂 Aceeasi recomandare si pt surioara ta de blogosfera, monyf51, aloo… Apropo, stiti bancu ala cu colonelu si sublocotenentu neras… ? In front, la raportu de dimineata, sublocotenentu X s-a prezentat neras. „Ce-i cu tine, sublocotente, ce e cu perii astia de pe fata ta? Asa se vine la raport ?” l-a interogat colonelu. „Sa traiti, dom colonel, vreau sa-mi las barba!” „Dle – zise colonelu -, pe mine nu ma intereseaza ce vrei sa faci dta! In front sa-mi vii ori cu barba, ori fara barba, ai inteles ? 👿 ”
Capisci, mey… ? 🙂
13 Aprilie 2010 la 12:07 AM
avp
capisci,
misto bancul,
noapte buna!
13 Aprilie 2010 la 12:10 AM
Orange- inteleg ca ai problema cu fata ta?
A votat pana la urma cu liberalii, cu Crin?
Sau cu Ponta?
13 Aprilie 2010 la 12:11 AM
Sau cu Geoana ?
Parca asa ziceai acum cateva luni?
Astept raspuns maine
13 Aprilie 2010 la 12:17 AM
AVP
zau ca-i misto si bancu si fabula.Si de noi faci ,nu cel mai fin misto!Pai ce ,e greu sa ne stergi din blogroll? click si gata !ca-n armata !
Vorbesc in ce ma priveste,ce crezi, ca pot sa fac cum face roncea? 👿
13 Aprilie 2010 la 12:19 AM
Monica
E bine ca razi .IN general e dov ada de inteligenta.
Din cand in cand ,nu
13 Aprilie 2010 la 12:20 AM
AVP,
In front sa-mi vii ori cu barba, ori fara barba, ai inteles ? ”
Capisci, mey… ?
Asteapta sa-mi creasca barba . 👿 😛
13 Aprilie 2010 la 12:43 AM
Am glumit. Mie nu-mi e rusine cu prietenii mei, daca stiu ca acestia au caracter, mey, aloo… Si oricum ar fi ei.
Noapte buna, my friends.
ps. Despi are dreptate. Tineretu de azi – fie el si dr in filosofie, si nici macar prea tinerel… – nu pricepe nemic… 👿 Rumânu nost, in genere, nu se maturizeaza cat de cat decat dupa 50 de anisori, daca-i apuca, si nu devine niciodata cu adevarat impartial, daca a pus botu la un interes oarecare, aloo…
Acum ma duc la culcare…
13 Aprilie 2010 la 7:11 AM
AVP,
nu toti tinerii …..
exista tineri beton din toate punctele de vedere, dar nu-i vedem….
asta-i problema!
de fapt, parerea mea nu trebuie sa generalizam…..
daca spunem ca tinerii din ziua de azi etc, etc….inseamna ca noi am imbatrinit, ceea ce tontusi nu este cazul
🙂
p.s. despina, desi nu mi-ai raspuns la intrebare, iti raspund eu:
nu am probleme cu copiii mei, absolut deloc!
fiul meu a votat cu crin in primul tur, iar in doilea tur cu basescu.
13 Aprilie 2010 la 10:06 AM
Buna Dimineata.
Inca o fabula de Aesop pre versuri avepiste cu sirop etc Se cheama
Cocosul, Dulaul si Vulpea
Un câine rătăcit de-al său vânător şi-un cucoş întârziat pe la galinele din alt obor, situat cam departişor de coteţu puicuţelor ce-i vor mai fi rămas în oboru stass, se-ntâlniră întâmplător pe drumu spre cas şi hotărâră să facă mas lângă tulpina unui pom, astfel că preste noapte fiecare s-aciuă acolo unde de regulă nemu’ lor – cîinesc or cocoşesc – dorm: cocoşu se sui pe-un ciot de creangă mai golaş, iar dulăul se-ncovrigă în scorbura pomului uriaş… A doua zi dis-de-dimineaţă, cucoşu se porni să trâmbiţeze „cucurigu” cu-o voce măreaţă, de se cutremurară de oroare toate animalele mai mult or mai puţin înfiorătoare din pădurea înconjurătoare, obişnuite s-adoarmă abia nainte de soare-răsare, mai pe răcoare, în timp ce noaptea aleargă după mâncare… Un vulpoi somnoros se-apropie mai mult curios decât furios pe cărare şi, uitându-se de jos în sus la cucoşu trâmbiţos, i se păru totuşi suficient de gustos ca să-şi pună mintea cu gălăgiosu caraghios şi-i zise cu glas mieros…: „Vă asigur, Nobile Domn Cocos, că-n viaţa mea – şi am văzut multe, vorba ceea… – n-am mai întâlnit un ton pe cât de distins & mumos, pe-atât de majestuos… oops. M-aş simţi onorat dacă aţi binevoi să coborâţi spre a vă face plecăciunile ce se cuvin unui senior atât de grandios şi spre a vă săruta pintenu fălos… oops”. Cocoşu însă, care nu e atât de tâmpit pe cât l-ar crede un chiţcan lihnit, darmite un Vulpoi vestit, se cam prinse ce pohteşte linguşitoru-i iscusit şi, prefăcându-se vrăjit de vorbele care pe altul precis l-ar fi topit, îl invită pe Vulpoi să-l aştepte-n scorbura de oaspeţi, până când el se va fi pregătit să-l întâmpine într-o ţinută demnă de musafiru cel velit… Iar mai departe nu vă spun decât că s-a auzit mai întâi un mârâit cumplit, apoi un schelălăit de Vulpoi jumulit… oops.
Morala: când pofteşti zmecheros la copanele unui cucoş gustos, ce pare a nu fi apărat decât de penaju-i lucios şi de un creier mic & gelatinos, gândeşte-te că-n loc de un prânz copios s-ar phootea să te-alegi doar c-un deget vânătoresc pe cocoş, aloo…
13 Aprilie 2010 la 11:27 AM
Monica,eu acolo am copilarit,acolo am crescut-vis a vis de Opera Romana era o straduta cu tei batrani….In fata caminelor de la Drept am cantat serenade….(ei,cei „mari”-care ascultau CCR ,cu „Down on the Corner”- ma luau cu ei si ne amuzam cu domnitele de la „etaj”-nu am fost niciodata impertinenti)Mai tarziu,am pacatuit mult…Dar am avut norocul sa locuiesc langa oameni fantastici,sa-l cunosc pe fiul poetului Vasile Voiculescu,eram prieten cu rudele lui Mircea Crisan-cu care jucam teatru,vara!intr-o curte de pe strada-care tot venea pe strada noastra in vizita(dupa 40 de ani,l-am intalnit in Stuttgart,la o „seara romaneasca…”Maestrul Crisan,inbatranit,a ramas acelasi)Cand a avut loc finala Cupei Davis in Bucuresti,noi,”copiii strazii”,eram in mijlocul lumii intregi:fumam „Multifilter”-cred ca a avut loc in 1972-deci de atunci fumez,din primavara lui 72 si nu din 1973,scuze..- si ascultam Led Zeppelin si Deep Purple si ne-am facut cu totii,la un croitor batran care avea atelierul intr-un beci langa Opereta Romana,”evazati”,din material polonez(..)de blugi(moda „noua” o vazusem prima oara la „Schiller-Haus”,unde ne intalneam multi liceeni cu cei de la „Liceul German”)Am avut prieteni pe strada care primeau LP-uri dupa 2 saptamani dupa aparitia la Paris!Nu ma intreba unde sunt acum acesti oameni….
Primul val de plecari de pe strada,l-am „trait”in jurul anilor 60-70,cand o generatie intreaga a plecat in Occident.Al doilea val,o alta generatie,a plecat dupa 1975.Strada era ca si „pustie”……Un alt „val”de plecari,a fost la inceputul anilor 80(chiar si eu!)Cand m-am intors in Romania,din Germania,ca „german”,la jumatatea anilor 80,nu mai cunosteam pe nimeni din generatia mea,pt. ca nu mai era nimeni!…..Doar cateva perechi de batrani mai locuiau unde stiam eu,doar cei „mutati”de comunisti prin casele si vilele IALE ale „chiaburilor”.Cunosti strada Beldiman?Acolo am avut un prieten.Dupa 1980,nici un copil nascut acolo nu a ramas in tara!Strazi intregi din Cotroceni s-au depopulat de locuitorii lor-au venit altii,desigur.Dar acest exodus pricinuit de comunism,nu va putea fi niciodata compensat.Poti face altceva,dar nu ceea ce puteai cu acesti oameni..
Daca anul acesta revin in tara,as vrea sa-i fac o surpriza cuiva de aici si sa-l vizitez si poate voi intalni si pe altii care s-au refugiat pe insula lui Viorel.Mai multe nu pot spune,sunt doar „planuri de viitor”…..
Scuze pt. topica unui ratacit prin lume….
13 Aprilie 2010 la 11:58 AM
Buna dimineata ,
Stiu si eu o fabula cu o vulpe, insa ,care ea (vulpea )nu se lasa pacalita de jupinul Corb precum vulpoiul din fabula ta ,maestre .. 😀
Concluzia mea este ca se poate si viceversasi nu numai in regnul animalelor. 😳
p.s.Fabula mea se numeste „Corbul si Vulpea ” si este scrisa de La Fontaine .. Apropos ..ea este prima poezie pe care a invatat-o baiatul meu, la virsta de doi ani jumate’ ,
si o recita impecabil si cu intonatie ..Traducerea insa era alta ..Apoi ,vazind ca le prinde asa usor ,au urmat „Bivolul si cotofana”,”Citi ca voi” si inca altele .Avea un adevarat repertoriu ,uimindu-i pe toti cei care il ascultau recitindu-le ..
pps ..am pus fabula undeva 😉 nu spun unde … 🙄
13 Aprilie 2010 la 12:04 PM
@Orangeskorpion,
si eu cred ca fiecare generatie are varfurile ei.Important este ca aceste varfuri -tocmai aceste varfuri!-sa se implice in ONG-uri,in viata politica si sociala a tarii.Acesti oameni pe care tu ii numesti”tineri beton”,sunt si devin „beton”doar daca isi asuma responsabilitati in societate,daca inteleg contextul istoric in care se gaseste tara,altfel ei nu reprezinta ceva deosebit.Cred ca si AVP are dreptate: presupun ca romanii se afla inca in faza …acumularii si in mijlocul unui haos intretinut de forte ostile democratizarii.Interesul primordial il reprezinta siguranta materiala,intr-o tara inca saraca.Apoi,vezi calitatea mass mediei….
Dar daca acest tineret e cu adevarat”beton”,ori este deja bogat,si interesul lui este constructia unui viitor cu adevarat mai bun,ori nu este preocupat de a acumula avere,dar intelege deja intreg contextul socio-politic in care se gaseste Romania si se comporta ca atare….Aici eu tind sa-i dau dreptate lui Viorel,dupa cum arata situatia in Romania.Valoarea omului,ca si Adevarul,daca ramane ceva abscons,nu are vreo relevanta.E ca un talent irosit,nefolosit.
13 Aprilie 2010 la 1:31 PM
simptomatic pentru unii este sa intrebe cu cine ai votat sau cu cine ti-au votat rudele. In functie de raspunsul primit, urmeaza catalogarea, premierea sau stigmatizarea!
Dar totul ia dimensiuni monstruoase cand, inca inainte de a afla raspunsul, se fac presupuneri „rautacioase” ca la 00:11.
osk, toti tinerii sunt „beton”. Absolut toti! Insa nu toti au aceleasi sanse. Din varii motive, unora le e parcursul vietii dinainte stabilit, in timp ce altii sunt propulsati in fata, bucurandu-se de mai multa libertate.
goldmund, poti defini ce inseamna „a-si asuma responsabilitati in societate”? Pentru ca, dupa parerea mea, cei ce nu-si asuma astfel de responsabilitati sunt extrem de putini, pentru a face referire la ei cand discutam despre un principiu.
13 Aprilie 2010 la 1:38 PM
AVP, sa inteleg din prima ta fabula ca iepurasul Basescu si aplaudacii sai ii innegresc pe Geoana sau Patriciu, doar sa para dumnealui mai dalb?! Sau ca sunt injurate Realitatea si Antenele, doar ca sa para B1 si Taraf mai obiective?!
Cat despre a dooa fabula, eu am mai tras o concluzie:
Oricat te-ai da cucos,
n-o sa faci un lucru mare,
doar de stii sa canti frumos,
dar fara dinti si fara gheare!
13 Aprilie 2010 la 1:43 PM
stely, frantuzul l-a nedreptatit adinc pe corv! In varianta moderna, acesta-si pune cascavalul sub aripa, spunand-i canidei roscate: „L-am citit pe La Fontaine!”
http://ro.wikipedia.org/wiki/Corb
13 Aprilie 2010 la 1:45 PM
avp – Ma si oftic .
Stau (dar nu prea) de azi dimineata sa ma „produc”prin hyperspatz ,ca sa nu te fac de ras,iar voi cititi si va desfatati „pre versuri avepiste cu sirop de mura-n gura si dulceata de cianura” care cum stiti sunt cele care m-au facut sa ma lipesc urgent de AVp si „insula „lui creatoare.
Poate mi se trage aceasta apropiere de acest gen literar din perioada istoric nefasta ,dar personal minunata pe care-o descrie @Gold mai sus, cand exprimarea artistica se facea adesea in acest mod, mai nimeni neavand curajul sa ia taurul de coarne sa se exprime liber.
Ceea ce aduce AVP nou in ele este tocmai culoarea vie a verbului sau care impreuna cu vioiciunea tusei lui D Grebu vor scoate la lumina cu sigutanta o carte gustata de foarte multi .
Eu va doresc mare succes maestrilor,viata lunga si sanatoasa ,iar pe langa voi sa mai traim si noi macar pe strapontine ,pe la galerie ca sa ne bucuram de spectacol.
Maestre AVP,trebuie sa ma feliciti macar (stii unde) pt faptul ca 💡 mea a fost mai inspirata decat aceea de aseara a unui „preacitit scriitor si ziarist lingusitor .ro” :lool:
13 Aprilie 2010 la 2:02 PM
@Hantzy, intelege fiecare ce poate, cum poate, in functie de care interese or partide ii dau ghioante, nepoate… Dar parca ziceai ca nu prinzi Antenele din Irealitate, a… ? 🙄
@Draga mea Moni, e cazu sa te prinzi ce ma tot caznesc sa fac: sa va ambitionez pre voi, cele doua amazoane de pe my blog, sa deveniti si doua redutabile bloggeritze… 🙂 Scussi, insa n-am inteles la care anume “preacitit scriitor si ziarist lingusitor.ro” te referi, aloo… 🙄 Poate n-am fost pe faza…
13 Aprilie 2010 la 2:57 PM
@AVP
Aseara ,enervata de ce citisem pe blogul AVP la” Recent Comments”,scris de un autentificat ce isi facea reclama pe-aici fara jena,batandu-si joc de noi in acelasi timp, eu iti scriam putin zgariata de gluma ce tocmai o facusei :”Vorbesc in ce ma priveste,ce crezi, ca pot sa fac cum face roncea? „Azi era o ironie la lipsa lui de inspiratie
13 Aprilie 2010 la 3:09 PM
Roncea, mey…? 🙄 Cine e Roncea…? Cine-l citeste sau il crediteaza pe Roncea, decat niste derbedei…? Hai sa fim seriosi, hey… 😳 Pe bune vbesc…
13 Aprilie 2010 la 3:17 PM
Pai nu le prind. Te poti convinge accesand grila de programe a kabelbw.de.
Insa modul cum se vorbeste pe bloagele portocalii despre RTV sau Antene e perfect similar cu modul in care se vorbeste despre B1 si taraf pe cele neportocalii. Si cand o vaz pe DV atat de pasionala cand vine vorba de B1, ma gandesc ca au si unii si altii dreptate …
13 Aprilie 2010 la 3:28 PM
Te-nseli, cognate… Daca ai fi aciia ai vedea ca Antenele mafioate sunt dezlipite complect de realitate, fiindca bandele finantatoare sunt disperate ca nu mai pot fura pe saturate, pe cand B1 are emisiuni destul de relaxate, in orice caz mai informate… Dar daca tu zici ca nu le poti vedea fiindca esti departe, nu crezi ca judeci cam transant pentru o judecata dupa ureche, cognate…? 🙄 Nu cumva te grabesti sa judeci ceva doar pentru ca ti-e simpatic / antipatic cineva, reshpektiv iuda, cum ar venea, pe care-l uraste si Roxania, de-un paregzamplu, a…?
13 Aprilie 2010 la 3:47 PM
@
Va las pt cateva ore recunoscand ca astazi am stat puutin mai deoparte,dar de diseara revin la ale noastre de pe-aici.
Sa aveti spor !
13 Aprilie 2010 la 7:01 PM
Un gând pios
pentru victimele îngrozitorului accident din pădurea de lângă locul blestemat al martiriului miilor de alţi polonezi nevinovaţi, petrecut cu 70 de ani în urmă.
Parcă aceste nenorociri ce se repetă obsedant în decursul istoriei milenare a acestui popor mândru, le insuflă polonezilor rămaşi în viaţă, puteri noi ce parcă-i fac să se deosebească de cei din jur, cu o aură eroică suplimentară.
Copilul de nici 7 ani din Varşovia anului 1946, ce eram, îşi va reaminti întreaga viaţă de mormanele de ruine ce înconjurau micile oaze unde continua o viaţă chinuită, dar trepidantă. Se muncea efectiv zi şi noapte pentru îndepărtarea molozului şi refacerea primelor clădiri.
Rămăseseră atât de puţine edificii în picioare, unde se putea locui în siguranţă, încât ambasada României, cu toţi salariaţii şi familiile lor, împreună cu alte câteva misiuni diplomatice, ocupau în întregime marele Hotel Polonia, ce avea sute de camere şi apartamente şi care în mod miraculos rămăsese în picioare. Toată ziua, copiii de diferite naţii ce se aflau acolo, se alergau prin vastele şi luxoasele holuri şi coridoare, spre disperarea celor mari. Nu avea nici un copil voie să se joace pe afară, peste tot fiind locuri „de joacă” periculoase (case ruinate de bombardamente, însă interesante prin misterele degajate, pentru orice copil ajuns în ele…!!).
moş aa
care se întrebă cum de nu apare sub nick name tatonulaa,
accident ce a început pe acest blog
13 Aprilie 2010 la 7:05 PM
Salutare!
Dupa cum se vede treaba, pina diseara la 21:30 cind vom inceta misunarile pe bloguri si ne vom uita la filmul „Katyn”,astazi au fost mai mult discutii „off topic”.
Pe mine chiar m-au binedispus cele doua fabule ale maiestrului AVP..Ca si Monica m-am simtit vizata de prima fabula ,dar nu m-am suparat ,ptru ca rostul fabulelor este acela de a corija unele mici presupuse defecte pe care orice om le poate avea…. In fond scriitorii de fabule sunt niste gentilomi ..Ei cauta sa-i menajeze pe cei carora li se adreseaza si sa-i faca sa-si vada defectele ,fara a fi apostrofati cu duritate..Asadar ,m-am simtit cu blogul meu in „rahat „pina’n gît ,dar am prins „coraj” cind am vazut ca sunt si altii ,cel putin la fel 😳 ..dar ,n-am facut „rât”, ci am tacut „mîlc”.. Asta, aici ,de ochii lumii …. 👿
Cea de-a doua fabula mi-a placut si mai mult .. Domnul „Vulpoi”, oricare ar fi el in inchipuirea mea ,si-a luat-o pe coaja ..dar morala este si mai haioasa 😀
chiar asa : ce-o fi vrut sa spuna fabulistul cu asta?
gândeşte-te că-n loc de un prânz copios s-ar phootea să te-alegi doar c-un deget vânătoresc pe cocoş, aloo…
Bun ..orice ar fi vrut sa spuna ,este clar :Vulpoiul a fost pacalit.. 👿
Trebuie sa recunosc ca m-a amuzat si interpretarea lui Hantzy ,care a politizat de graba prima fabula .T.Basescu ,un iepuras fricos si plin de rahat, l-ar „innegrit” pe Geoana si Patriciu intentionat ?.. numai ca sa para el un „corajos”? Ha,ha ..Parerea mea este ca Geoana si Patriciu sunt „de rahat „demult si doar oracaitul ii mai salveaza ..Dar nu ptru mult timp..
Mi-a placut insa ca Hantzy l-a reabilitat pe „corv” aratinduni-l prin linkul dat ,in alta ipostaza decit in fabula lui ” La Fontaine” ..Dar , pe vremea aceea nu existau atitia ornitologi care sa studieze pasarile indelung si sa le scoata in evidenta inteligenta ,comportamentul,nobletea si locul lor in cultura popoarelor..Asa ca sa-i scuzam poetului tendintele de discriminare a Corbului , negru si croncanitor ,dar care in realitate are un limbaj variat si este cit se poate de inteligent..
13 Aprilie 2010 la 7:34 PM
@stely,
fiecare crede ce vrea. Eu zic ca eu sunt cel ce are dreptate, tu zici la fel! Deci suntem de acord 😉
Lasand gluma la o parte, toti trei sunt zaharicale turcesti, dar n-avem altele. Apropos, stii fabula cu broastele ce oracaie? Brotacul cel mai infatuat, mai privilegiat si mai sus-cocotat, care-a plesnit de-atata oaracait?!
13 Aprilie 2010 la 7:50 PM
Uite ca @ tatonul aa ne-a readus la topic cu o mica povestire din copilaria sa . Cred ca amintirile sunt legate de locuri din Polonia care i-au creat o legatura de suflet cu polonezii ,apoi cu intimplarea tragica legata de Katyn..
Am fost si eu in Polonia ,mai bine zis in Cracovia .Asta prin 1987 ..Afost o excursie pe cont propriu prin ACR .. Era o saracie cu mult mai mare ca in Ro ..N-am putut sa ne luam nimic de mincare ..Noroc ca ne luasem destule conserve romanesti (inca se mai gaseau ,dar pe „sub mina”).Am vizitat o catedrala impresionanta unde fusese de curind Papa Ioan Paul .. Mai tin minte ca am mai vizitat si o extraordinara mina de sare care era un muzeu cu multe nivele ;la fiecare nivel se aflau sculpturi in sare cu diferite teme ..Am innoptat undeva ,linga o livada sau parc si acolo am discutat politica cu niste polonezi ,intr-o limba pe care chiar ma amuz acum cind mi-o amintesc ;ii ziceam „limba gimnastica ” ,dar ne intelegeam bine si in ruseste ..Cert este ca ne-a impresionat curajul de a vorbi cu tarie despre comunism si despre Solidaritate ..Erau si ei impresionati ca si noi gindeam la fel ca ei.. Ne-am inteles f.bine .
Asadar ,sunt convinsa ca polonezii sunt un popor mindru si ca vor reusi sa stea uniti si sa-si pastreze nealterate valorile si principiile.. Vad ,atita cit se vede,ca politicienii si mass media lor nu-si pun „poalele’n cap”,si-si pastreaza decenta indiferent de optiunile lor politice ..
Spun asta ca intimplator am dat de un blog al unei „pisici rusnace” care regreta ca in avionul acela nu a fost T.Basescu .. Si cind ma gindesc ca @Hantzy ne crede pe noi fanatici si pupinbasei si ca poate(nu stiu sigur) impartaseste aceleasi resentimente ca ale acestei muieri ..
13 Aprilie 2010 la 7:50 PM
AVP. las-o moarta ca nu ma convingi! Cand au furat bandele mafioate?! Cand i-a momit Ridzi cu 300 de mii de parai?! Sau cand a tras SOv „un tun de 60 de milioane”, desi nu-i vom gasi semnatura pe niciun act?! Adica se poate si fara sa semnezi?! Atunci de ce-a mai venit mafiotul sef la confruntare cu teancul de hartii, sa arate ca nu-i semnatura lui pe ele?! Ori nu cumva te grabesti sa judeci ceva doar pentru ca ti-e simpatic cineva, reshpektiv iuda, cum ar venea, pe care-l pupaceste si Woodrea si Ungureanu, de-un paregzamplu, a…?
13 Aprilie 2010 la 7:53 PM
stely, Si Riddick cand apare si spune ca-i greata de moldovenii ce scriu la Timpul ne readuce tot la topic! Sau nu …
13 Aprilie 2010 la 8:04 PM
1. nu stiu cat de rusnaca e pisica de care spui, caci eu nu vizitez blogurile tuturor dezaxatilor, care se pot bucura daca moare un om.
2. daca tontusi crezi ca am fost acolo, si de aia presupui ca v-as considera pupinbasei, desi eu n-am folosit niciodata vreo expresie care sa te indrituiasca sa sustii asta, atunci ar rezulta ca venind si pe aici, cele doua bloguri n-ar diferi prea tare, de vreme ce acelasi le-ar vizita pe amandoua.
3. exista si metode democratice de a scapa de pseudodemocrat cu ascendent comunist, ca sa ma exprim elegant, decat sa-i doresti vreun rau! Chiar ma simt jignit ca ai fi putut banui atare lucru despre mine!
13 Aprilie 2010 la 8:54 PM
Am zis aşa: Doamne, de ce Kaczinsky şi nu Băsescu?
Hantzy ,asta scrie acea cucoana care nu se sfieste sa -si exibe ura oarba si meschina fata de T.Basescu.. Nu am citit decit aceasta propozitie cu totul intimplator.Nu am intrat pe blogul ei ca sa vad daca -l vizitati .Dar ,va cred din moment ce ati facut-o dezaxata..Recunosc ca v-am tachinat putin ,ptru ca nu am gindit in nici un fel ca ati putea sa impartasiti aceleasi sentimente cu ale ei .. Dupa ce am citit raspunsul dvs,m-am dus acolo ..M-am cutremurat .. Nu l-am recunoscut acolo decit pe RH .. Nu am citit decit pe ici pe colo ,ca sa-mi justific interventia mea de acum. Va rog sa ma scuzati daca v-am jignit. Nu cred in nici un fel ca ati putea impartasi aceleasi pareri.. A fost asa cum am spus: o mica tachinarie pe care din graba n-am semnalat-o indeajuns ..
P.S Atentie ..Filmul KATYN ESTE LA 21:10 pe TVR 1 ..
13 Aprilie 2010 la 9:08 PM
OK,pace!
PS. Eu chiar nu stiu despre cine-i vorba!
13 Aprilie 2010 la 11:09 PM
Pai,dupa asa un film ,mai poti inghiti orice? La ultima parte nici nu m-am putut uita.Cat a putut indura jumate de EU din cauza mincinosilor astora.Ar trebui de-acum pana in veci ,Putin sa stea in genunchi si sa ceara iertare !
13 Aprilie 2010 la 11:54 PM
Cred ca ati vazut filmul si la fel ca si mine sunteti si voi lipsiti de cuvinte ..Ba chiar m-a luat si frigul ..Desi stiam ce s-a intimplat ,asteptam sa se intimple ,ceva ,o minune .. Si ne mai miram de ce polonezii au inceput primii cu demolarea comunismului.. Urmasii celor ucisi n-au avut si nici n-o sa aiba liniste pina cind cei vinovati ,citi or mai trai, sa plateasca ,iar in solidar cu ei si statul rus..
Ma gindesc la ce vor simti rusii de rind cind vor vedea si ei filmul ..Credeti ca ar trebui sa se simta si ei vnovati ? Eu cred ca da.. La fel ca si nemtii care au ingaduit ca sub privirile lor sa se intimple holocaustul ,asa si rusii ar trebui sa se simta vinovati ,ca sub privirile lor s-au intimplat toate ororile comunismului.. Numai faptul ca l-au ilodrizat pe Stalinar ar trebui sa-i faca sa se simta parte a crimelor lui..Stalin si Hitler sunt acum impreuna in Iad..Si acolo vor ramine vesnic ptru ca istoria va avea grija sa nu le piara numele lor blestemate..
14 Aprilie 2010 la 12:03 AM
Stely, dar acelasi lucru s-a-ntamplat si in Bulgaria, unde 10 mii de intelectuali au fost impuscati in buza unui urias shantz, iar acolo nu au mai fost rusii… Si ai nostri au facut pogromul de la Iasi si nebuniile de la Odessa, iar acolo n-au fost rusii… Peste tot, pe unde a bantuit stafia comunizmului, totalitarismului or fundamentalismului, s-a intamplat la fel… Si adu-ti aminte ca acum 2000 de anu multimile infuriate au omorat un Miel… 😳
„Bey, Fiara din Lagaru tovilor si baietilor e Duhu Rau al multimilor asmutite de un nemernic Amagitor, de un sistem concentrationar, fundamentalist sau totalitar, de un ideolog sau diversionist ordinar sau ignar ori de un odios diktator contra însinguratilor, sau a alteritatilor natiilor sau cognatiilor lor, sau a minoritatilor, a celor ce ies cumva din Tabla sau din colectivistu chor, a infinitatii si diversitatii formelor, care e chiar taina tainelor dumnezeirilor, mey, doamnelor si domnilor… Io, avp, am spus lucrul acesta strigând din toti bojocii chiar dinlauntru Sistemului mutant al Sycofantilor si Reeducatorilor, dar cine dreak sa ma fi auzit atunci, fratilor, când si azi cei mai multi dintre voi, batrâni sau tineri oricum mai luminati de anii si de întamplarile ce-au trecut preste teara asta din Carpati, si chiar historicii Sec-ului stejarei & ingrati, n-asa…? icata ca ignorati glascioru-mi din evii-ntunecati, ca si cum ati fi în continuare drogati sau fermecati, a…? Dar hai sa zicem ca io, un simplu poiezel ratacitor prin hyperspatzi, n-oi conta, dar când observ ca chiar si azi, dupa ce-am trecut cu totii prin grozaviile nascute din sistemele si ideologiile totalitare, clocitoare infernale ale duhului rau din a infernului putoare, majoritatea, n-asa? procedeaza ca si massele alea la fel de populare, n-asa? din multimile isterizate, fanatizate sau pur si simplu gregare, din anno domni cutare – se stie care… -, ce strigau fara-ncetare, dintr-o pornire pe care fiecare dintre indivizii multimii criminale poate ca nu si-ar fi înteles-o în foru interior al dumisale: “Omorati-l! Omorâti-l!”, urlau în nestire, n-asa ? (chiar daca ala era chiar Fiul lu D-zeu, voila…), omorâti-l drea’, chiar daca nu ne-a facut nici un rau, dar daca asa ne-a învatat/ instigat bunu’ fariseu ori saducheu, ori – mai incoace – popa ortodox, musulman, nenea calugaru franciscan, ori tovul ala mumos în costum de shogun si cu ochii albastri ca un phaun, baiatu ala blond sau brun îmbracat acum în miner de la mina nu stiu cum, hai mha sa-l omorâm, pentru ca-i mai bun, deci nebun, pentru ca e minoritar, poponar, jidan, golan, maghiar, tigan, rumân sau harap alb/ negru ce se crede genial, iar iel nu e decât un ochelarist tocilar, hai, bey, oameni buni, sanatosi si coiosi ca noi sa ne distram total pâna joi, porniti înainte tovarasi moroi, hai s-o facem lata iar, cât suntem pe val, hai la bâlci sa bem votka si Graal, la Bal, la Baal…! – deci, cum sa va spun sau ce sa va spun, daca ororile astea se pot întâmpla chiar si-acum, într-un 13-15 iunie – sa zicem – de fum…? ”
Noapte buna, my friends…
14 Aprilie 2010 la 12:32 AM
Da..Postarea ta imi induce si mie un sentiment de vinovatie ..
Ignoranta a fost si ramine singura cauza a tuturor relelor..
Macar de aici in colo sa avem grija sa nu ne mai intunece nimeni si mimic judecata si sufletul.. Si totusi ma simt pe jumatate izbavita, numai si ptru faptul ca sunt aici pe blogul lui V.Padina ca facind parte a unui nou inceput ,chiar daca timpul meu a cam trecut ..
p.s. Dar ,ce se intimpla cu maestrul D.Grebu ,petit Paris ,Constantin Dobre ? lmi lipsesc f.mult..
14 Aprilie 2010 la 12:37 AM
erata:
l-au ilodrizat pe Stalin.. 😦 nu stiu cum a iesit ciudatenia aia de cuvint , care normal este asa : idolatrizat 😳 Noapte buna ,tuturor !
14 Aprilie 2010 la 9:45 AM
Dupa moarte,viata
Dupa evenimentul tragic petrecut zilele trecute,dupa Katyn,Katyn,raman evenimentele ce ne tulbura,ce raman intiparite in memorie si ne preocupa o viata intreaga.Dar istoria nu ia sfrasit cu bunicii nostri,sau cu noi.O istorie a unui popor,a unui continent,a lumii,ca si oamenii care au luptat pentru idealuri nobile,sunt nestemate care nu pot fi uitate,pe care nu avem voie sa le uitam,la fel cum nu avem voie sa uitam ororile savarsite sub dictaturi criminale.
Dar „viata merge inainte”spune o vorba din batrani,si viata merge inainte-biologic- si datorita unui om care a murit in anul 1951…
Henrietta Lacks
Cand a decedat doamna Henrietta Lacks in octombrie 1951 de cancer uterin,la numai 31 de ani,nimeni nu s-ar fi gandit ca aceasta suferinta cumplita a ei,a fost inceputul unei revolutii in medicina.Inainte ca He.Lacks sa fie supusa unei terapii cu raze(singura terapie a timpului)un medic asistent din
Johns Hopkins Hospital din Baltimore,i-a luat o proba din celulele cancerigene.Aceasta proba a ajuns pe mainile lui George Gey,care impreuna cu sotia lui,Margaret,experimenta de mai mult timp sa reproduca celule in afara corpului uman,insa fara rezultat.Insa celulele luate din corpul pacientei Lacks au inceput in laborator sa se inmulteasca,fara oprire.Astfel,s-a putut experimenta pe celule vii si s-a obtinut relativ rapid primul vaccin,primele medicamente impotriva cancerului,impotriva bolilor TBC si Parkinson.Practic,azi nu exista vreun laborator important de pe mapamond sa nu aiba culturi cu celule HeLa(initialele de la pacienta Henrietta Lacks)Aceasta femeie a murit tanara,insa celulele ei traiesc si astazi,se inmultesc si au ajuns la o greutate uriasa:cat 150 de Epire State Building!”Moartea prin moarte a invins”canta crestinii de Pasti……Stiu ei ce stiu.
Sacrificiul unora,pe altarul istoriei,demonstreaza de data asta altfel,ca moartea eroilor aduce dupa sine viata urmasilor,o viata mai buna,in libertate.De aceea,generatiile tinere invata sa respecte eroii neamului si nimeni,niciodata, nu trebuie sa se folosesca de numele si faptele lor in scopuri meschine,in scopuri care nu ar conduce la libertate,adevar si democratie…..
14 Aprilie 2010 la 10:07 AM
Balada Katynului-Traducere
tot de la dreapta.net
„Se împinge spre lumina ca prin straturi de piele
Apasarea fetelor de sub tarâna miscata.
Se uita în sus, una din spatele celeilalte
Dar nu sunt ruine. Nu e cetate moarta.
Raz odkryte – krzyczą zatęchłymi usty,
Lecą sobie przez ręce wypróchniał w środku
W rów, co nigdy więcej nie będzie już pusty
Ale nie ma krzyży. To nie groby przodków.
Odata dezvelite – striga cu guri stătute,
Isi zboara printre mâini, au mucegait înauntru
In şanţul care niciodata nu va mai fi gol.
Dar nu sunt cruci. Nu sunt morminte de stramosi.
Sprzączki i guziki z orzełkiem ze rdzy,
Po miskach czerepów – robaków gonitwy,
Zgniłe zdjęcia, pamiątki, mapy miast i wsi –
Ale nie ma broni. To nie pole bitwy.
Catarame si nasturi cu vultur în rugina,
Prin blidele de ţeste – fugareala de viermi,
Fotografii stricate, amintiri, harti de asezari.
Dar nu sunt arme. Nu e câmp de batalie.
Może wszyscy byli na to samo chorzy?
Te same nad karkiem okrągłe urazy
Przez które do ziemi dar odpłynął boży –
Ale nie ma znaków, że to grób zarazy.
Nu cumva au bolit toti de aceeasi boala?
Aceleasi rani rotunde pe grumaz
Prin care în pamant s-a scurs darul dumnezeesc.
Dar nu e groapa cu însemne de molima.
Jeszcze rosną drzewa, które to widziały,
Jeszcze ziemia pamięta kształt buta, smak krwi.
Niebo zna język, w którym komendy padały,
Nim padły wystrzały, którymi wciąż brzmi.
Inca mai cresc copaci care au vazut aceasta,
Pamântul mai tine minte forma cizmei, gustul sângelui.
Cerul stie limba în care s-au aruncat comenzile,
Pâna au cazut împuscaturile de care el înca rasuna.
Ale to świadkowie żywi – więc stronniczy.
Zresztą, by ich słuchać – trzeba wejść do zony.
Na milczenie tych świadków może pan ich liczyć –
Pan powietrza i ziemi i drzew uwięzionych.
Dar acesti martori sunt în viata, deci partinitori.
Si oricum, ca sa-i asculti, trebuie sa te duci în zona.
Pe tacerea acestor martori se poate bizui stapânul –
Stapânul aerului, si pamântului, si copacilor întemnitati.
Oto świat bez śmierci. Świat śmierci bez mordu,
Świat mordu bez rozkazu, rozkazu bez głosu.
Świat głosu bez ciała i ciała bez Boga,
Świat Boga bez imienia, imienia – bez losu.
Iata o lume fara moarte. Lume a mortii fara omor,
Lume a omorului fara ordin, a ordinului fara glas.
Lume a glasului fara de trup si a trupului fara de Dumnezeu,
Lumea lui Dumnezeu fara nume, a numelor fara soarta.
Jest tylko jedna taka świata strona,
Gdzie coś, co nie istnieje – wciąż o pomstę woła.
Gdzie już śmiechem nawet mogiła nie czczona,
Dół nieominięty – dla orła sokoła…
E numai un asemenea loc pe pamânt,
Unde ceva ce nu exista, tot striga razbunare.
Unde nici macar cu râsete nu este cinstita groapa,
Prapastie de netrecut pentru vultur soim…
„O pewnym brzasku w katyńskim lasku
Strzelali do nas Sowieci…”
„Intr-o zi în zori in padurea Katyn-ului
Ne-au impuscat sovieticii…”
Jacek Kaczmarski, 29.8.1985
14 Aprilie 2010 la 10:12 AM
S-a amestecat limba poloneza cu romana.
Acum doar romana:
„Se împinge spre lumina ca prin straturi de piele
Apasarea fetelor de sub tarâna miscata.
Se uita în sus, una din spatele celeilalte
Dar nu sunt ruine. Nu e cetate moarta
Odata dezvelite – striga cu guri stătute,
Isi zboara printre mâini, au mucegait înauntru
In şanţul care niciodata nu va mai fi gol.
Dar nu sunt cruci. Nu sunt morminte de stramosi.
Catarame si nasturi cu vultur în rugina,
Prin blidele de ţeste – fugareala de viermi,
Fotografii stricate, amintiri, harti de asezari.
Dar nu sunt arme. Nu e câmp de batalie.
Nu cumva au bolit toti de aceeasi boala?
Aceleasi rani rotunde pe grumaz
Prin care în pamant s-a scurs darul dumnezeesc.
Dar nu e groapa cu însemne de molima.
Inca mai cresc copaci care au vazut aceasta,
Pamântul mai tine minte forma cizmei, gustul sângelui.
Cerul stie limba în care s-au aruncat comenzile,
Pâna au cazut împuscaturile de care el înca rasuna.
Dar acesti martori sunt în viata, deci partinitori.
Si oricum, ca sa-i asculti, trebuie sa te duci în zona.
Pe tacerea acestor martori se poate bizui stapânul –
Stapânul aerului, si pamântului, si copacilor întemnitati.
Iata o lume fara moarte. Lume a mortii fara omor,
Lume a omorului fara ordin, a ordinului fara glas.
Lume a glasului fara de trup si a trupului fara de Dumnezeu,
Lumea lui Dumnezeu fara nume, a numelor fara soarta.
E numai un asemenea loc pe pamânt,
Unde ceva ce nu exista, tot striga razbunare.
Unde nici macar cu râsete nu este cinstita groapa,
Prapastie de netrecut pentru vultur soim…
„Intr-o zi în zori in padurea Katyn-ului
Ne-au impuscat sovieticii…”
14 Aprilie 2010 la 10:21 AM
@Viorel,ai perfecta dreptate in privinta mass mediei romanesti,care la nivelul UE este considerata ca o medie cu deficiente mari.B1,pe care l-am putut viziona de cateva ori la vecini,pare intr-adevar tot ce are mai bun Romania acum.
@Stely,fiecare cu peronalitatea si exprimarea lui.In privinta asta sunt un liberal englez:accept orice,daca exprima adevarul si nu ataca onoarea omului.
@Hantzy,
toti se vaita ca tineretul-elita nu se implica indeajuns in actul politic,in viata societatii in care traiesc,iar tu spui altceva.Este regula,sau exceptia?!
Acum,daca imi permiti,alt subiect:dintre Geoana si Basescu,tu pe cine preferi?Daca reducem totul la nume-perechi,nu ne putem pierde prin ceata „filozofica” a nimicului….
Intre Realitatea si B1,ce preferi?
Intre V.Roncea si Tismaneanu,pe cine crezi?
Concret!-si poate argumentezi-cand ai timp
14 Aprilie 2010 la 11:32 AM
Dragă Despina,
am citit Katynul pe care l-ai postat mai sus…
Numai că există o problemă…
Ştii cumva care este versiunea poloneă a primului vers?
Mă refer la ceeace ar trebui să preceadă:
“Se împinge spre lumina ca prin straturi de piele
Apasarea fetelor de sub tarâna miscata.
Se uita în sus, una din spatele celeilalte
Dar nu sunt ruine. Nu e cetate moarta”.
Dacă te uiţi bine, lipseşte versul polonez – după care s-afăcut traducerea…
Dacă îl ai versul acela, poţi să-l postezi?
Mulţumesc cu anticipaţie…
14 Aprilie 2010 la 11:37 AM
http://dreapta.net/res_336_Balada-Katynului.aspx
Ciśnie się do światła niby warstwy skóry
Tłok patrzących twarzy spod ruszonej darni. Spoglądają jedna zza drugiej – do góry
Ale nie ma ruin. To nie gród wymarły.
Raz odkryte – krzyczą zatęchłymi usty,
Lecą sobie przez ręce wypróchniał w środku
W rów, co nigdy więcej nie będzie już pusty
Ale nie ma krzyży. To nie groby przodków.
Sprzączki i guziki z orzełkiem ze rdzy,
Po miskach czerepów – robaków gonitwy,
Zgniłe zdjęcia, pamiątki, mapy miast i wsi
Ale nie ma broni. To nie pole bitwy.
Może wszyscy byli na to samo chorzy?
Te same nad karkiem okrągłe urazy
Przez które do ziemi dar odpłynął boży
Ale nie ma znaków, że to grób zarazy.
Jeszcze rosną drzewa, które to widziały,
Jeszcze ziemia pamięta kształt buta, smak krwi.
Niebo zna język, w którym komendy padały,
Nim padły wystrzały, którymi wciąż brzmi.
Ale to świadkowie żywi – więc stronniczy.
Zresztą, by ich słuchać – trzeba wejść do zony.
Na milczenie tych świadków może pan ich liczyć
Pan powietrza i ziemi i drzew uwięzionych.
Oto świat bez śmierci. Świat śmierci bez mordu,
Świat mordu bez rozkazu, rozkazu bez głosu.
Świat głosu bez ciała i ciała bez Boga,
Świat Boga bez imienia, imienia – bez losu.
Jest tylko jedna taka świata strona,
Gdzie coś, co nie istnieje – wciąż o pomstę woła.
Gdzie już śmiechem nawet mogiła nie czczona,
Dół nieominięty – dla orła sokoła…
„O pewnym brzasku w katyńskim lasku
Strzelali do nas Sowieci…”
14 Aprilie 2010 la 12:21 PM
Buna despina,
Sfasietor tot ce vad la tv,filmul de-aseara m-a infiorat,versurile puse de tine la fel.
As vrea sa ma detasez putin ca-mi face f rau psihic tot ce vad.Cam abrupt,dar totusi te abordez.
Explica-mi si mie ,te rog,ce se-ntampla cu Berceanu? Am citit un post azi dimineata si nu-mi vine a crede.E facatura sau chiar asa sa fie?Merci
14 Aprilie 2010 la 12:23 PM
Scuze pt inpolitetea pornita din neatentie
Buna Despina,
14 Aprilie 2010 la 12:25 PM
Monica
Habar n-am. E prima oara cand aud asa ceva.
Oricum probabil ca R Berceanu va reactiona.
Eu nu sunt deloc specialista in PDL- doar simpatizez cu doctrina de centru dreapta
14 Aprilie 2010 la 12:58 PM
Mulţumesc din suflet, Despina!
14 Aprilie 2010 la 1:37 PM
Multumesc si eu ,Despina !
14 Aprilie 2010 la 2:38 PM
@Avp,
Scrii asta la inceputul ultimului comment.Am stat si am rasfoit tot
Stely, dar acelasi lucru s-a-ntamplat si in Bulgaria, unde 10 mii de intelectuali au fost impuscati in buza unui urias shantz, iar acolo nu au mai fost rusii…
Am stat astazi si am rasfoit tot netul,de invatai si parte din istoria Bulgariei, 😳 pt ca am devenit curioasa ,stiut fiind faptul ca bulgarii au fost aliatii Germaniei ,deci nemtii n-aveau cum sa-i termine pe cei 10mii de intelectuali. Spune-mi macar perioada cand s-a intamplat asta ,ca sa caut.Este cumva vb de„Zveno” cumva,miscarea lor ultranatzionala ? Te rog,mor de curiozitate 🙄 .
14 Aprilie 2010 la 3:37 PM
Duminica,zi de doliu in ROMANIA pt victimele de la Kalyn.
14 Aprilie 2010 la 6:33 PM
Recuperarea morala a istoriei: Traian Basescu despre mostenirea lui Lech Kaczynski
Presedintele Traian Basescu a declarat luni, la B1 TV, ca din punctul sau de vedere, are o frântura din testamentul politic al lui Lech Kaczynski, pe care îsi propune sa o duca mai departe, aceasta regasindu-se în parteneriatul strategic semnat anul trecut între cele doua state.
http://tismaneanu.wordpress.com/
14 Aprilie 2010 la 7:07 PM
Goldmund ,
Am selectat acest ultim pasaj din impresionantul tau eseu postat la 9:45 ptru mesajul optimist pe care l-ai transmis .. !”Moartea prin moarte a invins”canta crestinii de Pasti……Stiu ei ce stiu
Sacrificiul unora,pe altarul istoriei,demonstreaza de data asta altfel,ca moartea eroilor aduce dupa sine viata urmasilor,o viata mai buna,in libertate.De aceea,generatiile tinere invata sa respecte eroii neamului si nimeni,niciodata, nu trebuie sa se folosesca de numele si faptele lor in scopuri meschine,in scopuri care nu ar conduce la libertate,adevar si democratie…..
Citind asta ,dar si articolul lui V.Tismaneanu privind preluarea mostenirii lui Lech Kaczynski de catre T.Basescu ,am sentimentul ca moartea elitei poloneze in acest tragic accident a responsabilizat si in acelasi timp i-a indirjit nu numai pe polonezi ,dar si pe romani.. Imi doresc din tot sufletul asta : Recuperarea morala a istoriei
14 Aprilie 2010 la 7:22 PM
buna seara,
tocmai voiam sa comentez filmul Katyn, cind mi-a sarit acest articol in ochi:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-7132011-inmormantarea-lui-lech-kaczynski-divizeaza-polonia-este-demn-stea-alaturi-regi.htm
sper ca pina la urma se vor linisti spiritele….
14 Aprilie 2010 la 7:29 PM
Am postat cele de mai sus ptru ca dupa vizionarea filmului „Katyn”,care m-a impresionat f.mult ,si dupa ce am mai citit si postarea lui AVP ,care mi-a indus un sentiment de vinovatie si pesimism ,am simtit nevoia sa-mi caut un punct de sprijin care sa-mi redea increderea ca macar urmasii nostrii nu vor mai lasa sa se intimple asemenea orori..
Io, avp, am spus lucrul acesta strigând din toti bojocii chiar dinlauntru Sistemului mutant al Sycofantilor si Reeducatorilor, dar cine dreak sa ma fi auzit atunci, fratilor, când si azi cei mai multi dintre voi, batrâni sau tineri oricum mai luminati de anii si de întamplarile ce-au trecut preste teara asta din Carpati, si chiar historicii Sec-ului stejarei & ingrati, n-asa…? iacata ca ignorati glascioru-mi din evii-ntunecati, ca si cum ati fi în continuare drogati sau fermecati,a..?
p.s. Ce crezi AVP ,este posibil ?
14 Aprilie 2010 la 7:29 PM
goldmundr Says:
14 aprilie 2010 la 10:21
(…)
@Hantzy,
toti se vaita ca tineretul-elita nu se implica indeajuns in actul politic,in viata societatii in care traiesc,iar tu spui altceva.Este regula,sau exceptia?!
****************
Goldmundr, cea mai mare sarbatoare religioasa nu e nici Invierea, nici Nasterea, nici Inaltarea, ci ziua de Duminica. Nu cauta extraordinarul si individualismul, caci nu acestea definesc intregul. Cam tot asa si in cazul tinerilor.
Tu spusesei ceva de „asumarea unor responsabilitati sociale” si te rugasem sa definesti ce intelegi prin asta. Pentru ca eu zic ca socialul nu trebuie sa fie numaidecat politicul, ci mult mai mult: poate fi ecologie, poate fie vorba de actiuni caritabile, de implicare civica si chiar de intemeierea unei familii. E tot responsabilitate! Iar in politica n-au rost sa mearga elitele: daca n-or fi unii, vin altii, nu ramane locul liber! sau crezi ca Olteanu, Udrea, EBa, chiar si „Mireille Mathieu”, Boc, Avramescu sau TRU sunt elite?! sa fim seriosi!
**********
Acum,daca imi permiti,alt subiect:dintre Geoana si Basescu,tu pe cine preferi?Daca reducem totul la nume-perechi,nu ne putem pierde prin ceata “filozofica” a nimicului….
************
Niciu unul dintre cei doi: o apa si-un pamant! De aia n-am fost la vot in turul doi. Niciunul nu merita! Dar prin ce am redus eu totul la perechi?
**********
Intre Realitatea si B1,ce preferi?
**********
Incep sa cred ca vrei sa ma caracterizezi, dupa preferinte, precum Despina pe Osk.
Tocmai ii spusesem lui AVP ca nu prind niciunul dintre cele doua programe. Insa online, B1 imi creaza aceeasi impresie precum vreo fituica gen CAnCAN, totul fiind prezentat mai deformat decat ar fi permis o decenta autoreclama, asa ca din acest punct de vedere Realitatea are un punct in plus. Nici o stire care apare prin alte parti, indiferent de natura ei, nu este nebagata in seama de Realitatea, in timp ce prin alte parti exista sumedenie de subiecte tabu. Un alt punct pentru Realitatea. Aici n-am vazut pronografie, precum la B1TV, acum trei ani cand am fost ultima oara in Ro. Hattrick! Mai vrei?! …
***************
Intre V.Roncea si Tismaneanu,pe cine crezi?
***********
Da-mi voie sa ma gandesc o secunda! Liviu Antonesei! Are avantajul ca e moldovean, deci e destept si cinstit, scrie la Timpul si e consecvent in activitatea sa.
Imi cer sa compar un purcel de lapte cu o supa de gaina. Ambele sunt bune si rele, in felul lor. Cand Vt avea varsta lui Roncea, facea exact acelasi lucru pe care incearca sa-l faca acesta: sa pupe prin articole dosurile potentatilor. Daca pe atunci insa, anumite legaturi, precum si vitamina R ii ajutau pe unii, astazi Roncea tre’sa se zbata mai tare. Una peste alta, bineinteles ca dpdv universitar il prefer pe Tismaneanu, insa dpdv al caracterului nu exista diferente intre cei doi, unul paranoic, celalalt amator de placeri intelectuale vis a vis de presedinti in functie …
************
Concret!-si poate argumentezi-cand ai timp
**********
Eu am intrat in jocul tau si am argumentat! E timpul sa descarci si mata sacul … dar daca se poate fara sirop si balade provensale … Concret!!! Tu pe cine preferi vârf? Pe Marica sau pe Cacau?
14 Aprilie 2010 la 8:02 PM
Osk, din cate am aflat de pe net, un anume cardinal Diwisz a avut aceasta initiativa, ca presedintele sa fei inmormantat la Wawel. parerea mea e ca Parlamentul, ca institutie suprema intr-un stat democratic, unicul reprezentant al locuitorilor tarii, ar trebui sa decida.
15 Aprilie 2010 la 4:28 AM
[…] https://viorelpadina.wordpress.com/2010/04/12/katyn-dupa-katyn/ […]
16 Aprilie 2010 la 8:02 AM
[…] cand le-a oferit inimicilor pe-o tava de tragic festin crema elitei sale de incoruptibil divin … citeste tot aici […]
16 Aprilie 2010 la 8:28 AM
[…] Ceea ce nu-nseamna, aloo, ca heroicu presedinte de care vorbim n-a fost scrantit ori ghiontit de Soarta putin, atunci cand le-a oferit inimicilor pe-o tava de tragic festin crema elitei sale de incoruptibil divin … citeste tot aici […]
18 Aprilie 2010 la 1:39 AM
[…] și amintit pe acest blog, despre altele scriu abia acum, în ciuda faptului că e vorba despre articole de acum câteva zile… Gândindu-mă la aceste controverse, cred că această polemică va mai […]
22 Aprilie 2010 la 1:15 PM
joi, 22 aprilie 2010
Devine mai complicat
http://riddickro.blogspot.com/2010/04/devine-mai-complicat.html
24 Aprilie 2010 la 9:20 PM
ANDREI PLESU
Doliul polonez
,,Lecţia Solidarităţii poloneze n-a ajuns încă la noi, nici după treizeci de ani de la salutara ei constituire.
Sfârşitul preşedintelui Lech Kaczynski şi al însoţitorilor săi în accidentul de avion din 10 aprilie a fost interpretat de mulţi polonezi nu doar drept o sfâşietoare tragedie naţională, ci şi drept ilustrare a unui simbolism sumbru: în drum spre memorialul din pădurea Katin, unde, din ordin sovietic, au fost ucişi, în 1940, 22.000 de cetăţeni polonezi, avionul în care se aflau preşedintele ţării şi o delegaţie de 96 de demnitari s-a prăbuşit, tot într-o pădure, lângă Smolensk. Aparatul de zbor, un Tupolev de fabricaţie rusească, n-a mai reuşit să parcurgă mia de metri care îl mai despărţeau de aeroport. Martirilor unui masacru li s-au adăugat martirii unei catastrofe. Eroilor comemoraţi li s-au adăugat cei care veneau să-i comemoreze. Şi totul, din nou, pe pământ rusesc. O nouă decimare a elitelor poloneze a avut loc – sună declaraţia lui Lech Wałesa.
Dincolo de dramatismul împrejurării, întreaga lume a avut însă prilejul să contemple patosul sobru al unei naţiuni, pe care istoria n-a menajat-o prea des. Polonia are, încă o dată, stil. Şi impune tuturor, odată mai mult, o exemplară etică a solidarităţii. Nemulţumirile circumstanţiale, adversităţile politice, dezamăgirile şi iritările contingente au fost lăsate deoparte. Ţinuta de o omogenă nobleţe a unei ţări lovite a atârnat mai greu decât luptele de partid, decât interesul de conjunctură. Adam Michnik, unul dintre cei mai severi critici ai fostului preşedinte, a avut graţia de a-l invoca drept un om „drept, cordial şi înţelept”. Până şi Andrzej Wajda, în dezacord cu înmormântarea lui Lech Kaczynski la Wawel, alături de regii Poloniei, a ştiut să-şi argumenteze rezerva în termeni care nu pun în discuţie persoana defunctului sau prestaţia lui politică, ci oportunitatea gestului, potenţialul lui de dizarmonie socială. Tonul e întotdeauna măsurat, formularea – decentă, atitudinea – de o demnă raţionalitate. Ar mai fi de adăugat că moartea preşedintelui ţării e resimţită de toţi ca un episod nefericit din istoria naţională. Nu e vorba de suferinţa unei familii, de dispariţia unui om sau a unui important personaj politic. E vorba de Polonia! Iar una dintre virtuţile care i se recunosc unanim, cu un firesc străin de orice retorică, lui Lech Kaczynski este patriotismul.
Mă tem că, într-o situaţie (ferească Dumnezeu!) asemănătoare, reacţia românească n-ar fi avut nici pe departe aceeaşi croială. Îmi imaginez că, după un moment de agitaţie emotivă, de murmur sentimental, ar fi urmat un pestriţ spectacol mediatic. Partizanii preşedintelui ar duce encomionul până la mistică, iar duşmanii, drapaţi în declaraţii ipocrite, şi-ar râde în barbă. Presa ar construi ample scenarii despre un sabotaj KGB sau Mossad şi ar căuta lacom detalii senzaţionale (dacă se poate cu poze) despre „preziua” dezastrului („ultimele” cuvinte înainte de îmbarcare, ultima masă, prima reacţie a rudelor rămase la sol, oareşce dezvăluiri private mai mult sau mai puţin picante, amănunte din biografia piloţilor etc.). Ar urma gigantice talk-show-uri, îmbulziri cu ghionturi la ceremoniile funerare, sondaje de opinie, împăcări „creştineşti”, lupte de succesiune şi lamentaţii despre ghinioanele patriei, despre statutul ei de veşnică victimă a unor comploturi planetare. Nu m-aş mira să apară şi unele bancuri morbide, rostite pe sub mustaţă, înainte sau după câte un pios „Dumnezeu să-l ierte!”. Pe scurt: lecţia Solidarităţii poloneze n-a ajuns încă la noi, nici după 30 de ani de la salutara ei constituire.
Va ajunge vreodată? ,,
24 Aprilie 2010 la 9:42 PM
Nu sunt de acord.
De unde stie dansul ca vom reactia asa?
De ce ne ponegreste fara sa stie.
Kackinski a for hulit si denigrat de acolotii Moscovei exact cum este la noi T Basescu
24 Aprilie 2010 la 9:43 PM
http://dreapta.net/res_362_Unitatea-european-e-o-iluzie-care-defileaz-cu-capul-spart-pe-la-ceremonii-i-prin-editoriale-Traian-Ungureanu-.aspx
În Vest, Europa rămîne de Vest şi de Est
Traian Ungureanu
24.04.2010
Traian Ungureanu
Retorica de presă e, adesea, tot ce poate fi mai superficial, naiv sau, alteori, iresponsabil în materie de discurs public. Din nefericire, Europa reală, Europa cu Vest şi Est e prizoniera acestui discurs fără conţinut. Mai mult, toate cuvintele mari despre unitatea învingătoare a Europei sînt însoţite de practica politică ipocrită a diviziunii mascate. Altfel spus, strînsă în cleştele demagogiei atît de mediile de informare cît şi de liderii politici, unitatea europeană e o iluzie care defilează cu capul spart pe la ceremonii şi prin editoariale.
Unde a fost unitatea europeană în momentul de tragism unic de după 10 aprilie? În discursuri. Şi în gesturi de indiferenţă abia mascate. Toată lumea politică occidenală de prim rang a anunţat cu o admirabilă promptitudine emoţionaltă că va face drumul pînă la Cracovia, pentru funeraliile Preşedintelui Kaczynski şi ale soţiei lui, Maria. A fost deajuns un pretext cît de cît credibil pentru ca lotul magnificilor occidentali să dezerteze în masă. De la Preşedintele Obama, la Cancelarul Merkel, Preşedintele Sarkozy şi Prinţul Charles, liderii occidentali s-au declarat scutiţi pe motive de cenuşă vulcanică şi paralizie a transporturilor. Nici unul nu a plecat spre sau n-a încercat măcar să plece spre Cracovia. Dacă există o oarecare înţelegere pentru refuzul Preşedintelui Obama (deşi e greu de crezut că expediţia prezidenţială n-ar fi avut sorţi de izbîndă) liderii vest-europeni s-au acoperit de penibil şi au trimis polonezilor şi est-europenilor un mesaj inconfundabil: nu sînteţi importanţi pentru noi.
Preşedintele Sarkozy avea, desigur, la îndemînă excelenta reţea feroviară franceză şi putea conta, fără îndoială pe elicoptere de mare performanţă. Prinţul Carles nu avea decît să traverseze Canalul Mînecii, aşa cum o fac milioane de oameni anual, folosind Eurostarul sau ferry-urile care fac legătura cu Franţa. Iar de acolo: drum întins pe şosea sau pe drum de fier, pînă la Cracovia. Dna. Merkel a prefereat să facă o călătorie ocolită pe ruta sud-nord, debarcînd în Europa fără cea mai mică intenţie de a se abate pe la Cracovia.
Opţiunea Merkel e cu atît mai jignitoare pentru polonezi, cu cît tot ce înseamnă relaţie polono-germană e încărcat de sensibilităţi şi amintiri apăsătoare. Preşedintele Comisiei Europene Barroso, n-a explicat nimic dar e cert că nu a găsit voinţa să ajungă la Cracovia. Dealtfel, în afara lui J. Buzek, Preşedintele Parlamentului European, nici una din distinsele feţe ale Europei oficiale n-a sosit la Cracovia. Dar Buzek e un polonez admirabil şi un om politic de mare corectitudine. Prezenţa sa la Cracovia a fost dictată de aceste trăsături, nu de morga absenteistă a liderilor Europeni.
În schimb, liderii est-europeni au reuşit să ajungă, în bloc, la Cracovia. Primul ministru estonian a călătorit 18 ore, Preşedintele Letoniei a călătorit timp de 14 ore. Preşedinta Lituaniei 11. Preşedintele Băsescu a găsit formula pentru un itinerariu aerian şi rutier. Toţi ceilalţi lideri est-europeni au gîndit şi au făcut ceva şi au ajuns la Cracovia. Liderii occidentali au rămas acasă, învinşi de spaţiu, în postura de căpetenii izolate într-o neputinţă şi infrastructură de secol XIV. E clar, însă, că nemişcarea liderilor ocidentali n-a fost şi n-avea cum să fie efectul handicapului geografic sau al înapoierii tehnologice. Gestul absent al liderilor europeni a tradus exact şi vizibil ideea dominantă în materie de Est, acea parte a Europei care rămîne obositoare, iritantă şi inutilă pentru Vest.
Nu e vorba, în aceste rînduri, de resentimentul săracului răsăritean faţă de opulentul apusean. Pentru asta trebuie să ne mutăm mai departe, spre Orientul islamic profund. E vorba, în schimb, de fractura mentală şi istorică încă vie care desparte Europa, după presupusa constituire a unităţii europene. Cazul polonez are o semnificaţie cu totul specială.
În 2004, la admiterea primului val est-european în UE, supoziţia occidentală de principiu a stabilit că est-europeniii, inclusiv Polonia, cel mai puternic dintre noii membri, au fost admişi, sau mai degrabă toleraţi, cu titlu de outsideri. Est-europenii au fost trataţi, în cel mai bun caz ca elevi nepregătiţi şi, în consecinţă, meditabili. A fost o enormă eroare. Polonia a demonstrat, din prima clipă, o prezenţă activă şi o identitate foarte pronunţată. Adevărul e că Uniunea Europeană a fost nepregătită pentru Polonia şi nu invers. UE a repetat inconştient bucla resentimentrară pe care Rusia şi, apoi, URSS au dezvoltat-o la întîlnirea cu Polonia – nuca tare aşezată enervant în faţa expansiunii slavo-sovietice.
Franţa şi Germania au acuzat sindromul Kaczynski şi au produs imaginea unui Preşedinte polonez radical, nerezonabil şi depăşit. Ultima fază a acestui raport ostil a fost absenţa de la Cracovia. Episodul va fi uitat curînd. Consecinţele lui vor rămîne, însă, active. Europa de Est are toate motivele să constate încremenirea de percepţie pe care o maschează discursurile de retorică avansată ale sistemelor politico-mediatice occidentale.
24 Aprilie 2010 la 9:53 PM
@despi????????????
24 Aprilie 2010 la 9:54 PM
@despi?????????
despinavestea Says:
24 aprilie 2010 la 21:42
24 Aprilie 2010 la 9:59 PM
Pur si si simplu nu sunt de acord cu ce spune Plesu.
N-am voie?
24 Aprilie 2010 la 10:09 PM
@despinavestea
desigur ca aveti voie.
merci pt.raspuns.
eu am sa ma retrag.(sunt f.obosit)
noapte buna tie si prietenilor!
24 Aprilie 2010 la 10:14 PM
Noapte buna,somn usor !