„Interviu cu Dzeu” – o analiza pt Totedati…

alfa omega-001

Totedati e un forumist de pe blogul lu’ Cristi Teodorescu, care m-a provocat să-i demonstrez de ce prozuța „Interviu cu Dumnezeu”, atribuită în mod fals lui Paler și reluată în peste zece mii de bloguri Ro, e o platitudine gargaroasă (în timp ce onestul totedati susține, din contra, că este „o capodoperă”). In cele ce urmează voi reda cu albastru prozuța cu pricina, iar cu dark red comentariul meu la ea.

___________________________________________________

– Ai vrea să-mi iei un interviu? deci…..zise Dumnezeu.
– Dacă ai timp.… am răspuns eu.

Avp comment: Chestiuța debutează cu un ditamai loc comun, într-un limbaj ușurel de album : mai precis, cu platitudinea aia veche de când lumea proastă, cum că Dzeu este o Persoană vastă, eventual cu fiu și nevastă castă și Palat pe-a cerului coastă, și mai rău decât atât : că este un moșulică bonom și sfătos, care adoră să se convorbească c-un homuncul curios, dar cam kkcios, n-așa ?

Dumnezeu a zâmbit, spunând:
-Timpul meu este eternitatea. Ce întrebări ai vrea să-mi pui? 

Avp comment: Mdea, o alta platitudine sadea : faptul că Dzeu ar fi etern în infinitatea sa, când chiar el ne spune undeva că e Alfa și Omega, începutul și sfârșitul cuiva. Sau ce, nu știați că până și Alfa se Omega…??

– Ce te surprinde cel mai mult la oameni?  

Avp comment: Având în vedere cui se adresează și ținând cont de faptul că tocmai achiesasem la autocaracterizarea Persoanei intervievate, evident că întrebarea e stupidă. Păi dacă zici că pricepi ce e Eternitatea Sa, n-așa?, automat ar trebui să știi că Eternitatea asta nu se miră (nu e surprinsă) niciodată de nimic, în infinit totul fiind virtual, așadar posibil oricând în real, pe firul logicii dialectice mergând. Cel care este „Eu Sânt!” (sau „Totul”) nu mai poate fi surprins de nimic ; se miră ca toanta-n bâlci la Biharia doar cel ce s-a născut alaltăierea și va pieri lunea, marțea, miercurea, joia, vinerea, sâmbăta ori dumineca, precum orișice avatar, normal, iar nu Infinitu’ din amontele aval.

Dumnezeu a raspuns:
– Faptul că se plictisesc de copilarie, se grăbesc să creasca, apoi iarăși tânjesc să fie copii; 

Avp comment: Asta e mai mult decat o prostie, este de-a dreptul wrong! Arătați-mi mie un copil care se plictisește de copilarie și-l scuip in ochi !🙂 Păi ce copil e ăla care ar vrea sa fie mare, să slugărească prin fabrici, birouri, platouri, oboare, bloguri, dormitoare sau ogoare, să aibă durere de șale, să-și facă singur de mâncare, să-și cumpere tot felul de angarale costisitoare, muncind până cade din picioare ?? Când un copil îți zice că nu știu ce i-ar placea lui să se facă atunci când o să fie mare, asta nu-nsemneadză că moare s-ajungă un grăsan oarecare, pus – cică – la patru ace, un caraghioz în costum versace, ci doar c-ar vrea să fie lăsat muult mai în pace, ca orișice domn cu cevașilea cojonace or ca un mare crocodil de Nil, și deci în fond să ramână tot copchil, dar nu de-un kil, și nici ductil, și nici umil…oops.

– că își pierd sănătatea ca să facă bani și apoi își cheltuiesc banii ca să-și refacă sănătatea; 

Avp comment: Hai să fim serioși, sănătatea ți-o pierzi oricum, chiar dacă ai dormi fără vise vreme de una sută anișori. N-așa ?

– faptul că se gândesc cu teamă la viitor și uită prezentul iar astfel nu trăiesc nici prezentul nici viitorul; 

Avp comment: O aiureală. Căci cum dreq ai putea să uiți prezentul și să trăiești viitorul, decât prin prezent ? Viitorul nu există în stare pură în natură, aloo, ci ți-l faci actual cu mânuța ta, cu condiția să n-o folosești la altceva, normal.

– că trăiesc ca și cum nu ar muri niciodata și mor ca și cum nu ar fi trăit.

Avp comment: Dacă oamenii ar trăi ca și cum n-ar muri niciodată, ar mierli-o dintr-o dată, bey tată, căci nimeni nu ți-ar mai da o cană de apa, iar ție ți-ar fi lene să faci și papă, gândind că-n fond poți să halești și la sfântu așteaptă. Iar dacă oamenii ar muri ca și cum n-ar fi trăit, planeta albastră ar fi un gigantic shit, iar nu un rai din ce în ce mai deslușit, care-n final va semăna perfect cu chipul fiului preaiubit. Lamurit ?

Dumnezeu mi-a luat mâna și am stat tăcuți un timp.  

Avp comment: In bobor se zice despre unul care a damblagit: „Dzeu i-a luat mana…”🙂

Apoi am întrebat:
– Ca un parinte, care sunt câteva din lecțiile de viață, pe care ai dori să le învețe copiii Tăi? 

Avp comment: „Părintele ssfătos” – iată un loc comun supergargaros, adorat mai ales de boboru de gios, băsmos, băshinos & sfertodoctos. „Părintele” de care vbim n-are el timp să dea lecții de viață, he-he, căci e chiar Viața, bre. „Viața ca o lecție” e o dulce frecție, aloo. Viața ca o prada – vba lu Marin Preda -, asta da, ar mai fi ceva.

– Să învețe că durează doar câteva secunde să deschidă răni profunde în inima celor pe care îi iubesc și că durează mai mulți ani ca acestea să se vindece; 

Avp comment: Altă aiureală, întrucât nu poți răni pe cineva pe care-l iubești, din moment ce asta înseamnă că de fapt îl cam dujmănești. Telenovelă sadea, păi cum drea’.

– să învețe că un om bogat nu este acela care are cel mai mult ci acela care are nevoie de cel mai puțin;

Avp comment: După ce că vorbulița asta-i veche de când lumea, e și proastă ca noaptea. Caci cine are nevoie de cel mai puțin in lumea asta, decât pasaruica cerului, a? Sau furnica ? Sau bacteria ? Sau nimica ? „Numai golanii sunt modesti„, iată o altă vorbă veche de când tica

– să învețe că există oameni care îi iubesc dar pur și simplu nu știu să-și exprime sentimentele; 

Avp comment: Ah, ah, o înțelepciune de ferentar, cu pretenții de îndreptar moral. In realitate, iubăreții ăia vorbăreți, care au nevoie să-si exprime sentimentele plenar, fac parte din regnul animal sau din ordinul îndrăgostitului cocălar. Astfel, un cățel care-și iubește stăpânul fiindcă-l tratează ca pe un mare star, își exprimă sentimentele făcând sluj exemplar, iar un iubițel dintr-un bar, care vrea să-i arate gagicii sale că o iubește ca pe un potol rar, îi strigă-n gura mare că i-ar plăcea să i-o pună iar. Ce să mai vbim de ieroii din telenovele, care până nu-și declamă dragostea cu vorbe standard, gen mahalaua sărindar, încercând s-o convingă pe telespectatoarea nu prea capabelă să sesizeze nuanțele mai supțirele, cum ar veni, că ei (gagii) are ceva pentru ele, se cheamă că e cam nepurcele, vba lu Creanga🙂

– să învețe că doi oameni se pot uita la același lucru și că pot să-l vadă în mod diferit; 

Avp comment: Ei și ? „Non idem est si duo dicunt idem” – scrie chiar într-o bătrână poesie de Emin., care la rându-i furase platitudinea asta de la Râm. Mare filosofie, n-așa ? să pricepi – exempli gratia – că pentru unii Băse e hero sadea, iar pentru alții trădător ca drea’.– să învețe că nu este suficient să-i ierte pe ceilalți și că de asemenea trebuie să se ierte pe ei inșiși.

Avp comment: Păi, pentru care păcate am cea mai mare înțelegere ? Pentru ale mele, normal, fiindcă altfel nu m-aș mai suporta nici până disear’ . Mai nasol e cu păcatele altora, pe care le iert mai rar, aloo.– Mulțumesc pentru timpul acordat..am zis umil. 

Avp comment: Hai să nu ne mai formalizăm, please. Ce dreq înseamnă o juma’ de ora dintr-o eternitate ? – Ar mai fi ceva : ce ai dori ca oamenii să știe despre tine ? 

Avp comment: He-he-he. Dacă oamenii ar ști cine e cu adevarat DZeu ista, n-ar mai da doi bani pe el…oops. Nu mai departe decât acum două mii de anișori, deși l-au văzut scoborând ca un porumbel sfânt din nori și făcând minuni dumnezeești adeseori, în final i-au bătut piroane-n gracioasele subsuori…😦 Căci a nu se uita, aloo : Atunci când El – calea, adevăru’ și viața – irumpse pt prima data din Virtualitate nu se duse între cărturari, între egzperții cărții sau să se-mbrace în mătăsurile și-n atlazele din casele alese și din palate, pretinzând să bea băuturile tămâioase sau parfumate și să se-mbie cu mâncările rafinate ori cu femeile gustoase și catifelate, ci se amestecă – de ce oare ?- cu doi trei pui de măgărițe și mioare, cu balegi aburinde și paie amoniacale, cu magii mirosind a brânză iute și a sudoare, cu sfârcu’ maicii preacurate, însă de-o lună ne-mbăiată și obosită tare, cu vameși bețivi și cu pescari care nu știau să citească decât în stelele de mare și să numere doar pe ochii pescilor din avele pescuitoare, cu bandiți de drumu’ mare și cu alți contimporani care, supărați fiind ei pe viața asta pe care le-o ofereau stăpânirea, pillat, nevasta, patronu’, vecinu’, amnaru’, buzunaru’ sau iasca, îl bătură cu funii și ghimpi preste mâini, pept, frunte și picioare, îi înfipseră piroane în coasta fragedă și-n tibia supțire ca o trestie unduitoare, îi sfâșiară cămașa cu miros de candoare, îl…:censored:Dumnezeu m-a privit zâmbind şi a zis:
– Doar faptul că sunt aici, întotdeuna…

Avp comment: Mdea, aici se întrevede un oarece licurici. Da, bey, arici pogonici, Dzeu este „aici„, dar ia ghici !

Hai, fugi naiba în urzici, cu prozuța-ți de furnici🙂

61 Răspunsuri to “„Interviu cu Dzeu” – o analiza pt Totedati…”

  1. murfi Says:

    asta e o ‘platitudine gargaroasa’ in masura in care ‘gargaros’ inseamna album de amintiri de fetita de clasa a 8-a, vizionatoare de avatar, pe stil nou🙂

  2. AVP Says:

    Salut, murf. Ai ghicit: e vba de o prozutza de album scoler, asa cum sunt 99% dintre prozutzele blogosferei Ro, aloo… Inclusiv alea de pe blogurile fashionabile, unde se-nghesuie snobilimea loco, nu spui care. Le stii, de altfel, si tu🙂

  3. Radu Humor Says:

    Da de politica nimic, nimic ?!
    Sau e, ma rog, sub Honoarea prigonita si neinteleasa de poolime.
    Acu, ca ai terminat cu punerea la colt a Eminescului , si mai nou si a lui Doamne-Doamne (fereste, ca nu stii ce faci), presupun ca urmeaza Zeus.🙄
    Sau de asta nu te iei, ca-i pericolos:mrgreen:

    Cand ti-am zis ca imbatranesti urat, nici macar nu-mi trecea prin minte, ca nu mai ramane nimic nespurcat de tine, individ scapat de sub control …..

  4. Hantzy Says:

    Prozutza-i efitina, nu comentez!
    E doar o incercare a vreunui „ce-as vrea sa fiu filosof” de a-si publica nedumeririle antropo-existentiale, pe care crede ca le-a ajuns doar iel, mizand pe multimea de gura-casca din blogosfere. Doar pentru a-i da o tenta scriitoriceasca apeleaza öa trucul interviului, ceea ce nu-i chiar neinspirat, si doar pentru a-i da greutate, apeleaza la o astfel de „personalitate”, care nu-i persoana … nu inseamna ca n-ar fi trebuit sa faca si sa-si faca cateva reflectii metafizice inainte de a purcede la lucru! Ar fi fost mai nimerit sa-si aleaga drept partener de discutie vreun „estrateriestru”, a.i. n-ar mai fi fost necesar sa-i esplice materializarea.

  5. Andrei Alexandru Says:

    Şi uite aşa fu nevoie în ziua opta, de-un avocăţoi ca S. Andon care-l albi pe negrul încornorat CVT, şubrezind construcţia CNSAS, până aproape de prăvălire.

    Hop şi eu, ca tot ro care se vrea aflat în treabă
    laplopulcuportocale

  6. monica Says:

    In “Convorbiri cu Octavian Paler” exista o semnalare a acestui text care de fapt nu-i apartine.
    „Ma cauta intr-o zi la telefon un domn din Chicago. Un roman in casa caruia am fost acum vreo unsprezece ani. Din vorba-n vorba, D-l Balan ma felicita pentru un text aparut intr-o publicatie romaneasca din America; text preluat de pe internet si , imi precizeaza interlocutorul meu(…). Am ramas blocat. Apoi, asigurandu-l pe cel care-mi daduse ca nu am fost niciodata in Ceruri, l-am rugat sa-mi trimita si mie , ca sa vad cum m-am comportat in calitate de reporter metafizic.”

  7. monica Says:

    *Tema raportării la Dumnezeu ce apare adesea în şirul însemnărilor lui Octavian Paler, pare a fi o preocupare obsesivă a lui chiar dacă, şi afirmă adesea, nu este un om religios. Pentru el „ateismul este o trufie cam imbecilă” iar dezamăgirea apare pentru că „Dumnezeu există pentru cei care au nevoie de el s-a spus. Nu este adevărat. Eu am nevoie dar nu l-am găsit”. (p. 18) Problema divinităţii este dezbătută mai amplu în urma provocării lui Daniel Cristea-Enache care atinge în felul acesta „partea cea mai tulbure, cea mai confuză a complexelor, a complexelor şi a limitelor” lui Paler, după cum el însuşi spune. „Dumnezeu, adică falimentul raţiunii mele. Punctul dincolo de care logica nu-mi mai e utilă. Bâjbâi într-o întunecime în care simt nevoia să mă rog, nemaiputând să mă bizui pe nimic…Îmi e frică…nu de Dumnezeu. Îmi e frică de absenţa lui Dumnezeu.”(p. 148).*
    (Recenzii)

  8. monica Says:

    *Daca Bernanos n-ar fi spus-o cu cateva zeci de ani in urma sau Paler n-ar fi tinut atat de mult la originalitate, citatul urmator ar fi putut sa fie al sau:

    “Nu stiu pentru cine scriu, dar stiu de ce scriu. Scriu ca sa ma justific. In ochii cui? Am spus-o deja, dar infrunt ridicolul de a mai spune-o o data: in ochii copilului care am fost.“*
    (recenzii)

  9. AVP Says:

    Monica, opreste-te. Nu sunt, nici pe departe, fan al lui Paler…😳 A mon avis, Paler utilizeaza un car de cuvinte – nici macar prea subtil combinate – spre a debita niste idei rasuflate. Multi i-au confundat abilitatea de a vbi si prezentza scenica (specifice activistilor de partid, de orice culoare ar fi ei) cu valoarea literara sau etica. Iata, de altfel, ce-i spuneam unui amic, cu aproape un sfert de veac in urma, despre scara de valori din Iepoca :
    ➡ …Criteriile de impunere în grupul lor nu sunt cele valorice – cum te-ai aştepta de la nişte oameni cu carte – , ci sunt calchiate din lumea comparşilor, fiind în esenţă criterii de politică joasă. Scara de valori uzitată în epocă e o imbricare naivă de prestigiu fizic, magnetism administrativ, elocuţie barbară, tupeu de şedinţă ; cei mai “mari” scriitori români contemporani posedă – ca din întâmplare – unul sau mai multe din „harurile” de mai sus. Sublimitatea operei lui Nichita Stănescu – de pildă – nu mi se pare a fi străină de enormul farmec personal difuzat până mai ieri de şăgalnicul rusnac ; când – alt verbi gratia – mutra simpatică numită Fănuş va cădea în uitare, mă îndoiesc că din “miliardarul metaforelor” va rămânea altceva decât un sărăcan oarecare, cum şi este ; sau crezi matale că România literară a scriitorilor ce vor veni ar mai accepta să publice, după străbunicu’ Bolintineanu, „Adio la Bucovina”, poezie de A.Păunescu, atunci când legenda de prost gust a acestui autor va fi dispărut ? Nu altfel vor sta lucrurile cu I.Alexandru (care compune ca G.Coşbuc şi O.Goga, după Coşbuc şi Goga, sau ca un vechi cântăreţ de strană, ceea ce nu-l împiedică să primească – sancta simplicitas! – omagiile unui poet adevărat), cu asemenea băieţi de trupă, caravanieri (gen F.Mugur), ca să nu mai vorbim de gromii marcanţi (gen D.R.Popescu) sau de nulităţile absolute (gen M.Beniuc). Când scria despre politrucul Z.Stancu (ce nu avea alte merite în afară de faptul că era un „bătrân frumos” şi un fel de babac protector al boemilor), până şi un om serios ca N.Manolescu se supunea criteriului minor, din păcate. Nichita Stănescu spunea odată că n-a văzut în viaţa lui un ins care să emane mai multă prestanţă ca planturosul boss M.Sadoveanu, iar eu cred – ei bine – că impozanţa masonului moldav s-a datorat, în mare parte, calităţilor sale corporale, în timp ce talentul îi era perfect serial. Însă de prestigiu fizic a beneficiat şi L.Rebreanu, ce arbora o figură de bărbat distins şi intrepid, ceea ce i-a umflat cota operei, în detrimentul de pildă al celei camilpetresciene, al cărei autor era un pirpiriu infirm şi ţâfnos. Eupaticu’ G.Bacovia, ca şi fugosul timid I.Barbu au fost depăşiţi net în succesul de epocă de oamenii de lume V.Eftimiu şi I.Minulescu, tipi ce îşi împrumutaseră alura pempantă din garderoba obligatorie în lojă, de altfel. Tu însuţi, bre, faci rabat crteriului mic atunci când te apuci să creionezi cu o tehnică voaiantă, probabil măgulitoare pentru bietul autor, ei drace, portretul fizic al ipochimenului, ca şi cum acesta ar scrie cu ochiul sau cu linia gurii – închisă au ba –, cu picerele… Şi, mă rog ţie, ce gărgăuni te-au îndemnat să înnegreşti pagini întregi cu speculaţii despre “opera” unor D.Săraru, D.Popescu şi a altora ca ăştia? Vai, până şi preţuiţii mei trebuie să-mi confirme acum că încă locuiesc într-o patrie ce abia de un veac şi ceva şi-a învăţat alfabetul… ?!

    Parerea mea, pai cum drea.

  10. monica Says:

    Nici eu😉

  11. neamtul tiganu Says:

    Si mă lăudam că eu
    Il caftesc pă Dumnezeu
    De s-o pune-n drumul meu ?
    –––-

  12. monica Says:

    @NT

    Subiectul era altul. Q.E.D.😉

  13. AVP Says:

    Tzighi, schimba-ti naiba nick-ul ista. Inainte semnai neamtu tiganu – daca percepi diferenta… – si era mai cool.

  14. Radu Humor Says:

    Esti bolnav omule:mrgreen:
    Si nu te mai faci bine , ca invidia si ranchiuna persecutiei n-au leac.😉
    Parca ai astepta judecata de apoi,
    cu teama de a nu nimeri in rai .
    Daca se spune ca geniile au un dram de nebunie, cei care-s coplesiti de ea, cum s-or chema🙄

  15. neamtu tiganu Says:

    Dar tu, pământ, m-ajută şi te crapă / Şi dă-mi din seva ta să beau o gură – / Să dau de-a rostogolul cerul greu, / Şi-un munte înşfăcând – cât nouă turle – / În frunte să-l ţintesc pe Dumnezeu, / Să tune patru zări, când o să urle ! („Geamăt de uriaş“).
    –––––
    Te pirasc lui Dumnezeu!

  16. AVP Says:

    Lasa asta, amice Tzighi. Promiti ca nu mai vbesti ca un zigon pe-aci ?😉 Tu nu vezi ce urat ii sta provincialului ista de rh, incultului si maalagiului ista, guristului de provincie, care crede ca se poate trage de bracinari cu AVP, asa, doar pt ca e democratie ? Zau, nu ma sfortza sa te banez ori sa te ciuntesc iar… Injura-ma spumos, canta-ma cui vrei tu furios (caci doar ai activat in choru barbatesc de la Dynamo😉 ), dar vbeste mumos, aloo…

  17. neamtu tiganu Says:

    Cin se ia cu mine bine, ii dau haina dupa mine, cin se ia cu mine rau sa-l fereasca Dumnezeu, ca sunt sarpe de dudau..

    P.S Radu nu-i baiat rau, asculta-l ca nu-ti vrea rau.
    PPS Ai auzit vrodata de asa numita inteligenta emotionala?

  18. neamtu tiganu Says:

    Wo alle loben, da muß man Prüfen; wo alle verurteilen, da muß man prüfen.
    Konfuzius

  19. neamtu tiganu Says:

    „Pe vremea cand Dumnezeu umbla cu Sf. Petru pe pamant, intr-o noapte ploioasa, au ajuns la marginea unui sat si abia au indraznit sa bata cu toiagul in prima poarta. Caini mari s-au repezit sa-i sfasie, dar numaidecat s-a auzit un glas barbatesc intreband:
    – Cine bate?
    – Oameni buni!
    Atunci omul, potolind cainii, i-a poftit in casa, unde nevasta si copiii abia se trezisera din somn, si a inceput a da porunci, dar cu blandete.
    – Mario, ia mai pune cateva vreascuri pe foc. Tudore, da fuga la fantana dupa o ciutura de apa proaspata. Ilenuta, ia vezi de o olita cu lapte proaspat.
    Si le-a dat sa se spele si sa se stearga cu stergare albe si i-au ospatat, si i-au dus sa doarma intr-o odaie in care mirosea a gutuie si busuioc…..

    A doua zi dimineata iar le-a dat sa se spele, i-a ospatat si le-a pus in traista niste mere cum nu mai vazusera si le-a urat drum bun.
    Si cum au iesit din sat, Sf. Petru a inceput sa se roage de Dumnezeu:
    – Doamne, fa ceva pentru oamenii astia, ca tare ne-au primit frumos!
    – Ce-ai vrea sa fac Sf. Petre, c-ai vazut ca nu erau nevoiasi.
    – Doamne, fa ceva ca sa-si vada macar o data sufletul!
    – Sa-si vada sufletul spui Sf. Petre? – Da, Doamne, sa-si poata vedea sufletul, asa cum vedem noi plopul cel de-acolo!
    – Bine, Sf. Petre, a raspuns Dumnezeu, privind ganditor la satul din vale.
    – Iar dupa o vreme, in neamul acela de oameni s-a nascut Mihai Eminescu”.

    „Atata timp cat pe aceste pamanturi, soarelui i se va spune soare, iubirii – iubire si poeziei, poezie, pe EL nimeni nu-l va tagadui.”

  20. AVP Says:

    Auzi, mha, tzighi, radu ista al tau o fi el baiat bun (desi pe mine nu ma intereseaza absolut deloc acest amanunt, hic et nunc), insa e sfertodoct si cu-o intelighentza cam din topor, ceea ce-l face gretzos de marginit. In plus, ipochimenu e si zgaraie-branza, aloo… Cand i-am propus sa cumpere cu doar 1000 de iepuroi cartzoaia ganditorului meu subtilissim, nu de alta, dar pt a ma avea la mana in caz ca voi intra in Academie (lol), procurandu-i satisfactia de a-mi da preste botic cu acuzatia de plagiat, atunci cand boboru fanilor ma va lauda prea tare pt ingeniu-mi genuin, normal, harpagonu s-a aratat ingrozit, de parca ar fi vazut vana de bou a unui lorar langa spinarea-i de marar.

    ps. Mey, tzighi, un creator autentic nu are idoli – asta nu pricepi tu. Si nici nu percepi ce e ala un mit sau influentza subliminala a brandului (mitului) asupra indivizilor statistici. In rest, esti baiat bun, dar cu lipsuri, pai cum dreq.

  21. neamtu tiganu Says:

    Trebuiau sa poarte un nume,
    de Marin Sorescu

    Eminescu n-a existat.
    A existat numai o tara frumoasa
    La o margine de mare
    Unde valurile fac noduri albe
    Ca o barba nepieptanata de crai.
    Si niste ape ca niste copaci curgatori
    In care luna isi avea cuibar rotit.
    Si, mai ales, au existat niste oameni simpli
    Pe care-i chema : Mircea cel Batran, Stefan cel Mare,Sau mai simplu : ciobani si plugari,
    Carora le placea sa spuna
    Seara in jurul focului poezii -„Miorita” si „Luceafarul” si „Scrisoarea a III-a”.
    Dar fiindca auzeau mereu
    Latrand la stana lor cainii,
    Plecau sa se bata cu tatariiS
    i cu avarii si cu hunii si cu lesii
    Si cu turcii.
    In timpul care le ramanea liber
    Intre doua primejdii,
    Acesti oameni faceau din fluerele lor
    Jgheaburi
    Pentru lacrimile pietrelor induiosate,
    De curgeau doinele la vale
    Pe toti muntii Moldovei si ai Munteniei
    Si ai Tarii Barsei si ai Tarii Vrancei
    Si ai altor tari romanesti.
    Au mai existat si niste codri adanci
    Si un tanar care vorbea cu ei,
    Intrebandu-i ce se tot leagana fara vant ?
    Acest tanar cu ochii mari,
    Cat istoria noastra
    Trecea batut de ganduri
    Din cartea cirilica in cartea vietii,
    Tot numarand plopii luminii, ai dreptatii, ai iubirii,
    Care ii ieseau mereu fara sot.
    Au mai existat si niste tei,
    Si cei doi indragostiti
    Care stiau sa le troieneasca toata floarea
    Intr-un sarut.
    Si niste pasari sau niste nouri
    Care tot colindau pe deasupra lor
    Ca lungi si miscatoare sesuri.
    Si pentru ca toate acestea
    Trebuiau sa poarte un nume,Un singur nume,Li s-a spus Eminescu.

  22. neamtu tiganu Says:

    Mey prostovane cum poti sa spui asa ceva, „ps. Mey, tzighi, un creator autentic nu are idoli” – ai creat tu femeia, cu coapsele iei de marmura, cu sinii iei ca perele, ai creat tu privighetoarea, cu cintecu iei cilibiu, ai creat tu curcubeu, cu culorile lui, ai creat tu masina si computeru si avionu, sfirleaza cu fofeaza, mey cine draq ie poietu, tu sau io?

  23. Goldmund Says:

    @apararea totedati
    Lasati-o sa creada ce vrea.Daca i se pare ei ca Pamantul e un disc….Lasati-o in saracia ei si sa laude pe cine doreste.Eu nu as avea timp sa ma ocup de gusturile altora

    Insa,nu-mi place ideea dupa care unii isi inchipuie un interviu cu Dumnezeu.Asta ar fi inadmisibil pt. un om religios sau doar cult….Dupa Kierkegaard,umorul si ironia lui Socrate de a face din om oameni si mai departe din oameni,zei,isi are originea in umor si ironia marelui filozof,dar ironia si umorul nu pot fi mai mult….decat sunt-v. si cele trei „Stadii” in dezvoltarea unui om:
    Stadiul estetic
    Stadiul etic
    Stadiul religios.
    Cei mai multi se afla in „Stadiul estetic”.Daca cititi despre ce e vorba,veti vedea…
    Stadiul etic a fost inlocuit in comunism prin doctrina dictaturii proletare!Astfel,comunismul si ateismul/darwinismul au lasat sechele peste un popor intreg.Multi pot spune orice,fara nici o frica de Dumnezeu si o nepasare si nonsalanta totala fata de morala si etica semenilor.Animalic(nu e insulta!)
    Exemplul elocvent:unul vorbeste despre ingeri,dar insulta ca la usa cortului-ca si cand cineva ar intra in Biserica si ar incepe sa blesteme sau sa pizmuiasca aproapele..Asa ceva nu e posibil intr-o lume coerenta,condus dupa legi logice,intr-o lume normala.(in Germania,cel nereligios nu vorbeste despre Dumnezeu sau ingeri!)Unde este evlavia fara de care nimeni nu poate fi religios,nici macar ajunge in Stadiul etic.?Altul „ia”intreviu chiar lui Dumnezeu-Doamne,erezie!

    Alfa si Omega,Dumnezeu este inceputul si viitorul a Tot.Oamenii se nasc si mor si da capo,se nasc altii.Lumea si cerurile nu vor mai fi,poate nici Universul, dar Dumnezeu va fi de-a pururea.”Pamantul nu o sa mai fie,dar cuvintele Mele vor ramane”o spune Domnul Iisus Christos.Cine este inspirat de puterea dumnezeiasca,ar intra in Pamant doar daca ar putea gandi ceva rau despre semeni….Iar cei care isi bat joc de credinta altuia,vor vedea.

    Ce ramane?Respectul si dragostea de aproapele nostru.Macar inspirat din umanismul european…..

  24. AVP Says:

    Mha, prichindel (@tzighi…), pai chiar poezutza asta a lui nea Marin Sorescu ar trebui sa-ti sugereze, daca ai fi mai destupat la minte decat un oarecare gurist provincial (si esti, oare…?🙄 ), ca Eminescu al tau e un mit (un concept in care sunt proiectate toate idealurile oamenilor statistici si deci e incastrat intreg imaginarul romantic al acestora), iar nu o realitate (la care se ajunge prin procedura inversa, de demitizare) Pe mine, ca si creator original sau ca si critic literar, de-un paregzamplu, nu ma intereseaza mitul Eminescu (transformat in idol or intr-o legenda pt profani, intre timp), ci auctorul real si omul real Eminescu… Capisci, bey, spuley?

  25. neamtu tiganu Says:

    Io ti-as da o mie de techini, vorba poietului „o mie de techini primesti?”, da de cind m-ai deconspirat impreuna cu Gura de aur mi s-au taiat toate fondurile de la STASI, Secu si KGB. Sefii mei mi-au spus de altfel ca nu mai iesti periculos ca oricum esti de-al nostru, ca au vorbit iei cu Zeus si cu fi-sa si au garantat pt. tine. Mi-au spus ca chiar ti-au trimis un fular si o basca.
    Asa ca acum nu sunt pa firma ci pa privat.

  26. AVP Says:

    @Tzighi, pe bune ca-mi pare rau…😦 Nu glumesc, aloo…😳 Si nici tu, n-asa ?🙄

    @Goldmund, sincerely, am senzatia ca exagerezi un pic (la valoarea intelectualului ce vrei a fi) cu religiozitatea-ti mai catolica decat Papa… De ex., tu nu fusesi pe faza cand Papa de la Roma tocmai binecuvanta darwinismul, mey ?🙄

  27. neamtu tiganu Says:

    Ma Gura de aur hai sa te bag si pa tine in zeama.

    Io nu citesc carti da cred ca, cum zice poietu
    ” — Aş voi să văd faţa lui Dumnezeu, zise el unui înger ce trecea.
    — Dacă nu-l ai în tine, nu există pentru tine şi în zadar îl cauţi, zise îngerul serios.”
    Io cred ca Dumnezeu a creat lumea si tot bunu Dumnezeu ne da puterea sa fim creatori, sau ma rog creativi.

    Cum zicea Einstein „Die Naturwissenschaft ohne Religion ist lahm, die Religion ohne Naturwissenschaft ist blind.”

  28. AVP Says:

    Stiinta fara Religie este oloaga, Religia fara Stiinta este oarba… Mumos…🙂

  29. AVP Says:

    Bey, tzighi, dar de vechii mei pretini de pe Ziua: bd, bumerang, călător, calif la gilistic, california, călugărul, costy, elena-elly, emi, emy, gheorghe vlăsceanu, golanul, harakiri, indel, lebenitza, lucid, motanul încălţat, oanaS, paul din ohio, păcurăraş, roadrunner, roxana, san blass, smultron, sorin, titi, ce mai stii ? Pe unde or haladui, acuma, cand de fostul mare forum (primul mare forum rumanesc din hyperspatz) s-a cam ales puradicu ?

  30. neamtu tiganu Says:

    Cu citiva dintre fostii ziulici sunt in contact permanent, pa E-mail. Unu sau altu mai intra si pa blogu meu, destul de rar. P-altii i-am mai vazut haladuit pa ici pa colo. Citiva s-au retras din lumea virtuala.
    Au fost timpuri misto, da am imbatrinit cu totii, mai ales tu🙂.

    Cu titi chiar ieri am vorbit, si cu tractoristu din cind in cind. mosu mai apare, BD e o bomboana,

  31. AVP Says:

    Ok, merci pt informatii. Spune-le ca-i salut si-i astept pe-aci. Poetu e vesnic tanar, fugi dreq😉

    Noapte buna tuturor.

  32. orangeskorpion Says:

    interesanta tema, avp!!
    chiar f. interesanta.

    revin miine, acum e prea tirziu

    p.s.
    in ziarul cotidianul – in urma cu citiva ani – paler a recunoscut ca textul nu-i apartine.

    n.b.

  33. ANAMORF Says:

    AVP,

    nu te îmbolnăveşte cuvântul „loser” ?!

    ++++++++++++++++++++++++++++

    avp reply : Nu, deloc. Doar prostii fooduli, asa ca tine, ma enerveaza. Dar de ce-ntrebi…?🙄

  34. ANAMORF Says:

    Aha !

    Deci te-atinge, altfel nu mă făceai aşa…

    Întreb pentru că încerc să te consolez.

  35. monica Says:

    dragilor mei colegi

    Permiteti-mi va rog,in cele ce urmeaza,sa imi explic interventiile in cele 2 articole ale lui AVP:dl Emin si Interviu cu Dzeu.Interventii care i-au facut pe cei 2 prieteni mai vechi ai poetului Oului Planetar sa intervina destul de abrupt(si asta nu neg sau resping intr-un dialog),fara macar sa-si sustina interventiile in vreun fel.
    Nu am citit suficient la viata mea,pentru ca timpul care este intr-o permanenta intrecere materiala cu mine,nu mi-a dat aceasta posibilitate.Atata cat am citit ,zic eu,m-a ajutat sa ma dezvolt intelectual la un nivel la care am putut face diferenta intre rau si bine ,intre urat si frumos,intre adevar si minciuna si altele si altele.Atunci cand am gresit ,nepretuirea unora am pus-o totdeauna pe seama lipsurilor mele,cu demnitate,fara complexe . Atunci cand ma corecteaza cineva nu ma supar pt ca am inteles de mic copil ,ca nu putem fi la fel,niciunul din noi,indiferent de numarul cuvintelor care ne populeaza vocabularul.Si la fel de bine am inteles, ca ceea ce poti face cu acele cuvinte este mai important.Pentru ca poti face bine sau rau,poti face uratul sau frumosul,poti spune minciuna sau adevarul.
    Am citat in primul articol la care ma refeream mai sus ,o poezie de-a lui Eminescu in paralel (subliniez paralel)cu un fragment din poemul OU.Nu am sustinut o asemanare ,ci incercarea sau bunavointa de a se face o paralela(dreapta sau plan care are toate punctele la distanta egala intre ele fara a se uni niciodata),care dpdv literar este un procedeu de alaturare a doua planuri literare carora sa le scoti in evidenta caracteristicile fiecaruia(procedeu invatat prin generala daca nu ma insel).
    In cel de-al doilea,Interviu cu Dzeu,iarasi am dat exemple ,care si Atv ului i-au indus eroarea ca mi-ar fi idol raposatul Paller.
    Astazi va spun ca in mintea mea,cunoasterea pe care o posez pana azi,daca o fi buna sau proasta a facut urmatoarea asociere:Eminescu,Paler,si…Emil Bota.Ce sa fac, asa sunt eu construita,cand privesc,invat,ascult,citesc sau admir,fac asocieri.Nu stiu daca-i corect sau nu, dar a fost metoda mea de memo.
    Sunt o persoana f directa,ai zice fara poezie prea multa in capul meu,dar sensibilitatea m-a facut deseori sa vad lucruri care altora scapau.
    Toti trei poetii mentionati de mine,binecunoscuti publicului larg,sunt niste nostalgici,cu mari probleme de definire a eului liric,care se folosesc de masti care devoaleaza eventual acest eu personal .Le este frica de moarte,n-o inteleg pt ca nu inteleg nemarginirea,dar fac uneori din sfarsit o comedie.
    Ori ,ce m-a frapat pe mine la AVP este tocmai aceasta stiinta de a fi direct in poezie,de a fi sigur pe tot ce creeaza si de a fi optimist prin fiecare figura de stil folosita.Clipa ce o traieste este aceeasi in poezie cum este si-n viata reala.Chiar si atunci cand se plange ,o face cu optimism.
    Cu toata condescendenta de care sunt in stare,va rog sa nu mai puneti pumnul in gura celor care doresc sa-si exprime starile,oricare ar fi ele,pt ca citind pe vremuri un mare autor,laureat al Nobelului pt lit(cand nu se dadea obamilor si altor naluci),mi-a ramas in minte o fraza a acestuia care zicea cam asa:

    Stima fata de oameni incepe prin a nu le ignora cuvintele

    Iar acesta nu este altul decat Elias Canetti.

    PS Sper ca prietenul meu Hantzy sa nu ma judece prea tare pt ce am scris

  36. Loda Says:

    L-am iubit si admirat dincolo de cuvinte pe DOMNUL Paler, regret enorm si acum moartea domniei sale.

  37. Stely Says:

    monica,
    te rog sa-mi spui ,ptru ce ma eviti?

  38. monica Says:

    Nu te evit .Din contra,am vazut si ai si declarat ca s-a intamplat invers.Am crezut ca ai tu vreun motiv.

  39. Stely Says:

    „Din contra,am vazut si ai si declarat ca s-a intamplat invers” ..
    N-am nici cea mai mica idee, cind si cum am declarat, ceea ce tu ai vazut !? Sunt dispusa la o clarificare
    Iata ce am scris eu zilele trecute ..Ce ai inteles din acest raspuns pe care i l-am dat lui@Goldmund la intrebarea sa?
    „Si,nu ..in nici un caz nu va evit …Am avut ,e adevarat ,o mica retinere de a mai intra in dialog cu dv,.ca si de altfel ,cu@monica si Hantzy ,dar ,dimpotriva ,eu am crezut ca ma evitati ,avind in vedere caracterizarile “generoase” ce mi-a fost facute de @Victoria si @suparatu (R.Humor).Ptru un moment am avut impresia ca le-ati dat crezare si ca au reusit sa va convinga de “odioasa”mea activitate , cea din trecut cit si cea actuala..”
    Asta te-a facut sa intelegi ca te evit?

  40. monica Says:

    Stely,
    de aproximativ o luna m-ai vz tu ca am facut dovada, in vreun fel, ca aplec urechea la parerile altora? Sunt ditamai femeia care pana la aceasta varsta ,sper , mi-am format caracterul,care in nici un caz nu este o frunza-n vant.Din contra ti-am si spus la un moment dat,ca ceea ce crezi tu,parerea ta despre ceva ,nu trebuie sa te faca sa fii vulnerabila.Si experienta de aici ,de pe blog sper ca te-a invatat(cum de altfel pe mine m-a tocit in alte situatii) ca deschiderea totala nu este sanatoasa. Ai comis-o,crezandu-te printre prieteni adevarati.Se intampla uneori sa si gresesti.Am zis-o mai sus,referindu-ma la altceva.Incearca sa inveti din greseli.
    Nu-ti port nici un fel de altfel de sentimente ,decat acelea de admiratie c-ai reusit (ceea ce eu nu)sa-l intelegi ,sa-l inveti si sa-l slujesti cu demnitate pe AVP,fapt care nu-i permite nimanui pe lumea asta sa te jigneasca,sa nu te respecte sau sa te persifleze.
    Iti mai dau un mic sfat prietenesc; toate atacurile pe care le primesti chiar prea personal,sunt indreptate spre naluci cu care cei doi au cate ceva de impartit si nu c-ar avea ceva de impartit cu tine.Tu esti unealta(arma) cu care se lupta ei.
    Da ,la acel pasaj ma refeream si mai este unul dar pecre te las sa-l gasesti singura,pasaj care chiar m-a durut. As vrea totusi sa nu mai purtam astfel de discutii pe-aici pe unde circula razbunarea😉

  41. Stely Says:

    monica,
    „sa fii fericita ca sa-ti vezi nepotii cu scolile terminate si cu stranepotii macar mici “didiloi “.Cit despre asta :
    “ceea ce priveste locul,daca nu te-as cunoaste ,m-as repezi sa-ti esplic ca…… asa ca mai bine,nu..” E de rau ?..Cred ca ti-ai dat seama ca am glumit..
    Iar despre chestia cu deschis “usa cu capul ” cred ca dinspre partea lui AVP se va intimpla cind “va ingheta iadul” ,ptru ca daca ar fi vrut si ar fi putut ar fi facut-o de mult..Poate ,s-o faca cineva in secret ..”

    p.s am scotocit peste tot si in afara de asta nu am gasit nimic altceva..Te rog sa -mi spui daca aici se afla ceea ce te-a durut ..Daca da,eu am sa-ti explic punct cu punct ,ceea ce am vrut sa spun ..
    Daca nu vrei, aici ,iti scriu un e-mail ,numai daca imi dai adresa ..Rugam adminul sa ne ajute..
    In orice caz ,nu am avut nici cea mai mica intentie sa spun ceva care sa te faca sa suferi..Am aceleasi sentimente de pretuire , respect,simpatie , pe care le-am avut de la inceput ..Nu am de ce sa te evit ,motiv ptru care m-am decis sa intru ptru clarificare ,intuind ca pe undeva este o neintelegere..Mie nu-mi place sa las lucrurile nelamurite ..Asta este si cauza ptru care tot dau explicatii pe care unii le cred ca pe” scuza care acuza”..

  42. monica Says:

    Obisnuieste-te sa nu le mai dai.Asculta-l macar pe AVP care-ti este prieten adevarat.

  43. monica Says:

    Ia adresa de mail de la admin.

    ++++++++++++++++++++++

    avp reply : imediat ii voi trimite adresa lui Stely.

  44. monica Says:

    buna seara adminule😉 statusi in papusoi?

  45. AVP Says:

    Buna sa-ti fie inema. Acum am sosit de pe plantatie. Sunt c-un ochi la gae si cu unu la tigae…😳

  46. monica Says:

    Frate .dar pe-aici toti aveti plantatii ;si va mai plangeti?!

  47. AVP Says:

    Dar si tu ai o plantatie…🙂 Si chiar daca te-ai pensionat, aloo… Ia gandeste-te…💡

    Plantatia e serviciul sau slujba fiecaruia. Si munca de baby-sitter sau, ma rog, de buni-sitter e tot o plantatie😉

  48. monica Says:

    :ideea:

  49. monica Says:

    💡

  50. b.d. Says:

    Poetului cel vesnic tanar, chiar de nu suntem la topicul potrivit, ii raspund tot prin Eminescu :

    ”De vorbiţi mă fac că n-aud,
    Nu zic ba şi nu vă laud;
    Dănţuiţi precum vă vine,
    Nici vă şuier, nici v-aplaud;
    Dară nime nu m-a face
    Să mă iau dup-a lui flaut;
    E menirea-mi: adevărul
    Numa-n inima-mi să-l caut.”

    P.S. N-a fost nevoie de emisar😉

    O noapte cu luna !:)

  51. Goldmund Says:

    @Viorel,neamtu tiganu’/de data asta impreuna=

    viata,destinul,Domnul,intamplarea.

    Am meritat sa fiu pus la mijloc.De obicei ma feresc de citate si exemplificari ce par de parvenit(de unde sa stie cineva ce este in universul fiecaruia dintre noi)Ce sa fac,modest nu sunt,cel putin nu incerc astfel sa cuceresc inimi….precum Everestul cu telecabina…

    PS Viorel

    Eu nu pot accepta in totalitate darwinismul(in lipsa Lui).Presupun ca iti dai seama ca am argumentele mele precum tu ai argumentele tale pt. Planeta-Ou.Nici macar nu doresc si nu simt nevoia de vreo clarificare.Din teoria lu’Darwin inteleg ca exista specii si variatiile lor.Aceste variatii ale unei specii este dovedita.(ex exista o sumedenie de pasari care fac parte din aceeasi familie(de care se ocupa ornitologii?) exista azi mii si mii de variatii/subspecii -99% citesc doar astfel de concepte,dar:asa-numita „transmutatie”ramane inca nedovedita(decat ca „asa trebuie sa fi fost,din moment ce altfel nu se poate explica stiintific”-na bravo stiinta si argumentatie) Darwinismul este o ideologie argumentata „stiintific”-eu nu am nici cea mai mica sansa sa ma apar si nici nu doresc-am cativa frati printre crestini.Imi ajung.
    Viorel,ce argument este cu Papa?Papa o sa aprobe si casatoriile intre homo si chiar adoptiile copiilor de catre perechile homo.Poti fi de acord,sau nu.Papa este o figura importanta pt. catolici,personalitate pe care si eu o respect ca un simplu crestin-nimic mai mult.
    Pe maine

  52. AVP Says:

    Buna seara, b.d., si bine ai venit ! Sunt convins ca aici te vei simti printre prieteni. O noapte cu luna iti urez si io (la tine acolo, in Tzara Sfanta, unde am impresia ca nu ninge niciodata, e chiar mai probabil sa ai o noapte cu luna, aloo… La noi, acum, ninge linistit)

    @Goldmund, Papa de la Roma – care e totusi urmasul lui Petru, no? – acceptă evoluţia ca teorie ştiinţifică, dar o consideră parte a unui plan divin. Nu vede de ce Dumnezeu n-ar fi folosit procesul evoluţionar în formarea speciilor umane. Altfel spus, Vaticanul a desemnat teoria evoluţiei perfect compatibilă cu Biblia.

    Cat priveste dovada pe care o ceri ca sa-ntelegi cum se trece dintr-o specie in alta, e suficient – dupa parerea mea – sa urmaresti pe Net un filmuletz despre embriogeneza. De ex. aici.

  53. PETITparis Says:

    http://tismaneanu.wordpress.com/2010/01/19/o-reparatie-pentru-victimele-comunismului-reducerea-pensiilor-celor-responsabili-pentru-regimul-ilegitim-si-criminal/

    Ajunge! Reducerea pensiilor celor responsabili pentru regimul ilegitim si criminal
    Nu este niciodata prea tarziu pentru infaptuirea justitiei. A celei morale ca si a celei reparatorii, menita sa rectifice cele mai socante si revoltatoare stari de fapt ce tin de mostenirile unui regim, declarat oficial, de presedintele Romaniei, drept ilegitim si criminal. Justitia post-dictatoriala include sanctiunile criminale, sanctiunile non-criminale si pe cele morale. Petitia initiata de istoricii ieseni propune o forma de sanctiune non-criminala de o maxima urgenta morala. Este un pas extrem de important in procesul decomunizarii. Securitatea a fost o institutie criminala pe intreg parcursul existentei sale. Actiunile Securitatii au fost concepute de aparatul de partid. Cei mai multi dintre ofiterii de rang inalt ai Securitatii erau recrutati din rindurile activistilor PCR. Crimele impotriva umanitatii sunt imprescriptibie, iar cei care le-au comis trebuie sa plateasca pentru ele. Sincer vorbind, invocarea varstei inaintate a pegrei securiste mi se pare o miselie. Nu erau batrani Iuliu Maniu, Dinu Bratianu, Iosif Jumanca, Richard Wurmbrand, parintele Sandu Tudor, monseniorul Vladimir Ghica, militantii sionisti? Le-afost cumva mila de acesti martiri diversilor Soltutiu, Enoiu, Butyka, Dulgheru, Plesita, Craciun, Postelnicu, Merce, Achim, Vlad? Ori patronilor lor de la CC al PCR? Multi au murit, dar mai sunt destui care isi primesc, ranjind satisfacuti, pensiile copioase. Statul roman nu are dreptul sa rasplateasca asasinatul. A sosit clipa ca acest stat care, prin cea mai autorizata voce a sa, a condamnat regimul comunist, sa spuna categoric si irevocabil: Ajunge!

    O societate care ingaduie ca fostii tortionari, ideologii si admnistratorii regimului dictatorial, ofiterii care conduceau operatiunile de terorizare a populatiei, anchetatorii sadici, sa primeasca in continuare pensii scandalos de mari, este una care sufera grav la capitolul memorie. Este una subreda in privinta auto-respectului. Aceste persoane nu au scuza ca ar fi fost doar niste instrumente obediente care ascultau poruncile magnatilor comunisti, asadar niste simple rotite dintr-o anonima masinarie infernala care functiona pe pilot automat. Ca nu aveau optiune. Este un fals argument care trebuie respins ca obscen, tot asa cum nu au fost admise asemenea pseudo-justificari in procesele intentate criminalilor nazisti. Raul a fost comis de fiinte (auto) anesteziate ideologic, pentru care comandamentele religiilor traditionale erau obiect de batjocura (astfel a functionat monstruosul experiment de la Pitesti, astfel a functionat Canalul Mortii). Raportul Final al Comisiei Prezidentiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din Romania, GDS si IICCR au sustinut aceasta indispensabila actiune purificatoare. Este vorba de igiena etica a spatiului in care respiram, traim, muncim, iubim, ne crestem copiii. Ii indemn pe cititorii acestui blog sa semneze cat mai repede petitia. (VT)

    Petiţie iniţiată de Societatea de Studii Istorice din România, Iaşi, 12 ianuarie 2010. Adeziunile pot fi trimise în continuare la adresa asociatiassir@yahoo.com, sub forma: nume, profesie, oraşul de rezidenţă. Lista completă a semnatarilor petiţiei se găseşte pe site-ul: http://ssir.org.ro/.

    PETITIE PENTRU REDUCEREA PENSIILOR FOŞTILOR SECURIŞTI ŞI ACTIVIŞTI COMUNIŞTI DE RANG ÎNALT

    Prin această petiţie, readucem în atenţie solicitarea societăţii civile de reducere a pensiilor foştilor activişti comunişti de rang înalt şi a responsabililor din aparatul represiv al Securităţii.

    Această cerere a fost formulată de mai multe ori până acum, în forme uşor diferite, de către Comisia Prezidenţială pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România (2006), Grupul pentru Dialog Social (2007) şi Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului în România (2008). Comisia Prezidenţială, care a declarat regimul comunist ca “ilegitim şi criminal”, recomanda, în Raportul Final, ca “foştii activişti comunişti de frunte, foştii conducători ai Securităţii, ai Miliţiei şi ai Ministerului de Interne, ai «Justiţiei» comuniste, foştii torţionari să nu poată beneficia de pensii peste nivelul minim al populaţiei”. Grupul pentru Dialog Social a cerut, la rându-i, printr-un comunicat, „reducerea cuantumului pensiilor foştilor securişti la nivelul unei pensii medii din sistemul public”. În fine, IICCR a iniţiat un proiect de lege prin care se stabilea ca pensiile responsabililor regimului comunist implicaţi în acte de represiune pe motive politice să fie reduse la nivelul salariului de bază minim brut pe ţară.

    În prezent, pensiile foştilor activişti comunişti şi angajaţi ai Securităţii sunt de câteva ori mai mari decât pensia medie. Reamintim că angajaţii Securităţii au fost pensionaţi după o lege specială, care i-a favorizat în raport cu restul populaţiei. Activiştii şi securiştii au făcut parte dintr-un sistem de privilegii înainte de 1989 şi au rămas privilegiaţi şi după revoluţie. Considerăm că este profund imoral ca promotorii unui sistem criminal să se bucure de impunitate într-un regim democratic şi, în plus, să beneficieze de favoruri. Orice reformă care vizează modernizarea statului nu poate fi compatibilă cu onorarea acelora care au transformat statul în instrument de represiune politică, în perioada 1948-1989.

    În contextul dezbaterilor legate de legea unică a pensiilor, solicităm Guvernului României să găsească, împreună cu societatea civilă şi instituţiile academice care se ocupă de studiul comunismului, o formulă legală, în acord cu Constituţia României, prin care pensiile celor responsabili pentru nelegiuirile regimului comunist să fie reduse. Există precedente şi soluţii legale practicate în alte ţări ieşite de sub dictaturi, înregistrate în literatura de specialitate privind aşa-numita „justiţie de tranziţie”. Reducerea sau chiar eliminarea pensiilor s-au numărat printre măsurile luate în Europa după 1945 împotriva responsabililor nazişti şi a colaboratorilor acestora din ţările aliate. Câteva din statele est-europene post-comuniste au recurs, de asemenea, la sancţionarea celor responsabili de abuzurile comunismului prin reducerea pensiilor. Germania este cel mai cunoscut exemplu, iar Polonia, cel mai recent. De la 1 ianuarie 2010, pensiile a peste 24.000 de oficiali comunişti şi ofiţeri ai poliţiei politice din Polonia au fost diminuate cu peste 50%.

    În condiţiile în care România a condamnat oficial regimul comunist, a venit vremea ca măsurile concrete de decomunizare să fie puse în practică. Este nevoie de acestea ca semn reparatoriu faţă de victimele comunismului şi pentru a arăta că încălcarea drepturilor omului, a legilor şi normelor democratice nu rămâne nesancţionată.

    SEMNATARI:

    Membrii Societăţii de Studii Istorice din România: Dorin Dobrincu, Bogdan Maleon, Florea Ioncioaia, Adrian Cioflâncă, Andrei Muraru, Ovidiu Buruiană, Leonidas Rados, Liviu Brătescu, Mihai Chiper, Arcadie Bodale, Cătălin Botoşineanu.

    Gabriel Liiceanu (filosof, Bucureşti), Norman Manea (scriitor, New York), Dumitru Ţepeneag (scriitor, Paris), Ana Blandiana (poetă, Bucureşti), Romulus Rusan (scriitor, Bucureşti), Dan Petrescu (scriitor, Iaşi), Dan Lungu (scriitor, Iaşi), Caius Dobrescu (scriitor, prof. univ., Braşov), Ruxandra Cesereanu (scriitoare, Cluj), Doina Jela (scriitoare, Bucureşti), Ion Zubaşcu (scriitor, Bucureşti), Chris Tănăsescu (poet, prof. univ., Bucureşti), Radu Negrescu-Suţu (jurnalist, scriitor, Paris), Liviu Antonesei (scriitor, Iaşi), Nicolae Manolescu (critic literar, Bucureşti), Traian Ştef (scriitor, Oradea), Radu Ulmeanu (scriitor, editor, Satu Mare), Vasile Baghiu (scriitor, Piatra Neamţ), Şerban Foarţă (scriitor, Timişoara), Tania Radu (scriitoare, Bucureşti), Dan Sociu (scriitor, Bucureşti), Daniel Vighi (scriitor, Timişoara), Ioan Muslea (scriitor, Cluj), Virgil Diaconu (poet, Piteşti), Nestor Ratesh (jurnalist pensionar, Bucureşti), Carmen Muşat (publicist, Bucureşti), Andreea Pora (jurnalist, Bucureşti), Ioan T. Morar (scriitor, jurnalist, Bucureşti), Dan Tapalagă (jurnalist, Bucureşti), Horaţiu Pepine (jurnalist, Bucureşti), Hannelore Baier (jurnalist, Sibiu), Toni Hriţac (jurnalist, Iaşi), Ovidiu Şimonca (jurnalist, Bucureşti), Emilia Chiscop (jurnalist, Iaşi), Alin Fumurescu (publicist, Bloomington, IN, SUA), Grigore L. Culian (editor, New York, SUA), Liviu Tofan (jurnalist, Bucureşti), Cristi Ţepeş (redactor tv, Bucureşti), Vera J.Luchian Patton (editor media, Los Angeles, CA-USA), Dwight Luchian-Patton (publisher, Los Angeles, CA-USA), Decebal Constantin Nicolae (jurnalist, Piteşti), Lucian George Rotaru (director sucursală radio, Constanţa), Michael Shafir (prof. univ., Cluj), Vladimir Tismăneanu (prof. univ., Washington, D.C., SUA), Daniel Barbu (prof. univ., Bucureşti), Cristian Preda (prof. univ., deputat european, Bucureşti), Lucian-Dumitru Dîrdală (politolog, Iaşi), Mircea Mihaies (scriitor si jurnalist, Timisoara), Raluca Grosescu (politolog, Bucureşti), Sanda Golopenţia (prof. univ., Providence – Rhode Island, SUA), Constantin Eretescu (etnolog, Providence, Rhode Island, SUA), Katherine Verdery (prof. univ., New York, SUA), Gail Kligman (prof. univ., Los Angeles, SUA), Lavinia Stan (prof. univ. asociat, Antigonish – Nova Scotia, Canada), Smaranda Vultur (conf. univ., Timişoara), Monica Ciobanu (sociolog, Plattsburgh – New York, SUA), Viorel Rogoz (prof. univ., Baia Mare), Cristina-Rodica Poponete (sociolog, Tilburg, Olanda), Adrian Neculau (prof. univ., Iaşi), Andrei Pippidi (istoric, Bucureşti), Mihnea Berindei (istoric, Paris), Leon Volovici (istoric, Ierusalim), Dennis Deletant (istoric, Londra), Andrei Oişteanu (cercetător, Bucureşti), Marius Oprea (istoric, Bucureşti), Stejărel Olaru (istoric, Bucureşti), Cristian Vasile (istoric, Bucureşti), Antal Lukacs (prof. univ., Bucureşti), Armand Goşu (istoric, Bucureşti), Cristian Luca (conf. univ., Galaţi), Felicia Waldman (istoric, Bucureşti), Alexandru Barnea (istoric, Bucureşti), Alexandru-Florin Platon (prof. univ., Iaşi), Florin Ţurcanu (istoric, Bucureşti), Lucian Nastasă-Kovacs (istoric, Cluj), Stefano Bottoni (istoric, Bologna, Italia), Cristina Petrescu (istoric, Bucureşti), Dragoş Petrescu (istoric, Bucureşti), Virgiliu Ţârău (istoric, Cluj), Ottmar Traşcă, (cercetător ştiinţific, Cluj), Mihail Neamţu (istoric al ideilor, Arad), Alina Pavelescu (istoric, Bucureşti), Igor Caşu (istoric, Chişinău), Ioana Boca (istoric, Bucureşti), Şerban Marin (medievist, Bucureşti), Germina Nagâţ (specialist CNSAS, Bucureşti), Flori Bălănescu (istoric, Bucureşti), Dinu Zamfirescu (istoric, Bucureşti), Andi Mihalache (istoric, Iaşi), Robert Fürtös (muzeograf, Sighet), Novak Zoltan (istoric, Târgu Mureş), Cătălina Mihalache (istoric, Iaşi), Irina Nastasă (istoric, Cluj/München), Clara Mareş (cercetător, Bucureşti), Anca Şincan (istoric, Târgu Mureş), Florin Cîntic (prof. univ., Iaşi), Mircea Munteanu (istoric, Washington, D.C., SUA), Gabriel Catalan (istoric, arhivist, Bucureşti), Frans Adriaen van Helsdingen (istoric, Leiden, Olanda), Daniel Nazare (istoric, Braşov), Dan-Tudor Ionescu (cercetător, Bucureşti), Constanţa Vintilă-Ghiţulescu (cercetător, Bucureşti), Şerban-Liviu Pavelescu (istoric, Bucureşti), Gina Pană (istoric, Bucureşti), Mircea Stănescu (istoric, Bucureşti), Liviu Pleşa (istoric, Bucureşti), Elisabeta Neagoe-Pleşa (istoric, Bucureşti), Iuliu Cracană (cercetător, Bucureşti), Mihaela Sitariu (doctorand, London-Ontario, Canada), Adrian Poruciuc (prof. univ., Iaşi), Dorin Popa (prof. univ., Iaşi), Petru Ursache (prof. univ., Iaşi), Edit Szegedi (conf.univ., Cluj), Mircea Păduraru (prep. univ., Iaşi), Dănuţ Jemna (conf. univ., Iaşi), Emil Bartoş (conf. univ., Timişoara), Lucian Turcescu (prof. univ. asociat, Montreal, Canada), Corneliu Constantineanu (conf. univ., Timişoara), Dănuţ Mănăstireanu (teolog, Iaşi), Marius David Cruceru (conf. univ., pastor, Oradea), Alexandru Nădăban (teolog, Arad), Emil Meştereagă (lect. univ., Bucureşti), Emanuel Conţac (asist. univ., Bucureşti), Vasilică Croitor (pastor, Medgidia), Cojocea Gabriel (licenţiat Teologie, Constanţa), Radu Chiriţă (lect. univ., Cluj), Dragoş Marcu (avocat, Bucureşti), Eugenia Crângariu (avocat, Bucureşti), Ion Beuca (jurist, Poienile de sub Munte, jud. Maramureş), Alexandru Herlea (fost ministru, prof. univ., Montbéliard, Franţa), Ilie Popa (prof. univ., Piteşti), Nicolae Constantinescu (prof.dr., Bucureşti), Constantin Pătrăşcoiu (lect. univ., Craiova), Daniela Ştefania Drăgoi (dr. inginer, Braşov), Mihaela Horea (inginer IT, Cluj), George Onofrei (inginer, Galaţi), Aurel Vlad (inginer, New York), Virgil Ciucă (inginer, New York), Despina Vestea (inginer chimist, Bucureşti), Ioan Andone (inginer şi economist, Bacău), Emanuel Fedur (inginer, Sighetu Marmaţiei), Simion Barbu-Pârvu (inginer, Bucureşti), Radu Filipescu (inginer, Bucureşti), Gabriel Andreescu (conf. univ. SNSPA, Bucureşti), Vera Cîmpeanu (consultant şi trainer ONG, Bucureşti), Cristian Pîrvulescu (politolog, Bucureşti), Lidia Bradley (activist civic, Bucureşti), Ştefana Bianu (membră a Comitetului de onoare al IICCR, Paris), Smaranda Enache (filolog, Târgu Mureş), Elek Szokoly (publicist, Târgu Mureş), Neculai Popa (CMR, Los Angeles, CA-USA), Constantin Geangu (director, fost deţinut politic), Toma Kassovitz (supraveţuitor al Holocaustului, Piteşti), Victor Rebengiuc (actor, Bucureşti), Marin Marian-Balaşa (muzicolog, Bucureşti), Anca Măniuţiu (conf. univ., Cluj), Mihai Măniuţiu (regizor, prof. univ., Cluj), Sorin Ilieşiu (regizor, scenarist, Bucureşti), Anca Similar (asist. univ., Cluj), Nick Sava (artist, Iaşi), Ioana Voicu-Arnăuţoiu (conf. univ., Bucureşti), Cornel Ţăranu (compozitor, Cluj), Maria Felicia Becker-Brindea (coregraf, Luxembourg), Alexandru Fronea (designer, Bucureşti), Lidia Bodea (filolog, Bucureşti), Daniel-Sorin Farcaş (editor, Oradea), Mihaela Cartiş (corector, Bucureşti), Mihai Niţă (tehnoredactor, Brăila). Carmen Gache (biolog, Iaşi), Dan L. Duşleag (medic, prof. univ., Bloomington, Indiana, SUA), Florentina Bocioc (psihoterapeut, Bucureşti), Viorel Ion Pîslaru (medic veterinar, Bucureşti), Lucia Duşleag (medic pensionar, Toronto, Canada), Adriana Panaitescu (medic, Iaşi), Daniela Nadaban (psiholog clinician, psihoterapeut, Arad), Maria Mureşan (prof. univ., Bucureşti), Gheorghe Câmpeanu (consultant financiar, Washington, D.C., SUA), Cezar Pesclevei (director vânzări, Gura Humorului), Horaţiu Călinescu (economist, Bucureşti), Theodor Nicola Fronea (management turism, Bucureşti), Camelia Gavrilă (director liceu, Iaşi), Emil Moise (profesor, Buzău), Elena Ilie (profesor, Brăila), Valentin Teodorescu (profesor, Frankfurt am Main), Daniela Ţăranu (profesor, Cluj), Ghiuner Acmola (profesoară pensionară, Constanţa), Florin Chivoci (profesor, Piteşti), Ileana-Cătălina David (profesoară, Bucureşti), Genelica Enache (profesor , Codlea, jud. Braşov), Elena Cărunta (învăţătoare, Ocna Mureş, jud. Alba), George Tudorie (doctorand in filosofie, Budapesta), Luca Vlad (student, Cluj-Napoca), Mihai Ciucanu (student, Bucureşti), Alin Cuc (masterand, Cluj-Napoca), Bogdan Emanuel Răduţ (student, Craiova), Darius Blaj (student, Sânmihaiu German, jud. Timiş), Nicolae Ciocan (student, Făgăraş şi Zurich, Elveţia), Cătălin Vasile (cadru militar, Galaţi), Daniel Creţu (liber profesionist, Germania), Carmen Alexandrescu (inginer pensionar, Bucureşti), N. Popa (pensionar, Los Angeles), Constantin Chirilă (pensionar, Iaşi), Livius Butura (pensionar, New-York), Corneliu Constantinescu (pensionar, Benglen, Elveţia), Stela Iusco (Satu Mare), Gabriela Mitru (Baia Mare), Georgeta Iusco (Dragomireşti, jud Maramureş), Gheorghe Neagu (Bucureşti), Ana Ciucan Ţuţuianu (Bucureşti), Lucian Toderaş, Ion Lazu, Lidia Lazu, Octav Popescu.

  54. Andrei Alexandru Says:

    După acest important act transmis de @PP (ieşit fericit pe o autostradă modernă), îmi pot şi eu expune panseul acrişor de mic ce e.

    Ariciosul taton, deşi ascuns în păpuşoiul cules de unde nu i se vedea decât vârful tuleelor ce-i rămăseseră sub nas, privind spre tribuna şi tabla unde se dezbat atât de interesante probleme literare, filozofice, religioase şi biologice, sare pentru o clipă ca ars, totuşi încetinel ca tot rumânul, cu gândul la specialiştii în toate cele, ce va să vină, pentru liniştirea şi lămurirea celor ce pot fi.
    Pe lângă cei înalţi, cei mai mici de statură şi cei ce stau pe vine, am rămas si eu în şanţ cu gândul la ziua de mâine, moşăind. Ca tot românul de o vârstă şi pălmaş.

    S-ar părea că intrăm în zodia vrăjitorilor, clarvăzătorilor şi a consilierilor epuizatori.
    După REVOLUŢIA ÎN DIRECT ; MINERIADELEEEE HORTICOLE, iată că apărem pe firmament cu VRĂJITORIA ÎN POLITICĂ, după ce ridicasem la cote nebănuite, în ani de zile, prin iliescozaurul omniprezent şi discipolii săi, grăsunul bombonel şi prostănacul, ,,superprosteala generalizată prin vrăjeală găunoasă’’.

    laplopulcuportocale

  55. ANAMORF Says:

    Da’ văd că nu sunt singurul care să te consoleze !

    Oricum, pe lângă ce-ai păţit matale, tot nu e destul…

    Poate fi vreodată ?

  56. b.d. Says:

    ”AVP Says:
    19/01/2010 la 21:41
    Buna seara, b.d., si bine ai venit ! Sunt convins ca aici te vei simti printre prieteni. ”…

    De fapt, AVP, ce-am vrut sa-ti transmit prin acea poezie este ca,…eu ma simt bine in bloguri ”simplutze”;)…dar,…cunoscandu-te de ceva anisori, nu-mi vine-a crede ca n-ai inteles mesajul…

    Dar asta nu-nseamna ca nu voi continua sa te citesc…

  57. AVP Says:

    Buna ziua.

    b.d., faci cum vrei tu. Io iti spun doar ca esti binevenita aci si ca blogu ista nu e atat de sofisticat incat sa-ti alimenteze timiditatea (sau, doamne fereste, complexele).

    Anamorf – vrei naiba sa vbesti mai clar ?

    Tatonu, tot aricios, tot aricios, pai cum dreq.

    CC – acum am aflat de apelu ala. O sa-ncerc sa-l semnez, desi formalitatile de accesare si semnare sunt – ca orisice apel lansat de intelighenkia noa’ – quasiplictisitoare. In loc ca redactorii apelului sa-si lanseze op-ul pe un blog usor accesibil, unde orice internaut sa se poata inscrie, ca semnatar, fara nicio bataie de cap, ai nostri boieri ai mintii isi transmit mai intai intre ei apelu si abia apoi e chemata si pollimea sa semneze, caci doar n-o sa se amestece ei, elita, cu prostimea, a… ? Ai vazut ce simplu, fara prea multe farafastâcuri, a fost lansat apelu nostru pro TB?🙄

  58. Andrei Alexandru Says:

    Dar discuţiozităţile ce se înalţă în hiperspaţiul mioritico eteral care alungă ,,poolimea” teriană? De aci, de acum, bien sure.
    Un alter ego ,,mai ceva” ca li.ro tud.

    Ochii, paiele, bârnele în grămezi şi stive pe deoparte, ideile tastate, pe de altă parte.
    Mai este şi olăritul, o meserie pe cale de uitare. Insistăm totuşi cu inocentă brutalitate!

    ariciosul de
    laplopulcuportocale

  59. PETITparis Says:

    Dragi prieteni,
    Imi face placere sa va anunt aparitia revistei internet « Seine et Danube », revista de traduceri literare din romana in franceza. Preluind titlul revistei cu acelasi nume aparuta pe hartie intre 2002 si 2005, aceasta noua publicatie pe internet este rezultatul activitatii ATLR (Asociatia traducatorilor de literatura romana) infiintata pe linga ICR Paris in 2007. Revista are o periodicitate de 2 numere pe an. Sper ca primul numar sa va convinga si sa va placa.

    http://www.seineetdanube-atlr.fr/

    Cu cele mai calde urari pentru 2010,

    Magda Carneci

  60. AVP Says:

    @Tatonule, spune clar că nu esti de acord cu bizareriile sau cu prostiile pe care le scriu io pe-aci, asa cum mi-o spune-n fata Radu Humor, spre cinstea lui, nu te mai ascunde pe dupa cires sau in papusoi, ca un B52🙂

    Faptu ca tie nu-ti (mai) plac scrierile mele sau c-ai fi preferat, probabil, sa-i fac campanie lu Prigoana-jr, fara ca junele ista sa binevoiasca a-mi zice buna ziua mumos (asa cum ar fi trebuit sa faca cu orisice bloggher cat de cat mai aratos, necum c-un disident faimos, aloo), nu inseamna ca io n-o sa scriu si de acum incolo, pe blogu meu, ce pohtesc, asa dupa cum fiecare e liber sa afle sau ba ce gandesc. Hai pa.

    @CC – aparitia semnalata de Magda Carneci, prin tine, e binevenita, insa pt o revista pe Net updatarea bianuala e muult prea rara, aloo… Macar lunara sa fie, dreaa. Parerea mea.

  61. AVP Says:

    Postare noua.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s