Dle Ioane, sunt io, iscalitu avp, bre…

ic-001

Pe textele, hypertextele, viziunile, profeţiile şi poiesiile mele Virtualitatea va buchisi secole, suflete – şi s-ar phootea să nu spun asta doar pt rimă, pretine ;) -, şi încă nu le va dezveli prea curând toate secretele, sigmele, chichiţele & mirunile scoase de mandea din nişte parole cică searbede, din nucile, răscrucile, fantasmele & nălucile unei limbi ‘cu-ndemnuri pentru vite’ şi îmbieri hlizite pentru b-elite, snobilimi emerite, rumâni mici, rromi mari, rude, rudari, profi şi şcolari, gazetăriţe şi gazetari mai mult sau mai puţin mahari, cuci, ciripoi fără buci ori canari, cari stau cu gândul mai curând la clăpari, iepuroi/ ieuroi, doftoroi, showuri balşoi, telenovele şi cohele noi, dolari, gagici de gagicari, şuşanele-n palate regale of ferentari, ori se-ndoapă la trei lebede pe auriţi grătari, plângându-l ca hirohito la hiroshima pe boschito, nicidecum pe abandonaţii compatrioţi aurolaci şi boschetari sau pe nipponu’ ce-a mierlit-o, ori se freacă-n ‘oi strivind în dinţi un ţigăroi de arhonţi goţi, ai dreak hoţi, închinându-se sentimentari la icoanele pe sticlă pictate de scofâlciţi olari şi scuipând seminţe de boieri ai miţilor de oieri şi gogoşari stilaţi & armanizaţi la meciurile dintre dynamo-nstelaţi şi steaua roşie carpaţi, ei bine, pretine, limba asta & patria Ro, a lu’ emin şi brâncuși maibaro, cuprinde şi altă virtualitate decât amar-caraghioaza-ţi realitate, fratelo, iar acolo locuiesc chiar io, aloo, chit că azi dimineaţă mâncai doar o felie de pâne uscată, coaptă de mâna de clor crăpată a soţioarei predestinată, chinuită şi surată, şi-o bucăţică de şuncă de praha subvenţionată, reşpektive slănină de romanaţi afumată în vatra proprietate privată, momentano dezafectată, plus o cahfea mare, altădată, tată, după care mă-mbrăcai în ghetrele călduroase de scai, achiziţionate la mâna a treia de la second handu’ fostului miliţan neculai a.nastase – o simplă coincidenţă de nume, nu de oase/ case, în lipsa mătuşilor mult mai afaceroase –, îmi pusei pe cap şepcuţa la mâna a patra şi-mi luai în mână mapa de pe vremea pharaonului thla din sparta, mai precis de când le-a fătat l’ale finu chionaca vaca un bou bălai, şi plecai la serviciu-mi de fix 216 parai. Brutto, per lună şi nu-n mână, Ioane, sculă shogună ;)

Ia spune dle Ioane, daca în situația în care ai constata că 99% dintre compatrioții tăi sunt oameni răi, meschini, zgârciți, zavistioși, miștocari până și față de penați și lari,  necărturari ca to(n)ți proștii dar fuduli ca ai noștri și-n fond cam ccnari, fără inimă și respect funciar pt homu mai exemplar, pt rarissimii rumâni cu suflet și creier mai rar, pt cei care prin faptele lor din obștescu călindar dovedesc c-au priceput  rostru’ cel gingaş şi dirept al lumii nu numai din țeara plugarului stelu, florea și funar, a cizmarului ceașcă și-a fotbalistului hagi din fanar, a zarzavagiilor olteni, ciobanilor și ungurenilor ardeleni, a zmecherilor regățeni și-a rromanilor din zlăteni, a chefliilor moldoveni și-a crailor de curte veche de la arnoteni, ci și din alte spații/ hyperspații de preste hotar, de la marea neagră ca un păcurar la asurzitoarea niagar, iar de-aci hăt până-n casiopeea-star și chiar mai în depărtar, pân’ la Atomu Orginar, Tatăl Nostru mai Primar și ca primaru-mărmurar, în fine, așadar, – …dacă ai constata chestia asta între două halbe și trei beșine, cum îi stă bine unui rumân/ amic și futil mic/ mitic cu care nu ți-e rușine, ai mai musti de fericire, rumâne, ca baba rada când îşi pune cârpa bine, ca fata mare când între lungile-i picere galeș o ține sau ca nea gigi când steaua bucale mai bate și ea/ el f-un jurnalist obraznic sau pe mai nu știu cine, cum că țeara ta de glorii și de dor e de fapt și cea mai zâne dintre zîne, cea mai sfântă dintre maicile terezine, cea mai infatigabilă dintre sylfidele caline y compris cea mai gustoasă dintre statele lumii nu preacurate, dar tontuşi mumoase, ca mămicile lăptoase, a…? Da, mey, omule, io încă nu-ncetez a mă minuna cum că *aceasta este țara mea şi neamu’ meu cel rumânesc*, chiar dacă habar n-am – deocamdată, n-aşa? – dacă la cină voi avea ce să halesc, şi chiar dacă mă doare un genunchi un pic mai spre rărunchi de-mi vine să zâmbesc de junghi, fiindcă, aloo – iată încă o chestie mişto – poietu Ro habitează nu doar în hyperspatzial hallo, ci şi-n aeru’ polar permanent din al său iglo-apartament, şi asta pentru că el nu e tot atât de suptzire la ment ca printzu’ loco de Benevent, marele nostru poolitician şi apropritar, ca şi ălălalt printz de nobil mărar, şi chiar mult mai mătuşar, n-aşa…?

Du-te şi plânge-l pe nedreptăţitu’ tău mai încoloşa, la un mal din burkina-faso a lu’ bokassa, dle krokodil cu ghivent. Hai, să ai emolument… ;) Cum de unde ? Păi din aceea că vei moşteni pe veresie, în virtualitatea repartizată ţie, această compoziţie a unui poet vigilent, cu mai muult decât talent.

Post ScriptumAcest text – pe care l-am regăsit deunăzi prin cache-le mele salvate in extremis  – a aparut pe forumul Jurnalul National, in martie 2006, subt un articol in care I.Cristoiu deplângea soarta crudă a lui A.Nastase, zis si 7 case și 7 matușe norocoase, text scris în prelungirea unei serii  de alte zeci și zeci de hypertexte avp de pe numitul ex-forum și de unde ar fi trebuit să dispară în neant odată cu suprimarea celor trei forumuri consecutive ale Jurnalului Motanului Felix. Când am zis io că Tucă ista – sau cine o fi fost – s-a purtat ca un criminal cultural, nimeni nu m-a crezut, halal… :(

51 Răspunsuri to “Dle Ioane, sunt io, iscalitu avp, bre…”

  1. theo Says:

    MAESTRE , AI F: MARE DREPTATE

    tucä, ca si altzii din gasca securistä, sunt o curciturä de cameleoni cu sobolani ciumati.

  2. Loda Says:

    AVP:
    Ai ramas in urma maestre, pai ,,nea Ion” nu-l mai caina acum pe Nastse ci pe Basescu cel atacat din toate partile, plus ca este fan declarat al inteligentei EBEI ? Pai se poate, dumneata care erai conectat la realitate?

  3. Arizonianul Says:

    O singură dată mi-a plăcut de IC. Năstase refuzase o vizită în Zambaccian a porcuraturii dar, la câteva zile de la refuz, omul cu OO<B a invitat un grup de ziariști + instituția ce acuma e controlată de PSD prin libidinosul Sassu, ca să facă un tur al stabilimentului de la adresa mai sus menționată.
    Peste tot tablouri, statui – așa cum îi stă bine unui
    colector (scuze: colecționar) de artă…
    Și printre alte încăperi vizitate de invitați, uite bre și bucătăria, care stălucea de curățenie! Se uită „envitații” ce se uită și unde numai că-l aud pe pelticu’ (IC ) zicând: „Cum d-le? Da’ aici nu e nici un tablo’?”.
    A fost singura dată când mi-a plăcut filozofu’ de la Găgești…

  4. Stely Says:

    Bine-ai venit,AVP!
    Trista si revoltatoare realitatea pe care ai trait-o si in …”virtualitate” ..Acum imi dau seama de ce postezi la „Ziua”,Jurnalul National si Cotidianul.. Acum imi dau seama de ce nu te-am intilnit prin ziarele si editorialistii pe care ii citeam..”Jurnalul National” nu m-a atras din cauza orientarii lui ,”Ziua „a fost ziarul cel mai citit de mine ,dar l-am scos imediat ce SRS s-a deconspirat..Am ramas cu Ev.Zilei si dupa ce a plecat Nistorescu.Daca mai raminea nu-l mai cumparam.” Cotidianul” il citeam,dar nu-l cumparam ..Dupa ce am intrat in”hyperspatz ” (2007)citeam si postam la EV.Zilei si pe Cotidianul la blogul lui Patrasconiu..
    Abia dupa ce te-am cunoscut pe M.Thor am inceput sa mai merg pe ziarele unde stiam ca scrii ,dar numai cind aveam linkurile .Acum aproape ca nu mai intru deloc pe „www.ziare.ro”..
    Intram pina mai ieri pe „Edtorialistii …”si iti citeam toate interventiile …Cred ca la Cotidianul atit la Nistorescu cit si la P.Romosanu, iti raspund tipii, ascunsi sub nikuri jegoase..Vor sa dea impresia ca sunt multi,dar in fond sunt chiar ei (autorii) din „leatul” tau care se simt „cu musca pe caciula”..
    Ma bucur ca ii urmaresti peste tot si le amintesti ce au fost si ce au ajuns..Au fost si sunt fripturisti,oportunisti,avari si impostori.Nu au alura si nici anvergura adevaratelor elite intelectuale.
    AVP,
    Scriind, ma gindesc cu groaza :shock :..Ce s-ar fi intimplat daca „Ierou”Apelului catre Europa” ,ar fi fost recunoscut de toti „pretenii”din leatul de „optzecisti „si ai fi ajuns la locul binemeritat linga Cartarescu,Manolescu,Iaru,Cosovei ,Istrati,C.Vlasie si de toti cei care l-au laudat si apreciat cindva.?.
    Ar fi ramas la fel?..Mi-e teama ,doamne fereste,ca te-ai fi facut vecin cu”Cetatea „lui Dinescu sau ai fi plecat de trei ori pe ani la burse precum Cartarescu,iar de acolo ai fi scris plictisit cite un editorial la nu stiu ce ziar 🙄 Ce zici,gresesc ?.sau nici cu gindul sa nu gindesc ?

  5. Stely Says:

    Loda,salut !
    Pai se putea sa nu ai tu ceva de spus ..contra ? :D:
    Da,o fi acum ,cu” fundu”doua luntri” asa zic eu..Cred ca mimeaza obiectivitate si inceraca sa-si spele putin gura de cit am mincat.. Asta insa nu-i scuza si nici nu-i spala pacatele.Afost si ramine un oportunist si un manipulator de opinii ,in nici un caz un formator..Asadar ,primesc cu circumspectie „darurile de la greci”..
    P.S.Sa mai vii p’aci..Cred ca vei fi trata (cel putin de mine) ca pe un opozant, dar daca aduce argumente pertinente ,e ok.
    Am vrut de atitea ori sa-ti cer scuze ca l-am lasat pe „Carolica fara frica” sa se obrazniceasca cu injurii si vorbe de ocara la adresa ta.Am tacut si l-am lasat in pace ,ba i-am mai si tinut isonul ,numai ptru faptul ca ne regaseam pe aceiasi baricada politica,dar ulterior ne-am departit cu „paruieli”din cind in in cind ,pe motive de „fanitza”AVP ,ceea ce nu-i placea ,probabil din gelozie sadea :D: In final am ajuns pe lista”rusinii”, alaturi de tine AVP si Constans..dar asta cred ca o stii deja..

  6. Stely Says:

    Aloo,bate vintu’ ,p’aci ?..N-am cu cine vorbi ?
    Maestre,unde esti,bre ?credeam ca ai sosit de la cele trebi..

  7. Stely Says:

    Arizona,
    Vad ca nici tu nu crezi in „darurile „lui Cristoiu. Asadar ,merg pe mina ta si a lui AVP.Cunoasteti atit de bine oamenii !
    p.s .Sunt bucurosa de cite ori iti vad nikul ,draga Nick 🙄 Arizonianul ..vad , cu ochii mintii ,un loc minunat ,care desi este atit de deprte ,il simt atit de aproape..

  8. despinavestea Says:

    Constans
    Am vazut cele 2 expozitii Haria Damian.
    Deosebirea intre ele este ca de la Cer la Pamant !

  9. mihnea Says:

    ba, am si eu o intrebare. emilthor vad ca a inchis blogul, asa ca o pun aici, ca doar te-a dat persoana de contact, cumva. care pootza mea a fost sensul blogului daca si-l inchide acum? era unul dintre cele mai traficate bloguri pro-base si-l inchide la luni de zile inainte de campanie. ce pana mea de explicatie a aia lasata la el pe blog? e de tot rasul, sincer.

    si sa ne intelegem, nu-i citeam postarile, nu ma interesa ce avea de zis, mi se parea un om cu o misiune complet diferita de a mea, spalat pe creier, ursuz si fara prea multa logica. dar era acolo, era cine era si impartaseam, in mare, aceleasi puncte de vedere pro-base. asa ca de ce se intampla asta? mi se pare o mare pierdere pentru portocalii si, fara vreo explicatie logica, ma vad fortat sa inteleg ca s-a lasat de prost.

    fara niciun pic de rea vointa zic cele de sus. emailul meu e in datele de contact ale comentariului.

    m

    ===========================
    AVP reply: intreaba-l pe Thor, cand il vei intalni ; se intalneste munte cu munte, dar tu – johnny alergator – cu muntele Thor, in hyperspatziu inconjurator…

  10. AVP Says:

    My friends,

    Sunt in continuare f.ocupat in real, asta e situatia. Nu sunt scriitor profesionist, ci amator, cum ar veni. Daca am publicat textu’ ista, am facut-o pt expresivitatea lui, pentru ca e un text avepist smuls neantului fripturisto-abramburist, iar nu pentru a ilustra, critica sau lauda o situatie ori o personalitate fashionabila sau alta. I.Cristoiu e o simpla recuzita in scriptul meu. Atata tot.

    Cat despre hypotezele pe care le imagineaza ori le provoaca Stely, va reamintesc ca Virtualitatea – din care se trag toate, inclusiv vietisoarele si op-urile noastre, cu catzei si purcei – permite orice posibilitate, insa de la posibilitate la probabilitate, de aci la realitate, iar de la realitate la trecut este nu mult, ci infinit. Altfel spus, daca si cu parca se primblau in barca.

    Omu’ nu e altceva decat memoria sa ; nu ceea ce ar fi putut sa fie – caci orice om poate fi totul, in principiu -, ci ceea ce a fost, este si va fi, punctual, prin soarta sa si prin liberul sau arbitru.

  11. Stely Says:

    Mda !Frumos si corect raspuns.. In citeva rinduri ai redat o intrega filozofie a viietii si structurii umane ,ptru trecut ,prezent si viitor ..
    As putea spune ca le-as putea asemui cu principiile filozofiei”Huna”:
    ” Noi ne cream lumea, in fiecare clipa, iar cu cat suntem mai atenti, cu atat vom fi mai precisi in ceea ce cream. IKE − Lumea este asa cum crezi tu ca este
    Putem crea, intr-o forma sau alta, tot ceea ce ne imaginam. . KALA − Nu exista limite, tot ceea ce gandim este posibil!
    ALOHA − A iubi inseamna a fi fericit cu ceea ce ai. Pe masura ce gandim ce ar putea sau am vrea sa se intample, suntem extrasi din campul de iubire neconditionata. (acceptarea)
    …nu exista nici o putere in afara noastra, pentru ca puterea lui Dumnezeu – sau Universul – lucreaza in viata noastra, prin noi. „

  12. AVP Says:

    Stely, de unde dreq citezi chestiile alea… ?😳😯 Sa nu-mi spui ca tocmai am redescoperit roaba… 😳

    lol

  13. Arizonianul Says:

    Pentru toți…
    dar mai ales lui Constans:

  14. cc Says:

    @ari

    _(_è-(çti²iumb c xx;(t_èè’ç-çt²dd ²²c;j(reg

  15. AVP Says:

    Bon. De ce nu incepi tu ?🙄 Dupa aia, o sa-ti arat ce mi-a raspuns Vladimir Tismaneanu cand l-am intrebat daca in 89 a fost sau nu revolutie si, daca da, de ce, atunci, Ivan Ilici – cappo de la revolucion, cum ar veni – nu e considerat tontusi un hero ? Aloo… ?😉

  16. Arizonianul Says:

    Cc,
    nu am trimis clipul ca să te superi. Eu însumi am un văr la Paris. I-am trimis clipul și s-a amuzat tare mult, de franceza vorbită de „eroul” nostru, cât și rapiditatea cu care trece la dâmbovițeană pură…
    Dacă te-am ofensat, îmi cer scuze amice… Repet: am trimis ăsta spre amuzamentul tău și nu ca să-mi bat joc de tine…
    În fond, fiind amicul gazdei și conform pricipiului că amicii amicilor mei, sunt amicii mei -nu aveam NICI O INTENȚIE necurată…

  17. Stely Says:

    Incepusem sa-ti raspund acum o ora si m-a intrerupt fiica mea cu un telefon..Pina acum ,am „talalalait „..
    In fine…M-ai intrebat de unde am luat citatele ,nu ?Ce sa inteleg?Ca le-am dibuit bine ,si te regasesti in ele ? sau mi se pare ,doar, mie ?..Chiar as vrea sa stiu.. Sa nu par naibii o „snobilutza”..
    Filozofia „Huna „e veche de cind lumea.. Citatele date sunt citeva din principiile acestei filozofii..7 la numar ..
    Iti spun unde si cum le-am gasit ,dupa ce imi spui daca :”Sa nu-mi spui ca tocmai am redescoperit roaba ?(roata ?)…” te-am surprins 😀 😳

  18. AVP Says:

    Intre timp a aparut o alta cestiune mai arzatoare decat Huna…😎 A fost, sau n-a fost „revolutie”? A fost, sau n-a fost Ivan Ilici un hero ?

    Tu ce crezi ?

    ps. Nu se spune snobilutza, ci znobitzica.

  19. cc Says:

    @AVP
    mai vorbim la sfirsitul saptaminii viitoare.
    ROMANIA ESTE DEZOLANTA.(refuza MODERNITATEA si NORMALITATEA)
    prietenul meu GRUIA(cel care l-a adus pe DAMIAN in tara )este f.trist.
    prin TACERE si CONFUZIE lichelele au SABOTAT cel mai important EVENIMENT CULTURAL romanesc.
    VREM SA RIPOSTAM !
    MAESRTUL DAMIAN PREGATESTE O SCRISOARE PE CARE VREA SA O ADRESEZE COMPATRIOTILOR.
    NOI VOM PREGATI TOATE MATERIALELE NECESARE PENTRU A DECLANSA O CAMPANIE PE INTERNET,si nu numai.
    TE ROG PREGATESTE si MOBILIZEAZA TOTI PRIETENII!!!
    deci,
    pe saptamina viitoare (miine plec in GERMANIA si OLANDA pt.citeva zile)

  20. cc Says:

    ARI

    @ stai linistit mon ami.
    TE CRED!(simtul umorului m-a salvat mai tot TIMPUL)
    pe curind.

  21. AVP Says:

    Ok, Constans. Te asteptam sa revii. In Romanica tovulistica, securistica, mogulistica, tonomatistica, zosoica, tachepedica si turnofthegloryca, Horia Damian a aparut ca un extraterestru stingheritor, vezi bine.

    Ce sa vbeasca ale pulifrici pogonici c-un et ?🙄 C’es copil… ?

  22. Radu Humor Says:

    @ cc : „Simtul umorului m-a salvat mai tot TIMPUL ”

    😆😆😆

  23. cc Says:

    @avp

    nu domnule!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    nu este asa de simplu precum vrei TU sa FIE sau sa ……APARA?.
    acesti SABOTORI cunosc f.bine ECUATIA!
    ORI spre ……ori SPRE……………….
    EI AU PRIVIREA INCREMENITA SPRE RASARIT.
    (ce ,,frumos,, este DINESCU in filmuletul de mai sus!)

  24. cc Says:

    @TISMANEANU

    Traian Basescu: In 2005, toti au fost de acord cu revizuirea Constitutiei. Au mintit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Presedintele Traian Basescu va da publicitatii stenogramele unei intalniri care a avut loc la Cotroceni in 2005, la care toti liderii politici care au participat au fost de acord cu revizuirea Constitutiei, relateaza NewsIn.

    „Si clasa politica trebuie sa se modernizeze. De aceea am fost partizanul sistemului de vot unonimal, de aceea este necesara si reforma Parlamentului, sa avem un Parlament unicameral cu 230-240 de parlamentari. Cu Tratatul de la Lisabona una din Camerele parlamentare romanesti se muta la Bruxelles. Parlamentuol European devine co-participant la decizie, decizie distribuita pe toate palierele vietii sociale si economice. Asa, am avea trei camere. Mi se pare prea mult. Unii invoca traditia. Da, dar atunci, in perioada interbelica, nu exista UE”, a spus seful statului.

    „In 2005, cand am invitat partidele politice la Cotroceni, toti au fost de acord cu revizuirea Constitutiei. Au mintit. Voi face publice stenogramele in care spun ca sunt de acord cu acest lucru. Au promis formarea unei comisii parlamentare pentru revizuirea Constitutiei si n-au facut-o. De aceea trebuie creata si presiune publica prin referendum, pentru ca partidele nu se pot manifesta impotriva vointei poporului. Speranta mea este ca se va da un vot puternic in favoarea simplificarii Parlamentului”, a adaugat Basescu.

  25. AVP Says:

    CC > si asa, cum am zis io, era f. complicat, darmite cum zici tu ? Si, da, stiu prea bine ce e ala un sabotaj (mai precis boicot), il suport pe pielea mea de niste anisori, n-asa ? Hai pa.

    ==================

    Update avp: pe mine ma boicoteaza pana si nemtisoru tau oltean, pe care ai vrea sa-l bag io mai intai in blogroll, desi sunt mai batran cu vreo 20 de primaveri ca el ; ce sa mai vbim de presedentia Ro, care totusi l-a instelat pe Maestru si i-a organizat un eveniment maibaro, no ?😳 Asa ca nu-mi da lectii de „sabotaj”, priatelo… lol

  26. AVP Says:

    Gata, ma retrag, noapte buna. Maine – azi…- sunt si mai ocupat decat ieri… Paa

  27. Stely Says:

    Da,am vazut ,dar dupa ce am trimis mesajul ..Mi-a pierit si mie cheful de filozofie….
    Parerea mea este ca n-a fost revolutie ..Cred ca „agenturili”nu au fost numai in mintea paranoica a lui Ceausescu..Stia ceva,dar se credea prea aparat de securitate si armata, incit nu s-a sinchisit..
    Se pregatea o lovitura de stat,dar nu in momentul ala ..Cred ca s-au precipitat lucrurile, incepind cu „scinteia „de la Timisoara si au dat drumul la scenariu mai devreme..Iliescu a fost parte din scenariu si s-a proclamat un „emanat”..N-au avut de gind sa schimbe sistemul ,asa cum decurge dintr-o revolutie..Au dat jos Tiranul si au „emanat”un comunist perestroikist cu „fata umana”
    Chestia este ca atunci m-am bucurat ca am scapat de Ceausescu.. In zilele ce au urmat, si inca ceva ,am crezut ca Iliescu era cea mai buna solutie. Incet,incet am inceput sa ma dumiresc..Iliescu a facut exact ce si-a propus ..”comunism cu fata umana”..Brucan stia si a dat verdictul :democratie in 20 de ani..Suntem aici ..Avem alt sistem?Daca da,revolutia s-a facut din mers,dar nu cu ajutorul lui Iliescu si nici al lui Constantinescu ,desi ceva a facut ,privind retrocedarea si citeva privatizari ..Cred ca din pdv.economic avem un sistem nou ,la fel si politic ..In concluzie Iliescu nu este un erou ptru ca n-a avut ca scop schimbarea sistemului prin revolutie, intrucit nu si-a manifestat vointa prin program si principii ..Nu a semnat nici macar scrisoarea celor sase.
    P.S.Este tot ce am putut sa eman la ora asta..Dar cred ca v-ati culcat ,asa ca miine voi vedea daca am raspuns bine ..Hai,noapte buna!.

  28. cc Says:

    IN LE FIGARO
    despre expozitia DAMIAN la BUCURESTI la M. N. A .C

    Horia Damian exposé en Roumanie

  29. cc Says:

    http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2009/09/25/01011-20090925FILWWW00429-horia-damian-expose-en-roumanie.php

    Pour la première fois depuis son départ de Roumanie en 1946, le peintre et sculpteur Horia Damian, figure de l’art contemporain, fait l’objet de deux grandes expositions dans son pays natal, à Bucarest.

    „Aujourd’hui, il nous offre de la joie seulement à nous, les Roumains”, alors que durant plus de 60 ans il a „répandu ses oeuvres partout dans le monde pour le réjouir”, a déclaré le président roumain Traian Basescu lors du vernissage de l’exposition au Musée national d’art contemporain (Mnac), qui regroupe une soixantaine des oeuvres les plus récentes de l’artiste.

    Né à Bucarest en 1922, M. Damian avait déjà été exposé en Roumanie avant de partir à Paris en 1946. Elève des ateliers des peintres André Lhote et Fernand Léger, il a ensuite exposé dans les plus grands musées du monde, du Guggenheim à New York au centre Pompidou à Paris.

    Organisée dans plusieurs salles du gigantesque Palais construit par le dictateur roumain Nicolae Ceausescu, où siège le Mnac, l’exposition (jusqu’au 8 novembre) inclut principalement des oeuvres des années 2000. „Eve endormie”, „La naissance de Venus”, „Le Philosophe”, „Le Miracle” ou bien „L’Avion bleu” sont quelques unes des créations qui permettent de voyager dans l’univers de M. Damian.

  30. AVP Says:

    Stely, iata raspunsul pe care mi l-a dat Vladimir Tismaneanu aici :

    Draga Viorel Padina: Am sustinut si sustin ca, prin consecintele sale, prabusirea regimului totalitar in decembrie 1989 a fost o revolutie. A fost o combinatie de explozie anticomunista spontana si de regrupare strategico-tactica a nomenklaturii dezgustate de aberatiile comunismului dinastic. Schimbarile reformiste din URSS au jucat un rol de catalizator in toate statele Europei de Est pentru acest gen de transformari. Nu il consider pe Iliescu liderul acestei revolutii, ci omul care a deturnat-o pentru a salva hegemonia esalonului doi din partid, guvern, securitate, armata. Am spus-o si o repet: adevarata Carta a Revolutiei Romane a fost Proclamatia de la Timisoara. Se poate citi ce-am scris pe acest subiect impreuna cu Matei Calinescu (un articol in Problems of Communism, reluat si dezvoltat ca postfata a editei americane a cartii lui Vlad Georgescu Istoria Romanilor, Ohio State University Press), se poate citi analiza pe care o fac acestor evenimente in cartea mea „Stalinism pentru eternitate: O istorie politica a comunismului romanesc” (Polirom, 2005). Convulsiile post-decembriste se explica tocmai prin refuzul lui Iliescu de a accepta impartirea puterii cu fortele pluraliste. Ideea de roundtable ii era total straina. Leninist impenitenet, ca si Brucan, Martian Dan etc, pluralsimul ii repugna. Tocmai de aceea am declarat la NEC, pe 19 iunie 20009, la lansarea noii carti de Adam Michnik: „Ion Iliescu in decembrie 1989 si in anii care au urmat NU a fost Imre Nagy”. Evident ca dupa 1996, dar mai ales dupa 2001, Iliescu a evoluat. Nu a renuntat insa la reactiile si nostalgiile sale bolsevice, asa cum s-a dovedit atunci cand a condus campania impotriva Raportului Comisiei pe care am condus-o privind analiza dictaturii comuniste. Dincolo de afirmatii conventional-superficiale, Iliescu nu a inteles ca modelul comunist, ca paradigma politico-economica, precum si ca matrice de valori, simboluri, aspiratii, era defunct inca din anii 70-80, asa cum ai demonstrat-o chiar tu in admirabilul „Apel catre Europa”, text remarcabil si prea putin citat ori discutat al disidentei romanesti. Revolutiile din 1989 au consacrat aceasta stare de fapt. Iar rolul intelectualilor critici in aceste revolutii ramane un subiect fascinant.

    ps. Dupa cum se vede si desigur ca stii, fire-ai sa fii, gandesti ca si cei mai proeminenti oameni ai intelighenkiei cilibii… Fleicirari !🙂

    @Constans, imi inchipui ca monitorizezi ecourile din presa si blogosfera rumaneasca ale expozitiilor Horia Damian. Ne vei tine si pe noi la curent, da…? Si nu te mira prea tare ca ex-tovii si baietii, oriunde s-ar afla, il ignora sau il boicoteaza pe marele artist. Asa au facut si cu Brancusi, nu ? Si ne oprim cu exemplele aci…

    Noapte buna, dragi prieteni.

  31. cc Says:

    @AVP

    ,,Update avp: pe mine ma boicoteaza pana si nemtisoru tau oltean, pe care ai vrea sa-l bag io mai intai in blogroll, desi sunt mai batran cu vreo 20 de primaveri ca el…; ce sa mai vbim de presedentia Ro, care totusi la instelat pe Maestru si i-a organizat un eveniment maibaro, no…? Asa ca nu-mi da lectii de “sabotaj”, priatelo… lol,,

    IMI ESTE F.GREU SA VA INTELEG.(sunteti din ce in ce mai confuz)
    IMI PARE RAU.

    NOAPTE BUNA!

  32. tatonul.aa Says:

    Maestre,
    Iată mai sus încă un călător al spaţiilor virtuale care nu se apleacă în faţa lui Emil (care Thor? Ce fel de munte s-ar nărui tam nesam peste nişte bieţi forumişti?). Ploconeii sunt însă majoritari, cum au fost şi cei din duminica Orbului.
    Nu importă ce fel de „angel” radios sau neguros a fost Emil, când a întors „dosul” spre cei care-l tot îmbrăţişau!
    EG: Mareşalul Petain a fost unul din marii eroi ai Franţei, dar când a zbârcit-o era cât pe ce să fie executat, după ce a fost degradat. Cezar a fost asasinat, iar Churchil debarcat.

    Maestre,
    După ce m-ai susţinut cu tărie în lupta cu pseudo liberalii de pe for, ai trecut în tabăra lor, dându-le dreptate lui Tudor şi Raluca, sfătuindu-mă autoritar, pe mess, seri la rând, să încetez atacurile împotriva lor. Pentru a mă forţa să abdic de la convingerile mele, te-ai angajat în faţa lui Tudor că nu voi mai zdruncina elucubraţiile expuse sau linkuite, extrase din manuscrise antice, fără nici o legătură cu realitatea Ro sau UE. Şi iată, CRIZA; CRIZA pe care nu o prevedeau, dar care a apărut tocmai prin despărţirea de realitate a oamenilor de decizie din lumea finanţelor de aevea, sfătuiţi probabil de practicile cămătăreşti din aceleaşi vechi hrisoave, îmi dă dreptate (în relativ mică măsură, ce-i drept!). Din acele triste momente pentru mine (trădarea Maestrului), am redus drastic toate comentariile.
    Infatuatul stăpân Tudor, şi-a devorat aproape toţi amicii, eu fiind SINGURUL user scris cu NEGRU, scos din toate statisticile, cu toate comentariile LĂSATE la locul lor şi incă citit zilnic de 5-10 „călători” prin for, deşi cele două fire principale deschise de mine, au ajuns pe pag 7-8 (fiecare cu cca 50 comentarii exclusiv aa şi cu câte cca 25.000 vizualizări fiecare)

    Interesantă întrebarea care ţi-a fost pusă ceva mai sus: „cum te-ai fi comportat dacă nu ai fi fost sabotat, ci salutat şi adulat, devenind potentat”. Oricine ar fi în imposibilitate să dea un răspuns………. la aşa ceva …..

    NB. Fiul regretatului meu frate Bogdan, căruia acum vreo 2-3 ani te rugasem să-i trimiţi câteva rânduri la Londra, pentru a-l mai scoate din torpoarea maladivă în care s-a scufundat la pierderea tatălui, o duce din ce în ce mai rău, nu mai pictează, nu mai sculptează, nu mai iese din casă, iar Dana, de atâta muncă şi griji, se distanţează şi ea de lume si artă. Îmi pare rău că nepotul meu Petru, nu a găsit un bun samaritean care să-l ajute, nu material ci spiritual. Eu eram neagreat, însă oricum sarcina m-ar fi depăşit

    Sper că Maestrul AVP, cel plin de atâta har, să-l ierte pe moş aa, care-i aminteşte că viaţa-i plină de neprevăzut, din cotloane uitate putând irumpe amintiri colţuroase.

    Cam aşa se scriu istoriile unor oameni trăitori în Românica ce ne este şi mumă şi mai ştiu eu ce, aflată pe ultimele locuri în orice clasament alcătuit cu bună credinţă, în Românica unde tronează milenara lege mioritico-caprină a capului plecat. Există ro care după ce s-au luptat cu balauri fioroşi se ploconesc în faţa unor figuri butaforice.

    Acelaşi moş aa,
    laplopulcuportocale

  33. AVP Says:

    Doamne, tatonule, cin’ te-aude (ca si pe mon ami Constans, cu confuzia) o crede ca asa e, a ? Io n-am tradat niciodata, pe nimeni, bre ! Mai uita-te odata pe linkul ista. Iar daca ti-am zis, pe mess, sa o lasi un pic mai moale, am facut-o doar pentru ca Tudor, cu care si io ma aveam la cutite, dupa cum stii, sa nu te baneze (asa cum facuse si cu mine in mai multe randuri, de altfel)

    Si inca ceva: aia de acolo nu sunt liberali, ci libertarieni (doar cativa, nu cei mai importanti, sunt si activisti liberali).

    Imi mentin parerea ca Liberalism.ro este locatia unde au avut loc – cel putin pana acum – cele mai temeinice dezbateri din intreg cyberspatiul ro, aloo. E o comoara pe daiboji, efectiv.

    Cat despre Emil, o fi avut motivele sale sa-si inchida forumul, insa in niciun caz nu e un tradator de amici, aloo. Asta-i buna😦 Chiar faptul ca el i-a pasat stafeta lu AVP, si nu altcuiva, ar trebuie sa-ti spuna totul, tatonule. Asta-n caz ca nu insisti sa ma consideri si pe mine tradator de amici !🙂

    Hai pa, dragu meu aa.

  34. Radu Humor Says:

    Se stie cumva cine semneaza „Tudor” ?!

  35. AVP Says:

    Da, cauta in arhiva forumului si vei gasi…

  36. orangeskorpion Says:

    neata,

  37. Radu Humor Says:

    Si tie iti era greu sa-mi spui ?

  38. AVP Says:

    Neata. Dar tie, humorule, iti e greu sa cauti ? Nu de alta iti zic, insa homu nu si-a afisat acolo real name, ceea ce inseamna ca nu vrea ca acest name sa fie public, no ? Insa prin deductii de om cu cap i se poate ghici real name, repet, dupa o investigatie de cateva zile, pe lib.ro (unde io cotizez de ani de zile) si pe Google. Acuma sper ca ai inteles ce si cum, caci esti dastept floc, pardon, foc, mie-mi spui ?

  39. AVP Says:

    Postare noua !

  40. Stely Says:

    Salut !
    Aseara nu am mai stat sa aflu raspunsul tau..Am spus si o spun mereu ..Ma bucura aprecierea ta,dar sunt cu o teama continua, ca odata si odata ai sa constati ca nu sunt cine stie ce.. Trebuie sa stii ,ca sunt pregatita sa infrunt cu realism situatia ..Cert este ca „lauda” ta ma obliga si de ce nu,ma stimuleaza. 😳.Acum o inteleg pe Dora ,care era atit de dornica sa fie remarcata si sa aiba din cind in cind un”feed-beck”al comentariilor sale..
    Acum ma preocupa supararea lui @tatonul.aa.Dovada o reprezinta ca ieri am stat vreo 2 ore pe „liberalism.ro”ca sa-i citesc postarile excelente si care s-au dovedit a fi imbatabile in apararea ta .
    Nu stiu de ce este atit de suparat pe @Emil .Vreau sa spun ca „M.Thor nu a fost niciodata ca”liberalism.ro”.M.Thor nu mai era ce a lasat Emil cind a plecat….Poate si noi,toti,am fost de vina, ca nu s-a mai regasit in constructia lui..S-a simtit un strain si nu -i mai placea de nimeni..E adevarat ca m-a derutat si pe mine modul, cam dur ,prin care a gasit de cuviinta sa-si „recucereasca”pozitia de „stapin”,dar nu eram eu in masura sa-l opresc si nici sa-l sfatuiesc..
    Nu am plecat, insa ,ca ceilalti fara a face compromisur,i tocmai in ideea de a -l recladi, spre a-si realiza scopul si menirea pina la capat..
    N-a fost sa fie ,dar cred ca nu s-a pierdut prea mult ..Au derivat din el alte trei bloguri unde „portocalii”sunt pe baricade si bloggeresc la greu in sustinerea proectului T.Basescu .
    Asadar ,as indrazni sa-l rog pe @tatonula .aa sa fie un vizitator permanent al blogului lui AVP..Opiniile lui sunt argumentate si pline de profunzime si continut.Eu ,desi sunt in „leat ” cu el,ma simt departe de valoarea lui..Sunt convinsa ca acest blog va suplini in curind si blog M.Thor si „liberalism.ro”..
    p.s Nu stiu daca ati aflat ca „micutul „Boc’ a facut „poc ” cu ministrul Nica ..Probabil ca pe celelalte bloguri lumea e in verva.. Bravo ,Boc ,asa te vrem !

  41. despinavestea Says:

    CC-1.18

    Expozitia de la Parlament este impreskionanta

    Este o combinatie de sculptura si pictura la un loc .Rezultatul este foarte expresiv si probabil de asta sunt atat de apreciate lucrarile.

  42. Radu Humor Says:

    @Viorele
    Ma suspecteszi ca am atata timp de pierdut ?!
    De aia am apelat la tine si la eruditia ta blogareasca, dar nu-i bai, daca n-o sa aflu si datorita tie, acest mare secret😆

  43. Stely Says:

    Despina,
    Constans este plecat azi ,dar eu m-as bucura daca ne-ai spune si noua cite ceva din ce ai vazut acolo.Din cite ai citit,Constans este f.furios si nemultumit de modul cum s-a organizat expozitia.Spune ceva si de un boicot ..In primul rind ,nu am inteles de la Constans ,cauza ptru care au au fost doua locatii ptru expozitie..Astept sa ne spui mai mult ..Am inteles ca va tine pina la 14 noiembrie..Cred ca am sa merg si eu cam peste saptamini..

  44. Stely Says:

    Radu Humor,
    Daca nu ai timp si vrei neaparat sa afli am sa merg eu sa”scormonesc”..Mi-ai stirnit curiozitatea si chiar vreau sa stiu..Am fost de multe ori pe „liberalism.ro”si am fost fascinata de nivelul f.ridicat al discutiilor de acolo.Pacat ca s-a destramat!.Din ce-mi dau seama s-a gasit si acolo un”thor”care s-a suparat „ca vacarul pe sat”..

  45. Radu Humor Says:

    @ Stely
    Ramai o mare Doamna si daca-mi spui si daca nu !
    Eu , spre rusinea mea, nu am fost pe acel forum niciodata in cei unansi jumatate de cand scriu pe bloguri, dar acum am citit cateva trimiteri de-a lui „aa ” si de aia am vrut sa aflu🙄
    M-as bucura mult sa aflu ceva de la tine si-ti multumesc de pe acum :
    Sarut manusitele ! ( ca sa fiu in tonul blogului😆 )

  46. Radu Humor Says:

    @ Steky
    Despre @ Emil…. numai de bine !

  47. Radu Humor Says:

    Daca vei vedea pe unul cu mielul sa stii ca eu sunat acela😆

  48. mariusmioc Says:

    Că veni vorba de revoluţia din 1989, pe hotnews e un interviu cu un rus, pentru amatorii de conspiraţionism. Comentarii la http://mariusmioc.wordpress.com/2009/09/28/pavel-stroilov-reia-pe-hotnews-dezvaluirile-de-acum-citiva-ani-ale-lui-vladimir-bukovski/


Lasă un răspuns

